Nee want die bacterie blijft gewoon een bacterie. Alleen die bacterie is resistent geworden.quote:'n Bacterie die in een paar generaties resistent wordt tegen antibiotica heeft niets te maken met evolutie..?
Eh, juist
Ja, maar elk punt op een cirkel is gelijkwaardig (in de zin dat de cirkel er exact hetzelfde uitziet in dat punt), dus je kunt niet 1 punt aanwijzen als begin. In tegenstelling tot b.v. de oerknal: voor ons lijkt de oerknal een heel bijzonder moment (punt in de ruimtetijd) te zijn. Misschien is dat schijn omdat we een groter plaatje niet kunnen overzien. Misschien ook niet.quote:Op maandag 18 april 2011 09:07 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Die is er wel...Als je een rondje loopt over je denkbeeldige cirkel kom je uiteindelijk altijd weer uit op het zelfde punt.
Dat maakt niet uit. We spreken niet alleen van evolutie in het geval van soortvormingquote:Op maandag 18 april 2011 09:11 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Nee want die bacterie blijft gewoon een bacterie. Alleen die bacterie is resistent geworden.
Dat zou het zelfde zijn als iemand imuun wordt tegen het kankervirus. Is het dan geen mens meer?
't Is inderdaad even grappig als opvallend dat de meeste mensen die evolutie categorisch afwijzen er in één moeite door meteen in alle openbaarheid blijk van geven niet al teveel van het hele concept te snappen.quote:Op maandag 18 april 2011 09:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. We spreken niet alleen van evolutie in het geval van soortvorming
Sja. Ik zie daar in deze discussie vooralsnog weinig redenen toe, maar als jij daar jezelf gelukkig mee maakt: geniet ervan, jongen.quote:Op maandag 18 april 2011 09:15 schreef Robmeister het volgende:
Ik heb me zojuist even twee schouderklopjes gegeven...Die had ik toch wel verdient he. Aton en Telecaster.!
Dat maakt niet uit waar je begint.Uiteindelijk kom je op een punt waar je bent gestart. Dat is dan je startpositie.Als je daar over heen bent begint je weer opnieuw.quote:Ja, maar elk punt op een cirkel is gelijkwaardig (in de zin dat de cirkel er exact hetzelfde uitziet in dat punt), dus je kunt niet 1 punt aanwijzen als begin. In tegenstelling tot b.v. de oerknal: voor ons lijkt de oerknal een heel bijzonder moment (punt in de ruimtetijd) te zijn. Misschien is dat schijn omdat we een groter plaatje niet kunnen overzien. Misschien ook niet.
Dat is geen evolutie,Maar een variateit in de soort. Er zijn vele verschillende appels. Maar elke appel blijft een appel Een variatie in de appelsoort.quote:Op maandag 18 april 2011 09:16 schreef Telecaster het volgende:
[..]
't Is inderdaad even grappig als opvallend dat de meeste mensen die evolutie categorisch afwijzen er in één moeite door meteen in alle openbaarheid blijk van geven niet al teveel van het hele concept te snappen.
heerlijk..Ik heb me zojuist er weer twee gegeven.quote:Op maandag 18 april 2011 09:17 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Ik zie daar in deze discussie vooralsnog weinig redenen toe, maar als jij daar jezelf gelukkig mee maakt: geniet ervan, jongen.
Ja, maar dat is niet het punt (quote:Op maandag 18 april 2011 09:17 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit waar je begint.Uiteindelijk kom je op een punt waar je bent gestart. Dat is dan je startpositie.Als je daar over heen bent begint je weer opnieuw.
Of je nu de Aarde rondreist met startpositie Amerika,Of startpositie Nederland. Uiteindelijk kom je altijd uit op dat zelfde punt.
Maar dat is ook evolutie.quote:Op maandag 18 april 2011 09:19 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Dat is geen evolutie,Maar een variateit in de soort.
1) Dat is ook evolutiequote:Op maandag 18 april 2011 09:19 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Dat is geen evolutie,Maar een variateit in de soort. Er zijn vele verschillende appels. Maar elke appel blijft een appel Een variatie in de appelsoort.
Sja. Iemand moet het doen natuurlijk.quote:Op maandag 18 april 2011 09:21 schreef Robmeister het volgende:
[..]
heerlijk..Ik heb me zojuist er weer twee gegeven.
Ben ik op basis van mijn voorspellende post van 9:16 nu een profeet?quote:
Ja, ik vraag me af of Robmeister verder is gekomen dan de gebruikelijke Dr.Dino literatuur. Misschien moet-ie es "Evolutie voor Dummies" lezen. Zelf ook gedaan, erg leuk boekquote:Op maandag 18 april 2011 09:24 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ben ik op basis van mijn voorspellende post van 9:16 nu een profeet?
Bedankt voor de tip, ik zal 's kijken. Altijd grappig het weer eens op Jip- en Jannekeniveau uitgelegd te zien.quote:Op maandag 18 april 2011 09:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me af of Robmeister verder is gekomen dan de gebruikelijke Dr.Dino literatuur. Misschien moet-ie es "Evolutie voor Dummies" lezen. Zelf ook gedaan, erg leuk boek
Sja. Zie dat malle en gekunstelde onderscheid tussen "micro"- en "macro-evolutie" waar we het al eens in een eerdere discussie over gehad hebben. Alsof je het in jouw voorbeeld over "micro"- en "macro-zwaartekracht" zou hebben.quote:Het is zoiets als de samentrekking van interstellaire gasnevels wel toedichten aan zwaartekracht, maar de bal die op aarde naar beneden valt niet toedichten aan zwaartekracht. Je maakt dan onderscheid tussen verschillende schalen (bij evolutie zijn dit tijdschalen, in het zwaartekrachtsvoorbeeld ruimte- en tijdschalen), terwijl het een cumulatief fenomeen is.
"(...) there are many phenomena that cannot be explained by secular gravity alone, including such mysteries as how angels fly, how Jesus ascended into Heaven, and how Satan fell when cast out of Paradise."quote:Op maandag 18 april 2011 09:37 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Overigens, ik kan het in deze context niet laten deze klassieker weer eens te posten:
Evangelical Scientists Refute Gravity With New 'Intelligent Falling' Theory
Wat zie jij als bewijs dat hij/zij WEL bestaat dan?quote:Op donderdag 14 april 2011 16:42 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik heb regelmatig discussies over t geloof, omdat ik dat wel leuk vind.
Zelf ben ik niet ècht gelovig, maar ik weet geen reden waarom God niet zou kunnen bestaan.
Nu las ik net het vreemdste argument tegen het bestaan van God tot nu toe:
[..]
wtf?
Waarom is dit n argument tegen het bestaan van god en wat zien anderen als 'bewijs' dat god niet bestaat?
En dan gaat dit rondjes lopen maar oneindig door. Snap je ? ( of niet ??)quote:Op maandag 18 april 2011 09:07 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Die is er wel...Als je een rondje loopt over je denkbeeldige cirkel kom je uiteindelijk altijd weer uit op het zelfde punt.
Als je maar goed staat met jezelf.quote:Op maandag 18 april 2011 09:15 schreef Robmeister het volgende:
Ik heb me zojuist even twee schouderklopjes gegeven...Die had ik toch wel verdient he. Aton en Telecaster.!
Heel juist. En zo gaat dat maar door en door. Niks begin of einde. Jij bent beginnen leven op één van die rondje en gaat even verder dan ook weer dood, maar de rest blijft maar door gaan zonder jou. Snappie ?quote:Op maandag 18 april 2011 09:17 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit waar je begint.Uiteindelijk kom je op een punt waar je bent gestart. Dat is dan je startpositie.Als je daar over heen bent begint je weer opnieuw.
Of je nu de Aarde rondreist met startpositie Amerika,Of startpositie Nederland. Uiteindelijk kom je altijd uit op dat zelfde punt.
Evolutietheorie zegt ook niet dat bacteriën opeens walvissen worden.quote:Op maandag 18 april 2011 09:11 schreef Robmeister het volgende:
[..]
Nee want die bacterie blijft gewoon een bacterie. Alleen die bacterie is resistent geworden.
Dat zou het zelfde zijn als iemand imuun wordt tegen het kankervirus. Is het dan geen mens meer?
De archaeopteryx, het vogelbekdier etc. zou je als "crocoducks" kunnen zien.quote:Op maandag 18 april 2011 11:21 schreef tastycomawife het volgende:
[..]
Evolutietheorie zegt ook niet dat bacteriën opeens walvissen worden.
Alleen Ray Comfort verwacht een crocoduck.
dat is dan het beginpunt van je rondje over de cirkel, niet het beginpunt van de cirkelquote:Op maandag 18 april 2011 09:07 schreef Robmeister het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |