abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2011 @ 01:40:07 #26
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608520
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daarbij de Joden in Nederland van Sefardische afkomst waren vaak al min of meer atheïstisch, iig al deïstisch, en gericht op een humane, menselijke cultuur.
Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_95608535
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Binnen de Islam werkt dat natuurlijk wel even wat anders he. Die hebben de hele verlichting nog niet meegemaakt.
Europa heeft er drie eeuwen over gedaan om een beetje verlicht te geraken en, getuige je TT, kun je die verlichting dus nog steeds tussen aanhalingstekens plaatsen bij sommigen...
I´m back.
pi_95608588
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als je voorbeelden wil horen als''de vis is duurder geworden'' door de Islamiseren dan zal ik je het antwoord verschuldigd blijven. Wil je de OP lezen dan zul je begrijpen dat ik mijn zorgen uitspreek over de toekomst.
Je maakt je dus druk om iets wat je door anderen mensen is aangepraat?
pi_95608672
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.
Ik heb het over de Joden van het Iberisch schiereiland die na 1490, toen Spanje verenigd werd en de moslims werden teruggedrongen, konden kiezen vaak tussen de dood of overgaan op het Christelijke geloof. Bij het Christelijke geloof lag hun hart echter niet en de oude riten en gebruiken van hun eigen geloof verloren ze. Hierdoor zouden zij een uitermate sceptische blik ontwikkelen op ieder geloof, Christelijk, Joods of Islam. Vergelijk ook Baruch de Spinoza, een van oorsprong Sefardische Jood.
Orthodoxe Joden, zijn vaak Chassidische Joden, en dat is een fundamentalistische stroming ontstaan bij de Joden in Oost-Europa aan het eind van de 18de eeuw, dus dat heeft sws ook geografisch al een andere herkomst.
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 01:45:04 #30
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95608675
De Joods-Christelijke cultuur bestaat niet en heeft nooit bestaan. Dus hoe kan een niet bestaande cultuur verdwijnen :?
pi_95608713
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat ?

Sinds wanneer zijn we trouwens een gedeeltelijk joodse cultuur. Zo vlak voor WO2 moesten "wij" er niet veel van hebben en stuurden we Joodse vluchtelingen weer terug naar nazi-Duitsland. Een warme band dus.
pi_95608755
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 01:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat ?

Sinds wanneer zijn we trouwens een gedeeltelijk joodse cultuur. Zo vlak voor WO2 moesten "wij" er niet veel van hebben en stuurden we Joodse vluchtelingen weer terug naar nazi-Duitsland. Een warme band dus.
Om maar niet te spreken over het verhaal van de Joden tussen 40-45 in ons eigen land...
I´m back.
  zondag 17 april 2011 @ 01:48:58 #33
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_95608775
Lekker dom met woordjes smijten; dat is altijd het beste. Lekker roepen van de joden dit en de christenen dit en de humanisten dit en daar staan we toch voor in dit land en het moet toch niet gekker worden en ondertussen zelf geen flauw idee hebben waar het over gaat en die drie dingen bij elkander brengen alsof het de grootste vanzelfsprekendheid is die er is en als iets daar wel recht tegenover staat, dan is het wel de Islam! Ach, valt er een grote nonsens te horen, vandaag de dag? Jazeker: boeddhisten eruit!

:r.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_95608783
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ik moet met pijn in mijn hart vaststellen dat de hierboven genoemde cultuur aan het verwateren en vervagen is door de opkomende Islam. We hebben het hier over een cultuur die Nederland gebracht heeft tot een van de meest welvarende landen ter wereld. De VOC mentaliteit,
Dat de VOC-mentaliteit en religies verdwijnen is een goede zaak.
De opkomst van de islamitische overtuiging in Nederland is te verwaarlozen onder die groep mensen die niet van Islamitisch afkomst zijn....
Wat doe je toch allemaal paniekerig...
Wat rest is.... humanistisch.. en dat is schitterend .. en paniekerigheid leidt tot intolerantie en das nie humanistisch...
pi_95608786
Het aantal Joden in Nederland is nu ook nog zwaaar te verwaarlozen. +- 50.000
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 17 april 2011 @ 01:49:24 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608789
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Europa heeft er drie eeuwen over gedaan om een beetje verlicht te geraken en, getuige je TT, kun je die verlichting dus nog steeds tussen aanhalingstekens plaatsen bij sommigen...
Pardon? Ik ben niet christelijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 01:50:25 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608812
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 01:49 schreef Dutchnative het volgende:
Het aantal Joden in Nederland is nu ook nog zwaaar te verwaarlozen. +- 50.000
Ze hebben wel invloed :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608818
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben niet christelijk.
Jij wilt iig het Christelijke propageren: en dat is dus geen verlichting die je propageert.
I´m back.
pi_95608826
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom dat tongetje?
I´m back.
pi_95608849
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Om maar niet te spreken over het verhaal van de Joden tussen 40-45 in ons eigen land...
ja maar volgens de heersende moraal van toenmalig heersend rechts waren zij een bedreiging voor onze beschaving...... heee verrek..... TS heeft het nu over andere religieuse vijanden van de beschaving..
vroeger dacht ik dat godsdienstintolerantie in Neerland verdwijnend was..... dat is een vergissing
zie de OP
pi_95608852
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Negers dansen goed, hebben een grote piemel, Aziaten werken hard, en Joden zijn goed met geld ? Zoiets ?
pi_95608854
Maar goed, we zijn toch allang een beetje een islamitisch land met al de moskeeën, films als Shouf Shouf Habibi! en Het Schnitzelparadijs in de bios, Najib Amhali die volle zalen trekt en Afellay en Boulahrouz in het Nederlands voetbalelftal.
  zondag 17 april 2011 @ 01:52:36 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608862
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij wilt iig het Christelijke propageren: en dat is dus geen verlichting die je propageert.
Ja omdat daar Europa en Nederland op gegrondvest is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 17 april 2011 @ 01:53:16 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608880
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja maar volgens de heersende moraal van toenmalig heersend rechts waren zij een bedreiging voor onze beschaving...... heee verrek..... TS heeft het nu over andere religieuse vijanden van de beschaving..
vroeger dacht ik dat godsdienstintolerantie in Neerland verdwijnend was..... dat is een vergissing
zie de OP
Jodenvervolging en rechts in een adem noemen :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608891
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja omdat daar Europa en Nederland op gegrondvest is.
Nee, het moderne Europa is niet op het Christelijke gegrondvest, dan hadden de wetenschappen zich niet kunnen ontwikkelen en alles wat daarmee samenhangt.
I´m back.
pi_95608906
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef DrDentz het volgende:
Maar goed, we zijn toch allang een beetje een islamitisch land met al de moskeeën, films als Shouf Shouf Habibi! en Het Schnitzelparadijs in de bios, Najib Amhali die volle zalen trekt en Afellay en Boulahrouz in het Nederlands voetbalelftal.
Dat heeft toch geen reet met de Islamisering te maken ? Die term houdt voor mij iig in dat ik mij moet aanpassen aan de islam. Ik moet het nog meemaken.
  zondag 17 april 2011 @ 01:54:49 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_95608920
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom dat tongetje?
Zeg ik niet, anders lijk ik weer zo'n narrige rechtse neoconservatieve imperealist.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95608926
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nationalisme. Dat is rechts.
pi_95608928
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat heeft toch geen reet met de Islamisering te maken ? Die term houdt voor mij iig in dat ik mij moet aanpassen aan de islam. Ik moet het nog meemaken.
Voor mij houdt die term dat ik de invloed van moslims terugzie in de maatschappij.
pi_95608940
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

ja.... dat is de geschiedenis.....
ik had het over toenmalig heersend rechts in reactie op Ryan die 40-45 Nederland noemde
goed lezen wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')