abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95725871

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen.

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De OP vind je hier
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95725942
TT nummer ontbreekt
pi_95725971
Oeps, nummertje 47 vergeten toe te voegen :') Modjes? oO<

Ik dacht ik open ff een nieuwe, denk dat MLiG het niet doorhad dat 'ie lapo had :@
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95726222
Sorry als ik met iets ouds kom :D maar even serieus - MLiG is dus Supersoep of toch niet?
:?
pi_95726332
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:20:03 #6
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95726488
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:15 schreef HappyGirl91 het volgende:
Sorry als ik met iets ouds kom :D maar even serieus - MLiG is dus Supersoep of toch niet?
nee, supersoep heeft niets met me te maken.
supersoep vond het grappig om pua termen te gebruiken bij een plan om meisjes op een terrasje te versieren wat nergens op sloeg. :')

eerst plan maken, dan opener met bodyrock, ftc enzo

doel neggen, hun sociale status lang genoeg omlaag halen (shields doorbreken)

set moet ook openen

hun zichzelf laten bewijzen, ioi enzo
dan pas zelf interesse showen(kino escalatie iets eventueel)
dan isolaten.

dan comfort.

waar supersoep het over had sloeg nergens op.

quote:
11s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:11 schreef MeraViglioSa het volgende:
Oeps, nummertje 47 vergeten toe te voegen :') Modjes? oO<

Ik dacht ik open ff een nieuwe, denk dat MLiG het niet doorhad dat 'ie lapo had :@
nee dat wist ik wel hoor. ik wil alleen geen nieuwe aanmaken. ik heb toch niet zoveel te zeggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door mylifeisgrey op 19-04-2011 19:26:16 ]
pi_95726496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:17 schreef Haque het volgende:
Niet weer :')
pi_95726514
quote:
:Y :'(
pi_95726781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:30 schreef minnemin het volgende:
Ja natuurlijk is het dood, niemand komt nog met de instanttip :P

Zucht... Ik wil een vent en kindjes en een leuk verbouwd boerderijtje... Zal ik het gewoon maar opgeven, niet meer dwangmatig versieren zodat het juist dan naar mij toekomt i.p.v. mijn kamikazemanoeuvres?
Vergeet wat er is misgegaan en vertrouw erop dat niet alle mensen je zo kritisch bekijken als je dat zelf doet. MLiG was al heel blij met het feit dat je in je studie faalt, omdat hij dat ook doet. Er is ook sympathie voor falen. Begin gewoon opnieuw.

Ik vlucht voor het leven (OP gelezen)

quote:
Want ik was ooit heel anders. Leergierig. Slim. Van alles wat willen weten. Lekker leren, negens en tienen halen. En ja, sociaal dan niet zo vaardig, weinig tot geen vrienden, soit, maar ik had een talent, mijn verstand.
Je deed toch een sociale studie (Psychologie?) maar je bent niet zo sociaal vaardig. Is dat dan niet lastig vertoeven tussen al die socios?

quote:
De laatste tien jaar wil ik echter gewoon niet meer. Ik heb elke keer wel halfslachtige pogingen gedaan om een vak te halen, hoor, daar niet van. Mijn god, voor sommige vakken sta ik al voor de vijfde keer ingeschreven. Ik ben gewoon zo stom als een rund dat ik het zo ver heb laten komen, maar ik kan me gewoon er niet toe zetten om ook maar iets nuttigs te doen.
Hoe depressief ben je nu? Lukt het je om je huishouden te runnen?

quote:
O, wat keek ik toch neer, pak en beet vijf jaar terug, op al die mensen die niets willen in het leven. Op dat moment rende ik mezelf telkens finaal voorbij door me een slag in de rondte te vrijwilligen en te doen, maar dat was ik toen blind voor. En nu ben ik zelf zo'n lamzak geworden.
Heeft dat geholpen om je sociale vaardigheden te verbeteren? Hebben je ouder ook een redelijke opleiding, of had je geen steun aan ze en moest je zelf het wiel uitvinden?

quote:
Waar ging al die tijd dan wel aan op? Moeite met tijdsindeling en structuur. Op eigen benen leren staan. Mezelf verliezen in feesten, mannen, loze vrijwillgersfuncties bij verenigingen, winkelen en bijbaantjes.
Had je toen nog geen moeite met mannen versieren?
The view from nowhere.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:28:27 #10
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95726979
quote:
Nee. Een geval van Supersoep's absurdistische humor.
The view from nowhere.
pi_95727017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:29 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Klinkt logisch.

Het goed in je vel gaan zitten gaat niet vanzelf, helaas :P
Nee, maar wat veel mensen hier doen is het omdraaien van oorzaak en gevolg. Tegen een leuke vrouw loop je aan als je goed in je vel zit, niet andersom.

Dat omslagpunt moet je zelf bewerkstelligen. Zonder goed gevoel kom je niet verder. Dus eerst identificeren waar hem bij jou de schoen wringt.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:29:26 #12
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95727030
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet weer :')
ik dacht ookal precies hetzelfde. er wordt elke keer wat over gezegd :')
pi_95727214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:20 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

nee, supersoep heeft niets met me te maken.
supersoep vond het grappig om pua termen te gebruiken bij een plan om meisjes op een terrasje te versieren wat nergens op sloeg. :')

eerst plan maken, dan opener met bodyrock, ftc enzo

doel neggen, hun sociale status lang genoeg omlaag halen (shields doorbreken)

set moet ook openen

hun zichzelf laten bewijzen, ioi enzo
dan pas zelf interesse showen(kino escalatie iets eventueel)
dan isolaten.

dan comfort.

waar supersoep het over had sloeg nergens op.

[..]

nee dat wist ik wel hoor. ik wil alleen geen nieuwe aanmaken. ik heb toch niet zoveel te zeggen.
Alsof jouw pua aanpakken zo succesvol zijn, die slaan ook nergens op.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:34:03 #14
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95727297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, maar wat veel mensen hier doen is het omdraaien van oorzaak en gevolg. Tegen een leuke vrouw loop je aan als je goed in je vel zit, niet andersom.

Dat omslagpunt moet je zelf bewerkstelligen. Zonder goed gevoel kom je niet verder. Dus eerst identificeren waar hem bij jou de schoen wringt.
Kip en ei probleem. Je omgeving is heel belangrijk om je goed te voelen. Groepstherapie is een manier om aan jezelf te werken binnen een steunende groep. Stel jezelf een redelijk studie doel. Als het niet haalt, ga je voor straf in therapie.

[ Bericht 5% gewijzigd door deelnemer op 19-04-2011 19:40:17 ]
The view from nowhere.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:38:57 #15
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95727581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:32 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Alsof jouw pua aanpakken zo succesvol zijn, die slaan ook nergens op.
ja idd ik ben (nog) niet zo goed in het uitvoeren ervan.
het pua spul zelf slaat wel ergens op
pi_95727873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:38 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja idd ik ben (nog) niet zo goed in het uitvoeren ervan.
het pua spul zelf slaat wel ergens op
Er zullen vast mensen zijn die er wat aan hebben/hadden, maar ik vraag me af of het ook echt iets voor jou is. In ieder geval niet op dit punt in je leven.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:59:35 #17
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95728965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:43 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die er wat aan hebben/hadden, maar ik vraag me af of het ook echt iets voor jou is. In ieder geval niet op dit punt in je leven.
Het punt is dat hij over een bepaalde angst heen moet en dat kan alleen door het te proberen, of dat nou PUA is of een paar glaasjes bier; uiteindelijk moet je het ervaren en ervan leren. Zo doende kom je steeds een stukje verder.
Je moeder is een hamster
pi_95730664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:29 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik dacht ookal precies hetzelfde. er wordt elke keer wat over gezegd :')
Raar zeg :')
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_95731162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:24 schreef Haque het volgende:

[..]

Raar zeg :')
Ja.
pi_95731912
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:59 schreef Crutch het volgende:

[..]

Het punt is dat hij over een bepaalde angst heen moet en dat kan alleen door het te proberen, of dat nou PUA is of een paar glaasjes bier; uiteindelijk moet je het ervaren en ervan leren. Zo doende kom je steeds een stukje verder.
Je zo erg achter pua verschuilen als hij doet lijkt me alsnog niet de bedoeling. Of het werkt niet op een meisje, of het werkt wel op een meisje en dan gaat het even later alsnog mis omdat hij toch alleen een toneelstukje opvoert.
Kun je beter voor de paar biertjes gaan en tenminste jezelf zijn.
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:45:41 #21
118585 Crutch
pi_95732120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:42 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Je zo erg achter pua verschuilen als hij doet lijkt me alsnog niet de bedoeling. Of het werkt niet op een meisje, of het werkt wel op een meisje en dan gaat het even later alsnog mis omdat hij toch alleen een toneelstukje opvoert.
Kun je beter voor de paar biertjes gaan en tenminste jezelf zijn.
Echte gestructueerde en bestaande PUA-methodes werken ook niet omdat het al zoooooo vaak geprobeerd is; zeker in de grotere steden.
Dat maakt het haast nog spannender dan normaal om een gesprek op gang te brengen.
Als je dan door de mand valt word je alleen maar onzekerder.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:50:36 #22
118585 Crutch
pi_95732416
Wat ik al eerder heb gezegd over PUA, de basis is gewoon goed, maar val alsjeblieft niet in routines. :{
Echt, hou het gewoon bij methodes om jezelf op te peppen en bepaalde lichaamshoudingen en manieren om zelfverzekerd over te komen, maar kom niet met praatjes als 'De kubus' 'Handlezen' 'Mijn beste vriend is op vakantie en heeft aan mij gevraagd een cadeau voor zijn vriendin te kopen...bladiebla' en NLP-technieken ter manipulatie.

Alhoewel je met NLP wel een hoop kunt leren over een persoon.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:52:57 #23
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95732569
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:50 schreef Crutch het volgende:
Wat ik al eerder heb gezegd over PUA, de basis is gewoon goed, maar val alsjeblieft niet in routines. :{
Echt, hou het gewoon bij methodes om jezelf op te peppen en bepaalde lichaamshoudingen en manieren om zelfverzekerd over te komen, maar kom niet met praatjes als 'De kubus' 'Handlezen' 'Mijn beste vriend is op vakantie en heeft aan mij gevraagd een cadeau voor zijn vriendin te kopen...bladiebla' en NLP-technieken ter manipulatie.

Alhoewel je met NLP wel een hoop kunt leren over een persoon.
wat is nlp precies. ik ben van plan me daarover te gaan inlezen maar het lijkt me allemaal maar moeilijk, en ik ben lui. kan je daar mee manipuleren, en zoals het woordt zegt vrouwen "programmeren" dat ze je niet gaan verlaten?
pi_95732692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:52 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

wat is nlp precies. ik ben van plan me daarover te gaan inlezen maar het lijkt me allemaal maar moeilijk, en ik ben lui. kan je daar mee manipuleren, en zoals het woordt zegt vrouwen "programmeren" dat ze je niet gaan verlaten?
Gast, doe het niet.
pi_95732757
Crutch jongen. :')

Snap nou eens tegen wie je het hebt. Mlig leeft in een andere wereld, je moet hem niet op zo'n dwaalspoor zetten want hij slaat er in door.
Ron Paul 2012
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:56:37 #26
118585 Crutch
pi_95732845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:52 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

Mwah, het is heel breed, maar de basis ligt bij Richard Bandler en John Grinder die een wetenschappelijk onderzoek waren begonnen wat ze NLP noemden.
Heeft met je onderbewuste te maken; dingen die je in je leven leert en later automatisch toepast omdat je het eenmaal zo gewend bent.

Ondanks dat het heel interessant is, zal de manipulatieve kant niet gaan werken voor je.
Het is net als met hypnose niet op iedereen toepasbaar en je moet heel goed weten wat je doet.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:56:50 #27
118585 Crutch
pi_95732858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:55 schreef Supersoep het volgende:
Crutch jongen. :')

Snap nou eens tegen wie je het hebt. Mlig leeft in een andere wereld, je moet hem niet op zo'n dwaalspoor zetten want hij slaat er in door.
Doe ik niet
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:57:53 #28
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_95732912
oh maar ik had al nlp plannen misschien voor later. ik weet er alleen helemaal niets van en ook nog niet aan begonnen ofzo natuurlijk

Versieren op latere leeftijd #23: Waar lentekriebels rulen!
Versieren op latere leeftijd #42
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:59:04 #29
118585 Crutch
pi_95732989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:57 schreef mylifeisgrey het volgende:
oh maar ik had al nlp plannen misschien voor later. ik weet er alleen helemaal niets van en ook nog niet aan begonnen ofzo natuurlijk

Versieren op latere leeftijd #23: Waar lentekriebels rulen!
Versieren op latere leeftijd #42
Erover lezen kan geen kwaad.
Je moeder is een hamster
pi_95741580
Is het niet gewoon zo dat als je een bepaalde theorie erg goed kent en het natuurlijk overkomt, dat ook een soort van zelfverzekerd overkomt? Gewoon een foefje voor theoretische mensen die daar hun zekerheid en die uitstraling kunnen geven?
pi_95741687
Zou best kunnen. Toch denk ik dat het sowieso van nature moet gaan.
pi_95741770
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:07 schreef iwannabehigh het volgende:
Zou best kunnen. Toch denk ik dat het sowieso van nature moet gaan.
Tuurlijk, maar door die theorie wordt de zelfzekerheid ook natuurlijk.
pi_95741899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:08 schreef _pillow_ het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar door die theorie wordt de zelfzekerheid ook natuurlijk.
Ik denk van niet maar ik heb er geen ervaring mee dus je kan best gelijk hebben.

Waarom leeft dit topic niet (meer)..
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:15:16 #34
118585 Crutch
pi_95742170
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:05 schreef _pillow_ het volgende:
Is het niet gewoon zo dat als je een bepaalde theorie erg goed kent en het natuurlijk overkomt, dat ook een soort van zelfverzekerd overkomt? Gewoon een foefje voor theoretische mensen die daar hun zekerheid en die uitstraling kunnen geven?
Jawel, dat is heel goed mogelijk, maar hou er rekening mee dat wanneer je je zeker voelt door te 'denken' het te 'kunnen' je nog wel eens erg teleurgesteld kunt raken in de realiteit.
Zoiets zou ik dan voorzichtig opbouwen totdat je écht alles in de praktijk hebt getest.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:15:19 #35
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95742173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:05 schreef _pillow_ het volgende:
Zekerheid is er alleen als je kunt vertrouwen op je eigen kunnen en je afhankelijkheid van anderen niet wordt misbruikt.
The view from nowhere.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:16:12 #36
118585 Crutch
pi_95742226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zekerheid is er alleen als je kunt vertrouwen op je eigen kunnen en je afhankelijkheid van anderen niet wordt misbruikt.
Zoiets ja.
Je moeder is een hamster
pi_95742307
Mijn tip blijft blijf af van de vele trucjes en zie het als gewoon contact maken en niet . Ik denk namelijk dat er voor versieren regels zijn , de een houd van de groffe aanpak de ander niet . En trouwens als je iemand ontmoet denk niet dat het versieren dan ophoud, het blijft toch iets van elkaar steeds weer uit te dagen.
pi_95742440
Ja inderdaad. Heb je al een mailtje terug? :P
pi_95742537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:17 schreef formerjellybean het volgende:
Mijn tip blijft blijf af van de vele trucjes en zie het als gewoon contact maken en niet . Ik denk namelijk dat er voor versieren regels zijn , de een houd van de groffe aanpak de ander niet . En trouwens als je iemand ontmoet denk niet dat het versieren dan ophoud, het blijft toch iets van elkaar steeds weer uit te dagen.
Ik hanteer sowieso geen trucjes oid, dat lijkt me echt verschrikkelijk als je je daartoe moet bekeren.
pi_95742612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 02:25 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Waarom probeer je het niet op een dating site? Als vrouw zijnde stromen de reacties binnen helemaal op jouw leeftijd tenzij je er afzichtelijk uitziet.
Ik sta wel op een datingsite ingeschreven, maar ik ben veel te bang dat het allemaal mislukt en zodra hij met me praat, hij niets meer van me wil weten vanwege mijn miserabele leventje...

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 02:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht moet je eerst wat energie steken in die zaken i.p.v. in het zoeken naar relatiemateriaal?
Klopt. Dat gaat me meer opleveren. Anders ben ik net mijn moeder die in alles de oplossing 'man' zoekt. Maar goed, desondanks is het wel fijn om af en toe een aai over je bol te krijgen... Ze zeggen toch, mensen hebben liefde nodig, genegenheid, aanraking. Ik misschien wat meer dan de gemiddelde mens. Getdemme ik wil mijn scharrel van Oud & Nieuw terug... :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 02:46 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

wauw echt, dit is (tijdelijke) moraal-boost voor me, ik zit al een paar dagen mezelf steeds slechter te voelen. normaal leef ik altijd wel door, maar denk ik niet aan de slechte dingen en zo kom ik de dag wel door, maar laatste tijd was het echt kut.
maar dit is echt moraalboost voor me, dat mensen als jij bestaan.
daar wil het allemaal voor doen.
(tijdelijk dan)

hoe gaat dat bij jou studie dan? je hebt het over studieontwijkend gedrag? dus gewoon spijbelen neem ik aan? geweldig, of naja niet geweldig, maar geweldig herkenbaar vind ik dat.
Gewoon doen MLiG! Nou ja, ik zeg wel 'gewoon' maar o, wat heb ik peentjes gezweet bij de adviseur toen ik maar eens met mijn probleem op de proppen kwam. Ze veroordeelde me totaal niet, en dat was zo'n totale verademing. Want ik veroordeel mezelf wel altijd. Sindsdien maken we om de paar weken een afspraak waarin we het plan voor de komende maand bespreken. Ze helpt me é-norm. Ik kan het best allemaal, maar ik leg de druk zo hoog ("Ik moet slagen, ik moet ik moet, anders faal ik en ben ik niks waard") dat ik niet eens toekom aan daadwerkelijk studeren. Ik heb nogal moeite met verstand op 0. Ga ik heel lang tv-kijken, ondertussen de stress steeds meer opbouwen, of allerlei huishoudelijke klusjes, 'ziek' zijn (voel ik me ook echt beroerd hoor maar meer psychisch dan lichamelijk), daadwerkelijk lichamelijke klachten, hartkloppingen etc. als ik voor een moeilijke opdracht zit. Het kost me gewoon veel moeite. Maar ik heb ergens nog een sprankje hoop dat ik in december klaar ben met mijn Ba.

Jij kunt het ook MLiG, ik kan je echt van harte aanraden om wel te reageren op de mailtjes en gewoon eens een informatieve afspraak te maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 02:58 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

oke dan, ik heb een plan bedacht voor de man op het werk.

je gaat bij hem in de buurt zijn, en gewoon hem hints geven, en lachend/giegelend "hoi" zeggen enzo, en dan even wachten en als er dan niets gebeurd gewoon weggaan.
en dan gewoon doen alsof je weer op de middelbare school bent, en het je eerste liefde is en je met je vriendin het over hem hebt ofzo.

en als je met ham kan praten, dan raak je hem aan op ze arm, en dan zeg je gewoon van :"oke, en wat ga jij straks thuis doen" (dat wilde je toch weten bijvoorbeeld? ) . en dan wel meteen ietsjes terugtrekken.

ik denk dat mannen ook een timer hebben voor kino
Weet niet hoor, vind dat wat onvolwassen voor een 27-/28-jarige...

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 03:10 schreef richard_prf het volgende:
Het gevoel dat ik bij Minnemin krijg is dat ik vermoed dat haar eisen te hoog zijn aan een man en dat ze deze moet bijstellen. Ze beweert dat ze er zelf niet zo geweldig goed uitziet maar ze probeert het wel bij enkel knappe mannen heb ik begrepen. Deze hebben uiteraard veel keus en kiezen dan eerder voor het aantrekkelijkste meisje. Nu krijg je een beetje een Schenkstroop situatie. Voor het hoogst haalbare gaan kwa uiterlijk maar zelf behoorlijk wat tekortkomingen hebben, dat gaat sowieso niet lukken.
Hoge eisen, oe, herkenbaar, klopt. Eerlijk gezegd vind ik de lekkerste mannen diegenen die een beetje lelijk zijn, iets ruws ofzo. Ik val niet perse op de absolute mooiboys. Ik kan er wel leuk uitzien maar met veel make-up en perfect gekapt haar. Ik vind mezelf eigenlijk niet genoeg waard om daar elke dag aandacht aan te besteden. But hey, vandaag heb ik een spulletje in mijn haar gedaan waardoor het wat meer krulde dan normaal. Dat was wel goed van mezelf. Het leek al wat leuker. Maar goed, ik wil gewoon die ene die ik heel erg leuk vind, en ook op wie ik val. Als ik bewust ga mikken op een 'lagere' categorie waar ik niets mee heb, waar ik gewoon niet warm voor kan lopen, dan loopt dat ook mis. Dat heeft ook geen zin. Ik mag het toch wel proberen bij iemand op wie ik verliefd ben?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:24 schreef deelnemer het volgende:

Ik vlucht voor het leven (OP gelezen)

[..]

Je deed toch een sociale studie (Psychologie?) maar je bent niet zo sociaal vaardig. Is dat dan niet lastig vertoeven tussen al die socios?

Nou doe geen sociale studie hoor, een talenstudie, eigenlijk. Ik trek nog weinig op met studiegenoten. Meer in het algemeen vind ik sociaal contact lastig, want ik heb altijd het idee dat ik niet aansluiting kan vinden bij de ander, ik voel weinig 'band'. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nogal vaak de clown uithang, niet 'echt' ben, en hoge eisen aan mezelf en aan de ander opleg. Waardoor er heel veel druk op de ketel komt. Misschien is dat de sleutel tot diepere relaties.

quote:
Hoe depressief ben je nu? Lukt het je om je huishouden te runnen?
Deze week gaat het goed. Ik heb eindelijk een weekplan gemaakt en ik ga er in principe niet van afwijken. Huishouden op die en die dag, studie op dat en dat moment, dan en dan sporten. In principe niet anders. Dat zou fijn zijn, daar meer houvast aan hebben.

quote:
Hebben je ouder ook een redelijke opleiding, of had je geen steun aan ze en moest je zelf het wiel uitvinden?
Mijn moeder is niet zo goed opgeleid, mijn vader eigenlijk ook niet maar is wel ontzettend slim maar is gekapt met zijn studie destijds. Heeft zich wel flink omhooggewerkt, is een overlever. Qua studie heb ik altijd mooi weer bij hen gespeeld van jaja het gaat goed volgende week tentamen. Was ook wel zo, maar dan deed ik net of ik het gehaald had, in werkelijkheid had ik het allemaal lekker ontweken onder het mom van 'ach volgend jaar doe ik het echt'. En dat zeven jaar achter elkaar. (heel kort door de bocht, heb ook wel eens wat gehaald tussendoor). Momenteel heb ik wel veel steun aan mijn vader omdat hij me nu financieel wat ondersteunt en dat voelt als een verplichting, stok achter de deur. Door omstandigheden heb ik in het verleden alles aanvullend kunnen krijgen/geleend. Aan de staat verantwoording moeten afleggen is veel onpersoonlijker en indirecter dan aan je naasten. :)

quote:
Had je toen nog geen moeite met mannen versieren?
Nou ja in zoverre moeite dat ik op een gegeven moment gewoon maar makkelijk ben geworden met seks. Bij mijn toenmalige studentenvereniging en aanverwanten heb ik me op een gegeven moment flink uitgeleefd, laten we het daar op houden. Meestal wel op initiatief van de man. Als gevolg ging ik me vastklampen aan iemand die helemaal geen aandacht voor mij heeft maar alleen voor mijn lijf. En werd ik weer bevestigd in mijn minderwaardigheid. Echt iemand versierd op persoonlijk vlak, nee, nooit. Echt niet. Kan het me simpelweg niet herinneren.

Even terugkomend op de terrassuggestie. Misschien moet ik dat idd maar gaan plannen a.s. weekend. Even bedenken welk jurkje ik aan wil doen. Ik heb wel een heel mooie redelijk sexy, nog mooie hakjes erbij aan en dan ben ik klaar voor het terras. Nu even bedenken met wie...
pi_95742627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:17 schreef formerjellybean het volgende:
Je zinnen lopen niet helemaal, maar ik ben het ermee eens.

PUA is leuk voor de mensen die echt sociaal iets kunnen. Als je jezelf niet sociaal vindt, dan is PUA goed om een gesprek op gang te brengen, maar de trukendoos is op een gegeven moment leeg. Dan moet je improviseren, en als je dat niet kunt dan val je direct door de mand met je ingestudeerde trucjes.

Van nature moet je al een beetje een flirt zijn. Ben je dat niet, ga je dan geen dingen aanmeten die niet uit jezelf kunnen komen.
pi_95742779
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je zinnen lopen niet helemaal, maar ik ben het ermee eens.

PUA is leuk voor de mensen die echt sociaal iets kunnen. Als je jezelf niet sociaal vindt, dan is PUA goed om een gesprek op gang te brengen, maar de trukendoos is op een gegeven moment leeg. Dan moet je improviseren, en als je dat niet kunt dan val je direct door de mand met je ingestudeerde trucjes.

Van nature moet je al een beetje een flirt zijn. Ben je dat niet, ga je dan geen dingen aanmeten die niet uit jezelf kunnen komen.
Ben jij flirterig aangelegd?
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:26:36 #43
118585 Crutch
pi_95742865
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:22 schreef Mystikvm het volgende:
Hmm, ben ik op zich wel met je eens, maar sommige mensen groeien juist door vanuit een total social-noob-situatie de enge buitenwereld op te zoeken; niet als natural flirter.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:27:24 #44
118585 Crutch
pi_95742916
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:26 schreef Crutch het volgende:

[..]

Hmm, ben ik op zich wel met je eens, maar sommige mensen groeien juist door vanuit een total social-noob-situatie de enge buitenwereld op te zoeken; niet als natural flirter.
Over zinnen die niet lopen gesproken :')
Ik moet maar eens gaan slapen zie ik. :P
Je moeder is een hamster
pi_95742971
Oh, ik heb trouwens vrijdag een date! Begin nu al zenuwachtig te worden, echt verschrikkelijk!
pi_95743000
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:19 schreef iwannabehigh het volgende:
Ja inderdaad. Heb je al een mailtje terug? :P
Heb hem net verstuurd _O- Ik stik van de zenuwen. Laat ik het zo maar zien , ik heb het verstuurd en komt dus bij hem aan en het ligt nu bij hem . Hij is trouwens niet zo dat die meteen reageert. De vorige keer was binnen 3 dagen en dat was heel snel voor hem
pi_95743053
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:25 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ben jij flirterig aangelegd?
Ik vind van wel.
pi_95743089
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:28 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Heb hem net verstuurd _O- Ik stik van de zenuwen. Laat ik het zo maar zien , ik heb het verstuurd en komt dus bij hem aan en het ligt nu bij hem . Hij is trouwens niet zo dat die meteen reageert. De vorige keer was binnen 3 dagen en dat was heel snel voor hem
Dat wachten is altijd zo verschrikkelijk irritant! Zie je hem vaak in je omgeving?
pi_95743152
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:28 schreef _pillow_ het volgende:
Oh, ik heb trouwens vrijdag een date! Begin nu al zenuwachtig te worden, echt verschrikkelijk!
Top! Hoe heb je dat gedaan? Gewoon gevraagd? En wat gaan jullie doen als ik vragen mag?

Het feit dat je een date hebt bewijst al dat je succesvol kan zijn, ongeacht de uitkomst. Jullie moeten ook maar een beetje bij elkaar passen hè? ;) We mogen er dus van uit gaan dat jouw zelfvertrouwen hierdoor wel wat wordt opgekrikt :)
pi_95743209
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Top! Hoe heb je dat gedaan? Gewoon gevraagd? En wat gaan jullie doen als ik vragen mag?

Het feit dat je een date hebt bewijst al dat je succesvol kan zijn, ongeacht de uitkomst. Jullie moeten ook maar een beetje bij elkaar passen hè? ;) We mogen er dus van uit gaan dat jouw zelfvertrouwen hierdoor wel wat wordt opgekrikt :)
Het is via Paiq, en we gaan naar Utrecht omdat we beide daar vrij nauwelijks zijn geweest.

Dat is misschien wel handiger, qua chat lukt het wel aardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')