Inderdaadquote:Op maandag 18 april 2011 17:22 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
dat is dan het beginpunt van je rondje over de cirkel, niet het beginpunt van de cirkel
En zo komt het dat er navelstaarders zijn die denken dat de wereld het middelpunt van het universum is. Net zoals het zandkorreltje dat dacht de badmeester het strand rond hem had aangelegd.quote:Op maandag 18 april 2011 17:22 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
dat is dan het beginpunt van je rondje over de cirkel, niet het beginpunt van de cirkel
quote:Op maandag 18 april 2011 17:52 schreef ATON het volgende:
[..]
En zo komt het dat er navelstaarders zijn die denken dat de wereld het middelpunt van het universum is. Net zoals het zandkorreltje dat dacht de badmeester het strand rond hem had aangelegd.
Allee, laat eens horen, wat voor intelligente inbreng heb jij buiten wat kritiek (omdat je de inhoud van de laatste posting niet begrijpt.)quote:Op maandag 18 april 2011 18:25 schreef UltraR het volgende:
Lol, 'hoe verhoog ik het niveau van het topic met een factor miljoen?'
Ik denk dat ik begrijp waarom de TS zich al een tijdje niet meer heeft laten zien. Dat arme kind denkt een onvoorstelbaar intelligente vraag te stellen, krijgt ze een dergelijk topic voor de kiezen.
O, mijn oprechte excuses. Ik ben het niet zo gewend hier complimenten te krijgen. Had vandaag mijn pakje slaag nog niet gehad. :-)quote:Op maandag 18 april 2011 18:30 schreef UltraR het volgende:
Het was geen kritiek maar een compliment jongen. Kalm aan, trek je teentjes een beetje in.
eigenlijk hè, dacht ts helemaal niet een 'onvoorstelbaar intelligente vraag' (quote:Op maandag 18 april 2011 18:25 schreef UltraR het volgende:
Lol, 'hoe verhoog ik het niveau van het topic met een factor miljoen?'
Ik denk dat ik begrijp waarom de TS zich al een tijdje niet meer heeft laten zien. Dat arme kind denkt een onvoorstelbaar intelligente vraag te stellen, krijgt ze een dergelijk topic voor de kiezen.
Dat is natuurlijk omdat geen van beide standpunten echt te verdedigen is. Maar zoals gezegd kun je deze zelfde discussie houden over fries sprekende smurfen op Mars. Een interessanter vraag is: wat zou het bestaan van zo'n god (met kleine letter) aannemelijk maken?quote:Op dinsdag 19 april 2011 08:05 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Het verbaast me wel dat er zo weinig mensen echt stellig het bestaan van god ontkennen of verdedigen. Ik zie dit om me heen wel meer.
Om het bestaan van god al dan niet te verdedigen moet men eerst maar eens duidelijk maken wat men onder dit begrip verstaat. Het gaat van een dominante grijsaard tot een abstractie wat staat voor de aanzet van alles. Geen duidelijke omschrijving = geen duidelijke stellingname.quote:Op dinsdag 19 april 2011 08:05 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
eigenlijk hè, dacht ts helemaal niet een 'onvoorstelbaar intelligente vraag' () te stellen. Ze vermaakt zich echter prima met het meelezen en heeft niet de illusie dat zij zelf een bijdrage van dit niveau kan leveren aangezien zij er gewoon te weinig van weet.
Bovendien is het zo'n niet-persoonlijke vraag die je verder links kan laten liggen.
Het verbaast me wel dat er zo weinig mensen echt stellig het bestaan van god ontkennen of verdedigen. Ik zie dit om me heen wel meer.
Thank you, Captain Obvious. Overigens zijn je laatste twee zinnen niet helemaal waar. Ook wetenschappelijk onderzoek kan fout zijn en dus ontbetrouwbaar. De ethiek van wetenschap gaat er echter wel van uit dat men zijn vertrouwen kan schenken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Omdat er nog voor geen enkele God bewijs is gevonden. Het betekent niet dat hij dan gegarandeerd niet bestaat. Maar het geeft ook geen enkele aanleiding om het wel te geloven.
Hetzelfde geldt voor kabouters, elven, Lochness monster, engelen, geesten en dergelijke. Al deze claims leunen op ervaringen van mensen en het onmogelijk kunnen bewijzen van het tegendeel. Ervaringen van mensen zijn echter niet per definitie betrouwbaar. Wetenschappelijk onderzoek wel.
Dat we 'zijn' is bewijs?quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:21 schreef speknek het volgende:
Er is heel goed wel bewijs voor God gevonden, namelijk het ontologisch bewijs.
Ik beantwoord gewoon de vraag van TS, heb verder niet het hele topic doorgelezen. Blijkbaar was het voor TS niet zo obvious.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Thank you, Captain Obvious. Overigens zijn je laatste twee zinnen niet helemaal waar. Ook wetenschappelijk onderzoek kan fout zijn en dus ontbetrouwbaar. De ethiek van wetenschap gaat er echter wel van uit dat men zijn vertrouwen kan schenken.
Dat "bewijs", dat neerkomt op "Als we het kunnen bedenken, bestaat het echt", is natuurlijk voor geen enkel rationeel mens steekhoudend.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:21 schreef speknek het volgende:
Als wetenschapper weet ik dat dat kleine beetje zeer belangrijk is, vanwege nuance, maar ook vanwege de ontdekkingen die via foutjes gemaakt worden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik beantwoord gewoon de vraag van TS, heb verder niet het hele topic doorgelezen. Blijkbaar was het voor TS niet zo obvious.
De wetenschap is het meest betrouwbare wat we hebben en verbetert zichzelf in het geval van nieuwe ontdekkingen. Het is zeer zeer onwaarschijnlijk dat iets wat de wetenschap aantoont later ineens helemaal anders blijkt te zijn. Het heeft immers al keiharde testen doorstaan. Maar als je moeilijk wil doen over dat kleine beetje, veel plezier ermee.
Misschien kijk je dan ook iets te beroepsmatig naar de discussie. Feit blijft dat de wetenschap in de losse zin van het woord betrouwbaar is en er niets wijst naar een God zoals wij die kennen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Als wetenschapper weet ik dat dat kleine beetje zeer belangrijk is, vanwege nuance, maar ook vanwege de ontdekkingen die via foutjes gemaakt worden.
dat bewijst dus dat god (als hij bestaat) niet liev is.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:21 schreef speknek het volgende:
Maar dat heeft niets met elkaar te maken?quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:09 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Wetenschap is, by far, het beste dat we hebben.
Ziehier een mooie vergelijking tussen geloof en wetenschap
![]()
...om betrouwbare kennis te vergaren, in de zin dat het zo objectief mogelijk is.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:09 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Wetenschap is, by far, het beste dat we hebben...
Dat zal per persoon verschillen, denk ikquote:Op dinsdag 19 april 2011 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Misschien kijk je dan ook iets te beroepsmatig naar de discussie. Feit blijft dat de wetenschap in de losse zin van het woord betrouwbaar is en er niets wijst naar een God zoals wij die kennen.
By far notquote:Op woensdag 20 april 2011 08:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
...om betrouwbare kennis te vergaren, in de zin dat het zo objectief mogelijk is.
Valt religie daar ook onder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |