Dat is ook een van mijn minst favorite partijen ;-)quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet veel anders dan de PVV.
http://nos.nl/tekst/23815(...)+%28NOS+Teletekst%29quote:In een buitenwijk van Damascus zijn bij nachtelijke razzia's door het leger 150 mensen opgepakt, zegt een Syrische mensenrechtenactivist. Militairen zouden van huis tot huis zijn gegaan, en iedereen hebben meegenomen die op een lijst van verdachten stond.
Volgens een mensenrechtenorganisatie zijn sinds het begin van de opstand op 15 maart duizenden mensen opgepakt. Het aantal doden zou boven de 600 liggen.
Het Syrische leger is begonnen met de geleidelijke terugtrekking uit Daraa. De staats-tv meldt dat de missie tegen de " terroristen" grotendeels volbracht is, en dat het daar weer rustig is.
CLF is ngal fan van de dictator, en zegt dus 'dat er niets aan de hand is' en is blij dat de burgers terroristen dood zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Weer een dag van veel protesten in Syri zelfs in de kleinere steden/dorpen begint het onrustiger te worden. Die crackdown in Daraa heeft geen zin gehad lijkt het. Nog iets bekend over wat er in het noorden/Aleppo gebeurd daar hoor je bijna niks over?
@ CLF was jij laatst niet in Syri? Hoe was het daar nog iets gemerkt van de onrust? Waar haal je het vandaan dat de demonstranten 'terroristen' zijn?
quote:3.30pm: There are interesting but unverified reports that the army has fired at the security forces in Homs to protect civilians.
Damascus activists Malath Mumran tweeted that: "The military in Homs is protecting the people and is shooting on the security forces."
Er is niet veel aan de hand, met uitzondering van wat pauperwijken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Weer een dag van veel protesten in Syri zelfs in de kleinere steden/dorpen begint het onrustiger te worden. Die crackdown in Daraa heeft geen zin gehad lijkt het. Nog iets bekend over wat er in het noorden/Aleppo gebeurd daar hoor je bijna niks over?
@ CLF was jij laatst niet in Syri? Hoe was het daar nog iets gemerkt van de onrust? Waar haal je het vandaan dat de demonstranten 'terroristen' zijn?
Wel toevallig dat er 30.000 terroristen allemaal in 1 stad woondenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Er is niet veel aan de hand, met uitzondering van wat pauperwijken.
Dit is niets nieuws voor Syrie, in 1982 probeerden moslimextremisten ook al een oorlog te ontketenen. Die werden toen in de pan gehakt, net zoals dat nu gebeurt met de huidige moslimterroristen.
quote:'Tanks Syri rollen Banias binnen'
Tanks van het Syrische leger zijn vanochtend de stad Banias binnengetrokken. In de kustplaats is veel gedemonstreerd tegen het regime. Demonstranten proberen de militairen met menselijke kettingen tegen te houden, meldden oppositieactivisten. Berichten uit Syri zijn nauwelijks te controleren.
Volgens de inwoners van Banias had het Syrische regeringsleger afgelopen woensdag tanks en pantservoertuigen opgesteld aan de rand van de stad.
In Syri zijn al enkele weken betogingen tegen het regime van president Bashar al-Assad. Die probeert de demonstraties in steden als Deraa, Homs, Hama, Latakia en Banias met harde hand te onderdrukken. Honderden burgers zijn naar verluidt omgekomen.
Met zulk buitensporig overheidsgeweld zijn deze opmerkingen niet erg geloofwaardig meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Er is niet veel aan de hand, met uitzondering van wat pauperwijken.
Dit is niets nieuws voor Syrie, in 1982 probeerden moslimextremisten ook al een oorlog te ontketenen. Die werden toen in de pan gehakt, net zoals dat nu gebeurt met de huidige moslimterroristen.
Goed plan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:10 schreef KurdKasim het volgende:
Jongens, gaan we weer terug naar het negeren van CLF? Hij is duidelijk aan het trollen nu.
quote:Knokploegen van Assad heersen in de straten van Damascus
De Syrische betogers staan met hun rug tegen de muur. Het lijkt alsof zij aan de verliezende hand zijn. 'Wij worden hier gewoon afgemaakt!'
'Rennen jongens, daar komen ze!', roept de leider van enkele honderden activisten als veiligheidsagenten met overweldigende aantallen op ze afstormen, ploertendoders hoog in de lucht geheven. Traangas sist over het centrale plein in de wijk Midan en de jongeren - sommigen met bedekt gezicht, maar voor zover zichtbaar ongewapend - stuiven de steegjes van de wijk in.
Vreedzaam
De knokploegen van de overheid jagen ze na en krijgen een enkeling te pakken. Een arme jongen die even daarvoor nog dapper 'Het volk wil de val van het systeem! Vreedzaam! Vreedzaam!' riep, wordt genadeloos in elkaar geslagen.
Eindelijk zijn ze dan een keer te zien, de Syrische pro-democratiedemonstranten die de overheid zo graag voor de media verborgen wil houden. Maar ze zijn totaal geen partij voor een regime dat vastbesloten is om de opstanden - en in toenemende mate de opstandelingen - met wortel en tak uit te roeien.
In Damascus ziet het, zoals gebruikelijk op vrijdag, zwart van de veiligheidsagenten. Overal in de stad staan groepjes mannen gewapend met stokken en geweren. 'In Syri hebben we meer veiligheidsdienst dan gewone burgers', merkt een omstander fijntjes op.
Veiligheidstroepen
In andere delen van het land hebben veiligheidstroepen wederom het vuur op betogers geopend. In Homs, de afgelopen weken het toneel van veel verzet en geweld, hebben veiligheidstroepen volgens mensenrechtenactivisten met zwaar kaliber machinegeweren vanaf tanks minstens zestien betogers doodgeschoten. Ook in Lattakia en Hama zijn slachtoffers gevallen - de mensenrechtenorganisatie Insan probeerde rond half acht gisteravond 53 namen van slachtoffers te verifiren. 'Het is bijna onmogelijk om mensen te bereiken', zegt Wissam, directeur van Insan. 'Op talloze plaatsen zijn elektriciteit, telefoonverkeer en internet afgesloten.'
De internationale kritiek neemt toe en gisteren bevroor ook de EU, in navolging van de Verenigde Staten twee weken geleden, de tegoeden van verschillende sleutelfiguren binnen het regime. Zij worden verantwoordelijk gehouden voor het geweld dat minstens zeshonderd mensen het leven heeft gekost.
Buitenwijk
Ook in Berze, een opstandige buitenwijk van Damascus, is de oproerpolitie een opstand van enkele honderden betogers met traangas te lijf gegaan. Hoestend, zwetend en trillend komt een van de demonstranten de hoek om rennen en krijgt vanuit een portiek een kan water aangereikt.
Hij zit helemaal te schudden, vol adrenaline, op de achtergrond klinkt het kabaal van anti-regeringsleuzen. 'Wij willen ook gewoon leven zoals jullie. De vrijheid om te zeggen wat ik denk. Niet langer die armoede en corruptie. Maar wij worden hier gewoon afgemaakt! Waarom doet niemand iets?'
Gevraagd hoe hij tegenwoordig leeft nu de overheid massaal mensen 's nachts van hun bed ligt, zakt de jonge dertiger miserabel in elkaar. 'Ik ga voortdurend van huis naar huis en blijf niet langer dan twee uur op dezelfde plek. Mijn vrouw en kinderen zijn ook ondergedoken. Ik doe geen oog dicht en ben voortdurend bang dat ze de deur intrappen en mijn gezin meenemen. Maar ik kan nu niet meer terug; het is de dood of de overwinning.'
Volksopstand
Als het zo doorgaat, wordt die overwinning steeds onwaarschijnlijker. De demonstraties hebben zich de afgelopen zeven weken niet ontwikkeld tot een ware volksopstand. Nu het regime opstandige steden met tanks kapotschiet en activisten probeert met massa-arrestaties, martelingen en machinegeweren tot stoppen te dwingen, is moeilijk voor te stellen hoe het tij nog zou kunnen keren. De hopeloosheid van de situatie is ook sommige van de activisten niet ontgaan.
'Mijn hart zegt dat we het gaan redden', zegt een van het handjevol betogers in Berze droevig. 'Maar mijn hoofd weet dat het niet zo is.'
Kijk, ik kan een goede troll wel waarderen, maar dit is geen excellent getroll, dit is gewoon, tsja, sneu. Probeer het toch eens iets beter.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:38 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Syrie is weer veilig.
Netjes gedaan President Assad.
Nou, ze hebben dus keurig een lint gespannen.Met een heuse Raad van Hoeders die er netjes voor zorgen dat vrouwen en mannen vooral niet door elkaar gaan lopen. Welkom in Kandahar Amsterdam.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:16 schreef rakotto het volgende:
Ik zou het weleens op tv willen zien en kijken voor hoever het lukt om ze gescheiden te houden.
http://frankvandalen.nl/article/113/quote:Over een bizarre demonstratie in ons Amsterdam
Op zaterdag 7 mei vond op de Dam in Amsterdam een bizarre demonstratie plaats. Het doel leek nobel: steun geven aan de opstandelingen in Syrie die van een dictator proberen af te komen.
Ik ben erg van de vrijheidstrijd, dus vol goede moed ging ik naar de Dam. Wat bleek. De vrouwen moesten links demonstreren, de mannen rechts. De vrijheidsstrijd blijkt dus ook hier nog gevoerd te moeten worden.
Echt zorgelijk was dat er ook veel kinderen waren. Deze spraken zonder uitzondering goed Nederlands. Deze kinderen groeien dus op in gezinnen waar vrouwen niet dezelfde rechten hebben als mannen en waar vrouwen strikt van de mannen gescheiden moeten worden. Deze kinderen moeten over tien tot vijftien jaar posities in onze samenleving innemen. Mislukte integratie wat mij betreft waar we vanuit de politiek aandacht aan moeten geven.
Hoewel de demonstratie met vlaggen er bedreigend uitzag, moet je oppassen niet de vorm op voorhand af te wijzen. Helaas kon ik de teksten niet verstaan. Mijn Arabisch is niet zo goed. Naast mij stond een man die vol ongeloof de spreker aanhoorde. Heftig neeschuddend legde hij mij uit dat deze mensen heel gevaarlijk zijn. Ze willen een strikt islamitische staat in Syrie en gaan zelfs zo ver dat ze de inwoners van Syrie oproepen niet te gaan stemmen als er verkiezingen komen omdat geen enkele partij voldoende islamitisch is.
De demonstraie tegen de onderdrukking kreeg nu pas echt een andere kleur voor me.
Gelukkig werd er ook nog in het Engels gesproken. Dat maakte de situatie er niet beter op. Het westen inclusief Amerika zijn verantwoordelijk voor de dictators en tirannen die de Moslims onderdrukken. Sterker nog, het westen heeft er belang bij dat moslims worden onderdrukt, aldus de spreekstalmeester. En als klap op de vuurpijl vroeg hij zich nog af waarom het westen nu niet ingreep.
Het is de wereld op z'n kop. Toen na lang aandringen het westen eindelijk voorzichtig ingreep in Libie, stonden de islamitische organisaties voorop om schande te spreken van de interventie, waar ze zelf om verzocht hadden.
Het doel werd tijdens de demonstratie steeds duidelijker: alleen de Koran kan de moslims redding brengen. Daartoe moet afstand worden genomen van het westen. Dit is niet mijn interpretatie, maar werd letterlijk gezegd.
Dat zal zo zijn. Maar als deze mensen in Syrie en flink aantal andere landen hetzelfde deden als wat ze in ons vrije land nu deden, dan hadden ze niet deze column, maar een kogel in hun hoofd gehad.
Het is van een schaamteloosheid te prediken wat ze predikten, het westen de maat te nemen zoals ze dat deden en ondertussen onze vrijheid, onze normen en waarden van gelijke rechten, zo te beschimpen als men deed.
De linten van de kransen van de dodenherdenking wapperden in het aanzicht van deze bizarre demonstratie vrolijk in de wind.
Lol, sterker nog ze willen ook dat Nederland een strikt Islamitische staat wordt, dan wel onderdeel van de staat en wijzen hier het stemmen tijdens verkiezingen ook af, zo een 10 mensen die ik ken stemmen niet vanwege gelinkt te zijn aan HUT.quote:Ze willen een strikt islamitische staat in Syrie en gaan zelfs zo ver dat ze de inwoners van Syrie oproepen niet te gaan stemmen als er verkiezingen komen omdat geen enkele partij voldoende islamitisch is.
Met op die manier demonstreren win je in Nederland natuurlijk niet echt sympathie.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lol, sterker nog ze willen dat heel ook dat Nederland een strikt Islamitische staat wordt, dan wel onderdeel van de staat en wijzen hier het stemmen tijdens verkiezingen ook af, zo een 10 mensen die ik ken stemmen niet vanwege gelinkt te zijn aan HUT.
Ze willen alleen jouw sympathie wanneer je een moslim bent, daarbuiten heb je niet echt een toegevoegde waarde gezien je onderdeel van 'zij / hen' bent.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Met op die manier demonstreren win je in Nederland natuurlijk niet echt sympathie.
Heb nog liever de schoenzool van Assad dan zulke types ze willen van Syri een Saudi Arabi maken, vrijheid me assquote:
Ben je berhaupt wel eens ooit in Syrie of Saudi Arabi geweest, dan wel gesproken met iemand van HUT?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:11 schreef Shou het volgende:
![]()
[..]
Heb nog liever de schoenzool van Assad dan zulke types ze willen van Syri een Saudi Arabi maken, vrijheid me ass
Ben Syrir en heb familie in Saudi wonen..quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je berhaupt wel eens ooit in Syrie of Saudi Arabi geweest?
Ja, maar dat vroeg ik niet?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:14 schreef Shou het volgende:
[..]
Ben Syrir en heb familie in Saudi wonen..
Eik dat je inziet dat je vergelijking kant noch wal slaat, maar ik weet niet of dat een luxe verwachting is.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:15 schreef Shou het volgende:
[..]
Ben niet in Saudi geweest (gelukkig ) verder nog iets?
Oke manquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eik dat je inziet dat je vergelijking kant noch wal slaat, maar ik weet niet of dat een luxe verwachting is.
quote:Mannen en vrouwen die deelnamen aan een demonstratie op de Dam in Amsterdam moesten zaterdagmiddag in aparte vakken staan.
Deze waren afgespannen met linten. De organisatie was in handen van een streng islamitische groepering Hizb-ut-Tahrir, die deze regels hanteren. Zowel de mannen als de vrouwen mochten niets tegen de AT5-verslaggever zeggen, toezichthouders hielden dat in de gaten.
De demonstratie was een steunbetuiging aan de bevolking van Syri, er werden toespraken in het Arabisch gehouden. Er waren zeker honderd deelnemers, de demonstratie verliep verder rustig.
Uhmmm... Islam verwerpt zelf democratie?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:30 schreef Triggershot het volgende:
Hoe zit het nou precies, ik mag dus in Nederland legaal een beweging opzetten wiens doctrine het is: Het verwerpen / omverwerpen van ons democratische rechtstaat?
Neen, HUT wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Uhmmm... Islam verwerpt zelf democratie?
Ok, dat is dan jouw interpretatiequote:
Dat zij - ons - democratie verwerpen?quote:
De SGP streeft ook naar theocratie.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:30 schreef Triggershot het volgende:
Hoe zit het nou precies, ik mag dus in Nederland legaal een beweging opzetten wiens doctrine het is: Het verwerpen / omverwerpen van ons democratische rechtstaat?
Dus Islam verwerpt democratie wel?quote:
Ik weet niet of zij naar een werkelijke theocratie streven, maar wat zij ook proberen te beinvloeden, proberen ze wel te bewerkstelligen middels verkiezingen, stemmen, volksvertegenwoordigers, compromissen, etc.quote:
Islam van Erdogan niet, Islam van Taliban wel.quote:
Maar wat vind je zelf? Islam verwerpt toch democratie omdat daarin mensen wetten maken en dat als uitgangspunt neemt? Wat is jouw mening in deze zaak?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islam van Erdogan niet, Islam van Taliban wel.
Ik ben geen Moefti, je hebt elementen van Nederlands democratie die in de Islam voorkomen en delen die er door niet voorkomen, dus wat is je punt?
Dat heb ik volgens mij al gezegd? Namelijk dat het een relatief kwestie is en niet absoluut? Islamitisch benadering van Erdogan ziet dit als een mogelijkheid, die van Taliban niet, die van Iran weer wel. In mijn optiek is de Islam niet zo zeer tegen mensen die wetten maken in een democratie, maar tegen specifieke wetten die in strijd zijn met 'de' Islam?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:44 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar wat vind je zelf? Islam verwerpt toch democratie omdat daarin mensen wetten maken en dat als uitgangspunt neemt? Wat is jouw mening in deze zaak?
En die HUT is de stuwende kracht achter de revolte?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ze willen alleen jouw sympathie wanneer je een moslim bent, daarbuiten heb je niet echt een toegevoegde waarde gezien je onderdeel van 'zij / hen' bent.
Het doet pijn aan mijn hart om dit als moslim te zien. Schandalig.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:30 schreef Triggershot het volgende:
Mannen en vrouwen aparte vakken bij demonstratie in Amsterdam
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een revolutie claimen, dat doen islamisten wel vaker. Bevestigd wel weer mooi het beeld wat de Syrische regering wil schetsen van de opstandelingen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:00 schreef remlof het volgende:
[..]
En die HUT is de stuwende kracht achter de revolte?
Ik geloof er niks van.
Nee, maar dat zeggen ze ook niet. Ze willen gewoon steun betuigen, en natuurlijk hun politieke visie gelijk weergeven (kalifaat etc etc). Daarom zei ik dat ze zichzelf goed op de kaart hebben gezet gezien de media die het oppikken, alleen wel ten koste van waar het echt om gaat in Syrie.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:00 schreef remlof het volgende:
[..]
En die HUT is de stuwende kracht achter de revolte?
Ik geloof er niks van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |