abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 05:49:15 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96236262
Wat heeft Obama gedaan? Iets wat Bush in 7 jaar niet voor elkaar kreeg:

Pakistan in met een Special Forces team, Osama Bin Laden omleggen, en zijn lichaam meenemen. ^O^
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 06:56:57 #152
230491 Zith
pls tip
pi_96236427
USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA USA
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 2 mei 2011 @ 06:58:59 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_96236432
Bad Guy Is Dead Guy.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 2 mei 2011 @ 07:10:36 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96236497
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_96236506
Nou, Obama 2012 staat zo goed als vast.
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 07:22:05 #156
230491 Zith
pls tip
pi_96236562
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 07:10 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 2 mei 2011 @ 08:25:40 #157
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_96237119
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 07:10 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ]
touche
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_96237248
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2011 @ 08:35:56 #159
230491 Zith
pls tip
pi_96237255
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 08:35 schreef kipknots het volgende:
[ afbeelding ]
oh man :')
pi_96237674
Mijnes, paintskillz allez.
pi_96238840
Obama kills Osama _O_
  maandag 2 mei 2011 @ 10:05:26 #162
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96239182
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 08:35 schreef kipknots het volgende:
[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk; het is wel een baas.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_96258686
Wat zal Bush jaloers zijn zeg haha :P
pi_96260072
  maandag 2 mei 2011 @ 20:42:54 #165
182269 sneakypete
On the edge
pi_96267181
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:07 schreef DeRakker. het volgende:
Wat zal Bush jaloers zijn zeg haha :P
Misschien, maar hij zou als betrokken Amerikaan ook opgelucht kunnen zijn. Bovendien is dit natuurlijk een verdienste van Obama (daar valt niks op af te dingen) maar ook een resultaat van beleid dat door Bush al is ingezet. Anders gezegd: Ik denk dat als Obama geen president zou zijn maar een republikein, Osama Bin Laden ook te grazen genomen was. Desalniettemin kan Obama dit succes natuurlijk goed gebruiken.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:19:05 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96269268
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:42 schreef sneakypete het volgende:
Bovendien is dit natuurlijk een verdienste van Obama (daar valt niks op af te dingen) maar ook een resultaat van beleid dat door Bush al is ingezet.
Ja en nee. Natuurlijk zijn er onder de Bush jaren enorm veel stappen gezet die deze missie nu mogelijk maakte..... maar Bush wilde nooit Pakistan in. Obama maakte in zijn campagne overduidelijk:

http://blogs.reuters.com/(...)erences-on-pakistan/

Obama: “If the United States has al Qaeda, (Osama) bin Laden, top-level lieutenants in our sights, and Pakistan is unable or unwilling to act, then we should take them out,”

McCain: "McCain was more considered, saying he would work with the Pakistan government and that new President Asif Ali Zardari’s (whose name he seemed to have mis-pronounced) had his plate full. And he accused his rival of threatening Pakistan with military strikes. “You don’t say that aloud. If you have to do things, you have to do things, and you work with the Pakistani government,"

Kortom:

Obama: Take him out.
McCain: Work with Pakistan government.

Hij is dus een campagnebelofte nagekomen: He took him out.
-
  maandag 2 mei 2011 @ 21:31:53 #167
182269 sneakypete
On the edge
pi_96270048
Daar valt ook te lezen:
quote:
As the New York Times said, Obama’s position is closer to President George W. Bush who this summer is reported to have authorised American special forces to cross the Afghan-Pakistan border into Pakistan’s tribal areas that al Qaeda and the Taliban have used as a sanctuary.
Voor wat McCain betreft zou je gelijk kunnen hebben, wat Bush betreft niet. Ook kan het natuurlijk best zo zijn dat McCain uiteindelijk dit ook had gedaan, maar gewoon erop wees dat hij in eerste instantie met Pakistan om de tafel wilde, iets wat Obama deels ook wel heeft gedaan anders zou Pakistan nu immers woedend reageren.
  maandag 2 mei 2011 @ 23:15:46 #168
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_96276879
Kudos voor Obama.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:01:21 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96360305
Overigens weer opvallend......

Osama Bin Laden is dood, en de Republikeinen (of althans, laat ik het correct zeggen: conservatieve media) zeggen dan: Ja maar, dat komt omdat Bush de voorbereidingen heeft getroffen.

Uiteraard geldt dat dan weer NIET voor de economische malaise die Obama erfde van zijn voorganger, dat is alleen Obama's schuld. :')
-
pi_96360479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:01 schreef maartena het volgende:
Overigens weer opvallend......

Osama Bin Laden is dood, en de Republikeinen (of althans, laat ik het correct zeggen: conservatieve media) zeggen dan: Ja maar, dat komt omdat Bush de voorbereidingen heeft getroffen.

Uiteraard geldt dat dan weer NIET voor de economische malaise die Obama erfde van zijn voorganger, dat is alleen Obama's schuld. :')
Andersom is het natuurlijk precies hetzelfde. De Democraten leggen het doden van Osama bij Obama, terwijl ze de schuld van de slechte overheidsfinanciën bij de Republikeinen leggen. Ook vind ik dat niet opvallend, het heet namelijk politieke retoriek.
pi_96362614
@ Bolkesteijn
Nee, dat is geen poiltieke retoriek, maar gewoon feitelijk aantoonbaar juist.

(geeft niets hoor, we blijven 'm gewoon net zo vaak posten tot 't tot je doordringt)
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_96362808
Hij heeft Bush nog steeds niet voor de rechter gebracht.
Hij heeft Guantanamo Bay nog steeds niet gesloten.
Hij heeft de troepen nog steeds niet terug getrokken.
Hij heeft meer mensen laten executeren dan Bush.
Hij heeft 's werelds meest bekende terreurverdachte zonder enige vorm van proces laten neerschieten.

Oftewel, we waren beter af met Bush :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 01:48:15 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96373993
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:42 schreef tsijben het volgende:
Hij heeft Bush nog steeds niet voor de rechter gebracht.
En dat zal ook nooit gebeuren. En het is ook niet nodig. Bush was zelf ook deels verblind door verkeerde intelligentie, en geheel legaal gesproken mag een land nog steeds gewoon een oorlog beginnen. Er is geen enkele wet binnen de VS die hem daarvan weerhoud, en geen enkele wet die de oorlog ongedaan kan maken als blijkt dat het bewijs niet klopt.

In het kort: Onder de Amerikaanse wet heeft Bush wel enkele fouten begaan, maar geen fouten van een kaliber groot genoeg voor vervolging onder de wet. Nixon is ook nooit vervolgt trouwens.

quote:
Hij heeft Guantanamo Bay nog steeds niet gesloten.
En dat ben ik roerend met je eens: Hij beloofde dat te doen voor het einde van 2010, en hij is dus nu minstens 5 maanden te laat. Het blijkt moeilijker dan gedacht, want je moet toch iets doen met die gevangenen. Ik denk dat het voor zijn herverkiezing belangrijk gaat zijn dat hij Gitmo sluit voor de volgende verkiezingen.

quote:
Hij heeft de troepen nog steeds niet terug getrokken.
Hij heeft wel alle gevechtsbrigades teruggetrokken uit Irak, zoals hij beloofde tijdens de campagne.

Momenteel zitten er nog 47.000 troepen in Irak, en dat is inderdaad het laagste ooit. Overigens zijn de Republikeinen er op aan het aandringen om wat troepen in Irak te laten blijven:

http://www.nytimes.com/2011/05/04/us/politics/04boehner.html

Althans, Boehner, de Speaker of the House, is hier wel voor te porren.

Troepen terug trekken uit Afghanistan, daar heeft Obama nooit echt veel over los gelaten. Hij heeft juist alleen maar aangegeven meer troepen daar te willen (althans, in 2008) om op Osama te jagen. Nu die jacht voorbij is, moeten we maar afwachten wat er gaat gebeuren.

quote:
Hij heeft meer mensen laten executeren dan Bush.
Obama heeft geen enkele invloed op de doodstraf, en executies binnen de staten. Als je doelt op executies binnen het strafrechtelijke circuit, dan kan hij daar niets aan doen. De gouverneur van de staten waarom het gaat kunnen een pardon afgeven. Een president geeft doorgaans geen pardon tot het einde van zijn termijn. (Dus dat zal pas in Januari 2013 zijn als hij niet herkozen wordt, en pas in Januari 2017 als hij wel herkozen wordt).

Of doel je op andere executies? Zo ja, onderbouw dit eens?

quote:
Hij heeft 's werelds meest bekende terreurverdachte zonder enige vorm van proces laten neerschieten.
En dat is maar goed ook. Dit hoofdstuk kan gesloten worden. Er is denk ik ook geen enkele Republikein te vinden die het in DIT geval roerend met deze missie eens was.

Hoe dan ook, leuke uitspraken van je..... maar ik zie geen onderbouwing.
-
pi_96374104
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:38 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
@ Bolkesteijn
Nee, dat is geen poiltieke retoriek, maar gewoon feitelijk aantoonbaar juist.

[ afbeelding ]
(geeft niets hoor, we blijven 'm gewoon net zo vaak posten tot 't tot je doordringt)
Dan kun je lang blijven posten denk ik. :D Ten eerste vraag ik mij af waar je mij van wilt overtuigen. Ten tweede zegt deze grafiek totaal niks. Nogal wat factoren in de economie en de overheidsfinanciën hebben een vertraagd effect over een periode die zelfs op kan lopen tot decennia, je kunt alleen een valide analyse maken als je bepaald beleid in relatie tot de overheidsfinanciën onder de loep neemt. Ten derde, is de grafiek suggestief aangezien de jaren van Obama ontbreken, ik zou maar vast een scheurlijn aanbrengen in de verticale as. En ten vierde zijn presidenten in de VS geen alleenheerser.
pi_96377202
Maartena..
Dat van Bush heeft hij beloofd tijdens de campagne.
Guantanamo is inderdaad nog open.
Ik meende me echt te herinneren dat ook hij de troepen daar weg wilde.
En ik doelde uiteraard op de andere executies, want zo noem ik deze bombardamenten en aanvallen met UAV's. Daar zijn wetten tegen.
Nu dat laatste, jouw persoonlijke mening boeit me geen hol. Ook daar hebben we wetten over en die hebben we voor een reden.

Ook al is hij de president van de VS, sinds wanneer hoeven we ons niet meer aan internationale wetten te houden?
Erger is dan nog dat anderen voor hem de excuzen gaan zoeken.
pi_96635490
Dat hele zorgstelsel omgegooid.

Hier is het vrij normaal dat iedereen een beetje meedoet om
het beschavingsniveau bovengemiddeld te maken.
Maar die vuige VS'ers moeten in de meerderheid niks hebben
van verplichtingen die vanuit de overheid komen. Dan denken ze dat
ze binnen 3 maanden een communistische staat zullen zijn.
Fawaka!
  woensdag 11 mei 2011 @ 07:41:38 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96635640
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:24 schreef Highstakeshero het volgende:
Onlangs onder het genot van een kop koffie.., een mooie discussie kwam op gang, totdat we vastliepen op; Wat heeft Barack Obama eigenlijk uitgevoerd sinds hij sinds 2009 de president van Amerika is?

We wisten geen enkel voorbeeld te noemen...
De ellende van Bush teruggedraaid

Bush kreeg een gespreid bedje van Clinton
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 11 mei 2011 @ 07:48:14 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96635695
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:24 schreef Highstakeshero het volgende:
Wat heeft Barack Obama eigenlijk uitgevoerd sinds hij sinds 2009 de president van Amerika is?

We wisten geen enkel voorbeeld te noemen...
Jij en je matties
wat heb jij gepresteerd tot op heden, voor we de president van amerika gaan afzeiken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:39:05 #179
344562 Oda_Nobunaga
haters gonna hate
pi_96646788
Obama heeft zijn kansen voor de komende tijd verspeeld. Hij had de eerste twee jaar van zijn presidentschap een meerderheid en had daar gebruik van moeten maken. Nu hebben de Republikeinen de meerderheid in een van de kamers en zullen ze systematisch elk voorstel afwijzen of verwateren totdat het eigenlijke doel ervan uit het zicht raakt.

Het is Obama wel gelukt om de 'don't ask don't tell' politiek in het leger af te schaffen, en hij heeft wel verandering aangebracht in het zorgstelsel. Echter de democraten waren weer zo slim om onder het mom van 'tweepartijdigheid' de zorghervorming vooral te hervormen in het voordeel van de verzekeringsmaatschappijen.

De komende twee jaar zal vooral bestaan uit Republikeinen die alles tegenhouden en vervolgens tijdens de verkiezingen Obama zullen beschuldigen van stagnatie.
I'm sorry Kyru - But this burrito is-a too derricious!
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:23:59 #180
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_96648758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 01:48 schreef maartena het volgende:

Ik denk dat het voor zijn herverkiezing belangrijk gaat zijn dat hij Gitmo sluit voor de volgende verkiezingen.
Alleen omdat hij het heeft beloofd? De meeste Amerikanen liggen daar niet wakker van hoor.

Ook is het sluiten van Gitmo geen belangrijk thema meer, behalve bij mensen zich actief inzetten voor mensenrechten. En die staan Obama's herverkiezing niet in de weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')