Heerlijk hè, gnocchi?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:16 schreef Tezz het volgende:
Mijn eerste poging tot het maken van gnocchi. Erg goed gelukt, lekker licht en luchtig.
Ze zijn in dit gerecht opgebakken in gebrande boter met peterselie en citroen en daarna wat champignons er door geschept en parmezaan er er over.
[ afbeelding ]
Lang tevergeefs naar gezocht/uitgekeken, maar uiteindelijk gevonden bij Meidi Ya in Amsterdam.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:06 schreef minilot het volgende:
Jaaaaa, waar heb je die narutomaki vandaan?
Jep, beurre noisette. En het ziet er inderdaad grauw uit nu je het zegt. Toch zou ik hetzelfde recept vlot nog een keer maken. Het enige wat ik aan ga passen is meer peterselie (maar ik had niet meer in huis, dus ik had geen keuze de afgelopen keer).quote:Op maandag 27 juni 2011 12:18 schreef RobinOok het volgende:
Gebrande boter? Is dat zoiets als beurre noisette?
Het ziet er een beetje grauw uit, maar met jouw beschrijving erbij geloof ik meteen dat het lekker was.
Ik heb ze nog nooit gegeten in Italie, dus ik zou niet weten hoe ze 'echt' horen te smaken! Deze waren heerlijk in ieder geval.. Niet taai maar lekker luchtig.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Heerlijk hè, gnocchi?Fijn te horen dat het goed gelukt was, al krijg ik het zelf helaas nooit zó goed voor elkaar als een geoefende Italiaan. Mag ik vragen wat voor recept je hebt gebruikt?
Oe! Lekker! Wil je dan een foto posten? En je gnocchi-ervaringen delen?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:12 schreef Purdey het volgende:
Zag van de week na Saturday Kitchen een programma van Rachel Allen. En die maakte ook Gnocchi. Met gorgonzola roomsaus en extra parmezaan. Ga 'm het weekend maken
Natuurlijkquote:Op maandag 27 juni 2011 20:23 schreef Tezz het volgende:
[..]
Oe! Lekker! Wil je dan een foto posten? En je gnocchi-ervaringen delen?
Het is een beetje gerafeld door het snijden, het was zo gaar dat je het praktisch kon scheuren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:47 schreef RobinOok het volgende:
Vergeet de scherptediepte, het ziet er een beeeeeeetje droog uit, Erasmo! *grinnik*
Maar ik neem aan dat het heerlijk was? ;-)
Die ben ik nu verder aan het reduceren in de panquote:Op donderdag 30 juni 2011 19:10 schreef RobinOok het volgende:
Maar geen saus? Hoe stoof jij dan, zonder saus?
Ziet er weer heerlijk uit!quote:Op maandag 4 juli 2011 14:47 schreef RobinOok het volgende:
Een van mijn meest favoriete gerechten: mapo tofu.
Moest ik een top 100 maken, dan zat ie in mijn top 5.
[ link | afbeelding ]
Fuchsia Dunlop's Mapo Tofu
natte brownies zijn zo lekker!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:52 schreef Chemiu het volgende:
[ link | afbeelding ]
Triple chocolate brownies by Chemiu, on Flickr
Maar ik vind mijn oven stom, heb ze 3x zo lang in de oven gezet en alsnog zijn ze een stuk natter dan de bedoeling was (receptje zit achter de link).
Koop een oventhermometer, weet je precies hoe warm ie is.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:52 schreef Chemiu het volgende:
[ link | afbeelding ]
Triple chocolate brownies by Chemiu, on Flickr
Maar ik vind mijn oven stom, heb ze 3x zo lang in de oven gezet en alsnog zijn ze een stuk natter dan de bedoeling was (receptje zit achter de link).
Ik geloof inderdaad dat de temperatuur van mijn (hetelucht combimagnetron) oven niet helemaal klopt. Maar als ik hem hoger zet, verbrandt de bovenkant en is de bodem nog steeds kletsnat.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Koop een oventhermometer, weet je precies hoe warm ie is.
Ja maar met de normale baktijd zat je gewoon het 'deeg' te eten, dat lijkt me ook niet helemaal ok?quote:
De gnocchi moest een weekje wachten, maar heb 'm nu toch gemaakt. Net klaar, voorbereidend, vanavond een saus erbij. Eerste ervaring: Ik doe het nooit, nóóit meer! Wat een werk zeg.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:23 schreef Tezz het volgende:
[..]
Oe! Lekker! Wil je dan een foto posten? En je gnocchi-ervaringen delen?
Koken stond wel in het recept. Ze zijn niet taai, zacht en ietwat melig. Het is net een stuk gekookte pannekoekquote:Op zondag 10 juli 2011 16:13 schreef RobinOok het volgende:
Oh, heb je ze al gekookt?! Dan worden ze toch net zo taai als de supermarktversie?
De lol van versie gnocchi is dat je 'm meteen opeet. Dacht ik toch.
Nee, ik heb het bij al mijn recepten. De bovenkant verbrandt, onderkant nog vloeibaar, dat soort geintjes. Of er is wat mis met het bakblik, dat kan misschien ook? Dat het te dik is ofzo.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:43 schreef RobinOok het volgende:
Of je hebt per ongeluk iets verkeerd afgemeten. Kan dat niet?
Ja precies! IJsthee heb ik nog nooit geprobeerd, ik hou meestal niet zo van koude theequote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:09 schreef Purdey het volgende:
Muntthee drink ik ook vaak. Bosje munt van de markt kost vrijwel niks, en je hebt indd een heerlijk verfrissend drankje. Op m'n oude werk maakten ze ook weleens ijsthee van munt, was ook erg lekker
quote:Op zondag 17 juli 2011 19:40 schreef Roze_Marijn het volgende:
Zelfgemaakte Berlijnse Bollen ....
[ afbeelding ]
Waar is het recept?quote:Op zondag 17 juli 2011 19:40 schreef Roze_Marijn het volgende:
Zelfgemaakte Berlijnse Bollen ....
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |