Daar had ik ook al over nagedacht, alleen wordt het goed in beeld brengen van het Vermogen en Wijsheid gedeelte wat lastig volgensmij...quote:Op maandag 25 april 2011 13:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Vanaf nu mag alleen HBO nog fantasyboeken tot tv-series verfilmen! (werk van Hobb bijv)
ff off-topic... ben je een beetje bekend met Fantasy? Er zijn de afgelopen jaren een paar zeer goede boekenseries uitgbracht (die nog gaande zijn). Ik denk bijv aan de series van Tchaikovsky, P.Brett, Rothfuss, Wooding, Newton, Lynch.. Als je van fantasy houdt, zeker uitchekken (en nu stop ik me off-topic zijnquote:Op maandag 25 april 2011 13:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Daar had ik ook al over nagedacht, alleen wordt het goed in beeld brengen van het Vermogen en Wijsheid gedeelte wat lastig volgensmij...
Heb eigenlijk alleen boekenseries van Robin Hobb en Weis & Hickman gelezen (en Tolkien natuurlijk). De namen die jij noemt ken ik niet... Zal het eens gaan bekijken. Thanks!quote:Op maandag 25 april 2011 13:30 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ff off-topic... ben je een beetje bekend met Fantasy? Er zijn de afgelopen jaren een paar zeer goede boekenseries uitgbracht (die nog gaande zijn). Ik denk bijv aan de series van Tchaikovsky, P.Brett, Rothfuss, Wooding, Newton, Lynch.. Als je van fantasy houdt, zeker uitchekken (en nu stop ik me off-topic zijn( Al die boekenseries zouden vette HBO-series opleveren trouwens).
even in tags voor de zekerheidquote:Op maandag 25 april 2011 13:01 schreef Karina het volgende:
Wat een laf schijtjoch die blonde prins... Arya zie ik nog wel een warrior worden en ik denk dat, dat blonde meisje, die met die engerd is getrouwd, iets van plan is, want ik kan me niet voorstellen dat ze hem opeens leuk vindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als die zo doorgaat mag die wat mij betreft wel een Emmy of Golden Globe in ontvangst nemen dit jaarquote:Op maandag 25 april 2011 16:57 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Hij speelt echt heel sterk! Ik ben fan
quote:Op maandag 25 april 2011 12:27 schreef bigbass het volgende:
[..]
Jawel hoor, Magister Illyrio zegt tegen Viserys dat op een Dothraki trouwerij altijd minimaal 3 doden vallen. Dat is gewoon in episode 1. (toch?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb helemaal geen hekel aan hem vind hem juist wel cool en dat had ik niet verwachtquote:Op maandag 25 april 2011 17:58 schreef boem-dikkie het volgende:
Volgens mij is de lilliputter rol echt zo opgezet dat je wel een hekel aan hem moet krijgen, wat een irritant ventje.
haha herkenbaar, als er mensen dood gaan met zoveel mogelijk geweld is het jeeuuuuj maar als het een dier is is het altijd aawwwwwwquote:Op maandag 25 april 2011 12:59 schreef Jivis het volgende:
Op een of andere manier vind ik het nooit boeiend als er mensen doodgaan, maar knuffelbare dieren vind ik altijd zielig![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is nu mijn favo serie
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
Tyrion is mijn held, al zal het lezen van vervolgboeken daar zeker mee geholpen hebben.quote:Op maandag 25 april 2011 17:58 schreef boem-dikkie het volgende:
Volgens mij is de lilliputter rol echt zo opgezet dat je wel een hekel aan hem moet krijgen, wat een irritant ventje.
in de boeken vond ik hem aan het begin irritant, maar later in het verhaal, was het steeds leuker om het te lezen wanneer hij voorkwam. De boeken zijn natuurlijk zo geschreven dat je de mensen goed leert kennen (wat in de tv serie ook heel goed is gedaan) maar Tyrion (heet hij geloof ik) kon ik bij het -tot nu toe- laatste boek erg waarderen.quote:Op maandag 25 april 2011 17:58 schreef boem-dikkie het volgende:
quote:Op maandag 25 april 2011 12:27 schreef bigbass het volgende:
Jawel hoor, Magister Illyrio zegt tegen Viserys dat op een Dothraki trouwerij altijd minimaal 3 doden vallen. Dat is gewoon in episode 1. (toch?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./Edit: @ Demure: klopt![]()
quote:Op maandag 25 april 2011 19:53 schreef Locusta het volgende:
[..]Daar doelde ik inderdaad op ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./Edit: @ Demure: klopt
There's a frood who really knows where his towel is.
Misschien is hij in het begin een beetje irritant, maar in de boeken wordt hij echt geweldig. Grote bek, erg slim, komisch en lekker ranzigquote:Op maandag 25 april 2011 17:58 schreef boem-dikkie het volgende:
quote:Op maandag 25 april 2011 14:16 schreef bigbass het volgende:
[..]
even in tags voor de zekerheidKlinkt logisch inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het wel prettig dat ik de boeken niet ken, dan heb je ook tenminste geen voorstelling van hoe de personages eruit zien, wat altijd tegenvalt. Spoilers daarentegen vind ik dan weer niet erg, die lees ik altijd![]()
Ik denk niet dat ze iets van plan is, maar dat ze het beste wil maken van haar tijd met hem.quote:Op maandag 25 april 2011 13:01 schreef Karina het volgende:
Wat een laf schijtjoch die blonde prins... Arya zie ik nog wel een warrior worden en ik denk dat, dat blonde meisje, die met die engerd is getrouwd, iets van plan is, want ik kan me niet voorstellen dat ze hem opeens leuk vindt.
En andersom...quote:Op maandag 25 april 2011 20:11 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Misschien is hij in het begin een beetje irritant, maar in de boeken wordt hij echt geweldig. Grote bek, erg slim, komisch en lekker ranzigSowieso is Martin wel een baas in het sympathiek maken van karakters die je eerst een eikel vindt.
Ik het begin vind je hem vervelend, en al heel snel word hij het boeiendste en interessantste personage wat er is. En later voegt zijn broer zich bij hem. Jaime en Tyrion zijn imo. de beste uitgewerkte en meest interessante personages van het boekquote:Op maandag 25 april 2011 20:11 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Misschien is hij in het begin een beetje irritant, maar in de boeken wordt hij echt geweldig. Grote bek, erg slim, komisch en lekker ranzigSowieso is Martin wel een baas in het sympathiek maken van karakters die je eerst een eikel vindt.
Das idd nice, en ook gewoon 3x achter elkaarquote:Op maandag 25 april 2011 21:40 schreef Jivis het volgende:
Ben het niet eens met de opmerkingen dat die liliputter vervelend zou zijn, vind hem juist wel cool.
Dat die dat irritante prinsje bitchslapte.
quote:Op maandag 25 april 2011 22:51 schreef Demure het volgende:
Arya is mijn favoriet, zij is echt badass.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Die Jon Snow is inderdaad een beetje een mietje. De Orlando Bloom van deze serie, zeg maarquote:Op maandag 25 april 2011 20:53 schreef Frag_adder het volgende:
Jon had ik wat mannelijker en stoerder verwacht, terwijl ik Robb juist wat meer als een jongetje verwacht had
Ik vond Tyrion in de boeken ook al het gaafste personage.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:08 schreef Mani89 het volgende:
Die dwerg is by far mijn faovriete personage, wat een baas!
Niet vergeten dat Danery nog vrij jong is(14/15?) en ze pas laterquote:Op dinsdag 26 april 2011 12:10 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik vond Tyrion in de boeken ook al het gaafste personage.
Ik vind Vyserys en Danerys trouwens in de serie beter en gaver uit de verf komen dan in de boeken.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:12 schreef Haijo het volgende:
[..]
Niet vergeten dat Danery nog vrij jong is(14/15?) en ze pas laterIk heb de boeken allemaal gelezen, maar zoals ik al zei, in de serie vind ik haar beter uit de verf komen dan in de boeken. Daarmee bedoel ik het personage, niet zozeer wat ze bereikt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vyserys is idd zeker beter dan in de boeken, en dat haar blijft geweldigquote:Op dinsdag 26 april 2011 12:10 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik vond Tyrion in de boeken ook al het gaafste personage.
Ik vind Vyserys en Danerys trouwens in de serie beter en gaver uit de verf komen dan in de boeken.
Ja, die is tofquote:Op dinsdag 26 april 2011 12:08 schreef Mani89 het volgende:
Die dwerg is by far mijn faovriete personage, wat een baas!
Haar broer, en die is lid van de Kingsguard, de 7-koppige lijfwacht van Robert Baratheon.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
Goede serie.
1 vraag; door wie laat de koningin zich nu neuken (toen dat ventje naar binnen spiekte)? Is dat een generaal of haar broer / zoon whatever?
Laten we het zo zeggen: ze geeft veel om haar broerquote:Op dinsdag 26 april 2011 13:45 schreef Oksel het volgende:
Goede serie.
1 vraag; door wie laat de koningin zich nu neuken (toen dat ventje naar binnen spiekte)? Is dat een generaal of haar broer / zoon whatever?
De 'hand of the king', toch?quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
En het klopt dat hij de oude koning heeft vermoord?
Ja.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Daar is hij met z'n zus(Cersei) ook verantwoordelijk voor volgens Lysa Arryn (voorheen Lysa Tully).quote:
Ja, de Targaryens waren honderden jaren de heersers van de Westeros, totdat de krankzinnige koning Aerys aan de macht kwam, deze werd uiteindelijk gedood door Jaime (die de gezworen lijfwacht van Aerys was), terwijl Robert Baratheon en Eddard Stark zijn legers versloegen. Daenerys en Viserys zijn de laatste overlevende Targaryens, die dus nog op een ander continent zitten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens is het niet alsof hij de eerste kranky Targaryen was, maar daar horen we later hopelijk nog wel meer overquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, de Targaryens waren honderden jaren de heersers van de Westeros, totdat de krankzinnige koning Aerys aan de macht kwam, deze werd uiteindelijk gedood door Jaime (die de gezworen lijfwacht van Aerys was), terwijl Robert Baratheon en Eddard Stark zijn legers versloegen. Daenerys en Viserys zijn de laatste overlevende Targaryens, die dus nog op een ander continent zitten.
Jaime was toch Hand of the King toendertijd?quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, de Targaryens waren honderden jaren de heersers van de Westeros, totdat de krankzinnige koning Aerys aan de macht kwam, deze werd uiteindelijk gedood door Jaime (die de gezworen lijfwacht van Aerys was), terwijl Robert Baratheon en Eddard Stark zijn legers versloegen. Daenerys en Viserys zijn de laatste overlevende Targaryens, die dus nog op een ander continent zitten.
Nee dat was hij niet, dat was een of andere pyromancer(net zo'n soort organisatie als maesters).quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:06 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
Jaime was toch Hand of the King toendertijd?
Nee, dat was zijn vader Tywin Lannister (hoewel die tegen de tijd van de dood van Aerys al was afgetreden)quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:06 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
Jaime was toch Hand of the King toendertijd?
Precies, terwijl ik meer een sluwere bikkel had verwacht ipv zo een doetjequote:Op maandag 25 april 2011 23:11 schreef Jivis het volgende:
[..]
Die Jon Snow is inderdaad een beetje een mietje. De Orlando Bloom van deze serie, zeg maar.
Maar dat is het ook, deze geschiedenis is zoveel beter dan de echtequote:Op dinsdag 26 april 2011 18:42 schreef Viking84 het volgende:
Als ik jullie posts zo lees, is het net alsof het allemaal historische gebeurtenissen zijn.
Ik moest diep graven, maar nu herinner ik me die bitch weer jaquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:09 schreef Viking84 het volgende:
Die jonge prins deed me aan iemand denken en ik weet het ineens weer.
[ afbeelding ]
Nellie Oleson.
Ook al zo'n vals sekreet.
ow ja zo zat dat in elkaar xDquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:31 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, dat was zijn vader Tywin Lannister (hoewel die tegen de tijd van de dood van Aerys al was afgetreden)
Als er geen draak uit zo'n ei komt eet ik mijn hoed op.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:13 schreef Cliffy het volgende:
Voor degenen die de boeken gelezen hebben:
Blijft het op dit "niveau" van fantasy of krijgen we straks ook draken en tovenaars enzo? Vind de eerste 2 afleveringen top (het is dan ook HBO) maar als er getoverd gaat worden en dergelijke dan haak ik af
De magie in deze wereld is volgens GRRM zelf een beetje overschat, vaak zijn de resultaten de moeite van het doen van magie niet waard, en zijn er ook maar weinig dingen die je er mee kan doen die direct nut hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:13 schreef Cliffy het volgende:
Voor degenen die de boeken gelezen hebben:
Blijft het op dit "niveau" van fantasy of krijgen we straks ook draken en tovenaars enzo? Vind de eerste 2 afleveringen top (het is dan ook HBO) maar als er getoverd gaat worden en dergelijke dan haak ik af
Pics van je hoed!quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:30 schreef Silv het volgende:
[..]
Als er geen draak uit zo'n ei komt eet ik mijn hoed op.
In de eerste aflevering waren er al een aantal maanden verstreken. De 2e aflevering was ongeveer net zo snel denk ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 03:57 schreef Mortaxx het volgende:
Groeien die wolven nou zo snel of gaat de tijd veel sneller dan ik doorheb? Toen bran naar beneden werd gegooid was de zijne toch nog lang niet volgroeid en zijn we voor mijn gevoel nu een paar weken verder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |