abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:04:17 #151
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96805053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:44 schreef loecje het volgende:

[..]

als er veel woningen tegelijk beschikbaar komen is er ook een kortere wachttijd. de studio's van blok 5 gingen soms naar mensen met maar een paar punten(paar maand inschrijftijd). op die manier kan je vrij makkelijk een studio bemachtigen.
laatst stond er weer een van deze studio's op woningnet en daar waren gigantisch veel reacties op. weg gegaan naar iemand met in de 40 punten(meer dan 3jaar).
Het hangt meer af van een gelukstreffer dan uit te gaan van een korte wachttijd. Over het algemeen duurt her vrij lang.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:04:44 #152
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96805074
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:55 schreef Detz het volgende:
vandaag verhuizing afgerond :D

[ afbeelding ]
Je kunt nog wat aan de styling van je woonruimte doen, maar dat komt wel ;). Ikea is een aanrader.
pi_96805110
alles op z'n tijd he :p
pi_96805185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het hangt meer af van een gelukstreffer dan uit te gaan van een korte wachttijd. Over het algemeen duurt her vrij lang.
als de laatste studio's allemaal weg gaan naar mensen met minder dan half jaar inschrijftijd is het geen gelukstreffer meer maar gewoon korte wachttijd. ik weet niet hoe dat in amsterdam zit maar zo was het bij deze studio's wel
lag ook wel aan de periode, zo halverwege het collegejaar. nog geen nieuwe studenten die de stad overspoelen en de huidige studenten hebben vaak al wel iets. dus je hebt dan alleen nog mensen die opzoek zijn naar iets beters.
pi_96805305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:06 schreef loecje het volgende:

[..]

als de laatste studio's allemaal weg gaan naar mensen met minder dan half jaar inschrijftijd is het geen gelukstreffer meer maar gewoon korte wachttijd. ik weet niet hoe dat in amsterdam zit maar zo was het bij deze studio's wel
half februari is dan ook wel een goede periode. nog geen nieuwe studenten die de stad overspoelen en de huidige studenten hebben vaak al wel iets. dus je hebt dan alleen nog mensen die opzoek zijn naar iets beters.
Zo gaat het in Amsterdam ook. Bij oplevering heb je bijna geen inschrijftijd nodig, maar een maand later zou het zomaar 3 jaar kunnen zijn. Ik maak nu bijv geen kans meer op een studio in het complex waar ik al woon :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:13:05 #156
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96805521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:06 schreef loecje het volgende:

[..]

lag ook wel aan de periode, zo halverwege het collegejaar. nog geen nieuwe studenten die de stad overspoelen en de huidige studenten hebben vaak al wel iets. dus je hebt dan alleen nog mensen die opzoek zijn naar iets beters.
Je geeft het al te kennen in je eigen ''bericht''. Het heeft zeker wel met geluk te maken, niet zo zeer wat betreft het reageren erop maar het ligt voornamelijk gelegen om op de juiste moment en op de juiste plek achter te komen dat een woningbouwvereniging meerdere studio's vrij heeft staan voor bewoning. Over het algemeen dien je gewoon te concurreren met tientallen andere personen die op dezelfde woonruimte gereageerd hebben waardoor het afhangt op je inschrijfdatum. Ik sta nu 5 maanden op Studentenwoningweb ingeschreven, zonder resultaat.
pi_96806682
Ah, ben dus niet de enige die deze maand al redelijk krap zit met z'n geld. Als het goed is, komt de huurtoeslag inderdaad rond de 20e binnen, net als mijn verhoogde stufi. Als dat niet zo is, dan heb ook ik een probleem. Ik zit nu al de bonnetjes bij te houden, en mijn uitgaven streng in de gaten te houden.

Ik had zelf trouwens een half jaar inschrijftijd nodig, maar ik las in één van de vorige topics dat er ook iemand slechts 1.1 punt nodig had? Diegene had toen echt wel geluk gehad. Het voordeel van oplevering in grote aantallen.

@Detz: Wauw, die bomen. Heb je maar weer geluk mee :)
:: Toenie ::
pi_96817317
In het laatste blok zijn er zelfs studio's weggegaan voor 0,1 punt, een paar dagen inschrijftijd dus :P

Dacht stiekem wel even van had ik nou maar even gewacht, want volgens mij heeft blok 5 wel echt het mooiste uitzicht :P.
pi_96831506
Haha, ik zit ook erg krap nu met mijn geld nu omdat ik alles zelf heb betaald! Ik heb huursubsidie half april aangevraagd, iets voor het tekenen van mijn contract. Heb inderdaad in april niets gehad voor mei, dus ik hoop dat ik nu 20 mei van de afgelopen keer krijg en voor komende juni. Even afwachten dus!

@Toenie: ik had inderdaad 1.1 punt! Ik had de moed allang op gegeven tot ik op 1 april (ik dacht eerst: het is vast een grapje :P) een mailtje kreeg dat ik een studio had! Ik was in eerste instantie 6e van de 7 reacties geworden dus inderdaad héél erg geluk!
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_96848984
Weet iemand hoe dat zit dan met huursubsidie? Ik heb dus een verandering van huursubsidie aangevraagd, kreeg voorheen 70 euro huursubsidie en heb nu dus een wijziging aangevraagd. Helaas heb ik ( na inmiddels 3 weken ) nog steeds geen bevestiging gehad?
Heeft iemand al wel een bevestiging gehad voor aanvraag van huursubsidie & hoelang duurde dat?
pi_96850554
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:58 schreef loecje het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
ben ze ook nog niet in een winkel tegen gekomen...
Bij Ascoli in de Oosterstraat hebben ze magneetjes met haakje. Wel prijzig.
pi_96853268
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:14 schreef Jansie het volgende:
Weet iemand hoe dat zit dan met huursubsidie? Ik heb dus een verandering van huursubsidie aangevraagd, kreeg voorheen 70 euro huursubsidie en heb nu dus een wijziging aangevraagd. Helaas heb ik ( na inmiddels 3 weken ) nog steeds geen bevestiging gehad?
Heeft iemand al wel een bevestiging gehad voor aanvraag van huursubsidie & hoelang duurde dat?
Ik moest het voor het eerst aanvragen en had binnen een week een reactie, geloof ik.
pi_96897384
Verschil met containers Damsterdiep

Pluspunten
Grote mooie keuken ++
Wasmachine aansluiting++
Grote openslaande ramen en zonwering ++
Gras & buitenfaciliteiten ++

Minpunten
Geen lampen aan het plafond --
VEEL MEER LAST VAN GEHORIGHEID. Isolatie is echt heel veel minder, waar je op het Damsterdiep vrijwel niks hoorde hoor je hier (bijna) alles door de wanden heen.
  maandag 16 mei 2011 @ 19:00:23 #164
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96897973
Dat is inderdaad een vervelende minpunt, mocht dit op de realiteit berusten.
pi_96909313
Hoe hebben jullie allemaal het probleem van het licht in de badkamer opgelost? :)
pi_96917814
Ik heb er een lamp, die is ooit bij de Lidl gekocht, welke ik direct in het stopcontact kan steken. Zit een mooie draaiknop op voor de lichtsterkte.
pi_96926162
ik vind de gehorigheid nog steeds heel erg mee vallen...
pi_96927294
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:09 schreef toenie het volgende:
Ik heb er een lamp, die is ooit bij de Lidl gekocht, welke ik direct in het stopcontact kan steken. Zit een mooie draaiknop op voor de lichtsterkte.
Aha. heb je die in het bovenste stopcontact?

Weet je btw ook waar de lichtknoppen voor zijn?? zijn die voor de stopcontacten die bovenin zitten??:)

A
pi_96929021
Het is bij mij ook te gehorig, serieus. Of mijn buurmeisje heeft haar tv altijd veel te hard, maar kan het altijd letterlijk verstaan. En zelf is ze ook vrij luidruchtig.
Mijn bovenbuur jongen heeft zn muziek ook altijd heel hard, verschrikkelijk.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_96931232
Het is bij mij ook te gehorig, serieus. Of mijn buurmeisje heeft haar tv altijd veel te hard, maar kan het altijd letterlijk verstaan. En zelf is ze ook vrij luidruchtig.
pi_96933547
Zijn hier ook mensen aanwezig die glasvezel van Lijbrandt of Kick XL hebben?
pi_96949479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:59 schreef Ebb het volgende:
Zijn hier ook mensen aanwezig die glasvezel van Lijbrandt of Kick XL hebben?
Wel besteld bij Lijnbrandt maar helaas nog niet binnen.
pi_96951127
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:56 schreef Mrjolyn_ het volgende:
dan heb ik blijkbaar hele rustige buren. als ik ergens 'overlast' van heb is het iemand die boven over de gang stampt (WIE?:P) of mensen die in de gang schreeuwen met name snachts.
bij de ene buur hoor ik wel eens stemmen horen als ik zelf helemaal stil ben. maar ik kan het niet letterlijk verstaan en vind het ook niet storend.
aan de andere kant (sieglinde) en boven heb ik nog nooit geluid vandaan gehoord.
pi_96963046
Vind het qua geluidsoverlast van buren wel meevallen. Van de ene kant heb ik volgens mij nog niets gehoord en van de andere kant een keer de muziek. Ik had zelf m'n muziek aangezet en ik had er geen last meer van. Heb met buren afgesproken dat als we ergens last van hebben, dat we het dan direct even zeggen. Is wel zo normaal :)

Eindelijk internet van Ziggo aangesloten. Duurde langer dan ik had verwacht, ben er te ongeduldig voor of ik lees over dingen heen :P Ik heb trouwens de LAN-stekker die in de meterkast hing in m'n modem gestoken, maar ik krijg geen signaal op m'n poortje in de kamer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
pi_96963164
ik gebruik die hele poort niet. heb gewoon kabel uit mn meterkast, onder mn bed door naar de pc lopen. laptop gaat via draadloos, wel zo makkelijk
pi_96963259
Draadloos van mijn laptop heeft het helaas begeven. Kan het niet missen, dus naar de reparatie gaat ie op dit moment niet. Trouwens ook al twee keer eerder voor hetzelfde mankement opgestuurd, twee keer niets aan gedaan.

Hoe heb jij het modem eigenlijk neergezet in de meterkast? De kabels zijn bij mij net te kort om het op de grond neer te zetten.

Edit: Werkt toch wel. Net genoeg ruimte om het op de grond te zetten. Contactdoos vastgeplakt aan de wand met dubbelzijdig tape, zodat de stekkers niet hangen. :)

[ Bericht 25% gewijzigd door toenie op 17-05-2011 21:54:39 ]
pi_96965122
ik heb de doos van ziggo onderin de kast staan en daar staat het modem op
heb jij ook de stekker van de verwarming eruit gehaald en daar je modem op? ik vraag me nog steeds af of dat zomaar kan.
pi_96970042
Ik las in dit topic dat iemand anders dat ook gedaan had, dus heb het ook even gedaan. In principe komt het op hetzelfde neer als dat een stop of aardlekschakelaar omslaat: je hebt altijd even geen stroom.
Heb het wel snel in een stekkerdoos gedaan en die in de meterkast gedaan. Daarin heb ik ook mijn modem nu zitten.
  woensdag 18 mei 2011 @ 01:13:10 #179
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96974446
Deprimerend, een studio op 1 persoon voor mij missen :(. Was er zo dichtbij, hopelijk volgende week meer geluk.
pi_96977298
Hoeveel punten heb je?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_96977782
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:22 schreef toenie het volgende:
Ik las in dit topic dat iemand anders dat ook gedaan had, dus heb het ook even gedaan. In principe komt het op hetzelfde neer als dat een stop of aardlekschakelaar omslaat: je hebt altijd even geen stroom.
Heb het wel snel in een stekkerdoos gedaan en die in de meterkast gedaan. Daarin heb ik ook mijn modem nu zitten.
dat was ik waarschijnlijk want heb er verder nog niemand over gehoord.
ik vraag me alleen af of dat stopcontact niet 'speciaal' is ofzo,
want we weten ook niet waar meter 2 voor warmte van is. als dat van dat stopcontact is dan is het misschien niet zo handig om daar een modem op aan te sluiten.
pi_96979280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:03 schreef Perzikvrucht het volgende:

[..]

Wel besteld bij Lijnbrandt maar helaas nog niet binnen.
Hoelang wacht je daar al op dan? want ik las dat het een paar maand kan duren? :S
pi_96980709
net iemand aan de deur, om ff 2 extra schroeven in de ramen te draaien en de deur te controleren.
voor die mensen die de deur en ramen tegelijk open zetten en dan verbaast zijn dat raam en/of deur dichtklapt door de wind.
pi_96981115
hmmz, dus iedereen zet de modem in de meterkast?
ik heb de modem+router neergezet bij de aansluting in de hoek van de kamer.. veel makkelijker en geen kabels door de kamer als je niet wireless wilt.

@ loecje, haha ja bij mij kwamen ze ook een week terug rond 9 uur aan de deur, was nog niet eens wakker :P
pi_96982285
mijn pc heb ik via kabel, en die staat juist aan de andere kant van de kamer dan dat kastje. dan zouden de kabels voor het raam langs lopen. vanaf de meterkast, achter het bed langs is dan een mooiere oplossing.
pi_96997057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:03 schreef Apogist het volgende:
hmmz, dus iedereen zet de modem in de meterkast?
ik heb de modem+router neergezet bij de aansluting in de hoek van de kamer.. veel makkelijker en geen kabels door de kamer als je niet wireless wilt.

@ loecje, haha ja bij mij kwamen ze ook een week terug rond 9 uur aan de deur, was nog niet eens wakker :P
Welke aansluiting in de hoek van de kamer?
pi_97002969
De aansluiting op de grond, links bij het raam in de kamer. Ik heb daar geen signaal op de UTP ingang, dat vind ik wel wat vervelend. Voor Ziggo is het inderdaad niet makkelijk te doen om daar een modem/router neer te zetten. De meterkast is dan de beste optie.

Moet zeggen dat ik gister wel veel last had van geluidsoverlast vooral vanaf de gang. Ik vind het geluid van buren en van buiten reuze meevallen, alleen vanaf de gangkant is het behoorlijk gehorig.
pi_97003892
Is dat een UTP uitgang? Ik dacht een telefoon-aansluiting. En hoe kan je daar een modem aansluiten? Die moet toch verbonden zijn aan een speciale kabel die alleen in de meterkast zit?
pi_97007886
zou je niet de coax uitgang kunnen gebruiken? dat is hetzelfde als die in de meterkast. alleen dan moet je de kabel die in de meterkast bungelt aansluiten waarna je op die in de woonkamer je modem aansluiten.

er mogen van mij echt matten boven op de gang komen. er loopt nu weer iemand te stampen.
pi_97008004
Je hebt dan wel een probleem met de manier waarop je de verdeler er op wilt plaatsen: deze kun je dan niet vastzetten omdat je er geen kapje op kan zetten.
pi_97008046
ah oke daar heb ik niet naar gekeken, ding zit bij mij achter de bank.
dan is het nog vreemder dat er geen extra stopcontact in de meterkast zit.
pi_97009483
Tja, de enige stopcontact die er in zit, die is bezet.. Wat mij opvalt is dat er vier groepen opzitten en op de informatiebrieven staat dat er maar 3 groepen zijn waar we gebruik van kunnen maken:
* Badkamer groep (Wasmachine)
* Keuken groep (Alleen kookplaat)
* Kamer groep (Overige apparatuur)

Dus dat zou betekenen dat de stekker van de airco/verwarming op één aparte groep zit.
pi_97028494
Hay Allen! Tijdje geleden dat ik op het forum geweest ben, dacht laat ik eens kijken.

Vind dat iedereen behoorlijk moeilijk doet over dat modem? (in de meterkast of bepaalde zaken aansluiten wat dan ook). Ik heb gewoon die verdeler rechtstreeks in de kabeluitgang gedaan (die links achterin je kamer zit) zonder iets te verbouwen of wat dan ook. Daar je modem op aansluiten en je kabel tv en je hebt alles wat je nodig hebt. Mocht je pc (of laptop) aan de andere kant van de kamer staan, heb ik ook, leg je gewoon even een kabeltje langs de muur en achter je meubelen. Zo simpel als het maar kan ja.... en daar zitten genoeg stopcontacten voor je modem.

Heeft iemand trouwens enig idee hoelang het nog duurt voordat alles klaar is? (dwz grasmatten etc). Ik zie namelijk per dag wel 20 keer een kraan of vrachtwagen op en neer rijden langs mijn huisje, alleen heb ik het idee dat er echt helemaal niets gebeurd de laatste weken.
pi_97050288
Moesten jullie trouwens aansluitkosten (30 euro) betalen toen jullie een alles in 1 abonnement bij Ziggo bestelden?

En zijn er hier mensen die internet hebben bij Lijbrandt of meer informatie hebben over de levertijd hiervan? Er waren hier wel een paar die glasvezel via KPN hebben toch?
pi_97056132
Ik heb geen alles-in-1 abonnement, maar internet Z2. Moet voor mijn opleiding veel gebruik maken van mijn PC en internet. Vond het daarom verstandiger om voor meer snelheid te gaan ipv telefonie oid. Heb toch nog geen televisie, dus het signaal op de televisie maakt nu nog niets uit.
Ik moest hier trouwens wel 30 euro aansluitkosten voor betalen. Ik denk dat het gewoon sowieso gevraagd wordt, vanwege het omzetten van het signaal.

Het viel mij trouwens ook op dat Blok A en Blok B ondertussen al een foto aan de voorzijde hebben (Blok A had dit al aan de achterzijde)
pi_97062226
Erwindeen, die in de kamer daar past het verdeelblokje, of hoe dat ook maar heet, niet op. daarvoor moet je het plaatje losschroeven en dat kan volgens mij alleen bij die in de meterkast.

@toenie, jij hebt geen tv abbo? maar dan kan je toch ook geen internet hebben?
pi_97064260
Jawel, ik heb het wel. Het standaardpakket, maar omdat ik geen televisie heb kan ik er geen gebruik van maken. :P
pi_97064444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 06:18 schreef loecje het volgende:
Erwindeen, die in de kamer daar past het verdeelblokje, of hoe dat ook maar heet, niet op. daarvoor moet je het plaatje losschroeven en dat kan volgens mij alleen bij die in de meterkast.

@toenie, jij hebt geen tv abbo? maar dan kan je toch ook geen internet hebben?
Je kan eventueel gewoon dat verdeelblokje met een kabeltje aansluiten, ik neem aan dat jullie lijnkwaliteit zo goed is, dat dit geen probleem vormt.
pi_97065353
@Loecje, haha nee joh! Dat bedoelde ik dus met 'snap niet dat iedereen zo moeilijk doet'. Dat afschroeven is allemaal onzin, heb zelf ook dat abonnement van ziggo. Je moet gewoon het kastje dat in je kamer zit intact laten en dat verdeelblokje gewoon in die kabeluitgang drukken (dus gewoon aan de buitenkant van het kastje zegmaar). Anders gezegd: helemaal niets verbouwen/losschroeven/whatever, gewoon dat verdeelblokje erin doen en klaar!

Niemand die dus weet wanneer alles een beetje afgerond wordt?
pi_97068401
Ik denk dat het geen grasmatten worden. Volgens mij hebben ze tussen blok A en blok B gras gezaaid ;) er was een raar machientje dat de grond een beetje losmaakte en sinds dien zitten er allemaal duiven. En gister zag ik opeens allemaal kleine sprietjes tussen het onkruid groeien.
En voor de mensen die last hebben van de gehorigheid van buren: het went, de eerste 2 weken wilde ik meteen weer verhuizen. Nu hoor ik het vaak niet eens meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')