Had een weekend weg met de schoonfamilie. Vandaag met het eigen gezin uiteten geweest en verder een beetje gefreerolled in het stadspark en wat recreatieplasjes. Hoe bracht jij de paasdagen door?quote:Op maandag 25 april 2011 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
GS, hoe is het met jou? Jij bent ook lang weggeweest.
Schoonfamilie, gezin? Ik dacht dat jij nog studerende was. Ik heb gisteren met pa en ma gebarbecued en voor de rest ben ik wat op de mountainbike weggeweest. En nu ben ik langzaam aan mijn hersens aan het prepareren voor de examens.quote:Op maandag 25 april 2011 21:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Had een weekend weg met de schoonfamilie. Vandaag met het eigen gezin uiteten geweest en verder een beetje gefreerolled in het stadspark en wat recreatieplasjes. Hoe bracht jij de paasdagen door?
Misschien ben ik nu niet scherp maar GSquote:Op maandag 25 april 2011 21:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh, ik bepleit ook niet dat we alles 180 graden anders moeten doen, ik denk alleen dat versoberingen en flexibilisering noodzakelijk kwaad zijn om ons op te maken tegen China/Azie. Ik ben geen GS (no offense hoor) die denkt dat alles in de toekomst door goedkope polen en roemenen gaat gebeuren. Wel denk ik dat we productie in Nederland goedkoper moeten maken.
Die landen hebben een eigen markt. Waar wellicht wat meer te halen valt. Je moet niet alleen denken aan outsourcing. Sommige bedrijven zullen zich helemaal terugtrekken. Dat kan je sowieso niet tegenhouden.quote:Op maandag 25 april 2011 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Misschien ben ik nu niet scherp maar GS![]()
Outsourcing is al jarenlang gemeengoed, maar het is ook allemaal geen goud wat er blinkt. Zo op het eerste gezicht lijkt het een grote kostenbesparing op te leveren, maar praktisch valt dat vaak erg tegen. Ik hoor vaak dat de kwaliteit ook erg tegenvalt. En niet te vergeten: verliezen die ontstaan wegens communicatieproblemen en cultuurverschillen!
Verder: onzekerheid creëren heeft ook een prijs....
Studenten hebben geen oudersquote:Op maandag 25 april 2011 21:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Schoonfamilie, gezin? Ik dacht dat jij nog studerende was. Ik heb gisteren met pa en ma gebarbecued en voor de rest ben ik wat op de mountainbike weggeweest. En nu ben ik langzaam aan mijn hersens aan het prepareren voor de examens.
Klopt, maar bedrijven trekken primair naar die landen toe om daar intensieve arbeid te laten verrichten zoals het maken van auto's/shirts/speelgoed, daar komt weinig cultuur en communicatie bij kijken natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Outsourcing is al jarenlang gemeengoed, maar het is ook allemaal geen goud wat er blinkt. Zo op het eerste gezicht lijkt het een grote kostenbesparing op te leveren, maar praktisch valt dat vaak erg tegen. Ik hoor vaak dat de kwaliteit ook erg tegenvalt. En niet te vergeten: verliezen die ontstaan wegens communicatieproblemen en cultuurverschillen!
GS=GSbrder
Verder: onzekerheid creëren heeft ook een prijs....
Aangenaamquote:Op maandag 25 april 2011 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eens.quote:Op maandag 25 april 2011 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die landen hebben een eigen markt. Waar wellicht wat meer te halen valt. Je moet niet alleen denken aan outsourcing. Sommige bedrijven zullen zich helemaal terugtrekken. Dat kan je sowieso niet tegenhouden.
Oh zo.quote:Op maandag 25 april 2011 21:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Studenten hebben geen ouders
Sta je een beetje lekker voor je examens of was dat laatst het rapport dat je postte?
Dat zijn kostenverhogende factoren, niet doen dus.quote:Op maandag 25 april 2011 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eens.
Ik zie wat betreft ook vele meer in het aanboren van nieuwe markten. En verder moeten we veel meer aan productontwikkeling doen; en nieuwe behoeften creëren. En we moeten kampioen in "duurzaamheid" worden
Ik hoop dat je iets beter je best gaat doen, want één jaar HBO is waarschijnlijk wel meer dan twee jaartjes havo in één.quote:Op maandag 25 april 2011 21:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh zo.
Het enige wat er aan dat laatste rapport is veranderd is wiskunde, namelijk een 5. Wis 5, Engels 4, NL 6, MA 8, eco 8, geschiedenis 7, ak 6.
Is redelijk aangezien dit 2 jaar in 1 jaar is, dan komen er ook andere normeringen bij kijken. Al baal ik wel van't feit dat ik respectievelijk een 4 en 5 op engels en wis heb. Maar daar ga ik zeker verandering in brengen
Fransen zijn daar heel goed in.quote:Op maandag 25 april 2011 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eens.
Ik zie wat betreft ook vele meer in het aanboren van nieuwe markten. En verder moeten we veel meer aan productontwikkeling doen; en nieuwe behoeften creëren. En we moeten kampioen in "duurzaamheid" worden
Pardon? Duurzaamheid hoeft zeker niet kostenverhogend te werken. Zeker niet als het op grote schaal wordt toegepast.quote:Op maandag 25 april 2011 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zijn kostenverhogende factoren, niet doen dus.
Havo natuurlijk, alleen dan mag school bepalen wat het wordt, 1 jarige of 2 jarige opleiding. Ik ben bang dat ik de 2 jarige krijg omdat de 1 jarige vooral bedoeld zijn voor gezakte havisten.quote:
De praktijk is super weerbarstig. Je staat toch te kijken hoe Murphy genadeloos toeslaat als je als partijen niet goed communiceert. En dat vooral in het licht van cultuur.quote:Op maandag 25 april 2011 21:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar bedrijven trekken primair naar die landen toe om daar intensieve arbeid te laten verrichten zoals het maken van auto's/shirts/speelgoed, daar komt weinig cultuur en communicatie bij kijken natuurlijk.
Ja, meestal maken ze gebruik van zo'n trucje om je te laten opgaan voor een 2-jarige opleiding.quote:Op maandag 25 april 2011 22:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Havo natuurlijk, alleen dan mag school bepalen wat het wordt, 1 jarige of 2 jarige opleiding. Ik ben bang dat ik de 2 jarige krijg omdat de 1 jarige vooral bedoeld zijn voor gezakte havisten.
Ligt er natuurlijk aan waarmee he? Dure verpakkingen voor snoepjes maak je daarmee alleen maar duurder, goedkope elektriciteit voor elektrische auto's is weer iets anders.quote:Op maandag 25 april 2011 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Duurzaamheid hoeft zeker niet kostenverhogend te werken. Zeker niet als het op grote schaal wordt toegepast.
Op korte termijn wel op lange termijn juist niet.quote:Op maandag 25 april 2011 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zijn kostenverhogende factoren, niet doen dus.
Duur in het woord duurzaamheid slaat niet op het "monetaire" element.quote:Op maandag 25 april 2011 22:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan waarmee he? Dure verpakkingen voor snoepjes maak je daarmee alleen maar duurder, goedkope elektriciteit voor elektrische auto's is weer iets anders.
Ja joh?quote:Op maandag 25 april 2011 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Duur in het woord duurzaamheid slaat niet op het "monetaire" element.
Klopt 21, maar dan heb je iig wel een basis. Met de klemtoon op basis natuurlijk. Maar ik was eigenlijk niet van plan om 9 jaar of een havo papiertje te doen ofzoquote:Op maandag 25 april 2011 22:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, meestal maken ze gebruik van zo'n trucje om je te laten opgaan voor een 2-jarige opleiding.
Dan ben je wel oud als je van de havo afkomt, maar soit, ik kende een vwo-klantje die uiteindelijk 9 jaar over z'n havo-diploma heeft gedaan nadat hij ook was blijven zitten en uiteindelijk gezakt voor vwo op de vavo.
Dan kun je nog steeds sneller afstuderen dan menig minister.quote:Op maandag 25 april 2011 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt 21, maar dan heb je iig wel een basis. Met de klemtoon op basis natuurlijk. Maar ik was eigenlijk niet van plan om 9 jaar of een havo papiertje te doen ofzo
Dan zit een WO-papiertje er regulier in ieder geval niet in.quote:Op maandag 25 april 2011 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt 21, maar dan heb je iig wel een basis. Met de klemtoon op basis natuurlijk. Maar ik was eigenlijk niet van plan om 9 jaar of een havo papiertje te doen ofzo
De zin was inderdaad vreemd.quote:Op maandag 25 april 2011 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zeg het maar even, want je komt met zo'n vreemd voorbeeld.
Sorry.quote:
Al jarenlange praktijk. Verder: wat ik al zei: het is alleemaal geen goud wat er blinkt. Stond in dit weekend een aardig artikel in de Volkskrant. (was voor mij echter geen nieuws) ./quote:Ik hoop dat eenvoudig productiewerk door laagbetaalde expats gedaan wordt ipv dure en ongemotiveerde hollandse krachten die een grote bek hebben via hun vakbond maar feitelijk niets toevoegen dat niet veel goedkoper door buitenlandse krachten gedaan kan worden.
Eww, das ranzig. Dat zit ook altijd op van die ronde koekjes waar ik de naam nu even niet meer van weet.quote:Op maandag 25 april 2011 22:07 schreef Opperbest het volgende:
Eigenlijk zouden ze alles moeten inpakken in eetbaar papier.
Die kokosdingen.quote:Op maandag 25 april 2011 22:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eww, das ranzig. Dat zit ook altijd op van die ronde koekjes waar ik de naam nu even niet meer van weet.
kokosmakroonquote:Op maandag 25 april 2011 22:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eww, das ranzig. Dat zit ook altijd op van die ronde koekjes waar ik de naam nu even niet meer van weet.
Ja, gelukkig voor die landen, maar jammer voor ons. Dit land laat gewoon kansen liggen, en dit kabinet doet geweldig haar best hieromtrent.quote:Op maandag 25 april 2011 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
Verder zie ik dat er ontwikkelingslanden zijn die ons langzaam passeren als het gaat om bijvoorbeeld duurzame energie.
We hebben het laatste decennia zat geld gestopt in innovatie in duurzame/milieu geleuter, dat heeft tot noch toe geen cent opgelopen, behalve verspilling van subsidie gelden die ik liever aan goede zorg of belastingverlaging had uitgegeven.quote:Op maandag 25 april 2011 22:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, gelukkig voor die landen, maar jammer voor ons. Dit land laat gewoon kansen liggen, en dit kabinet doet geweldig haar best hieromtrent.
Wacht maar. Over 50 jaar zal ik te boek gaan als baanbrekende innovator op het gebied van duurzaamheid.quote:
Is ook een koud kunstje als in die landen per hoofd inwoner amper een watt wordt verbruikt.quote:Op maandag 25 april 2011 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
Verder zie ik dat er ontwikkelingslanden zijn die ons langzaam passeren als het gaat om bijvoorbeeld duurzame energie.
En een stuk minder per hoofd aan inkomsten is.quote:Op maandag 25 april 2011 22:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is ook een koud kunstje als in die landen per hoofd inwoner amper een watt wordt verbruikt.
En een betere economie in de toekomst.quote:Op maandag 25 april 2011 22:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hebben het laatste decennia zat geld gestopt in innovatie in duurzame/milieu geleuter, dat heeft tot noch toe geen cent opgelopen, behalve verspilling van subsidie gelden die ik liever aan goede zorg of belastingverlaging had uitgegeven.
Dat betaald het buitenland. Beetje bij de les blijven.quote:Op maandag 25 april 2011 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En een stuk minder per hoofd aan inkomsten is.
Nee dus, geen koud kunstje.
Was dat maar waar. Je zou hooguit kunnen zeggen dat buitenlandse investeerders er brood in zien.quote:Op maandag 25 april 2011 22:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat betaald het buitenland. Beetje bij de les blijven.
Op die manier. Ontwikkelingshulp bestaat alleen als ons rechtse kabinet er een streep door wil halen. Nu even niet dus.quote:Op maandag 25 april 2011 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Was dat maar waar. Je zou hooguit kunnen zeggen dat buitenlandse investeerders er brood in zien.
Ontwikkelingshulp gaat niet naar alle ontwikkelingslanden. Sterker nog, het gaat vaak naar een vrij select groepje.quote:Op maandag 25 april 2011 22:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Op die manier. Ontwikkelingshulp bestaat alleen als ons rechtse kabinet er een streep door wil halen. Nu even niet dus.
Met die struisvogel techniek kun je altijd denken dat je gelijk hebt.
MacDonalds voer is toch ook plastic?quote:Op maandag 25 april 2011 22:17 schreef Opperbest het volgende:
O wacht, dan is het niet meer duurzaam. Dan vergaat het net zo langzaam als plastic.
Je krijgt gewoon gelijk van me. Je argument boeit me niet aangezien ik gelijk heb.quote:Op maandag 25 april 2011 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp gaat niet naar alle ontwikkelingslanden. Sterker nog, het gaat vaak naar een vrij select groepje.
Vindt mn pa heerlijkquote:
Het was eigenlijk mijn intentie om alleen nog maar goede serieuze politiek geladen posts te maken, maar ik faalde al vanaf post 1.quote:Op maandag 25 april 2011 22:18 schreef GSbrder het volgende:
Sinds wanneer heet Picchia ineens Opperbest?
En daar gaat nu verandering in komen denk je?quote:Op maandag 25 april 2011 22:26 schreef Opperbest het volgende:
[..]
Het was eigenlijk mijn intentie om alleen nog maar goede serieuze politiek geladen posts te maken, maar ik faalde al vanaf post 1.
Nee, ik ben altijd consequent.quote:Op maandag 25 april 2011 22:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En daar gaat nu verandering in komen denk je?
Dus het was geen beste uitleg van niveau waarom je ineens Opperbest heet.quote:
Dat is bijna even erg als de wansmaak van erikquote:Op maandag 25 april 2011 22:56 schreef Voorschrift het volgende:
Goddomme wat was het Andre Rieu concert weer mooi.
Cultuurbarbaar.quote:Op maandag 25 april 2011 22:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is bijna even erg als de wansmaak van erik
Welke wansmaak?quote:Op maandag 25 april 2011 22:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is bijna even erg als de wansmaak van erik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |