Geef tegenargumenten en kom niet met dit soort persoonlijke aanvallen...quote:Op zondag 24 april 2011 11:49 schreef ATON het volgende:
[..]
Met andere woorden; je weet dus zero-comma-zero van wat je zelf gelooft .
een leven zonder God ... geen idee denk dat ik dan net zo levenloos ben als mensen die nergens in geloven ... zou jammer zijn denk dat ik dan ehct iets misquote:Op zondag 24 april 2011 11:50 schreef PiRANiA het volgende:
PuntMutss, hoe zou je leven zonder God er uit zien? Heb je je dat wel eens afgevraagd?
Ik snap dat het een erg lastige vraag is, maar veel mensen kunnen zonder God erg gelukkig zijn. Kun je je dat voorstellen?
ik wist al niet wat ik er op moest antwoorden want het was niet eens een terecht antwoord op mijn verhaaltjequote:Op zondag 24 april 2011 11:50 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Geef tegenargumenten en kom niet met dit soort persoonlijke aanvallen...
Wat bedoel je met levenloos? Ik geloof niet in god (dat was misschien al duidelijkquote:Op zondag 24 april 2011 11:51 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
een leven zonder God ... geen idee denk dat ik dan net zo levenloos ben als mensen die nergens in geloven ... zou jammer zijn denk dat ik dan ehct iets mis
als er geen God was was er ook geen wereld ... dus dan zou ik niet bestaanquote:Op zondag 24 april 2011 11:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Wat bedoel je met levenloos? Ik geloof niet in god (dat was misschien al duidelijk), maar heb een heel fijn leven. Ik haal voldoening uit de dingen die ik doe, niet waar ik in geloof.
Ik snap dat het een erg lastige vraag is als je er mee bent opgegroeid en je moet denken waar je zonder god zou zijn.
Weeral een bewijs dat je zero afweet van wat je gelooft.quote:Op zondag 24 april 2011 11:46 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
je hebt gelijk ik zie et nu pas![]()
sorry ... maar goed "andere Goden" kunnen ook personen zijn als Job Die ten alle rechte geloofde in God alles werd hem afgenomen door de duivel maar hij bleef geloven.... mensen als Eliah Er zal een God komen na de zondvloed (ark van noach verhaal) zei dachten dat dat Eliah was .... en Johannes de doper .... die mensen werden vaak als God gezien en Jezus maar als simpele profeet
Hoezo niet ? Jouw verhaaltje spreekt de Bijbel direct en 100% tegen. Beetje lastig vol te houden dat je dan iets van je eigen geloof weetquote:Op zondag 24 april 2011 11:51 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
ik wist al niet wat ik er op moest antwoorden want het was niet eens een terecht antwoord op mijn verhaaltje
Daarom moeten we met argumenten discussiëren en niet met persoonlijke aanvallenquote:Op zondag 24 april 2011 11:51 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
ik wist al niet wat ik er op moest antwoorden want het was niet eens een terecht antwoord op mijn verhaaltje
hou je mond gewoon je leest mijn verhaal niet eensquote:Op zondag 24 april 2011 11:53 schreef ATON het volgende:
[..]
Weeral een bewijs dat je zero afweet van wat je gelooft.
iedereen hier is "tegen" christenenquote:Op zondag 24 april 2011 11:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daarom moeten we met argumenten discussiëren en niet met persoonlijke aanvallen.
Heb je mijn redenen gelezen 'tegen' je post?
Hoe bewijs je dit?quote:Op zondag 24 april 2011 11:53 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
als er geen God was was er ook geen wereld ... dus dan zou ik niet bestaan
btw DIT staat in de BIJBEL het boek van GOD waarin ik GELOOFquote:Op zondag 24 april 2011 11:53 schreef ATON het volgende:
[..]
Weeral een bewijs dat je zero afweet van wat je gelooft.
Je spreekt de bijbel wel tegen, daarom is het vreemd als je beweert veel er van te weten. Heb je de verzen gezien die ik quotte?quote:Op zondag 24 april 2011 11:54 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
hou je mond gewoon je leest mijn verhaal niet eens
Is dát een bewijs ??? Dat is een christelijk dogma en géén bewijs. Jezus was zelfs niet eens een profeet, maar een zeloot met recht op de troon van David.quote:Op zondag 24 april 2011 11:47 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
God was dus de enige God die klein durfde te zijn
Als ik zou zeggen dat er een porseleien theepot zou zweven in een baan om de zon. De theepot is te klein om met satellieten en telescopen waar te nemen, kan ik dan zeggen dat ik zeker ben dat de theepot bestaat?quote:Op zondag 24 april 2011 11:55 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
niet .... jullie kunnen toch ook niet bewijzen dat God NIET bestaat??
Alsof alleen gelovigen moreel zijn, je toont hiermee precies aan wat ik bedoel waarvoor hulde.quote:Op zondag 24 april 2011 11:49 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
als of het makkelijk is zonder zonde te leven
de meeste ongelovigen denken: er is toch geen god dus ik kan me eigen luie levendje volgen
wij probern zo als Jezus te leven om bij Jezus te komen... wij mogen geen sex voor het huwelijk bijvoorbeeld .... wij geloven Blind ... als je God ziet trouwens ga je dood
je ontwijkt mijn vraagquote:Op zondag 24 april 2011 11:56 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Als ik zou zeggen dat er een porseleien theepot zou zweven in een baan om de zon. De theepot is te klein om met satellieten en telescopen waar te nemen, kan ik dan zeggen dat ik zeker ben dat de theepot bestaat?
er zijn geen bewijzen dat is 1 van de redenen waarom ongelovigen zo kinderachtig doen over het geloofquote:Op zondag 24 april 2011 11:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Alsof alleen gelovigen moreel zijn, je toont hiermee precies aan wat ik bedoel waarvoor hulde.
Ik begrijpt niet hoe je zo trots kunt zijn op dingen blind geloven, doe mij maar bewijs, argumenten en logica.
Juist niet. Ik geef een uitleg van je logica.quote:
Jezus komt uit de stam van David .... ik ken ook de bijbel niet uit me hoofd.... Nobody's perfectquote:Op zondag 24 april 2011 11:56 schreef ATON het volgende:
[..]
Is dát een bewijs ??? Dat is een christelijk dogma en géén bewijs. Jezus was zelfs niet eens een profeet, maar een zeloot met recht op de troon van David.
je ontwijkt mijn vraag nog steeds....quote:Op zondag 24 april 2011 11:59 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Juist niet. Ik geef een uitleg van je logica.
Iemand kan beweren dat iets er is. Ik zeg dat er een theepot in de ruimte zweeft, jij zegt dat er een god bestaat.
In mijn logica moet je iets aantonen om te bewijzen dat het er is. Ik zou niet aan kunnen tonen dat de theepot bestaat, jij kan niet aantonen dat god bestaat.
Het niet kunnen bewijzen dat de theepot/god niet bestaat is geen bewijs dat hij wel bestaat.
Dit zijn geen persoonlijke aanvallen, maar zuivere waarneming en de hieruit volgende conclusies.quote:Op zondag 24 april 2011 11:50 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Geef tegenargumenten en kom niet met dit soort persoonlijke aanvallen...
Wel tegen het soort christenen dat beweert dat ongelovigen te lui en laf zijn om zich grondig in hun geloof te verdiepen, terwijl uit alles wat deze Christenen zeggen blijkt dat ze zelf nog niet eens de minste inspanning hebben gedaan om iets over hun eigen geloof te leren.quote:Op zondag 24 april 2011 11:54 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
iedereen hier is "tegen" christenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |