Mowgli ?quote:Op zaterdag 23 april 2011 17:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er zoiets is als een dusdanig kindvriendelijk eiland dat ze geheel zonder opvoeding een volwassen leeftijd kunnen bereiken. Kinderen hebben opvoeding en begeleiding nodig, of dat nou de opvoeding is van een holbewoner, een wolf, of een religieuze moderne mens. Zonder dat overleven ze zelfs niet onder de meest gunstige omstandigheden.
Maar mochten ze dat onverhoopt toch overleven dan verwacht ik geen zaken zoals taal of religie, maar uitsluitend primitief oermensachtig gedrag.
Ja, dat denk ik ook. Een invullen van onbegrepen observatie.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:05 schreef yarnamc het volgende:
[..]
Nee, het was niet mijn bedoeling het ook werkelijk te gaan doen.
Toch denk ik dat als ze overleven ze een eigen (primitieve) 'taal' en religie zullen ontwikkeld hebben.
Nee, dat zegt hij niet. Maar een deel van de universa zal wel leven bevatten.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:16 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik heb groot respect voor Dawking, maar zijn stelling blijft een stelling. Waarom moet elk universum leven bevatten zoals wij dit kennen ? Mislukkingen zijn een menselijk begrip.
Eigen werk ? Mooi.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:13 schreef hopppppppp het volgende:
nou ik moet zeggen dat de bijbel keihard aan het uitkomen is
http://www.gabbertijd.nl/tekeningeindtijd.jpg
Hawking en Dawkins.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:20 schreef yarnamc het volgende:
Het was trouwens niet Dawking die het zei, maar Hawking (Stephen Hawking, de fysicus).
Als Dawking het zou zeggen, zou ik natuurlijk kritischer zijn, aangezien het dan een celbioloog is die spreekt over astrofysische theorieën.
Dacht ik wel dat je die bedoelde en laat je dit liever zelf corrigeren. ( ik had je wel begrepen, en daar gaat het om )quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:20 schreef yarnamc het volgende:
[..]
Nee, dat zegt hij niet. Maar een deel van de universa zal wel leven bevatten.
Het was trouwens niet Dawking die het zei, maar Hawking (Stephen Hawking, de fysicus).
Als Dawking het zou zeggen, zou ik natuurlijk kritischer zijn, aangezien het dan een celbioloog is die spreekt over astrofysische theorieën.
Hehe, de dieren in jungleboek waren behoorlijk gedrenkt in menselijke cultuur en konden zelfs praten.quote:
Eigenlijk vind ik het helemaal geen slecht idee. Ok, het is behoorlijk onethisch en de kans dat die kinderen overlijden zonder dat het experiment iets oplevert is erg groot. Maar er komen dagelijks grote hoeveelheden mensen om het leven op even onethische manieren die wetenschappelijk veel minder waardevol zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2011 18:05 schreef yarnamc het volgende:
[..]
Nee, het was niet mijn bedoeling het ook werkelijk te gaan doen.
Niemand weet wanneer dat is .... zelfs Jezus zelf niet... wel komen er elke dag mensen bijquote:Op zaterdag 23 april 2011 16:33 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
Dan pas.Ik kan namelijk niet wachten..........
weetje dat ongelovigen meer met God bezig zijn dan gelovigenquote:Op zondag 24 april 2011 09:45 schreef toxic_virus het volgende:
GOD BESTAAT NIET, DUS ZET ER MAAR EEN SLOTJE OP
Gelovigen weten over het algemeen minder over god dan atheïsten. Da's misschien ook een reden dat atheïsten uitsluiten dat er een god is.quote:Op zondag 24 april 2011 11:15 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
weetje dat ongelovigen meer met God bezig zijn dan gelovigenik bedoel neem deze reactie hier boven ....
Zo vreselijk hameren op het feit dat God NIET bestaatals Hij voor jou nie bestaat waarom hou je je er dan zo mee bezig
quote:Op zaterdag 23 april 2011 17:26 schreef hopppppppp het volgende:
maar effe over de oerknal
als er niks was hoe kan dat ontploffen?
Bijvoorbeeld ^^ ik ben Christelijk en zelfs voor mij zijn er dingen nog een raadsel en ik weet dat ze altijd een raadsel blijven... bijvoorbeeld de vraag: waar komt God vandaan .... dan krijg je het vage antwoord: God was er al .... maar dat is helemaal mijn vraag niet....quote:Op zondag 24 april 2011 11:17 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gelovigen weten over het algemeen minder over god dan atheïsten. Da's misschien ook een reden dat atheïsten uitsluiten dat er een god is.
Beweren dat er een god is maakt het probleem nog groter. Als er iets zo intelligent moet zijn dat hij (laten we het op 'hij' houden) het leven kon scheppen, moet ook god gemaakt zijn door iets groters.quote:
Nou, dat lijkt me sterk en is ook nogal in tegenspraak met de definitie van ongelovig.quote:Op zondag 24 april 2011 11:19 schreef PuntMutss het volgende:
maar de meeste ongelovigen geloven zeker wel dat God er is ....
Waarom bang zijn voor iets dat niet bestaat? Ik denk eerder dat gelovigen daar (de hel) bang voor zijn en daarom er ook zo krampachtig aan vasthouden.quote:de meesten zijn gewoon bang dat ze worden beoordeeld op de zonde....
Dan zitten we daar op één lijn. Ik kan dat ook niet verklaren, net als dat ik niet kan verklaren hoe de oerknal is ontstaan.quote:Op zondag 24 april 2011 11:19 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld ^^ ik ben Christelijk en zelfs voor mij zijn er dingen nog een raadsel en ik weet dat ze altijd een raadsel blijven... bijvoorbeeld de vraag: waar komt God vandaan .... dan krijg je het vage antwoord: God was er al .... maar dat is helemaal mijn vraag niet....
Ongelovigen die gelovan dat er een god is?quote:sommige dingen blijven voor iedereen een raadsel... maar de meeste ongelovigen geloven zeker wel dat God er is .... de meesten zijn gewoon bang dat ze worden beoordeeld op de zonde....
quote:maar dat is echt niet zo ....
de dienst van vrijdag : God houdt van iedereen,, Hij heeft ze immers zelf geschapen... mensen dwalen af van God maar God houdt daarom niet minder van ze... Wees niet bang voor het oordeel Elk mens zondigt maar God wil jou wel thuis halen.... als je oprecht voor God kiest en oprecht vergeving vraagt voor je zonden dan mag jij jezelf een kind van God noemen....quote:Op zondag 24 april 2011 11:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me sterk en is ook nogal in tegenspraak met de definitie van ongelovig.
[..]
Waarom bang zijn voor iets dat niet bestaat? Ik denk eerder dat gelovigen daar (de hel) bang voor zijn en daarom er ook zo krampachtig aan vasthouden.
uitleg over ongevlovigen die geloven dat er een God is ..... wat ik vaak terug zie van mensen bij ons in de klas ..... in de kerk kennen ze me niet en op school schelden ze me helemaal vrot....quote:Op zondag 24 april 2011 11:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dan zitten we daar op één lijn. Ik kan dat ook niet verklaren, net als dat ik niet kan verklaren hoe de oerknal is ontstaan.
Voor mij is de interessantere vraag degene van ID tegenover Evolutieleer (van Dawkins).
[..]
Ongelovigen die gelovan dat er een god is?. Leg dat eens uit
.
[..]
Wat valt er nou voor een alwetende God te verbergen?quote:Op zondag 24 april 2011 11:31 schreef PuntMutss het volgende:
veel mensen verbergen het omdat ze bang zijn voor veroordeling
Niets ik weet het... Ik verberg ook nog wel eens dingen hoor maar eigenlijk heeft het geen zin...quote:Op zondag 24 april 2011 11:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat valt er nou voor een alwetend God te verbergen?
Hoe zit het dan met mensen die in een andere god gelovenquote:Op zondag 24 april 2011 11:31 schreef PuntMutss het volgende:
veel mensen verbergen het omdat ze bang zijn voor veroordeling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |