quote:
En dat zal ook nooit gebeuren. En het is ook niet nodig. Bush was zelf ook deels verblind door verkeerde intelligentie, en geheel legaal gesproken mag een land nog steeds gewoon een oorlog beginnen. Er is geen enkele wet binnen de VS die hem daarvan weerhoud, en geen enkele wet die de oorlog ongedaan kan maken als blijkt dat het bewijs niet klopt.
In het kort: Onder de Amerikaanse wet heeft Bush wel enkele fouten begaan, maar geen fouten van een kaliber groot genoeg voor vervolging onder de wet. Nixon is ook nooit vervolgt trouwens.
quote:
Hij heeft Guantanamo Bay nog steeds niet gesloten.
En dat ben ik roerend met je eens: Hij beloofde dat te doen voor het einde van 2010, en hij is dus nu minstens 5 maanden te laat. Het blijkt moeilijker dan gedacht, want je moet toch iets doen met die gevangenen. Ik denk dat het voor zijn herverkiezing belangrijk gaat zijn dat hij Gitmo sluit voor de volgende verkiezingen.
quote:
Hij heeft de troepen nog steeds niet terug getrokken.
Hij heeft wel alle gevechtsbrigades teruggetrokken uit Irak, zoals hij beloofde tijdens de campagne.
Momenteel zitten er nog 47.000 troepen in Irak, en dat is inderdaad het laagste ooit. Overigens zijn de Republikeinen er op aan het aandringen om wat troepen in Irak te laten blijven:
http://www.nytimes.com/2011/05/04/us/politics/04boehner.htmlAlthans, Boehner, de Speaker of the House, is hier wel voor te porren.
Troepen terug trekken uit Afghanistan, daar heeft Obama nooit echt veel over los gelaten. Hij heeft juist alleen maar aangegeven meer troepen daar te willen (althans, in 2008) om op Osama te jagen. Nu die jacht voorbij is, moeten we maar afwachten wat er gaat gebeuren.
quote:
Hij heeft meer mensen laten executeren dan Bush.
Obama heeft geen enkele invloed op de doodstraf, en executies binnen de staten. Als je doelt op executies binnen het strafrechtelijke circuit, dan kan hij daar niets aan doen. De gouverneur van de staten waarom het gaat kunnen een pardon afgeven. Een president geeft doorgaans geen pardon tot het einde van zijn termijn. (Dus dat zal pas in Januari 2013 zijn als hij niet herkozen wordt, en pas in Januari 2017 als hij wel herkozen wordt).
Of doel je op andere executies? Zo ja, onderbouw dit eens?
quote:
Hij heeft 's werelds meest bekende terreurverdachte zonder enige vorm van proces laten neerschieten.
En dat is maar goed ook. Dit hoofdstuk kan gesloten worden. Er is denk ik ook geen enkele Republikein te vinden die het in DIT geval roerend met deze missie eens was.
Hoe dan ook, leuke uitspraken van je..... maar ik zie geen onderbouwing.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin