Ja. En ook dat je moet kiezen uit 7 soorten argumenten ofzo.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:36 schreef bijnaklaar het volgende:
Vragen zoals bij welke alinea etc. zijn toch ook open vragen ofniet?! Want het lijkt me echt diehard om 20 open vragen te hebben met bijv max 15 woorden...
Flex, tjaah morge wordt het erop of eronder en ik haat het feit dat ik naar mijn gevoel niet goed genoeg heb voorbereid...quote:Op zondag 15 mei 2011 19:36 schreef Drawer het volgende:
[..]
Ja. En ook dat je moet kiezen uit 7 soorten argumenten ofzo.
Welke heb je allemaal al gemaakt?!quote:Op zondag 15 mei 2011 20:20 schreef Natrium het volgende:
Ik moet een 5,6 halen voor een 5,5.
Net 2010-I gemaakt, en raad 'ns wat ik haaldePrecies die 5,6. Maarja, had bij m'n samenvatting nog 40 woordenover, en had wat dingen weggestreept die punten hadden geweest, dus laat ik er het beste van hopen
..
Ik wil straks nog een examen maken, iemand suggesties voor welke ik zal doen?
Morgenochtend vroeg eruit, beetje relaxen en dan rustig om half 2 dat examen maken.
De samenvatting van 2007-I is één van de moeilijksten.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:20 schreef Natrium het volgende:
Ik wil straks nog een examen maken, iemand suggesties voor welke ik zal doen?
Er word ook wel eens gevraagd of je de mening van de schrijver weergeeft, maar dan moet dan dus wel neem ik aan?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:38 schreef Fem1992 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Onze leraar zei dat je nooit 'ik vind' of 'de schrijver vindt' mag gebruiken. Gewoon presenteren als een feit dus.
Als de vraag bij het tekstverklaring gedeelte staat wel, bij de samenvatting moet je dus net zo formuleren alsof alles wat de schrijver zegt een feit is.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:28 schreef Keauning het volgende:
[..]
Er word ook wel eens gevraagd of je de mening van de schrijver weergeeft, maar dan moet dan dus wel neem ik aan?
'Volgens de schrijver moet de oplossing worden gezocht in...'
quote:Op zondag 15 mei 2011 20:41 schreef Vultures het volgende:
Mag je je toets na de uitslag eigenlijk nog inzien? Ik heb soms het gevoel, vooral bij Nederlands, maar ook bij andere vakken, dat mijn docenten strenger zijn dan het antwoord formulier. En dat zijn dan docenten die niet voor je knokken zodat je zo hoog mogelijk haalt, maar er juist een sport van maken om zo weinig mogelijk punten toe te kennen.
Ik denk dat je docent dit niet doet. Deze wil namelijk dat er zo hoog mogelijke cijfers gehaald worden omdat die ook aan hem gelinkt worden. Heb je namelijk 3 verschillende Nederlands docenten, en is bij de ene docent het gemiddelde 0,7 lager dan zal de schoolleiding wel gaan oplettenquote:Op zondag 15 mei 2011 20:41 schreef Vultures het volgende:
Mag je je toets na de uitslag eigenlijk nog inzien? Ik heb soms het gevoel, vooral bij Nederlands, maar ook bij andere vakken, dat mijn docenten strenger zijn dan het antwoord formulier. En dat zijn dan docenten die niet voor je knokken zodat je zo hoog mogelijk haalt, maar er juist een sport van maken om zo weinig mogelijk punten toe te kennen.
Bij de SE's heb ik soms ook wel 't gevoel (gek genoeg alleen bij Nederlands) dat m'n docent inderdaad zo weinig mogelijk punten geeft (had laatst nog een 5,6 in plaats van de door haar gegeven 4,5), maar bij de CSE's zal dat echt niet gebeuren, onder andere door wat WC_Schaap zegt.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:41 schreef Vultures het volgende:
2009-I had wel erg veel open vragen, ik geloof maar 2 meerkeuze ofzo! Ik had em nog redelijk gemaakt, had een 7,2 geloof ik. Maar normaal heb ik toch wel meer richting de 8. Gelukkig dit jaar iets meer meerkeuze dus.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:08 schreef Etsu het volgende:
2009-II was erg goed te doen, had een 7,4 en norm was 1,1. Dus zal wel moeilijk zijn geweest voor sommigen.
2 meerkeuze!? Het ligt toch altijd veel meer rond de 60% meerkeuze (in punten aantallen))quote:Op zondag 15 mei 2011 21:10 schreef Vultures het volgende:
[..]
2009-I had wel erg veel open vragen, ik geloof maar 2 meerkeuze ofzo! Ik had em nog redelijk gemaakt, had een 7,2 geloof ik. Maar normaal heb ik toch wel meer richting de 8. Gelukkig dit jaar iets meer meerkeuze dus.
Ik heb nog ff voor je gekeken. Er waren toch echt 3 meerkeuze vragen op 23 vragen in totaal.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:12 schreef Natrium het volgende:
[..]
2 meerkeuze!? Het ligt toch altijd veel meer rond de 60% meerkeuze (in punten aantallen))
Maar dan slaat deze tabel dus helemaal nergens op?quote:Op zondag 15 mei 2011 22:02 schreef Etsu het volgende:
Nee. Sommige mensen zijn niet zo ruimdenkend en hebben de aftrekpunten meegeteld.
Uhu.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:03 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Maar dan slaat deze tabel dus helemaal nergens op?
Oke en als er dan een N term van 2 is mag je 1 punt er bovenop tellen? en als ie 0 is er 1 vanaf?quote:Op zondag 15 mei 2011 22:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Uhu.
Gewoon zelf uitrekenen:
(wat je moet halen) / 9 x 48 = aantal punten
En dat is dan zonder normering.
Deze formule is dus met een N term van 0?quote:Op zondag 15 mei 2011 22:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Uhu.
Gewoon zelf uitrekenen:
(wat je moet halen) / 9 x 48 = aantal punten
En dat is dan zonder normering.
Ah thanks! Pas nu begrijp ik die N term shitquote:Op zondag 15 mei 2011 22:19 schreef Etsu het volgende:
Ja.
Als de nterm 1 is:
wat je moet halen - 1 / 9 x 48 = aantal punten wat je moet hebben.
Dus als je een 5.3 nodig hebt om een 5.5 te staan heb je met N term 1 een 4.3 nodig?!quote:Op zondag 15 mei 2011 22:19 schreef Etsu het volgende:
Ja.
Als de nterm 1 is:
wat je moet halen - 1 / 9 x 48 = aantal punten wat je moet hebben.
Die n term punten zijn gratis he.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:44 schreef bijnaklaar het volgende:
[..]
Dus als je een 5.3 nodig hebt om een 5.5 te staan heb je met N term 1 een 4.3 nodig?!
Ja dat weet ik het wordt bepaalt aan de hand van hoe het examen is gemaakt op elke school van de 1e 5 leerlingen op alfabetische volgorde maar het zijn gewoon bonuspunten op je cijfer die je haalt in de tabel?!quote:
Zeer makkelijk. Het was - zoals je eerder in dit topic kunt lezen - een verkapt havo-examen.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:48 schreef waj1 het volgende:
Ik had voor het examen van 2010 II een 6,1. Was dat examen relatief moeilijk of makkelijk?
Makkelijk, want n-term was 0,0.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:48 schreef waj1 het volgende:
Ik had voor het examen van 2010 II een 6,1. Was dat examen relatief moeilijk of makkelijk?
Ik denk het?quote:Op zondag 15 mei 2011 22:48 schreef bijnaklaar het volgende:
[..]
Ja dat weet ik het wordt bepaalt aan de hand van hoe het examen is gemaakt op elke school van de 1e 5 leerlingen op alfabetische volgorde maar het zijn gewoon bonuspunten op je cijfer die je haalt in de tabel?!
Ik begrijp overigens nog steeds niet dat er zoveel open vragen gaan komen ook al zijn het vragen welke alinea etc.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Makkelijk, want n-term was 0,0.
[..]
Ik denk het?
Nja, kwenie. Ik heb aantal gehaald / te behalen x 9 = cijfer X zonder n term omgebouwd tot cijfer X dat je nodig hebt / 9 x te halen = aantal punten dat je nodig hebt voor cijfer X.Gewoon voor de zekerheid vanuit gaan dat de nterm 0 is, valt het altijd mee.
haha, wat een geruststelling voor morgen, ik vond hem al lastigquote:Op zondag 15 mei 2011 22:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Makkelijk, want n-term was 0,0.
[..]
Ik denk het?
Nja, kwenie. Ik heb aantal gehaald / te behalen x 9 = cijfer X zonder n term omgebouwd tot cijfer X dat je nodig hebt / 9 x te halen = aantal punten dat je nodig hebt voor cijfer X.Gewoon voor de zekerheid vanuit gaan dat de nterm 0 is, valt het altijd mee.
Graag gedaanquote:Op zondag 15 mei 2011 23:01 schreef Dastan het volgende:
Bedankt, ik dacht dat de norm nog bovenop die +1 kwam.Duidelijk uitgelegd.
vind ik ook, zie wel morgen wat ik ervan bak.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:08 schreef bijnaklaar het volgende:
Pff mensen bedankt voor alle antwoorden, het wordt tijd om te gaan slapen en het beste ervan te maken morge!!!!
Was het niet zo dat 2010-1 heel makkelijk was? Weet niet hoe het zat met 2010-II, maar lijkt me dat dan die wel iets moeilijker was geweest.. ?quote:Op zondag 15 mei 2011 22:48 schreef waj1 het volgende:
Kijk es in de OP.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:14 schreef Sokz het volgende:
Hoelang is dat eigenlijk morgen? 2,5 of 3 uur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |