is toch juist mooiquote:Op donderdag 21 april 2011 15:55 schreef the-it het volgende:
Heb ik (#*$()#$*#$ net een abbo afgesloten
stelletje uitmelkers die alleen hun eigen markt willen beschermen!![]()
![]()
![]()
Ik betaal al voor een internet bundel en dan straks ook nog per applicatie/soort
Heel fijn
Kpn = KUT
De OP quoten.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is toch juist mooije abo loopt gewoon door onder de huidige voorwaarden hoor
en zoniet kun je kostenloos opzeggen
Inderdaad. Die iPhone onder de mobiele netwerken.quote:Mensen met KPN
Lekker teveel betalen voor wat je krijgt
Ze spelen samen onder 1 hoedje. kan niet anders.quote:De OPTA ziet geen problemen met de nieuwe abonnementsvormen van KPN, zegt woordvoerster Harriët Garvelink. "Dit betekent meer keuze voor de consument, die hiermee abonnementen kan nemen die beter bij het gebruik passen. Daarom juichen wij dit toe, mits de provider transparant is over de kosten."
Dat heb ik me ook al eens afgevraagd. Als iedereen een smartphone heeft is er geen enkel nut nog om een telefoon abbonement in stand te houden. 10 euro voor internet en de rest is bijna kosteloos.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:10 schreef AbXorb het volgende:
Ironisch genoeg zat ik me laatst nog te bedenken hoe lang het zou duren voordat mobiele aanbieders smartphone-apps zoals Ping, Whatsapp en Skype gaan blokkeren/betaald maken...
Niet lang dus, grove 3 dagen.
ja leuk allemaal, maar wat als je geen gebruik maakt van deze apps¿ Dat gaat klacht indienen worden. Bewijs maak dat ik het gebruikquote:Op donderdag 21 april 2011 16:22 schreef Masterboy het volgende:
SMS is bijna voor iedereen verleden tijd met de komst van WhatsApp & BBM dus de providers gaan daarop op afstemmen en denken dan aan een zogenaamde chat-heffing.Oftewel marketingtechnisch goed aangepakt door KPN.
Binnenkort volgt ook T-Mobile & Vodafone en de consumenten kunnen er verder niks aan doen.
eh vodafone wil het ook gaan doen. T-mobile nog geen reactie gegeven erop. Beter blijft T-mobile gewoon hoe het nu isquote:Op donderdag 21 april 2011 16:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat een kut kpn. Gelukkig zit ik bij tmobile.
Nu gaat iedereen natuurlijk niet zn nieuwe abbo bij kpn afsluiten, maar bij vodavone en tmobile natuurlijk.
Nog minder winst voor kpn. Knurften.
dochteronderneming, dus jaquote:Op donderdag 21 april 2011 16:42 schreef Lakitu het volgende:
Ik ken niemand die bij KPN zit, welke jongere doet dat nou weerwel Hi natuurlijk, maar geldt dit daar ook voor?
Ja als t-mobile slim is houden ze het gratis, gaat iedereen overstappen naar T-mobile. win winquote:Op donderdag 21 april 2011 16:43 schreef wise het volgende:
[..]
eh vodafone wil het ook gaan doen. T-mobile nog geen reactie gegeven erop. Beter blijft T-mobile gewoon hoe het nu is
Zeg je dit zomaar of weet je dat? ze hebben toch ook andere abonnementen enzo?quote:
Dan raakt het netwerk van T-Mobile overbelast en krijgen we alleen maar storingenquote:Op donderdag 21 april 2011 16:44 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ja als t-mobile slim is houden ze het gratis, gaat iedereen overstappen naar T-mobile. win win
Boeiuhh! Zou geweldig zijn om te zien dat De klanten bij kpn weggaan.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:46 schreef Masterboy het volgende:
[..]
Dan raakt het netwerk van T-Mobile overbelast en krijgen we alleen maar storingen
http://www.kpn.com/corpor(...)rofiel/merken/hi.htmquote:Op donderdag 21 april 2011 16:44 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Zeg je dit zomaar of weet je dat? ze hebben toch ook andere abonnementen enzo?
Heeft niets met abonnementsvorm te maken.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:49 schreef wise het volgende:
[..]
http://www.kpn.com/corpor(...)rofiel/merken/hi.htm
Hi maakt gebruik van het KPN netwerk
als kpn het aanpast volgt hi automatischquote:Op donderdag 21 april 2011 17:09 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Heeft niets met abonnementsvorm te maken.
indd of in de zakenwereldquote:Op donderdag 21 april 2011 17:10 schreef vanBinsberge het volgende:
Boeiend![]()
en tevens
KPNdat is toch de provider waar je vader en hippe opa altijd bij zit?
Je weet wat een dochterbedrijf zijn inhoudt? KPN is dus de baas bij Hi. Dus je kunt er bijna zeker van zijn dat het ook bij Hi gebeurd.quote:Op donderdag 21 april 2011 16:44 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Zeg je dit zomaar of weet je dat? ze hebben toch ook andere abonnementen enzo?
. je zou dan het toestel af moeten kopen.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:33 schreef Renesite het volgende:
Belachelijk zeg!
Kan ik nu nog een abonnement met een HTC Desire HD afsluiten en dan opzeggen en flink cashen wanneer ik er weer af wil?
quote:Op donderdag 21 april 2011 18:51 schreef pleinsud het volgende:
[..]
. je zou dan het toestel af moeten kopen.
In tegenstelling tot België zijn er mobiele aanbieders te over...quote:Op donderdag 21 april 2011 16:25 schreef Pipo1234 het volgende:
Briljant dit. Het hele mobiele internet wordt afgekapt, om maar te voorkomen dat telecomaanbieders centen mislopen.
Of belde je elkaar (analoog, dus niet per koelkast)...quote:Op donderdag 21 april 2011 19:34 schreef ouderejongere het volgende:
Vroeger schreef je elkaar gewoon een brief!
quote:Op donderdag 21 april 2011 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of belde je elkaar (analoog, dus niet per koelkast)...
Vroeger komt terug. Onbeperkt heeft nooit bestaan (was FUP), maar wordt door de ene na de andere telco afgeschaft.quote:
komt wel. Maar gewoon geen kpn nemenquote:Op donderdag 21 april 2011 20:12 schreef epicbeardman het volgende:
Gelukkig kan ik straks overstappen naar een gloednieuwe HTC Sensatie, HI Aka KPN is toch rete sloom qua 3G. (lees 40kb down/20kb up)
Zelfs in india hebben ze 4G, waarom hier niet.
Wat een bullshit, het zegt helemaal niks, de kans is alleen groter.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je weet wat een dochterbedrijf zijn inhoudt? KPN is dus de baas bij Hi. Dus je kunt er bijna zeker van zijn dat het ook bij Hi gebeurd.
Lul niet zo slap.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:18 schreef wise het volgende:
[..]
als kpn het aanpast volgt hi automatisch
Kan dus niet. Er staat namelijk al enkele jaren in de voorwaarden verwerkt dat gebruik van die apps niet toegestaan is.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is toch juist mooije abo loopt gewoon door onder de huidige voorwaarden hoor
en zoniet kun je kostenloos opzeggen
Ik denk eerder dat ze ook hetzelfde systeem gaan invoeren, al is het dan ietsjes later. Vind het ook geen rare ontwikkeling. SMS zelf kost ook veel te veel in verhouding en is een belangrijke inkomstenbron. Whatsapp zal gewoon erbij worden gevoegd.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:47 schreef Catbert het volgende:
"Hey kut onze omzet loopt terug omdat mensen overgaan van bellen en SMSen naar chatten"
Wat doe je dan? Natuurlijk, je gaat proberen mensen te laten betalen voor iets dat nu nog gratis is. Ik denk dat T-mobile zich in de handjes loopt te wrijven nu en de "bij ons is whatsapp wel gratis" marketingcampagne al aan het voorbereiden is.
Het probleem is dat buiten de bundel gaan als gemiste inkomsten wordt gezien. Dat is net zoiets als dat de politie meer boetes gaat uitdelen omdat het jaar ervoor minder boetes zijn uitgedeeld. De norm is binnen je bundel blijven, en een ieder die erbuiten gaat is mooi meegenomen voor KPN. Zo zou het moeten zijn tenminste.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:47 schreef Catbert het volgende:
"Hey kut onze omzet loopt terug omdat mensen overgaan van bellen en SMSen naar chatten"
Wat doe je dan? Natuurlijk, je gaat proberen mensen te laten betalen voor iets dat nu nog gratis is. Ik denk dat T-mobile zich in de handjes loopt te wrijven nu en de "bij ons is whatsapp wel gratis" marketingcampagne al aan het voorbereiden is.
Dikke fail hier..quote:Op donderdag 21 april 2011 18:48 schreef Panzermaus het volgende:
Zelf Vodafone, maar terechte klacht.
Met een beetje geluk gaat WhatsApp dynamische adressen en poorten gebruiken, om detectie te voorkomen. Zij hebben niets met KPN te maken en mogen doen wat ze willen.
Omdat smsjes buiten de bundel pure winst zijn voor een bedrijf, dat lopen ze nu mis.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:04 schreef MalleM het volgende:
Waarom loopt de KPN inkomsten mis als mensen minder bellen.
Je hebt toch je abo afgesloten met bellen en sms (+internet) waarvoor je betaalt?
En je neemt geen goedkoop abo want dan moet je weer bijbetalen voor de telefoon.
Je smst nu via whatsapp dus via het internet. Waardoor het gratis is. Maar die internetbundels hebben ook al datalimieten waar je overheen kan. Want je gebruikt internet waarschijnlijk niet alleen voor whatsapp. En als je over je datalimiet gaat betaal je toch ook buiten de bundel kosten. Ik snap het probleem van misgelopen inkomsten dus niet
Een sms (buiten de bundel denk ik) kost kpn 0.00001 ct en levert ze 9 a 10 ct op (bron: gisteren op radio 2 gehoordquote:Op vrijdag 22 april 2011 14:04 schreef MalleM het volgende:
Waarom loopt de KPN inkomsten mis als mensen minder bellen.
Je hebt toch je abo afgesloten met bellen en sms (+internet) waarvoor je betaalt?
En je neemt geen goedkoop abo want dan moet je weer bijbetalen voor de telefoon.
Je smst nu via whatsapp dus via het internet. Waardoor het gratis is. Maar die internetbundels hebben ook al datalimieten waar je overheen kan. Want je gebruikt internet waarschijnlijk niet alleen voor whatsapp. En als je over je datalimiet gaat betaal je toch ook buiten de bundel kosten. Ik snap het probleem van misgelopen inkomsten dus niet
Internetverkeer is internetverkeer. Als ze denken de netneutraliteit aan te kunnen tasten gaan mensen wel loopholes vinden. VPN opzetten bijvoorbeeld is doodsimpel.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:50 schreef Adames het volgende:
Ik denk eerder dat ze ook hetzelfde systeem gaan invoeren, al is het dan ietsjes later. Vind het ook geen rare ontwikkeling. SMS zelf kost ook veel te veel in verhouding en is een belangrijke inkomstenbron. Whatsapp zal gewoon erbij worden gevoegd.
Smartphones zijn niet langer de HTC nerds van een paar jaar geleden, er zijn maar weinig mensen die een VPN verbinding kunnen en willen opzetten. Als dat al gaat lukken.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:08 schreef Catbert het volgende:
[..]
Internetverkeer is internetverkeer. Als ze denken de netneutraliteit aan te kunnen tasten gaan mensen wel loopholes vinden. VPN opzetten bijvoorbeeld is doodsimpel.
Echter zijn er nog wel genoeg developers die daarmee bezig zijn. Ik voorspel dat het niet enorm lang meer gaat duren voordat iemand een app maakt die je kunt downloaden op je smartphone en een server programma dat je doodeenvoudig thuis kunt installeren, waarbij je met simpel het overtypen van een code of iets dergelijks de verbinding op kunt zetten.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Smartphones zijn niet langer de HTC nerds van een paar jaar geleden, er zijn maar weinig mensen die een VPN verbinding kunnen en willen opzetten. Als dat al gaat lukken.
Dan maken ze toch ook al winst op sms binnen de bundel?quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:08 schreef wdn het volgende:
[..]
Een sms (buiten de bundel denk ik) kost kpn 0.00001 ct en levert ze 9 a 10 ct op (bron: gisteren op radio 2 gehoord) Ze zoeken dus een nieuwe melkkoe.
Er is een reden dat 24 maanden aan abonnementskosten nauwelijks duurder zijn dan de losse telefoon. Ze hopen dat je er over gaat, daarmee maken ze de winst. Door het veelvuldig gebruik van Whatsapp zijn die inkomsten in gevaar. Oplossing is ofwel alle bundels duurder maken (tref je iedereen mee) of Whatsapp belasten, tref je alleen de gebruikers mee.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:15 schreef MalleM het volgende:
[..]
Dan maken ze toch ook al winst op sms binnen de bundel?
En ze willen applicaties dus geld laten kosten omdat nu mensen niet meer buiten hun bundel komen? Hahaha. Te zielig voor woorden. KPN hoopt dat mensen buiten hun bundel komen.
Haha goed nieuws! Toch weer meevaller. (zolang Vodafone KPN niet volgt)quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:22 schreef raptorix het volgende:
Lol, ik was stellig overtuigt dat ik bij KPN zat, maar kijk net op met telefoon en ben bij Vodafone.
Daar gaan in no times apps voor zijn, gewoon omdat er een markt voor is. En in het geval van gebruik binnen bedrijven heb je daar sowieso meestal al wel een VPN beschikbaar. Tante Toos zal er misschien niet uit kunnen komen maar die snapt VIOP ook niet niet waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:10 schreef Adames het volgende:
Smartphones zijn niet langer de HTC nerds van een paar jaar geleden, er zijn maar weinig mensen die een VPN verbinding kunnen en willen opzetten. Als dat al gaat lukken.
Mjah ik gebruik geen IM progjes op me telefoon, en SMS eigenlijk ook nooit, gebruik wel Twitter.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:24 schreef MalleM het volgende:
[..]
Haha goed nieuws! Toch weer meevaller. (zolang Vodafone KPN niet volgt)
Het zou kunnen zijn dat ze bepaalde diensten blokkeren, en dat je voor een extra bedrag kan gebruiken. Geen idee of dat mag.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
KPN kan moeilijk je contract ineens veranderen lijkt mij? Dus ik hoef me nergens zorgen om te maken. Ik heb nu een contract voor bellen/sms/(x aantal)internet en dat is 45eu per maand. Dat is een contract en die mogen ze toch niet zomaar veranderen?
Dat hoop ik dan
de enige provider waarmee ik fatsoenlijk bereik heb op m'n werk.. Toch belangrijkquote:Op donderdag 21 april 2011 15:57 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Mensen met KPN
Lekker teveel betalen voor wat je krijgt
dat moet ook wel. Je hebt in de USA niet voor niets veel van die onbeperkt SMS-bundels.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:08 schreef wdn het volgende:
[..]
Een sms (buiten de bundel denk ik) kost kpn 0.00001 ct en levert ze 9 a 10 ct op (bron: gisteren op radio 2 gehoord) Ze zoeken dus een nieuwe melkkoe.
oh ik let altijd op als ik aan mijn max smsjes zit. Zit ik aan mijn max, dan sms ik niet meerquote:Op vrijdag 22 april 2011 14:08 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel maar dan mag jij ook 'kosteloos' opzeggen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
KPN kan moeilijk je contract ineens veranderen lijkt mij? Dus ik hoef me nergens zorgen om te maken. Ik heb nu een contract voor bellen/sms/(x aantal)internet en dat is 45eu per maand. Dat is een contract en die mogen ze toch niet zomaar veranderen?
Dat hoop ik dan
En je mag je mobiel dan gewoon houden?? Of moet je die afkopen ofzow?quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:54 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel maar dan mag jij ook 'kosteloos' opzeggen.
Dat vroeg ik mij net af... Iemand een antwoord?quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:03 schreef MalleM het volgende:
[..]
En je mag je mobiel dan gewoon houden?? Of moet je die afkopen ofzow?
Die moet je meestal afkopen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:03 schreef MalleM het volgende:
[..]
En je mag je mobiel dan gewoon houden?? Of moet je die afkopen ofzow?
Wat een onzinquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:13 schreef ouderejongere het volgende:
Dit zat er aan te komen, wie zegt dat dit komt als donderslag bij heldere hemel liegt. Ik zie trouwens die hele moderne generatie niets anders doen dan op hun telefoon staren. Een goed gesprek is er niet meer bij. Misschien is dat een bijkomend voordeel voor de generatie die hierna volgt, dat die wat minder anti-sociaal worden.
1991, jij valt ook binnen die groep. Jij zit ook elke pauze te pingen, omdat het kan, omdat het gratis is en om anderen te laten zien hoe mooie telefoon je hebt.quote:
FUP of gewoon een limiet.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:51 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Vroeger komt terug. Onbeperkt heeft nooit bestaan (was FUP), maar wordt door de ene na de andere telco afgeschaft.
Waar haal je dat vandaan? En al was dat zo, dan is dat zo'n wijziging in de voorwaarden dat je je abo op mag zeggen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:02 schreef MaxC het volgende:
Dit gaat ook gelden voor bestaande abonnementen
Het gaat ze ook niet om het dataverkeer, maar om de teruglopende inkomsten uit sms.quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:36 schreef Kill_em_all het volgende:
Eigenlijk is het natuurlijk onzin. Alle internetabbo's zijn al verlaagd naar 1gb aan dataverkeer per maand en nu mag je straks dus ook niet meer zelf beslissen waar je die data aan besteed. Tekst berichten met whatsapp etc zijn zo klein dat dat echt nog geen cent per kb kost maar je kan er natuurlijk vanuit gaan dat je straks gewoon een sms achtige prijzen gaat krijgen
Duur? Tientje per maand. Tot nu toe danquote:Op zaterdag 23 april 2011 11:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Ben ik de enige die nog geen mobiel internet op z'n telefoon heeft? Ik heb totaal niet de behoefte om daar aan te beginnen. Dat gepruts op zo'n klein schermpje, duur ook, en de mail kan ook wel een paar uurtjes wachten. overal staat wel ergens een computer met internetverbinding, zou het per se moeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |