Ja het speelt ook gewoon lekker als het goed hard gaatquote:Op woensdag 27 april 2011 11:03 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
op laag volume kunnen we gewoon niet zo goed de sonic youth herrie maken haha
Kan je een aparte monitorgroep voor de drummer maken?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja metronoom willen we er ook nog bij doen maar we twijfelen nog hoe. Want als we hem over de PA doen verzuipt die in het geluid of hij moet echt irritant hard staanWaarschijnlijk dus drummer met koptelefoon op en zo'n ding.
Ah, ok. Als je een mengpaneel had met een stuk of wat auxen dan had je wat meer mogelijkheden gehad. Maar met een klik op alleen de koptelefoon van de drummer kom je ook een heel eind.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee op het moment staan er maar 2 PA speakers (zoals op de foto vorige pagina te zien is) dus daar komt de zang/drums over.
Ik zou het juist weer niet omdraaienquote:Op woensdag 27 april 2011 10:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Bedankt voor het luisteren allemaal![]()
Het omdraaiden hadden we toevallig ook geprobeerdMaar dan valt het een beetje weg. Want bij het whammy gedeelte is de begeleiding wat harder en als je dan overstapt naar dat 2 stemmige stuk mis je het gedeelte waar het er in knalt.
Ja precies dat binnenkort dus eens proberenquote:Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah, ok. Als je een mengpaneel had met een stuk of wat auxen dan had je wat meer mogelijkheden gehad. Maar met een klik op alleen de koptelefoon van de drummer kom je ook een heel eind.
Nee dat niet, want het enige wat uitversterkt is 2x zang en de drums. De gitaar en bas komt gewoon direct uit de versterker. Nu is het gewoon opgenomen met een stnadaard camera waarvan ik me wel blijf verbazen over de kwaliteit die er alsnog uitkomtquote:Op woensdag 27 april 2011 12:40 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik zou het juist weer niet omdraaien
Heb je ook de mogelijkheid om in de oefenruimte (meerdere kanalen los) op te nemen? Als je dan een beetje strak speelt (moet lukken met toekomstplannen voor een metronoom) kun je de volgorde gewoon even veranderen op de computer
Gast, na in ELKE post te noemen welke gitaren je allemaal hebt weten we het wel.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok dus je zegt sowieso de PRS?
Nja aan de andere kant, ik heb een Brian May Signature 2 stratjes(1 van Crafter de ST-200 en een van Squier de Bullit) dusja.....
Die Brian May is perfect voor harmoniečn en die stratjes voor funk en oude rock offcourse..
Waar is die PRS perfect voor? op Santana na?
Die MIJ gitaar die bij Kick stond(die fender) was perfect afgesteld... die MIM strat ook (Was ook al 7 jaar oud)
same herequote:Op woensdag 27 april 2011 11:36 schreef GuitarJJ het volgende:
Als ik niet meer overboden wordt, 'win' ik een LC bij daanveilingenLijkt me wel een leuk knutselgitaartje
Het afhaaladres is toevallig 10 minuutjes hier vandaan
bedoel je dat ik mijn kirk hammett gitaar niet had hoeven kopen om metallica te kunnen spelen?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gast, na in ELKE post te noemen welke gitaren je allemaal hebt weten we het wel.
En mocht ik het willen, dan kan ik ook prima Santana spelen op mijn Dean. En als je mij die PRS komt er geheid een heel andere tone uit dan die van Santana.
Wie zegt dat een gitaar zo moet klinken als een bekende gitarist die er toevallig op speelt? Zoek eens een eigen tone, in plaats van iedereen na te apen.
Ik had een Joe Satriani Signature, en ik speelde er alleen punk opquote:Op woensdag 27 april 2011 14:26 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
bedoel je dat ik mijn kirk hammett gitaar niet had hoeven kopen om metallica te kunnen spelen?
dan heb ik zeker ook niks aan mijn Alexi Laiho LTD, Dimebag Dean en mijn Joe Satriani Ibanez![]()
ik heb er wel een met 4 snaren voor je:quote:Op woensdag 27 april 2011 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Doe mij dan maar zo'n seasick steve 3 snarige gitaar, dan kan ik tenminste een beetje fatsoenlijke blues spelen.
CS69 + Compressor = Instant Shine Onquote:Op woensdag 27 april 2011 14:38 schreef Niles-Crane het volgende:
Ik heb GAS op m'n eigen stratIk ga nog wel even jagen op een goedkope brug en tuners, vanavond nieuwe volumepot erin, en misschien nog wat hoge kwaliteit Single Coils (David Gilmour
)
Ik ga me nog even oriënteren in de elementenquote:Op woensdag 27 april 2011 14:40 schreef BoerBert het volgende:
[..]
CS69 + Compressor = Instant Shine On
BLASFEMIE!quote:
Die zanger van Korn zingt echt supervet!quote:
wat voor eentje heb je? en welke kleur?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:36 schreef GuitarJJ het volgende:
Als ik niet meer overboden wordt, 'win' ik een LC bij daanveilingenLijkt me wel een leuk knutselgitaartje
Het afhaaladres is toevallig 10 minuutjes hier vandaan
Ja klopt. Dat is ook meteen hun leukste nummerquote:Op woensdag 27 april 2011 15:06 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Die zanger van Korn zingt echt supervet!
Bewijs:
Ja dat heb ik ook wel een beetje. Nu zet ik het ook niet meer aan omdat er gewoon teveel herrie tussen zit. Maar Alone I Break, Freak On a Leash, Falling Away From Me etc. kan ik nog steeds prima waarderen hoorquote:Op woensdag 27 april 2011 15:08 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Ja klopt. Dat is ook meteen hun leukste nummer
en het is niet eens van hen zelf
vroeger was ik wel fan van Korn, en ik kan er op zich nog naar luisteren, maar echt leuk is anders
Comet T Tinline, oftewel een Telecaster met semi-hollow bodyquote:Op woensdag 27 april 2011 15:08 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
wat voor eentje heb je? en welke kleur?
Ik zat ook aan zo'n Thinline te denken, maar Jonny Greenwood zei dat ik een solid moest nemen. Stomme ik die dan weer op tobacco burst gaat bieden ipv 3tone sunburstquote:Op woensdag 27 april 2011 15:17 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Comet T Tinline, oftewel een Telecaster met semi-hollow bodyHad per ongeluk geboden op eentje met 'Pearl' als kleur. Had liever de houtkleurige gehad.
Maarja, voor het geld lijkt het me een topgitaar. Lijkt me leuk als knutselgitaar
Ik vind ze de laatste jaren vooral live weer een stuk beter geworden.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Korn op sziget (2005) was het enige concert waar ik uit volle borst boe heb lopen roepen! Om de haverklap aan zn astma apparaat en dan weglopen om dan heel slecht pink floyd te coverenen fieldy die echt een belabberd geluid uit zn bas haalde en daar ook nog een solo mee ging proberen te doen.
(terwijl ik ze wel eens op lowlands heb gezien en het toen wel aardig was, 10 jaar terug ofzo![]()
)
ohja deze solo(gelukkig mist het geluid na een paar minuten
)
Altijd naar Jonny luisterenquote:Op woensdag 27 april 2011 15:23 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik zat ook aan zo'n Thinline te denken, maar Jonny Greenwood zei dat ik een solid moest nemen. Stomme ik die dan weer op tobacco burst gaat bieden ipv 3tone sunburst
De lol ging er na Got the life inderdaad hard vanaf.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij mij heeft korn het afgedaan met het album 'follow the leader' die vond ik niks, die eerste 2 vond ik erg leuk vroegah maar zal ik nu nooit meer opzetten. In tegenstelling tot the deftones (en dan vooral adrenalin) die ik nog best vaak eens luister
Daar stond ik toen backstage. Heb nog meegeholpen met opbouwen op het podium en met het inladen van hun vrachtwagen. Was echt ontzettend strak geregeld allemaal.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:
(terwijl ik ze wel eens op lowlands heb gezien en het toen wel aardig was, 10 jaar terug ofzo![]()
quote:Op woensdag 27 april 2011 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind eigenlijk alleen blind nog wel okay, een van de beter binnenkomers op een debut album
Ik wist niet dat ze allemaal neger waren manquote:
Grappig, bij mij is dat juist andersom omdat Korn tegenwoordig weer een goede liveband is (sinds die ene gitarist weg is) en the Deftones live niet kunnen brengen wat ze op hun albums laten horen.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij mij heeft korn het afgedaan met het album 'follow the leader' die vond ik niks, die eerste 2 vond ik erg leuk vroegah maar zal ik nu nooit meer opzetten. In tegenstelling tot the deftones (en dan vooral adrenalin) die ik nog best vaak eens luister
Oh wacht...quote:Op woensdag 27 april 2011 16:19 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze allemaal neger waren man
whahahaquote:Op woensdag 27 april 2011 16:21 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Oh wacht..._! van mij
Ik dacht al: waarom lijken ze zo op snoop dogg en xzhibit
die laatste is natuurlijk een stuk beterquote:
Deftones live vind ik ook niks al vond ik ze op pinkpop1998 wel ok (alleen toen ik het terug zag op tv viel dat ook wel tegen, nouja dat was 1 van mijn eerste hardere concerten dus wist ik neit wat ik kon verwachten)(quote:Op woensdag 27 april 2011 16:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Grappig, bij mij is dat juist andersom omdat Korn tegenwoordig weer een goede liveband is (sinds die ene gitarist weg is) en the Deftones live niet kunnen brengen wat ze op hun albums laten horen.
Hun totaal verneukte optreden op Wâldrock telt daarin natuurlijk ook behoorlijk in mee.
Maar er zijn meer die er zo over denken. Een paar jaar geleden speelden the Deftones in Ahoy met A Perfect Circle als special guest. Na het optreden van APC liep ruim een derde van het publiek weg.
ubergoedkoop namelijk: http://www.daanveilingen.nl/Item.aspx?ItemId=846269&CategoryId=14quote:
Ondanks de naam van de veilingen vind ik die gitaar lelijkquote:Op woensdag 27 april 2011 17:16 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ubergoedkoop namelijk: http://www.daanveilingen.nl/Item.aspx?ItemId=846269&CategoryId=14
Het is dat ik al een tele heb en er voorlopig niet eentje bij hoef. Anders had ik er zeker op geboden.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:16 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ubergoedkoop namelijk: http://www.daanveilingen.nl/Item.aspx?ItemId=846269&CategoryId=14
Het klinkt nu best goed, waarom zo je er dan nog wat aan willen veranderen?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat vinden jullie van de opbouw van dit nummer. Ben er zelf nog niet helemaal zeker van.
Moet denk ik ergens nog iets van afwisseling in iets van een afwisseling in het chorus ofzo, maar ik weet niet zogoed wat
Hmm misschien heb je ook wel gelijkquote:Op woensdag 27 april 2011 17:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het klinkt nu best goed, waarom zo je er dan nog wat aan willen veranderen?
Misschien wat meer sustain in het intro gebruiken zodat die losse nootjes wat meer doorklinken maar verder zou ik het gewoon zo laten zoals het nu is. Er zit zo al genoeg afwisseling in.
Omdat 'best goed' nog niet 'goed' isquote:Op woensdag 27 april 2011 17:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het klinkt nu best goed, waarom zo je er dan nog wat aan willen veranderen?
Dan kan jij mooi uitleggen wat beter moetquote:Op woensdag 27 april 2011 19:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat 'best goed' nog niet 'goed' is.
Dit!quote:Op woensdag 27 april 2011 14:31 schreef -Menn0- het volgende:
Is er een manier om de staat van mn buizen te checken? Of is het gewoon wachten tot ze ermee stoppen?
Ik denk wanneer je de bieding hebt gewonnen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:03 schreef BoerBert het volgende:
Wanneer krijg je nou bevestiging dat je de bieding gewonnen hebt op daanauctions?
Meer opbouw. Ik voel nog te weinig spanning. Begin losjes, bouw dan op naar het whammystuk, breng wat dynamiek aan (langzaam <> snel) en kom er dan in met het dubbellijntje. Pakken jullie daarbij hetzelfde? In dat geval kan ik aanraden om die andere kerel het lijntje in de terts te laten pakkenquote:Op woensdag 27 april 2011 19:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan kan jij mooi uitleggen wat beter moet
Stoer.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:06 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dit!
en ik zit er aan te denken om zoiets te kopen:
http://www.feedback.nl/sh(...)ack/100006314/112830
Het ging om een ander nummerquote:Op woensdag 27 april 2011 20:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Meer opbouw. Ik voel nog te weinig spanning. Begin losjes, bouw dan op naar het whammystuk, breng wat dynamiek aan (langzaam <> snel) en kom er dan in met het dubbellijntje. Pakken jullie daarbij hetzelfde? In dat geval kan ik aanraden om die andere kerel het lijntje in de terts te laten pakken.
Zo, alsjeblieft.
Opzich, de gloei- en andere spanningen meten enzo, vergelijken, eventueel biassen. Maar als je geluid nog net zo is als eerst, dan zijn ze nog wel goedquote:Op woensdag 27 april 2011 20:06 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dit!
en ik zit er aan te denken om zoiets te kopen:
http://www.feedback.nl/sh(...)ack/100006314/112830
Je kan hem ook laten bezorgen, maar dat kost nog zo'n 35 euro extraquote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef Muchachooo het volgende:
Nu moet ik alleen op en neer naar apeldoorn om hem op te halen
zin in een testritje van eindhoven naar apeldoorn en terug volgende week?quote:
Nee das waar maar aangezien deze usb is en ik toch vaker Photobooth gebruik dan m'n broert z'n filmskills is dit wel een hele verbetering voor het geluid!quote:Op woensdag 27 april 2011 20:22 schreef belsen het volgende:
[..]
Stoer.
Nadeel is natuurlijk wel dat het niet uit te breiden is met andere leuke apparatuur.
Tja ik heb een Fender Hot Rod Deluxe maar er zit een Line6 effectending voor die zijn geluid zwaar overruled, maar volgens mij klapte laatst het volume opeens omlaag... En om dat zware ding nou naar een gitaartoko te slepen voor niks...quote:Op woensdag 27 april 2011 20:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Opzich, de gloei- en andere spanningen meten enzo, vergelijken, eventueel biassen. Maar als je geluid nog net zo is als eerst, dan zijn ze nog wel goed
dit snap ik nietquote:Op woensdag 27 april 2011 21:05 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nee das waar maar aangezien deze usb is en ik toch vaker Photobooth gebruik dan m'n broert z'n filmskills is dit wel een hele verbetering voor het geluid!
En ik heb een zwartequote:Op woensdag 27 april 2011 21:01 schreef Muchachooo het volgende:
Toch leuk, iedereen hier een ander kleurtje
N.I.M.B.Y. heeft een butterscotch, Bert een tobacco SB, ik een 3-tone SB en GuitarJJ een Pearl (maar dan een Thinline)
Stelletje bazen
heel vet inderdaad!!quote:Op woensdag 27 april 2011 19:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Back & Forth Docu over Foo Fighters aan het kijken echt tof om te zien
ja zo kunnen we nog wel even doorgaanquote:Op woensdag 27 april 2011 21:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
En ik heb een zwarte![]()
Maar dat is dan geen LC maar een Fender mim.
Ja, zo heb ik ook nog een paar andere zwarte maar dat zijn helemaal geen tele'squote:Op woensdag 27 april 2011 21:16 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ja zo kunnen we nog wel even doorgaan
hoe breek jij een snaar tijdens het solderen van een volumepot?quote:Op woensdag 27 april 2011 21:17 schreef Niles-Crane het volgende:
Nieuwe volumepot in de gitaarEn voor het eerst ging het solderen in 1x helemaal goed
Helaas is er wel een snaar afgebroken
was tijdens het aandraaienquote:Op woensdag 27 april 2011 21:18 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
hoe breek jij een snaar tijdens het solderen van een volumepot?
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:01 schreef Muchachooo het volgende:
Toch leuk, iedereen hier een ander kleurtje
N.I.M.B.Y. heeft een butterscotch, Bert een tobacco SB, ik een 3-tone SB en GuitarJJ een Pearl (maar dan een Thinline)
Stelletje bazen
Haha ja, zat er net aan te denken. Ik PM je morgen even. Of stuur mij even dagen/weekenden wanneer het jou een beetje uitkomt, ik weet niet waar je hem hebt staan.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:57 schreef Niles-Crane het volgende:
Dean, kan je nog een keertje die Crate versterker op komen halen? Anders gaat hij op Marktplaats/V&A hoor
Volgende week vakantie dus dan komt het wmb iedere dag uit (als je het maar op tijd laat wetenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Haha ja, zat er net aan te denken. Ik PM je morgen even. Of stuur mij even dagen/weekenden wanneer het jou een beetje uitkomt, ik weet niet waar je hem hebt staan.
Dan moeten we een keer vergelijkend warenonderzoek doenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Haha ja, zat er net aan te denken. Ik PM je morgen even. Of stuur mij even dagen/weekenden wanneer het jou een beetje uitkomt, ik weet niet waar je hem hebt staan.
't is een kutversterker maar gaat ook voor een kutprijs weg. Is wel een leuk projectje er schijnen goede mods voor te zijn maar daar ga ik me niet aan wagen denk ikquote:Op woensdag 27 april 2011 22:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moeten we een keer vergelijkend warenonderzoek doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |