Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.quote:Op zondag 17 april 2011 01:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daarbij de Joden in Nederland van Sefardische afkomst waren vaak al min of meer atheïstisch, iig al deïstisch, en gericht op een humane, menselijke cultuur.
Europa heeft er drie eeuwen over gedaan om een beetje verlicht te geraken en, getuige je TT, kun je die verlichting dus nog steeds tussen aanhalingstekens plaatsen bij sommigen...quote:Op zondag 17 april 2011 01:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Binnen de Islam werkt dat natuurlijk wel even wat anders he. Die hebben de hele verlichting nog niet meegemaakt.
Je maakt je dus druk om iets wat je door anderen mensen is aangepraat?quote:Op zondag 17 april 2011 01:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je voorbeelden wil horen als''de vis is duurder geworden'' door de Islamiseren dan zal ik je het antwoord verschuldigd blijven. Wil je de OP lezen dan zul je begrijpen dat ik mijn zorgen uitspreek over de toekomst.
Ik heb het over de Joden van het Iberisch schiereiland die na 1490, toen Spanje verenigd werd en de moslims werden teruggedrongen, konden kiezen vaak tussen de dood of overgaan op het Christelijke geloof. Bij het Christelijke geloof lag hun hart echter niet en de oude riten en gebruiken van hun eigen geloof verloren ze. Hierdoor zouden zij een uitermate sceptische blik ontwikkelen op ieder geloof, Christelijk, Joods of Islam. Vergelijk ook Baruch de Spinoza, een van oorsprong Sefardische Jood.quote:Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.
Wat ?quote:Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb zo even geen percentages paraat maar ik dacht dat de meeste Joden die nu nog in Nederland wonen toch wel orthodox waren. Op enkele liberale-joden na dan.
Om maar niet te spreken over het verhaal van de Joden tussen 40-45 in ons eigen land...quote:Op zondag 17 april 2011 01:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat ?
Sinds wanneer zijn we trouwens een gedeeltelijk joodse cultuur. Zo vlak voor WO2 moesten "wij" er niet veel van hebben en stuurden we Joodse vluchtelingen weer terug naar nazi-Duitsland. Een warme band dus.
Dat de VOC-mentaliteit en religies verdwijnen is een goede zaak.quote:Op zondag 17 april 2011 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ik moet met pijn in mijn hart vaststellen dat de hierboven genoemde cultuur aan het verwateren en vervagen is door de opkomende Islam. We hebben het hier over een cultuur die Nederland gebracht heeft tot een van de meest welvarende landen ter wereld. De VOC mentaliteit,
Pardon? Ik ben niet christelijk.quote:Op zondag 17 april 2011 01:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Europa heeft er drie eeuwen over gedaan om een beetje verlicht te geraken en, getuige je TT, kun je die verlichting dus nog steeds tussen aanhalingstekens plaatsen bij sommigen...
Ze hebben wel invloedquote:Op zondag 17 april 2011 01:49 schreef Dutchnative het volgende:
Het aantal Joden in Nederland is nu ook nog zwaaar te verwaarlozen. +- 50.000
Jij wilt iig het Christelijke propageren: en dat is dus geen verlichting die je propageert.quote:
ja maar volgens de heersende moraal van toenmalig heersend rechts waren zij een bedreiging voor onze beschaving...... heee verrek..... TS heeft het nu over andere religieuse vijanden van de beschaving..quote:Op zondag 17 april 2011 01:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Om maar niet te spreken over het verhaal van de Joden tussen 40-45 in ons eigen land...
Negers dansen goed, hebben een grote piemel, Aziaten werken hard, en Joden zijn goed met geld ? Zoiets ?quote:
Ja omdat daar Europa en Nederland op gegrondvest is.quote:Op zondag 17 april 2011 01:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij wilt iig het Christelijke propageren: en dat is dus geen verlichting die je propageert.
Jodenvervolging en rechts in een adem noemenquote:Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja maar volgens de heersende moraal van toenmalig heersend rechts waren zij een bedreiging voor onze beschaving...... heee verrek..... TS heeft het nu over andere religieuse vijanden van de beschaving..
vroeger dacht ik dat godsdienstintolerantie in Neerland verdwijnend was..... dat is een vergissing
zie de OP
Nee, het moderne Europa is niet op het Christelijke gegrondvest, dan hadden de wetenschappen zich niet kunnen ontwikkelen en alles wat daarmee samenhangt.quote:Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja omdat daar Europa en Nederland op gegrondvest is.
Dat heeft toch geen reet met de Islamisering te maken ? Die term houdt voor mij iig in dat ik mij moet aanpassen aan de islam. Ik moet het nog meemaken.quote:Op zondag 17 april 2011 01:52 schreef DrDentz het volgende:
Maar goed, we zijn toch allang een beetje een islamitisch land met al de moskeeën, films als Shouf Shouf Habibi! en Het Schnitzelparadijs in de bios, Najib Amhali die volle zalen trekt en Afellay en Boulahrouz in het Nederlands voetbalelftal.
Zeg ik niet, anders lijk ik weer zo'n narrige rechtse neoconservatieve imperealist.quote:
Nationalisme. Dat is rechts.quote:Op zondag 17 april 2011 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jodenvervolging en rechts in een adem noemen
Voor mij houdt die term dat ik de invloed van moslims terugzie in de maatschappij.quote:Op zondag 17 april 2011 01:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen reet met de Islamisering te maken ? Die term houdt voor mij iig in dat ik mij moet aanpassen aan de islam. Ik moet het nog meemaken.
ja.... dat is de geschiedenis.....quote:Op zondag 17 april 2011 01:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jodenvervolging en rechts in een adem noemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |