Volgens sommigen wel, volgens anderen niet.quote:Op zondag 1 mei 2011 00:17 schreef Respecttothemanwiththeice het volgende:
Als ze bij een vraag niet vragen om het in je eigen woorden te doen mag je toch gewoon een of meerdere zinnen uit de tekst overschrijven, zolang je maar binnen het maximaal aantal woorden blijft?
De examenbundel word ik ook niet wijzer van. Daar staat "de kern van een goed antwoord is etc." met dan de regelnummers waarin het te vinden is. Ik heb dan meestal die hele zin of zinnen uit die regels dus de kern van het antwoord zal erin zitten. Als je de volgorde verandert of een woord weglaat is het in feite inhoudelijk nog steeds het zelfde antwoord. Je zou dus zeggen dat het niets uitmaakt, maar voor de zekerheid kan je het natuurlijk altijd doen.quote:Op zondag 1 mei 2011 00:20 schreef Dastan het volgende:
[..]
Volgens sommigen wel, volgens anderen niet.
Ik blijf erbij dat letterlijk overnemen incorrect is. Laat een woord weg of verander de volgorde. Dan zit je in ieder geval goed.
Ik had daar een 4,2 opquote:Op donderdag 21 april 2011 20:43 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Pff, ik heb dat examen uit het tweede tijdvak van vorig jaar gemaakt als oefenexamen... best moeilijk manen dat terwijl het een norm van 0.0 had!
Ik had een 6.6. Moet een 7.1 halen, dus nog even oefenen...
Lijkt me veel werk.quote:Op zondag 1 mei 2011 01:47 schreef dralion13 het volgende:
Bij de samenvatting heb ik van mn docent geleerd dat het handig is om een soort schema te maken, 1 kolom met de vraag (omgebouwd zodat het in de samenvatting verwerkt kan worden|), 1 met de antwoorden op de vragen (citaten uit de tekst, soms de volgorde aangepast zodat het een lopende zin wordt) en een kolom met missing words.
Oja. Da's waar ook.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:22 schreef Sokz het volgende:
68?Die laatste 16 & 4 zijn aftrekpunten hè (schrijffouten e.d.)
Is het 19 punten samenvatting & 29 punten analyse?
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:22 schreef Sokz het volgende:
68?Die laatste 16 & 4 zijn aftrekpunten hè (schrijffouten e.d.)
Is het 19 punten samenvatting & 29 punten analyse?
Bijna goedquote:Op zondag 24 april 2011 01:01 schreef Pino112 het volgende:
Dit jaar trouwens 28 punten op de leestekst, en 18 of 19 op de samenvatting.
Yup.quote:Op zondag 8 mei 2011 17:11 schreef DukeJan het volgende:
Hoezo dat nou weer? Vaak zijn het bewerkingen van lezingen e.d waarin het middengedeelte meestal een redelijk vaag stuk is waar argumenten en redenaties in elkaar over te lopen en het lastig is te onderscheiden wat de schrijver precies belangrijk vindt.
Nee, dat is namelijk basisschoolstof.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:20 schreef Femke3112 het volgende:
Klopt.. ik vind bij Nederlands dat het eigenlijk vooral om grammatica en woordkennis enzo gaat.
En dat wordt nou net niet in het examen getoetst..
Toch vreemd dat een heleboel mensen dan nog zo falen met spelling en grammatica. Ik vind het zelf ook belangrijker dan samenvatten en tekstverklaring.quote:
Dat ligt dan aan de basisscholen, niet aan de eindexamenstof.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:25 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Toch vreemd dat een heleboel mensen dan nog zo falen met spelling en grammatica. Ik vind het zelf ook belangrijker dan samenvatten en tekstverklaring.
Dan kun je simpelweg niet goed genoeg begrijpend lezen. Daar schort het dan aan.quote:Op zondag 8 mei 2011 17:11 schreef DukeJan het volgende:
Hoezo dat nou weer? Vaak zijn het bewerkingen van lezingen e.d waarin het middengedeelte meestal een redelijk vaag stuk is waar argumenten en redenaties in elkaar over lopen en het lastig is te onderscheiden wat de schrijver precies belangrijk vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |