Waarom niet?quote:
Het spijt me, ik hoor en lees ook nog wel wat.quote:Op zondag 17 april 2011 01:21 schreef ABombali het volgende:
Hoe fucking oud ben je nou? Als je niet veel ouder dan 30 bent heb je nooit een andere cultuur meegemaakt dan deze. Voor jou is er dus niks veranderd.
Mensen doen alsof ze lopende geschiedenisboeken zijn met een sterk inlevingsvermogen
Die heb je van Bosmaquote:Op zondag 17 april 2011 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
Helaas is deze cultuur aan het verdwijnen en plaats aan het maken voor een Islamitische cultuur gemengd met wat sociaal democratie en progressief liberalisme, deze cultuur weet zich gesteund door marxistische cultuur-relativisten die alles wel best vinden.
Een immigratiestop uit moslimlanden? Daar gaat de meerderheid het nooit mee eens zijn, en al helemaal niet in alle Europese landen ben ik bang.quote:
Wel flauw, in andere Europese landen hebben ze relatief veel minder moslims dan wij.quote:Op zondag 17 april 2011 01:24 schreef gamezz het volgende:
[..]
Een immigratiestop uit moslimlanden? Daar gaat de meerderheid het nooit mee eens zijn, en al helemaal niet in alle Europese landen ben ik bang.
Dat vraag ik mij af, temeer als je je bedenkt hoe het 20 jaar geleden was, toen was het dossier cutluur/integratie/etc nog onbespreekbaar.quote:Op zondag 17 april 2011 01:24 schreef gamezz het volgende:
[..]
Een immigratiestop uit moslimlanden? Daar gaat de meerderheid het nooit mee eens zijn, en al helemaal niet in alle Europese landen ben ik bang.
Dan heb je ook wel gelezen dat het tegenwoordig veel beter gaat met Nederland dan 50 jaar geleden. Rechten van de vrouw kenden ze toen bijna niet, een vrouw was een huisvrouw. Zo kun je veel meer dingen opnoemen die de prachtige Christelijke cultuur ons "oplegde".quote:Op zondag 17 april 2011 01:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het spijt me, ik hoor en lees ook nog wel wat.
Nope,ik lees wel eens wat vaker columns.quote:
Rotterdam het nieuwe Mekka?quote:Op zondag 17 april 2011 01:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wel flauw, in andere Europese landen hebben ze relatief veel minder moslims dan wij.
Dat was overal ter wereld. Daarbij hebben wij uiteindelijk de slag gemaakt om juist wel vrouwenrechten toe te kennen, om homo's wel te laten trouwen. Dat is een heel stuk liberalisme wat je dikwijls in Islamitische landen niet ziet.quote:Op zondag 17 april 2011 01:27 schreef ABombali het volgende:
[..]
Dan heb je ook wel gelezen dat het tegenwoordig veel beter gaat met Nederland dan 50 jaar geleden. Rechten van de vrouw kenden ze toen bijna niet, een vrouw was een huisvrouw. Zo kun je veel meer dingen opnoemen die de prachtige Christelijke cultuur ons "oplegde".
Volksverhuizingen zijn er altijd al geweest, al sinds dag 1(en nee dat waren jouw adam en eva waarschijnlijk niet). Je moet niet zo bang zijn voor alles wat je niet kent, het komt wel goed.
Misschien moet er dan centraal Europees geregeld worden dat er in noordelijk Noorwegen of op Swalbard een centrale moslimvestigingsplaats komt. Die Scandinaviërs maken het er zich nu wel erg makkelijk vanaf, daar moet je met een vergrootglas zoeken naar een Marokkaan.quote:Op zondag 17 april 2011 01:29 schreef gamezz het volgende:
[..]
Rotterdam het nieuwe Mekka?
Via Nederland zullen ze heel Europa binnen kunnen komen.
Nee, wij Europeanen zijn te humaan.quote:Op zondag 17 april 2011 01:31 schreef gamezz het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)zijn-moslims-in-2012
Reële voorspelling?
Als je voorbeelden wil horen als''de vis is duurder geworden'' door de Islamiseren dan zal ik je het antwoord verschuldigd blijven. Wil je de OP lezen dan zul je begrijpen dat ik mijn zorgen uitspreek over de toekomst.quote:Op zondag 17 april 2011 01:35 schreef Tocadisco het volgende:
Leg nou eens aan de hand van concrete voorbeelden uit wat jij nou precies merkt van je islamisering?
Buiten dat zou ik graag weten wat het Joodse gedeelte van onze cultuur nu precies is. Joden waren vroeger ook notoire cultuurverziekers heb ik vernomen.quote:Op zondag 17 april 2011 01:35 schreef Tocadisco het volgende:
Leg nou eens aan de hand van concrete voorbeelden uit wat jij nou precies merkt van je islamisering?
Binnen de Islam werkt dat natuurlijk wel even wat anders he. Die hebben de hele verlichting nog niet meegemaakt.quote:Op zondag 17 april 2011 01:35 schreef ABombali het volgende:
Als je een keer in een grote stad komt dan zie je ook wel dat er maar een heel klein deel echt moslim is, de rest is Nieuw Moslim(alleen zichzelf moslim noemen, doen verder niks). Volgende generatie zal nog erger verwesterd denk ik.
Daarbij de Joden in Nederland van Sefardische afkomst waren vaak al min of meer atheïstisch, iig al deïstisch, en gericht op een humane, menselijke cultuur.quote:Op zondag 17 april 2011 01:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Binnen de Islam werkt dat natuurlijk wel even wat anders he. Die hebben de hele verlichting nog niet meegemaakt.
Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.quote:Op zondag 17 april 2011 01:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daarbij de Joden in Nederland van Sefardische afkomst waren vaak al min of meer atheïstisch, iig al deïstisch, en gericht op een humane, menselijke cultuur.
Europa heeft er drie eeuwen over gedaan om een beetje verlicht te geraken en, getuige je TT, kun je die verlichting dus nog steeds tussen aanhalingstekens plaatsen bij sommigen...quote:Op zondag 17 april 2011 01:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Binnen de Islam werkt dat natuurlijk wel even wat anders he. Die hebben de hele verlichting nog niet meegemaakt.
Je maakt je dus druk om iets wat je door anderen mensen is aangepraat?quote:Op zondag 17 april 2011 01:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je voorbeelden wil horen als''de vis is duurder geworden'' door de Islamiseren dan zal ik je het antwoord verschuldigd blijven. Wil je de OP lezen dan zul je begrijpen dat ik mijn zorgen uitspreek over de toekomst.
Ik heb het over de Joden van het Iberisch schiereiland die na 1490, toen Spanje verenigd werd en de moslims werden teruggedrongen, konden kiezen vaak tussen de dood of overgaan op het Christelijke geloof. Bij het Christelijke geloof lag hun hart echter niet en de oude riten en gebruiken van hun eigen geloof verloren ze. Hierdoor zouden zij een uitermate sceptische blik ontwikkelen op ieder geloof, Christelijk, Joods of Islam. Vergelijk ook Baruch de Spinoza, een van oorsprong Sefardische Jood.quote:Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.
Wat ?quote:Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.
Om maar niet te spreken over het verhaal van de Joden tussen 40-45 in ons eigen land...quote:Op zondag 17 april 2011 01:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat ?
Sinds wanneer zijn we trouwens een gedeeltelijk joodse cultuur. Zo vlak voor WO2 moesten "wij" er niet veel van hebben en stuurden we Joodse vluchtelingen weer terug naar nazi-Duitsland. Een warme band dus.
Dat de VOC-mentaliteit en religies verdwijnen is een goede zaak.quote:Op zondag 17 april 2011 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ik moet met pijn in mijn hart vaststellen dat de hierboven genoemde cultuur aan het verwateren en vervagen is door de opkomende Islam. We hebben het hier over een cultuur die Nederland gebracht heeft tot een van de meest welvarende landen ter wereld. De VOC mentaliteit,
Pardon? Ik ben niet christelijk.quote:Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Europa heeft er drie eeuwen over gedaan om een beetje verlicht te geraken en, getuige je TT, kun je die verlichting dus nog steeds tussen aanhalingstekens plaatsen bij sommigen...
Ze hebben wel invloedquote:Op zondag 17 april 2011 01:49 schreef Dutchnative het volgende:
Het aantal Joden in Nederland is nu ook nog zwaaar te verwaarlozen. +- 50.000
Jij wilt iig het Christelijke propageren: en dat is dus geen verlichting die je propageert.quote:
ja maar volgens de heersende moraal van toenmalig heersend rechts waren zij een bedreiging voor onze beschaving...... heee verrek..... TS heeft het nu over andere religieuse vijanden van de beschaving..quote:Op zondag 17 april 2011 01:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om maar niet te spreken over het verhaal van de Joden tussen 40-45 in ons eigen land...
Negers dansen goed, hebben een grote piemel, Aziaten werken hard, en Joden zijn goed met geld ? Zoiets ?quote:
Ja omdat daar Europa en Nederland op gegrondvest is.quote:Op zondag 17 april 2011 01:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij wilt iig het Christelijke propageren: en dat is dus geen verlichting die je propageert.
Jodenvervolging en rechts in een adem noemenquote:Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja maar volgens de heersende moraal van toenmalig heersend rechts waren zij een bedreiging voor onze beschaving...... heee verrek..... TS heeft het nu over andere religieuse vijanden van de beschaving..
vroeger dacht ik dat godsdienstintolerantie in Neerland verdwijnend was..... dat is een vergissing
zie de OP
Nee, het moderne Europa is niet op het Christelijke gegrondvest, dan hadden de wetenschappen zich niet kunnen ontwikkelen en alles wat daarmee samenhangt.quote:Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja omdat daar Europa en Nederland op gegrondvest is.
Dat heeft toch geen reet met de Islamisering te maken ? Die term houdt voor mij iig in dat ik mij moet aanpassen aan de islam. Ik moet het nog meemaken.quote:Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef DrDentz het volgende:
Maar goed, we zijn toch allang een beetje een islamitisch land met al de moskeeën, films als Shouf Shouf Habibi! en Het Schnitzelparadijs in de bios, Najib Amhali die volle zalen trekt en Afellay en Boulahrouz in het Nederlands voetbalelftal.
Zeg ik niet, anders lijk ik weer zo'n narrige rechtse neoconservatieve imperealist.quote:
Nationalisme. Dat is rechts.quote:Op zondag 17 april 2011 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jodenvervolging en rechts in een adem noemen
Voor mij houdt die term dat ik de invloed van moslims terugzie in de maatschappij.quote:Op zondag 17 april 2011 01:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen reet met de Islamisering te maken ? Die term houdt voor mij iig in dat ik mij moet aanpassen aan de islam. Ik moet het nog meemaken.
ja.... dat is de geschiedenis.....quote:Op zondag 17 april 2011 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jodenvervolging en rechts in een adem noemen
Die discussie gaan we nu niet hier voeren.quote:
Je bent zelf een orthodoxe Jood, die van de weeromstuit het neoconservatisme aanhangt?quote:Op zondag 17 april 2011 01:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeg ik niet, anders lijk ik weer zo'n narrige rechtse neoconservatieve imperealist.
Waarom niet ? Lijkt mij vrij essentieel aangezien het geneuzel over "onze" joods-christelijk-humanistische-boedhistische-vliegenspaghettimonsterisme-behalvedeislamisme cultuur daar een uiting van is.quote:Op zondag 17 april 2011 01:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die discussie gaan we nu niet hier voeren.
quote:Op zondag 17 april 2011 01:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bent zelf een orthodoxe Jood, die van de weeromstuit het neoconservatisme aanhangt?
Je vijanden detecteren en die met alles wat je hebt vernietigen, voordat zij jou vernietigen? Zoiets?
no-can-doquote:Op zondag 17 april 2011 01:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die discussie gaan we nu niet hier voeren.
En ook in de periode voor 40-45 waren Joden ongewenst in Nederland.quote:Op zondag 17 april 2011 01:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om maar niet te spreken over het verhaal van de Joden tussen 40-45 in ons eigen land...
Neemt niet weg dat de Joods-Christelijke cultuur niet bestaat en nooit heeft bestaan.quote:
Nee, het is en blijft een feit dat wij dmv de Islamisering onszelf tekort doen. Wij delen niet hun normen en waarden, en zij niet de onze. Daarbij is er momenteel nog geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat er een verlichting binnen de Islam aankomt.quote:Op zondag 17 april 2011 01:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom niet ? Lijkt mij vrij essentieel aangezien het geneuzel over "onze" joods-christelijk-humanistische-boedhistische-vliegenspaghettimonsterisme-behalvedeislamisme cultuur daar een uiting van is.
Ja, wat dan, ik kan niets anders verzinnen. Zelfs de geschiedenis moet herschreven worden om de vijand te vernietigen...quote:
Potsierlijke onzin. Elke politicus erkent dat, behalve ultra linkse politici zoals je die tegenkomt bij GL en SP.quote:Op zondag 17 april 2011 01:58 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En ook in de periode voor 40-45 waren Joden ongewenst in Nederland.
[..]
Neemt niet weg dat de Joods-Christelijke cultuur niet bestaat en nooit heeft bestaan.
Dat Wilders in artikel 1 van de Grondwet wil vastleggen dat Nederland een Joods-Christelijke (en humanistische) cultuur kent wil niet zeggen dat er in Nederland ook daadwerkelijk sprake is van een Joods-Christelijke cultuur of dat hier ooit sprake van is geweest. Want dat is simpelweg niet zo.
Ach, ik ben een beetje conservatief..en een beetje liberaal...quote:Op zondag 17 april 2011 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wat dan, ik kan niets anders verzinnen. Zelfs de geschiedenis moet herschreven worden om de vijand te vernietigen...
Waar dan? Ik heb er in heel Zuid-Limburg (660km2, 600.000 inwoners) met een hoop moeite net 5 weten te vinden.quote:Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef DrDentz het volgende:
Maar goed, we zijn toch allang een beetje een islamitisch land met al de moskeeën
Nou nou, 2 films in 10 jaar tijd. We worden echt overspoeld door Islamitische films zeg..quote:, films als Shouf Shouf Habibi! en Het Schnitzelparadijs in de bios
Van de tientallen komieken die volle zalen trekken is er 1tje moslim, ook niet bepaald een overweldigend aantal.quote:, Najib Amhali die volle zalen trekt
2 van de 22, ook niet bijster veel.quote:en Afellay en Boulahrouz in het Nederlands voetbalelftal.
Ik denk dat jij vele normen en waarden deelt met fundamentalistische moslims. Dat is juist het grappige. Je vertegenwoordigt de westerse cultuur van vrijheid en democratie helemaal niet.quote:Op zondag 17 april 2011 01:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het is en blijft een feit dat wij dmv de Islamisering onszelf tekort doen. Wij delen niet hun normen en waarden, en zij niet de onze. Daarbij is er momenteel nog geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat er een verlichting binnen de Islam aankomt.
Ja, hoewel Joden wel allerlei elementaire rechten hadden in ons land wel hadden die ze in Oost- en Midden-Europa niet hadden. Toch bestond er redelijk wat antisemitisme idd.quote:Op zondag 17 april 2011 01:58 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En ook in de periode voor 40-45 waren Joden ongewenst in Nederland.
Ik deel ook niet de normen en waarden van mijn buurman. Of de normen en waarden van christenen. Of de normen en waarden van een iemand die in Friesland woont.quote:Op zondag 17 april 2011 01:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het is en blijft een feit dat wij dmv de Islamisering onszelf tekort doen. Wij delen niet hun normen en waarden, en zij niet de onze. Daarbij is er momenteel nog geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat er een verlichting binnen de Islam aankomt.
Juist wel want die is daarop gefundeerd.quote:Op zondag 17 april 2011 02:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk dat jij vele normen en waarden deelt met fundamentalistische moslims. Dat is juist het grappige. Je vertegenwoordigt de westerse cultuur van vrijheid en democratie helemaal niet.
Dat wij als humanisten dat van elkaar respecteren, en dat wij desondanks die verschillen prima met elkaar kunnen samenleven. Echter lijkt dat bij Moslims praktisch onmogelijk.quote:Op zondag 17 april 2011 02:03 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ik deel ook niet de normen en waarden van mijn buurman. Of de normen en waarden van christenen. Of de normen en waarden van een iemand die in Friesland woont.
Er zijn talloze verschillende 'groepen' autochtone Nederlanders in Nederland die elkaars normen en waarden niet delen. Dus wat is het punt?
Wat is waarop gefundeerd en hoe verdedig jij dat door te stellen dat een bepaalde groep daar geen gebruik van mag maken en gestopt moet worden ?quote:Op zondag 17 april 2011 02:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist wel want die is daarop gefundeerd.
Veel meer natuurlijk. Ik gaf slechts een paar voorbeeldjes uit m'n hoofd. Ik claim ook niet dat we 'overspoeld' worden, maar je ziet wel duidelijk de invloed van de moslims.quote:Op zondag 17 april 2011 02:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waar dan? Ik heb er in heel Zuid-Limburg (660km2, 600.000 inwoners) met een hoop moeite net 5 weten te vinden.
[..]
Nou nou, 2 films in 10 jaar tijd. We worden echt overspoeld door Islamitische films zeg..
[..]
Van de tientallen komieken die volle zalen trekken is er 1tje moslim, ook niet bepaald een overweldigend aantal.
[..]
2 van de 22, ook niet bijster veel.
Ik ken geen ultra-linkse politici bij GL en SP... is jouw waarneming wel vrij van ultraisme ?quote:Op zondag 17 april 2011 02:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Potsierlijke onzin. Elke politicus erkent dat, behalve ultra linkse politici zoals je die tegenkomt bij GL en SP.
Ik ben van mening dat er een causaal verband ligt tussen de Islam en dicatoriale regimes.quote:Op zondag 17 april 2011 02:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is waarop gefundeerd en hoe verdedig jij dat door te stellen dat een bepaalde groep daar geen gebruik van mag maken en gestopt moet worden ?
Verdiep je dan maar eens in de neoconservatieven. Op zich een interessant verhaal, want ze waren ooit liberals, raakten vervolgens teleurgesteld in het liberalism van Roosevelt, hingen de esotherische filosofie aan van Leo Strauss, ontwikkelden een buitenland strategie voor de Amerikaanse politiek en liepen uiteindelijk stuk na 2001.quote:Op zondag 17 april 2011 02:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, ik ben een beetje conservatief..en een beetje liberaal...
waarom die dogmatische ontkenning weer...quote:Op zondag 17 april 2011 01:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uit youtube views kun je toch niet de conclusie trekken dat moslims meer invloed krijgen in Nederlandquote:Op zondag 17 april 2011 02:05 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Veel meer natuurlijk. Ik gaf slechts een paar voorbeeldjes uit m'n hoofd. Ik claim ook niet dat we 'overspoeld' worden, maar je ziet wel duidelijk de invloed van de moslims.
Gaat Yes-R als eerste over de 100 miljoen?
Niet de Hollandse zangers als Vader Abraham en Jan Keizer voeren de hitlijsten aan, maar Yes-R en Ali B.
Hitler was een moslim ? Zo leer je nog eens wat.quote:Op zondag 17 april 2011 02:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat er een causaal verband ligt tussen de Islam en dicatoriale regimes.
Ik vind een zekere meneer Reagan wel een leuke vent. Alhoewel een liebermann ook wel aardig lijkt.quote:Op zondag 17 april 2011 02:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verdiep je dan maar eens in de neoconservatieven. Op zich een interessant verhaal, want ze waren ooit liberals, raakten vervolgens teleurgesteld in het liberalism van Roosevelt, hingen de esotherische filosofie aan van Leo Strauss, ontwikkelden een buitenland strategie voor de Amerikaanse politiek en liepen uiteindelijk stuk na 2001.
Hitler was vooral erg links. Maar daar gaat het nu niet over.quote:Op zondag 17 april 2011 02:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Hitler was een moslim ? Zo leer je nog eens wat.
Ik word gek van Die Peter R. De Vries-achtige zeiktoon.quote:Op zondag 17 april 2011 02:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hitler was vooral erg links. Maar daar gaat het nu niet over.
Liebermann lijkt me niet echt aardig. De neoconservatieven zijn ook niet echt aardig imho. Het heeft wel wat weg van een vorm van Sociaal-Darwinisme ook. Het gaat iig gepaard met een zwart-wit beeld van de werkelijkheid, hetgeen de werkelijkheid geen recht doet.quote:Op zondag 17 april 2011 02:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind een zekere meneer Reagan wel een leuke vent. Alhoewel een liebermann ook wel aardig lijkt.
Nee even serieus. Jij ziet geen verschil van pak'm beet 30 jaar geleden?quote:Op zondag 17 april 2011 02:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Liebermann lijkt me niet echt aardig. De neoconservatieven zijn ook niet echt aardig imho. Het heeft wel wat weg van een vorm van Sociaal-Darwinisme ook. Het gaat iig gepaard met een zwart-wit beeld van de werkelijkheid, hetgeen de werkelijkheid geen recht doet.
Je praat poep. Historisch gezien is het een feit dat Nederland nooit een Joods-Christelijke cultuur heeft gekent. Dit is een fabeltje ofwel term die NA WOII verzonnen is door een paar invloedrijke correcte politici.quote:Op zondag 17 april 2011 02:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Potsierlijke onzin. Elke politicus erkent dat, behalve ultra linkse politici zoals je die tegenkomt bij GL en SP.
Maar vertel eens, hoe zag die zogenaamde Joods-Christelijke cultuur ofwel traditie eruit en hoe ziet die er tegenwoordig uit?quote:De Partij voor de Vrijheid zet zich in voor de traditionele Joods-christelijke en humanistische waarden
[..]
En vooral: in artikel 1 van de Grondwet verankeren we de Joods-christelijke en humanistische wortels van Nederland als dominante cultuur
nationalist, cultuurchauvinist....met een hekel aan links en bepaalde allochtonen.. die deze beschaving tot de ondergang drijven in zijn opvattingquote:Op zondag 17 april 2011 02:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, een enorm sociaal mens. Alles voor het volk. Behalve dan voor de joden, zigeuners, homo's, geestelijk gehandicapten, politieke tegenstanders etc. etc. Al die historici zijn ook maar linkse wetenschappers natuurlijk.quote:Op zondag 17 april 2011 02:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet echt nee, an sich. Er zijn wel dingen die me verontrusten, maar dat was toen ook.quote:Op zondag 17 april 2011 02:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee even serieus. Jij ziet geen verschil van pak'm beet 30 jaar geleden?
Hoe die traditie eruit ziet heb ik net getracht uit te leggen. Nogmaals, handel, voc, humanisme. En dat bij elkaar gevoegd maakt een cultuur. En ik heb nergens gesteld dat wij louter een Joodse cultuur kennen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:12 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Je praat poep. Historisch gezien is het een feit dat Nederland nooit een Joods-Christelijke cultuur heeft gekent. Dit is een fabeltje ofwel term die NA WOII verzonnen is door een paar invloedrijke correcte politici.
Feit is dat Nederland helemaal geen Joodse cultuur, traditie of wortels heeft. Ergens in de late middeleeuwen zijn de eerste Joodse immigranten in Nederland komen wonen maar dat heeft niets te maken met dat Nederland ooit (traditioneel) Joods zou zijn geweest. Sterker nog, in de 14e eeuw werden de paar Joden die in Nederlande woonden zelfs verdreven uit Nederland.
Of is bovenstaande ook verzonnen?![]()
Van Nederland een Joodse theocratie maken en dit in grondwet artikel 1 willen vastleggen is dan ook pure geschiedvervalsing.
Uit het partijprogramma van de PVV:
[..]
Maar vertel eens, hoe zag die zogenaamde Joods-Christelijke cultuur ofwel traditie eruit en hoe ziet die er tegenwoordig uit?
Spijker op de kop.quote:Op zondag 17 april 2011 02:15 schreef Klaudias het volgende:
"Wij zijn een christelijke cultuur!"
*miljoenen vergaste joden later*
"Eh ... wij zijn een joods-christelijke cultuur! Jaja, de joden horen er ook bij, heur!"
quote:Op zondag 17 april 2011 02:15 schreef Dutchnative het volgende:
Joden verschillen niet veel van Moslims. Dragen ook een religieus hoofddeksel, hebben eigen spijswetten, geloven in dezelfde God, veel Islamitische profeten waren Joods.
Maar wat is het specifiek joodse onderdeel van die cultuur dan ?quote:Op zondag 17 april 2011 02:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe die traditie eruit ziet heb ik net getracht uit te leggen. Nogmaals, handel, voc, humanisme. En dat bij elkaar gevoegd maakt een cultuur. En ik heb nergens gesteld dat wij louter een Joodse cultuur kennen.
Als je wilt beweren dat de islamisering niet heeft toegeslagen in in ieder geval het medialandschap van Nederland moet je dat zelf weten natuurlijk. Ik toon aan met mijn voorbeeldjes dat er wel een sterke verschuiving plaats heeft gevonden. Elly en Rikkert scoren geen hits meer met hun christelijke liedjes terwijl de 'Leipe Mocro Flavour' bovenaan staat.quote:Op zondag 17 april 2011 02:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Uit youtube views kun je toch niet de conclusie trekken dat moslims meer invloed krijgen in Nederland?
Miljoenen joden waren geen onderdeel van de cultuur dan?quote:Op zondag 17 april 2011 02:15 schreef Klaudias het volgende:
"Wij zijn een christelijke cultuur!"
*miljoenen vergaste joden later*
"Eh ... wij zijn een joods-christelijke cultuur! Jaja, de joden horen er ook bij, heur!"
In principe wat zij zeggen is: de bijbel is OT en NT. OT is Joods, NT is Christelijk, en dus hebben we een Joods-Christelijke cultuur. An sich wordt er dan niets gezegd over de eeuwenlange onmenselijke bejegening van Joden.quote:Op zondag 17 april 2011 02:12 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Je praat poep. Historisch gezien is het een feit dat Nederland nooit een Joods-Christelijke cultuur heeft gekent. Dit is een fabeltje ofwel term die NA WOII verzonnen is door een paar invloedrijke correcte politici.
Feit is dat Nederland helemaal geen Joodse cultuur, traditie of wortels heeft. Ergens in de late middeleeuwen zijn de eerste Joodse immigranten in Nederland komen wonen maar dat heeft niets te maken met dat Nederland ooit (traditioneel) Joods zou zijn geweest. Sterker nog, in de 14e eeuw werden de paar Joden die in Nederlande woonden zelfs verdreven uit Nederland.
Of is bovenstaande ook verzonnen?![]()
Van Nederland een Joodse theocratie maken en dit in grondwet artikel 1 willen vastleggen is dan ook pure geschiedvervalsing.
Uit het partijprogramma van de PVV:
[..]
Maar vertel eens, hoe zag die zogenaamde Joods-Christelijke cultuur ofwel traditie eruit en hoe ziet die er tegenwoordig uit?
Maar wat heeft dat met de islam te maken ? Maakt Frans Bauer christelijke muziek ?quote:Op zondag 17 april 2011 02:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als je wilt beweren dat de islamisering niet heeft toegeslagen in in ieder geval het medialandschap van Nederland moet je dat zelf weten natuurlijk. Ik toon aan met mijn voorbeeldjes dat er wel een sterke verschuiving plaats heeft gevonden. Elly en Rikkert scoren geen hits meer met hun christelijke liedjes terwijl de 'Leipe Mocro Flavour' bovenaan staat.
Voornamelijk handel, ware het niet dat zij daar veel invloed hadden en ook nog steeds hebben.quote:Op zondag 17 april 2011 02:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar wat is het specifiek joodse onderdeel van die cultuur dan ?
En sinds die tijd al ongewenst in europa.quote:Op zondag 17 april 2011 02:18 schreef gamezz het volgende:
[..]
Miljoenen joden waren geen onderdeel van de cultuur dan?
Joden waren in de 13e eeuw al hier.
In de zin dat ze een makkelijke zondebok waren voor de Christelijke massa's waren de Joden een onderdeel van onze cultuur.quote:Op zondag 17 april 2011 02:18 schreef gamezz het volgende:
[..]
Miljoenen joden waren geen onderdeel van de cultuur dan?
Joden waren in de 13e eeuw al hier.
wat is de specifieke christelijkheid dan van de uitbuitingspraktijken en de slavernijpraktijken van de VOC? en waarom vind je dat zo geweldig ?quote:Op zondag 17 april 2011 02:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe die traditie eruit ziet heb ik net getracht uit te leggen. Nogmaals, handel, voc, humanisme. En dat bij elkaar gevoegd maakt een cultuur. En ik heb nergens gesteld dat wij louter een Joodse cultuur kennen.
Nee, ik beweer dat je van een van de tientallen conclusies die je daaruit kunt trekken 'toevallig' die ene uitkiest die jou in je denkbeelden ondersteund. Jij trekt daar als conclusie uit dat Nederland islamiseert, terwijl je daar bijvoorbeeld ook uit zou kunnen concluderen dat moslims gewoon vaker op youtube zitten dan Nederlandse jongeren.quote:Op zondag 17 april 2011 02:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als je wilt beweren dat de islamisering niet heeft toegeslagen in in ieder geval het medialandschap van Nederland moet je dat zelf weten natuurlijk. Ik toon aan met mijn voorbeeldjes dat er wel een sterke verschuiving plaats heeft gevonden. Elly en Rikkert scoren geen hits meer met hun christelijke liedjes terwijl de 'Leipe Mocro Flavour' bovenaan staat.
Frans Bauer is ook slachtoffer geworden van islamisering. Oorspronkelijk zanger van het Nederlandse levenslied, mag hij van politiek correct Nederland alleen nog met Ali B de 'De leipe Bauer flavour' zingen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met de islam te maken ? Maakt Frans Bauer christelijke muziek ?
Begrijp ik nu goed dat de VOC voornamelijk bestuurd werd door joden ?quote:Op zondag 17 april 2011 02:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voornamelijk handel, ware het niet dat zij daar veel invloed hadden en ook nog steeds hebben.
Die moslims wonen hier al 40 jaar, allicht dat er na 3 generaties het 1 en ander doorsijpelt in de alledaagse cultuur. Dat zal alleen meer worden, en dat lijkt me enigszins wel logisch in een vrij land.quote:Op zondag 17 april 2011 02:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het stukje 'Joods' hoort in zijn geheel weg gelaten te worden. Zoals ik al schreef, ergens in de late middeleeuwen kwamen er een paar Joden deze kant op die later weer verdreven werden.quote:Op zondag 17 april 2011 02:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En hoe past een Joodse cultuur en Joodse traditie daarin?quote:Nogmaals, handel, voc, humanisme. En dat bij elkaar gevoegd maakt een cultuur.
Nee, als voorbeeld voerde ik daar aan dat zij bijvoorbeeld de eerste banken hebben opgericht. En ja, dat maakt wel deel uit van onze handelsgeschiedenis.quote:Op zondag 17 april 2011 02:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat de VOC voornamelijk bestuurd werd door joden ?
weet je zeker dat je hier niet vervalt in anti-joodse stereotyperingen?quote:Op zondag 17 april 2011 02:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voornamelijk handel, ware het niet dat zij daar veel invloed hadden en ook nog steeds hebben.
Dat heb ik duidelijk uitgelegd en anders lees je het maar even terug. Op verdere retoriek ga ik niet meer in.quote:Op zondag 17 april 2011 02:22 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Het stukje 'Joods' hoort in zijn geheel weg gelaten te worden. Zoals ik al schreef, ergens in de late middeleeuwen kwamen er een paar Joden deze kant op die later weer verdreven werden.
Wilders en jij kunnen hoog en laag springen maar het is simpelweg een feit dat we in Nederland (of europa) nooit een Joods-Christelijke cultuur hebben gehad en nu ook niet hebben.
Het is pure onzin om te zeggen dat Joden iets te maken hebben met de gangbare cultuur en traditie in Nederland te maken.
[..]
En hoe past een Joodse cultuur en Joodse traditie daarin?
Ik heb ook niet de illusie dat de islamisering gestopt kan worden.quote:Op zondag 17 april 2011 02:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die moslims wonen hier al 40 jaar, allicht dat er na 3 generaties het 1 en ander doorsijpelt in de alledaagse cultuur. Dat zal alleen meer worden, en dat lijkt me enigszins wel logisch in een vrij land.
Er waren al banken voordat wij hier onze berenvellen af hadden geworpen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, als voorbeeld voerde ik daar aan dat zij bijvoorbeeld de eerste banken hebben opgericht. En ja, dat maakt wel deel uit van onze handelsgeschiedenis.
Mwah, er zit wel een oorzaak gevolg relatie in. Je zou jezelf best eens kunnen afvragen waarom wij het nu juist zo goed hebbenquote:
Dat is geen Islamisering in de zin dat we over 15 jaar rijp zijn voor de sjaria, zoals Wilders ons wil laten geloven.quote:Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de illusie dat de islamisering gestopt kan worden.
Je gaat nu de mist in hoorquote:Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Er waren al banken voordat wij hier onze berenvellen af hadden geworpen.
Het gaat heel geleidelijk aan, het sluimert er gewoon in. Als Janmaat 30 jaar geleden had gezegd dat wij meer dan 1 miljoen Moslims zouden hebben anno 2011 dan was hij voor gek verklaard.quote:Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is geen Islamisering in de zin dat we over 15 jaar rijp zijn voor de sjaria, zoals Wilders ons wil laten geloven.
Door de Marshallhulp, aangezien Nederland zo goed als failliet was na WO2. De VS hadden er niet echt belang bij dat wij zouden vervallen tot een communistische heilstaat.quote:Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, er zit wel een oorzaak gevolg relatie in. Je zou jezelf best eens kunnen afvragen waarom wij het nu juist zo goed hebben
Kan je niet wat diepgaander reageren?quote:
Ik zie ook geen enkel raakvlak met de islam buiten dat artiesten van Marokkaanse komaf zijn.quote:Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is geen Islamisering in de zin dat we over 15 jaar rijp zijn voor de sjaria, zoals Wilders ons wil laten geloven.
En de Koran komt voor een groot gedeelte overeen met het Oude Testament. Dus eigenlijk kennen we een Islamitisch-Joods-Christelijke cultuur waarbij "Christelijk" uiteraard als laatste genoemd wordt?quote:Op zondag 17 april 2011 02:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In principe wat zij zeggen is: de bijbel is OT en NT. OT is Joods, NT is Christelijk, en dus hebben we een Joods-Christelijke cultuur. An sich wordt er dan niets gezegd over de eeuwenlange onmenselijke bejegening van Joden.
leg dat eens concreet uit..quote:Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, er zit wel een oorzaak gevolg relatie in. Je zou jezelf best eens kunnen afvragen waarom wij het nu juist zo goed hebben
hij had dan ongelijk gehad.. want het is 2011 en de miljoen is niet gehaaldquote:Op zondag 17 april 2011 02:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat heel geleidelijk aan, het sluimert er gewoon in. Als Janmaat 30 jaar geleden had gezegd dat wij meer dan 1 miljoen Moslims zouden hebben anno 2011 dan was hij voor gek verklaard.
Joh meen jequote:Op zondag 17 april 2011 02:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Door de Marshallhulp, aangezien Nederland zo goed als failliet was na WO2. De VS hadden er niet echt belang bij dat wij zouden vervallen tot een communistische heilstaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
wat wil je bij een php topicquote:Op zondag 17 april 2011 01:16 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Zieke reclames trekt dit topic aan.
Niet op domme vragen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:26 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Kan je niet wat diepgaander reageren?
Volgens mij is het niet dom om even te melden dat veel Islamitische profeten Joods waren.quote:
Dat is in die zin niet waar, dat de Islam na resp. Jodendom en Christendom komt. En daar stopt het voor de Christenen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:27 schreef Dlocks het volgende:
[..]
En de Koran komt voor een groot gedeelte overeen met het Oude Testament. Dus eigenlijk kennen we een Islamitisch-Joods-Christelijke cultuur waarbij "Christelijk" uiteraard als laatste genoemd wordt?
Dat hard werken de basis is voor een humanistische beschaving (zorg educatie veiligheid. Je weet dat er menig stroompje bloed gevloeid heeft voor dat soort elementaire basisbehoeften?quote:Op zondag 17 april 2011 02:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
leg dat eens concreet uit..
volgens mij was de VOC oudhollands mafia.. met geweld handelsmonopolies en gebieden veroveren ... het ging vooral om de poen... en de poen..
hoezo hebben zij een fundament gelegd voor humanisme ?
Dat laatste heb ik ook nooit beschouwd als als zijnde een religie.quote:Op zondag 17 april 2011 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is in die zin niet waar, dat de Islam na resp. Jodendom en Christendom komt. En daar stopt het voor de Christenen.
Maar vanuit de Islam bezien, is dat wel waar: die hebben een Joods-Christelijk-Islamitische cultuur.
Humanisten hebben ook geen Joods-Christelijke-Humanistische cultuur, die hebben gewoon humanistische normen en waarden. En daar heeft iedereen an sich wel een idee bij, maar dat is moeilijker te duiden, want het is in de eerste plaats al niet een religie.
Als de Christenen de Slag bij Lepanto in 1571 niet hadden gewonnen, waren we nu allemaal moslim.quote:Op zondag 17 april 2011 02:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat heel geleidelijk aan, het sluimert er gewoon in. Als Janmaat 30 jaar geleden had gezegd dat wij meer dan 1 miljoen Moslims zouden hebben anno 2011 dan was hij voor gek verklaard.
Maar je zet het bij 'Joods-Christelijk'? Waarom?quote:Op zondag 17 april 2011 02:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik ook nooit beschouwd als als zijnde een religie.
Ik noem beide stromingen bij elkaar gevoegd een cultuur.quote:Op zondag 17 april 2011 02:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je zet het bij 'Joods-Christelijk'? Waarom?
Wat is humanisme voor jou dan?
als iedereen hard werkt dan heeft men geen tijd om oorlog te voeren....quote:Op zondag 17 april 2011 02:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Door hard werken de basis is voor een humanistische beschaving (zorg educatie veiligheid. Je weet dat er menig stroompje bloed gevloeid heeft voor dat soort elementaire basisbehoeften?
daar hebben ze nooit wat aan gedaan man.quote:Op zondag 17 april 2011 02:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat hard werken de basis is voor een humanistische beschaving (zorg educatie veiligheid. Je weet dat er menig stroompje bloed gevloeid heeft voor dat soort elementaire basisbehoeften?
Wat is humanisme dan?quote:Op zondag 17 april 2011 02:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik noem beide stromingen bij elkaar gevoegd een cultuur.
die brave christelijke hardwerkende sjieke burgerij van Nederland had aandelen in de VOC en in de WIC... ze wisten van de slavernij en het geweld..... maar ja.... christelijk zijn doe je in de kerk en humanisme was voor hun nieuwlichterijquote:Op zondag 17 april 2011 02:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
daar hebben ze nooit wat aan gedaan man.
Pas in de 19de eeuw werden ze ietsje humaner, maar ook toen was er nog veel kritiek, o.a. door Multatuli.
Aha, op z'n manier.quote:Op zondag 17 april 2011 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is in die zin niet waar, dat de Islam na resp. Jodendom en Christendom komt. En daar stopt het voor de Christenen.
Maar vanuit de Islam bezien, is dat wel waar: die hebben een Joods-Christelijk-Islamitische cultuur.
[..]
De humanistische beschaving en cultuur hebben we natuurlijk niet te danken aan onze christen-vrienden. We kennen een humanistische beschaving en cultuur ondanks fel verzet hiertegen van onze christen-vrienden.quote:Op zondag 17 april 2011 02:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat hard werken de basis is voor een humanistische beschaving (zorg educatie veiligheid. Je weet dat er menig stroompje bloed gevloeid heeft voor dat soort elementaire basisbehoeften?
Er is ook veel overlap tussen Joods, Christelijk en Islamitisch, maar er zijn ook wel veel verschillen weer.quote:
Later.quote:Op zondag 17 april 2011 02:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga pitten, morgen wellicht verder, als het dan niet weer 6 tegen 1 is
Hoewel dat natuurlijk een denkfout is van die neoconservatieven. Als de welvaart toeneemt bij moslims, worden ze ook minder religieus.quote:Op zondag 17 april 2011 02:39 schreef gelly het volgende:
Maar goed, gezien vanuit het sociaal-darwinistische kader waarin de gemiddelde neo-conservatief denkt is het toch prima dat de islamitische cultuur die van ons verdrijft ? Dan is die van ons te zwak en dus minderwaardig. Beter dat dan een beetje links ingrijpen in inferieure waarden en normen.
Ja dat begrijp ik. Ik doelde met "aha op die manier" op het punt dat men het Joods-Christelijk i.p.v. Christelijk-Joods noemt omdat het OT ouder is dan het NT. Of ik heb je verkeerd begrepen (het is immers al laatquote:Op zondag 17 april 2011 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er is ook veel overlap tussen Joods, Christelijk en Islamitisch, maar er zijn ook wel veel verschillen weer.
De VOC mentaliteit, liet Multatuli ons zien, was de Droogstoppel-mentaliteit, koffiebrander aan de Lauriergracht no.37.quote:Op zondag 17 april 2011 02:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
die brave christelijke hardwerkende sjieke burgerij van Nederland hadden aandelen in de VOC en in de WIC... ze wisten van de slavernij en het geweld..... maar ja.... christelijk zijn doe je in de kerk en humanisme was voor hun nieuwlichterij
Mooiste voorbeeld natuurlijk: The closure of the American mind... http://en.wikipedia.org/w(...)of_the_American_Mind van Allan Bloom, de facto neoconservatief.quote:Op zondag 17 april 2011 02:49 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zag net een stukje op Canvas van de film the Candidate uit 1972..
Robert Redford speelde een Democrat-kandidaat die in diskussie was met zijn conservatieve opponent...
Ja hoor , natuurlijk begon die conservatief even over de teloorgang van de Amerikaanse cultuur..
Wat is die fascinatie van conservatieven met de culturele ondergang...
Steeds weer paniekerig doen en vijanden zien....
1972 !!
1932
1902
Hetzelfde liedje van die conservatieven... ze lijken wel jehova's die ook herhaaldelijk het einde van de wereld voorspelden
Aantasting van die waarden mogen we ook niet tolereren. De waarheid is dat het gros van de moslims in Nederland geen probleem heeft met homo's. De NL-Moslims zijn de meest liberale ter wereld.quote:Op zondag 17 april 2011 01:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was overal ter wereld. Daarbij hebben wij uiteindelijk de slag gemaakt om juist wel vrouwenrechten toe te kennen, om homo's wel te laten trouwen. Dat is een heel stuk liberalisme wat je dikwijls in Islamitische landen niet ziet.
Concreet?quote:Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aldus begint de preek van dominee Phpmystyle, op deze Godvrezende zondag 17 april 2011.quote:Op zondag 17 april 2011 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ik moet met pijn in mijn hart vaststellen dat de hierboven genoemde cultuur aan het verwateren en vervagen is door de opkomende Islam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |