oke daar heb je gelijk inquote:Op zondag 24 april 2011 12:00 schreef ATON het volgende:
[..]
Dit zijn geen persoonlijke aanvallen, maar zuivere waarneming en de hieruit volgende conclusies.
Ik zie hier tot nu toe ook weinig zinvolle tegenargumenten.
Omdat het niet te bewijzen is.quote:Op zondag 24 april 2011 12:00 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
je ontwijkt mijn vraag nog steeds....
vertel : waarom bestaat god niet??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jij weet niets van mij dus concludeer dat niet zomaarquote:Op zondag 24 april 2011 12:01 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Wel tegen het soort christenen dat beweert dat ongelovigen te lui en laf zijn om zich grondig in hun geloof te verdiepen, terwijl uit alles wat deze Christenen zeggen blijkt dat ze zelf nog niet eens de minste inspanning hebben gedaan om iets over hun eigen geloof te leren.
Dergelijk beledigend, neerbuigend, arrogant en hypocriet gedrag is nu eenmaal iets waar sommige mensen over vallen.
quote:Op zondag 24 april 2011 12:01 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Omdat het niet te bewijzen is.
Wat zijn jou redenen (behalve die uit de bijbel) om te geloven dat God wel bestaat. Ik zeg: behalve de bijbel omdat de bijbel een circelredenering is:er zijn van beide conclusies geen bewijzen ... God bestaat: geen bewijs God bestaat niet: ook geen bewijs ....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dat wil niet zeggen dat ik er niet in mag gelovenwhy should I
Tot nun toe heb ik van jou ook nog weinig steekhoudende antwoorden gezien. Niks persoonlijks hoor, enkel het waargenomene.quote:Op zondag 24 april 2011 11:51 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
ik wist al niet wat ik er op moest antwoorden want het was niet eens een terecht antwoord op mijn verhaaltje
Uit de dingen die je beweert wordt duidelijk dat je zeker van sommige dingen uit de bijbel weinig kaas hebt gegeten. Als je zegt dat god zich klein voor doet moet ik toch een beetje grinniken:quote:Op zondag 24 april 2011 12:02 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
jij weet niets van mij dus concludeer dat niet zomaar
quote:Zie hoe groot God is, buiten elk begrip,
het getal van zijn jaren is ontelbaar.
quote:De HEER is een machtige God,
een machtige koning, boven alle goden verheven
Dus je zou ook kunnen geloven in de theepot als ik daar stellig van ben overtuigd?quote:Op zondag 24 april 2011 12:03 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
er zijn van beide conclusies geen bewijzen ... God bestaat: geen bewijs God bestaat niet: ook geen bewijs ....
maar dat wil niet zeggen dat ik er niet in mag geloven
God ISSS groot God WASS klein beter lezen de volgende keer.quote:Op zondag 24 april 2011 12:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Uit de dingen die je beweert wordt duidelijk dat je zeker van sommige dingen uit de bijbel weinig kaas hebt gegeten. Als je zegt dat god zich klein voor doet moet ik toch een beetje grinniken:
Job 36:26 en psalm Psalm 95:3:
[..]
[..]
Waarom niet ? Jij oordeelt in dit topic toch ook telkens over ongelovigen die je niet eens kent ?quote:Op zondag 24 april 2011 12:02 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
jij weet niets van mij dus concludeer dat niet zomaar
Hoe bedoel je dat? "God was klein"?quote:Op zondag 24 april 2011 12:04 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
God ISSS groot God WASS klein beter lezen de volgende keer.
en ik ken de bijbel heus niet uit me hoofd
Geen direct bewijs maar wel stapels aan aanwijzingen die een god niet erg aannemelijk maken zoals evolutie. Uiteraard mag je geloven wat je wil maar het lijkt me dan wel handig zelf ook te weten wat dat dan precies inhoudt.quote:Op zondag 24 april 2011 12:03 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
er zijn van beide conclusies geen bewijzen ... God bestaat: geen bewijs God bestaat niet: ook geen bewijs ....
maar dat wil niet zeggen dat ik er niet in mag geloven
nee want ik geloof alleen in God .... logisch als die theepot de wereld had gemaakt en die theepot was een andere naam voor God had ik in die theepot gelooft iddquote:Op zondag 24 april 2011 12:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dus je zou ook kunnen geloven in de theepot als ik daar stellig van ben overtuigd?
Dat is een aanname van jou, maar niet meer dan dat. Tot nu toe heb ik nog steeds niet één ( van de weinige ) bewijs gekregen dat god bestaat.quote:Op zondag 24 april 2011 11:53 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
als er geen God was was er ook geen wereld ... dus dan zou ik niet bestaan
Dus het feit dat in de bijbel staat dat god de wereld heeft gemaakt, en jij op de wereld leeft is voor jou een reden dat god bestaat? Zonder schepper zou de schepping niet bestaan? Dat is je redenatie?quote:Op zondag 24 april 2011 12:05 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
nee want ik geloof alleen in God .... logisch als die theepot de wereld had gemaakt en die theepot was een andere naam voor God had ik in die theepot gelooft idd
God Jezus en de Heilige geest zijn samen 1 persoonquote:
euh ja duh ....quote:Op zondag 24 april 2011 12:06 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dus het feit dat in de bijbel staat dat god de wereld heeft gemaakt, en jij op de wereld leeft is voor jou een reden dat god bestaat? Zonder schepper zou de schepping niet bestaan? Dat is je redenatie?
In de Filipijnen doen ze het nog steedsquote:Op zondag 24 april 2011 12:07 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
God Jezus en de Heilige geest zijn samen 1 persoon
Jezus werd geboren als BABY en had totaal geen macht het was een doodgewone baby.... hij is net als ons opgegroeid hij werd timmerman bla bla hij geloofde wel in zijn vader en mensen lachten hem daardoor uit.... btw er is niet veel verandert in de tijd van toen en nu .... alleen komen christenen nu niet meer aan een kruis te hangen
Ik lees hier elke posting, ook de uwe.quote:Op zondag 24 april 2011 11:54 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
hou je mond gewoon je leest mijn verhaal niet eens
Het calimero-syndroom.quote:Op zondag 24 april 2011 11:54 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
iedereen hier is "tegen" christenen
o.0quote:Op zondag 24 april 2011 12:07 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
In de Filipijnen doen ze het nog steeds. Christenen ophangen.
quote:Op zondag 24 april 2011 12:10 schreef PuntMutss het volgende:
weetje ik heb best lullig gedaan over ongelovigensorry
Dat is de opmerking die ik ook reeds had gegeven, maar wordt dan weer als een persoonlijke aanval gezien. Als men niet tegen de warmte kan, moet men uit de keuken blijven is mijn advies.quote:Op zondag 24 april 2011 12:04 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Waarom niet ? Jij oordeelt in dit topic toch ook telkens over ongelovigen die je niet eens kent ?
Ik baseer mij tenminste nog op jouw uitspraken in dit topic, die een beschamend gebrek aan kennis over je eigen geloof laten zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |