quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:18 schreef Twinkly het volgende:
Maar als hij misselijk is is een zetpil juist fijner Vlindur.
Ik heb voor Niels ook Sinaspril kauwtabletten en die vindt hij erg lekker, heel handig.
quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:19 schreef Vicky het volgende:
Wat schattig Twinks!tandjes
Tess was vanmorgen aan het murmelen en piepen, dus ik zeg: Tess, zullen we gaan zwemmen. Tess: JAAAAAAAAAAAAAAAAA *spring spring* samuh semmuhhhhh. Semmuh semmuh!!
Dus hup jas aan, schoenen aan en toen op de trap: mama, samuh semmuh. Isse jeuk (leuk)! Mama lief. Kisje!!
En toen kwamen we bij het zwembad aan: kijkeh mama, daar isse! Sembad!! Tessje semmuh, samuh semmuh mama!!
Beterschap voor Rienk!quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:45 schreef Vlindur het volgende:
Nou, zetpil zit er in. 39.7 had hij. Drinkt nu van ranja en verder is het zielig en de piep![]()
Tess![]()
En hand in hand lopen is echt cute!
met de pinkiepongsquote:Op vrijdag 15 april 2011 15:00 schreef Vlindur het volgende:
Dank je wel![]()
We kijken naar de droomtuin. Das voor een ouder ook nog wel leuk
En de wottingers, dat zijn die bluawe poppetjes, die zijn gaaf, want die komen niet elke afleveringquote:Op vrijdag 15 april 2011 15:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
met de pinkiepongs
Moet ik ook nog hebben voor Tess
Ik ken het niet, dan is dit hele vreemde infoquote:Op vrijdag 15 april 2011 15:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
En de wottingers, dat zijn die bluawe poppetjes, die zijn gaaf, want die komen niet elke aflevering
Tis net zoals de hond bij tiktak op het einde, het was altijd spannend of hij wel of niet kwam
quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:36 schreef freecell het volgende:
FLorian heeft een variatie op kiekeboe. Het heet Hawaaaa!
Te grappig
Ik heb hele slechte ervaringen met de lage knip op de deur. In de trant van, ik stond buiten, dreumes stond binnen, trok de deur dicht, knip naar beneden...en toen was er dus probleem, hoe komt mama nu terug binnen....quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:36 schreef freecell het volgende:
FLorian heeft een variatie op kiekeboe. Het heet Hawaaaa!
Te grappig
Ik heb dus altijd een sleutel bij me, kan ik er voor weer inquote:Op vrijdag 15 april 2011 19:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb hele slechte ervaringen met de lage knip op de deur. In de trant van, ik stond buiten, dreumes stond binnen, trok de deur dicht, knip naar beneden...en toen was er dus probleem, hoe komt mama nu terug binnen....
Verder wel een leuk filmpje hoor
Die ervaring had lief laatst ookquote:Op vrijdag 15 april 2011 19:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb hele slechte ervaringen met de lage knip op de deur. In de trant van, ik stond buiten, dreumes stond binnen, trok de deur dicht, knip naar beneden...en toen was er dus probleem, hoe komt mama nu terug binnen....
Haha, een goede voorbereiding scheelt een hartverzakking en een gebroken ruit....quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb dus altijd een sleutel bij me, kan ik er voor weer in
Ow nu zie ik het pas, gelukkig dat het met jou zoon allemaal goed gaatquote:Op vrijdag 15 april 2011 21:12 schreef amaranta het volgende:
Gheghe, met Fabian gaat het vooralsnog heel goed hoor bar :-D
zul je zien dat de fokwet vannacht in werking treedquote:Op vrijdag 15 april 2011 21:13 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ow nu zie ik het pas, gelukkig dat het met jou zoon allemaal goed gaat
quote:
Ja maar mijne geef ik gewoon genoeg te eten.quote:Op zaterdag 16 april 2011 08:12 schreef freecell het volgende:
Haha Nikki, wacht maar, nu kan zij ook bij de prullenbak
Fabian slaapt al vanaf zn geboorte ongeveer op zn buik. Ik ben daar heel makkelijk in, wat is,dat is. Hij legt altijd (ook al als baby) zn hoofdje opzij, of wat dan ook.quote:Op zaterdag 16 april 2011 08:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
![]()
Wat een leuke uitspraken van Tess, samuh semmuh...![]()
Ssserpente, dat was vast schrikken. Zeker de combinatie van het weg zijn met de aangevreten druifjes en het jasje in het huis.![]()
Hier kom ik even jompelen want er zijn 2 kiesjes door.![]()
Lisa is in één week tijd ineens veranderd van een meisje dat altijd op haar kont zat en bleef zitten op de plek waar ze neergezet werd naar een meisje dat de hele kamer rondkruipt en zich optrekt aan alles wat ze tegenkomt. Ik weet nog niet echt wat ik ermee aanmoet.![]()
Zo draait ze zich nu ook continue om op haar buik in bed. Met zak en al dus. Ik draai haar telkens terug naar haar rug als ze slaapt, maar ik vraag me af of het op deze leeftijd nog kwaad kan als ze op haar buik slaapt? Ze lijkt het namelijk heerlijk te vinden.
Fijn dat jij uitgeslapen bent. Itt deze mama. Echt het is lang geleden dat we zo'n rotnacht gehad hebben. Oorzaak: ? Bij mij in bed sliep hij prima verder (alleen slaap ik dan niet zo goed).quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:24 schreef octopussy het volgende:
Mijn miepie heeft ons laten slapen tot 9.30 uur![]()
Ik was gewoon helemaal uitgerust! Heerlijk.
Ik denk dat je het gewoon eens een keer moet proberen. Je merkt vanzelf wel of hij wel of niet zonder slaapzak kan en wil slapen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:32 schreef ymme het volgende:
Even tussendoor snel
(moe en druk, je kent het wel).
Mart draait heel veel in zijn slaap. Waardoor hij vast komt te zitten door zn slaapzak. Dus vanavond maar in bed leggen zonder slaapzak. Wat denken jullie daarvan?
Dat probleem hebben we hier ook gehad. Ze werd steeds wakker en dan trof ik haar helemaal ingedraaid in dat ding aanquote:Op zaterdag 16 april 2011 11:32 schreef ymme het volgende:
Even tussendoor snel
(moe en druk, je kent het wel).
Mart draait heel veel in zijn slaap. Waardoor hij vast komt te zitten door zn slaapzak. Dus vanavond maar in bed leggen zonder slaapzak. Wat denken jullie daarvan?
Ze worden niet zo snel ziek van kouquote:Op zaterdag 16 april 2011 13:34 schreef ymme het volgende:
Wat voor een kleren aan vandaag en morgen?
Wat doen jullie de schatjes aan. Ik heb van mijn moeder wat leuke zomer (3-kwart broeken en shirts met korte mouw) gekregen. Maar ik doe mart steeds een lange spijkerbroek aan met een romper en shirt met lange mouwen. Hij heeft het echt niet snel koud, maar ben zo bang om hem 'te koud' te kleden, waardoor hij ziek zou kunnen worden. Vorige week zondag heeft hij zelfs gewoon lange broek en shirt lange mouwen aan gehad. truien zijn al uit z'n kast! Dat wel.
Had me bezeerd bij het naar binnen gaan. Had eerst maar een klein stukje ingetikt (niet met mn hand hoor) maar kreeg alsnog de knip niet openquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:07 schreef amaranta het volgende:
Oh Poppejans, wat erg!
Maar hechtingen bij je voet? Heb je het raam ingetrapt dan?
Of heb je je bezeert bij het naar binnen gaan?
Wolf schrok zeker wel van het rinkelende glas? En je lief? Hoe reageerde die?
Maar het is hier wel heeel gezellig, Becky! Gefeliciteerd en welkom met je grote meid!quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:00 schreef becky27 het volgende:
Ik kom alvast spieken, heb net al een beetje afscheid genomen van de kleine baby'tjes.
Probeer vanaf morgen ook echt bij te lezen en het bij te houden (das best lastig volgens mij!)
[ afbeelding ]
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmz, daar had ik zelf nog niet aan gedachtquote:Op zondag 17 april 2011 13:56 schreef happyme28 het volgende:
Leo, volgende keer moeten jullie gewoon gezond mee-eten
We kunnen misschien eens meeten in Bokrijkquote:Op zondag 17 april 2011 20:33 schreef Ca.ra het volgende:
Poppejans en Innepin, allebei flink geschrokken vandaag. Pfoe!
Thomas kan bij een aantal deuren bij ons al aan de klink en hij vindt sleutels ook heel interessant. Ik zal mezelf de slechte gewoonte van de sleutels op de achterdeur laten zitten ook maar eens afwennen, anders heb ik straks het zelfde probleem als Poppejans.
Ik ben vandaag zo trots op Thomas! We waren vandaag naar Bokrijk (openluchtmuseum, speeltuin, arboretum en natuurgebied in België) waar we hebben gewandeld en gepicknickt ter ere van mijn vader's verjaardag. En hij heeft zich de hele dag echt super gedragen, zelfs op alleen maar een kort slaapje in de auto op de heenweg.
Ik vind de speeltuin van Bokrijk trouwens echt een aanrader, ook voor ouders met dreumesjes. De speeltuin is erg groot en niet alleen leuk voor grote kinderen, maar aan de dreumesjes is ook echt gedacht. Er is een speeltuin-gedeelte dat is afgeschermd met glijbaantjes en klautermateriaal, maar een endje verderop was Thomas' favoriet: Hopla-land! Alles heel netjes onderhouden en je hoeft alleen maar een parkeerkaart te betalen (a 5 euro). De speeltuin zelf is gratis.
ik ook niet hoor. sangdrax had ze gekocht voor zichzelf en ik had zelf genomen en toen de bijsluiter gelezenquote:Op zondag 17 april 2011 21:32 schreef Nijna het volgende:
Stoere Lars! Wij hebben de giraffen niet eens gezien vandaag, want er moest gespeeld worden in de grote speeltuin.
Simmu, ach wat sneu... succes morgen bij de huisarts, is het een allergie?
Fijn dat de allerfree lijkt te werken voor Selene, [bemoeimodus]maar ik zou geloof ik niet zo snel zelf dat soort dingen proberen...[/bemoeimodus]
Fijn Nijna!quote:Op maandag 18 april 2011 11:39 schreef Nijna het volgende:
Vicky, de pokkies zijn zo goed als ingedroogd.
t is me werkelijk nog nooit opgevallenquote:Op maandag 18 april 2011 22:38 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Dude, ik heb ook een landkaarttongdoet geen pijn verder
quote:Op dinsdag 19 april 2011 07:59 schreef mefke79 het volgende:
mijn dreumes is trouwens naar het kdv met in een tasje een korte broek en sandalen. Hij had het gisteren nogal warm gehad dus kwam dit verzoek van de leidsters. Joehoe zomer!
quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:05 schreef Sorbootje het volgende:
En ze zegt steeds hoofdschuddend: "Meisje meisje"
Ja daar zit wat in jaquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:51 schreef Vlindur het volgende:
Och jee die MetteIk hoop op een rustig nachtje!
Rienk heeft vandaag ook zn eerste hap zand gehad. Gelukkig liet hij het bij 1 hap
Wel wat vreemd dat de leidsters daar niet meer opletten? Als ze het zien kunnen ze haar toch wel iets anders laten doen?
Moeten jullie nu dus langer wachten dan oorspronkelijk de bedoeling was? Wanneer zijn jullie voor het laatst geweest?quote:Op woensdag 20 april 2011 11:42 schreef Vicky het volgende:
KLinkt goed Twinks!
WIj kregen een brief van het cb dat ze het bezoekschema aangepast hebben. Tess gaat pas weer met 2 jaar en 3 maanden.
uhh jaa veel langerquote:Op woensdag 20 april 2011 11:44 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Moeten jullie nu dus langer wachten dan oorspronkelijk de bedoeling was? Wanneer zijn jullie voor het laatst geweest?
Ohh! Wat een lange tijd! Maar ze hoeven de groei nu ook niet meer zo heel precies bij te houden natuurlijk. Hebben ze bij dat huisbezoek haar lengte en gewicht wel bepaald dan?quote:Op woensdag 20 april 2011 11:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
uhh jaa veel langer
de laatste keer was met 18mnd maar dat was een huisbezoek.
quote:Op woensdag 20 april 2011 11:59 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau is voor het laatst naar het CB geweest toen ze 14 maanden was en hoeft pas in juli weer (dan is ze 21 maanden). Ik vind het eigenlijk wel erg lang, die periode ertussen.
Wat begint Niels lekker te kletsen Twinkly! En wat klinkt dat als een fijne school. Ik zou willen dat er bij ons wat meer keus was, maar er is in ons dorp maar één school.
Isabeau noemt zichzelf inmiddels afwisselen Isabeau en De Beau!
Hier ook met 18 maanden en daarna pas weer met 2 jaar 3 mndn.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:51 schreef Vicky het volgende:
Ik kon kiezen met 18mnd: huisbezoek of cb bezoek. Ze doen dan neit aan meten/wegen. Ben tijdje geleden naar het inloopspreekuur gegaan en alles was prima.
Ik heb wel een paar keer een vragenlijst gehad. Kippi ofzoiets heet het.
quote:Op woensdag 20 april 2011 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
Dan zal ik wel een boekje uit dezelfde partij hebben!
Ik vind dat je ze even moet bellen om het door te gevenquote:Op woensdag 20 april 2011 16:22 schreef Sorbootje het volgende:
Pff, wat een gemiddeld tiepje, die Nies!![]()
Ik ben ook benieuwd hoe het CB op de spraakwaterval van Isabeau reageert, maar ja, tegen de tijd dat wij ons weer moeten melden is ze 21 maanden en is het vast niet meer zo bijzonder dat ze goed praat(erg hè, dat ik dat gewoon jammer vind omdat ik zo graag met haar babbelskills wil patsen daar.
)
Ow, dat heb ik ook, hoorquote:Op woensdag 20 april 2011 16:22 schreef Sorbootje het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe het CB op de spraakwaterval van Isabeau reageert, maar ja, tegen de tijd dat wij ons weer moeten melden is ze 21 maanden en is het vast niet meer zo bijzonder dat ze goed praat(erg hè, dat ik dat gewoon jammer vind omdat ik zo graag met haar babbelskills wil patsen daar.
)
Seilram, da's een spannende nieuwe stap! Doe je wel verslag tzt?
Hahaha, nee hoor, ik snap je helemaalquote:Op woensdag 20 april 2011 16:22 schreef Sorbootje het volgende:
)
Ik vind dierengeluiden wel iets specifieker dan spreekvaardigheid in het algemeen. Maar verder ben ik het met je eens hoor.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:00 schreef Sorbootje het volgende:
Nou ik vind het eigenlijk niet dat dat gewoon kan gebeuren. Dan heb je namelijk gewoon totaaaal niet opgelet. Kijk dat je verbaasd bent dat ze 'spin' zegt, dat kan ik nog begrijpen, maar dat je verbaasd bent over haar taalvaardigheid in het algemeen, terwijl je twee dagen per week de zorg over een kind hebt...dat vind ik geen schande, maar wel bedenkelijk.
En verder heb je ook wel gelijk, niet alles hoeft tot in dent reure geanalyseerd te worden natuurlijk.
Ik heb geen idee van de exacte leeftijden BJ, maar ze doen het volgens mij halfjaarlijks, vanaf 1 jaar geloof ik. Bij Lena hebben ze het een maandje geleden gescoord en dat was toen ook de eerste keer. Dus ik denk dat ze het bij Evie over een maandje of 1-2 ook zullen doen. Ik was er verder van te voren ook niet van op de hoogte hoor. T kwam naar me toe met de mededeling dat ze daar vorige week een dagdeel voor uit getrokken hadden en een grafiek hoe ze "scoorde" per soort ontwikkeling.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Poppedein; dat ontwikkelingsrapport; wanneer doen ze dat> en krijg je die beoordeling ook te lezen?
ben eigenlijk wel nieuwsgierig nu...
hmmm best leuk eigenlijk, om eens te horen hoe andere mensen je kindje zien en beoordelenquote:Op woensdag 20 april 2011 17:05 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Ik heb geen idee van de exacte leeftijden BJ, maar ze doen het volgens mij halfjaarlijks, vanaf 1 jaar geloof ik. Bij Lena hebben ze het een maandje geleden gescoord en dat was toen ook de eerste keer. Dus ik denk dat ze het bij Evie over een maandje of 1-2 ook zullen doen. Ik was er verder van te voren ook niet van op de hoogte hoor. T kwam naar me toe met de mededeling dat ze daar vorige week een dagdeel voor uit getrokken hadden en een grafiek hoe ze "scoorde" per soort ontwikkeling.
Senna is vandaag precies 21 maanden. Ze krijgt voor de zekerheid al Oil of Olaz, natuurlijkquote:Op woensdag 20 april 2011 17:03 schreef Sorbootje het volgende:
Yep BJ, Isabeau is 18 maanden. Senna is nog veulllll ouder, die krijgt al bijna rimpels!
Joh, het lijkt wel alsof je het hier over Tirza hebt!quote:Op woensdag 20 april 2011 21:29 schreef mefke79 het volgende:
Driekus had een echte zeur- en miepdag vandaag*. Geen idee waarom, tanden? warm? uitproberen? combi van dat al? Echt helemaal niets was goed, vermoeiend. Waar ik me dan wel over verbaas: hij lust dingen die ik niet zou verwachten van een kindje van 1,5. Hij dronk vandaag meloen-limoen sap met munt en kreeg er geen genoeg van. Terwijl dat best een typisch smaakje is.
Oja, en er staan nog foto's van onze gespierde spijker in het fototopic.
* en dat in combi met een mama die de hele dag knallende koppijn heeft, is nie handig...
en nog even een *troost* enquote:Op donderdag 21 april 2011 20:41 schreef freecell het volgende:
Nee, de AB werkt dus niet
Hij krijgt al vrij lang preventieve AB.
Hij krijgt dus nu ook geen nieuwe kuur, maar gewoon doorgaan met de AB e hopen dat het niet erger wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |