abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 14:41:48 #1
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95955248
Hoezo diversiteit?
Buren met een verschillende etnische afkomst hebben minder vertrouwen in elkaar dan buren met dezelfde afkomst. In buurten met een grote etnische diversiteit is het vertrouwen in de buurt daarom laag. Dit blijkt uit onderzoek van Bram Lancee en Jaap Dronkers, uitgevoerd aan het Europees Universitair Instituut in Florence.
Zowel allochtone als autochtonen vertrouwen elkaar niet. Etnische diversiteit heeft negatieve invloed op solidariteit en vertrouwen van buurtbewoners. Goed dat dit weer eens aandacht krijgt. Politici doen er te gemakkelijk over. Alsof het onderling vertrouwen vanzelf gaat groeien. Onderlinge verschillen leiden eerder tot onverschilligheid dan tot sociale toenadering. Door grote etnische verschillen kruipen mensen in hun schulp. Dan kunnen we de conclusie toch meteen trekken? “jij op je eilandje en ik op de mijne”?
Waarom moeten we dan blijven doorzeuren over diversiteit? Mensen met verschillende etnische achtergronden vertrouwen elkaar niet. Waarom dan doordringen? Ieder op z’n eigen eilandje kan toch ook prima werken? De Marokkaan heeft geen zin in stamppot en de autochtone Nederlander kan kotsen van al het lamchum en kebab. De chinees bekijkt het heel zakelijk. Als de nasi maar over de toonbank gaat, dan is het prima! Zo een gedachte is toch niet verkeerd?
Gewoon meer Chinese buurten, meer Marokkaanse buurten, meer “blanke” buurten en meer “zwarte” buurten. Soort bij soort. Laten ze samen werken aan een voor hun vertrouwde buurt. Een buurt waar mensen zich geïdentificeerd voelen met hun buren. Waar ieder omringd is door zijn soortgenoten?
We kunnen toch concluderen dat het de dood simpele waarheid is? Onze basis instincten kunnen we toch niet negeren? Doen alsof we iets graag willen terwijl onze eigen lichaam zich tegen verzet? Etnische groepen beschouwen elkaar als indringers. Indringers worden als vijanden gezien en moeten geweerd worden. Mijn buurman en mij zijn anders. We hebben een andere haarkleur, andere huidskleur en we hebben andere kleren aan. Dat respecteer ik. Maar ik heb geen behoefte om zijn vertouwen te winnen. Door het gezeur van etnische diversiteit gaan we twijfelen aan onze basis instincten.“Zijn deze mensen daadwerkelijk een gevaar of niet?” Wanneer de ‘indringers’ laten merken c q bewijzen geen wezenlijk gevaar en onze samenleving goedgezind te zijn, komt het goed. Anders blijft het tobben. Het gezamenlijk werken aan maatschappelijke doelen voor diversiteit mag van mij gisteren al de prullenbak in. Geef ieder gewoon z’n eigen ruimte! Oftewel, hun op hun eilandje en wij op de onze.
Discussie uitvoeren zonder gezicht. Dit is een experiment. Graag niet ingaan op de anonimiteit maar op de inhoud.
pi_95955323
Mwoh, ik heb eigenlijk altijd heel prettig gewoond in juist de meer gemeleerde wijken, tot aan echte "Marokkanenwijken" aan toe (in Leiden).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_95955412
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Mwoh, ik heb eigenlijk altijd heel prettig gewoond in juist de meer gemeleerde wijken, tot aan echte "Marokkanenwijken" aan toe (in Leiden).
dat vind ik heel mooi voor je, maar laten we het niet af gaan dwingen bij mensen die er niet zo'n zin in hebben (dus niet verplicht sociale huurwoningen naast villa's, je kinderen door een ambtenaar naar een zwarte/gemengde school laten sturen, etc)
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  maandag 25 april 2011 @ 14:47:51 #4
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_95955422
Maar ze moeten natuurlijk wel integreren!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 25 april 2011 @ 14:50:05 #5
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95955495
Als EEEEN ding is wat niet werkt in Nederland,is de integratiebeleid!
Discussie uitvoeren zonder gezicht. Dit is een experiment. Graag niet ingaan op de anonimiteit maar op de inhoud.
  maandag 25 april 2011 @ 14:51:19 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_95955525
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:50 schreef ABCD-Discussie het volgende:
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 25 april 2011 @ 14:52:13 #7
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_95955542
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:50 schreef ABCD-Discussie het volgende:
Grammaticaonderwijs ook niet, kennelijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 25 april 2011 @ 14:54:52 #8
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95955600
Sorry, maar graag op inhoud.
pi_95955795
Denk je dat dat alleen voor allochtoon versus autochtoon geldt ? Dat gaat wel verder dan dat, mensen hokken altijd bij soortgenoten, in de brede zin van het woord.
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
pi_95955852
Als dat het beleid wordt, doe mij dan ook maar een eiland
pi_95955856
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:54 schreef ABCD-Discussie het volgende:
Sorry, maar graag op inhoud.
We hebben ook problemen zat met mensen die de taal niet kunnen bijv.
pi_95955901
Zie daar al het voorbeeld...
pi_95955918
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:01 schreef shadow117 het volgende:
Denk je dat dat alleen voor allochtoon versus autochtoon geldt ? Dat gaat wel verder dan dat, mensen hokken altijd bij soortgenoten, in de brede zin van het woord.
Birds of a feather flock together.
pi_95955978
When things matter, people should stick together. No matter which feather..
pi_95956068
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:08 schreef shadow117 het volgende:
When things matter, people should stick together. No matter which feather..
That is unfortunately against human nature ;)
  maandag 25 april 2011 @ 15:13:07 #16
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95956133
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:06 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Birds of a feather flock together.
?
pi_95956150
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:13 schreef ABCD-Discussie het volgende:

[..]

Over het algemeen gaat het wel tussen allochtone en autochtone Nederlanders.
Hoe kom je daar bij?
pi_95956155
Human nature is the sum of it,s thoughts, not his nature..
  maandag 25 april 2011 @ 15:15:16 #19
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95956211
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:01 schreef shadow117 het volgende:
Geef dan een voorbeeld .
  maandag 25 april 2011 @ 15:15:46 #20
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_95956236
Ik vind diversiteit wel leuk, maar een hele wijk met maar 1 bevolkingsgroep die hun overschot aan jonge jongens niet onder controle hebben, dat is geen diversiteit.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_95956237
Wat dacht je van sociale klasse ?
pi_95956256
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:13 schreef shadow117 het volgende:
Human nature is the sum of it,s thoughts, not his nature..
Then the instinctive thoughts of people are just plain wrong. And you can only modify your thoughts to a certain extent.
pi_95956262
Idealogie, uiterlijk etc...
pi_95956347
Het gaat over het algemeen tussen alle bevolkingsgroepen die elkaar niet vertrouwen en als gelijken zien. Niet enkel allochtonen vs autochtonen al is dat natuurlijk het meest opvallende ;)
pi_95956368
With proper attention to one's thoughts one can trancent one,s instinctive behavior.
  maandag 25 april 2011 @ 15:20:49 #26
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95956384
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:15 schreef SillyWalks het volgende:
Ik vind diversiteit wel leuk, maar een hele wijk met maar 1 bevolkingsgroep die hun overschot aan jonge jongens niet onder controle hebben, dat is geen diversiteit.
Dan zet je een paar jongerenwerkers met dezelfde achtergrond erop, en klaar is kees? of is het te makkelijk gezegd? Wat vind je zo leuk aan diversiteit dan?
pi_95956387
Ik ben voor een groot hek rond de randstad net zoals de Russen hadden in Europa tijdens de koude oorlog inclusief geschuttorens en mijnenvelden. Dan dumpen we daar alle buitenlanders (Chinezen hoeft niet, geen last van en lekker eten) in, de helft is toch al buitenlander daar. En de blanken die daar wonen laten we ook mooi zitten.

Dan hebben wij geen last meer van irritante kut turken en zijn we ook gelijk van die arrogante randstad figuren af.

En op; check eens het plan van Jacob en van Es van van Kooten en de Bie.

maandag 25 april 2011 @ 15:22:21 #28
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95956418
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:20 schreef captainkid het volgende:
Ik ben voor een groot hek rond de randstad net zoals de Russen hadden in Europa tijdens de koude oorlog inclusief geschuttorens en mijnenvelden. Dan dumpen we daar alle buitenlanders (Chinezen hoeft niet, geen last van en lekker eten) in, de helft is toch al buitenlander daar. En de blanken die daar wonen laten we ook mooi zitten.

Dan hebben wij geen last meer van irritante kut turken en zijn we ook gelijk van die arrogante randstad figuren af.

Beetje te makkelijk gezegd!
pi_95956438
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:20 schreef shadow117 het volgende:
With proper attention to one's thoughts one can trancent one,s instinctive behavior.
That's extemely far fetched. With most people, I just don't see it happening.
pi_95956576
quote:

En er is dus geen vrij verkeer tussen het omheinde gebied en het vrije? Zal dan niet rampzalig uitpakken voor de economie?
pi_95956598
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:41 schreef ABCD-Discussie het volgende:
Hoezo diversiteit?
Buren met een verschillende etnische afkomst hebben minder vertrouwen in elkaar dan buren met dezelfde afkomst.
Zit jij toevallig je eigen etnische intolerantie en afstandelijkheid te projecteren op iedereen ?
Er zijn zat voorbeelden dat mensen van diverse ras en afkomsten prima kunnen samenleven.
Vroeger dachten mensen ook vaak dat er niet valt samen te leven met iemand van een ander geloof... En dan bedoel ik protestanten versus katholieken en protestanten versus andere protestanten... Het bleek allemaal onzin te zijn
In mijn buurt wonen diverse mensen van diverse afkomsten en rassen en iedereen leeft rustig zijn leventje...
Get real !
pi_95956711
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:28 schreef vergezocht het volgende:

[..]

En er is dus geen vrij verkeer tussen het omheinde gebied en het vrije? Zal dan niet rampzalig uitpakken voor de economie?
Och in het begin, maar daar passen wij blanken snel genoeg een mouw aan natuurlijk.
De randstad zal waarschijnlijk wel snel een vervallen boel worden maar ja. Dan moet je daar maar niet gaan wonen he. Mensen in de randstad zijn wel vrij om te emigreren uiteraard. Alleen niet naar Nederland.
pi_95956796
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:22 schreef vergezocht het volgende:

[..]

That's extemely far fetched. With most people, I just don't see it happening.
:9 Nope, to far fetched.
pi_95956896
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:32 schreef captainkid het volgende:

[..]

Och in het begin, maar daar passen wij blanken snel genoeg een mouw aan natuurlijk.
De randstad zal waarschijnlijk wel snel een vervallen boel worden maar ja. Dan moet je daar maar niet gaan wonen he. Mensen in de randstad zijn wel vrij om te emigreren uiteraard. Alleen niet naar Nederland.
Wist je niet dat de Randstad de drijvende kracht is achter de Nederlandse economie? Vooral met haar bijdrage aan informatica, technologie, en kennis?
  maandag 25 april 2011 @ 15:38:17 #35
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95956909
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zit jij toevallig je eigen etnische intolerantie en afstandelijkheid te projecteren op iedereen ?
Er zijn zat voorbeelden dat mensen van diverse ras en afkomsten prima kunnen samenleven.
Vroeger dachten mensen ook vaak dat er niet valt samen te leven met iemand van een ander geloof... En dan bedoel ik protestanten versus katholieken en protestanten versus andere protestanten... Het bleek allemaal onzin te zijn
In mijn buurt wonen diverse mensen van diverse afkomsten en rassen en iedereen leeft rustig zijn leventje...
Get real !
Absoluut niet! Het onderzoek bewijst toch het tegendeel van wat jij zegt? Wat zou jij dan doen met de resultaten en bevindingen van het onderzoek?
pi_95956930
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:37 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wist je niet dat de Randstad de drijvende kracht is achter de Nederlandse economie? Vooral met haar bijdrage aan informatica, technologie, en kennis?
Omdat ze de rest van Nederland leegzuigen zowel kennis, geld en mensen. En mijn gas natuurlijk.
  maandag 25 april 2011 @ 15:39:26 #37
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95956937
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:37 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wat heeft diversiteit dan te maken met wat je benoemt?
pi_95956970
quote:

Wie gaat de broodjes dünner kabab doen dan -O-
pi_95957008
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:40 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Wie gaat de broodjes dünner kabab doen dan -O-
Das dan ook direct het enige nadeel wat ik kan bedenken.

Das toch erg...
pi_95957072
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:38 schreef ABCD-Discussie het volgende:

[..]

Absoluut niet! Het onderzoek bewijst toch het tegendeel van wat jij zegt? Wat zou jij dan doen met de resultaten en bevindingen van het onderzoek?
ik ken dat onderzoek niet en ik ken ook niet het verschil tussen de konklusies van de onderzoekers en jouw eigen konklusies..
mijn onderzoek duurt al jaren en jaren.... en vele uren per week....ik woon best wel in een rustige buurt met GEEN grote etnische spanningen .
Natuurlijk..... er is altijd wel wat spanningen tussen groepen mensen die zich onderscheiden als groep versus een andere groep....
Maar jouw idee van segregatie , wat leidt tot een groter 'levensgeluk' is nonsens.
Zoek het geluk in jezelf en begin eens te werken aan je eigen etnische vooroordelen
pi_95957097
Maargoed, het is tijd voor een onderzoek naar tevredenheid door Maurice de Hond, door alle burgers van Nederland. Mocht dat een verrassende uitkomst hebben dan kunnen we kijken naar oplossingen, toch ?
pi_95957124
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:39 schreef ABCD-Discussie het volgende:

[..]

Wat heeft diversiteit dan te maken met wat je benoemt?
Niet veel. Want zoals ik dat altijd beweer zorgt de vrije marktwerking zelf voor de juiste opmaak van mensen binnen een beroep.

Maar die gast wou juist een hek eromheen zetten van de Randstad. Een soort afgesloten gebied waar vrij verkeer niet meer mogelijk was.
  maandag 25 april 2011 @ 15:48:47 #43
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95957214
Ik denk dat het alternatief ernstiger verstoorde verhoudingen ten gevolge heeft. Daarnaast kosten dingen nu eenmaal tijd.

Dus wat vandaag nog stroef verloopt kan over een of twee generaties prima werken. Ik denk niet dat er een reeel alternatief is voor doorzetten.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95957218
Ik heb ook weinig problemen met buitenlanders.
Maar dat komt ook omdat ik weet hoe er mee om te gaan.

Ik ga niet naar uitgaansgelegenheden waar een groot aantal buitenlanders is.
Ik praat niet met ze tenzij ze zelf beginnen en niet met een groepje zijn.
Ik ga nooit alleen naar een shoarmatent.
Ik kijk ze niet aan als de ratio buitenlander/blanken groter dan 50% is.sowieso ben ik dan al onderweg naar ergens anders.

Werkt prima deze lijst met regels.
pi_95957276
quote:
Zoek het geluk in jezelf en begin eens te werken aan je eigen etnische vooroordelen
Het heeft niet alleen te maken met vooroordelen, maar misschien meer met overtuigingen en culturele overdracht van normen en waarden.
  maandag 25 april 2011 @ 15:50:58 #46
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95957279
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik ken dat onderzoek niet en ik ken ook niet het verschil tussen de konklusies van de onderzoekers en jouw eigen konklusies..
mijn onderzoek duurt al jaren en jaren.... en vele uren per week....ik woon best wel in een rustige buurt met GEEN grote etnische spanningen .
Natuurlijk..... er is altijd wel wat spanningen tussen groepen mensen die zich onderscheiden als groep versus een andere groep....
Maar jouw idee van segregatie , wat leidt tot een groter 'levensgeluk' is nonsens.
De opkomst van Geert Wilder en de PVV bewijst weer dat er een grote waarheid zit in wat ik zeg. En ik zou het niet persoonlijk opvatten.
  maandag 25 april 2011 @ 15:52:07 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95957297
Ik heb liever een Turk naast me wonen dan een Hollander uit de Randstad.

Verder zijn er wel eens wiskundige tests uitgevoerd waaruit voortkwam dat segregatie op termijn onvermijdelijk was.
Dan werd er een soort dambord a-select gevuld met witte en zwarte damstenen. Verhuizingen waren ook willekeurig, maar als een witte steen omsloten werd door enkel nog zwarte stenen, dan verhuisde die altijd naar een plek met minder dan 8 zwarte buren. En vice versa.

Binnen korte tijd ontstonden keer op keer blanke en zwarte wijken.

Dus zelfs als iedereen héél ruimdenkend is, maar toch wel gaat verhuizen als de buren links, rechts, voor, achter, linksschuinvoor, etc.. allemaal zwarten zijn, zelfs dan krijg je al segretatie.
The End Times are wild
pi_95957313
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:48 schreef captainkid het volgende:

Ik kijk ze niet aan als de ratio buitenlander/blanken groter dan 50%
Je weet toch dat de meeste blanken op aarde buitenlander zijn ?
en je weet dat velen niet-blanke mensen ook Nederlander zijn ?
pi_95957341
quote:

Ik kijk ze niet aan als de ratio buitenlander/blanken groter dan 50% is.sowieso ben ik dan al onderweg naar ergens anders.

Ben je racist?
  maandag 25 april 2011 @ 15:54:23 #50
343148 ABCD-Discussie
Discussie is gezond.
pi_95957357
quote:

ja, maar hun shoarma vind je wel lekker. Wel de lusten en niet de lasten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')