Ik zit over zes weken weer in Albufeiraquote:Op zaterdag 23 april 2011 13:41 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vond Albufeira erg mooi, de zwarte stranden van Santorini ook wel, Bondi was gewoon geweldig maar wel druk, Coogee beter, Camps Bay ook geweldig.
en de vertragingen bij mijn overige werkzaamheden door ruimte inname en gereedschap? Ik ga niet voor een stoel 200 lijmklemmen bijkopen en een extra schuur aanbouwen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo af en toe de spanning een beetje vergroten kost geen uren.
Of reken je tijdens het slapen snachts ook uurloon?
Dan gaan we tegelijk op vakantiequote:Op zaterdag 23 april 2011 13:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zit over zes weken weer in Albufeira
2 of 3 sterren paupervakanties.quote:
Kan je meeten met Dr.Nikita.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:46 schreef betyar het volgende:
Ik wil niet, mijn vrouw wel. En het zal wel weer naar Hongarije zijn.
Hoorde vroeger bij Oostenrijkquote:Op zaterdag 23 april 2011 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
Moet erg mooi zijn heb ik gehoord.
@Istrie.
Ligt eraan waar je naar toe gaat.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
Moet erg mooi zijn heb ik gehoord.
@Istrie.
-Hongarije?quote:
Hij lag bij mij gewoon als papieren versie in de bus. Dat leest ook makkelijker tijdens het schijtenquote:Op zaterdag 23 april 2011 13:38 schreef remlof het volgende:
Hey de Volkskrant is dit weekend gratis online te lezen: http://www.volkskrant.nl/(...)ratis-te-lezen.dhtml
Laptop + draadloos netwerk = schijten maar.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij lag bij mij gewoon als papieren versie in de bus. Dat leest ook makkelijker tijdens het schijten.
Ik bedoel, Oostenrijk-Hongarije?quote:
Een laptop op je schoot tijdens het schijten? Ik bedankquote:Op zaterdag 23 april 2011 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laptop + draadloos netwerk = schijten maar.
Een beetje huishouden heeft tegenwoordig gewoon standaard pc/laptop op de wc hoor.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij lag bij mij gewoon als papieren versie in de bus. Dat leest ook makkelijker tijdens het schijten.
Ooh ja klopt.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik bedoel, Oostenrijk-Hongarije?
Het eerste wat ik hoorde van Nederlanders na lange tijd was op een vlucht terug naar Amsterdam vanuit Kaapstad, het allereerste Nederlands in maanden tijd was: "Godverdomme Truus, dat klote weer in Nederland straks weer, en deze rij schiet ook niet op, kutzooi" met volume 100 door de stembanden.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je naar toe gaat.
Dorpen als Rovinj zijn wel mooi maar zoals gewoonlijk toeristisch. Zo zijn de Middeleeuwse stenen die overal in het dorp de straten vormen zo ver uitgesleten dat je bijna uitglijdt als je een heuvel oploopt. De stranden zijn wel mooi.
Maarja, Nederlanders
Het probleem is dat ze overal zijn. Als wij een paar dagen eerder in de USA waren geweest, had mijn vader een collega tegen het lijf gelopen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het eerste wat ik hoorde van Nederlanders na lange tijd was op een vlucht terug naar Amsterdam vanuit Kaapstad, het allereerste Nederlands in maanden tijd was: "Godverdomme Truus, dat klote weer in Nederland straks weer, en deze rij schiet ook niet op, kutzooi" met volume 100 door de stembanden.
Nederlanders.
Ze zijn ook overal. Met camper en al.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:52 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze overal zijn. Als wij een paar dagen eerder in de USA waren geweest, had mijn vader een collega tegen het lijf gelopen.
Yep dat krijg je dan inderdaad.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:52 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze overal zijn. Als wij een paar dagen eerder in de USA waren geweest, had mijn vader een collega tegen het lijf gelopen.
Ze zingen zelfs het levenslied in Marokko, he Mutant?quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze zijn ook overal. Met camper en al.
Wij hadden een paar jaar geleden blijkbaar een hulp in de huishouding die een keer per week kwam schoonmaken. Toen we op vakantie gingen, bleek zij ook op dezelfde camping te zijn(wat ze expres deed)quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Yep dat krijg je dan inderdaad.
Betaalden jullie zo goed?quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:54 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wij hadden een paar jaar geleden blijkbaar een hulp in de huishouding die een keer per week kwam schoonmaken. Toen we op vakantie gingen, bleek zij ook op dezelfde camping te zijn(wat ze expres deed)
Daar heb ik een tablet voorquote:Op zaterdag 23 april 2011 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vierlaags WC papier werkt beterquote:Op zaterdag 23 april 2011 13:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar heb ik een tablet voor
Daar kan je alleen niet je reet mee afvegen
Ze rijden met campers door de Sahara.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze zingen zelfs het levenslied in Marokko, he Mutant?
Je moet er van houden. Als je het leuk vindt om lekker primitief te doen en zelf op een gasstelletje te koken en zelf de afwas te doen, is het geweldig. Wil je in de watten worden gelegd zou ik het niet aanraden.quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:59 schreef Voorschrift het volgende:
Hm kan me er weinig bij voorstellen, heb nog nooit op een camping gestaan.
Dat was slechts eenmalig, omdat we zo onfortuinlijk waren naar Zuid-Afrika te moeten voor het WK.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze rijden met campers door de Sahara.
Daar heb ik niks tegen. Zolang ze maar niet terugkomen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze rijden met campers door de Sahara.
Klinkt als een huisvrouw cursus in plaats van vakantie.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:01 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je moet er van houden. Als je het leuk vindt om lekker primitief te doen en zelf op een gasstelletje te koken en zelf de afwas te doen, is het geweldig. Wil je in de watten worden gelegd zou ik het niet aanraden.
Ik vond het altijd wel leukquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klinkt als een huisvrouw cursus in plaats van vakantie.
Dus je rijdt helemaal naar Zuid-Frankrijk of Spanje, om daar op een weiland te zitten vol met andere Nederlanders, en dan Nederlands te praten en te kaarten, wat je thuis ook in de tuin doet, en daarnaast ook nog eens zelf koken, afwas en een wc delen met 100 anderen?quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik vond het altijd wel leuk
Het is wel gezellig, gezelliger dan een hotel als je het mij vraagt.
Als je een leuke camping hebt kan je dan ook nog eens met Nederlanders praten/kaarten noem maar op![]()
Maar ook hier geldt weer dat je ervan moet houden.
Je kan natuurlijk naar een camping gaan met animatie voor kinderen, een grootschalige vakantiefabriek, of een natuurcampinkje.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus je rijdt helemaal naar Zuid-Frankrijk of Spanje, om daar op een weiland te zitten vol met andere Nederlanders, en dan Nederlands te praten en te kaarten, wat je thuis ook in de tuin doet, en daarnaast ook nog eens zelf koken, afwas en een wc delen met 100 anderen?
Blijf liever thuis, dat is toch geen vakantie man, dat is marteling.
Caravansquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
Of van die caravans waar je zelf je "riool" moet legen._!
Het is dus een groot circus op wielen, vergelijkbaar met een beweegbaar Centerparks op wielen vol met Nederlanders die door Europa gaat. Met als uitzondering natuurlijk dat het nog minder gemak kent dan Centerparks.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk naar een camping gaan met animatie voor kinderen, een grootschalige vakantiefabriek, of een natuurcampinkje.
Het is moeilijk te beschrijven aan mensen die het nooit hebben gedaan. Ik vond het dan ook een ander gevoel hebben dan toen ik in een hotel zat, of een huisje. Zo afgesloten.
En dat vinden mensen leuk. Primitief doen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is dus een groot circus op wielen, vergelijkbaar met een beweegbaar Centerparks op wielen vol met Nederlanders die door Europa gaat. Met als uitzondering natuurlijk dat het nog minder gemak kent dan Centerparks.
Ach liever zij dan ik.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:10 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En dat vinden mensen leuk. Primitief doen.
Dat heb ik ook nooit zo begrepen. Ik ga dan liever backpacken door Europa of iets actiefs doen. Relaxen in de zon kan ik ook in mijn achtertuin of op het terras. Of alle luxe moet overboord, of alle luxe blijft. Maar niet zo'n slappe tussenweg in vorm van caravans en campings.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus je rijdt helemaal naar Zuid-Frankrijk of Spanje, om daar op een weiland te zitten vol met andere Nederlanders, en dan Nederlands te praten en te kaarten, wat je thuis ook in de tuin doet, en daarnaast ook nog eens zelf koken, afwas en een wc delen met 100 anderen?
Laat mij raden, ... Salou?quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:23 schreef dotCommunism het volgende:
Ik heb ook wel eens gecampeerd, maar toen heb ik nooit in die tent geslapen, alleen op het strand.
Ik heb daar wel zo'n godsgruwelijke hekel aan. Ook oer-vervelend om Nederlanders tegen te komen op vakantie. Van die irritante figuren die denken dat je met elkaar op moet trekken, enkel omdat je uit hetzelfde land komt. Blegh.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die manquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Voorspelling uit 1930 hoe de kleren van het jaar 2000 er uit zouden zien.
Hèhè.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Met z'n handige riem met snoepjes voor de vrouw.
"Da's toch hartstikke gezellig Koos!"quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb daar wel zo'n godsgruwelijke hekel aan. Ook oer-vervelend om Nederlanders tegen te komen op vakantie. Van die irritante figuren die denken dat je met elkaar op moet trekken, enkel omdat je uit hetzelfde land komt. Blegh.
Begin al weer te kokenquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
"Da's toch hartstikke gezellig Koos!"
Daar heb ik wel een hekel aan. Al heb ik eigenlijk geen recht van spreken als raskampeerderquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Begin al weer te kokenVan die Hollanders die je aanspreken in een supermarkt in Zuid-Frankrijk terwijl je een pak kaas aan het zoeken bent.
Oh, ik vind de kaas in Frankrijk helemaal niet lekker. Wij nemen ons beleg altijd mee uit Nederland
Nou geweldig, en nu opgesodemieterd.
Niks mis met kamperen. Een camping kan erg gezellig zijn. Het is mij alleen een raadsel waarom bepaalde Nederlanders de behoefte hebben om naar landgenoten toe te trekken. De hele magie van op vakantie zijn verdwijnt als je jezelf omringt met Nederlanders.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:09 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Daar heb ik wel een hekel aan. Al heb ik eigenlijk geen recht van spreken als raskampeerder
Uitgesproken door een gezellige huisvrouw die voorstelt om eens 'lekker koffie te drinken' bij terugkomst.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik vind de kaas in Frankrijk helemaal niet lekker. Wij nemen ons beleg altijd mee uit Nederland
Dat dusquote:Op zaterdag 23 april 2011 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niks mis met kamperen. Een camping kan erg gezellig zijn. Het is mij alleen een raadsel waarom bepaalde Nederlanders de behoefte hebben om naar landgenoten toe te trekken. De hele magie van op vakantie zijn verdwijnt als je jezelf omringt met Nederlanders.
Exact. Blegh.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uitgesproken door een gezellige huisvrouw die voorstelt om eens 'lekker koffie te drinken' bij terugkomst.
Doet me denken aan die OHRA reclame. Als was dat een man.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uitgesproken door een gezellige huisvrouw die voorstelt om eens 'lekker koffie te drinken' bij terugkomst.
Dat zou kunnen. Ben pas een maal op Wintersport geweest al waren er wel érg veel Nederlanders in dat oord.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Of wat te denken van die extreem luidruchtige landgenoten. Vooral op wintersport kom je die lui tegen. Zitten ze schreeuwend in een hoekje van het restaurant. Bah.
Dat is ook niks. Beter een Oostenrijkse leraar. Wordt je Duits ook beter van.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:21 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ben pas een maal op Wintersport geweest al waren er wel érg veel Nederlanders in dat oord.
Gevolg: Nederlandse Skileraren worden geïmporteerd
Texel.quote:
Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ook niks. Beter een Oostenrijkse leraar. Wordt je Duits ook beter van.
Carnaval moet je dan ook niet ontvluchten, maar gebruik van maken. Mijn Thunderbirds-kostuum was een succes dit jaar.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:29 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Maarja, het is wel deprimerend als je carnaval ontvlucht en alleen maar, letterlijk alleen maar Nederlanders en plaatselijke bewoners tegenkomt.
Ik weet niet waar jij carnaval hebt gevierd, maar hier was het weer een droevige boel met de 'preens'quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Carnaval moet je dan ook niet ontvluchten, maar gebruik van maken. Mijn Thunderbirds-kostuum was een succes dit jaar.
Je bent ook wel een beetje naïef als je gelooft dat het ooit wel serieus ging om een christelijke feestdag.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:34 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het gaat hier dan ook nauwelijks meer om het vieren van een Christelijke feestdag(en daarna níet vasten) of zelfs niet het verkleden, enkel om de drank en het feest.
Dan moeten ze het ook niet zo presenteren en zich daar aan koppelen. Wat nog steeds gebeurt.quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je bent ook wel een beetje naïef als je gelooft dat het ooit wel serieus ging om een christelijke feestdag.Kom op man, dat soort 'feesten' zijn puur bedoeld om 'het volk' eens lekker stoom af te laten blazen. Dat wordt alleen in een bepaalde vorm gegoten door een traditie.
Waar ik trouwens niets op tegen heb. Als ik de kans krijg om op legitieme wijze een alcoholist uit te hangen voor vier dagen grijp ik die per direct aan.
Sinds wanneer is voor dergelijk gedrag legitimatie vereist?quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je bent ook wel een beetje naïef als je gelooft dat het ooit wel serieus ging om een christelijke feestdag.Kom op man, dat soort 'feesten' zijn puur bedoeld om 'het volk' eens lekker stoom af te laten blazen. Dat wordt alleen in een bepaalde vorm gegoten door een traditie.
Waar ik trouwens niets op tegen heb. Als ik de kans krijg om op legitieme wijze een alcoholist uit te hangen voor vier dagen grijp ik die per direct aan.
Daar is geen legitimatie voor vereist. Maar als het een van oorsprong Christelijk feest is, waarna je moet vasten, vind ik het eigenlijk parasieten-gedrag om alleen de goede kant van het feest te vieren.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Sinds wanneer is voor dergelijk gedrag legitimatie vereist?
Is ook een effect.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:16 schreef Picchia het volgende:
Ik dacht dat Carnaval een truc was om boeren binnen enkele dagen te laten stoppen met zuipen en in normale kleren te krijgen. Dan mogen ze drie dagen per jaar of iets weer hun boerenpakkie aan.
Ik kan er niet zo mee zitten.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:13 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Daar is geen legitimatie voor vereist. Maar als het een van oorsprong Christelijk feest is, waarna je moet vasten, vind ik het eigenlijk parasieten-gedrag om alleen de goede kant van het feest te vieren.
Stoor me er wel aan, maar het is geen groot issuequote:
Nee, dat heet fatsoenlijkheid.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:32 schreef Picchia het volgende:
Je moet wel heel onnozel zijn om de negatieve kant van het feest te vieren natuurlijk.
Nee, als je dronken bent dan is het fatsoenlijk om het feest te verlaten en het thuis uit te gaan slapen.quote:
Ja, ik heb er niks tegen dat mensen carnaval vieren. Als ze dan ook maar vasten. Anders vind ik het eigenlijkParasieten-gedrag.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, als je dronken bent dan is het fatsoenlijk om het feest te verlaten en het thuis uit te gaan slapen.
Waarom moeten ze dan vasten? Het bier gaat er ook wel zonder Sonja Bakker uit.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:36 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ja, ik heb er niks tegen dat mensen carnaval vieren. Als ze dan ook maar vasten. Anders vind ik het eigenlijkParasieten-gedrag.
Omdat dat een deel van het feest is. Je gaat niet de leuke kanten uit het feest zuigen, en niet de slechte kanten niet doen. Dan maak je in feite misbruik van de situatie.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:38 schreef Picchia het volgende:
[..]
Waarom moeten ze dan vasten? Het bier gaat er ook wel zonder Sonja Bakker uit.
Als er een feest gegeven wordt van 1800 tot 0800. Dan blijf je toch ook niet vanaf het begin tot het einde rondhangen?quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Omdat dat een deel van het feest is. Je gaat niet de leuke kanten uit het feest zuigen, en niet de slechte kanten niet doen. Dan maak je in feite misbruik van de situatie.
Dat is iets heel anders dan een oud gebruik dat nu aan het verdwijnen is omdat mensen simpelweg niet meer willen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als er een feest gegeven wordt van 1800 tot 0800. Dan blijf je toch ook niet vanaf het begin tot het einde rondhangen?
Waarom zou je een oud gebruik in stand willen houden als mensen het niet willen?quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders dan een oud gebruik dat nu aan het verdwijnen is omdat mensen simpelweg niet meer willen.
Omdat het er simpelweg bij hoort en het een verloedering van de cultuur is.quote:Op zaterdag 23 april 2011 16:45 schreef Picchia het volgende:
[..]
Waarom zou je een oud gebruik in stand willen houden als mensen het niet willen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |