abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96485424
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:58 schreef Aloulou het volgende:
Ok, duidelijker.

Kan je mij een democratie aanwijzen, heden of verleden, waar mensen geen enkele wet hebben aangenomen die tegen "de" Islam ingaat?
Waarom? Ik kan je ook geen islamitische staan aanwijzen die wetten hebben aangenomen tegen 'de' Islam, waarom nadruk op democratie?
pi_96485492
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:00 schreef remlof het volgende:

[..]

En die HUT is de stuwende kracht achter de revolte?
Ik geloof er niks van.
Nee, absoluut niet, hoewel ze dat wel graag zouden willen ja. De HUT is dat niet, noch is dat de moslimbroederschap in Egypte of Al-Qaida in Algerije. Sterker nog je ziet weinig tot geen spanborden met de religieuze leuzen die ze vandaag in Amsterdam hadden onder de Arabische revoluties.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2011 21:31:08 ]
pi_96485537
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:05 schreef rakotto het volgende:

[..]

Het doet pijn aan mijn hart om dit als moslim te zien. Schandalig. :N Dit is meer cultuur dan religie wat zijn. :N
Depends tot welk stroming je behoort, welke jij bijvoorbeeld?
pi_96485573
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:23 schreef remlof het volgende:
Die HUT is gewoon kut, dus.
Neuh, secret story is kut.

Wat neem jij trouwens moslim mods aan. :{w

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2011 21:42:18 ]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:56:17 #255
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_96486540
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom? Ik kan je ook geen islamitische staan aanwijzen die wetten hebben aangenomen tegen 'de' Islam, waarom nadruk op democratie?
Omdat bij democratie mensen beslissen wat zij zelf willen qua wetten en zichzelf zo als wetgever nemen naast God. Waar vanuit de Islam God regeert en Zijn wetten worden geïmplementeerd door de mens, of de mensen het er nou mee eens zijn of niet is van ondergeschikt belang. Verschil tussen het doel: God's wetten implementeren. En een ander doel vanuit democratisch oogpunt: de mens dienen en als uitgangspunt nemen. Zodoende verwerpt Islam democratie en ook groepen als HUT, want diezelfde democratie zetten de mensen centraal en in het Islamitische systeem staat God centraal en vooral Zijn wetten.

Als jij dan zegt "het is niet zo zwart wit" en het ligt "aan de wetten die tegen de Islam indruisen" dan lijkt mij een logische vraag: is er überhaupt een democratie te vinden waarin die mensen volledig instemmen en alleen wetten aannemen die niet tegen de Islam indruisen? Als dit niet zo is lijkt het me duidelijk waarom Islam democratie verwerpt: omdat mensen sowieso altijd wel wetten aannemen die tegen de Islam indruisen. Terwijl het systeem bedoelt is om God's Wil uit te voeren en niet wat de mensen willen, laat staan als dat tegen God's wil indruist.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_96486978
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:56 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Omdat bij democratie mensen beslissen wat zij zelf willen qua wetten en zichzelf zo als wetgever nemen naast God. Waar vanuit de Islam God regeert en Zijn wetten worden geïmplementeerd door de mens, of de mensen het er nou mee eens zijn of niet is van ondergeschikt belang.
Mwuah, niet te vergeten dat je in de Islam een vrij keus hebt om moslim te zijn en dus in Allah te geloven of niet. Daarom haalde ik ook eerder voorbeeld van de Islamitische staten naast de democratie aan als antwoord op je vraag: Zelfs in Islamitische staten is 'de' Islam niet 4 bij 4 uitgevoerd en zijn er wetten aangenomen die indruisen tegen de Islam. In dat opzicht zou ik niet weten wat het verschil tussen een Islamitische staat die wetten aanneemt die indruist tegen de Islam of een democratische staat die hetzelfde doet, een staat van moslims waarbij de meeste wetten wel compatibel zijn met de Islam.

quote:
Verschil tussen het doel: God's wetten implementeren. En een ander doel vanuit democratisch oogpunt: de mens dienen en als uitgangspunt nemen. Zodoende verwerpt Islam democratie en ook groepen als HUT, want diezelfde democratie zetten de mensen centraal en in het Islamitische systeem staat God centraal en vooral Zijn wetten.
Zolang een democratisch staat de Islamitische normen als basis van haar morele maatstaf heeft zie ik niet in welk opzicht en hoe de Islam daar tegen in gaat. Sterker nog, HUT zet niet de Islam centraal, maar zet haar eigen interpretatie van de Islam centraal, dat is een wezenlijk verschil.

quote:
Als jij dan zegt "het is niet zo zwart wit" en het ligt "aan de wetten die tegen de Islam indruisen" dan lijkt mij een logische vraag: is er überhaupt een democratie te vinden waarin die mensen volledig instemmen en alleen wetten aannemen die niet tegen de Islam indruisen? Als dit niet zo is lijkt het me duidelijk waarom Islam democratie verwerpt: omdat mensen sowieso altijd wel wetten aannemen die tegen de Islam indruisen. Terwijl het systeem bedoelt is om God's Wil uit te voeren en niet wat de mensen willen, laat staan als dat tegen God's wil indruist.
Goede vraag ja, maar nee lijkt me niet, het indruisen tegen de wetten van de Islam is ook tijdens het leven van Mohammed gebeurd en tijdens die van Muawiya, Yazied, dus een democratisch staat maakt daar geen verschil isn zoals eerder gezegd. Uitgangspunt mag dan bij de een Allah, bij de ander meerderheid zijn, maar het is een utopisch gedachte dan welk van de twee ook puur is.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:18:50 #257
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_96487310
Zullen we het weer over Syrië gaan hebben? :)
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_96487417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:18 schreef rakotto het volgende:
Zullen we het weer over Syrië gaan hebben? :)
Sure.
pi_96498250
Zijn er eigenlijk al reacties vanuit Iran gekomen op de onrust in Syrië? Of is men daar vooral bezig met de interne strijd tussen Khamenei en de president?
pi_96504392
quote:
Update: zondag 8 mei 2011, 11:39

Syrische troepen zijn met tanks de stad Tafas in het zuiden van het land binnengetrokken. Volgens getuigen in Tafas zijn er invallen in woningen geweest waarbij jongeren zijn opgepakt.

In Tafas demonstreerden gisteren duizenden mensen tegen het bewind van president Assad. Veel betogers wilden zich eigenlijk aansluiten bij de protesten in het nabijgelegen Daraa, waar al wekenlang wordt gedemonstreerd.

Maar ze konden die stad niet bereiken omdat die is omsingeld door het Syrische leger. Daarna gingen ze naar Tafas, waar het leger nu probeert het verzet de kop in te drukken.
Bron
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 8 mei 2011 @ 14:21:02 #261
93664 waht
Mushir
pi_96504654
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 10:27 schreef zuiderbuur het volgende:
Zijn er eigenlijk al reacties vanuit Iran gekomen op de onrust in Syrië? Of is men daar vooral bezig met de interne strijd tussen Khamenei en de president?
Er zijn voornamelijk berichten naar buiten gekomen over vermeende hulp van Iran aan Syrië om de protesten te stoppen. Maar laatst ook over een journalist die verdwenen zou zijn:

Iran presses Syria over missing journalist

Iran aids Syria to curb protests
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96504700
Is Lebanesefront hier nog actief?
  zondag 8 mei 2011 @ 14:36:39 #263
137562 rakotto
pi_96505170
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 10:27 schreef zuiderbuur het volgende:
Het enige wat ik gezien heb is dat zenders uit Iran flink bezig zijn met propoganda voor Syrie.
pi_96505881
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:21 schreef waht het volgende:

[..]

Er zijn voornamelijk berichten naar buiten gekomen over vermeende hulp van Iran aan Syrië om de protesten te stoppen. Maar laatst ook over een journalist die verdwenen zou zijn:

Iran presses Syria over missing journalist

Iran aids Syria to curb protests
Die zaak omtrent Dorothy Parvaz is knap lastig voor de Iraniërs, want zij heeft blijkbaar ook een Amerikaans en Canadees paspoort.... Hoe stelde zij zich op tegen het regime in haar eigen geboorteland?
pi_96507221
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 14:22 schreef Lagrinta het volgende:
Is Lebanesefront hier nog actief?
Ik lees mee. :)
  zondag 8 mei 2011 @ 16:08:06 #267
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_96507449
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turkije. Al kan daar nog veel verbeterd worden en is er een sterk islamitische partij aan de macht, zijn ze alsnog niet strict islamitisch. Er zullen genoeg islamitische geestelijken zijn die vinden dat Turkije minder tolerant moet zijn voor niet-moslims en het al helemaal schandalig zullen vinden dat er Turks geld gebruikt word om kerken te restaureren.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 8 mei 2011 @ 16:49:44 #268
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_96508512
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:08 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Turkije minder tolerant moet zijn voor niet-moslims en het al helemaal schandalig zullen vinden dat er Turks geld gebruikt word om kerken te restaureren.
Dat kunnen ze mooi betalen van de 700.000.000 euro die Turkije elk jaar van de EU krijgt.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 8 mei 2011 @ 17:10:13 #269
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_96509151
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:08 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Turkije. Al kan daar nog veel verbeterd worden en is er een sterk islamitische partij aan de macht, zijn ze alsnog niet strict islamitisch. Er zullen genoeg islamitische geestelijken zijn die vinden dat Turkije minder tolerant moet zijn voor niet-moslims en het al helemaal schandalig zullen vinden dat er Turks geld gebruikt word om kerken te restaureren.
Ehm...Turkije is niet tolerant voor niet-moslims. Het seculiere karakter van de overheid is zo succesvol omdat 99% van de bevolking Islamitisch is, de overige 1% heeft een probleem zowel met de overheid als de bevolking.
  zondag 8 mei 2011 @ 19:10:17 #270
137562 rakotto
pi_96513535
Ontopic graag. Islam en democratie kan wel in een andere topic besproken worden. :)
  zondag 8 mei 2011 @ 19:16:19 #271
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_96513814
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:10 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ehm...Turkije is niet tolerant voor niet-moslims. Het seculiere karakter van de overheid is zo succesvol omdat 99% van de bevolking Islamitisch is, de overige 1% heeft een probleem zowel met de overheid als de bevolking.
Het is voor streng islamitische begrippen te tolerant tegenover niet-moslims en dat was het issue. Tuurlijk is de Nederlandse overheid over het algemeen een beter voorbeeld als het gaat om tolerantie richting culturen die niet traditioneel in het land aanwezig zijn.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 8 mei 2011 @ 19:32:39 #272
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_96514578
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 19:16 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Het is voor streng islamitische begrippen te tolerant tegenover niet-moslims en dat was het issue. Tuurlijk is de Nederlandse overheid over het algemeen een beter voorbeeld als het gaat om tolerantie richting culturen die niet traditioneel in het land aanwezig zijn.
Je weet niet waar je het over hebt. :)

Maar goed, verder ontopic dan.
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2011 @ 20:26:39 #273
230491 Zith
pls tip
pi_96517572
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 19:32 schreef Djaser het volgende:

[..]

Je weet niet waar je het over hebt. :)

Maar goed, verder ontopic dan.
Nee jij weet niet waat je het over hebt.

Maar goed, verder ontopic dus niet reageren op mijn post!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 8 mei 2011 @ 21:14:05 #274
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_96521085
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:26 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee jij weet niet waat je het over hebt.

Maar goed, verder ontopic dus niet reageren op mijn post!
Je bent wel schattig. :)
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2011 @ 21:28:33 #275
230491 Zith
pls tip
pi_96522156
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:14 schreef Djaser het volgende:

[..]

Je bent wel schattig. :)
Vind het zo kinderachtig om nog even je eigen ding te zeggen en daarna 'ok vanaf nu ontopic!' zodat de ander niet kan reageren :@
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')