Ik zou wel zorgen dat je vakantie wat langer is zodat je ouders weer tijd hebben om vrij te komen.quote:You'll be arrested upon arrival at your destination or the next airport where the plane lands. The smoker could also face mandatory fines.
Smoking in a cabin seat carries a maximum fine of $2200. Smoking in an airplane lavatory carries a maximum fine of $3300. Tampering with an airplane lavatory smoke detector carries a separate fine of up to $2200. 14 C.F.R. § 121.317(g), (h),(2005); 49 U.S.C.A. § 46301 (2005).
Read more: http://wiki.answers.com/Q(...)rplane#ixzz1KiFuyGpg
quote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef FabFabFabFab het volgende:
Ik heb een keer meegemaakt dat het brandalarm in het vliegtuig afging omdat iemand op het toilet had gerookt. Meneer werd inderdaad netjes opgewacht door de politie bij aankomst..
Hoe wil ze dat voor elkaar krijgen in een afgesloten ruimte?quote:je toch heus wel af en toe een sigaretje kan aansteken als je zorgt dat niemand daar last van heeft.
En zo hoort het ook.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef FabFabFabFab het volgende:
Ik heb een keer meegemaakt dat het brandalarm in het vliegtuig afging omdat iemand op het toilet had gerookt. Meneer werd inderdaad netjes opgewacht door de politie bij aankomst..
iddquote:Op woensdag 27 april 2011 11:14 schreef mymoodfentje het volgende:
Gewoon uitlachen, zwak mens met d'r verslaving
Als jouw moeder zich niet normaal kan gedragen en je dit soort argumenten nodig hebt zou ik haar echt niet meenemen.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:54 schreef 525TDS het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik vind rokers die niet even 10 uur zonder die troep kunnen ook zielig. En dat stuk van die boetes is een handig argument om ze ervan te overtuigen dat het een heel slecht plan is. Damn, $3300 is, zelfs met de huidige koers, een groot bedrag, en terecht natuurlijk. Schijt hebben aan de regels, tja, volgens mij is dat een beetje een ding van die generatie. Regels zijn goed totdat ze er zelf last van hebben. Daarom laten we hun ook niet in de huurauto rijden. Maar dat is weer een ander verhaal.
Wat ik erger zou vinden is als mijn vrouw moeilijkheden krijgt met haar werkgever. Zij neemt ons namelijk mee als companions en is daarmee volledig verantwoordelijk voor de gedragingen daarvan.
Tering, wat een gehannes is dit eigenlijk. Snappen rokers dat nou zelf niet? Tijd om te stoppen indeed!!!
Ik zou d'r serieus thuislaten. Ze zal namelijk als ze ineens zin heeft in een sigaret, en denkt dat ze die op het toilet toch wel even kan opsteken, niet aan je vrouw en haar werk(gever) denken...quote:Op woensdag 27 april 2011 11:54 schreef 525TDS het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik vind rokers die niet even 10 uur zonder die troep kunnen ook zielig. En dat stuk van die boetes is een handig argument om ze ervan te overtuigen dat het een heel slecht plan is. Damn, $3300 is, zelfs met de huidige koers, een groot bedrag, en terecht natuurlijk. Schijt hebben aan de regels, tja, volgens mij is dat een beetje een ding van die generatie. Regels zijn goed totdat ze er zelf last van hebben. Daarom laten we hun ook niet in de huurauto rijden. Maar dat is weer een ander verhaal.
Wat ik erger zou vinden is als mijn vrouw moeilijkheden krijgt met haar werkgever. Zij neemt ons namelijk mee als companions en is daarmee volledig verantwoordelijk voor de gedragingen daarvan.
Tering, wat een gehannes is dit eigenlijk. Snappen rokers dat nou zelf niet? Tijd om te stoppen indeed!!!
Dat.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:13 schreef Mikkie het volgende:
Als je echt zo bezorgd bent dat ze gaat roken, zou ik 'r thuis laten.
Dat denk ik nietquote:Op woensdag 27 april 2011 12:27 schreef Daniel1976 het volgende:
Er is vast nog wel een boot die van NL naar de VS of canada vliegt.
Tsja of prive vliegtuig huren, dan mag je roken
Ik rook zelf ook, en roken in het vliegtuig is net als in de trein enorm smerig, die lucht alleen al.
Bah. Ik heb er niets op tegen om niet te roken in het vliegtuig.
Dat zal haar ervan weerhouden jaquote:Op woensdag 27 april 2011 12:29 schreef Black_Ninja het volgende:
Laat je moeder dit topic eens lezen. Dan weet ze gelijk wat andere mensen er van vinden als ze het wel zou proberen.
Bij babyboomers is de boete vaak overtuigender dan wat andere mensen van hun vinden.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:29 schreef Black_Ninja het volgende:
Laat je moeder dit topic eens lezen. Dan weet ze gelijk wat andere mensen er van vinden als ze het wel zou proberen.
Geen probleem, ben aansteker verzamelaar (onbewust) de laatste keer dat ik vloog had ik er 7 in mijn jas en broekzakken zitten, dat vinden ze helemaal geen probleem.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sowieso vreemd natuurlijk dat je vuur mag meenemen in het vliegtuig.
Nee dat weet ik. Ik vind het alleen vreemd dat ze het geen probleem vinden.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Geen probleem, ben aansteker verzamelaar (onbewust) de laatste keer dat ik vloog had ik er 7 in mijn jas en broekzakken zitten, dat vinden ze helemaal geen probleem.
Tsja stel je neemt 7 aanstekers mee en plakband.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee dat weet ik. Ik vind het alleen vreemd dat ze het geen probleem vinden.
Nee.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja stel je neemt 7 aanstekers mee en plakband.
Je maakt er 6 vast met tape. Nummer 7 voer je op en je laat die 6 aanstekers ermee ontploffen, zou dat genoeg zijn voor schade aan het vliegtuig?
Misschien, ik weet het niet. Als je een berg kranten aansteekt, weet ik zeker dat je schade aanricht. Zeker als je dat op een paar verschillende plaatsen voor elkaar krijgt. Of als je de plastic wandbeplating in de hens steekt.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja stel je neemt 7 aanstekers mee en plakband.
Je maakt er 6 vast met tape. Nummer 7 voer je op en je laat die 6 aanstekers ermee ontploffen, zou dat genoeg zijn voor schade aan het vliegtuig?
Dus daar blijven mijn aanstekersquote:Op woensdag 27 april 2011 12:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Geen probleem, ben aansteker verzamelaar (onbewust) de laatste keer dat ik vloog had ik er 7 in mijn jas en broekzakken zitten, dat vinden ze helemaal geen probleem.
Een zak lollies?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:12 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
De behoefte aan nicotine (lichamelijke verslaving) zal afnemen als je pleisters of kauwgom gebruikt. De psychologische verslaving krijg je daarmee echter niet weg.
De psychologische verslaving is het ergst.
succes.
Ik mag hopen dat dat brandwerend materiaal is, die plastic binnenkant.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:10 schreef 525TDS het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet. Als je een berg kranten aansteekt, weet ik zeker dat je schade aanricht. Zeker als je dat op een paar verschillende plaatsen voor elkaar krijgt. Of als je de plastic wandbeplating in de hens steekt.
Slecht plan.
Ja ik ook. Maar acherin krijgen ze gewoon plastic. Echt vaag, het ijzeren bestek voorin en het plastic achterin. We krijgen ook altijd echt glas, echte wijn uit een echte glazen fles en eten op gewoon normale borden.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat brandwerend materiaal is, die plastic binnenkant.
Maargoed een fikkie aan boord is nooit goed idd.
Maar er zijn meer dingen raar hoor. Ik vlieg regelmatig met een maatschappij waar je bij het eten gewoon een metalen mes en vork krijgt.
Joh heel die beveiliging is een natte neus. Is er hier iemand waarbij zijn schoenzolen weleens zijn gecontroleerd? Als je je schoenzolen vol spuit met explosief materiaal? Ontsteker in de vorm van een pen en BOEM! En niks en niemand die daar iets tegen kan doen. In een vliegtuig heb je niet veel nodig om flink wat schade aan te richten.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat brandwerend materiaal is, die plastic binnenkant.
Maargoed een fikkie aan boord is nooit goed idd.
Maar er zijn meer dingen raar hoor. Ik vlieg regelmatig met een maatschappij waar je bij het eten gewoon een metalen mes en vork krijgt.
Jup. Een keertje.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:25 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Joh heel die beveiliging is een natte neus. Is er hier iemand waarbij zijn schoenzolen weleens zijn gecontroleerd?
En zijn toen je zolen open gesneden?quote:Op woensdag 27 april 2011 13:31 schreef Janetje het volgende:
[..]
Jup. Een keertje.
Iedereen met schoenen met hakken aan mocht ze afgeven.
Touchéquote:Op woensdag 27 april 2011 13:34 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
En zijn toen je zolen open gesneden?
nee, door de scanner gehaald.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:34 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
En zijn toen je zolen open gesneden?
Het zal je verbazen hoeveel daar niet op te zien is. Waar ze bij zo'n scanner op letten is verborgen vakken. Maar als je bijvoorbeeld een zool maakt van een explosieve stof zal dit zo door de scanner gaan zonder dat ze iets merken. Nogmaals, als je wil, is het echt niet moeilijk.quote:
Ik denk dat je je gewoon zo moet opstellen dat je moeder op die plaatsen en plekken waar het kan gewoon op haar oude dag nog in alle rust moet kunnen paffen ongeacht wat anderen ervan vinden.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:00 schreef 525TDS het volgende:
Binnenkort gaan we weer naar Canada. Omdat wij beiden niet roken, is dat nooit een issue geweest. Dit keer nemen we mijn ouders mee en mijn moeder is gewoon zwaar verslaafd aan roken. Ze is er ook nog eens van overtuigd dat, hoewel het welliswaar verboden is, je toch heus wel af en toe een sigaretje kan aansteken als je zorgt dat niemand daar last van heeft.
Ik voel hem al weer aankomen; moeders steekt gewoon een peuk aan en wij worden erop aangekeken. (Mijn vrouw werkt bij de luchtvaartmaatschappij waarmee we vliegen.)
Nu wil ik haar voorstellen dat ze een nicotinevervanger gebruikt onderweg, pleisters, kauwgum weet ik veel wat die nicotinejunks allemaal gebruiken.
Wie weet het? Wat kan ze het best gebruiken onderweg zodat de sigarettenbehoefte wat afneemt? Ik heb al aan chloroform gedacht maar dat mag je niet meenemen het vliegtuig in. Andere slaapmiddelen zijn ook geen optie.
Waar het mag ja.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:37 schreef rubje het volgende:
[..]
Ik denk dat je je gewoon zo moet opstellen dat je moeder op die plaatsen en plekken waar het kan gewoon op haar oude dag nog in alle rust moet kunnen paffen ongeacht wat anderen ervan vinden.
En dat is dus niet in het vliegtuig. Genoeg rookruimtes te vinden op vliegvelden om voor en na de vlucht een stickie te rokenquote:Op woensdag 27 april 2011 14:37 schreef rubje het volgende:
[..]
Ik denk dat je je gewoon zo moet opstellen dat je moeder op die plaatsen en plekken waar het kan gewoon op haar oude dag nog in alle rust moet kunnen paffen ongeacht wat anderen ervan vinden.
Heb je je moeder ook verteld hoeveel problemen het kan geven voor je vrouw haar baan?quote:
Heeft ze het zelf ook al gezegd dat ze er schijt aan heeft dan?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:00 schreef 525TDS het volgende:
Ik voel hem al weer aankomen; moeders steekt gewoon een peuk aan en wij worden erop aangekeken. (Mijn vrouw werkt bij de luchtvaartmaatschappij waarmee we vliegen.)
Ja.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:43 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Heb je je moeder ook verteld hoeveel problemen het kan geven voor je vrouw haar baan?
Nee, maar ze is al mijn hele leven mijn moeder (duh) en ik weet hoe "vergeetachtig" zestigers soms kunnen zijn als ze dat zelf beter uitkomt. Kijk, het gaat natuurlijk om het verblijf aldaar. Helaas zit er een vliegreis aan vast waar dus inderdaad niet gerookt mag worden.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:51 schreef blup het volgende:
[..]
Heeft ze het zelf ook al gezegd dat ze er schijt aan heeft dan?
Als het echt een verstokte roker is helpt zo'n pleister/kauwgom ook niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:06 schreef 525TDS het volgende:
[..]
Nee, maar ze is al mijn hele leven mijn moeder (duh) en ik weet hoe "vergeetachtig" zestigers soms kunnen zijn als ze dat zelf beter uitkomt. Kijk, het gaat natuurlijk om het verblijf aldaar. Helaas zit er een vliegreis aan vast waar dus inderdaad niet gerookt mag worden.
Toen ik haar uitlegde dat het echt niet kon onderweg, trok ze zo'n gezicht van "nou dat zal allemaal wel meevallen". Ook heb ik de carriere-technische aspecten van de zaak uitgelegd.
Dat dat roken een issue zou worden bedacht ik me pas toen we al lang geboekt hadden. We kunnen nog van die tickets af maar dat zou ook vervelend zijn.
Wat ik eigenlijk wil, zie ook mijn initiele vraag, is een oplossing waar we allemaal mee kunnen leven. Niet gewoon botweg zeggen dat ze pech heeft maar toch ook duidelijk maken dat roken echt niet kan. Ik hoop op een vervanging in de trant van kauwgum ofzo. Helaas (gelukkig) heb ikzelf daar geen ervaring mee.
Als je d'r er van overtuigt dat het echt werkt zal het waarschijnlijk wel werken.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als het echt een verstokte roker is helpt zo'n pleister/kauwgom ook niet.
Voor iemand die al moeite heeft zich aan de regels te houden waardoor de dochter in problemen kan komen lijkt me het stug dat die er in geloofd.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:12 schreef n0ir het volgende:
[..]
Als je d'r er van overtuigt dat het echt werkt zal het waarschijnlijk wel werken.
$3300 is ook nog een goed argument natuurlijk. Stom eigenlijk dat ik me daar zorgen over moet maken. Ze mag voor erg weinig geld mee, waarschijnijk nog business class ook, en dan moet ik me nog zorgen maken over het rookgedrag. Dit was dus de laatste keer dat we iemand mee nemen.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor iemand die al moeite heeft zich aan de regels te houden waardoor de dochter in problemen kan komen lijkt me het stug dat die er in geloofd.
Dit staat ondertussen bijna gelijk aan een terroristische daad. Ga in het beste geval maar uit van een paar duizend euro boete en arrestatie bij aankomst, en in het slechtste geval van een noodlanding ergens in IJsland om haar van boord te verwijderen.quote:Ik voel hem al weer aankomen; moeders steekt gewoon een peuk aan en wij worden erop aangekeken.
Rokers denken vaker dat niemand last heeft van hun stank...quote:...als je zorgt dat niemand daar last van heeft.
Zo te horen mogen jullie mij wel mee nemen de volgende keer, ik rook niet en ben heel netjesquote:Op woensdag 27 april 2011 16:23 schreef 525TDS het volgende:
[..]
$3300 is ook nog een goed argument natuurlijk. Stom eigenlijk dat ik me daar zorgen over moet maken. Ze mag voor erg weinig geld mee, waarschijnijk nog business class ook, en dan moet ik me nog zorgen maken over het rookgedrag. Dit was dus de laatste keer dat we iemand mee nemen.
http://www.dewijdewereld.net/reizen/vliegtuig-handbagage.htm :quote:Op woensdag 27 april 2011 13:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee dat weet ik. Ik vind het alleen vreemd dat ze het geen probleem vinden.
Lijkt me duidelijk dat 7 aanstekers niet mag.quote:Aanstekers en lucifers in hand- en ruimbagage: je mag één aansteker en één doosje lucifers bij je dragen.
Inderdaad. Mocht het rookalarm afgaan, dan heb je een hele grote kans dat de piloot besluit tot een noodlanding op de dichtsbijzijnde luchthaven. En dat zou best eens omkeren richting IJsland kunnen zijn. Dan wordt je moeder daar bij de landing aangehouden en gaat het vliegtuig verder zonder haar, mag ze d'r eigen ticket kopen en wordt ze verantwoordelijk gehouden voor eventuele extra kosten. En die boete, natuurlijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit staat ondertussen bijna gelijk aan een terroristische daad. Ga in het beste geval maar uit van een paar duizend euro boete en arrestatie bij aankomst, en in het slechtste geval van een noodlanding ergens in IJsland om haar van boord te verwijderen.
Als dat vliegtuig gaat tussenlanden op ijsland dan kost het je nog wel meer dan 3300 dollar.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:40 schreef NJ het volgende:
[..]
Inderdaad. Mocht het rookalarm afgaan, dan heb je een hele grote kans dat de piloot besluit tot een noodlanding op de dichtsbijzijnde luchthaven. En dat zou best eens omkeren richting IJsland kunnen zijn. Dan wordt je moeder daar bij de landing aangehouden en gaat het vliegtuig verder zonder haar, mag ze d'r eigen ticket kopen en wordt ze verantwoordelijk gehouden voor eventuele extra kosten. En die boete, natuurlijk.
quote:Two F-16 fighter jets were scrambled after a passenger apparently trying to sneak a smoke in an aircraft toilet sparked a massive security scare over the US last night.
Air marshals on board a Boeing 757 seized a Qatari diplomat who was questioned by security officials for hours after the incident. Investigators were told the man was asked about the smell of the smoke and joked he had been trying to light his shoes – an apparent reference to the 2001 shoe bomber Richard Reid.
het word moeilijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:06 schreef 525TDS het volgende:
[..]
Nee, maar ze is al mijn hele leven mijn moeder (duh) en ik weet hoe "vergeetachtig" zestigers soms kunnen zijn als ze dat zelf beter uitkomt. Kijk, het gaat natuurlijk om het verblijf aldaar. Helaas zit er een vliegreis aan vast waar dus inderdaad niet gerookt mag worden.
Toen ik haar uitlegde dat het echt niet kon onderweg, trok ze zo'n gezicht van "nou dat zal allemaal wel meevallen". Ook heb ik de carriere-technische aspecten van de zaak uitgelegd.
Dat dat roken een issue zou worden bedacht ik me pas toen we al lang geboekt hadden. We kunnen nog van die tickets af maar dat zou ook vervelend zijn.
Wat ik eigenlijk wil, zie ook mijn initiele vraag, is een oplossing waar we allemaal mee kunnen leven. Niet gewoon botweg zeggen dat ze pech heeft maar toch ook duidelijk maken dat roken echt niet kan. Ik hoop op een vervanging in de trant van kauwgum ofzo. Helaas (gelukkig) heb ikzelf daar geen ervaring mee.
AIVDquote:Op woensdag 27 april 2011 13:25 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Joh heel die beveiliging is een natte neus. Is er hier iemand waarbij zijn schoenzolen weleens zijn gecontroleerd? Als je je schoenzolen vol spuit met explosief materiaal? Ontsteker in de vorm van een pen en BOEM! En niks en niemand die daar iets tegen kan doen. In een vliegtuig heb je niet veel nodig om flink wat schade aan te richten.
Indien ik zou willen zou ik elk willekeurig vliegtuig uit de lucht kunnen krijgen. Genoeg methodes.
Hetzelfde geld trouwens voor die wapens. Een beetje redelijk getraind vechtsport type kan zo'n vliegtuig crew overmeesteren. Tuurlijk gaat het makkelijker met wapens maar zonder kan je ook genoeg problemen veroorzaken. Maar goed, nu voelt meerendeel zich veilig tenminste...
Soms is zelfs 1 te veel. Toen ik vluchten binnen en vanuit China nam waren alle 'bronnen van vuur' verboden, dus aanstekers en lucifers konden mooi ingeleverd worden bij de douane.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
http://www.dewijdewereld.net/reizen/vliegtuig-handbagage.htm :
[..]
Lijkt me duidelijk dat 7 aanstekers niet mag.
dat is niet waarquote:Op woensdag 27 april 2011 11:06 schreef HeatWave het volgende:
Dan moet ze niet gaan vliegen, klaar. Het kan en mag niet, nergens, nooit.
ligt eraan hoe lang ik gevlogen heb, maar na een vlucht van 8 uur sta ik ook wel te popelen om een sigaretje op te steken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Van die mensen die staan te trillen en kriebelen als het vliegtuig net is geland en er meteen wordt bijgetankt, dan ben je echt bizar idioot als je meteen wilt gaan roken.
quote:Op zondag 19 juni 2011 15:16 schreef 525TDS het volgende:
Ze ging niet roken. Ik had er nooit aan gedacht dat de eerste keer vliegen zo'n enorme ervaring voor iemand kon zijn.
Daarbij kwam ook nog eens dat mijn ouders enorm verwend werden door het personeel.
Er zijn al een tijdje scanners op de markt waar op te zien is waar de gescande materialen van zijn gemaakt.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:31 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoeveel daar niet op te zien is. Waar ze bij zo'n scanner op letten is verborgen vakken. Maar als je bijvoorbeeld een zool maakt van een explosieve stof zal dit zo door de scanner gaan zonder dat ze iets merken. Nogmaals, als je wil, is het echt niet moeilijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |