abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91018598
Hallo,

Graag zou ik willen weten of dit allemaal klopt. Ik had een bestelling geplaatst bij Yves Rocher en betalen was er helemaal bij ingeschoten. Eigen domme schuld, dat weet ik. Het betrof twee facturen (ik kon het op de website toen niet als één bestelling plaatsen) van ongeveer 25 euro p.s. ongeveer. Precieze bedrag weet ik even niet.

Goed, die facturen gaan dus naar de Inkasso Unie, en deze berekent per factuur ongeveer 27 euro incassokosten. Ook begrijpelijk. Ik had meteen de Inkasso Unie gebeld, en gevraagd hoeveel het bedrag samen in totaal was. Mevrouw gaf mij het bedrag door en dat heb ik toen meteen overgemaakt o.v.v. mijn dossiernummer.

De week daarop kreeg ik weer twee brieven van Inkasso Unie, dat ik niet betaald had, en inmiddels was er bovenop de 27 euro nog eens 65 euro incassokosten gekomen (binnen één week) Ik had toen geen tijd om te bellen. Nu hebben zij mij net gebeld dat ik ondanks eerdere aanmaningen niet heb betaald en geen contact heb gezocht met hun. Ik geef aan dat ik wel heb gebeld en het precieze bedrag had doorgekregen van de telefoniste, en dat vervolgens al had overgemaakt. Maar ik was aan het werk, dus ik moet straks even terugbellen.

Maar als ik die verhalen over Inkasso Unie op internet lees schrik ik daar een beetje van. Wat kan ik het beste doen?

Edit: net heb ik gebeld, de meneer zegt dat de mevrouw die ik de eerste keer heb gesproken over het totaalbedrag daar geen notitie van heeft gemaakt. En helaas heb ik haar naam niet :(
Gaat lekker daar
** I can love you in 1,000,000 ways, & if you don't like it, send it back in 30 days!
pi_91018677
Ik heb een aantal jaar geleden precies hetzelfde gehad bij de Inkasso-unie, laat ze het daar zelf uitzoeken. Jij hebt betaald en zij mogen dat verder administratief gaan regelen. Waarschijnlijk wordt je tot over een half jaar elke week gebeld, gewoon blijven volhouden dat je betaald hebt en ze het zelf moeten uitzoeken.
pi_91018682
je hebt bewijs van overmaking toch? Stuur dat naar hun en zeg dat ze niet moeten zeiken en hun eigen administratie goed moeten doen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_91018753
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:27 schreef RPG het volgende:
je hebt bewijs van overmaking toch? Stuur dat naar hun en zeg dat ze niet moeten zeiken en hun eigen administratie goed moeten doen.
Ja, ik moest van die meneer even een bewijs sturen dus dat ga ik doen. Maar op internet lees ik allerlei verhalen dat ze je stalken aan de deur enzo. Ik heb daar geen zin in :'(
** I can love you in 1,000,000 ways, & if you don't like it, send it back in 30 days!
pi_91018815
Heb je een bon ofzo?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_91018884
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:31 schreef CantFazeMe het volgende:
Heb je een bon ofzo?
Een bon? Nee ik ga mijn bankafschriften even uitprinten en naar hun toesturen. Ik hoop dat ze dan ophouden maar ik vrees van niet :(

Sowieso, in totaal 80 euro incassokosten over een bedrag van 25 euro is toch wat veel?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:34:59 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_91018924
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:29 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Ja, ik moest van die meneer even een bewijs sturen dus dat ga ik doen. Maar op internet lees ik allerlei verhalen dat ze je stalken aan de deur enzo. Ik heb daar geen zin in :'(
Bewijs sturen doe ik NOOIT, ze hebben zelf ook een administratie. Zeg gewoon dat je het betalingsbewijs laat zien aan de kantonrechter, en tot die tijd mogen ze het uitzoeken.
censuur :O
pi_91018937
Zo snel mogelijk bewijs van jouw betaling opsturen. Afwachten en zeggen dat ze het zelf maar goed moeten regelen heb ik zeer en zeer slechte ervaring mee :+

Meteen achteraan, geloof me.
pi_91018960
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bewijs sturen doe ik NOOIT, ze hebben zelf ook een administratie. Zeg gewoon dat je het betalingsbewijs laat zien aan de kantonrechter, en tot die tijd mogen ze het uitzoeken.
Als je zin hebt om vrij te nemen om zulk soort dingen te regelen.
pi_91019002
quote:

[..]

Nou ja, ik ga toch wel even een bewijs sturen zodat ze niet kunnen zeggen dat ik nalatig ben geweest. Ik vind het ook best verrot dat die eerste telefoniste niets heeft genoteerd en ze nu willen beweren dat ik nooit heb gebeld :(
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:48:36 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_91019325
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:36 schreef boyv het volgende:

[..]

Als je zin hebt om vrij te nemen om zulk soort dingen te regelen.
ze weten zelf echt wel dat ze geen schijn van kans maken en stappen echt niet naar de rechter.
pi_91019342
Ze hebben niets om op te staan en dat weten ze. Je hebt al teveel betaald. Ze mogen maximaal 37 euro over het totaal bedrag in rekening brengen. Niet zoals ze nu hebben gedaan de rekening splitsen en 2x 37 euro in rekening brengen.

Als ik jou was zou ik hun een brief sturen dat je 37 euro teveel hebt betaald en dat je dat zo spoedig mogelijk terug wilt.

Kortom, nergens zorgen meer om maken, ze kunnen helemaal niets.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:49:38 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_91019348
quote:

[..]
Nou ja, ik ga toch wel even een bewijs sturen zodat ze niet kunnen zeggen dat ik nalatig ben geweest. Ik vind het ook best verrot dat die eerste telefoniste niets heeft genoteerd en ze nu willen beweren dat ik nooit heb gebeld :(
Denk je werkelijk dat ze in hun eigen administratie niet kunnen zien dat er een betaling binnen is gekomen? Als er een partij nalatig is, zijn ze dat zelf.
pi_91019575
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:49 schreef Zure het volgende:
Ze hebben niets om op te staan en dat weten ze. Je hebt al teveel betaald. Ze mogen maximaal 37 euro over het totaal bedrag in rekening brengen. Niet zoals ze nu hebben gedaan de rekening splitsen en 2x 37 euro in rekening brengen.

Als ik jou was zou ik hun een brief sturen dat je 37 euro teveel hebt betaald en dat je dat zo spoedig mogelijk terug wilt.

Nou ja, de rekening was vanuit Yves Rocher al in tweeen gesplitst dus opzich maakt dat niet uit. maar in totaal meer dan 80 euro incassokosten nu, terwijl ik zelfs al heb betaald. Misschien stappen ze inderdaad niet naar de rechter, maar het is toch vervelend als ze aan je deur komen en blijven bellen en brieven sturen enzo...
pi_91019732
Eén brief terug sturen waarin je zegt dat je al betaald hebt en dat voor jou het hiermee is af gedaan. Vervolgens telefoon niet meer opnemen als ze bellen en brieven die je krijgt gelijk bij het oud papier.

Ze gaan echt niet naar de rechter, dus gewoon niet meer druk maken en het laten voor wat het is.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:04:51 #16
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_91019856
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:49 schreef Zure het volgende:

_O- Doen!
pi_91019887
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:01 schreef Zure het volgende:
Eén brief terug sturen waarin je zegt dat je al betaald hebt en dat voor jou het hiermee is af gedaan. Vervolgens telefoon niet meer opnemen als ze bellen en brieven die je krijgt gelijk bij het oud papier.

Ze gaan echt niet naar de rechter, dus gewoon niet meer druk maken en het laten voor wat het is.
Daar heb je gelijk in. Alleen er zijn dus blijkbaar ook wat misverstanden over het bedrag. De telefoniste gaf aan mij door dat ik 130 euro zoveel moest overmaken in totaal, dat heb ik dus gedaan. En die man die ik sprak kon er neit uithalen hoe die eerste telefoniste op dat bedrag kwam.
pi_91020001
Het gaat er niet om wat zij vinden. Jij zegt dat je 2 rekening niet betaald hebt van 25 euro. Dat is in totaal 50 euro, daar mag 44,03 euro inclusief btw incassokosten over berekent worden. Totaal = 94,03 euro.

Dat heb je al betaald zeg je, dus het is klaar. Zij willen gewoon extra geld vangen en als je zo blijft twijfelen dan gaat het ze nog lukken ook.
pi_91020172
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:09 schreef Zure het volgende:
Het gaat er niet om wat zij vinden. Jij zegt dat je 2 rekening niet betaald hebt van 25 euro. Dat is in totaal 50 euro, daar mag 44,03 euro inclusief btw incassokosten over berekent worden. Totaal = 94,03 euro.

Dat heb je al betaald zeg je, dus het is klaar. Zij willen gewoon extra geld vangen en als je zo blijft twijfelen dan gaat het ze nog lukken ook.
Incassokosten mogen zij toch zelf bepalen?
pi_91020200
Nee, ze mogen wettelijk een vast bedrag rekenen.

Hier kan je het nalezen http://www.rechtspraak.nl(...)nk+sector+kanton.htm

Dat betekent dat elke euro die ze meer vragen afgeschoten wordt door de rechter.
pi_91020335
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:25 schreef Goodstuff het volgende:
Edit: net heb ik gebeld, de meneer zegt dat de mevrouw die ik de eerste keer heb gesproken over het totaalbedrag daar geen notitie van heeft gemaakt. En helaas heb ik haar naam niet :(
En je hebt nu wél de naam genoteerd van de meneer die je zojuist gesproken hebt, mag ik hopen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_91020395
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:19 schreef r_one het volgende:

[..]

En je hebt nu wél de naam genoteerd van de meneer die je zojuist gesproken hebt, mag ik hopen?
Ja, van hem wel. :9
pi_91162496
Zijn wettelijke bepalingen voor idd
pi_91172518
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:37 schreef Goodstuff het volgende:

[..]

Je kunt bewijzen dat je hebt gebeld via de facturatie van je telefoonrekening.
pi_91172601
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ze weten zelf echt wel dat ze geen schijn van kans maken en stappen echt niet naar de rechter.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:01 schreef Zure het volgende:

Ik ken een paar duizend euro die daar anders over denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')