dat vind ik heel mooi voor je, maar laten we het niet af gaan dwingen bij mensen die er niet zo'n zin in hebben (dus niet verplicht sociale huurwoningen naast villa's, je kinderen door een ambtenaar naar een zwarte/gemengde school laten sturen, etc)quote:Op maandag 25 april 2011 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Mwoh, ik heb eigenlijk altijd heel prettig gewoond in juist de meer gemeleerde wijken, tot aan echte "Marokkanenwijken" aan toe (in Leiden).
quote:Op maandag 25 april 2011 14:50 schreef ABCD-Discussie het volgende:
Als EEEEN ding is wat niet werkt in Nederland,is de integratiebeleid!
Grammaticaonderwijs ook niet, kennelijk.quote:Op maandag 25 april 2011 14:50 schreef ABCD-Discussie het volgende:
Als EEEEN ding is wat niet werkt in Nederland,is de integratiebeleid!
Birds of a feather flock together.quote:Op maandag 25 april 2011 15:01 schreef shadow117 het volgende:
Denk je dat dat alleen voor allochtoon versus autochtoon geldt ? Dat gaat wel verder dan dat, mensen hokken altijd bij soortgenoten, in de brede zin van het woord.
That is unfortunately against human naturequote:Op maandag 25 april 2011 15:08 schreef shadow117 het volgende:
When things matter, people should stick together. No matter which feather..
?quote:Op maandag 25 april 2011 15:06 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Birds of a feather flock together.
Hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 25 april 2011 15:13 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Over het algemeen gaat het wel tussen allochtone en autochtone Nederlanders.
Geef dan een voorbeeld .quote:Op maandag 25 april 2011 15:01 schreef shadow117 het volgende:
Denk je dat dat alleen voor allochtoon versus autochtoon geldt ? Dat gaat wel verder dan dat, mensen hokken altijd bij soortgenoten, in de brede zin van het woord.
Then the instinctive thoughts of people are just plain wrong. And you can only modify your thoughts to a certain extent.quote:Op maandag 25 april 2011 15:13 schreef shadow117 het volgende:
Human nature is the sum of it,s thoughts, not his nature..
Dan zet je een paar jongerenwerkers met dezelfde achtergrond erop, en klaar is kees? of is het te makkelijk gezegd? Wat vind je zo leuk aan diversiteit dan?quote:Op maandag 25 april 2011 15:15 schreef SillyWalks het volgende:
Ik vind diversiteit wel leuk, maar een hele wijk met maar 1 bevolkingsgroep die hun overschot aan jonge jongens niet onder controle hebben, dat is geen diversiteit.
Beetje te makkelijk gezegd!quote:Op maandag 25 april 2011 15:20 schreef captainkid het volgende:
Ik ben voor een groot hek rond de randstad net zoals de Russen hadden in Europa tijdens de koude oorlog inclusief geschuttorens en mijnenvelden. Dan dumpen we daar alle buitenlanders (Chinezen hoeft niet, geen last van en lekker eten) in, de helft is toch al buitenlander daar. En de blanken die daar wonen laten we ook mooi zitten.
Dan hebben wij geen last meer van irritante kut turken en zijn we ook gelijk van die arrogante randstad figuren af.
En op; check eens het plan van Jacob en van Es van van Kooten en de Bie.
That's extemely far fetched. With most people, I just don't see it happening.quote:Op maandag 25 april 2011 15:20 schreef shadow117 het volgende:
With proper attention to one's thoughts one can trancent one,s instinctive behavior.
En er is dus geen vrij verkeer tussen het omheinde gebied en het vrije? Zal dan niet rampzalig uitpakken voor de economie?quote:Op maandag 25 april 2011 15:20 schreef captainkid het volgende:
Ik ben voor een groot hek rond de randstad net zoals de Russen hadden in Europa tijdens de koude oorlog inclusief geschuttorens en mijnenvelden. Dan dumpen we daar alle buitenlanders (Chinezen hoeft niet, geen last van en lekker eten) in, de helft is toch al buitenlander daar. En de blanken die daar wonen laten we ook mooi zitten.
Dan hebben wij geen last meer van irritante kut turken en zijn we ook gelijk van die arrogante randstad figuren af.
Zit jij toevallig je eigen etnische intolerantie en afstandelijkheid te projecteren op iedereen ?quote:Op maandag 25 april 2011 14:41 schreef ABCD-Discussie het volgende:
Hoezo diversiteit?
Buren met een verschillende etnische afkomst hebben minder vertrouwen in elkaar dan buren met dezelfde afkomst.
Och in het begin, maar daar passen wij blanken snel genoeg een mouw aan natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 15:28 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En er is dus geen vrij verkeer tussen het omheinde gebied en het vrije? Zal dan niet rampzalig uitpakken voor de economie?
quote:Op maandag 25 april 2011 15:22 schreef vergezocht het volgende:
[..]
That's extemely far fetched. With most people, I just don't see it happening.
Wist je niet dat de Randstad de drijvende kracht is achter de Nederlandse economie? Vooral met haar bijdrage aan informatica, technologie, en kennis?quote:Op maandag 25 april 2011 15:32 schreef captainkid het volgende:
[..]
Och in het begin, maar daar passen wij blanken snel genoeg een mouw aan natuurlijk.
De randstad zal waarschijnlijk wel snel een vervallen boel worden maar ja. Dan moet je daar maar niet gaan wonen he. Mensen in de randstad zijn wel vrij om te emigreren uiteraard. Alleen niet naar Nederland.
Absoluut niet! Het onderzoek bewijst toch het tegendeel van wat jij zegt? Wat zou jij dan doen met de resultaten en bevindingen van het onderzoek?quote:Op maandag 25 april 2011 15:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zit jij toevallig je eigen etnische intolerantie en afstandelijkheid te projecteren op iedereen ?
Er zijn zat voorbeelden dat mensen van diverse ras en afkomsten prima kunnen samenleven.
Vroeger dachten mensen ook vaak dat er niet valt samen te leven met iemand van een ander geloof... En dan bedoel ik protestanten versus katholieken en protestanten versus andere protestanten... Het bleek allemaal onzin te zijn
In mijn buurt wonen diverse mensen van diverse afkomsten en rassen en iedereen leeft rustig zijn leventje...
Get real !
Omdat ze de rest van Nederland leegzuigen zowel kennis, geld en mensen. En mijn gas natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 15:37 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wist je niet dat de Randstad de drijvende kracht is achter de Nederlandse economie? Vooral met haar bijdrage aan informatica, technologie, en kennis?
Wat heeft diversiteit dan te maken met wat je benoemt?quote:Op maandag 25 april 2011 15:37 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wist je niet dat de Randstad de drijvende kracht is achter de Nederlandse economie? Vooral met haar bijdrage aan informatica, technologie, en kennis?
Wie gaat de broodjes dünner kabab doen danquote:Op maandag 25 april 2011 15:20 schreef captainkid het volgende:
Das dan ook direct het enige nadeel wat ik kan bedenken.quote:Op maandag 25 april 2011 15:40 schreef shadow117 het volgende:
[..]
Wie gaat de broodjes dünner kabab doen dan
ik ken dat onderzoek niet en ik ken ook niet het verschil tussen de konklusies van de onderzoekers en jouw eigen konklusies..quote:Op maandag 25 april 2011 15:38 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Absoluut niet! Het onderzoek bewijst toch het tegendeel van wat jij zegt? Wat zou jij dan doen met de resultaten en bevindingen van het onderzoek?
Niet veel. Want zoals ik dat altijd beweer zorgt de vrije marktwerking zelf voor de juiste opmaak van mensen binnen een beroep.quote:Op maandag 25 april 2011 15:39 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Wat heeft diversiteit dan te maken met wat je benoemt?
Het heeft niet alleen te maken met vooroordelen, maar misschien meer met overtuigingen en culturele overdracht van normen en waarden.quote:Zoek het geluk in jezelf en begin eens te werken aan je eigen etnische vooroordelen
De opkomst van Geert Wilder en de PVV bewijst weer dat er een grote waarheid zit in wat ik zeg. En ik zou het niet persoonlijk opvatten.quote:Op maandag 25 april 2011 15:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik ken dat onderzoek niet en ik ken ook niet het verschil tussen de konklusies van de onderzoekers en jouw eigen konklusies..
mijn onderzoek duurt al jaren en jaren.... en vele uren per week....ik woon best wel in een rustige buurt met GEEN grote etnische spanningen .
Natuurlijk..... er is altijd wel wat spanningen tussen groepen mensen die zich onderscheiden als groep versus een andere groep....
Maar jouw idee van segregatie , wat leidt tot een groter 'levensgeluk' is nonsens.
Zoek het geluk in jezelf en begin eens te werken aan je eigen etnische vooroordelen
Je weet toch dat de meeste blanken op aarde buitenlander zijn ?quote:Op maandag 25 april 2011 15:48 schreef captainkid het volgende:
Ik kijk ze niet aan als de ratio buitenlander/blanken groter dan 50%
Ben je racist?quote:Op maandag 25 april 2011 15:48 schreef captainkid het volgende:
Ik heb ook weinig problemen met buitenlanders.
Maar dat komt ook omdat ik weet hoe er mee om te gaan.
Ik ga niet naar uitgaansgelegenheden waar een groot aantal buitenlanders is.
Ik praat niet met ze tenzij ze zelf beginnen en niet met een groepje zijn.
Ik ga nooit alleen naar een shoarmatent.
Ik kijk ze niet aan als de ratio buitenlander/blanken groter dan 50% is.sowieso ben ik dan al onderweg naar ergens anders.
Werkt prima deze lijst met regels.
ja, maar hun shoarma vind je wel lekker. Wel de lusten en niet de lasten?quote:Op maandag 25 april 2011 15:48 schreef captainkid het volgende:
Ik heb ook weinig problemen met buitenlanders.
Maar dat komt ook omdat ik weet hoe er mee om te gaan.
Ik ga niet naar uitgaansgelegenheden waar een groot aantal buitenlanders is.
Ik praat niet met ze tenzij ze zelf beginnen en niet met een groepje zijn.
Ik ga nooit alleen naar een shoarmatent.
Ik kijk ze niet aan als de ratio buitenlander/blanken groter dan 50% is.sowieso ben ik dan al onderweg naar ergens anders.
Werkt prima deze lijst met regels.
Weet ik niet eigenlijk.quote:
Het bewijst dat te veel mensen het recht van mensen met een andere afkomst te verblijven in Nederland niet erkennen.quote:Op maandag 25 april 2011 15:50 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
De opkomst van Geert Wilder en de PVV bewijst weer dat er een grote waarheid zit in wat ik zeg. En ik zou het niet persoonlijk opvatten.
Waarom wil je veel negers? Wist je niet dat Amerika juist kampt met een grote negerprobleem? Net zoals dat in Nederland met de Moslims is?quote:Op maandag 25 april 2011 15:54 schreef captainkid het volgende:
[..]
Weet ik niet eigenlijk.
En als ik buitenlander zeg bedoel ik eigenlijk Turken. Want veel andere heb ik weinig ervaring mee.
En veel negers in Groningen zijn wel tof, de zogenaamde Grunnegers.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 25 april 2011 15:54 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
ja, maar hun shoarma vind je wel lekker. Wel de lusten en niet de lasten?
Die redden het niet in de samenleving. Want ze zullen nergens met het OV kunnen, boodschappen gaan doen in de winkel, of zelfs op de werkplek want andersoortige mensen zullen ze vast tegenkomen en mee leren moeten doen.quote:Op maandag 25 april 2011 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het bewijst dat te veel mensen het recht van mensen met een andere afkomst te verblijven in Nederland niet erkennen.
Ja..idd,, hoe meer mensen gaan denken.... ik kan niet samenleven met mensen die anders van ras of etnische afkomst zijn... hoe meer spanningen .. hoe meer zgn "bewijzen".
Eh, ik wil niet veel negers.quote:Op maandag 25 april 2011 15:57 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Waarom wil je veel negers? Wist je niet dat Amerika juist kampt met een grote negerprobleem? Net zoals dat in Nederland met de Moslims is?
Dat hele buurten en steden een zwarte meerderheid hebben? En ook zijn effect op de politieke stemmingen?
Nederland afsteken en af laten drijven.quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef shadow117 het volgende:
Diversiteit werkt niet, Uniciteit werkt niet, wat dan wel vraag ik mij af ?
De wereld werkt gewoon niet, daarom gaan we allen stervenquote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef shadow117 het volgende:
quote:Op maandag 25 april 2011 16:07 schreef BrammetjeBraam het volgende:
[..]
Nederland afsteken en af laten drijven.
Wat denk je dat wel gaat werken?quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef shadow117 het volgende:
quote:Op maandag 25 april 2011 16:07 schreef vergezocht het volgende:
[..]
De wereld werkt gewoon niet, daarom gaan we allen sterven
Das pas het einde én de rust.
Als we elkaar niet vertrouwen, door onze etnische verschillen dan maar gewoon apparte wijken? eigen eilandjes. Is toch een oplossing?quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb zelf moeite met verplichtingen. verplicht dit verplicht dat. Goed het integratiebeleid werkt om meerdere redenen niet. En dat zeg ik als allochtoon. Maar wil TS nu eilandjes van 'soort bij soort' ook weer gaan verplichten?
Ik denk dat een van de grootste gemene nagatieve delers die alle ellende veroorzaken in een maatschappij juist dat constante 'verplichten' is. En oa. daarom heb ik een stronthekel aan politici en politiek. (die nu luisteren/werken vóór de corporaties via de lobbys ipv. voor de burger wat nog meer ellende veroorzaakt, maar dat terzijde)
Als ik dat wist dan ging ik lobbyen hier op fok, wat een stap in de juiste richting zou kunnen wezen is mijninziens eerlijk durven te kijken naar jezelf en naar anderen en elkaar inzicht in belangrijke oorzaken van misstanden geven, als de formule werkt dan is het zo geregeld.quote:Op maandag 25 april 2011 16:10 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Wat denk je dat wel gaat werken?
De geschiedenis herhaald zich constant, same shit different dayquote:
Ja klopt, maar het wordt er niet leuker op.quote:Op maandag 25 april 2011 16:16 schreef shadow117 het volgende:
[..]
De geschiedenis herhaald zich constant, same shit different day
Door elkaar heen wonen 'werkt' best wel. Je doet net alsof er zo vreselijk veel ruzie is in buurten ómdat mensen van diverse afkomsten zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 16:13 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Als we elkaar niet vertrouwen, door onze etnische verschillen dan maar gewoon apparte wijken? eigen eilandjes. Is toch een oplossing?
This is a good caricature, I'm making it my screen background!quote:Op maandag 25 april 2011 16:23 schreef shadow117 het volgende:
Komt goed... maak je geen zorgen.
[ afbeelding ]
Slimmer dan de rest, dat blijkt al.quote:Op maandag 25 april 2011 16:29 schreef BrammetjeBraam het volgende:
Ja maar simpele dingen als racisme, mensen puur veroordelen op hun afkomst, als we zoiets al niet eens uit kunnen bannen dan zie ik het somber in.
Maar goed er speelt al eeuwenlang over de hele wereld hetzelfde liedje van onverdraagzaamheid.
Mij is altijd een documentaire bijgebleven die ik heel vroeger op de basisschool zag over Afrikaanse jongeren die (terwijl ze nota bene zelf gepest werden om hun huidskleur) een ander kind pesten omdat die een nog iets donkerdere huidskleur had. Belachelijk vond ik dat. En dat is het uiteindelijk ook.
Het echte probleem volgens mij is dat je verschillende soorten mensen hebt (de leiders en de volgers) en dat de volgers op zichzelf misschien wel een redelijk stel hersens hebben, maar in een groep zo stom en volgzaam als een rund zijn. Er zal vast wel een wetenschappelijke term hiervoor zijn.
Ik verbaas me af en toe echt over de domheid van mensen en zo slim ben ik niet. Ik verbaas me trouwens nog veel meer over de grootte van die groep. Iedere keer weer.
Als je seks wilt moet je ook per definitie aids krijgen?quote:Op maandag 25 april 2011 15:54 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
ja, maar hun shoarma vind je wel lekker. Wel de lusten en niet de lasten?
Oh mijn punt was meer dat je mensen zelf moet laten kiezen ipv verplichten.quote:Op maandag 25 april 2011 16:13 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Als we elkaar niet vertrouwen, door onze etnische verschillen dan maar gewoon apparte wijken? eigen eilandjes. Is toch een oplossing?
Toch ook omdat we eenerzijds niet juist ingrijpen, en anderzijds aanleiding zijn als rolmodel.quote:Op maandag 25 april 2011 16:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Door elkaar heen wonen 'werkt' best wel. Je doet net alsof er zo vreselijk veel ruzie is in buurten ómdat mensen van diverse afkomsten zijn.
Jaja.... kids maken meer ruzie... dat hoort er eenmaal bij.
Je zegt dus dat respect leren accepteren is maar niet noodzakelijkerwijs de ander leuk vinden? Maar dat het wel in alle gevallen het kunnen omgaan betreft? Daar ben ik het eens.quote:Op maandag 25 april 2011 16:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Eén punt dat ik zelfvervelend vind in dat hele opgedrongen multi-culti zooi, is dat constante gezeur over "tolelrantie en respect". Die twee woorden zijn tot vervelens aan toe vaak gebruikt. En volgens mij ook verkeerd. "respekt" is volgens mij niet dat je mekaar moet kunnen luchten terwijl je mekaar echt vind stinken. Respekt is dat je anderen op hun waarde en aard kunt inschatten en dat aanneemt zoals het is. Niks mooier maken dan het is want dat gebeurt wle in de media. Een gifslang ga je ook niet aaien omdat je denkt het beestje te begrijpe. Want dan wordt je gebeten. ik denk dat dit een misinterpretatie is in de definitie van multi-culti wat veel ongenoegen veroorzaakt. Want zoals ik al zei. je moet mekaar niet tollereren als je mekaar echt niet kunt uitstaan. Maar dat idee krijgen we wel steeds mee via school enzo.
Tegenwoordig is "respect" een zelfbehoud, doe je niet aan mee dan beland je of in het gevang of een doodskist.quote:Op maandag 25 april 2011 16:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Eén punt dat ik zelfvervelend vind in dat hele opgedrongen multi-culti zooi, is dat constante gezeur over "tolelrantie en respect". Die twee woorden zijn tot vervelens aan toe vaak gebruikt. En volgens mij ook verkeerd. "respekt" is volgens mij niet dat je mekaar moet kunnen luchten terwijl je mekaar echt vind stinken. Respekt is dat je anderen op hun waarde en aard kunt inschatten en dat aanneemt zoals het is. Niks mooier maken dan het is want dat gebeurt wle in de media. Een gifslang ga je ook niet aaien omdat je denkt het beestje te begrijpe. Want dan wordt je gebeten. ik denk dat dit een misinterpretatie is in de definitie van multi-culti wat veel ongenoegen veroorzaakt. Want zoals ik al zei. je moet mekaar niet tollereren als je mekaar echt niet kunt uitstaan. Maar dat idee krijgen we wel steeds mee via school enzo.
Je niet met zulk volk bemoeien. Als je iemand niet aardig vindt praat je er niet mee..quote:Op maandag 25 april 2011 16:56 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je zegt dus dat respect leren accepteren is maar niet noodzakelijkerwijs de ander leuk vinden? Maar dat het wel in alle gevallen het kunnen omgaan betreft? Daar ben ik het eens.
Maar dat laatste, als we elkaar niet hoeven te tolereren, wat mogen we dan doen? De ander uitschelden, wegpesten, of anders isoleren? Wat is de oplossing?
Maar dat kun je pas zeggen als je iemand kent, niet op voorhand. (als voorbeeld, want vaak slaan we voor het gemak het kennen over en vullen zelf de details wel in )quote:Als je iemand niet aardig vindt praat je er niet mee..
Graag, maar dat is niet altijd mogelijk.quote:Op maandag 25 april 2011 17:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je niet met zulk volk bemoeien. Als je iemand niet aardig vindt praat je er niet mee..
Of hitler, of een pedosexueel, of beatrix, of een geslaagde zelfmoordterrorist..quote:Op maandag 25 april 2011 17:10 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Graag, maar dat is niet altijd mogelijk.
Als die bijvoorbeeld een collega is of een buur, of de huisbaas, wat dan? Je kan toch niet contact vermijden?
Je weet toch ook niet of die antilliaan aardig is? Of het meisje achter de kassa?quote:Op maandag 25 april 2011 17:04 schreef shadow117 het volgende:
[..]
Maar dat kun je pas zeggen als je iemand kent, niet op voorhand. (als voorbeeld, want vaak slaan we voor het gemak het kennen over en vullen zelf de details wel in )
Maar wat als die mocro besluit dat jij GEEN giros mag eten, en desnoods tijdens het avondeten jouw rust gaat verstoren zodat jij niet kan genieten van je eten..quote:Op maandag 25 april 2011 17:15 schreef waht het volgende:
Ik heb niet zo'n probleem met anders gekleurden. Ik vind het belangrijker dat ze een cultuur hebben waar er respect is voor mensen die anders zijn (mits bepaalde basale normen en waarden hetzelfde zijn als die ik heb, en de leefstijl anderen . Sowieso is respect voor de medemens in het algemeen veel belangrijker dan welk verdomd kleurtje dan ook.
Verder is het voorstel van TS uiteraard net zo gestoord als het voorstel dat mensen gedwongen door elkaar moeten leven. Laat het gewoon z'n beloop, niet zo janken. Als een mocro stamppot wil eten moet hij dat vooral doen, en als ik giros wil eten doe ik dat ook (net gedaan toevallig).
Dan ga je eens met hem in gesprek?quote:Op maandag 25 april 2011 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar wat als die mocro besluit dat jij GEEN giros mag eten, en desnoods tijdens het avondeten jouw rust gaat verstoren zodat jij niet kan genieten van je eten..
En die twee andere voorbeelden dan? De huisbaas of collega (met wie je samenwerkt aan een project) ?quote:Op maandag 25 april 2011 17:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Of hitler, of een pedosexueel, of beatrix, of een geslaagde zelfmoordterrorist..
Je kunt zo wel uitzonderingen blijven verzinnen maar als jij je buren niet aardig vindt hoef je er niet mee te praten natuurlijk..
Dan heeft die mocro een gebrek aan respect voor z'n medemens en zou ik niet graag met hem in dezelfde wijk willen wonen.quote:Op maandag 25 april 2011 17:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar wat als die mocro besluit dat jij GEEN giros mag eten, en desnoods tijdens het avondeten jouw rust gaat verstoren zodat jij niet kan genieten van je eten..
Het hoeft toch ook niet te klikken tussen iedereen en alles, dat is een beetje utopisch. Zolang er maar geen negatieve emoties bij komen kijken en er gewoon het wederzijds besef is dat het gewoon niet klikt dan is er toch niets aan de hand.quote:Op maandag 25 april 2011 17:35 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En die twee andere voorbeelden dan? De huisbaas of collega (met wie je samenwerkt aan een project) ?
Precies. En dat is dus het probleem, niemand wil met zo'n figuur wonen, waar ie ook vandaan komt..quote:Op maandag 25 april 2011 17:37 schreef waht het volgende:
[..]
Dan heeft die mocro een gebrek aan respect voor z'n medemens en zou ik niet graag met hem in dezelfde wijk willen wonen.
Ik denk dat dat wel redelijk logisch is niet?quote:Op maandag 25 april 2011 17:30 schreef shadow117 het volgende:
Dat weet je ook niet, daarom is het handig om geen vooroordeel te hebben, maar mensen zoveel mogelijk blanco benaderd.
Logisch, ja, algemeen gebruik, nee. Helaas dan.quote:Op maandag 25 april 2011 17:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel redelijk logisch is niet?
Vind jij iedereen met wie jij werkt aardig? Lijkt mij niet toch, dus je weet zelf ook wel hoe je met mensen om moet gaan waar jij geen vriendschappelijke relatie mee hebt toch?quote:Op maandag 25 april 2011 17:35 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En die twee andere voorbeelden dan? De huisbaas of collega (met wie je samenwerkt aan een project) ?
uhuh.quote:Op maandag 25 april 2011 16:56 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je zegt dus dat respect leren accepteren is maar niet noodzakelijkerwijs de ander leuk vinden? Maar dat het wel in alle gevallen het kunnen omgaan betreft? Daar ben ik het eens.
Dat weet ik ook niet. ik merk alleen dat de manier waarop multiculti wordt opgedrongen. zo van "je moet mekaar tollereren" iig niet altijd werkt. En juist veel onbegrip creeert over deze multiculti daar waar het niet werkt (want het werkt ten dele ook weer wel). Niet iedereen is gediend van dat "we zijn allemaal braddas en sistas" en al die zooiquote:Maar dat laatste, als we elkaar niet hoeven te tolereren, wat mogen we dan doen? De ander uitschelden, wegpesten, of anders isoleren? Wat is de oplossing?
Klopt, en dat soort figuren heb je in alle soorten en maten (en kleuren).quote:Op maandag 25 april 2011 17:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies. En dat is dus het probleem, niemand wil met zo'n figuur wonen, waar ie ook vandaan komt..
Dat is ietswat kort door de bocht, ik heb zelf zo'n 15 jaar in 'mindere buurten' gewoond, en weet ook wel dat die problemen niet komen door vooroordelen maar het wangedrag van de bewoners..quote:Op maandag 25 april 2011 17:41 schreef shadow117 het volgende:
[..]
Logisch, ja, algemeen gebruik, nee. Helaas dan.
Niemand ontkent dat, vandaar mijn gebruik van 'figuur' en niet bijv marokkaan. Tuig tussen normale mensen zetten werkt gewoon niet, welke afkomst dan ook.quote:Op maandag 25 april 2011 17:44 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, en dat soort figuren heb je in alle soorten en maten (en kleuren).
Maar jij had het juist over mensen vermijden en niet met ze praten. En ik wou je laten zien dat dat niet altijd mogelijk isquote:Op maandag 25 april 2011 17:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Vind jij iedereen met wie jij werkt aardig? Lijkt mij niet toch, dus je weet zelf ook wel hoe je met mensen om moet gaan waar jij geen vriendschappelijke relatie mee hebt toch?
Ze betalen nu al jaren miljoenen aan jongerenwerkers en buurtvaders, en dat werkt gewoon niet.quote:Op maandag 25 april 2011 15:20 schreef ABCD-Discussie het volgende:
[..]
Dan zet je een paar jongerenwerkers met dezelfde achtergrond erop, en klaar is kees? of is het te makkelijk gezegd? Wat vind je zo leuk aan diversiteit dan?
Ook al zou je naar monocultuur in je wijkjes gerangschikt zijn, dan nog blijven er genoeg verschillen over om over te zeiken. Ik bedoel, ik zit in de tuin en hoorde de buurvrouw net een betoog houden over 'een slag volk' dat haar niet zint, en dat zijn dan de mensen van boven de rivieren... de rangschikking tussen mensen houdt niet op ook al zou je ze naar etniciteit verdelen, voor sommige mensen is er altijd wat om over te zeiken.quote:Op maandag 25 april 2011 15:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zit jij toevallig je eigen etnische intolerantie en afstandelijkheid te projecteren op iedereen ?
Er zijn zat voorbeelden dat mensen van diverse ras en afkomsten prima kunnen samenleven.
Vroeger dachten mensen ook vaak dat er niet valt samen te leven met iemand van een ander geloof... En dan bedoel ik protestanten versus katholieken en protestanten versus andere protestanten... Het bleek allemaal onzin te zijn
In mijn buurt wonen diverse mensen van diverse afkomsten en rassen en iedereen leeft rustig zijn leventje...
Get real !
Helemaal waar. Veel mensen hebben het nodig zich te onderscheiden van anderen en dan het liefst op de makkelijkst mogelijk manier, dus gewoon via vooroordelen.quote:Op maandag 25 april 2011 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook al zou je naar monocultuur in je wijkjes gerangschikt zijn, dan nog blijven er genoeg verschillen over om over te zeiken. Ik bedoel, ik zit in de tuin en hoorde de buurvrouw net een betoog houden over 'een slag volk' dat haar niet zint, en dat zijn dan de mensen van boven de rivieren... de rangschikking tussen mensen houdt niet op ook al zou je ze naar etniciteit verdelen, voor sommige mensen is er altijd wat om over te zeiken.
De VVD zegt we moeten allemaal met elkaar samenleven en we zijn tegen gesegregeerde woonwijken .. Geen verschil met wat PvdA en SP zeggen.quote:Op maandag 25 april 2011 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
Gedwongen integratiepolitiek (a la de SP en de PvdA) werkt sowieso niet. Mensen moeten op een natuurlijke wijze in elkaar overgegaan; geheel vrijwillig en niet gedwongen. Geef mij maar de VVD
Precies.quote:Op maandag 25 april 2011 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
voor sommige mensen is er altijd wat om over te zeiken.
Ja, want als je mensen bij elkaar in een hokje stopt is het geen afdwingen natuurlijk...quote:Op maandag 25 april 2011 14:47 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
dat vind ik heel mooi voor je, maar laten we het niet af gaan dwingen bij mensen die er niet zo'n zin in hebben (dus niet verplicht sociale huurwoningen naast villa's, je kinderen door een ambtenaar naar een zwarte/gemengde school laten sturen, etc)
Voel je vaker de neiging mijn worden letterlijk en zonder uitzondering uit te voeren? Zo ja, pm eens, ik kan wel wat spaargeld gebruiken.quote:Op maandag 25 april 2011 17:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar jij had het juist over mensen vermijden en niet met ze praten. En ik wou je laten zien dat dat niet altijd mogelijk is
Sorry maar dan heb je de politiek nog niet echt begrepen..quote:Op maandag 25 april 2011 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
Gedwongen integratiepolitiek (a la de SP en de PvdA) werkt sowieso niet. Mensen moeten op een natuurlijke wijze in elkaar overgegaan; geheel vrijwillig en niet gedwongen. Geef mij maar de VVD: immigranten zijn welkom, mits zij waarde toevoegen aan de samenleving. Deze immigranten leven gewoon normaal, gaan naar school, werken en verdienen een behoorlijk inkomen. Komen dus in middenklasse wijken terecht, waar ook autochtonen wonen. Levert uit mijn eigen ervaring geen problemen op. Allochtonen zijn middenklassen en autochtonen zijn middenklase; beiden kunnen op een normale wijze met elkaar omgaan.
De linkse ideologie - met haar uitgebreide verzorgingsstaat - van zoveel mogelijk kansarme immigranten aantrekken (ter vergelijking: Canada en de VS trekken relatief meer hoogopgeleiden aan) werkt niet. Zij komen in de achterstandswijken terecht met alle gevolgen van dien.
Ik zal wel iets in gedachten hebben gehad maar ik ben het even kwijt, ik zie nu zelf ook even niet waar ik op reageerde. Die hou je tegoed.quote:
Volgens mij is je woordkeuze vrij slecht en je kan ook je tekst niet goed verwoorden. Want ik nam het niet letterlijk op, ik had alleen nergens in je reactie zien staan iets van je moet apart en afzonderlijk naar de situatie reageren. Alleen dat je diegene moet vermijden en negeren. Ja dan vraag je je af of zoiets gaat lukken in bepaalde situaties.quote:Op maandag 25 april 2011 20:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Voel je vaker de neiging mijn worden letterlijk en zonder uitzondering uit te voeren? Zo ja, pm eens, ik kan wel wat spaargeld gebruiken.
Jij vraagt mij hoe je met collegas om moet gaan waar je eigenlijk geen bijzondere relatie mee hebt (dus neutral danwel slecht mee om kan gaan) Ik kan mij eerlijk gezegt niet voorstellen dat je zelf het antwoord niet in bezit hebt.. Dergelijke mensen spreek je niet voor je lol aan en houdt je evt gesprekken oppervlakkig, maar ik zie niet hoe dit vergelijkbaar is met een antiliaanse buurman die de hele dag wiet rookt, met zijn vrienden aan auto's werkt voor jouw deur, de kinderen elke dag de deur uit trapt en wel ziet of ze thuiskomen en niet bekend is met het woord geluidsoverlast (maw een tokkie).quote:Op maandag 25 april 2011 21:52 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Volgens mij is je woordkeuze vrij slecht en je kan ook je tekst niet goed verwoorden. Want ik nam het niet letterlijk op, ik had alleen nergens in je reactie zien staan iets van je moet apart en afzonderlijk naar de situatie reageren. Alleen dat je diegene moet vermijden en negeren. Ja dan vraag je je af of zoiets gaat lukken in bepaalde situaties.
Hoe kom je achter dat ik geen eigen oplossing voor heb? Waarom betrek je dit persoonlijk op mij? Heb ik dat ergens gezegd?quote:Op maandag 25 april 2011 22:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jij vraagt mij hoe je met collegas om moet gaan waar je eigenlijk geen bijzondere relatie mee hebt (dus neutral danwel slecht mee om kan gaan) Ik kan mij eerlijk gezegt niet voorstellen dat je zelf het antwoord niet in bezit hebt.. Dergelijke mensen spreek je niet voor je lol aan en houdt je evt gesprekken oppervlakkig, maar ik zie niet hoe dit vergelijkbaar is met een antiliaanse buurman die de hele dag wiet rookt, met zijn vrienden aan auto's werkt voor jouw deur, de kinderen elke dag de deur uit trapt en wel ziet of ze thuiskomen en niet bekend is met het woord geluidsoverlast (maw een tokkie).
Itt een college waar je het niet zo op hebt verstoord deze normaal gesproken niet jouw rust thuis, je werkt er mee samen en thats it. Die vervelende buurman zit elke dag naast jou en goed voor de rest van de buurt is dat ook niet..
Exact wat onze lieve overheid zegt, wij moeten hen tolereren, niet andersom..quote:Maar mijn punt was dat je gewoon met alle soorten mensen mee moet kunnen doen, en op die manier had je het nergens verwoord in je reactie
Iemand die enkel alles op de persoon betrekt is imho niet forumwaardig. Ik volg je eigen advies op en negeer je. Spaart me een hoop energie.quote:Op maandag 25 april 2011 22:36 schreef Life2.0 het volgende:
Als het geen betrekking tot jezelf heeft hoef je ook niet van die idiote vragen te stellen en hoef ik mij niet bezig te houden met wat voor persoon er aan de andere kant zit en hoe dat dan wel niet uit moet gaan leggen![]()
Natuurlijk heb je het er maar mee te doen, ook met de grootste tokkie naast je, ik heb in dergelijke buurten gewoond en zolang je er blijft wonen is er niets nada noppes wat je er aan kunt doen. DIe mensen zitten zo vast in hun eigen wereld dat er geen wereld buiten henzelf bestaat, woningbouw, politie of andere instanties kun je ook vergeten; die mensen blijven zitten waar ze zitten. De enige oplossing is zelf vertrekken, waarna de volgende tokkie jouw plaats inneemt en het probleem zich in de dezelfde vaart (of sneller natuurlijk) voortzet.
[..]
Exact wat onze lieve overheid zegt, wij moeten hen tolereren, niet andersom..
dan meld je het maar in het FB-topic van POL. Gaan schelden tolereren wij niet.quote:Op maandag 25 april 2011 23:05 schreef vergezocht het volgende:
Als ik inhoudelijk wil reageren dan blijft hij het steeds op mij persoonlijk betrekken.
En als klap op de vuurpijl noemt hij mij een troll.
Dat tolereer ik niet.
Wat verwacht je anders als je dat soort reacties neerzet?quote:Op maandag 25 april 2011 23:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
dan meld je het maar in het FB-topic van POL. Gaan schelden tolereren wij niet.
Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Mijn zwager woont in zo'n wijk en is een heel stuk prettiger wonen dat in een wijk waar enorm veel mensen met dezelfde achtergrond leven. Of dat er maar twee soorten achtergronden leven.quote:Buren met een verschillende etnische afkomst hebben minder vertrouwen in elkaar dan buren met dezelfde afkomst. In buurten met een grote etnische diversiteit is het vertrouwen in de buurt daarom laag.
Ik ook eigenlijk, tot 8 jaar geleden woonde ik ook in zo'n ''zwarte'' wijk. Hele hartelijke buren, kwamen altijd langs met schalen vol koekjes en vlees... nooit last gehad van criminaliteit eigenlijk.quote:Op maandag 25 april 2011 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Mwoh, ik heb eigenlijk altijd heel prettig gewoond in juist de meer gemeleerde wijken, tot aan echte "Marokkanenwijken" aan toe (in Leiden).
Nee, dan word je als kampbeul uit WOII afgeschilderd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Soms denk ik bij mezelf: "kunnen we niet eens een van onze waddeneilanden gebruiken om daar alle extreem lastige mensen te huisvesten?".
Ooh, sinds wanneer hebben Nederlanders genoeg van Kebab?quote:en de autochtone Nederlander kan kotsen van al het lamchum en kebab.
Tjaah, het probleem is dat mensen zich dan weer superieur gaan voelen en denken dat hun blanke wijk meer subsidie verdient dan een 'zwarte' buurt.quote:Gewoon meer Chinese buurten, meer Marokkaanse buurten, meer “blanke” buurten en meer “zwarte” buurten. Soort bij soort. Laten ze samen werken aan een voor hun vertrouwde buurt. Een buurt waar mensen zich geïdentificeerd voelen met hun buren. Waar ieder omringd is door zijn soortgenoten?
Wegrennen voor een probleem is nooit een goede oplossingquote:Zowel allochtone als autochtonen vertrouwen elkaar niet.
Dat kan ook komen door de verschillende culturen. Het hoeft helemaal niets met verschillende genen te maken te hebben. Creëer een overlappende cultuur (wat dus al langzamerhand gebeurt) en het vertrouwen kan verbeteren.quote:Buren met een verschillende etnische afkomst hebben minder vertrouwen in elkaar dan buren met dezelfde afkomst. In buurten met een grote etnische diversiteit is het vertrouwen in de buurt daarom laag.
Je zegt het zelf: die kan je niet creëren en het duurt vele generaties, misschien wel vele eeuwen, alvorens die ontstaat.quote:Creëer een overlappende cultuur (wat dus al langzamerhand gebeurt) en het vertrouwen kan verbeteren.
Mooi gezegd! Zo denk ik er ook over.quote:Ik woon ook het liefste in een blanke wijk. Maar dan wel een met hoogopgeleide tweeverdieners met kinderen op de hockeyclub. Gelukkig woon ik nu ook in zo'n wijk Ik hoef niet tussen Henk & Ingrid te wonen, die in de zomer bier drinken en zware shag roken op een witte tuinstoel in de voortuin, terwijl aan de andere kant Sjonnie & Anita hun zoontje Clayton naar de foebal brengen waar hij op wat schenen mag gaan schoppen. Dan heb ik liever nog een hoogopgeleide Marokkaan naast me wonen.
Ik gun het je van harte maar in de meeste tokkie/macro/antillo-buurten is de realiteit dat je lekker goedkoop en krap woont.quote:Ik woon al een tijdje in Laak, DH. Lekker goedkoop en ruim wonen.
Als je het hebt over een wereldwijde cultuur dan heb je gelijk..quote:Op zondag 8 mei 2011 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zegt het zelf: die kan je niet creëren en het duurt vele generaties, misschien wel vele eeuwen, alvorens die ontstaat.
Dit lijkt me racistisch gemauw over erfelijkheid... of op zijn minst de onzin dat mensen geboren uit ouders met minder schoolopleiding genetisch 'minder' zijn .. Allebei even kwalijk.quote:Dit heeft ook invloed op de genenpool die wij hiernaartoe halen maar die evolueert gelukkig na X generaties toch wel weer naar het gemiddelde, zolang we maar niet steeds weer nieuwe kansarmen uit diezelfde landen naar hier laten komen.
Ik merk er weinig van, ik zie een hoop gesegregeerde culturen, weinig overlappende culturen. Ik denk dat de meeste mensen hier ook niet op zitten te wachten, noch de autochtonen noch de ´niet-westerse`quote:Die overlappende culturen zijn allang aanwezig
Geen van beiden, gewoon de presentatie van feiten en afleidingen hieruit.quote:Dit lijkt me racistisch gemauw over erfelijkheid... of op zijn minst de onzin dat mensen geboren uit ouders met minder schoolopleiding genetisch 'minder' zijn
Zet die oogkleppen eens af, vooroordelen in de plomp... dan zie je wat heel normaal is:quote:Op maandag 9 mei 2011 01:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik merk er weinig van, ik zie een hoop gesegregeerde culturen, weinig overlappende culturen.
Het is maar net wat je teveel vind en hoe tolerant je bentquote:Eens wat andere smaken, geuren en kleuren kunnen interessant zijn zolang je er maar niet 24/7 door omringd wordt, dan vinden de meeste mensen het volgens mij niet meer zo prettig.
dit is geen feit ... dit is een stupide erfelijkheidsleer, die algemeen afgewezen word door psychologen, sociologen, anthropologen en dna-deskundigen....quote:Het is een feit dat wanneer je de slechts presterende subpopulaite uit een populatie selecteert dat de genen van die subpopulatie slechter zijn, gemiddeld genomen, dan die van de rest van de populatie.
Zoek de oorzaken van "minder presteren " op scholen en tests in het sociaal-culturele vlak en laat de dna-theorieën over aan serieuse dna-onderzoekers., die nul,komma,nul bewijs hebben gevonden voor ditquote:En ja, jij mag het niet leuk vinden maar kinderen van de minder ontwikkelde subpopulaties mensen hebben mindere genen.
Ik heb ook prima ervaringen met wat jij noemt vormen van 'overlapculturen'... En de factor hoge IQ-prestaties is niet van belang..quote:Op maandag 9 mei 2011 01:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb overigens prima ervaringen met bepaalde groepen allochtonen, Bosniërs bijv.
Dit is een groep allochtonen wiens ouders in hun thuisland juist tot de bovenlaag van de samenleving behoorde en dat zie je bijv. terug in de schoolprestaties en het gedrag van die kinderen.
De diskussie gaat om de oorzaak van het mindere presteren... De erfelijheidstheorie wordt allang als domme gekte uit het verleden beschouwdquote:Op maandag 9 mei 2011 02:03 schreef Boldface het volgende:
Het is algemeen bekend dat migranten uit landen als Turkije en vooral Marokko gemiddeld genomen niet bepaald het slimste deel van de bevolking zijn. Ze komen uit onderontwikkelde gebieden; het intelligentieniveau in het Rif-gebergte is gewoon lager dan in de hoofdstad.
Er lopen heel wat allochtone jongeren in Nederland rond met een dusdanig laag IQ dat bijzonder onderwijs de enige reële optie is. Maar de ouders willen daar niet aan vanwege gezichtsverlies, sturen het kind toch naar het VMBO, waar het niet kan meekomen. Gevolg: vroegtijdige schooluitval en problemen als criminaliteit.
Of het erfelijk is, boeit mij ook totaal niet. Feit is alleen dat er heel wat zwakbegaafde jongeren rondlopen (autochtoon en allochtoon) en dat die een groot deel van de criminele groepen vormen. Van alles speelt mee: er is in Nederland geen prikkel om te presteren (uitgebreid sociaal vangnet, ook voor figuren die zelf de boel verzieken), crimineel gedrag heeft onvoldoende consequenties, of vrij vertaald: het loont. In veel steden heb je een straatcultuur met groepen jongeren die zichzelf totaal onaantastbaar wanen en de nodige overlast veroorzaken. Alles hangt samen.quote:Op maandag 9 mei 2011 02:05 schreef Bluesdude het volgende:
De diskussie gaat om de oorzaak van het mindere presteren... De erfelijheidstheorie wordt allang als domme gekte uit het verleden beschouwd.
In reactie op Boldface schrijft u bovenstaande. Als in uw optiek 'de erfelijkheidstheorie' niet als oorzaak voor het mindere presteren verantwoordelijk kan worden gehouden - daar zijn de meningen alsnog over verdeeld -, welke zijn dan de oorzaken voor het 'mindere presteren' van de groep allochtonen als geheel? Weliswaar laat u in uw reacties heel duidelijk weten wat er allemaal niets mee te maken heeft, maar las ik nog geen reactie van u, waarin u aangeeft welke dan wel de oorzaken zijn die voor 'het mindere presteren' verantwoordelijk gehouden kunnen worden.quote:Op maandag 9 mei 2011 02:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De diskussie gaat om de oorzaak van het mindere presteren... De erfelijheidstheorie wordt allang als domme gekte uit het verleden beschouwd
allochtonen en tokkies zijn a-sociaal in jouw beleving ? das asociaal van jou danquote:Op maandag 9 mei 2011 10:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik woon sinds twee jaar in een nieuwbouw vinexwijk. Ik vind het heerlijk al die nette beschaafde mensen om mij heen.
Geen allochtonen,tokkies of ander asociaal volk die ik tegenkom tijdens het winkelen maar alleen nette twee verdieners.
Wat denk je van sociaal-culturele oorzaken ? wat ik al eerder had genoemd..quote:Op maandag 9 mei 2011 10:20 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
In reactie op Boldface schrijft u bovenstaande. Als in uw optiek 'de erfelijheidstheorie' niet als oorzaak voor het mindere presteren verantwoordelijk kan worden gehouden - daar zijn de meningen alsnog over verdeeld -, welke zijn dan de oorzaken voor het 'mindere presteren' van de groep allochtonen als geheel? Weliswaar laat u in uw reacties heel duidelijk weten wat er allemaal niets mee te maken heeft, maar las ik nog geen reactie van u, waarin u aangeeft welke dan wel de oorzaken zijn die voor 'het mindere presteren' verantwoordelijk gehouden kunnen worden.
Ongetwijfeld zullen tal van oorzaken ten grondslag liggen aan het 'mindere presteren' van grote groepen allochtonen. Zelf heb ik niet zo'n behoefte een en ander te verklaren aan de hand van genetische modellen. En terug naar de OP. Diversiteit op zich hoeft geen belemmering te zijn om toch op een aangename wijze met elkaar in een woonwijk samen te kunnen leven. Maar diversiteit is natuurlijk een algemeen begrip. Concreet kijkend naar vele traditionele volkswijken is er van diversiteit nauwelijks sprake. Etnocentrische woonwijken hoofdzakelijk bevolkt door een specifieke groep (vaak moslims van Turkse en of Marokkaanse afkomst) hebben daarom met het algemene begrip diversiteit niets te maken. En tegen die achtergrond kan ik de aanhef bij de OP 'doe mij maar een blanke wijk' heel wel begrijpen. Je zult als autochtone Nederlander maar het gevoel hebben dat je in je eigen wijk een minderheid vormt. Dat er een mores voor de straat en buurt geldt, die nauwelijks aansluit bij de eigen opvattingen over waarden en normen. Nee heus, het zogenaamde multiculturele experiment is juist in zulke wijken doorgeslagen, of beter volkomen mislukt. En natuurlijk kun je de groep nieuwkomers als zodanig niet voor deze ontwikkelingen verantwoordelijk stellen, maar dat neemt niet weg dat zulke demografische samenlevingsexperimenten inmiddels in veel gevallen hun doel volledig voorbij zijn geschoten. Vooral met het oog op uw punt - het zouden veelal 'sociaal-culturele oorzaken' zijn - blijkt de analyse van o.a. Thilo Sarrazin nog steeds niets aan actualiteit te hebben ingeboet.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat denk je van sociaal-culturele oorzaken ? wat ik al eerder had genoemd..
Maar kom dan met een goed verhaal dat mensen "mindere genen" hebben, dus erfelijk belast zin
Zijn daar dna-onderzoeken over ?
.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:15 schreef Cagliostro het volgende:
Nee heus, het zogenaamde multiculturele experiment is juist in zulke wijken doorgeslagen, of beter volkomen mislukt.
Eehm, tokkie is toch een beetje het populaire synoniem en containerbegrip voor asociaal? Als Tokkies al niet meer asociaal genoemd mogen worden, wat blijft er dan nog over?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
allochtonen en tokkies zijn a-sociaal in jouw beleving ? das asociaal van jou dan
Het woord a-sociaal zelf gebruiken als het nodig is en mét nuance, zonder de familie Tokkie en soortgelijke families te stigmatiseren.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Eehm, tokkie is toch een beetje het populaire synoniem en containerbegrip voor asociaal? Als Tokkies al niet meer asociaal genoemd mogen worden, wat blijft er dan nog over?
Het artikel:quote:Op maandag 9 mei 2011 02:16 schreef Boldface het volgende:
[..]
Of het erfelijk is, boeit mij ook totaal niet. Feit is alleen dat er heel wat zwakbegaafde jongeren rondlopen (autochtoon en allochtoon) en dat die een groot deel van de criminele groepen vormen. Van alles speelt mee: er is in Nederland geen prikkel om te presteren (uitgebreid sociaal vangnet, ook voor figuren die zelf de boel verzieken), crimineel gedrag heeft onvoldoende consequenties, of vrij vertaald: het loont. In veel steden heb je een straatcultuur met groepen jongeren die zichzelf totaal onaantastbaar wanen en de nodige overlast veroorzaken. Alles hangt samen.
Lees bijvoorbeeld eens dit verhaal: http://onderwijs.vkbanen.(...)aar-slim/278021.html
En nog een interessant artikel: http://allochtonen.web-lo(...)lochtonen-crimi.html
Uit dat artikel: een IQ van 85 of lager is nu voldoende om subsidie te krijgen. Maar een IQ van 85 is helemaal niet abnormaal laag. De bevolking van complete Afrikaanse landen hebben een gemiddeld IQ dat lager ligt.quote:Door de nieuwe plannen van het kabinet moet Saïd straks voor zichzelf zorgen. Zijn IQ is dan te hoog voor AWBZ-hulp. Onmogelijk, vinden zijn docenten. Saïd kan niet zonder begeleiding.
Op het eerste gezicht zie je weinig verschil tussen het doen en laten van Saïd en Dudley. De ene is dan wel van Marokkaanse afkomst, en de andere van Surinaamse. En de ene heeft een
muts op, en de ander niet. Beide jongens hebben een grote vijl in de hand en zijn druk in de weer met het maken van houten banken.
IQ-verschil
Zowel Saïd als Dudley zijn leerlingen van de Amsterdamse Kingmaschool voor speciaal onderwijs. Toch is er iets wezenlijks anders tussen beide tieners. Althans dat vindt het kabinet. Saïd
is met zijn IQ van 73 vier punten slimmer dan Dudley. En dus komen personen zoals Saïd straks waarschijnlijk niet meer in aanmerking voor hulp uit de AWBZ-pot.
Nu nog komt iedereen met een IQ van 85 of minder in aanmerking voor deze hulp, zoals dagbesteding, begeleid wonen of ondersteuning bij scholing.
Grens verlagen
Het plan is om in het kader van de bezuinigingen deze grens te verlagen naar 70. Kortom, Saïd is straks slim genoeg. Zelf vindt hij dit niet zon probleem. Ik hoor hier niet thuis, zegt
hij. Hier is vandaag de klusruimte van kinderboerderij De Gliphoeve in Amsterdam Zuidoost. Buiten lopen kippen en genieten ponys van hun hooi. Binnen staan Saïd en zijn klasgenoten.
Ik ben veel slimmer dan de rest, legt hij uit. Ik ben niet gehandicapt. Ik zit op deze school omdat ik een bad boy ben. Mijn vorige school heeft mij weggestuurd.
Politieke domheid
Docenten, deskundigen en gemeenten houden hun hart vast om jongens zoals Saïd. Woensdag uitten zij hun kritiek in de Volkskrant. Dit plan getuigt van een onvoorstelbare
politieke domheid, aldus othopedagoog Aryan van der Leij. De tieners hebben misschien wel een IQ van boven de 70. Maar in combinatie met gedragsproblemen betekent het niet
dat zij zonder begeleiding kunnen, zegt ook Lodewijk Asscher, wethouder Jeugdzaken in Amsterdam.
Kaaskoppen
Zeg dan waarom je een bad boy bent, grapt Dudley. Details over zijn bijnaam wil Saïd niet kwijt alleen dat hij op straat veel meer verdient dan de verslaggeefster en
dat hij veel openstaande boetes heeft voor hangen. En eentje voor oplichting. Of die boete terecht was? Dat zeg ik niet. Als zij zeggen dat ik iemand heb opgelicht, dan zal het wel
zo zijn, toch? Niemand luistert naar wat ik heb te zeggen, zegt Saïd, die woedend is op alle kaaskoppen die zeuren over Marokkanen. Als je ons zo behandelt, moet je niet verbaasd
opkijken als wij je scooter jatten.
Ik merkte hierboven al op dat het IQ van kinderen veel sterker correleert met het IQ van de biologische ouders (geboorteouders vind ik een beter woord) dan met het IQ van de adoptieouders (met een paar minuten googelen kan je tal van betrouwbare bronnen vinden).quote:Maar kom dan met een goed verhaal dat mensen "mindere genen" hebben, dus erfelijk belast zin
Zijn daar dna-onderzoeken over ?
Het lijkt me zeer interessant wanneer daar eens een goede discussie over wordt gevoerd maar ik ga daar nu even niet op reageren aangezien het mij beter lijkt om daar een aparte draad voor aan te maken. Beide onderwerpen verdienen onze volle aandacht, nietwaar?quote:Uit dat artikel: een IQ van 85 of lager is nu voldoende om subsidie te krijgen. Maar een IQ van 85 is helemaal niet abnormaal laag. De bevolking van complete Afrikaanse landen hebben een gemiddeld IQ dat lager ligt.
Een IQ van 85 is ruim voldoende om normaal te functioneren in de maatschappij. Niet als hoogleraar natuurlijk, maar als productiemedewerker, etc. is het gewoon genoeg. Waarom dan daar subsidie aan verstrekken?
Dat is een legitiem argument, in ieder geval t.o.v. de familie Tokkie, maar je begrijpt toch wel dat het woord tokkies (niet de naam Tokkie) inmiddels synoniem is met de onderklasse van de autochtonen?quote:Het woord a-sociaal zelf gebruiken als het nodig is en mét nuance, zonder de familie Tokkie en soortgelijke families te stigmatiseren.
no-can-do.... adoptiesituaties zijn specifieke situaties... met specifieke eigenschappen en problemen.... veel adoptiekinderen die presteren minder in schoolsituaties.... no-bottom-syndrom is veel voorkomend ... het gevoel ongewenst te zijn door biologische ouders, wat geprojecteerd wordt op adoptieouders, het hele leven op zich... en deze rebellie leidt ook tot minder braaf willen meelopen en verzet tegen school.....quote:Op maandag 9 mei 2011 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik merkte hierboven al op dat het IQ van kinderen veel sterker correleert met het IQ van de biologische ouders (geboorteouders vind ik een beter woord) dan met het IQ van de adoptieouders (met een paar minuten googelen kan je tal van betrouwbare bronnen vinden).
Is een onbewezen theorie.. De adoptie-onderzoeken kunnen niet representatief zijnquote:In Jip-en-Janneke-taal: hoe intelligent je bent wordt meer door je genen bepaald dan door milieufactoren, waaronder de sociale en sociaaleconomische omstandigheden.
idd.... de correlatie is juist. Verminderd presteren van ouders geeft een grotere kans tot verminderd presteren van hun kinderen, dat is al eeuwenlang bekend...ook zonder moderne onderzoeken.quote:We kunnen eindeloos discussiëren, en waarschijnlijk dan ook zeveren, over de aard van de relaties (wat is oorzaak? Wat is gevolg? Hoe komt het?) maar over deze correlaties is geen twijfel mogelijk.
dat is de erfelijkheidstheorie ...quote:Voor de kinderen kan dit inhouden dat ze mindere genen krijgen (lager IQ bijv.)
dat is de sociaalculturele theorie over oorzaak minder presteren.. dat snijdt meer houtquote:maar ook dat ze slechter worden opgevoed.
Je hebt het nog steeds over genen, toch ?quote:Maar wat wanneer DIE Marokkaanse kinderen die toch al geen geweldige start hebben uit Marokko een kansarm meisje naar hier halen en met haar kinderen krijgt? Dat kan volgens mij de regressie naar het midden aanzienlijk vertragen net als wanneer bijv. iemand uit de hoge sociale klasses kinderen krijgt met een ander iemand uit de hogere sociale klasses. Denk bijv. aan de familie Donner: opa die minister was, vader die een topjurist was, zoon die ook minister was en is en andere zoon die een topschaker was.
Je hebt helemaal gelijkquote:Ik heb het hierboven over groepen aangezien we hier nu eenmaal een discussie voeren over groepen, het spreekt voor zich dat je altijd naar het individu moet kijken wanneer je een individu ontmoet en niet bij de ontmoeting al moet kijken van welke subpopulatie hij toevallig deel uitmaakt.
Thats the spirit booiiiiquote:Niemand luistert naar wat ik heb te zeggen, zegt Saïd, die woedend is op alle kaaskoppen die zeuren over Marokkanen. Als je ons zo behandelt, moet je niet verbaasd
opkijken als wij je scooter jatten.
je bedoelt woonwijken die enclaves van rassen zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:07 schreef zetalore het volgende:
Ik vind dat er best locaties mogen zijn waar de rassen met rust worden gelaten, niet iedereen wil in een multiculturele samenleving wonen.
Gold dat maar voor alle allochtonen. Veel Marokkanen die werkelijk niets met Marokko te maken hebben (ouders of grootouders die uit Marokko kwamen) leven hier in Nederland met de normen die gelden in dat primitieve Rif-gebergte. Onbegrijpelijk maar waar. Helaas zijn velen van hen ook nog eens vrij dom of verstandelijk gehandicapt. Dat zijn die idioten die fluiten als ze meisjes 'schaars' gekleed zien lopen en die jongens bedreigen als ze naar zulke meisjes kijken. Ik zou het toejuichen als bij dit soort jongens het Nederlandse paspoort wordt afgepakt aangezien ze dan toch niet statenloos worden, ze hebben immers een Marokkaans paspoort en ze kunnen dus in Marokko gaan wonen als Marokkaans staatsburger. Of dat het juridisch gemakkelijk te realiseren is weet ik niet maar mijn zegen hebben ze na iets te vaak met dit soort idioten in aanraking te zijn gekomen. Er zijn gelukkig ook beschaafde Nederlanders die Marokkaans bloed hebben, zij doen het goed op school en in de rest van de samenleving. Deze mensen zijn voor mij uiteraard wel van harte welkom.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:47 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
hangt er van af wat voor persoon je zelf bent. Ik ben donker maar 100% nederlands van binnen zeg maar, maar doe mij maar een multi-cultibuurt
![]()
amsterdam
lol...quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gold dat maar voor alle allochtonen. Veel Marokkanen die werkelijk niets met Marokko te maken hebben (ouders of grootouders die uit Marokko kwamen) leven hier in Nederland met de normen die gelden in dat primitieve Rif-gebergte. Onbegrijpelijk maar waar. Helaas zijn velen van hen ook nog eens vrij dom of verstandelijk gehandicapt. Dat zijn die idioten die fluiten als ze meisjes 'schaars' gekleed zien lopen en die jongens bedreigen als ze naar zulke meisjes kijken. Ik zou het toejuichen als bij dit soort jongens het Nederlandse paspoort wordt afgepakt aangezien ze dan toch niet statenloos worden, ze hebben immers een Marokkaans paspoort en ze kunnen dus in Marokko gaan wonen als Marokkaans staatsburger. Of dat het juridisch gemakkelijk te realiseren is weet ik niet maar mijn zegen hebben ze na iets te vaak met dit soort idioten in aanraking te zijn gekomen. Er zijn gelukkig ook beschaafde Nederlanders die Marokkaans bloed hebben, zij doen het goed op school en in de rest van de samenleving. Deze mensen zijn voor mij uiteraard wel van harte welkom.
Terug ontopic, ik denk dat het een goed beleid is om zoveel mogelijk wijken (lees: met uitzondering van kakwijken die niet te vermijden zijn) zo gemengd mogelijk te maken. Het is beter als in elke wijk buiten de steden 3% van de mensen allochtoon is en in elke wijk binnen de steden 10% allochtoon is dan dat er in elke stad een ghetto ontstaat met 50% allochtonen. Ik spreek hier uiteraard enkel over niet-westerse allochtonen en dan wel de probleemgroepen onder hen (met name de Marokkanen en Antillianen, in mindere mate de Turken en Surinamers). Zolang de groep niet-westerse allochtonen een kleine minderheid vormt kan die worden gekneed via sociale controle. Boven een bepaalde omvang is dit niet meer mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |