quote:Op zondag 24 april 2011 11:28 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
de dienst van vrijdag : God houdt van iedereen,, Hij heeft ze immers zelf geschapen... mensen dwalen af van God maar God houdt daarom niet minder van ze... Wees niet bang voor het oordeel Elk mens zondigt maar God wil jou wel thuis halen.... als je oprecht voor God kiest en oprecht vergeving vraagt voor je zonden dan mag jij jezelf een kind van God noemen....
en met oprecht vergeving vragen word dus niet bedoelt: Ow even bidden even vragen wilt u mij vergeven en dan kom ik in de hemel
btw : alle Goden zijn groot allah is groot boedha is groot alle Goden zijn groot en over het algemeen moet je eerst je leven offeren om een goed mens te zijn ....
God (3 enige God/Jezus/Heilige geest) God durfde klein te zijn Jezus durfde als baby op aarde te komen en als mens te leven en daarna werd hij gekruisigd en totaal vernederd.... dat kan geen enkele God hem na doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan je verhaal niet zo goed volgen, maar over je laaste zin: 'God durfde klein te zijn'. De god uit het oude testament is veel behalve goed: jaloerser, bloeddorstig, homofobisch, sadomasochistisch en resistisch, om maar mee te beginnen. Om te zeggen dat god zich in de bijbel 'klein houdt' gaat wat ver.
Jezus werd volgens mij trouwens gezonden en ging niet vrijwillig, maar dat is een klein detail.
ja idd en terecht er is weinig bewijs ... ik ben er verder in gegaan maar ik begrijp best dat dat voor velen moeilijk isquote:Op zondag 24 april 2011 11:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dus mensen die niet in het bestaan van een God geloven doen dat gewoon vanwege het gebrek aan bewijs.
Da's niet fijn, niemand moet worden uitgescholden.quote:Op zondag 24 april 2011 11:31 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
uitleg over ongevlovigen die geloven dat er een God is ..... wat ik vaak terug zie van mensen bij ons in de klas ..... in de kerk kennen ze me niet en op school schelden ze me helemaal vrot....
Dat ben ik niet met je eens. Het is niet lastig om te geloven. Het is juist een zeer makkelijke manier om de dingen die je niet weet te verbergen.quote:ze weten donders goed dat er een God is maar ze verbergen het want dan zijn ze stoer (ik wil niet zeggen dat iedere atheist dat is hoor want ik ken er genoeg die nog nooit van God hebben gehoord) In de kerk doen ze mee aan elke actie die met God te maken heeft ze doen zelfs mee met het avond maal en op school doen ze stoer .... ze doen alles wat God verboden heeft...
veel mensen verbergen het omdat ze bang zijn voor veroordeling
Des te verder je er in gaat des te onwaarschijnlijker, inconsistenter en onsamenhangender het allemaal wordt. De tegenbewijzen stapelen zich op tot aan de hemel.quote:Op zondag 24 april 2011 11:34 schreef PuntMutss het volgende:
ja idd en terecht er is weinig bewijs ... ik ben er verder in gegaan maar ik begrijp best dat dat voor velen moeilijk is
quote:Op zondag 24 april 2011 11:34 schreef PiRANiA het volgende:
[..]Ho wacht.... dat word op 2 manieren opgevatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan je verhaal niet zo goed volgen, maar over je laaste zin: 'God durfde klein te zijn'. De god uit het oude testament is veel behalve goed: jaloerser, bloeddorstig, homofobisch, sadomasochistisch en resistisch, om maar mee te beginnen. Om te zeggen dat god zich in de bijbel 'klein houdt' gaat wat ver.
Jezus werd volgens mij trouwens gezonden en ging niet vrijwillig, maar dat is een klein detail.
Goed is Niet jaloers... (ik lees bijbel)
Niet bloeddorstig.... vraag: waar heb je dat vandaan?
God is Niet homofobisch: maar in de bijbel staat dat man en vrouw voor elkaar gemaakt zijn en niet man en man en vrouw en vrouw dus hij is er wel niet zo blij mee maar hij haat ze niet..
en idd Jezus deed het niet vrijwillig Hij zij : Mijn God wilt u als het kan deze beker aan mij voorbij laten gaan .... het is niet mijn wil maar uw wil dat geschiedewhy should I
daar zijn er genoeg van en dat veranderd nooit.... al hoop ik van wel...quote:Op zondag 24 april 2011 11:36 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Da's niet fijn, niemand moet worden uitgescholden.
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Het is niet lastig om te geloven. Het is juist een zeer makkelijke manier om de dingen die je niet weet te verbergen.
Zeker politieke figuren verbergen het niet en zullen zeggen dat ze geloven terwijl het niet zo is. In Amerika gebeurt dit heel veel omdat ze bang zijn stemmen te verliezen.
Ik denk eigenlijk dat veel ongelovigen en niet Christenen AANZIENLIJK verder dan jij zijn gegaan met nadenken en onderzoeken.quote:Op zondag 24 april 2011 11:34 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
ja idd en terecht er is weinig bewijs ... ik ben er verder in gegaan maar ik begrijp best dat dat voor velen moeilijk is
Uit mijn hoofd is een gebod uit de 10 geboden: Thou shalt not have gods before me. Dat is een bijzonder jaloerse opmerking.quote:Op zondag 24 april 2011 11:37 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
Ho wacht.... dat word op 2 manieren opgevat
In de bijbel staan er niet meer doden op wiens naam dan ook dan op de naam van god.quote:Niet bloeddorstig.... vraag: waar heb je dat vandaan?
Ik zei niet dat hij ze haat, hij is homofobisch. Hou houdt er niet van. Vrij bijzonder als het zijn eigen schepping zou zijn. Of geloof jij dat homo's zelf kiezen homo te zijn?quote:God is Niet homofobisch: maar in de bijbel staat dat man en vrouw voor elkaar gemaakt zijn en niet man en man en vrouw en vrouw dus hij is er wel niet zo blij mee maar hij haat ze niet..
Wat ik zeg dus, niet vrijwilligquote:en idd Jezus deed het niet vrijwillig Hij zij : Mijn God wilt u als het kan deze beker aan mij voorbij laten gaan .... het is niet mijn wil maar uw wil dat geschiede
ja ik weet het... het is ook echt moeilijk om verder te gaan in het geloof want de eindtijd zit er aan te komen over een paar jaar word het alleen maar moeilijkerquote:Op zondag 24 april 2011 11:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Des te verder je er in gaat des te onwaarschijnlijker, inconsistenter en onsamenhangender het allemaal wordt. De tegenbewijzen stapelen zich op tot aan de hemel.
hmm .... hij is niet jaloers het is gewoon de waarheid ... God word niet afgebeeld met een beeld of plaatje toch?quote:Op zondag 24 april 2011 11:40 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd is een gebod uit de 10 geboden: Thou shalt not have gods before me. Dat is een bijzonder jaloerse opmerking.
[..]
In de bijbel staan er niet meer doden op wiens naam dan ook dan op de naam van god.
[..]
Ik zei niet dat hij ze haat, hij is homofobisch. Hou houdt er niet van. Vrij bijzonder als het zijn eigen schepping zou zijn. Of geloof jij dat homo's zelf kiezen homo te zijn?
[..]
Wat ik zeg dus, niet vrijwillig.
Het is juist de germakkelijkste weg, je besteedt alles uit aan een onzichtbare vriend en hoeft derhalve dan ook zelf niet meer na te denken.quote:Op zondag 24 april 2011 11:39 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
daar zijn er genoeg van en dat veranderd nooit.... al hoop ik van wel...
en de weg van God is geen makkelijke weg.... want bijna alles wat je doet is zonde
Veel mensen geloven om iets op te vullen wat in hun visie niet te bewijzen is: waar komt het leven vandaan? Gelovigen gaan voor ID, terwijl de tegenhanger (van Dawkins) wél te bewijzen is.quote:Op zondag 24 april 2011 11:39 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
daar zijn er genoeg van en dat veranderd nooit.... al hoop ik van wel...
en de weg van God is geen makkelijke weg.... want bijna alles wat je doet is zonde
ja zo denkt iedereen wel maar geloof me als je ECHT gelooft in God gaat die weg toch een stuk moeilijker wordenquote:Op zondag 24 april 2011 11:41 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is juist de germakkelijkste weg, je besteedt alles uit aan een onzichtbare vriend en hoeft derhalve dan ook zelf niet meer na te denken.
Deuteronomium 5:6-21 7: "Vereer naast mij geen andere goden."quote:Op zondag 24 april 2011 11:41 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
hmm .... hij is niet jaloers het is gewoon de waarheid ... God word niet afgebeeld met een beeld of plaatje toch?
ten eerste wil het meewerken dat ik zo ben opgevoed .... ik begrijp best dat andere gelovigen geloven in de God waar zij mee zijn opgegroeid ik zit ook op een club met ooit het onderwerp van de avond: welke god is de echte godquote:Op zondag 24 april 2011 11:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Veel mensen geloven om iets op te vullen wat in hun visie niet te bewijzen is: waar komt het leven vandaan? Gelovigen gaan voor ID, terwijl de tegenhanger (van Dawkins) wél te bewijzen is.
En je zou ook kunnen kiezen om niet te geloven. Of kies er voor om in een andere god te geloven.
Waarom geloof je eigenlijk in de Christelijke god en niet in allah of thor?
Als er weinig bewijs is zal het zeker niet moeilijk zijn er ééntje op te noemen. Laat eens weten.quote:Op zondag 24 april 2011 11:34 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
Boeddha is geen godquote:Op zondag 24 april 2011 11:44 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
ten eerste wil het meewerken dat ik zo ben opgevoed .... ik begrijp best dat andere gelovigen geloven in de God waar zij mee zijn opgegroeid ik zit ook op een club met ooit het onderwerp van de avond: welke god is de echte god
Niemand weet dat : Ik hoop dat ik in de goeie God geloof en dat risico neem ik... ik heb ook niet zo veel vertrouwen in een boedha beeld
je hebt gelijk ik zie et nu pasquote:Op zondag 24 april 2011 11:44 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Deuteronomium 5:6-21 7: "Vereer naast mij geen andere goden."
Dat van de afgodsbeelden wat jij noemt is een ander gebod.
Ik geloof je niet, sterker nog ik weet 100% zeker dat het makkelijker is. Je gaat nauwelijks op argumenten in en het is overduidelijk dat je je niet verdiept hebt in de tegenargumenten en de concurerende visies (en dat is mijns inziens pure luiheid en gemakzucht) terwijl de ongelovigen hier (veel althans) zich wel verdiept hebben in de christelijke visie.quote:Op zondag 24 april 2011 11:42 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
ja zo denkt iedereen wel maar geloof me als je ECHT gelooft in God gaat die weg toch een stuk moeilijker worden
God was dus de enige God die klein durfde te zijnquote:Op zondag 24 april 2011 11:45 schreef ATON het volgende:
[..]
Als er weinig bewijs is zal het zeker niet moeilijk zijn er ééntje op te noemen. Laat eens weten.
De bijbel is het geschrift van god, lees Job 36:26 en psalm Psalm 95:3 nog eens na.quote:Op zondag 24 april 2011 11:47 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
God was dus de enige God die klein durfde te zijn
quote:Zie hoe groot God is, buiten elk begrip,
het getal van zijn jaren is ontelbaar.
quote:De HEER is een machtige God,
een machtige koning, boven alle goden verheven.
als of het makkelijk is zonder zonde te levenquote:Op zondag 24 april 2011 11:46 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik geloof je niet, sterker nog ik weet 100% zeker dat het makkelijker is. Je gaat nauwelijks op argumenten in en het is overduidelijk dat je je niet verdiept hebt in de tegenargumenten en de concurerende visies (en dat is mijns inziens pure luiheid en gemakzucht) terwijl de ongelovigen hier (veel althans) zich wel verdiept hebben in de christelijke visie.
Met andere woorden; je weet dus zero-comma-zero van wat je zelf gelooft .quote:Op zondag 24 april 2011 11:37 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
Ho wacht.... dat word op 2 manieren opgevat
Niet bloeddorstig.... vraag: waar heb je dat vandaan?
God is Niet homofobisch: maar in de bijbel staat dat man en vrouw voor elkaar gemaakt zijn en niet man en man en vrouw en vrouw dus hij is er wel niet zo blij mee maar hij haat ze niet..
en idd Jezus deed het niet vrijwillig Hij zij : Mijn God wilt u als het kan deze beker aan mij voorbij laten gaan .... het is niet mijn wil maar uw wil dat geschiede
Tsja. Als je de ongelovigen wil inhalen moet je dus snel harder gaan studerenquote:Op zondag 24 april 2011 11:40 schreef PuntMutss het volgende:
[..]
ja ik weet het... het is ook echt moeilijk om verder te gaan in het geloof want de eindtijd zit er aan te komen over een paar jaar word het alleen maar moeilijker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |