Lol, sinds wanneer is dat gratis geld?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat hij (een hoge) leverage (= gratis geld) gebruikt.
Op 1 april op de markt van Den Bosch...quote:Op donderdag 21 april 2011 23:03 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Lol, sinds wanneer is dat gratis geld?
Ik moest even denken maar volgens mij refereer je aan het stuk waarbij een selectie van oude S&P500 fondsen het beter deden dan de markt omdat de nieuwe fondsen overgewaardeerd werden voor ze de S&P500 binnen kwamen door geruchten. Maar goed, dit heeft weinig met de discussie van groei versus krimp te maken.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:54 schreef tjoptjop het volgende:
Zal morgen er eens Siegel erop naslaan. Die had ook zoiets dat indices met nieuwe fondsen het iets minder doen vanwege de overwaardering op die nieuwe fondsen. Maar weet het niet heel zeker meer.
Je hebt gelijk, ik trok het even breder. maar dat stuk iddquote:Op donderdag 21 april 2011 23:08 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik moest even denken maar volgens mij refereer je aan het stuk waarbij een selectie van oude S&P500 fondsen het beter deden dan de markt omdat de nieuwe fondsen overgewaardeerd werden voor ze de S&P500 binnen kwamen door geruchten. Maar goed, dit heeft weinig met de discussie van groei versus krimp te maken.
Ja, en er wordt ook veel mee gespeculeerd dus ik denk dat genoeg redenen zijn om die hoge leverages (wettelijk) aan banden te gaan leggen.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op 1 april op de markt van Den Bosch...
Maar ook gratis geld heeft een prijs en die prijs heet risico.
Waarom? Bij structured products zijn de kosten anders behoorlijk hoog.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:19 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, en er wordt ook veel mee gespeculeerd dus ik denk dat genoeg redenen zijn om die hoge leverages (wettelijk) aan banden te gaan leggen.
Aan banden te leggen? Wat dacht je van belasting vrij maken?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:19 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, en er wordt ook veel mee gespeculeerd dus ik denk dat genoeg redenen zijn om die hoge leverages (wettelijk) aan banden te gaan leggen.
Die structured producten kun je beter zelf bouwen ipv. kopen van een bank. Koop een aantal financial engineering boeken en sla je slag. Scheelt je zo tig procenten qua provisiequote:Op donderdag 21 april 2011 23:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom? Bij structured products zijn de kosten anders behoorlijk hoog.
Wat maakt dat nu uit? Uiteraard dient het enkel speculatie, maar speculatie zorg ook voor efficiënte prijsvorming. Prima toch?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:19 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van en zorg dat je (nog) snel rijk wordt.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom? Bij structured products zijn de kosten anders behoorlijk hoog.
Nee, normale speculatie wel maar deze niet.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat maakt dat nu uit? Uiteraard dient het enkel speculatie, maar speculatie zorg ook voor efficiënte prijsvorming. Prima toch?
Leverage zorgt alleen maar dat je een grotere uitslag krijgt. Het bepaalt niet de richting.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:24 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van en zorg dat je (nog) snel rijk wordt.
hehe idd. Rekent ABN ook niet iets van 10-12 procent financieringskosten?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Die structured producten kun je beter zelf bouwen ipv. kopen van een bank. Koop een aantal financial engineering boeken en sla je slag. Scheelt je zo tig procenten qua provisie![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:25 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee, normale speculatie wel maar deze niet.
Leverage bepaalt ook de benodigde margin: 1:1 leverage kost jouw bv. 100k, 100:1 leverage kost jouw maar 1k en je broker 99k. Dus gratis geld met uiteraard ook hogere risico's.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Leverage zorgt alleen maar dat je een grotere uitslag krijgt. Het bepaalt niet de richting.
Maar hoe kom je er bij dat leverage gratis geld is?
En jij denkt dat je broker je die 99k gratis laat gebruiken?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:38 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Leverage bepaalt ook de benodigde margin: 1:1 leverage kost jouw bv. 100k, 100:1 leverage kost jouw maar 1k en je broker 99k. Dus gratis geld met uiteraard ook hogere risico's.
Omdat er geen echte transactie's plaatsvinden. Kijk naar de huidige olieprijs. Op dit ogenblik zijn er geen (fysieke) olieafnemers want er is geen behoefte aan olie. Toch blijft de prijs maar stijgen en dat kan uitsluitend komen door traders die op papier kopen en verkopen en elkaar gek maken terwijl een "echte" speculator op een gegeven moment (en liefst zo snel mogelijk) van z'n olie of produkt af moet, desnoods (en meestal) tegen verlies of een kleine winst.quote:
Joh, story of the commo's .quote:Op donderdag 21 april 2011 23:53 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Omdat er geen echte transactie's plaatsvinden. Kijk naar de huidige olieprijs. Op dit ogenblik zijn er geen (fysieke) olieafnemers want er is geen behoefte aan olie. Toch blijft de prijs maar stijgen en dat kan uitsluitend komen door traders die op papier kopen en verkopen en elkaar gek maken terwijl een "echte" speculator op een gegeven moment (en liefst zo snel mogelijk) van z'n olie of produkt af moet, desnoods (en meestal) tegen verlies of een kleine winst.
Dus die traders speculeren niet op het produkt zelf maar op de andere traders.
Er vinden ongelooflijk veel echte transacties plaats. Olie-contracten lopen maandelijks en die worden grotendeels gewoon fysiek afgenomen. Daarnaast is het percentage speculanten is het totaal volume gewoon enorm klein en zijn het vooral grote firma's die handelen (olie-maatschappijen, transportsector, levensmiddelen, etc.) Dat het alleen maar kan stijgen is ook onzin. Want voor elke koper moet er een verkoper zijn aangezien de hoeveelheid verhandelbare olie binnen een x tijdframe gewoon een x hoeveelheid is.quote:Op donderdag 21 april 2011 23:53 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Omdat er geen echte transactie's plaatsvinden. Kijk naar de huidige olieprijs. Op dit ogenblik zijn er geen (fysieke) olieafnemers want er is geen behoefte aan olie. Toch blijft de prijs maar stijgen en dat kan uitsluitend komen door traders die op papier kopen en verkopen en elkaar gek maken terwijl een "echte" speculator op een gegeven moment (en liefst zo snel mogelijk) van z'n olie of produkt af moet, desnoods (en meestal) tegen verlies of een kleine winst.
Dus die traders speculeren niet op het produkt zelf maar op de andere traders.
Nee hoor, tenminste niet de contracten waarover de discussie gaat. De levering van die contracten vinden immers op vaste plaatsen en tijdstippen plaats. Iemand die olie moet bewerken in Europa heeft er niets aan dat die olie ergens in Amerika geleverd gaat worden en is zelfs duurder uit dan het kopen van fysieke olie via het huidige traject. Het merendeel van die contracten is dus voor hedging en/of speculatie en niet voor fysieke levering. Dat kan trouwens ook niet omdat het aantal contracten een veelvoud is van de fysieke olievoorraad en productie.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:32 schreef flyguy het volgende:
Olie-contracten lopen maandelijks en die worden grotendeels gewoon fysiek afgenomen.
Ik heb daar de exacte cijfers niet over dus kan dit niet tegenspreken. Echter lijkt me dit sterk omdat er diverse geluiden zijn dat er helemaal geen enorme (stijgende) vraag is naar fysieke olie en men de productie zelfs moet terugschroeven. Waar moeten die prijsstijgingen anders vandaan komen dan speculanten? Het gegeven dat er veel meer oliecontracten uitstaan dan er daadwerkelijk word gebruikt bevestigd dat alleen maar.quote:Daarnaast is het percentage speculanten is het totaal volume gewoon enorm klein en zijn het vooral grote firma's die handelen (olie-maatschappijen, transportsector, levensmiddelen, etc.)
Oh gelukkig, niets aan de hand dus.quote:Op vrijdag 22 april 2011 14:32 schreef flyguy het volgende:
[..]
Er vinden ongelooflijk veel echte transacties plaats. Olie-contracten lopen maandelijks en die worden grotendeels gewoon fysiek afgenomen. Daarnaast is het percentage speculanten is het totaal volume gewoon enorm klein en zijn het vooral grote firma's die handelen (olie-maatschappijen, transportsector, levensmiddelen, etc.) Dat het alleen maar kan stijgen is ook onzin. Want voor elke koper moet er een verkoper zijn aangezien de hoeveelheid verhandelbare olie binnen een x tijdframe gewoon een x hoeveelheid is.
En als je het zelf wil checken, dan is er het wekelijks CoT report.
Stond alweer op 47,50. Kom op jongens, dat is toch niet meer normaal hé!quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:56 schreef Sokz het volgende:
Zilver door de $47 .. rinkel rinkel * ben benieuwd waarop we dinsdag openen.![]()
http://www.cx-portal.com/metal/silver_en.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker wakker worden noemen ze dat ..
[ Bericht 21% gewijzigd door Sokz op 25-04-2011 10:26:51 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |