Op die manier had ik het nog niet bekeken. Zit wat in iddquote:Op maandag 11 juli 2011 10:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij mocht juist niet door een ander worden neergeknald.
Moest ie zelf doen. Zelfmoord is de eindzonde in dit geval gok ik zo.
Hier heb ik nog geen woorden voor.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:49 schreef alors het volgende:
Ze gaan een vriend van hem dus vervolgen omdat hij mogelijk wist van de plannen...
quote:Titel V. Misdrijven tegen de openbare orde
Artikel 136
1
Hij die, kennis dragende van een voornemen tot het plegen van een van de in de artt. 92-110 omschreven misdrijven, tot desertie in tijd van oorlog, tot militair verraad, tot moord, mensenroof of verkrachting of tot een van de in Titel VII van dit Boek omschreven misdrijven dan wel een terroristisch misdrijf voor zover daardoor levensgevaar wordt veroorzaakt, op een tijdstip waarop het plegen van deze misdrijven nog kan worden voorkomen, opzettelijk nalaat daarvan tijdig voldoende kennis te geven, hetzij aan de ambtenaren van de justitie of politie, hetzij aan de bedreigde, wordt, indien het misdrijf is gevolgd, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie.
Hoe hebben zij dan schuld aan dit gebeuren?quote:Op maandag 11 juli 2011 08:55 schreef Specularium het volgende:
Persconferentie over de resultaten van het onderzoek over een uurtje.
Ben benieuwd hoe hard de politie gaat proberen zichzelf niet de schuld te geven.
ik dacht dat ze net zeiden dat de politie die wapenvergunning verleende...quote:Op maandag 11 juli 2011 10:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe hebben zij dan schuld aan dit gebeuren?
Niet goed gescreend.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe hebben zij dan schuld aan dit gebeuren?
De procedure is niet waterdicht. Volgens mij is dit niet te verwijten aan de politie..quote:
Nou ja, de korpschef heeft in principe gelijk dat het toevallig was dat bij deze gedwongen opname (een IBS, neem ik aan) politie was betrokken. Als er geen politie bij nodig was, dan had de politie nooit geweten dat Van der V. psychiatrisch patiënt was met schizofrenie van het paranoïde type.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:00 schreef alors het volgende:
[..]
ik dacht dat ze net zeiden dat de politie die wapenvergunning verleende...
Klopt, het is wat genuanceerder, heeft ook te maken met beroepsgeheim van de artsen.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:01 schreef henkde_j het volgende:
[..]
De procedure is niet waterdicht. Volgens mij is dit niet te verwijten aan de politie..
Dit is precies de kern van het probleem waar ze nog geen antwoord op hadden.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:07 schreef dotKoen het volgende:
Stomme vraag van de journalist: behandelaars met een beroepsgeheim zullen bijna nooit strafbaar zijn als ze dergelijke informatie niet delen.
Nee, maar dat is van te voren al redelijk duidelijk. Beroepsgeheim is terecht een goed beschermd recht van de patiënt.quote:Op maandag 11 juli 2011 11:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is precies de kern van het probleem waar ze nog geen antwoord op hadden.
Volgens mij houdt jij er ook waanideeën op na.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:10 schreef loop het volgende:
Al die uitleg kost ook alleen maar belasting centen. Allemaal duur betaalde en hoog opgeleide professionals die dan hun zegje mogen doen vooral om de bevolking het idee of gevoel te geven dat er iets aan wordt gedaan en aan het einde van het verhaal is er toch niets wat zulke taferelen kan voorkomen.
Verbied religie, ouija borden en EVP's, vuurwapens, wiet, games en sluit mensen met paranoide schizofrenie preventief op. Of psychiatrie eruit, dat zal ook al veel schelen. Maak stemmen horen en het idee dat er meer is bespreekbaar, richt een club op voor die mensen waar ze lekker 24/7 met elkaars stemmen kunnen praten ipv ze uit de maatschappij te kotsen op zo'n manier dat ze er ook nooit meer van hun leven in komen.
Volgens mij heb jij ook de nodige negativiteit in je, misschien goed voor je om dat eens te ventileren. Wat niet bij mij kan moet ik je teleurstellen helaas.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:12 schreef alors het volgende:
Volgens mij houdt jij er ook waanideeën op na.
Kortzichtig dom gezwetsquote:Op maandag 11 juli 2011 19:41 schreef mcintosh het volgende:
Die kerel had echt wel een manier gevonden om zijn slachtoffers te maken, wapenvergunning of niet.
Ook al had de politie zijn volledig medisch dossier, dan ook was het niet te voorkomen geweest.
inderdaad, dat zegt ie... en hij heeft gelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 08:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kortzichtig dom gezwets![]()
Dus als de politie vanaf morgen iedereen een wapenvergunning geeft zonder enkele screening...en een enkeling schiet dan onschuldige mensen neer, dan ga jij roepen: ze hadden wel een manier gevonden om slachtoffers te maken, wapenvergunning of niet, dit was niet te voorkomen geweest
Omdat?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 08:50 schreef woid het volgende:
[..]
inderdaad, dat zegt ie... en hij heeft gelijk.
omdat deze figuur in A ad Rijn zonder vergunning (lees: ontheffing -- sportschutters hebben geen vergunning, maar een ontheffing om een vuurwapen van huis via de kortste weg, gescheiden van de munitie naar de vereniging te transporteren - in samenhang met nog wat regeltjes) dezelfde aktie had uitgevoerd.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |