zie je, dit schept verwarring als ik gewoon had gezegd stelletje kankerleyers was er niks aan de hand geweestquote:
Watquote:Op maandag 25 april 2011 12:11 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
zie je, dit schept verwarring als ik gewoon had gezegd stelletje kankerleyers was er niks aan de hand geweest
Het lucht op?quote:Op maandag 25 april 2011 12:09 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Leg eens uit dan? Ik kan er niet bij dat iets iemand expliciet kan aanzetten om te schelden met kanker, buiten dat hij er mensen mee kwetst.
Wat vervelend voor je.quote:
Ik vind eigenlijk dat schelden/vloeken in typtaal nogal idioot is. Dat je tijdens het spreken er af en toe een krachtterm uitgooit in een verhitte discussie kan ik goed begrijpen en doe ik zelf ook vaak genoeg.quote:Op maandag 25 april 2011 12:06 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je algemene gedragsregels binnen de normen van de samenleving wil hanteren, moet je gewoon zeggen 'er word niet gescholden op fok punt uit'. Nu mag je dus niet meer kankeren, maar wel godveren, flikkeren, tyfussen en homofielen.. En dat is vrijwel allemaal OOK kwetsend voor sommige mensen.
En begin je nu echt over onbeschaafd gedrag? En dat word dan, volgens jou, significant beter als je niet meer mag kankeren? Eerlijk?
zemmelquote:
quote:
Wie bepaald wat beschaafd is? Waarom moet alles beschaafd zijn? Waarom is schelden niet beschaafd?quote:Op maandag 25 april 2011 12:12 schreef Alfje het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat schelden/vloeken in typtaal nogal idioot is. Dat je tijdens het spreken er af en toe een krachtterm uitgooit in een verhitte discussie kan ik goed begrijpen en doe ik zelf ook vaak genoeg.
Zoals ik in mijn post al aangaf rust er op kanker een groter taboe binnen de samenleving dan op die andere woorden die je noemt dus vind ik de grens die daar getrokken wordt heel begrijpelijk.
Het niet gebruiken van het woord kanker als scheldwoord vind ik inderdaad een stap richting een beschaafdere omgang met elkaar. Het mag een heel klein stapje zijn, maar het is er wel een.
Verkapt filosoof.quote:Op maandag 25 april 2011 12:13 schreef n8n het volgende:
[..]
Wie bepaald wat beschaafd is? Waarom moet alles beschaafd zijn? Waarom is schelden niet beschaafd?
ziekte van pfeiffer mag je ook achterwege laten, daar is mijn hamster aan overledenquote:
Wat zijn we weer origineel op Fok vandaagquote:Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
ziekte van pfeiffer mag je ook achterwege laten, daar is mijn hamster aan overleden
standaard vragen die voor mij relevant zijn om tot en discussie te komenquote:
Maak je niet druk, ik zeg niet het k-woord, maar kusje voor je bezorgdheidquote:
Sorry, ik wist niet dat je daar aanstoot aan nam.quote:Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
ziekte van pfeiffer mag je ook achterwege laten, daar is mijn hamster aan overleden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |