abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:04:17 #151
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96805053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:44 schreef loecje het volgende:

[..]

als er veel woningen tegelijk beschikbaar komen is er ook een kortere wachttijd. de studio's van blok 5 gingen soms naar mensen met maar een paar punten(paar maand inschrijftijd). op die manier kan je vrij makkelijk een studio bemachtigen.
laatst stond er weer een van deze studio's op woningnet en daar waren gigantisch veel reacties op. weg gegaan naar iemand met in de 40 punten(meer dan 3jaar).
Het hangt meer af van een gelukstreffer dan uit te gaan van een korte wachttijd. Over het algemeen duurt her vrij lang.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:04:44 #152
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96805074
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:55 schreef Detz het volgende:
vandaag verhuizing afgerond :D

[ afbeelding ]
Je kunt nog wat aan de styling van je woonruimte doen, maar dat komt wel ;). Ikea is een aanrader.
pi_96805110
alles op z'n tijd he :p
pi_96805185
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het hangt meer af van een gelukstreffer dan uit te gaan van een korte wachttijd. Over het algemeen duurt her vrij lang.
als de laatste studio's allemaal weg gaan naar mensen met minder dan half jaar inschrijftijd is het geen gelukstreffer meer maar gewoon korte wachttijd. ik weet niet hoe dat in amsterdam zit maar zo was het bij deze studio's wel
lag ook wel aan de periode, zo halverwege het collegejaar. nog geen nieuwe studenten die de stad overspoelen en de huidige studenten hebben vaak al wel iets. dus je hebt dan alleen nog mensen die opzoek zijn naar iets beters.
pi_96805305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:06 schreef loecje het volgende:

[..]

als de laatste studio's allemaal weg gaan naar mensen met minder dan half jaar inschrijftijd is het geen gelukstreffer meer maar gewoon korte wachttijd. ik weet niet hoe dat in amsterdam zit maar zo was het bij deze studio's wel
half februari is dan ook wel een goede periode. nog geen nieuwe studenten die de stad overspoelen en de huidige studenten hebben vaak al wel iets. dus je hebt dan alleen nog mensen die opzoek zijn naar iets beters.
Zo gaat het in Amsterdam ook. Bij oplevering heb je bijna geen inschrijftijd nodig, maar een maand later zou het zomaar 3 jaar kunnen zijn. Ik maak nu bijv geen kans meer op een studio in het complex waar ik al woon :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:13:05 #156
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96805521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:06 schreef loecje het volgende:

[..]

lag ook wel aan de periode, zo halverwege het collegejaar. nog geen nieuwe studenten die de stad overspoelen en de huidige studenten hebben vaak al wel iets. dus je hebt dan alleen nog mensen die opzoek zijn naar iets beters.
Je geeft het al te kennen in je eigen ''bericht''. Het heeft zeker wel met geluk te maken, niet zo zeer wat betreft het reageren erop maar het ligt voornamelijk gelegen om op de juiste moment en op de juiste plek achter te komen dat een woningbouwvereniging meerdere studio's vrij heeft staan voor bewoning. Over het algemeen dien je gewoon te concurreren met tientallen andere personen die op dezelfde woonruimte gereageerd hebben waardoor het afhangt op je inschrijfdatum. Ik sta nu 5 maanden op Studentenwoningweb ingeschreven, zonder resultaat.
pi_96806682
Ah, ben dus niet de enige die deze maand al redelijk krap zit met z'n geld. Als het goed is, komt de huurtoeslag inderdaad rond de 20e binnen, net als mijn verhoogde stufi. Als dat niet zo is, dan heb ook ik een probleem. Ik zit nu al de bonnetjes bij te houden, en mijn uitgaven streng in de gaten te houden.

Ik had zelf trouwens een half jaar inschrijftijd nodig, maar ik las in één van de vorige topics dat er ook iemand slechts 1.1 punt nodig had? Diegene had toen echt wel geluk gehad. Het voordeel van oplevering in grote aantallen.

@Detz: Wauw, die bomen. Heb je maar weer geluk mee :)
:: Toenie ::
pi_96817317
In het laatste blok zijn er zelfs studio's weggegaan voor 0,1 punt, een paar dagen inschrijftijd dus :P

Dacht stiekem wel even van had ik nou maar even gewacht, want volgens mij heeft blok 5 wel echt het mooiste uitzicht :P.
pi_96831506
Haha, ik zit ook erg krap nu met mijn geld nu omdat ik alles zelf heb betaald! Ik heb huursubsidie half april aangevraagd, iets voor het tekenen van mijn contract. Heb inderdaad in april niets gehad voor mei, dus ik hoop dat ik nu 20 mei van de afgelopen keer krijg en voor komende juni. Even afwachten dus!

@Toenie: ik had inderdaad 1.1 punt! Ik had de moed allang op gegeven tot ik op 1 april (ik dacht eerst: het is vast een grapje :P) een mailtje kreeg dat ik een studio had! Ik was in eerste instantie 6e van de 7 reacties geworden dus inderdaad héél erg geluk!
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_96848984
Weet iemand hoe dat zit dan met huursubsidie? Ik heb dus een verandering van huursubsidie aangevraagd, kreeg voorheen 70 euro huursubsidie en heb nu dus een wijziging aangevraagd. Helaas heb ik ( na inmiddels 3 weken ) nog steeds geen bevestiging gehad?
Heeft iemand al wel een bevestiging gehad voor aanvraag van huursubsidie & hoelang duurde dat?
pi_96850554
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:58 schreef loecje het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
ben ze ook nog niet in een winkel tegen gekomen...
Bij Ascoli in de Oosterstraat hebben ze magneetjes met haakje. Wel prijzig.
pi_96853268
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:14 schreef Jansie het volgende:
Weet iemand hoe dat zit dan met huursubsidie? Ik heb dus een verandering van huursubsidie aangevraagd, kreeg voorheen 70 euro huursubsidie en heb nu dus een wijziging aangevraagd. Helaas heb ik ( na inmiddels 3 weken ) nog steeds geen bevestiging gehad?
Heeft iemand al wel een bevestiging gehad voor aanvraag van huursubsidie & hoelang duurde dat?
Ik moest het voor het eerst aanvragen en had binnen een week een reactie, geloof ik.
pi_96897384
Verschil met containers Damsterdiep

Pluspunten
Grote mooie keuken ++
Wasmachine aansluiting++
Grote openslaande ramen en zonwering ++
Gras & buitenfaciliteiten ++

Minpunten
Geen lampen aan het plafond --
VEEL MEER LAST VAN GEHORIGHEID. Isolatie is echt heel veel minder, waar je op het Damsterdiep vrijwel niks hoorde hoor je hier (bijna) alles door de wanden heen.
  maandag 16 mei 2011 @ 19:00:23 #164
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96897973
Dat is inderdaad een vervelende minpunt, mocht dit op de realiteit berusten.
pi_96909313
Hoe hebben jullie allemaal het probleem van het licht in de badkamer opgelost? :)
pi_96917814
Ik heb er een lamp, die is ooit bij de Lidl gekocht, welke ik direct in het stopcontact kan steken. Zit een mooie draaiknop op voor de lichtsterkte.
pi_96926162
ik vind de gehorigheid nog steeds heel erg mee vallen...
pi_96927294
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:09 schreef toenie het volgende:
Ik heb er een lamp, die is ooit bij de Lidl gekocht, welke ik direct in het stopcontact kan steken. Zit een mooie draaiknop op voor de lichtsterkte.
Aha. heb je die in het bovenste stopcontact?

Weet je btw ook waar de lichtknoppen voor zijn?? zijn die voor de stopcontacten die bovenin zitten??:)

A
pi_96929021
Het is bij mij ook te gehorig, serieus. Of mijn buurmeisje heeft haar tv altijd veel te hard, maar kan het altijd letterlijk verstaan. En zelf is ze ook vrij luidruchtig.
Mijn bovenbuur jongen heeft zn muziek ook altijd heel hard, verschrikkelijk.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_96931232
Het is bij mij ook te gehorig, serieus. Of mijn buurmeisje heeft haar tv altijd veel te hard, maar kan het altijd letterlijk verstaan. En zelf is ze ook vrij luidruchtig.
pi_96933547
Zijn hier ook mensen aanwezig die glasvezel van Lijbrandt of Kick XL hebben?
pi_96949479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:59 schreef Ebb het volgende:
Zijn hier ook mensen aanwezig die glasvezel van Lijbrandt of Kick XL hebben?
Wel besteld bij Lijnbrandt maar helaas nog niet binnen.
pi_96951127
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:56 schreef Mrjolyn_ het volgende:
dan heb ik blijkbaar hele rustige buren. als ik ergens 'overlast' van heb is het iemand die boven over de gang stampt (WIE?:P) of mensen die in de gang schreeuwen met name snachts.
bij de ene buur hoor ik wel eens stemmen horen als ik zelf helemaal stil ben. maar ik kan het niet letterlijk verstaan en vind het ook niet storend.
aan de andere kant (sieglinde) en boven heb ik nog nooit geluid vandaan gehoord.
pi_96963046
Vind het qua geluidsoverlast van buren wel meevallen. Van de ene kant heb ik volgens mij nog niets gehoord en van de andere kant een keer de muziek. Ik had zelf m'n muziek aangezet en ik had er geen last meer van. Heb met buren afgesproken dat als we ergens last van hebben, dat we het dan direct even zeggen. Is wel zo normaal :)

Eindelijk internet van Ziggo aangesloten. Duurde langer dan ik had verwacht, ben er te ongeduldig voor of ik lees over dingen heen :P Ik heb trouwens de LAN-stekker die in de meterkast hing in m'n modem gestoken, maar ik krijg geen signaal op m'n poortje in de kamer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
pi_96963164
ik gebruik die hele poort niet. heb gewoon kabel uit mn meterkast, onder mn bed door naar de pc lopen. laptop gaat via draadloos, wel zo makkelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')