abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2011 @ 01:06:18 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95607355
Ik moet met pijn in mijn hart vaststellen dat de hierboven genoemde cultuur aan het verwateren en vervagen is door de opkomende Islam. We hebben het hier over een cultuur die Nederland gebracht heeft tot een van de meest welvarende landen ter wereld. De VOC mentaliteit, de eerste grote multinationals. Allemaal vloeien ze voort uit onze traditie/cultuur, denk bijvoorbeeld eens aan de Joden die aan de wieg stonden van de eerste banken. En zo kun je eindeloos doorgaan.

Helaas is deze cultuur aan het verdwijnen en plaats aan het maken voor een Islamitische cultuur gemengd met wat sociaal democratie en progressief liberalisme, deze cultuur weet zich gesteund door marxistische cultuur-relativisten die alles wel best vinden. Deze houding en het huidige tendens wat zich nu voordoet zal onherroepelijk leiden tot de ondergang van Europa en een einde maken aan onze welvaart.

Doel: Hoe kunnen we deze trend doorbreken en een nieuwe weg inslaan die past bij de 21e eeuw?

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 17-04-2011 01:11:35 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_95607686
Alle buitenlanders het land uitzetten en alle linksen heropvoeden.
pi_95607769
Zal niet veel tegen te doen zijn.
pi_95607780

Zieke reclames trekt dit topic aan.
  zondag 17 april 2011 @ 01:20:25 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95607920
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:16 schreef gamezz het volgende:
Zal niet veel tegen te doen zijn.
Waarom niet?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95607950
Hoe fucking oud ben je nou? Als je niet veel ouder dan 30 bent heb je nooit een andere cultuur meegemaakt dan deze. Voor jou is er dus niks veranderd.

Mensen doen alsof ze lopende geschiedenisboeken zijn met een sterk inlevingsvermogen |:(
  zondag 17 april 2011 @ 01:22:23 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95607980
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:21 schreef ABombali het volgende:
Hoe fucking oud ben je nou? Als je niet veel ouder dan 30 bent heb je nooit een andere cultuur meegemaakt dan deze. Voor jou is er dus niks veranderd.

Mensen doen alsof ze lopende geschiedenisboeken zijn met een sterk inlevingsvermogen |:(
Het spijt me, ik hoor en lees ook nog wel wat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 01:22:56 #8
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95607997
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:06 schreef phpmystyle het volgende:

Helaas is deze cultuur aan het verdwijnen en plaats aan het maken voor een Islamitische cultuur gemengd met wat sociaal democratie en progressief liberalisme, deze cultuur weet zich gesteund door marxistische cultuur-relativisten die alles wel best vinden.
Die heb je van Bosma
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_95608035
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom niet?
Een immigratiestop uit moslimlanden? Daar gaat de meerderheid het nooit mee eens zijn, en al helemaal niet in alle Europese landen ben ik bang.
pi_95608086
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:24 schreef gamezz het volgende:

[..]

Een immigratiestop uit moslimlanden? Daar gaat de meerderheid het nooit mee eens zijn, en al helemaal niet in alle Europese landen ben ik bang.
Wel flauw, in andere Europese landen hebben ze relatief veel minder moslims dan wij.
pi_95608140
Ik zie niet veel mensen overgaan op het Islamitische geloof, verder sterft uiteindelijk dat Joods-Christelijke ook uit, blijft over een Humanistische cultuur: gericht op mensen, hun behoeften, rechten en plichten die daarbij horen, prima dus.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 01:27:42 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608143
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:24 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij af, temeer als je je bedenkt hoe het 20 jaar geleden was, toen was het dossier cutluur/integratie/etc nog onbespreekbaar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608147
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het spijt me, ik hoor en lees ook nog wel wat.
Dan heb je ook wel gelezen dat het tegenwoordig veel beter gaat met Nederland dan 50 jaar geleden. Rechten van de vrouw kenden ze toen bijna niet, een vrouw was een huisvrouw. Zo kun je veel meer dingen opnoemen die de prachtige Christelijke cultuur ons "oplegde".

Volksverhuizingen zijn er altijd al geweest, al sinds dag 1(en nee dat waren jouw adam en eva waarschijnlijk niet). Je moet niet zo bang zijn voor alles wat je niet kent, het komt wel goed.
  zondag 17 april 2011 @ 01:28:34 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608169
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Die heb je van Bosma
Nope,ik lees wel eens wat vaker columns.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608189
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:26 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wel flauw, in andere Europese landen hebben ze relatief veel minder moslims dan wij.
Rotterdam het nieuwe Mekka?
Via Nederland zullen ze heel Europa binnen kunnen komen.
  zondag 17 april 2011 @ 01:30:15 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608222
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:27 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dan heb je ook wel gelezen dat het tegenwoordig veel beter gaat met Nederland dan 50 jaar geleden. Rechten van de vrouw kenden ze toen bijna niet, een vrouw was een huisvrouw. Zo kun je veel meer dingen opnoemen die de prachtige Christelijke cultuur ons "oplegde".

Volksverhuizingen zijn er altijd al geweest, al sinds dag 1(en nee dat waren jouw adam en eva waarschijnlijk niet). Je moet niet zo bang zijn voor alles wat je niet kent, het komt wel goed.
Dat was overal ter wereld. Daarbij hebben wij uiteindelijk de slag gemaakt om juist wel vrouwenrechten toe te kennen, om homo's wel te laten trouwen. Dat is een heel stuk liberalisme wat je dikwijls in Islamitische landen niet ziet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608264
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:29 schreef gamezz het volgende:

[..]

Rotterdam het nieuwe Mekka?
Via Nederland zullen ze heel Europa binnen kunnen komen.
Misschien moet er dan centraal Europees geregeld worden dat er in noordelijk Noorwegen of op Swalbard een centrale moslimvestigingsplaats komt. Die Scandinaviërs maken het er zich nu wel erg makkelijk vanaf, daar moet je met een vergrootglas zoeken naar een Marokkaan.
  zondag 17 april 2011 @ 01:34:02 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608338
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:31 schreef gamezz het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)zijn-moslims-in-2012

Reële voorspelling?
Nee, wij Europeanen zijn te humaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608368
Leg nou eens aan de hand van concrete voorbeelden uit wat jij nou precies merkt van je islamisering?
pi_95608382
Als je een keer in een grote stad komt dan zie je ook wel dat er maar een heel klein deel echt moslim is, de rest is Nieuw Moslim(alleen zichzelf moslim noemen, doen verder niks). Volgende generatie zal nog erger verwesterd denk ik.
  zondag 17 april 2011 @ 01:36:47 #22
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608417
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:35 schreef Tocadisco het volgende:
Leg nou eens aan de hand van concrete voorbeelden uit wat jij nou precies merkt van je islamisering?
Als je voorbeelden wil horen als''de vis is duurder geworden'' door de Islamiseren dan zal ik je het antwoord verschuldigd blijven. Wil je de OP lezen dan zul je begrijpen dat ik mijn zorgen uitspreek over de toekomst.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608427
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:35 schreef Tocadisco het volgende:
Buiten dat zou ik graag weten wat het Joodse gedeelte van onze cultuur nu precies is. Joden waren vroeger ook notoire cultuurverziekers heb ik vernomen.
  zondag 17 april 2011 @ 01:37:28 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608434
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:35 schreef ABombali het volgende:
Als je een keer in een grote stad komt dan zie je ook wel dat er maar een heel klein deel echt moslim is, de rest is Nieuw Moslim(alleen zichzelf moslim noemen, doen verder niks). Volgende generatie zal nog erger verwesterd denk ik.
Binnen de Islam werkt dat natuurlijk wel even wat anders he. Die hebben de hele verlichting nog niet meegemaakt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608487
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Binnen de Islam werkt dat natuurlijk wel even wat anders he. Die hebben de hele verlichting nog niet meegemaakt.
Daarbij de Joden in Nederland van Sefardische afkomst waren vaak al min of meer atheïstisch, iig al deïstisch, en gericht op een humane, menselijke cultuur.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 01:40:07 #26
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608520
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daarbij de Joden in Nederland van Sefardische afkomst waren vaak al min of meer atheïstisch, iig al deïstisch, en gericht op een humane, menselijke cultuur.
Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608535
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Europa heeft er drie eeuwen over gedaan om een beetje verlicht te geraken en, getuige je TT, kun je die verlichting dus nog steeds tussen aanhalingstekens plaatsen bij sommigen...
I´m back.
pi_95608588
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als je voorbeelden wil horen als''de vis is duurder geworden'' door de Islamiseren dan zal ik je het antwoord verschuldigd blijven. Wil je de OP lezen dan zul je begrijpen dat ik mijn zorgen uitspreek over de toekomst.
Je maakt je dus druk om iets wat je door anderen mensen is aangepraat?
pi_95608672
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.
Ik heb het over de Joden van het Iberisch schiereiland die na 1490, toen Spanje verenigd werd en de moslims werden teruggedrongen, konden kiezen vaak tussen de dood of overgaan op het Christelijke geloof. Bij het Christelijke geloof lag hun hart echter niet en de oude riten en gebruiken van hun eigen geloof verloren ze. Hierdoor zouden zij een uitermate sceptische blik ontwikkelen op ieder geloof, Christelijk, Joods of Islam. Vergelijk ook Baruch de Spinoza, een van oorsprong Sefardische Jood.
Orthodoxe Joden, zijn vaak Chassidische Joden, en dat is een fundamentalistische stroming ontstaan bij de Joden in Oost-Europa aan het eind van de 18de eeuw, dus dat heeft sws ook geografisch al een andere herkomst.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 01:45:04 #30
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95608675
De Joods-Christelijke cultuur bestaat niet en heeft nooit bestaan. Dus hoe kan een niet bestaande cultuur verdwijnen :?
pi_95608713
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat ?

Sinds wanneer zijn we trouwens een gedeeltelijk joodse cultuur. Zo vlak voor WO2 moesten "wij" er niet veel van hebben en stuurden we Joodse vluchtelingen weer terug naar nazi-Duitsland. Een warme band dus.
pi_95608755
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 01:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat ?

Sinds wanneer zijn we trouwens een gedeeltelijk joodse cultuur. Zo vlak voor WO2 moesten "wij" er niet veel van hebben en stuurden we Joodse vluchtelingen weer terug naar nazi-Duitsland. Een warme band dus.
Om maar niet te spreken over het verhaal van de Joden tussen 40-45 in ons eigen land...
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 01:48:58 #33
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95608775
Lekker dom met woordjes smijten; dat is altijd het beste. Lekker roepen van de joden dit en de christenen dit en de humanisten dit en daar staan we toch voor in dit land en het moet toch niet gekker worden en ondertussen zelf geen flauw idee hebben waar het over gaat en die drie dingen bij elkander brengen alsof het de grootste vanzelfsprekendheid is die er is en als iets daar wel recht tegenover staat, dan is het wel de Islam! Ach, valt er een grote nonsens te horen, vandaag de dag? Jazeker: boeddhisten eruit!

:r.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_95608783
quote:
Ik moet met pijn in mijn hart vaststellen dat de hierboven genoemde cultuur aan het verwateren en vervagen is door de opkomende Islam. We hebben het hier over een cultuur die Nederland gebracht heeft tot een van de meest welvarende landen ter wereld. De VOC mentaliteit,
Dat de VOC-mentaliteit en religies verdwijnen is een goede zaak.
De opkomst van de islamitische overtuiging in Nederland is te verwaarlozen onder die groep mensen die niet van Islamitisch afkomst zijn....
Wat doe je toch allemaal paniekerig...
Wat rest is.... humanistisch.. en dat is schitterend .. en paniekerigheid leidt tot intolerantie en das nie humanistisch...
pi_95608786
Het aantal Joden in Nederland is nu ook nog zwaaar te verwaarlozen. +- 50.000
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 17 april 2011 @ 01:49:24 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608789
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Europa heeft er drie eeuwen over gedaan om een beetje verlicht te geraken en, getuige je TT, kun je die verlichting dus nog steeds tussen aanhalingstekens plaatsen bij sommigen...
Pardon? Ik ben niet christelijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 01:50:25 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608812
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 01:49 schreef Dutchnative het volgende:
Het aantal Joden in Nederland is nu ook nog zwaaar te verwaarlozen. +- 50.000
Ze hebben wel invloed :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608818
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben niet christelijk.
Jij wilt iig het Christelijke propageren: en dat is dus geen verlichting die je propageert.
I´m back.
pi_95608826
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom dat tongetje?
I´m back.
pi_95608849
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Om maar niet te spreken over het verhaal van de Joden tussen 40-45 in ons eigen land...
ja maar volgens de heersende moraal van toenmalig heersend rechts waren zij een bedreiging voor onze beschaving...... heee verrek..... TS heeft het nu over andere religieuse vijanden van de beschaving..
vroeger dacht ik dat godsdienstintolerantie in Neerland verdwijnend was..... dat is een vergissing
zie de OP
pi_95608852
quote:

[..]

Negers dansen goed, hebben een grote piemel, Aziaten werken hard, en Joden zijn goed met geld ? Zoiets ?
pi_95608854
Maar goed, we zijn toch allang een beetje een islamitisch land met al de moskeeën, films als Shouf Shouf Habibi! en Het Schnitzelparadijs in de bios, Najib Amhali die volle zalen trekt en Afellay en Boulahrouz in het Nederlands voetbalelftal.
  zondag 17 april 2011 @ 01:52:36 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608862
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij wilt iig het Christelijke propageren: en dat is dus geen verlichting die je propageert.
Ja omdat daar Europa en Nederland op gegrondvest is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 01:53:16 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608880
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja maar volgens de heersende moraal van toenmalig heersend rechts waren zij een bedreiging voor onze beschaving...... heee verrek..... TS heeft het nu over andere religieuse vijanden van de beschaving..
vroeger dacht ik dat godsdienstintolerantie in Neerland verdwijnend was..... dat is een vergissing
zie de OP
Jodenvervolging en rechts in een adem noemen :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608891
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja omdat daar Europa en Nederland op gegrondvest is.
Nee, het moderne Europa is niet op het Christelijke gegrondvest, dan hadden de wetenschappen zich niet kunnen ontwikkelen en alles wat daarmee samenhangt.
I´m back.
pi_95608906
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef DrDentz het volgende:
Maar goed, we zijn toch allang een beetje een islamitisch land met al de moskeeën, films als Shouf Shouf Habibi! en Het Schnitzelparadijs in de bios, Najib Amhali die volle zalen trekt en Afellay en Boulahrouz in het Nederlands voetbalelftal.
Dat heeft toch geen reet met de Islamisering te maken ? Die term houdt voor mij iig in dat ik mij moet aanpassen aan de islam. Ik moet het nog meemaken.
  zondag 17 april 2011 @ 01:54:49 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608920
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom dat tongetje?
Zeg ik niet, anders lijk ik weer zo'n narrige rechtse neoconservatieve imperealist.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608926
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nationalisme. Dat is rechts.
pi_95608928
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat heeft toch geen reet met de Islamisering te maken ? Die term houdt voor mij iig in dat ik mij moet aanpassen aan de islam. Ik moet het nog meemaken.
Voor mij houdt die term dat ik de invloed van moslims terugzie in de maatschappij.
pi_95608940
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

ja.... dat is de geschiedenis.....
ik had het over toenmalig heersend rechts in reactie op Ryan die 40-45 Nederland noemde
goed lezen wel
  zondag 17 april 2011 @ 01:55:41 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608951
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Nationalisme. Dat is rechts.
Die discussie gaan we nu niet hier voeren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608977
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zeg ik niet, anders lijk ik weer zo'n narrige rechtse neoconservatieve imperealist.
Je bent zelf een orthodoxe Jood, die van de weeromstuit het neoconservatisme aanhangt?
Je vijanden detecteren en die met alles wat je hebt vernietigen, voordat zij jou vernietigen? Zoiets?
I´m back.
pi_95609006
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom niet ? Lijkt mij vrij essentieel aangezien het geneuzel over "onze" joods-christelijk-humanistische-boedhistische-vliegenspaghettimonsterisme-behalvedeislamisme cultuur daar een uiting van is.
  zondag 17 april 2011 @ 01:57:42 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609011
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bent zelf een orthodoxe Jood, die van de weeromstuit het neoconservatisme aanhangt?
Je vijanden detecteren en die met alles wat je hebt vernietigen, voordat zij jou vernietigen? Zoiets?
:D
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609017
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

no-can-do
jij begon met het fokritueel weer opvoeren
de ondergang van de beschaving door vreemdelingen = klassiek nationalistisch thema
  zondag 17 april 2011 @ 01:58:47 #56
18159 Dlocks
pi_95609030
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En ook in de periode voor 40-45 waren Joden ongewenst in Nederland.

quote:

[..]

Neemt niet weg dat de Joods-Christelijke cultuur niet bestaat en nooit heeft bestaan.

Dat Wilders in artikel 1 van de Grondwet wil vastleggen dat Nederland een Joods-Christelijke (en humanistische) cultuur kent wil niet zeggen dat er in Nederland ook daadwerkelijk sprake is van een Joods-Christelijke cultuur of dat hier ooit sprake van is geweest. Want dat is simpelweg niet zo.
  zondag 17 april 2011 @ 01:59:13 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609043
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom niet ? Lijkt mij vrij essentieel aangezien het geneuzel over "onze" joods-christelijk-humanistische-boedhistische-vliegenspaghettimonsterisme-behalvedeislamisme cultuur daar een uiting van is.
Nee, het is en blijft een feit dat wij dmv de Islamisering onszelf tekort doen. Wij delen niet hun normen en waarden, en zij niet de onze. Daarbij is er momenteel nog geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat er een verlichting binnen de Islam aankomt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609058
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

:D
Ja, wat dan, ik kan niets anders verzinnen. Zelfs de geschiedenis moet herschreven worden om de vijand te vernietigen...
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:00:36 #59
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609075
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:58 schreef Dlocks het volgende:

[..]

[..]

Neemt niet weg dat de Joods-Christelijke cultuur niet bestaat en nooit heeft bestaan.

Dat Wilders in artikel 1 van de Grondwet wil vastleggen dat Nederland een Joods-Christelijke (en humanistische) cultuur kent wil niet zeggen dat er in Nederland ook daadwerkelijk sprake is van een Joods-Christelijke cultuur of dat hier ooit sprake van is geweest. Want dat is simpelweg niet zo.
Potsierlijke onzin. Elke politicus erkent dat, behalve ultra linkse politici zoals je die tegenkomt bij GL en SP.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 02:01:20 #60
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609089
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wat dan, ik kan niets anders verzinnen. Zelfs de geschiedenis moet herschreven worden om de vijand te vernietigen...
Ach, ik ben een beetje conservatief..en een beetje liberaal... :D
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609095
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef DrDentz het volgende:
Maar goed, we zijn toch allang een beetje een islamitisch land met al de moskeeën
Waar dan? Ik heb er in heel Zuid-Limburg (660km2, 600.000 inwoners) met een hoop moeite net 5 weten te vinden.
quote:
, films als Shouf Shouf Habibi! en Het Schnitzelparadijs in de bios
Nou nou, 2 films in 10 jaar tijd. We worden echt overspoeld door Islamitische films zeg..
quote:
, Najib Amhali die volle zalen trekt
Van de tientallen komieken die volle zalen trekken is er 1tje moslim, ook niet bepaald een overweldigend aantal.
quote:
en Afellay en Boulahrouz in het Nederlands voetbalelftal.
2 van de 22, ook niet bijster veel.
pi_95609106
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, het is en blijft een feit dat wij dmv de Islamisering onszelf tekort doen. Wij delen niet hun normen en waarden, en zij niet de onze. Daarbij is er momenteel nog geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat er een verlichting binnen de Islam aankomt.
Ik denk dat jij vele normen en waarden deelt met fundamentalistische moslims. Dat is juist het grappige. Je vertegenwoordigt de westerse cultuur van vrijheid en democratie helemaal niet.
pi_95609117
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:58 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ja, hoewel Joden wel allerlei elementaire rechten hadden in ons land wel hadden die ze in Oost- en Midden-Europa niet hadden. Toch bestond er redelijk wat antisemitisme idd.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:03:38 #64
18159 Dlocks
pi_95609142
quote:

[..]

Ik deel ook niet de normen en waarden van mijn buurman. Of de normen en waarden van christenen. Of de normen en waarden van een iemand die in Friesland woont.

Er zijn talloze verschillende 'groepen' autochtone Nederlanders in Nederland die elkaars normen en waarden niet delen. Dus wat is het punt?
  zondag 17 april 2011 @ 02:03:43 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609145
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat jij vele normen en waarden deelt met fundamentalistische moslims. Dat is juist het grappige. Je vertegenwoordigt de westerse cultuur van vrijheid en democratie helemaal niet.
Juist wel want die is daarop gefundeerd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 02:04:57 #66
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609173
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:03 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik deel ook niet de normen en waarden van mijn buurman. Of de normen en waarden van christenen. Of de normen en waarden van een iemand die in Friesland woont.

Er zijn talloze verschillende 'groepen' autochtone Nederlanders in Nederland die elkaars normen en waarden niet delen. Dus wat is het punt?
Dat wij als humanisten dat van elkaar respecteren, en dat wij desondanks die verschillen prima met elkaar kunnen samenleven. Echter lijkt dat bij Moslims praktisch onmogelijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609176
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Juist wel want die is daarop gefundeerd.
Wat is waarop gefundeerd en hoe verdedig jij dat door te stellen dat een bepaalde groep daar geen gebruik van mag maken en gestopt moet worden ?
pi_95609179
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Waar dan? Ik heb er in heel Zuid-Limburg (660km2, 600.000 inwoners) met een hoop moeite net 5 weten te vinden.

[..]

Nou nou, 2 films in 10 jaar tijd. We worden echt overspoeld door Islamitische films zeg..

[..]

Van de tientallen komieken die volle zalen trekken is er 1tje moslim, ook niet bepaald een overweldigend aantal.

[..]

2 van de 22, ook niet bijster veel.
Veel meer natuurlijk. Ik gaf slechts een paar voorbeeldjes uit m'n hoofd. Ik claim ook niet dat we 'overspoeld' worden, maar je ziet wel duidelijk de invloed van de moslims.

Gaat Yes-R als eerste over de 100 miljoen?

Niet de Hollandse zangers als Vader Abraham en Jan Keizer voeren de hitlijsten aan, maar Yes-R en Ali B.
pi_95609182
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Potsierlijke onzin. Elke politicus erkent dat, behalve ultra linkse politici zoals je die tegenkomt bij GL en SP.
Ik ken geen ultra-linkse politici bij GL en SP... is jouw waarneming wel vrij van ultraisme ?
Natuurlijk ... deze samenleving is veel bepaald door de christelijke geloven, wat voortkwam uit het oude joodse geloof... maar het is onzin om daarom deze samenleving joods te noemen..
en die christelijke sentimenten bij mensen verdwijnen met de dag .
  zondag 17 april 2011 @ 02:06:12 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609202
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat is waarop gefundeerd en hoe verdedig jij dat door te stellen dat een bepaalde groep daar geen gebruik van mag maken en gestopt moet worden ?
Ik ben van mening dat er een causaal verband ligt tussen de Islam en dicatoriale regimes.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609217
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ach, ik ben een beetje conservatief..en een beetje liberaal... :D
Verdiep je dan maar eens in de neoconservatieven. Op zich een interessant verhaal, want ze waren ooit liberals, raakten vervolgens teleurgesteld in het liberalism van Roosevelt, hingen de esotherische filosofie aan van Leo Strauss, ontwikkelden een buitenland strategie voor de Amerikaanse politiek en liepen uiteindelijk stuk na 2001.
I´m back.
pi_95609225
quote:

[..]

waarom die dogmatische ontkenning weer...
in principe: alle mensen van islamitische komaf die willen hetzelfde als mensen van christelijk komaf.... een rustig leventje leiden... niet je buren overhoop knallen in een winkelcentrum ed..
pi_95609227
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:05 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Veel meer natuurlijk. Ik gaf slechts een paar voorbeeldjes uit m'n hoofd. Ik claim ook niet dat we 'overspoeld' worden, maar je ziet wel duidelijk de invloed van de moslims.

Gaat Yes-R als eerste over de 100 miljoen?

Niet de Hollandse zangers als Vader Abraham en Jan Keizer voeren de hitlijsten aan, maar Yes-R en Ali B.
Uit youtube views kun je toch niet de conclusie trekken dat moslims meer invloed krijgen in Nederland :')?
pi_95609232
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat er een causaal verband ligt tussen de Islam en dicatoriale regimes.
Hitler was een moslim ? Zo leer je nog eens wat.
  zondag 17 april 2011 @ 02:08:41 #75
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609238
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verdiep je dan maar eens in de neoconservatieven. Op zich een interessant verhaal, want ze waren ooit liberals, raakten vervolgens teleurgesteld in het liberalism van Roosevelt, hingen de esotherische filosofie aan van Leo Strauss, ontwikkelden een buitenland strategie voor de Amerikaanse politiek en liepen uiteindelijk stuk na 2001.
Ik vind een zekere meneer Reagan wel een leuke vent. Alhoewel een liebermann ook wel aardig lijkt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 02:09:36 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609260
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Hitler was een moslim ? Zo leer je nog eens wat.
Hitler was vooral erg links. Maar daar gaat het nu niet over.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609278
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik word gek van Die Peter R. De Vries-achtige zeiktoon.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95609306
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik vind een zekere meneer Reagan wel een leuke vent. Alhoewel een liebermann ook wel aardig lijkt.
Liebermann lijkt me niet echt aardig. De neoconservatieven zijn ook niet echt aardig imho. Het heeft wel wat weg van een vorm van Sociaal-Darwinisme ook. Het gaat iig gepaard met een zwart-wit beeld van de werkelijkheid, hetgeen de werkelijkheid geen recht doet.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:12:38 #79
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609340
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Liebermann lijkt me niet echt aardig. De neoconservatieven zijn ook niet echt aardig imho. Het heeft wel wat weg van een vorm van Sociaal-Darwinisme ook. Het gaat iig gepaard met een zwart-wit beeld van de werkelijkheid, hetgeen de werkelijkheid geen recht doet.
Nee even serieus. Jij ziet geen verschil van pak'm beet 30 jaar geleden?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 02:12:56 #80
18159 Dlocks
pi_95609345
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je praat poep. Historisch gezien is het een feit dat Nederland nooit een Joods-Christelijke cultuur heeft gekent. Dit is een fabeltje ofwel term die NA WOII verzonnen is door een paar invloedrijke correcte politici.

Feit is dat Nederland helemaal geen Joodse cultuur, traditie of wortels heeft. Ergens in de late middeleeuwen zijn de eerste Joodse immigranten in Nederland komen wonen maar dat heeft niets te maken met dat Nederland ooit (traditioneel) Joods zou zijn geweest. Sterker nog, in de 14e eeuw werden de paar Joden die in Nederlande woonden zelfs verdreven uit Nederland.

Of is bovenstaande ook verzonnen? :')

Van Nederland een Joodse theocratie maken en dit in grondwet artikel 1 willen vastleggen is dan ook pure geschiedvervalsing.

Uit het partijprogramma van de PVV:

quote:
De Partij voor de Vrijheid zet zich in voor de traditionele Joods-christelijke en humanistische waarden

[..]

En vooral: in artikel 1 van de Grondwet verankeren we de Joods-christelijke en humanistische wortels van Nederland als dominante cultuur
Maar vertel eens, hoe zag die zogenaamde Joods-Christelijke cultuur ofwel traditie eruit en hoe ziet die er tegenwoordig uit?
pi_95609363
quote:

[..]

nationalist, cultuurchauvinist....met een hekel aan links en bepaalde allochtonen.. die deze beschaving tot de ondergang drijven in zijn opvatting
dus hij was rechts..
pi_95609374
quote:

[..]

Ja, een enorm sociaal mens. Alles voor het volk. Behalve dan voor de joden, zigeuners, homo's, geestelijk gehandicapten, politieke tegenstanders etc. etc. Al die historici zijn ook maar linkse wetenschappers natuurlijk.
pi_95609375
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee even serieus. Jij ziet geen verschil van pak'm beet 30 jaar geleden?
Niet echt nee, an sich. Er zijn wel dingen die me verontrusten, maar dat was toen ook.
Nu woonde ik toen in Asd en nu in de provincie, maar wat bijv. veiligheid betreft woon je hier net zo goed als in de jaren 70...
I´m back.
pi_95609388
Joden verschillen niet veel van Moslims. Dragen ook een religieus hoofddeksel, hebben eigen spijswetten, geloven in dezelfde God, veel Islamitische profeten waren Joods.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95609393
"Wij zijn een christelijke cultuur!"

*miljoenen vergaste joden later*

"Eh ... wij zijn een joods-christelijke cultuur! Jaja, de joden horen er ook bij, heur!"

:')
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zondag 17 april 2011 @ 02:16:12 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609411
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:12 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Je praat poep. Historisch gezien is het een feit dat Nederland nooit een Joods-Christelijke cultuur heeft gekent. Dit is een fabeltje ofwel term die NA WOII verzonnen is door een paar invloedrijke correcte politici.

Feit is dat Nederland helemaal geen Joodse cultuur, traditie of wortels heeft. Ergens in de late middeleeuwen zijn de eerste Joodse immigranten in Nederland komen wonen maar dat heeft niets te maken met dat Nederland ooit (traditioneel) Joods zou zijn geweest. Sterker nog, in de 14e eeuw werden de paar Joden die in Nederlande woonden zelfs verdreven uit Nederland.

Van Nederland een Joodse theocratie maken en dit in grondwet artikel 1 willen vastleggen is dan ook pure geschiedvervalsing.

[..]

Maar vertel eens, hoe zag die zogenaamde Joods-Christelijke cultuur ofwel traditie eruit en hoe ziet die er tegenwoordig uit?
Hoe die traditie eruit ziet heb ik net getracht uit te leggen. Nogmaals, handel, voc, humanisme. En dat bij elkaar gevoegd maakt een cultuur. En ik heb nergens gesteld dat wij louter een Joodse cultuur kennen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609416
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:15 schreef Klaudias het volgende:

"Eh ... wij zijn een joods-christelijke cultuur! Jaja, de joden horen er ook bij, heur!"

Spijker op de kop.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:16:49 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609428
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 02:15 schreef Dutchnative het volgende:
Joden verschillen niet veel van Moslims. Dragen ook een religieus hoofddeksel, hebben eigen spijswetten, geloven in dezelfde God, veel Islamitische profeten waren Joods.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609436
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe die traditie eruit ziet heb ik net getracht uit te leggen. Nogmaals, handel, voc, humanisme. En dat bij elkaar gevoegd maakt een cultuur. En ik heb nergens gesteld dat wij louter een Joodse cultuur kennen.
Maar wat is het specifiek joodse onderdeel van die cultuur dan ?
pi_95609452
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Uit youtube views kun je toch niet de conclusie trekken dat moslims meer invloed krijgen in Nederland :')?
Als je wilt beweren dat de islamisering niet heeft toegeslagen in in ieder geval het medialandschap van Nederland moet je dat zelf weten natuurlijk. Ik toon aan met mijn voorbeeldjes dat er wel een sterke verschuiving plaats heeft gevonden. Elly en Rikkert scoren geen hits meer met hun christelijke liedjes terwijl de 'Leipe Mocro Flavour' bovenaan staat.
pi_95609458
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:15 schreef Klaudias het volgende:

Miljoenen joden waren geen onderdeel van de cultuur dan?
Joden waren in de 13e eeuw al hier.
pi_95609472
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:12 schreef Dlocks het volgende:

[..]

[..]

In principe wat zij zeggen is: de bijbel is OT en NT. OT is Joods, NT is Christelijk, en dus hebben we een Joods-Christelijke cultuur. An sich wordt er dan niets gezegd over de eeuwenlange onmenselijke bejegening van Joden.
I´m back.
pi_95609487
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als je wilt beweren dat de islamisering niet heeft toegeslagen in in ieder geval het medialandschap van Nederland moet je dat zelf weten natuurlijk. Ik toon aan met mijn voorbeeldjes dat er wel een sterke verschuiving plaats heeft gevonden. Elly en Rikkert scoren geen hits meer met hun christelijke liedjes terwijl de 'Leipe Mocro Flavour' bovenaan staat.
Maar wat heeft dat met de islam te maken ? Maakt Frans Bauer christelijke muziek ?
  zondag 17 april 2011 @ 02:19:40 #94
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609499
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar wat is het specifiek joodse onderdeel van die cultuur dan ?
Voornamelijk handel, ware het niet dat zij daar veel invloed hadden en ook nog steeds hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609507
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:18 schreef gamezz het volgende:

[..]

En sinds die tijd al ongewenst in europa.
pi_95609511
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:18 schreef gamezz het volgende:

[..]

In de zin dat ze een makkelijke zondebok waren voor de Christelijke massa's waren de Joden een onderdeel van onze cultuur.
I´m back.
pi_95609529
quote:

[..]

wat is de specifieke christelijkheid dan van de uitbuitingspraktijken en de slavernijpraktijken van de VOC? en waarom vind je dat zo geweldig ?
of... de verdwijning van die mafiose VOC-mentaliteit was dat door toedoen van islamieten ?
pi_95609535
quote:

[..]

Nee, ik beweer dat je van een van de tientallen conclusies die je daaruit kunt trekken 'toevallig' die ene uitkiest die jou in je denkbeelden ondersteund. Jij trekt daar als conclusie uit dat Nederland islamiseert, terwijl je daar bijvoorbeeld ook uit zou kunnen concluderen dat moslims gewoon vaker op youtube zitten dan Nederlandse jongeren.
pi_95609539
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat met de islam te maken ? Maakt Frans Bauer christelijke muziek ?
Frans Bauer is ook slachtoffer geworden van islamisering. Oorspronkelijk zanger van het Nederlandse levenslied, mag hij van politiek correct Nederland alleen nog met Ali B de 'De leipe Bauer flavour' zingen.
pi_95609540
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Voornamelijk handel, ware het niet dat zij daar veel invloed hadden en ook nog steeds hebben.
Begrijp ik nu goed dat de VOC voornamelijk bestuurd werd door joden ?
pi_95609547
quote:

[..]

Die moslims wonen hier al 40 jaar, allicht dat er na 3 generaties het 1 en ander doorsijpelt in de alledaagse cultuur. Dat zal alleen meer worden, en dat lijkt me enigszins wel logisch in een vrij land.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:22:24 #102
18159 Dlocks
pi_95609565
quote:

[..]

Het stukje 'Joods' hoort in zijn geheel weg gelaten te worden. Zoals ik al schreef, ergens in de late middeleeuwen kwamen er een paar Joden deze kant op die later weer verdreven werden.

Wilders en jij kunnen hoog en laag springen maar het is simpelweg een feit dat we in Nederland (of europa) nooit een Joods-Christelijke cultuur hebben gehad en nu ook niet hebben.

Het is pure onzin om te zeggen dat Joden iets te maken hebben met de gangbare cultuur en traditie in Nederland te maken.

quote:
Nogmaals, handel, voc, humanisme. En dat bij elkaar gevoegd maakt een cultuur.
En hoe past een Joodse cultuur en Joodse traditie daarin?

Nederland kent een Christelijke cultuur. Dat is wat ander dan een Joods-Christelijke cultuur (wat dan ook mogen zijn).
  zondag 17 april 2011 @ 02:22:46 #103
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609572
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat de VOC voornamelijk bestuurd werd door joden ?
Nee, als voorbeeld voerde ik daar aan dat zij bijvoorbeeld de eerste banken hebben opgericht. En ja, dat maakt wel deel uit van onze handelsgeschiedenis.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609578
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

weet je zeker dat je hier niet vervalt in anti-joodse stereotyperingen?
zo veel invloed in de handel te Nederland hebben die paar duizend joden niet... en vroeger was dat ook niet zo geweldig groot.....maar velen dachten dat wel
pi_95609583
VOC en humanisme in één zin, php?
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:23:53 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609594
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:22 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Het stukje 'Joods' hoort in zijn geheel weg gelaten te worden. Zoals ik al schreef, ergens in de late middeleeuwen kwamen er een paar Joden deze kant op die later weer verdreven werden.

Wilders en jij kunnen hoog en laag springen maar het is simpelweg een feit dat we in Nederland (of europa) nooit een Joods-Christelijke cultuur hebben gehad en nu ook niet hebben.

Het is pure onzin om te zeggen dat Joden iets te maken hebben met de gangbare cultuur en traditie in Nederland te maken.

[..]

En hoe past een Joodse cultuur en Joodse traditie daarin?
Dat heb ik duidelijk uitgelegd en anders lees je het maar even terug. Op verdere retoriek ga ik niet meer in.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609597
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die moslims wonen hier al 40 jaar, allicht dat er na 3 generaties het 1 en ander doorsijpelt in de alledaagse cultuur. Dat zal alleen meer worden, en dat lijkt me enigszins wel logisch in een vrij land.
Ik heb ook niet de illusie dat de islamisering gestopt kan worden.
pi_95609607
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, als voorbeeld voerde ik daar aan dat zij bijvoorbeeld de eerste banken hebben opgericht. En ja, dat maakt wel deel uit van onze handelsgeschiedenis.
Er waren al banken voordat wij hier onze berenvellen af hadden geworpen.
  zondag 17 april 2011 @ 02:24:40 #109
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609609
quote:
15s.gif Op zondag 17 april 2011 02:23 schreef Ryan3 het volgende:
VOC en humanisme in één zin, php?
Mwah, er zit wel een oorzaak gevolg relatie in. Je zou jezelf best eens kunnen afvragen waarom wij het nu juist zo goed hebben :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609613
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik heb ook niet de illusie dat de islamisering gestopt kan worden.
Dat is geen Islamisering in de zin dat we over 15 jaar rijp zijn voor de sjaria, zoals Wilders ons wil laten geloven.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:25:07 #111
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609616
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Er waren al banken voordat wij hier onze berenvellen af hadden geworpen.
Je gaat nu de mist in hoor :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 02:26:01 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609631
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is geen Islamisering in de zin dat we over 15 jaar rijp zijn voor de sjaria, zoals Wilders ons wil laten geloven.
Het gaat heel geleidelijk aan, het sluimert er gewoon in. Als Janmaat 30 jaar geleden had gezegd dat wij meer dan 1 miljoen Moslims zouden hebben anno 2011 dan was hij voor gek verklaard.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609639
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mwah, er zit wel een oorzaak gevolg relatie in. Je zou jezelf best eens kunnen afvragen waarom wij het nu juist zo goed hebben :)
Door de Marshallhulp, aangezien Nederland zo goed als failliet was na WO2. De VS hadden er niet echt belang bij dat wij zouden vervallen tot een communistische heilstaat.
pi_95609648
quote:

[..]

Kan je niet wat diepgaander reageren?
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95609660
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie ook geen enkel raakvlak met de islam buiten dat artiesten van Marokkaanse komaf zijn.
  zondag 17 april 2011 @ 02:27:27 #116
18159 Dlocks
pi_95609661
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In principe wat zij zeggen is: de bijbel is OT en NT. OT is Joods, NT is Christelijk, en dus hebben we een Joods-Christelijke cultuur. An sich wordt er dan niets gezegd over de eeuwenlange onmenselijke bejegening van Joden.
En de Koran komt voor een groot gedeelte overeen met het Oude Testament. Dus eigenlijk kennen we een Islamitisch-Joods-Christelijke cultuur waarbij "Christelijk" uiteraard als laatste genoemd wordt?
pi_95609673
quote:

[..]

leg dat eens concreet uit..
volgens mij was de VOC oudhollands mafia.. met geweld handelsmonopolies en gebieden veroveren ... het ging vooral om de poen... en de poen..
hoezo hebben zij een fundament gelegd voor humanisme ?
pi_95609700
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het gaat heel geleidelijk aan, het sluimert er gewoon in. Als Janmaat 30 jaar geleden had gezegd dat wij meer dan 1 miljoen Moslims zouden hebben anno 2011 dan was hij voor gek verklaard.
hij had dan ongelijk gehad.. want het is 2011 en de miljoen is niet gehaald
overigens heeft hij dat niet gezegd 30 jaar geleden..
  zondag 17 april 2011 @ 02:29:23 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609706
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Door de Marshallhulp, aangezien Nederland zo goed als failliet was na WO2. De VS hadden er niet echt belang bij dat wij zouden vervallen tot een communistische heilstaat.
Joh meen je :) Ik schets hier meer de funderingen en niet de ups en downs die de geschienis heeft gekend. Maar meen jij serieus dat Joden niet de oprichters waren van banken? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609710
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:16 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Zieke reclames trekt dit topic aan.
wat wil je bij een php topic _O- _O-
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
  zondag 17 april 2011 @ 02:29:46 #121
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609712
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 02:26 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Kan je niet wat diepgaander reageren?
Niet op domme vragen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609727
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Niet op domme vragen.
Volgens mij is het niet dom om even te melden dat veel Islamitische profeten Joods waren.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_95609729
php ouwe intellectueel :')
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_95609737
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:27 schreef Dlocks het volgende:

[..]

En de Koran komt voor een groot gedeelte overeen met het Oude Testament. Dus eigenlijk kennen we een Islamitisch-Joods-Christelijke cultuur waarbij "Christelijk" uiteraard als laatste genoemd wordt?
Dat is in die zin niet waar, dat de Islam na resp. Jodendom en Christendom komt. En daar stopt het voor de Christenen.
Maar vanuit de Islam bezien, is dat wel waar: die hebben een Joods-Christelijk-Islamitische cultuur.
Humanisten hebben ook geen Joods-Christelijke-Humanistische cultuur, die hebben gewoon humanistische normen en waarden. En daar heeft iedereen an sich wel een idee bij, maar dat is moeilijker te duiden, want het is in de eerste plaats al niet een religie.
I´m back.
pi_95609743
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:30 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
php ouwe intellectueel :')
:D.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:31:51 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609745
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

leg dat eens concreet uit..
volgens mij was de VOC oudhollands mafia.. met geweld handelsmonopolies en gebieden veroveren ... het ging vooral om de poen... en de poen..
hoezo hebben zij een fundament gelegd voor humanisme ?
Dat hard werken de basis is voor een humanistische beschaving (zorg educatie veiligheid. Je weet dat er menig stroompje bloed gevloeid heeft voor dat soort elementaire basisbehoeften?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 02:32:53 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609762
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2011 02:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is in die zin niet waar, dat de Islam na resp. Jodendom en Christendom komt. En daar stopt het voor de Christenen.
Maar vanuit de Islam bezien, is dat wel waar: die hebben een Joods-Christelijk-Islamitische cultuur.
Humanisten hebben ook geen Joods-Christelijke-Humanistische cultuur, die hebben gewoon humanistische normen en waarden. En daar heeft iedereen an sich wel een idee bij, maar dat is moeilijker te duiden, want het is in de eerste plaats al niet een religie.
Dat laatste heb ik ook nooit beschouwd als als zijnde een religie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609764
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als de Christenen de Slag bij Lepanto in 1571 niet hadden gewonnen, waren we nu allemaal moslim.
pi_95609796
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik ook nooit beschouwd als als zijnde een religie.
Maar je zet het bij 'Joods-Christelijk'? Waarom?
Wat is humanisme voor jou dan?
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:35:21 #130
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609812
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar je zet het bij 'Joods-Christelijk'? Waarom?
Wat is humanisme voor jou dan?
Ik noem beide stromingen bij elkaar gevoegd een cultuur.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609822
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Door hard werken de basis is voor een humanistische beschaving (zorg educatie veiligheid. Je weet dat er menig stroompje bloed gevloeid heeft voor dat soort elementaire basisbehoeften?
als iedereen hard werkt dan heeft men geen tijd om oorlog te voeren....
daarintegen als men rijk worden ten koste van anderen aanprijst als doel van dat harde werken dan is dat wel een factor die naar oorlog leidt en tot antihumanisme
blijft staan dat je nog steeds niet het fundament van humanisme omschreven hebt en nog minder de uitbuitingsmentaliteit van de VOC daarin hebt weggezet
pi_95609830
quote:

[..]

Dat hard werken de basis is voor een humanistische beschaving (zorg educatie veiligheid. Je weet dat er menig stroompje bloed gevloeid heeft voor dat soort elementaire basisbehoeften?
daar hebben ze nooit wat aan gedaan man.
Pas in de 19de eeuw werden ze ietsje humaner, maar ook toen was er nog veel kritiek, o.a. door Multatuli.
I´m back.
pi_95609835
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik noem beide stromingen bij elkaar gevoegd een cultuur.
Wat is humanisme dan?
I´m back.
pi_95609862
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

daar hebben ze nooit wat aan gedaan man.
Pas in de 19de eeuw werden ze ietsje humaner, maar ook toen was er nog veel kritiek, o.a. door Multatuli.
die brave christelijke hardwerkende sjieke burgerij van Nederland had aandelen in de VOC en in de WIC... ze wisten van de slavernij en het geweld..... maar ja.... christelijk zijn doe je in de kerk en humanisme was voor hun nieuwlichterij

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 17-04-2011 03:23:38 ]
  zondag 17 april 2011 @ 02:38:52 #135
18159 Dlocks
pi_95609866
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2011 02:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]
Aha, op z'n manier. :)

quote:

[..]

De humanistische beschaving en cultuur hebben we natuurlijk niet te danken aan onze christen-vrienden. We kennen een humanistische beschaving en cultuur ondanks fel verzet hiertegen van onze christen-vrienden.
pi_95609883
Maar goed, gezien vanuit het sociaal-darwinistische kader waarin de gemiddelde neo-conservatief denkt is het toch prima dat de islamitische cultuur die van ons verdrijft ? Dan is die van ons te zwak en dus minderwaardig. Beter dat dan een beetje links ingrijpen in inferieure waarden en normen.
  zondag 17 april 2011 @ 02:39:50 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95609884
Ik ga pitten, morgen wellicht verder, als het dan niet weer 6 tegen 1 is :D
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95609901
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:38 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Aha, op z'n manier. :)

[..]

Er is ook veel overlap tussen Joods, Christelijk en Islamitisch, maar er zijn ook wel veel verschillen weer.
I´m back.
pi_95609909
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga pitten, morgen wellicht verder, als het dan niet weer 6 tegen 1 is :D
Later. ;).
I´m back.
pi_95609926
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:39 schreef gelly het volgende:
Maar goed, gezien vanuit het sociaal-darwinistische kader waarin de gemiddelde neo-conservatief denkt is het toch prima dat de islamitische cultuur die van ons verdrijft ? Dan is die van ons te zwak en dus minderwaardig. Beter dat dan een beetje links ingrijpen in inferieure waarden en normen.
Hoewel dat natuurlijk een denkfout is van die neoconservatieven. Als de welvaart toeneemt bij moslims, worden ze ook minder religieus.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 02:45:12 #141
18159 Dlocks
pi_95609970
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er is ook veel overlap tussen Joods, Christelijk en Islamitisch, maar er zijn ook wel veel verschillen weer.
Ja dat begrijp ik. Ik doelde met "aha op die manier" op het punt dat men het Joods-Christelijk i.p.v. Christelijk-Joods noemt omdat het OT ouder is dan het NT. Of ik heb je verkeerd begrepen (het is immers al laat :))
pi_95610012
Nee, dat klopt idd.
I´m back.
pi_95610042
Ik zag net een stukje op Canvas van de film the Candidate uit 1972..
Robert Redford speelde een Democrat-kandidaat die in diskussie was met zijn conservatieve opponent...
Ja hoor , natuurlijk begon die conservatief even over de teloorgang van de Amerikaanse cultuur..
Wat is die fascinatie van conservatieven met de culturele ondergang...
Steeds weer paniekerig doen en vijanden zien....
1972 !!
1932
1902

Hetzelfde liedje van die conservatieven... ze lijken wel jehova's die ook herhaaldelijk het einde van de wereld voorspelden
pi_95610098
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

die brave christelijke hardwerkende sjieke burgerij van Nederland hadden aandelen in de VOC en in de WIC... ze wisten van de slavernij en het geweld..... maar ja.... christelijk zijn doe je in de kerk en humanisme was voor hun nieuwlichterij
De VOC mentaliteit, liet Multatuli ons zien, was de Droogstoppel-mentaliteit, koffiebrander aan de Lauriergracht no.37.
I´m back.
pi_95610145
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:49 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zag net een stukje op Canvas van de film the Candidate uit 1972..
Robert Redford speelde een Democrat-kandidaat die in diskussie was met zijn conservatieve opponent...
Ja hoor , natuurlijk begon die conservatief even over de teloorgang van de Amerikaanse cultuur..
Wat is die fascinatie van conservatieven met de culturele ondergang...
Steeds weer paniekerig doen en vijanden zien....
1972 !!
1932
1902

Hetzelfde liedje van die conservatieven... ze lijken wel jehova's die ook herhaaldelijk het einde van de wereld voorspelden
Mooiste voorbeeld natuurlijk: The closure of the American mind... http://en.wikipedia.org/w(...)of_the_American_Mind van Allan Bloom, de facto neoconservatief.
En alle huilverhalen over onze cultuur die we door de jaren heen in verschillende topics van onze beste kameraden de rechtsjes op FOK! al hebben mogen aanschouwen uiteraard... ;).
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 09:07:36 #146
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95611665
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat was overal ter wereld. Daarbij hebben wij uiteindelijk de slag gemaakt om juist wel vrouwenrechten toe te kennen, om homo's wel te laten trouwen. Dat is een heel stuk liberalisme wat je dikwijls in Islamitische landen niet ziet.
Aantasting van die waarden mogen we ook niet tolereren. De waarheid is dat het gros van de moslims in Nederland geen probleem heeft met homo's. De NL-Moslims zijn de meest liberale ter wereld.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 17 april 2011 @ 09:10:00 #147
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95611674
BTW... We hebben geen joodse cultuur. Vraag het Anne Frank.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  zondag 17 april 2011 @ 09:17:26 #148
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95611745
quote:

[..]

Concreet?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 17 april 2011 @ 11:06:25 #149
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_95613696
quote:
Ik moet met pijn in mijn hart vaststellen dat de hierboven genoemde cultuur aan het verwateren en vervagen is door de opkomende Islam.
Aldus begint de preek van dominee Phpmystyle, op deze Godvrezende zondag 17 april 2011. :r

Man, sodemieter toch eens op met je conspiracy theories. De mensen zijn het nu wel eens zat, steeds hetzelfde liedje. ''Islam neemt ons over, Islam neemt ons over, we are doooooomed''. Zelfs met een rechts kabinet aan de macht is het nog steeds kommer en kwel in jouw bizarre fantasiewereld..
  zondag 17 april 2011 @ 11:28:56 #150
33189 RM-rf
1/998001
pi_95614174
Zij die het hardste roepen een hekel aan moslims te hebben, zijn meestal ook het verste in het overnemen van moslim-gedachtegoed...

die voeren al hun 'heilige oorlogen', pleiten voor 'eerwraak', leggen dolgraag verplichtte kledingregels op en laten de overheid het liefste zich inmengen in privaatrechterlike geschillen vanuit een 'moreel standpunt'.

De 'joodse cultuur' was overigens in nederland altijd, toen hij nog bestond voor de oorlog, vooral een cultuur van criminaliteit (bargoens, dat vooral op jiddisch gebaseert is, en vooral termen kent vor de 'kleine handel' tot 'opliching': Sjacheren, Bajes, Gajes, jatten, gapen, geteisem, smoes, Smeris, Penoze en temeier zijn alemaal Jiddische woorden die in het nederlands geraakten) én van immigranten.

Ook waren er bv toen al veelgenoemde bezwaren tegen Joodse Bankiers die ook boekhielden in het Jiddisch wat het vor controleurs prakisch nmogeljk maakte op fraude te conroleren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')