abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2011 @ 20:25:31 #201
244933 trovey
Nachtoele
pi_95776185
Die kippen. O+ De maker daarvan mag me wel een PM sturen met een link naar het patroon. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 20 april 2011 @ 20:41:55 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95777207
trovey, ik heb 'm ooit hiervandaan (maar dan zonder de eitjes en kuikentjes, die vond ik ook leuk esseEi).

ik vond ze destijds ook best veel werk, en inderdaad een heel gepriegel. petje af dus voor het feit dat degene die er VIER heeft gemaakt. :o

wat een leuke dingen zag ik nog meer voorbij komen. maar marjo, wat is nou dat witte omhulsel van je cadeau? is dat een tas?
in de haak.
pi_95777363
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:41 schreef trui het volgende:
trovey, ik heb 'm ooit hiervandaan (maar dan zonder de eitjes en kuikentjes, die vond ik ook leuk esseEi).

ik vond ze destijds ook best veel werk, en inderdaad een heel gepriegel. petje af dus voor het feit dat degene die er VIER heeft gemaakt. :o

wat een leuke dingen zag ik nog meer voorbij komen. maar marjo, wat is nou dat witte omhulsel van je cadeau? is dat een tas?
Een ei :D
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  woensdag 20 april 2011 @ 20:45:24 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95777383
ooh! :o handig! ;)
in de haak.
pi_95777647
Die kippen zijn gaaf!
*slaat patroon op*
pi_95777777
Wow wat een superleuke swaps jongens!! Ik heb even alleen foto's gescrold en niet de tekst ertussendoor gelezen want dat was een hoop :P
pi_95778310
Wat een mooie swaps!!
Die deken O+

Mag ik even *O* Want ik heb een tentamen gehaald, dus sowieso niet 3 hers. En een soort van bevestiging dat ik het wel kan(ook al mis je alle colleges)
pi_95779343
Wat super allemaal zeg die swaps! Krijg echt zin om volgende keer mee te doen!

Zelf niet zo'n gezellig pakketje vandaag.

Van mij dus wat minder activiteit de komende weken.
pi_95779628
Wat heb je?
pi_95780175
Oh, wat een mooie dingen zijn er weer uitgepakt allemaal!!!

Net thuis, dus meteen mijn pakket uitgepakt!

grote doos :o

Iets kleiner doosje...

3 mooie pakjes ingepakt en al!

Uitgepakt *O* Een bloempotje gehaakt met bloemen! (komt goed uit dat ze gehaakt zijn, echt gaan hierheen om een langzame dood te sterven..), Een slinger van bloemetjes en een Evelien de Egel! _O_ Ik ben echt schandalig verwend! :@

Ik heb alleen nog geen idee van wie het komt. In elk geval iemand met het Kristel boekje en volgens mij is het met iets van Catania of Phildar gehaakt... * zet speurneus op!

Superbedankt in elk geval al! Vind het heel mooi en leuk! O+
  woensdag 20 april 2011 @ 21:34:23 #211
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95780258
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:07 schreef StefanieV het volgende:
Mijn swap is er ook!! *O*

En ik ben zoooooooooo verwend! ik schaam me nu over mijn pakje

Er stond 's avonds een grooooooote doos op me te wachten, helaas heb ik geen foto's genomen van het uitpakken, ik was te enthousiast!!

Hier de foto's (ik ben echt verwend!!)

Het overzicht:
[ afbeelding ]

De 2 paaseieren, leuk gevonden, hoe heb je die in godsnaam zo sterk gemaakt?
[ afbeelding ]

Eendjes die binnenste buiten kunnen, de grote is gelukt, de kleine nog niet!
[ afbeelding ]

Fotohoudertjes, snoep en kipjes, woohoow!!
[ afbeelding ]

Het belangrijkste, de hint!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik kom het volgende uit

"De sterrige kant boven" Nu even zien wie het is :P Maar heeeeeel erg bedankt!

edit: nee vriendlief zegt nu 'de zonnige kant boven' omdat hij de naam Spiegelei hoort. Spiegelei was jij het?

edit2: oja het mandje was idd voor de eitjes maar mijn zakje was te groot, heb te veel eitjes erin gedaan ;)

Spiegelei, natuurlijk kan ik het niet verstoppen maar hé, ben blij dat jij er blij mee bent! Hoop dat de chocolade smaakt en dat ze niet kapot zijn!
Goed geraden (door je vriend :P) !
Ik ben blij dat je pakje vandaag is binnengekomen, ik kon het pakket wat laat op de bus doen en ook ik was bang dat de eieren zouden 'breken'. Haha (de chocolade is goed aangekomen hoor, de helft is nu wel kapot maar dat komt door mijzelf mmjammm :9 ).

De eieren zijn eerst gehaakt (duh) en daarna opgespannen op een piepschuim ei en dan driftig met stijfsel in de weer. Dan krijg je ze wel stijf, ik wilde iets nieuws proberen dus vandaar.
Oh en dat kleine eendje had ik wat strak gehaakt, ik heb hem helemaal als ei gekregen en helemaal als eendje, maar het was een hoop gepriegel (ik heb wel foto-bewijs haha). Veel plezier ermee.

@mijsje StefanieV en ik hadden elkaar dus.

Oh en wat een leuke swapsels allemaal, leuk hoor al die foto's *O*
klerkje
pi_95780721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:23 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat heb je?
Schouderoperatie na bijna 4 jaar klachten. Nu 4-6 weken in de sling. Heb al hiervoor geoefend met eenhandig haken, maar of dat in de praktijk ook gaat werken weet ik nog niet.

maar ik ben wel blij met de swap, leuke afleiding hier in mijn ziekenhuis bedje! Dus swappers bedankt!

[ Bericht 9% gewijzigd door KarinvdB op 20-04-2011 21:48:50 ]
  woensdag 20 april 2011 @ 21:44:18 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95780838
oh karin, dat klinkt niet fijn. sterkte ermee! en eenhandig haken: ik zou 't niet kunnen! is 't de schouder van de hand waar je mee haakt, of juist de tegenovergestelde?

[ Bericht 57% gewijzigd door trui op 20-04-2011 21:49:57 ]
in de haak.
pi_95780875
Hmmm, nu zijn er nog 3 over die het kunnen zijn... Muck, Ophelia en Herfstblad... Ik denk nu nog aan Ophelia... Maar waar ik het op baseer weet ik eigenlijk niet, ik weet van deze 3 meiden eigenlijk niet waar ze wonen...

Wat een mooie swapsels zijn er door iedereen opengemaakt... O+
  woensdag 20 april 2011 @ 21:47:15 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95780994
wat een schattige bloemetjesslinger lijnloos! en die gestreepte doos vind ik ook heel attent. :) knap gelukt die egel!!

wat grappig dat spiegelei en stefanie elkaar hadden!

whoopdidoo, gefeliciteerd met je tentamen! jij zit nog niet in de stage-fase he? - ik heb gisteren tig sollicitatiebrieven mogen doornemen van potentiele stagiaires van o.a. jouw opleiding :o
in de haak.
pi_95781195
Trui, je bedoelt zeker die gelijnde doos... :P

Had herfstblad trouwens niet ook connecties met Rotterdam en omstreken?
pi_95781433
Die bloemslinger is leuk!!

Pff karin das niet niets, zou niet weten hoe je met 1 hand kan haken! Succes!

Trui, nee dat is pas tijdens de master hier, raar vind ik maar t zal wel. Maar ik moet jou even te vriend houden dus?
pi_95782064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:50 schreef mijsje het volgende:
Trui, je bedoelt zeker die gelijnde doos... :P

Had herfstblad trouwens niet ook connecties met Rotterdam en omstreken?
jij was het he?! jij hebt in elk geval vaker van die beestjes gemaakt!
  woensdag 20 april 2011 @ 22:10:13 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95782445
oh zou het? ik vind 't niet zo mijsje-achtig eigenlijk, maar ik weet ook niet precies waarom.

whoop, ik ga meer over de onderzoeksstages dan over de praktijkstages, dus als je bij ons een onderzoek wil komen doen moet je bij mij wezen :) . maar er waren vooral mensen die interesse hadden in een klinische stage.
in de haak.
pi_95782711
Ik had bij mijn gekregen pakket de hele tijd het gevoel dat het of van Lyssa of van Stefanie was en waarom? Geen idee.
Dus ook toen ik het nog niet wist. :P

Mooi pakket trouwens! :)

En over of ik banden met Rotterdam heb: Ik zeg niets. :X
pi_95783000
Was m'n hint niet duidelijk dan? Een van de lucybirds was namelijk ook zelfde wol als m'n dame kakelbont ;)

Ik had als afzender trouwens expres een kennis en niet mezelf. Maar daar keek je niet naar xD ook had ik m'n vriend m in A'dam op de post laten doen. Om verwarring te zaaien :p
  woensdag 20 april 2011 @ 22:19:11 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95783013
je woont er in elk geval niet volgens mij, herfstblad! :P

dat is ook wel een erg subtiele hint hoor lyssa!
in de haak.
pi_95783118
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:19 schreef Lyssa het volgende:
Was m'n hint niet duidelijk dan? Een van de lucybirds was namelijk ook zelfde wol als m'n dame kakelbont ;)

Ik had als afzender trouwens expres een kennis en niet mezelf. Maar daar keek je niet naar xD ook had ik m'n vriend m in A'dam op de post laten doen. Om verwarring te zaaien :p
;) Ik bedoelde vooral voor ik hem had zeg maar.
Haha, slim om dat te doen.

Maar ik zou het niet geraden hebben aan de hand van de hint, nee :P

En ik woon er niet, nee ;)
  woensdag 20 april 2011 @ 22:31:48 #224
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_95783741
Geweldige swapsels! Leuk die foto's, heerlijk om mee te genieten.
Volgend jaar doe ik mee hoor! ^O^
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_95784102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:04 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

jij was het he?! jij hebt in elk geval vaker van die beestjes gemaakt!
Ik heb inderdaad guusje, jip en fladder gemaakt, maar ik kan naar alle eerlijkheid zeggen dat ik evelien egel nog nooit gemaakt heb... Je moet dus nog even verder zoeken naar je swapmaatje... ;)

Ik denk nu met wat Herfstbad zegt (of juist niet zegt...) dat Herfstblad toch m'n swapmaatje is... Was jij het, Herfstblad?
  woensdag 20 april 2011 @ 22:41:23 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95784212
mijsje, ik heb 'm even voor je bijgewerkt tot dusver:

Update:
StefanieV = StefanieV - van Spiegelei!
Spiegelei = Spiegelei - van Stefanie
Daste = binnen - van MissN
EsseEi = Epsiej - van Ophelia?
Muck = Muck - onderweg
Lyssa = LyssaOdyne - van EsseEi
mijsje = mijsje - binnen
MissN (antartica) = nyn - van Marjo
Ophelia = -Ophelia- -
Herfstblad = Lizzerd - van Lyssa
Lijnloos = Lijnloos -
Marjo = -Marjo- -
in de haak.
  woensdag 20 april 2011 @ 22:46:11 #227
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95784520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:30 schreef MissN het volgende:

Close-up:
[ afbeelding ]

Waarschijnlijk een stomme vraag :@ Maar hoe heet deze steek in het Nederlands en/of Engels? Dan kan ik er even een tutorial bij zoeken :P
pi_95784581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een stomme vraag :@ Maar hoe heet deze steek in het Nederlands en/of Engels? Dan kan ik er even een tutorial bij zoeken :P
Das volgens mij de Granny Stripe
Ben er zelf ook mee bezig en ik heb hier de tutorial vandaan ...
http://karinaandehaak.blo(...)trepen-van-lucy.html
pi_95784646
Het is de granny-stripe van Lucy van Attic24... Er staat op die site ook een tutorial... :)
pi_95784671
Misschien dat dit helpt. Iemand op het Viva-forum had een duidelijke patroontekening gemaakt:
En kennelijk heb ik de eerste regel meegeknipt....

"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  woensdag 20 april 2011 @ 22:53:22 #231
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95784879
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Dan ga ik me daar morgenavond maar eens mee bezig houden :9
  woensdag 20 april 2011 @ 22:56:13 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95785039
hier vind je Lucy's beschrijving. wel in 't engels, dus let op dat ze met dc (double crochet) een vaste bedoelt!
in de haak.
pi_95785177
Ik heb ook al gezien dan lucy's een extra SC doet in de start ketting om hem steviger te maken. Maar natuurlijk is haken daarom zo leuk kan je zelf zulke dingen beslissen :D
Only Heroes live forever.
blog
  donderdag 21 april 2011 @ 06:38:20 #234
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95792700
Ik ben trouwens behoorlijk zeker dat Ophelia mijn pakketje heeft gemaakt, want het kwam uit Rosmalen en van 4 mensen wist ik niet waar ze woonden (en de rest woont niet in Rosmalen :P), maar 3 daarvan hebben al voor andere mensen iets gemaakt ;) (majo, MissN en Spiegelei), dus daarom is het Ophelia ;)

En mijsje....ik heb pas gezegd dat iemand hier bij mij in de buurt woont.....*hinthint*

Hier trouwens het patroon van de eitjes :)
pi_95792731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:58 schreef Redostrike het volgende:
Ik heb ook al gezien dan lucy's een extra SC doet in de start ketting om hem steviger te maken. Maar natuurlijk is haken daarom zo leuk kan je zelf zulke dingen beslissen :D
ik heb hem zelf ook gemaakt, en ik vond die extra rij sc wel handig. Lossen, als je daaraan gaat trekken en peuteren (lees volgende rij maken) krijg je vaak dat de ene heel groot wordt, en de andere heel klein als je niet in alle steken een nieuwe steek maakt. Dat ondervang je met deze oplossing. Ik zou het echt doen!
pi_95792937
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 06:38 schreef EsseEi het volgende:
Ik ben trouwens behoorlijk zeker dat Ophelia mijn pakketje heeft gemaakt, want het kwam uit Rosmalen en van 4 mensen wist ik niet waar ze woonden (en de rest woont niet in Rosmalen :P), maar 3 daarvan hebben al voor andere mensen iets gemaakt ;) (majo, MissN en Spiegelei), dus daarom is het Ophelia ;)

En mijsje....ik heb pas gezegd dat iemand hier bij mij in de buurt woont.....*hinthint*

Hier trouwens het patroon van de eitjes :)
Maar Ophelia woont toch niet in Rosmalen? :?

Hmmm ik ga vanmiddag maar eens op zoek naar waar je dat gezegd hebt... :)
pi_95793132
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:19 schreef trui het volgende:
je woont er in elk geval niet volgens mij, herfstblad! :P

dat is ook wel een erg subtiele hint hoor lyssa!
Ik had het expliciet genoemd als hint. Bijna alle wolletjes waren ook in andere projecten gebruikt. Hutspot bijv! :D
  donderdag 21 april 2011 @ 08:51:42 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95794039
quote:
6s.gif Op donderdag 21 april 2011 06:44 schreef kirsten. het volgende:
ik heb hem zelf ook gemaakt, en ik vond die extra rij sc wel handig. Lossen, als je daaraan gaat trekken en peuteren (lees volgende rij maken) krijg je vaak dat de ene heel groot wordt, en de andere heel klein als je niet in alle steken een nieuwe steek maakt. Dat ondervang je met deze oplossing. Ik zou het echt doen!
dan is een 'foundation single crochet' misschien nog handiger. zelfde effect, sneller klaar. :)
in de haak.
pi_95794855
O ja, Hutspot heb je ook met dat garen gemaakt. Komt nu allemaal pas weer boven hahah :P

En misschien heeft Ophelia het pakketje ook wel ergens anders gepost? ;)
  donderdag 21 april 2011 @ 09:27:52 #240
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95794895
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 07:45 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ik had het expliciet genoemd als hint. Bijna alle wolletjes waren ook in andere projecten gebruikt. Hutspot bijv! :D
Oh jeetje Lyssa, dat zou ik dus ook allemaal niet onthouden enzo hoor. Ik zit nu al de hele tijd van ohja Marjo heeft dat gemaakt en oh wie is Herfstblad ook al weer (meer: wat heeft Herfstblad allemaal gemaakt, waar ken ik haar van). Scheelt overigens wel of ik iemand al wel eens heb gezien of niet. Lyssa, mijsje, trui, StefanieV daar heb ik meteen een beeld bij (qua persoon en qua haakwerk) maar EsseEi, Marjo enzo dat vind ik dan weer lastig ofzo.
Ik ben gewoon veel visueler ingesteld. Ik ken liedjes ook vaak aan de bijbehorende clip, niet van de titel en ik kijk ook veel meer naar een avatar of in iedergeval de kleur/sfeer van een avatar.
klerkje
pi_95794940
Ik had het ook niet onthouden, hoor. Nu Lyssa het zegt, denk ik: O ja! :P
Maar ik onthoud doorgaans niet wie wat gehaakt heeft. Ik zou graag willen, maar ik heb geen geheugen. Wel een zeef. O-)
pi_95795154
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:41 schreef trui het volgende:

Bedankt. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_95796574
Vraagje voor marjo, hoeveel wol heb je gebruikt voor de deken? En hoe groot is ie?
pi_95796744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:23 schreef Whoopdidoo het volgende:
Vraagje voor marjo, hoeveel wol heb je gebruikt voor de deken? En hoe groot is ie?
Volgens mij per kleur 2,5 bollen, Wibra Saskia. Haaknaald 6.
Ik heb 'm vergeten op te meten maar dat wil MissN vast wel even doen...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_95796863
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:49 schreef Daste het volgende:
Misschien dat dit helpt. Iemand op het Viva-forum had een duidelijke patroontekening gemaakt:
En kennelijk heb ik de eerste regel meegeknipt....

[ afbeelding ]
Patroon staat ook in het boek van Jan Eaton met de vierkante blokken.
Maar dan een heeeeeel groot blok haken ;)
Woeiii - Blog
pi_95797146
Als je het niet kan onthouden is er altijd ravelry ;)
  donderdag 21 april 2011 @ 10:43:27 #247
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_95797180
Ik hoop dat de pakketdienst snel komt vandaag, want ik ben zoooo benieuwd :o
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_95797219
Aw heb je m nog niet, je geduld wordt op de proef gesteld.

Ik ga zo in het zonnetje zitten *O* Helaas niet haken aangezien ik college heb geskipt O-) moet ik het boek lezen.
pi_95798095
Hij is ongeveer 160x120..heb er gister al heerlijk onder gelegen..het was koud in huis..
haken is cool
pi_95798751
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:10 schreef MissN het volgende:
Hij is ongeveer 160x120..heb er gister al heerlijk onder gelegen..het was koud in huis..
Ik vraag me nu af of ik de buitenste draadjes wel heb afgewerkt :@
Woeiii - Blog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')