abonnement Unibet Coolblue
pi_95975457
Kleuters, kappen met dat gehak op elkaar!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95975673
Als ik inhoudelijk wil reageren dan blijft hij het steeds op mij persoonlijk betrekken.

En als klap op de vuurpijl noemt hij mij een troll.

Dat tolereer ik niet.
pi_95976626
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:05 schreef vergezocht het volgende:
Als ik inhoudelijk wil reageren dan blijft hij het steeds op mij persoonlijk betrekken.

En als klap op de vuurpijl noemt hij mij een troll.

Dat tolereer ik niet.
dan meld je het maar in het FB-topic van POL. Gaan schelden tolereren wij niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95977234
quote:
4s.gif Op maandag 25 april 2011 23:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

dan meld je het maar in het FB-topic van POL. Gaan schelden tolereren wij niet.
Wat verwacht je anders als je dat soort reacties neerzet?

Ik denk eerlijk gezegd dat sommigen hier gewoon niet snappen wat een forum is en hoe het gebruikt moet worden. En dat maar erg zachtjes uit te drukken.

En het is niet mijn stijl om steeds te gaan klagen, ik haak eerder af. Heel erg zeldzaam ga ik door het lint maar je moet echt iets drastisch voor doen.
pi_95982550
quote:
Buren met een verschillende etnische afkomst hebben minder vertrouwen in elkaar dan buren met dezelfde afkomst. In buurten met een grote etnische diversiteit is het vertrouwen in de buurt daarom laag.
Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Mijn zwager woont in zo'n wijk en is een heel stuk prettiger wonen dat in een wijk waar enorm veel mensen met dezelfde achtergrond leven. Of dat er maar twee soorten achtergronden leven.

De Warande is een enorme gemengde wijk in Zeist met heel veel studenten uit heel veel landen en ik loop daar rustig avonds rond. Daarbij hoeft mijn schoonzusje haast nooit zelf de trappen op met haar zware boodschappen. De jeugd daar helpen haar altijd mee wanneer ze het zien. Het fijne van zo'n wijk is juist dat het niet is...ons kent ons...doordat er zoveel verschillende achtergronden leven. Ben dus enorm voor een gemengde wijk, maar dan wel een echt gemengde wijk, en niet mensen met één achtergrond.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95982560
Kunnen die users hier boven eens ophouden met hun persoonlijke geneuzel naar elkaar? Dit is toch een leuk topic om te lurken, en voor de SC heb je hier een andere plek.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 26-04-2011 04:51:46 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95984002
Even wat opgeruimd
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95984322
Ach, als je enkel bij blanken wil wonen of Marokkanen bij Marokkanen, dan vind ik dat prima. Zolang dat maar op vrijwillige basis gebeurd. Mensen kunnen prima zelf bepalen waar zij het prettigst wonen, lijkt mij. Iedere persoon heeft weer andere voorkeuren, dus laten we ons niet vastpinnen aan de voorkeuren van een bepaalde groep. Zelf vind ik het prima om tussen andere soorten mensen te wonen.
"Die glücklichen Sklaven sind die erbittertsten Feinde der Freiheit." - Marie von Ebner-Eschenbach
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:48:24 #134
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_95985145
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Mwoh, ik heb eigenlijk altijd heel prettig gewoond in juist de meer gemeleerde wijken, tot aan echte "Marokkanenwijken" aan toe (in Leiden).
Ik ook eigenlijk, tot 8 jaar geleden woonde ik ook in zo'n ''zwarte'' wijk. Hele hartelijke buren, kwamen altijd langs met schalen vol koekjes en vlees... nooit last gehad van criminaliteit eigenlijk.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:37:42 #135
344221 Cagliostro
Spuw nimmer tegen de wind in.
pi_96474329
Met die pluriforme (voormalige autochtone) volkswijken zal het nooit meer goed komen. Teveel fungeerden (en nog steeds) deze wijken als afvoerputje. De demografische scheefgroei - d.w.z. bevolkt door een onevenredig groot deel van de zogeheten (islamitische) nieuwe Nederlanders heeft zich al lang en breed voltrokken. Wat ooit door de (oude) linkse politiek werd gepropageerd en aangeprezen als een 'kosmopolitische' smeltkroes van vreedzaam naast elkaar wonende culturen, blijkt in de praktijk een zich steeds hardnekkiger vestigende monocultuur. Meer precies een etnocentrische moslimcultuur die in toenemende mate (de sores) van de straat bepaalt.
Te lang leefde men in de veronderstelling dat het slechts een kwestie van tijd zou zijn (oud PvdA-integratieminister Ella Vogelaar sprak over een tijdspanne van zo'n veertig jaar!) en alles zou recht komen. Inmiddels blijkt deze wens als vader van de Links Kerkelijke gedachte dor de werkelijkheid te zijn gelogenstraft.
De ooit traditionele volkswijken blijken thans de electorale bakermat op grond waarvan de PVV haar populariteit voor een groot deel aan te danken heeft. Maar ook meer homogene gemeenschappen zoals die nog in Volendam voorkomen, hechten veel waarde aan de (culturele/religieuze) eigenheid. Nieuwkomers blijven welkom, maar wel op voorwaarde dat men zich aan de waarden en normen van de 'ontvangende' samenleving aanpast. Te lang hield men vanuit de (oude) linkse politiek vast aan het wensdenken, dat nieuwkomers met behoud van eigen cultuur en religieuze achtergrond konden integreren. Men is te laat, mede als gevolg van een electorale aardverschuiving binnen de gevestigde politieke partijen, in gaan zien dat het multiculturele experiment volstrekt mislukt blijkt. En thans zit men met de gebakken peren. Want wat zich door decennia lang wegkijken aan problemen heeft opgestapeld, is niet meer via een tussentijdse ideologische koerswisseling ongedaan te maken. Het kwaad bloed is gezet, en de onvrede onder een groot deel van de oorspronkelijke bewoners heeft zich inmiddels vertaald in de spectaculaire opkomst van de PVV. Niet dat met die partij alle problemen in een klap zijn opgelost, maar wel heeft men in elk geval de indruk, dat de noodkreten die eerst door de gevestigde politiek als xenofobisch, fascistisch en racistisch werden gebagatelliseerd thans gehoord worden. Zoals ooit minister Donner de AEL en haar voorman Dyab Abou Jahjah als bruikbare instrumenten zag om de onvrede onder radicaliserende moslims te kanaliseren, zo kan men de beweging van Geert Wilders ook beschouwen als een democratisch gelegitimeerde uitlaatklep voor de zogenaamde onderbuikgevoelens van al die oorspronkelijke bewoners die zich door de gevestigde politiek verraden en in de steek gelaten voelen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:55:29 #136
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96478231
Die multiculturele wijken mijd ik ook liever, ik ga nog liever in het buitenland wonen dan dat ik hier in zo'n volkswijk zou gaan wonen.
Ik vind het echter al te eenzijdig om dat aan alleen de allochtonen te wijten, in die wijken wonen ook een hele hoop autochtone tokkies (laagopgeleid, dom, scooterrijder, lawaaierig, meer testosteron dan verstand, vaak moeders die overgewicht hebben, veel roken/blowen/alcohol en slechte muzikale ontwikkeling) en mogelijk veroorzaken die daar nog wel meer problemen ook dan dat de allochtonen in die wijken veroorzaken.
Soms denk ik bij mezelf: "kunnen we niet eens een van onze waddeneilanden gebruiken om daar alle extreem lastige mensen te huisvesten?".
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:32:41 #137
333790 Robus
Big Bud
pi_96479209
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Soms denk ik bij mezelf: "kunnen we niet eens een van onze waddeneilanden gebruiken om daar alle extreem lastige mensen te huisvesten?".
Nee, dan word je als kampbeul uit WOII afgeschilderd.
pi_96482584
quote:
en de autochtone Nederlander kan kotsen van al het lamchum en kebab.
Ooh, sinds wanneer hebben Nederlanders genoeg van Kebab?
quote:
Gewoon meer Chinese buurten, meer Marokkaanse buurten, meer “blanke” buurten en meer “zwarte” buurten. Soort bij soort. Laten ze samen werken aan een voor hun vertrouwde buurt. Een buurt waar mensen zich geïdentificeerd voelen met hun buren. Waar ieder omringd is door zijn soortgenoten?
Tjaah, het probleem is dat mensen zich dan weer superieur gaan voelen en denken dat hun blanke wijk meer subsidie verdient dan een 'zwarte' buurt.
Daarnaast krijg je ook het probleem dat we gvd in Nederland wonen, niet in een of ander achterliggend land waar elke stam tig kilometer van elkaar zit.
En heb je al eens nagedacht over de nadelen?
Het grootste deel van de bevolking is Nederlands, in sommige gebieden is er geen zwarte bakker of tandarts.. Moeten die mensen dan extra ver gaan reizen voor hun zorg, etc?
quote:
Zowel allochtone als autochtonen vertrouwen elkaar niet.
Wegrennen voor een probleem is nooit een goede oplossing ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:24:22 #139
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96487525
Waarom niet gesegregeerde buurten? In de USA hebben ze toch ook Italiaanse en Chinese buurten laten ontstaan?

Wat betreft die (tand)arts, tot mijn grote ongenoegen is er tegenwoordig een postcodebeleid, zelfs sportverenigingen werken hiermee. Als er nu 1 middel is waarmee je mensen niet vasthoudt in een slechte buurt en hen de kans geeft om te integreren...
Ook dit is een van de vele redenen waarom ik niet trots kan zijn op mijn land, helaas.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_96494360
Ik woon al een tijdje in Laak, DH. Lekker goedkoop en ruim wonen. Je moet echt extreem bang zijn om dat niet aan te durven. VVD ballen hoeven niet, maar er waren best veel patriotten die de vlag uitstoken op 4/5-5.
pi_96498896
*deleted*
pi_96498900
laat maar
pi_96507841
Ik woon ook het liefste in een blanke wijk. Maar dan wel een met hoogopgeleide tweeverdieners met kinderen op de hockeyclub. Gelukkig woon ik nu ook in zo'n wijk Ik hoef niet tussen Henk & Ingrid te wonen, die in de zomer bier drinken en zware shag roken op een witte tuinstoel in de voortuin, terwijl aan de andere kant Sjonnie & Anita hun zoontje Clayton naar de foebal brengen waar hij op wat schenen mag gaan schoppen. Dan heb ik liever nog een hoogopgeleide Marokkaan naast me wonen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_96508430
quote:
Buren met een verschillende etnische afkomst hebben minder vertrouwen in elkaar dan buren met dezelfde afkomst. In buurten met een grote etnische diversiteit is het vertrouwen in de buurt daarom laag.
Dat kan ook komen door de verschillende culturen. Het hoeft helemaal niets met verschillende genen te maken te hebben. Creëer een overlappende cultuur (wat dus al langzamerhand gebeurt) en het vertrouwen kan verbeteren.

Uiteindelijk kan je ook profiteren van diversiteit. Misschien zorgt dat voor verschillende manieren van zien en aanpakken van problemen. Als jouw oplossing faalt, dan kan de oplossing van iemand anders die het heel anders ziet (door zijn etnische achtergrond) misschien wel werken. Als die mensen zouden samenwerken, hebben ze een voordeel omdat de kans dat ze het verkeerd aanpakken kleiner wordt.

Overigens is het ook wel primitief om enkel naar je basisinstincten te luisteren en helemaal te negeren wat je geleerd hebt. We zijn ervoor gemaakt om soms onze basisinstincten te laten liggen, omdat wat wij geleerd hebben van hogere waarde is. Ook denk ik dat het juist één van onze basisinstincten is om ook de mogelijkheid open te houden om samen te werken met andere soorten en rassen, niet alleen om op je hoede te zijn.
  zondag 8 mei 2011 @ 18:03:09 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96510912
quote:
Creëer een overlappende cultuur (wat dus al langzamerhand gebeurt) en het vertrouwen kan verbeteren.
Je zegt het zelf: die kan je niet creëren en het duurt vele generaties, misschien wel vele eeuwen, alvorens die ontstaat.
Bovendien halen wij net de kansarmsten uit het buitenland naar hier terwijl bijv. de U.S.A. net de kansrijksten uit het buitenland naar haar land haalt.
Dit heeft ook invloed op de genenpool die wij hiernaartoe halen maar die evolueert gelukkig na X generaties toch wel weer naar het gemiddelde, zolang we maar niet steeds weer nieuwe kansarmen uit diezelfde landen naar hier laten komen.
Ik denk dat het goed zou zijn als we voorlopig de deuren sluiten voor alle migranten met uitzondering van kennismigranten (minimaal eenzelfde opleidingsniveau als die van onze betere universitaire opleidingen) en asielzoekers waarvan vast te stellen is uit welk land ze komen (dat eerst) en van wie aangetoond kan worden dat ze om humanitaire redenen moeten vluchten van hun eigen overheid zonder een misdaad te hebben gepleegd (misdaad volgens onze normen).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 8 mei 2011 @ 18:07:56 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96511076
quote:
Ik woon ook het liefste in een blanke wijk. Maar dan wel een met hoogopgeleide tweeverdieners met kinderen op de hockeyclub. Gelukkig woon ik nu ook in zo'n wijk Ik hoef niet tussen Henk & Ingrid te wonen, die in de zomer bier drinken en zware shag roken op een witte tuinstoel in de voortuin, terwijl aan de andere kant Sjonnie & Anita hun zoontje Clayton naar de foebal brengen waar hij op wat schenen mag gaan schoppen. Dan heb ik liever nog een hoogopgeleide Marokkaan naast me wonen.
Mooi gezegd! Zo denk ik er ook over.

quote:
Ik woon al een tijdje in Laak, DH. Lekker goedkoop en ruim wonen.
Ik gun het je van harte maar in de meeste tokkie/macro/antillo-buurten is de realiteit dat je lekker goedkoop en krap woont.
Stel dat ik een eenverdiener zou blijven dan zou ik mijn toekomst in het buitenland vestigen: West-Duitsland is een kandidaat (in de rand buiten het Ruhrgebied (zie die rand als een grote rand, ik vind het niet erg om 1 uur te rijden als ik dan prettiger kan wonen) aangezien ik daar voor hetzelfde geld als wat ik hier zou betalen voor een ietwat beter vinexhuisje ik daar in een mooi vrijstaand huis met een ruime tuin kan wonen.
Als ik ´de` ware zou tegenkomen dan is een beter Nederlands huis in een betere Nederlandse buurt (wij hebben nu eenmaal niets tussen kak en volks in) een optie maar ik heb in ieder geval een plan B voorbereid.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_96513322
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je zegt het zelf: die kan je niet creëren en het duurt vele generaties, misschien wel vele eeuwen, alvorens die ontstaat.
Als je het hebt over een wereldwijde cultuur dan heb je gelijk..
Als je het hebt over Nederland .. dan heb je het over dat mensen dingen van hun buitenlandse ouders overnemen en dingen van de wereld buitenshuis...
Die overlappende culturen zijn allang aanwezig

quote:
Dit heeft ook invloed op de genenpool die wij hiernaartoe halen maar die evolueert gelukkig na X generaties toch wel weer naar het gemiddelde, zolang we maar niet steeds weer nieuwe kansarmen uit diezelfde landen naar hier laten komen.
Dit lijkt me racistisch gemauw over erfelijkheid... of op zijn minst de onzin dat mensen geboren uit ouders met minder schoolopleiding genetisch 'minder' zijn .. Allebei even kwalijk.
pi_96532623
Het wantrouwen van autochtonen jegens (veel) allochtonen is gebaseerd op het gedrag van laatstgenoemde groep, waar weer het nodige wanbeleid aan ten grondslag ligt. Bepaalde groepen allochtonen zijn uitstekend geïntegreerd in Nederland, spreken prima de taal, nemen deel aan de maatschappij en zijn zelden negatief in het nieuws. Tussen zulke mensen kun en wil je als autochtone Nederlander best wonen.

Ik ben tegen het voorstel van topicstarter. Dat is nou juist wat er jarenlang gedaan is en waarom het nu zo'n puinhoop is. Grote groepen allochtonen van zelfde komaf zaten in bepaalde woonwijken bijeengepakt, in plaats van verspreid over het land. In menig straat is Turks of Marokkaans de voertaal. Geïsoleerde allochtonen passen zich veel beter aan. In Nederland heb je grote groepen mensen die zich totaal niet aanpassen, slecht Nederlands spreken en daarvan totaal geen consequenties ondervinden.

Waar dat toe leidt, is in menig probleembuurt te zien. Autochtonen ontvluchten dergelijke woonwijken en vestigen zich elders. Ik woon op een neutraal punt, maar als ik in een woonwijk met allemaal allochtonen om me heen zou zitten, was ik daar snel weg. Ik zie meer heil in het stimuleren van remigratie en strengere sancties voor mensen die de Nederlandse taal niet normaal beheersen.
  maandag 9 mei 2011 @ 01:28:54 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96533580
quote:
Die overlappende culturen zijn allang aanwezig
Ik merk er weinig van, ik zie een hoop gesegregeerde culturen, weinig overlappende culturen. Ik denk dat de meeste mensen hier ook niet op zitten te wachten, noch de autochtonen noch de ´niet-westerse`
(laten we de Duitsers niet vergeten ;)) allochtonen.
Eens wat andere smaken, geuren en kleuren kunnen interessant zijn zolang je er maar niet 24/7 door omringd wordt, dan vinden de meeste mensen het volgens mij niet meer zo prettig.

quote:
Dit lijkt me racistisch gemauw over erfelijkheid... of op zijn minst de onzin dat mensen geboren uit ouders met minder schoolopleiding genetisch 'minder' zijn
Geen van beiden, gewoon de presentatie van feiten en afleidingen hieruit.
Feit: we hebben met namen de kansarmsten naar Nederland laten komen. Toen onze bedrijven bijv. in Marokko goedkope arbeidskrachten gingen ronselen werden ze door de Marokkaanse overheid naar die regio's gestuurd waar de grootste concentratie aan kansarmen woonden. Het is een feit dat wanneer je de slechts presterende subpopulaite uit een populatie selecteert dat de genen van die subpopulatie slechter zijn, gemiddeld genomen, dan die van de rest van de populatie.
En ja, jij mag het niet leuk vinden maar kinderen van de minder ontwikkelde subpopulaties mensen hebben mindere genen. Jij mag dromen van social engineering maar in de praktijk blijken de genen een zeer sterke invloed te hebben, zo blijkt de hoogte van het IQ van adoptiekinderen (inclusief enkele eeneiïge tweelingen) vooral te correleren met de hoogte van het IQ van de biologische ouders, niet met die van de adoptieouders. Leuk of niet, zo werkt het en daar moeten we het mee doen.

Zoals gezegd, dat de kinderen van de gastarbeiders het met wat minder talent moeten doen is op zich niet zo erg dankzij de regressie naar het midden. Die regressie naar het midden kunnen we echter wel afremmen, bijv. doordat we toestaan dat onze Marokkaanse jongens kansarme meisjes laten uitzoeken daar (de kansrijke meisjes zijn door de bank genomen minder geïnteresseerd in het emigreren naar het buitenland, zij hebben het prima in hun eigen land).

Wat betreft de Antillianen, heb jij je er ooit in verdiept welke Antillianen naar hier komen en hoe zij hier komen? Dat corrupte overheidje aldaar heeft juist de grootste straatterroristjes hiernaar toe gestuurd zodat zij er zelf van af was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 9 mei 2011 @ 01:30:01 #150
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96533596
Nog eventjes een disclaimer alvorens ik politiekcorrect Fok over mij heen krijg: ik heb het hierboven over groepen. Het spreekt voor zich dat je altijd naar het individu moet kijken wanneer je een individu ontmoet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')