abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95786979
Als staartje aan dit topic. Incassokosten Inkasso Unie

Allang betaald. Verder nog een keer een brief gehad en weer ge-emaild dat ik al had betaald.
Ik kom net thuis, mijn ouders over de zeik.

Er stond een meneer van de Inkasso Unie die per direct 241,34 euro!!! Wilde hebben. Hij heeft tegen mijn ouders gezegd dat hij er anders de politie bij zou halen en beslag zou leggen!
26 april zal hij weer langs komen!

Wat moet ik doen? :'( ik heb allangggg betaald, heb daar ook bewijs van maar ik wil hun hier echt niet aan de deur hebben :'(
** I can love you in 1,000,000 ways, & if you don't like it, send it back in 30 days!
pi_95787026
Wat zeggen ze dan als je opbelt en zegt dat je kan aantonen dat je hebt betaald?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_95787096
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:29 schreef Isabeau het volgende:
Wat zeggen ze dan als je opbelt en zegt dat je kan aantonen dat je hebt betaald?
Dan zeggen ze; stuur maar een betaalbewijs. Inmiddels al 2 x gedaan.
En ze noteren gesprekken ook niet. Wanneer ik dan weer terugbel weet diegene niets van een voorgaand gesprek.
** I can love you in 1,000,000 ways, & if you don't like it, send it back in 30 days!
pi_95787140
Dan druk je die betaalbewijs maar persoonlijk onder zijn neus.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_95787162
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:30 schreef Goodstuff het volgende:

Dan zeggen ze; stuur maar een betaalbewijs. Inmiddels al 2 x gedaan.
En ze noteren gesprekken ook niet. Wanneer ik dan weer terugbel weet diegene niets van een voorgaand gesprek.
Hebben ze een kantoor waar je eventueel langs kan gaan zodat alles direct opgelost is?
Dit slaat natuurlijk zo nergens op -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_95787232
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:31 schreef HSG het volgende:
Ik heb ooit samen met een deurwaarder aan mijn bureau gezeten waarbij ik flink moest spitten in mijn internetbankierenoverzicht om te laten zien dat ik al bijna een jaar eerder al betaald had :') Sloeg ook echt nergens op. Maar het was afdoende en er nooit meer iets van gehoord.
pi_95787237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:31 schreef HSG het volgende:
Het probleem is ook dat toen ik de eerste x belde die mevrouw zei dat het bedrag in totaal 139 euro was. Dat heb ik toen meteen overgemaakt.
Op het kaartje dat die meneer nu heeft achtergelaten staat er ruim 100 euro meer op. Dan wil hij natuurlijk dat ik dat dan contant betaal.
pi_95787282
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:33 schreef Goodstuff het volgende:

Het probleem is ook dat toen ik de eerste x belde die mevrouw zei dat het bedrag in totaal 139 euro was. Dat heb ik toen meteen overgemaakt.
Op het kaartje dat die meneer nu heeft achtergelaten staat er ruim 100 euro meer op. Dan wil hij natuurlijk dat ik dat dan contant betaal.
Maar als jij kan aantonen dat het bedrag ten tijde van jouw betaling 139 euro was, dan heeft hij nu toch niet nog meer te eisen?
pi_95787492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar als jij kan aantonen dat het bedrag ten tijde van jouw betaling 139 euro was, dan heeft hij nu toch niet nog meer te eisen?
Maar hoe toon ik dat aan? Die vrouw aan de telefoon had mij dat bedrag aangegeven. Maar die personen die ik daarna aan de lijn had heeft dat bedrag doorgegeven. Ze reageren ook niet op mijn e-mails met betaalbewijzen.
Moet ik de politie bellen als hij weer aan de deur komt? Of een advocaat inschakelen?
pi_95787589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:28 schreef Goodstuff het volgende:
Hij heeft tegen mijn ouders gezegd dat hij er anders de politie bij zou halen en beslag zou leggen!
26 april zal hij weer langs komen!

Wat moet ik doen?
Vraag 'm de 26e naar de gerechtelijke titel op grond waarvan hij meent beslag te moeten leggen :P

En vraag 'm even naar een legitimatie, kan me niet voorstellen dat het een deurwaarder was.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_95788040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Vraag 'm de 26e naar de gerechtelijke titel op grond waarvan hij meent beslag te moeten leggen :P

En vraag 'm even naar een legitimatie, kan me niet voorstellen dat het een deurwaarder was.
Ik ben de 26e sowieso niet thuis dus ik bel 'm morgen op dat nummer dat hij heeft achtergelaten.
Is het dan goed om te zeggen dat ze hun e-mail maar moeten teruglezen en als ze meer geld willen ze me maar moeten aanklagen ofzo?
Ja, sorry. Heb hier totaal geen verstand van.
  woensdag 20 april 2011 @ 23:51:43 #12
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_95788233
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:48 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Ik ben de 26e sowieso niet thuis dus ik bel 'm morgen op dat nummer dat hij heeft achtergelaten.
Is het dan goed om te zeggen dat ze hun e-mail maar moeten teruglezen en als ze meer geld willen ze me maar moeten aanklagen ofzo?
Ja, sorry. Heb hier totaal geen verstand van.
Niet zeggen dat zij jou moeten aanklagen, een incassobureau heeft daar geen probleem mee en jij betaalt uiteindelijk de kosten van het proces. Zoals R_one al zei, vraag hem de volgende keer om legitimatie, het klinkt allemaal te amateuristische van hun kant, en incassobureau's verhogen meestal hun kosten maar met 10 euro per keer ofzo, nooit 100 euro. Ik zou gewoon al je papieren en bankafschriften bij elkaar zoeken om bewijs te hebben, en als hij de volgende keer langskomt en hij wilt de politie erbij halen, moet hij het vooral doen en dan overhandig jij gewoon je documenten en kan meneer je voor de rest niks maken.
pi_95788269
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:48 schreef Goodstuff het volgende:
Daar komt het kort gezegd wel op neer ja :Y

Hoewel het in geval van Inkasso Unie geenszins de garantie geeft dat je ouders de 26e geen huisbezoek meer krijgen dus je kunt je ook de moeite besparen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_95788424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:51 schreef Chef_M het volgende:
Niet zeggen dat zij jou moeten aanklagen, een incassobureau heeft daar geen probleem mee en jij betaalt uiteindelijk de kosten van het proces.
Neu, dat denk ik niet.
.
pi_95788497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:51 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Niet zeggen dat zij jou moeten aanklagen, een incassobureau heeft daar geen probleem mee en jij betaalt uiteindelijk de kosten van het proces. Zoals R_one al zei, vraag hem de volgende keer om legitimatie, het klinkt allemaal te amateuristische van hun kant, en incassobureau's verhogen meestal hun kosten maar met 10 euro per keer ofzo, nooit 100 euro. Ik zou gewoon al je papieren en bankafschriften bij elkaar zoeken om bewijs te hebben, en als hij de volgende keer langskomt en hij wilt de politie erbij halen, moet hij het vooral doen en dan overhandig jij gewoon je documenten en kan meneer je voor de rest niks maken.
Maar als de rechter mij in het gelijk stelt dan hoef ik die kosten niet te betalen toch? Ik vind het zo frustrerend want op de e-mail reageren ze niet (terwijl ze om een betaalbewijs per e-mail vragen) en mijn ouders zijn nu ook boos op mij dat ik m'n zaken niet goed regel :(
pi_95788558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Daar komt het kort gezegd wel op neer ja :Y

Hoewel het in geval van Inkasso Unie geenszins de garantie geeft dat je ouders de 26e geen huisbezoek meer krijgen dus je kunt je ook de moeite besparen.
Er staan wel heel veel berichten over Inkasso Unie op het net.
Maar jij denkt dus dat hun blijven 'stalken' ? Kan ik daar niets tegen doen?
pi_95788599
Is 't misschien 'n idee om een bewijs van betaling aangetekend naar Inkasso Unie te versturen? :)
Hallon!
pi_95789273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:59 schreef BlueMage het volgende:
Is 't misschien 'n idee om een bewijs van betaling aangetekend naar Inkasso Unie te versturen? :)
Zal dat ook maar doen dan ja. Maar denk eigenlijk dat ook dat niet veel zal uithalen.
pi_95789438
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:57 schreef Goodstuff het volgende:
en mijn ouders zijn nu ook boos op mij dat ik m'n zaken niet goed regel :(
Je hebt je zaken wel goed geregeld, zij het in tweede instantie. De vordering is onterecht, meer dan betalen (wat je inmiddels al gedaan hebt) kun je niet doen.
.
pi_95789452
Waar heb je besteld dan weet ik gelijk dat ik daar geen zaken mee wil doen :r .
pi_95789490
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:58 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Er staan wel heel veel berichten over Inkasso Unie op het net.
Maar jij denkt dus dat hun blijven 'stalken' ? Kan ik daar niets tegen doen?
Ze gaan er zelfs prat op:
quote:
Inkasso Unie beschikt daarnaast als vrijwel enige grote incasso-onderneming over een uniek apparaat van huisbezoekers.
Kan je er wat tegen doen? Jawel, zoals gezegd heeldroog vragen naar een gerechtelijke titel en een legitimatie en vervolgens 'm keihard uitlachen en 'm de middelvinger laten zien :W
.
pi_95789533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:59 schreef BlueMage het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:12 schreef Goodstuff het volgende:
Zal dat ook maar doen dan ja. Maar denk eigenlijk dat ook dat niet veel zal uithalen.
Heeft geen enkele toegevoegde waarde. En waarom zou je je ook nog eens extra op kosten laten jagen? Niet doen.
.
  donderdag 21 april 2011 @ 00:22:06 #23
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_95789659
Klinkt als een debiele buitendienstmedewerker van Inkasso Unie. :') Advies: Niet serieus nemen en de beste man mededelen dat je niet wenst dat hij langskomt.

Sowieso, Inkasso Unie. :')
  donderdag 21 april 2011 @ 00:23:24 #24
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_95789702
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:18 schreef r_one het volgende:

Heeft geen enkele toegevoegde waarde. En waarom zou je je ook nog eens extra op kosten laten jagen? Niet doen.
Inkasso Unie handelt dermate veel dossiers af dat de kans dat TS een capabel medewerker treft die serieus naar zijn verweer kijkt bijzonder laag is.
pi_95790317
Ik heb volgens mij alle facturen gevonden van zowel Yves Rocher + Inkasso Unie.
Na de laatste herinnering waren de twee bedragen van Yves Rocher samen zo'n 60 euro.

De eerste brieven van Inkasso Unie (noem dit ff dossiernr 1 en 2) waren samen zo'n 80 euro. Ik weet niet hoe de medewerker aan 139 kwam en waarom ik dit heb betaalt.
Heel dom, maar ja.

Op alle brieven van Inkasso Unie daarna staan hele andere dossiernummers (3 en 4, en zelfs een enkele brief met nr 5?)
De bedragen die daar op staan als hoofdsom zijn ook totaal anders dan de bedragen van Yves Rocher (en dan komen er nog incassokosten op).

Ik snap er echt totaal niets meer van.
pi_95790595
Ik mag toch hopen dat Yves Rocher de facturen heeft voorzien van een factuurdatum en factuurnummer. Hiernaar zal Inkasso Unie moeten verwijzen als ze stellen dat de factuur niet betaald is.
.
pi_95790655
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:52 schreef r_one het volgende:
Ik mag toch hopen dat Yves Rocher de facturen heeft voorzien van een factuurdatum en factuurnummer. Hiernaar zal Inkasso Unie moeten verwijzen als ze stellen dat de factuur niet betaald is.
Inkasso Unie refereert in hun brieven alleen naar bedrag (in de eerste twee brieven kan ik dat nog herleiden) en hangt daar een dossiernummer aan.
Dossier 1 en 2 ken ik dus (ook betaald).

De andere bedragen (en dossiernummers) zeggen me niets.
pi_95790753
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:55 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Inkasso Unie refereert in hun brieven alleen naar bedrag (in de eerste twee brieven kan ik dat nog herleiden) en hangt daar een dossiernummer aan.
Dossier 1 en 2 ken ik dus (ook betaald).

De andere bedragen (en dossiernummers) zeggen me niets.
Ook al hangen ze er kraslotnummers aan, ze zullen de vorderingen moeten onderbouwen met duidelijke referenties naar de onderliggende factuur.
.
pi_95790975
Maak je niet druk. Zorg ervoor dat er iemand thuis is met het bewijs ( Anders slopen ze je deur) en duw het bewijs onder zijn neus.

En dan doe je dit : :W
pi_95791013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 01:09 schreef Santello het volgende:
( Anders slopen ze je deur)
Wie? :?
Inkasso Unie? :D
.
pi_95791051
De deurwaarder...
pi_95791064
Welke 'deurwaarder'? :')
.
  donderdag 21 april 2011 @ 01:20:31 #33
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_95791146
hoe vaak moet ik het nu nog zeggen; incassobedrijven hebben geen enkele vorm van macht meer dan je oma van 90 jaar, het enige wat ze kunnen doen is je voor de rechter slepen als ze van hun cliënt daartoe de toestemming en het geld krijgen, wat 9:10 gevallen ook niet gebeurt.

het zijn geen deurwaarders (tenzij gefuseerd, maar dan nog), ze kunnen je huis niet leeghalen, die toestemming krijgen ze ook niet van een rechter voor een paar honderd euro en ze kunnen ook niet meer dan een vast (relatief laag) percentage van het openstaande bedrag incasseren plus een beperkte hoeveelheid kosten voor papier (voor zover noodzakelijk en voldoende bijdragend, automatische brieven krijg je nog niet eens de waarde van de postzegel voor vergoed als incassobureau).

het enige wat ze doen (en dat kunnen ze goed) is hard boe roepen... en veel mensen schrikken daarvan.

dus in TS' geval, als jij betaald hebt hoef je niks meer te doen dan een keer een aangetekende brief te sturen waarin je een kopie van je bewijsstukken stuurt met een begeleidend briefje en voor de rest kun je rustig achterover leunen; áls het al bij de rechter komt (hoogst onwaarschijnlijk) gaan zij het schip in voor de kosten.

vooral niet gaan bellen of andere capriolen uithalen; als je aan kunt tonen dat de betaling onverschuldigd is heb je niks te vrezen. bvendien zijn de mensen op de eerste lijn van zo'n incassobureau toch ook te dom om te poepen, die overtuig je nooit, als er uiteindelijk een jurist aan te pas komt zien ze vanzelf wel dat je al betaald hebt en dat ze geen kans maken.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_95791890
quote:
7s.gif Op donderdag 21 april 2011 01:20 schreef dr.dunno het volgende:
hoe vaak moet ik het nu nog zeggen;

(knip)

Het zal vast niet de laatste keer zijn geweest :')
.
pi_95792804
Effe voor TS:

Ik heb al twee maal te maken gehad met gerechtelijke deurwaarders (IB-groep.... don't ask, ik was het gewoon vergeten/lag in een scheiding). Die hebben daadwerkelijk macht. En die dreigen niet met politie of wat dan ook, ze geven keurig een brief af, bij jouw persoonlijk of bij degen die thuis is (wat vermeld wordt in hun eigen dossier mocht je twijfelen.... er wordt om een handtekening voor ontvangst gevraagd).

Dus dat meneer loopt te zeggen dat je nu contant moet betalen ( :') yeah right) anders haalt hij de politie erbij om beslag te laten leggen ( :') uh-huh op basis van WAT precies?), gewoon negeren. Zolang hij schreeuwt wat hij moet hebben zonder onderbouwing, zoek het effe uit of bel zelf de politie als ie langs komt voor bedrieging.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  donderdag 21 april 2011 @ 08:47:20 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_95793963
Je zou die lui ook kunnen bellen en aangeven dat een eventuele bezoeker niet welkom is. Al weet ik niet of een bedrijf als Inkasso Unie daar veel mee doet. In een vergelijkbaar geval begreep Intrum Justitia in ieder geval de boodschap wel. Daarbij ging het overigens om een iets hoger bedrag dan 240 euro. :')

Voor de duidelijkheid nog even : Die man heeft geen bijzondere bevoegdheden waarmee hij de politie er bij kan halen of wat dan ook. In jouw geval hoopt hij door hard op zijn trommel te slaan jou bang genoeg te maken om direct contant te betalen wat hij van je verlangt, zonder tegenspraak. Zoals ook al door o.a. r_one is aangegeven : Als zij echt iets te vorderen hebben, moeten zij dat kunnen onderbouwen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Alicey op 21-04-2011 08:54:36 ]
  donderdag 21 april 2011 @ 08:59:11 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_95794169
Weet je zeker dat dit iemand van inkasso unie was? Heeft ie zich gelegitimeerd? Het lijkt er op dat dit oplichting is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 21 april 2011 @ 09:04:28 #38
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_95794294
Sorry voor het off-topic gaan, maar door dit soort verhalen krijg ik soms zin om expres een rekening niet te betalen om zo een incasso-medewerker/bedrijf op z'n plek te kunnen zetten })
pi_95794302
Aangeven voor stalking.

En ja dat kun je doen aangezien een incassobureau niets voorstelt verder.
pi_95794322
quote:
plus een beperkte hoeveelheid kosten voor papier (voor zover noodzakelijk en voldoende bijdragend, automatische brieven krijg je nog niet eens de waarde van de postzegel voor vergoed als incassobureau).

Zou je die gasten ook gewoon een paar velletjes papier, een halfvolle cartridge en een postzegel kunnen geven?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95794905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 08:59 schreef Maanvis het volgende:
Weet je zeker dat dit iemand van inkasso unie was? Heeft ie zich gelegitimeerd? Het lijkt er op dat dit oplichting is.
Ik weet het niet. Ik was zelf niet thuis.
Zal straks weer even bellen naar het 06 nr dat op het kaartje staat en Inkasso Unie zelf.

Is het trouwens echt zo dat je aangifte kunt doen van stalken als ze doorgaan?
pi_95794933
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:28 schreef Goodstuff het volgende:

Verkeerde topic
pi_95794948
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:28 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik was zelf niet thuis.
Zal straks weer even bellen naar het 06 nr dat op het kaartje staat en Inkasso Unie zelf.

Bellen is niet verstandig, je hebt in het verleden dit zelf ook ervaren bij het incasso bureau dus waarom wil je het weer doen? Je hebt achteraf niks van bewijs als er iets wordt gezegd in het telefoon gesprek. Beter doe je het per aangetekende post, waar je gelijk de betaal bewijzen bij mee stuurt en de vraag voor specificatie van de vordering.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_95796767
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:30 schreef rene90 het volgende:

[..]

Bellen is niet verstandig, je hebt in het verleden dit zelf ook ervaren bij het incasso bureau dus waarom wil je het weer doen? Je hebt achteraf niks van bewijs als er iets wordt gezegd in het telefoon gesprek. Beter doe je het per aangetekende post, waar je gelijk de betaal bewijzen bij mee stuurt en de vraag voor specificatie van de vordering.
Waarom jezelf op kosten jagen? TS, je hebt 2x gemaild, dat is meer dan genoeg. Als die lul nog een keer komt dan het bewijs geven. Gaat hij niet weg moet je de politie maar bellen. Ze slepen je toch niet naar de rechter omdat ze hard gaan verliezen dan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_95796837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom jezelf op kosten jagen? TS, je hebt 2x gemaild, dat is meer dan genoeg. Als die lul nog een keer komt dan het bewijs geven. Gaat hij niet weg moet je de politie maar bellen. Ze slepen je toch niet naar de rechter omdat ze hard gaan verliezen dan.
Ja, ik vind het kut omdat ik de 26e sowieso niet thuis ben en ik wil mijn ouders er niet weer mee opzadelen.
pi_95796938
Laat ze dit topic lezen, en vermeld dat ALS hij langs komt, dat ze maar moeten zeggen dat ie op moet hoepelen, en maar een afspraak maakt met jou o.i.d.
pi_95797030
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:32 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Ja, ik vind het kut omdat ik de 26e sowieso niet thuis ben en ik wil mijn ouders er niet weer mee opzadelen.
Dan moeten je ouders ook niet openmaken voor hem. Maar zorg iig dat, wanneer ze dat toch doen, GEEN GELD geven aan die vent. Want contant is wat moeilijker te bewijzen enzo.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_95797150
Het is trouwens je reinste onzin dat je contant MOET overmaken.

Daar zit voor een bedrijf extra kosten aan verbonden, en voor jouw extra risico, plus ik heb nog nooit gehoord dat het verplicht is in dit geval. Niet op ingaan.

Dat je zelf voorstelt naar hun kantoor te gaan en het daar contant te betalen c.q. pinnen, (dus op JOUW verzoek) dat lijkt me mogelijk, maar aan je deur komen en contant eisen zonder een keuze aan te bieden of overleg..... Nop, iemand is zijn prive kas aan het spekken
  donderdag 21 april 2011 @ 12:04:54 #49
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_95800051
quote:
[b]hoe vaak moet ik het nu nog zeggen; incassobedrijven hebben geen enkele vorm van macht meer dan je oma van 90 jaar, het enige wat ze kunnen doen is je voor de rechter slepen als ze van hun cliënt daartoe de toestemming en het geld krijgen, wat 9:10 gevallen ook niet gebeurt.
Toch even een kanttekening hierbij. Bovenstaande geldt net zo goed voor juristen, advocaten en ook de deurwaarder voor zover die niet optreedt als ambtenaar. Zo lang er geen titel is kan niemand bijzonder vervelend doen (conservatoir beslag uitgezonderd) en zal dat in de regel ook niet (zomaar) gebeuren.

Nu zijn bedrijven als Intrum of Inkasso Unie een slag apart, de kwaliteit is ver te zoeken, maar een serieus incasso bureau (en die zijn er wel degelijk) gaat gewoon tot dagvaarding over. En dat is toch wel een stap die de debiteur maar beter serieus neemt.

quote:
ze kunnen je huis niet leeghalen, die toestemming krijgen ze ook niet van een rechter voor een paar honderd euro
Als er een vonnis is kan gewoon beslag worden gelegd op de inboedel. Daar hoeven ze geen "toestemming" van de rechter voor te hebben.
pi_95800110
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:04 schreef Sovereign het volgende:

Als er een vonnis is kan gewoon beslag worden gelegd op de inboedel. Daar hoeven ze geen "toestemming" van de rechter voor te hebben.
Wie geeft dat vonnis dan af?
Juist...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')