Dan hebben we meer aan de Johan de Witt generator.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
lapo geneuzel doen we al 1800 topics niet aan.
Oh?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Is het weer de tijd van de maand voor Du_ke?
Een note voor mijn opmerking in FB
Ben benieuwd of ie nu is klaargekomen.
Krek zo!quote:Op woensdag 13 april 2011 21:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
lapo geneuzel doen we al 1800 topics niet aan.
Het is een traditie dat de laatste het nieuwe topic maakt?quote:Op woensdag 13 april 2011 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Sorry. Ik zag niet niet dat ik de laatste was.
Ongeschreven regel.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:20 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het is een traditie dat de laatste het nieuwe topic maakt?
Was het maar waar.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:21 schreef Voorschrift het volgende:
Je krijgt ze gratis bij een volle tank spaarkaart.
Ja. Ik vraag verschoning voor mijn afwezigheid.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nu moet je iedereen nog opzoeken op Hyves/LinkedIn/Facebook en ze een bericht sturen.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:24 schreef betyar het volgende:
Mijn vrouw heeft mijn vriendenboekje uit groep 7 gevonden op zolder..... samen met mijn geboortekaartje.![]()
![]()
quote:Op woensdag 13 april 2011 21:26 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nu moet je iedereen nog opzoeken op Hyves/LinkedIn/Facebook en ze een bericht sturen.
Volgens de avondcursus heet dat 'social networking'quote:
Ik vind het een gekke vorm van stalken.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:29 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Volgens de avondcursus heet dat 'social networking'
Hij gaat in elk geval niet over je opmerking in het FB-topic. Dat was gewoon een vriendelijk doch dringend verzoek om het FB topic te gebruiken waar het voor bedoeld is.quote:
Mildheid is inderdaad op zijn plaats.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Ik vraag verschoning voor mijn afwezigheid.
quote:Dus zeg ik: blijf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De traditie is dat JdW een nieuw topic maakt.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:20 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het is een traditie dat de laatste het nieuwe topic maakt?
Maar hij is wel van jou, toch?quote:Op woensdag 13 april 2011 21:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij gaat in elk geval niet over je opmerking in het FB-topic. Dat was gewoon een vriendelijk doch dringend verzoek om het FB topic te gebruiken waar het voor bedoeld is.
Vertel.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:26 schreef Tem het volgende:
En weten allemaal hoe het met Johan is afgelopen.
Ik zie The Onion er boven staan, dus waarschijnlijk wel ja.quote:
Uiteraard, maar het is zo geweldig gebracht.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie The Onion er boven staan, dus waarschijnlijk wel ja.
The Onion? Is dat net zoiets als The Young Turks?quote:Op woensdag 13 april 2011 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie The Onion er boven staan, dus waarschijnlijk wel ja.
Soort Amerikaanse "Speld.nl".quote:Op woensdag 13 april 2011 21:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
The Onion? Is dat net zoiets als The Young Turks?
Speld is vrij hard gejat van the Onion natuurlijk, maar best aardig.quote:
Stentor mist een primeur.quote:De provincie Gelderland gaat binnenkort een gigantische, stervormige tunnel onder de Veluwe graven. Met het bouwkundige megaproject wil de provincie enkele tienduizenden nieuwe banen creëren en miljoenen aan innovatieinkomsten naar Nederland sluizen. Het plan zou de eerste stervormige tunnel uit de Nederlandse geschiedenis worden, en daarmee bovendien automatisch de grootste, goedkoopste en tevens meest rendabele stervormige tunnel ooit zijn.
Aquote:Op woensdag 13 april 2011 21:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Speld is vrij hard gejat van the Onion natuurlijk, maar best aardig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nostalgie. Ik zal hem mijn ouders vrijdag eens laten zien.
quote:Op woensdag 13 april 2011 21:40 schreef betyar het volgende:
Dit kaartje is 31 jaar oud,Je hebt wat namen weggevaagd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nostalgie. Ik zal hem mijn ouders vrijdag eens laten zien.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
quote:Op woensdag 13 april 2011 21:40 schreef betyar het volgende:
Dit kaartje is 31 jaar oud,Rara, welke woorden zijn weggevallen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nostalgie. Ik zal hem mijn ouders vrijdag eens laten zien.Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
Naar verluidt is hij vertrokken richting het Westen om een carrière als country zanger te beginnenquote:
Ik ook, en vooral zijn Steenkolenduitsquote:
quote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ook, en vooral zijn Steenkolenduits
Deze is ook leukquote:Op woensdag 13 april 2011 21:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij is echt zo'n geweldige baas hè, geweldige vent.
quote:Op woensdag 13 april 2011 21:49 schreef Zeeland het volgende:
Van Gaal wordt de nieuwe leider van het CDA.
Whehe, die man verdient een lintje, geweldig lontje.quote:
Iddquote:Op woensdag 13 april 2011 21:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Whehe, die man verdient een lintje, geweldig lontje.
Weet nog dat ik paar week terug hem nadeed in München, al die Duitsers kregen een glimlach op hun gezicht, hij is een cultheld daar. Je zegt op z'n steenkolen Duits "FC BAYERN!" en ze liggen al dubbel.
Die curieuze synthese van plat Amsterdams en Duits die Jonker uitbraakt is op zich ook wel grappig.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ook, en vooral zijn Steenkolenduits
Die is gespeeld, deze blijft het best.quote:
En daar wordt het enkel maar beter van.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef GSbrder het volgende:
Moest uren speuren, er staat niet zo'n kek grijs balkje om POLSC #1843.
Is dit een sneer naar de lay-out mods?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
En daar wordt het enkel maar beter van.
Dat mag ik niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dit een sneer naar de lay-out mods?
Overruledquote:
Dus dit is je burgerlijke ongehoorzaamheidquote:
Ik maak al te veel ruzie met mijn collega's hier de laatste weekquote:Op woensdag 13 april 2011 22:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus dit is je burgerlijke ongehoorzaamheid
Verder:
Toch ben ik voor hakenquote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik maak al te veel ruzie met mijn collega's hier de laatste week
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
Jullie kennende worden er nog 2 topics volgeluld voor middernachtquote:
quote:Op woensdag 13 april 2011 22:22 schreef Zeeland het volgende:
BREKEND: 'SGP doet mee aan de Gay Pride.'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
quote:Op woensdag 13 april 2011 22:26 schreef Zeeland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Speld.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel leuk satirisch
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
quote:Op woensdag 13 april 2011 22:22 schreef Zeeland het volgende:
BREKEND: 'SGP doet mee aan de Gay Pride.'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Geen badkamers meer in nieuwe Sprinter-treinenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Wat is er zo grappig?quote:
Man, grow a pairquote:Op woensdag 13 april 2011 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
Is dat gelul over horloges inmiddels voorbij>
Als ik de discussies soms zo aanschouw dan krijg ik het idee dat ik de enige ben met 'een paar'.quote:
A man is nothing without his toys.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik de discussies soms zo aanschouw dan krijg ik het idee dat ik de enige ben met 'een paar'.
Ik maak ook maar een grapje, GS. Ik begrijp volkomen dat jullie kicken op speeltjesquote:
quote:Op woensdag 13 april 2011 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maak ook maar een grapje, GS. Ik begrijp volkomen dat jullie kicken op speeltjes
Daar houdt het wel een beetje op.quote:Op woensdag 13 april 2011 23:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En waar kick jij op naast goede drank en vrouwn?
Sport, hobby, interessequote:Op woensdag 13 april 2011 23:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar houdt het wel een beetje op.
Films, games, boeken. Ik houd van een goed gevulde boekenkast.quote:
Aan een dode lijn?quote:Op woensdag 13 april 2011 23:41 schreef Picchia het volgende:
De uitvinder van deadlines zou opgehangen moeten worden.
Dat is een gave van me. Ik kan zo meedoen met "het zesde zintuig"quote:Op donderdag 14 april 2011 00:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij geeft antwoord voordat de vraag gesteld is.
Ik dacht het alquote:Op donderdag 14 april 2011 00:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is een gave van me. Ik kan zo meedoen met "het zesde zintuig"
Morendo de kattenmepper.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:41 schreef Morendo het volgende:
Ik word gek van de katten hier in de buurt. Ik kan me voorstellen dat de lieden die in de middeleeuwen leefden deze beesten duivels achten.
do/vr valt bij mij niet onder de definitie weekend.quote:Op donderdag 14 april 2011 00:12 schreef GSbrder het volgende:
Het is ook een zinloze belofte.
Zelfs wanneer je de ruime definitie van weekend hanteert do/vr/za/zo.
http://www.volkskrant.nl/(...)-maar-meer-btw.dhtmlquote:Kabinet wil lagere arbeidsbelasting, maar meer btw
ANP 14/04/11, 06:39
Staatssecretaris Frans Weekers © ANP
VK UPDATE Het kabinet wil de belasting op arbeid verlagen en tegelijk de belasting op consumptie verhogen. Tarieven in de inkomstenbelastingen kunnen omlaag als het hoge en lage btw-tarief samengevoegd worden, wat leidt tot een hogere btw-opbrengst.
Staatssecretaris Frans Weekers wil daarover in debat met de Tweede Kamer, meldt hij donderdag in een brief over zijn toekomstige 'fiscale agenda' aan de Tweede Kamer. Zijn agenda is een antwoord op een verzoek van de Kamer vorig najaar om een herziening van het belastingstelsel.
De NOS meldt dat Weekers één btw-tarief van 19 procent wil. Het huidige lage tarief van 6 procent zou dan geleidelijk moeten stijgen. Gedurende de zittingsduur van dit kabinet zou dit een stijging tot 8 procent betekenen.
In ruil daarvoor kunnen de tarieven van de inkomstenbelasting worden verlaagd. Nu zijn deze nog respectievelijk 52, 42 en 33 procent. Dit zou naar 50, 40 en 30 procent gaan. De gedachte hierachter is om werken en ondernemen aantrekkelijker te maken.
Rijksbelastingen
Weekers wil het aantal rijksbelastingen terugbrengen van 22 naar zestien. De verpakkingenbelasting kan bijvoorbeeld worden afgeschaft. Het tarief voor de vennootschapsbelasting, de winstbelasting voor bedrijven, kan verder omlaag richting 24 procent. Dat tarief is door het kabinet van VVD en CDA dit jaar al verlaagd naar 25 procent.
Weekers wil fraudeurs harder gaan aanpakken. Die verliezen wat hem betreft het recht op een voorlopige teruggaaf op de inkomstenbelasting. Over de afgelopen twee jaar heeft de fiscus al 90 miljoen euro aan onterechte uitbetalingen weten te voorkomen. Momenteel zijn er nog 16.000 fraudetips in onderzoek. 'Ik werp een dam op voor lieden die de schatkist als pinautomaat gebruiken. Fraudeurs ontneem ik per direct het recht op een voorlopige teruggaaf' , aldus Weekers.
Het wachten is tot de SP en andere uitkeringspartijen gaan ontploffen.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:40 schreef du_ke het volgende:
Geen heel gek idee
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-maar-meer-btw.dhtml
Haha ja dat zekerquote:Op donderdag 14 april 2011 08:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het wachten is tot de SP en andere uitkeringspartijen gaan ontploffen.
Nee, dat is inderdaad geen gek idee. Dan betaalt men naar hoeveel men consumeert. Wil het wel verder uitgewerkt zien.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:40 schreef du_ke het volgende:
Geen heel gek idee
[..]
Koopkracht daalt wel.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad geen gek idee. Dan betaalt men naar hoeveel men consumeert. Wil het wel verder uitgewerkt zien.
Tja die bezuinigingen en belastingverhogingen komen er toch wel dus daar houdt iedereen al rekening mee volgens mij.quote:
Dat wordt deels gecompenseerd door de lagere IB. En je kunt nou eenmaal niet alles hebben. Hoe zie jij het voor je dan? Slechts de IB verlagen?quote:
Ik zie dit vooral als een reden voor werkgevers om op de 0-lijn te gaan zitten. En dan gaat het hard met een btw van 19% op voedsel en een inflatie van 2.5%quote:Op donderdag 14 april 2011 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat wordt deels gecompenseerd door de lagere IB. En je kunt nou eenmaal niet alles hebben. Hoe zie jij het voor je dan? Slechts de IB verlagen?
Ach, en daarom hebben we dus vakbonden. Maar ik wil dit voorstel eerst verder uitgewerkt zien.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie dit vooral als een reden voor werkgevers om op de 0-lijn te gaan zitten. En dan gaat het hard met een btw van 19% op voedsel en een inflatie van 2.5%
Dat heeft ook zo lekker gewerkt met bv. de verpakkingsbelasting.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:50 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast zou ik graag die belasting op consumptie willen differentiëren naar milieu/ maatschappelijke schade.
heb er ook een hard hoofd inquote:Op donderdag 14 april 2011 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
Vraag me trouwens af hoe het kabinet ooit de 18 mld wil gaan halen. Meerdere bezuinigingsvoorstellen worden nu alweer op de lange baan geschoven (onderwijs bijvoorbeeld).
Op zich een goed idee, maar voor mensen die over hun inkomsten geen inkomstenbelasting betalen maakt dit het alleen maar lastiger.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:40 schreef du_ke het volgende:
Geen heel gek idee
[..]
Slecht idee. Je ziet wel weer wie de dupe zijn bij deze belachelijke voorstellen, helaas zien mensen alleen die 2 á 3 procent IB verlaging.quote:Op donderdag 14 april 2011 08:40 schreef du_ke het volgende:
Geen heel gek idee
[..]
Stiekem hadden we natuurlijk ook niet anders verwacht, nietwaar? Met dank aan een zekere coalitiepartner moest het ambitieniveau immers omlaag worden geschroefd.quote:
Bedankt voor de samenvatting.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
Eerste goede artikel over de gebeurtenissen in Alphen en waarin wordt uitgelegd dat zoiets eigenlijk niet is te voorkomen, is te vinden in Trouw.
Zo ben ik.quote:
Overigens petje af voor Graus in deze. Hij toont zich in ieder geval consequent:quote:De kwestie ligt binnen de PVV zeer gevoelig. De eerste anti-Joodse maatregel die tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nederland werd ingevoerd, was een verbod voor Joden om hun vee ritueel te slachten. Zon voorstel kan ik dus echt niet steunen, aldus een PVVer, die voet bij stuk zegt te houden.
quote:PVV-Kamerlid Graus: De vriendschap met de Joodse gemeenschap is ons veel waard en de vrijheid van geloof vinden wij belangrijk. Maar die vrijheid mag niet leiden tot onderdrukking van de vrouw of de mishandeling van dieren. Daarom wil de PVV een totaalverbod op ritueel slachten en een verbod op de import van ritueel geslachte dieren.
Uh oh de Dion is niet consequent!quote:Op donderdag 14 april 2011 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
De PVV Godwint er vrolijk op los
[..]
Overigens petje af voor Graus in deze. Hij toont zich in ieder geval consequent:
[..]
Vakbondenquote:Op donderdag 14 april 2011 10:36 schreef betyar het volgende:
Net weer zo'n slijmbrief van de FNV ontvangen.![]()
![]()
Banken.quote:
Overheden.quote:
Rechtse partijenquote:
Olie-industrie.quote:
Appelsquote:
Sympathiek van ze.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Hebben tot nu toe prima werk voor me verricht.
Ja, maar daar houdt GS dus niet van. Werknemers horen helemaal niet meer loon te krijgen. Die moeten gewoon hun bek houden en doen wat hen gezegd wordt!quote:Op donderdag 14 april 2011 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Hebben tot nu toe prima werk voor me verricht.
Werknemers moeten het loon krijgen dat ze verdienen.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar daar houdt GS dus niet van. Werknemers horen helemaal niet meer loon te krijgen. Die moeten gewoon hun bek houden en doen wat hen gezegd wordt!
En de andere mensen die lid zijn van de bond ook. Door de collectiviteit is het voor de normale arbeider gewoon mogelijk om tegengas te geven naar de werkgevers zonder dat je daar financieel voor wordt uitgekleed .quote:Op donderdag 14 april 2011 11:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sympathiek van ze.
Oh, wacht, daar betaal je ze ook voor
Nee, werknemers moet minimaal genoeg verdienen om het hoofd boven water te kunnen houden.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werknemers moeten het loon krijgen dat ze verdienen.
Of dat nu ¤ 10.000 euro of ¤ 1.000.000,- is.
Wel eens een functioneringsgesprek gehad? Het eerste wat ze zeggen is dat je goed je werk doet maar het bedrijf door financiële tegenvallers wat meer inzet verwacht. Oftewel: je vraag naar loonsverhoging vanwege je inzet hebben we al beantwoord.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werknemers moeten het loon krijgen dat ze verdienen.
Of dat nu ¤ 10.000 euro of ¤ 1.000.000,- is.
Verplichte collectiviteit, niet?quote:Op donderdag 14 april 2011 11:45 schreef betyar het volgende:
[..]
En de andere mensen die lid zijn van de bond ook. Door de collectiviteit is het voor de normale arbeider gewoon mogelijk om tegengas te geven naar de werkgevers zonder dat je daar financieel voor wordt uitgekleed .
Werknemers hebben toch geen luxe goederen zoals een TV, telefoon, internet, auto, nette kleren nodig?quote:Op donderdag 14 april 2011 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, werknemers moet minimaal genoeg verdienen om het hoofd boven water te kunnen houden.
Ik heb gehad ja. Die inzet kan ik best tonen in ruil voor een hoger salaris en anders heb ik twee tot drie aanbiedingen om ergens anders aan de slag te gaan, bij betere arbeidsomstandigheden waar ik niet continue op m'n tenen hoef te lopen.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Wel eens een functioneringsgesprek gehad? Het eerste wat ze zeggen is dat je goed je werk doet maar het bedrijf door financiële tegenvallers wat meer inzet verwacht. Oftewel: je vraag naar loonsverhoging vanwege je inzet hebben we al beantwoord.
Niemand is verplicht lid te worden van een vakbond, als jij meent dat je het alleen en beter af kan staat dat je gewoon vrij.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verplichte collectiviteit, niet?
Vakbonden hebben het monopolie veroverd op onderhandelingen met werkgever en de werknemer is nu niet afhankelijk van de grillen van de werkgever maar de grillen van de vakbond. Zoals met onderhandelingen over pensioenregelingen (eindloonregeling / middenloonregeling) of pensioenleeftijd (65 = 65).
Je kunt altijd zo heerlijk overdrijven. Ik kan je verzekeren dat vakbonden het grootste deel van de tijd achter het net vissen en dat werkgevers altijd het meeste profiteren. Zo is ons takenpakket de afgelopen jaren flink uitgebreid, maar we hebben geen cent extra gekregen omdat de vakbonden een slecht akkoord hadden gesloten over de CAO.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verplichte collectiviteit, niet?
Vakbonden hebben het monopolie veroverd op onderhandelingen met werkgever en de werknemer is nu niet afhankelijk van de grillen van de werkgever maar de grillen van de vakbond. Zoals met onderhandelingen over pensioenregelingen (eindloonregeling / middenloonregeling) of pensioenleeftijd (65 = 65).
Oh wacht, je werk is een geluksmachine, dat was ik vergetenquote:Op donderdag 14 april 2011 11:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Werknemers hebben toch geen luxe goederen zoals een TV, telefoon, internet, auto, nette kleren nodig?
Dat niet, maar iedereen moet een fatsoenlijk bestaan kunnen leiden in Nederland.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh wacht, je werk is een geluksmachine, dat was ik vergeten
Diezelfde retoriek pas je niet toe bij werkgevers; niemand verplicht je voor een baas te werken, als je denkt dat je ergens anders meer waard bent of beter kan werken staat je dat gewoon vrij.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Niemand is verplicht lid te worden van een vakbond, als jij meent dat je het alleen en beter af kan staat dat je gewoon vrij.
Klopt, is maar goed ook. Helaas hebben de werkgevers gezien er nog altijd een werkloosheid is in Nederland een flinke vinger in de pap in je loon. Iedereen is vervangbaar.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Diezelfde retoriek pas je niet toe bij werkgevers; niemand verplicht je voor een baas te werken, als je denkt dat je ergens anders meer waard bent of beter kan werken staat je dat gewoon vrij.
De vakbonden hebben gezien dat oudere werknemers oververtegenwoordigd zijn binnen de gelederen en jongere en hoogopgeleide minderheden niet. Daardoor is de pensioenafdracht voor deze categorieen hoger om de oudere werknemer te ontzien. Werkeloosheid is inherent aan de arbeidsmarkt, net zoals leegstand dat is bij de huizenmarkt.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Klopt, is maar goed ook. Helaas hebben de werkgevers gezien er nog altijd een werkloosheid is in Nederland een flinke vinger in de pap in je loon. Iedereen is vervangbaar.
De "dure" oudere moeten ook gewoon op een normale leeftijd met pensioen kunnen, hierdoor krijgen de werkloze startende jongeren eerder de kans in te stromen. Dat langer doorwerken is alleen maar slecht en drijft de (jeugd) werkloosheid op. Dit samenhangend met ontslagrecht versoepeling waardoor de "dure" oudere op straat worden geketst om vervangen te worden door goedkope jongeren en een kortere duur van de WW aan hun vermogen kunnen gaan eten om vervolgens voordat ze de pensioengerechtigde leeftijd van 66 of 67 hebben bereikt niks meer hebben.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De vakbonden hebben gezien dat oudere werknemers oververtegenwoordigd zijn binnen de gelederen en jongere en hoogopgeleide minderheden niet. Daardoor is de pensioenafdracht voor deze categorieen hoger om de oudere werknemer te ontzien. Werkeloosheid is inherent aan de arbeidsmarkt, net zoals leegstand dat is bij de huizenmarkt.
Een respectabele opinie over de leeftijdspolitiek bij werknemers, maar ik vind het zo merkwaardig dat oudere werknemers dit argument (over langer doorwerken) enkel aanhouden bij pensioensleeftijd en niet bij ontslagrecht. Je vindt het dus normaal dat oudere werknemers niet tot hun 67e moeten doorwerken omdat dit de doorstroming bevordert en jongeren een kans geeft, maar tegelijkertijd kan je niet ouderen ontslaan op hun 63e omdat dit teveel kosten voor de werkgever met zich meebrengt. Een tikje onevenredig, me dunkt.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
De "dure" oudere moeten ook gewoon op een normale leeftijd met pensioen kunnen, hierdoor krijgen de werkloze startende jongeren eerder de kans in te stromen. Dat langer doorwerken is alleen maar slecht en drijft de (jeugd) werkloosheid op. Dit samenhangend met ontslagrecht versoepeling waardoor de "dure" oudere op straat worden geketst om vervangen te worden door goedkope jongeren en een kortere duur van de WW aan hun vermogen kunnen gaan eten om vervolgens voordat ze de pensioengerechtigde leeftijd van 66 of 67 hebben bereikt niks meer hebben.
Een duidelijker teken van zwakte had je niet kunnen geven.quote:
Jij wilt dat alle werknemers kunnen meepraten over hun CAO? Sympathiek plan hoor, maar ik denk niet dat werkgever daar op zit te wachten. Bovendien fungeert de vakbond vooral als een soort van lobbygroep. Als individuele werknemers niet worden vertegenwoordigd door een dergelijke instantie, dan missen zij de slagkracht om iets af te dwingen;quote:Op donderdag 14 april 2011 12:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een duidelijker teken van zwakte had je niet kunnen geven.
Ik wil dat alle werknemers op z'n minst mogen stemmen over het CAO, dit lijkt me prima te regelen en de echt mondige klankbord-groep weet zichzelf prima te organiseren. Het stemrecht over een nieuwe CAO voorbehouden aan vakbondleden geeft de werknemers amper een keuze, is het wel?quote:Op donderdag 14 april 2011 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wilt dat alle werknemers kunnen meepraten over hun CAO? Sympathiek plan hoor, maar ik denk niet dat werkgever daar op zit te wachten. Bovendien fungeert de vakbond vooral als een soort van lobbygroep. Als individuele werknemers niet worden vertegenwoordigd door een dergelijke instantie, dan missen zij de slagkracht om iets af te dwingen;
Dan haal je de vakbond dus uit de som. Prima, maar dan schrap je dus die slagkracht waar ik naar refereerde. En als alle werknemers dezelfde voordelen genieten als hun collega's die zijn aangesloten bij een vakbond, dan heeft het geen zin meer om een vakbond te hebben. Die kun je dan wel intact laten, maar dan moet je de contributie schrappen waardoor de organisatie dus niets meer klaarspeelt.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik wil dat alle werknemers op z'n minst mogen stemmen over het CAO, dit lijkt me prima te regelen en de echt mondige klankbord-groep weet zichzelf prima te organiseren. Het stemrecht over een nieuwe CAO voorbehouden aan vakbondleden geeft de werknemers amper een keuze, is het wel?
De slagkracht houden ze, ik wil als tijdelijke overgangsregeling de vakbonden nog wel het monopolie geven te bepalen wat er met de sociale partners besloten wordt, hoewel dit betekent dat de niet-vakbondsleden dus mogen kiezen tussen een Giant Douche of een Turd Sandwich, maar ik zie niet in waarom je lid moet zijn van een organisatie om te stemmen voor een CAO die voor jou geldt.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan haal je de vakbond dus uit de som. Prima, maar dan schrap je dus die slagkracht waar ik naar refereerde. En als alle werknemers dezelfde voordelen genieten als hun collega's die zijn aangesloten bij een vakbond, dan heeft het geen zin meer om een vakbond te hebben. Die kun je dan wel intact laten, maar dan moet je de contributie schrappen waardoor de organisatie dus niets meer klaarspeelt.
Succes mevrouwtje.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:44 schreef Picchia het volgende:
Ik ga maar weer. Ben er vandaag niet helemaal bij.
Je betaalt voor de voordelen die lidmaatschap met zich meebrengt. Voor je jaarlijkse contributie krijg je bijvoorbeeld gratis juridisch advies wanneer jij in de knel komt met je werkgever. Daarnaast onderhandelen zij over een nieuw CAO, dus is het ergens wel logisch dat enkel leden mogen stemmen.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De slagkracht houden ze, ik wil als tijdelijke overgangsregeling de vakbonden nog wel het monopolie geven te bepalen wat er met de sociale partners besloten wordt, hoewel dit betekent dat de niet-vakbondsleden dus mogen kiezen tussen een Giant Douche of een Turd Sandwich, maar ik zie niet in waarom je lid moet zijn van een organisatie om te stemmen voor een CAO die voor jou geldt.
Die gedwongen winkelnering voor vakbonden is in mijn ogen net zo goed verderfelijk, maar vindt je werkelijk dat niet-vakbondsleden geen stem mogen hebben in de arbeidsovereenkomst die voor hen van toepassing is?
Je hebt de overwinning van Schalke groots gevierd?quote:Op donderdag 14 april 2011 12:51 schreef Monidique het volgende:
Ik ben zo brak als de poorten van Hercules.
Noh, nee. Het is een regionaal iets.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je hebt de overwinning van Schalke groots gevierd?
Natuurlijk moet je ze niet kunnen ontslaan omdat ze te duur zijn, lekker met pensioen sturen. Altijd zijn ze goed genoeg geweest en dan wil je ze als stront door de wc spoelen?quote:Op donderdag 14 april 2011 12:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een respectabele opinie over de leeftijdspolitiek bij werknemers, maar ik vind het zo merkwaardig dat oudere werknemers dit argument (over langer doorwerken) enkel aanhouden bij pensioensleeftijd en niet bij ontslagrecht. Je vindt het dus normaal dat oudere werknemers niet tot hun 67e moeten doorwerken omdat dit de doorstroming bevordert en jongeren een kans geeft, maar tegelijkertijd kan je niet ouderen ontslaan op hun 63e omdat dit teveel kosten voor de werkgever met zich meebrengt. Een tikje onevenredig, me dunkt.
Ik vind het niet langer passen bij de huidige maatschappelijke ontwikkelingen en betalen voor een dienst om het recht te verkrijgen te stemmen over een arbeidsovereenkomst die jou persoonlijk aangaat vind ik weinig democratisch.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je betaalt voor de voordelen die lidmaatschap met zich meebrengt. Voor je jaarlijkse contributie krijg je bijvoorbeeld gratis juridisch advies wanneer jij in de knel komt met je werkgever. Daarnaast onderhandelen zij over een nieuw CAO, dus is het ergens wel logisch dat enkel leden mogen stemmen.
Ja, en? Eigenlijk wil je naar een systeem waarbij de vakbond in zn huidige vorm blijft bestaan, maar waarbij iedereen mag stemmen?quote:Op donderdag 14 april 2011 12:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het niet langer passen bij de huidige maatschappelijke ontwikkelingen en betalen voor een dienst om het recht te verkrijgen te stemmen over een arbeidsovereenkomst die jou persoonlijk aangaat vind ik weinig democratisch.
Dat beeld van ontslag heb ik niet, je spoelt niets als stront door de wc, mensen die ontslagen worden omdat ze niet langer de productiviteit hebben van een jonge twintiger kunnen respectvol weggesaneerd worden, maar het niet te rijmen dat "door moeten werken tot je 67e terwijl er jongeren aan de slag kunnen" zoveel nobeler wordt voorgesteld dan "uittreden als oudere omdat er jongeren aan de slag kunnen". Veel CAO's hanteren een LIFO-model wat gewoon ingaat tegen de effectiviteit van een duurzaam personeelsverband.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je ze niet kunnen ontslaan omdat ze te duur zijn, lekker met pensioen sturen. Altijd zijn ze goed genoeg geweest en dan wil je ze als stront door de wc spoelen?
Wellicht als tussenstap.quote:Op
donderdag 14 april 2011 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Eigenlijk wil je naar een systeem waarbij de vakbond in zn huidige vorm blijft bestaan, maar waarbij iedereen mag stemmen?
Wordt het dan niet een beetje onoverzichtelijk?quote:Op donderdag 14 april 2011 13:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wellicht als tussenstap.
Ik heb liever dat ook andere vakbonden, jongerenvakbonden of alternatieve georganiseerde burgers kunnen toetreden tot de onderhandeltafel van de sociale partners (een zzp-raad, een freelance-club) dan enkel de gevestigde orde die met een convenantenstelsel op de proppen komt als je je graag georganiseerd zou zien.
Jouw drankmisbruik is zeker iets regionaals.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Noh, nee. Het is een regionaal iets.
Respectvol weg saneren? Hoe wil je dat doen als ze nog 5 jaar moeten werken? Wat wil je met die mensen doen? Juist hun eigen spaarcentjes dat ze naast hun pensioen hebben gespaard op te laten eten.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat beeld van ontslag heb ik niet, je spoelt niets als stront door de wc, mensen die ontslagen worden omdat ze niet langer de productiviteit hebben van een jonge twintiger kunnen respectvol weggesaneerd worden, maar het niet te rijmen dat "door moeten werken tot je 67e terwijl er jongeren aan de slag kunnen" zoveel nobeler wordt voorgesteld dan "uittreden als oudere omdat er jongeren aan de slag kunnen". Veel CAO's hanteren een LIFO-model wat gewoon ingaat tegen de effectiviteit van een duurzaam personeelsverband.
Jongeren krijgen nu geen baan omdat ouderen moeten blijven werken, dat vind je niet kunnen, maar zodra ze eenmaal een baan hebben moeten ze wel als eerste wieberen bij een reorganisatie omdat oudere werknemers "niet als stront mogen weggespoeld".
Democratie is onoverzichtelijk.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wordt het dan niet een beetje onoverzichtelijk?
Is dat geen verkapte vorm van leeftijdsdiscriminatie?quote:Op donderdag 14 april 2011 13:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Respectvol weg saneren? Hoe wil je dat doen als ze nog 5 jaar moeten werken? Wat wil je met die mensen doen? Juist hun eigen spaarcentjes dat ze naast hun pensioen hebben gespaard op te laten eten.
Het LIFO model mag niet meer toegepast worden, het gaat om de functie en in die functie de leeftijdscategorie.
Er is absoluut een en ander aan te merken op de huidige vakbonden. Echter, ik weet niet of ik mijn CAO in handen wil leggen van een systeem als een meerpartijenstelsel.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Democratie is onoverzichtelijk.
We hebben in Nederland een meerpartijenstelsel dat we allemaal aanbidden vanwege de vertegenwoordiging van elke ideologische minderheid, maar in de SER hebben we vakbond vs. werkgeversraad en meer laat dit tweepartijenstelsel niet toe. Gevolg; de vakbonden vertegenwoordigen de gevestigde conservatieve belangen van de arbeiders en de werkgeversraden die van de ondernemers. Anglo-saksischer heb je het niet in Nederland.
Ik leg het graag in handen van een meerpartijenstelsel.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is absoluut een en ander aan te merken op de huidige vakbonden. Echter, ik weet niet of ik mijn CAO in handen wil leggen van een systeem als een meerpartijenstelsel.
Je kunt natuurlijk ook de vakbond verjongen en zo van binnenuit hervormen. Daar ooit aan gedacht?quote:Op donderdag 14 april 2011 13:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik leg het graag in handen van een meerpartijenstelsel.
Dan weet ik tenminste zeker dat alle belangen worden meegewogen en niet enkel die van de mannelijke 50'er die fulltime werkt en in het middenkader zit, zoals nu het geval is
Tenzij ik natuurlijk over 25 jaar tot die categorie behoor, maar laten we dat niet hopen
Mensen ontslaan omdat ze te oud zijn is pas discriminatie.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat geen verkapte vorm van leeftijdsdiscriminatie?
Zodra je de ontslagrechten versoepeld en geen constructies meer bedenkt die ouderen onterecht bevoordelen ondanks hun gedaalde productie, maken ook ouderen een kans op herintrede. Je kan iemand die nog vijf jaar moet werken in jouw ogen wel betaald thuis laten zitten om een jongere z'n plaats te gunnen, maar ontslag is onmenselijk?
Oh, natuurlijk blijft dat een optie.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook de vakbond verjongen en zo van binnenuit hervormen. Daar ooit aan gedacht?
Je ontslaat ze niet omdat ze te oud zijn, je ontslaat ze omdat ze te duur zijn.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen ontslaan omdat ze te oud zijn is pas discriminatie.
Dat is een totaal andere discussiequote:Ik ben dan ook van mening dat de pensioengerechtigde leeftijd af moet hangen van werkjaren. Vanaf het moment dat iemand fulltime gaat werken zou er een pensioenpotje moeten komen niet zoals nu vanaf ik meen 22 jaar.en nee daarmee jaag je de talenten niet weg.
De vergrijzing is in volle gang, hervormen moet niet al te lastig zijn.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, natuurlijk blijft dat een optie.
Maar je kan ook lid worden van de Republikeinen om die te seculariseren en homofiliseren van binnenuit. Lid worden van een organisatie waar ik in beginsel tegen ben om deze zo te vormen dat het mijn mening vertegenwoordigd acht ik minder wenselijk, er zijn gewoon enorm veel strijdige belangen bij verschilende werknemersgroeperingen.
Nogmaals, welke demografische trend er ook gaande is, ik ga niet bij een partij die mijn belangen niet behartigd omdat ik verplicht wordt die belangen van binnenuit te wijzigen. Ik word ook geen moslim om de islam te nuanceren.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De vergrijzing is in volle gang, hervormen moet niet al te lastig zijn.
Dat is aan de werkgever om te beoordelen, denk je niet?quote:Op donderdag 14 april 2011 13:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is trouwens een fabeltje dat oudere werknemers minder productief zijn. Wat kritisch misschien ten opzichte van de zoveelste overbodige reorganisatie, maar dat is iets anders.
Onderzoeken naar productiviteit staven mijn opmerking.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is aan de werkgever om te beoordelen, denk je niet?
Waarom genieten oudere werknemers dan extra bescherming die het vermoeden zou wekken dat ze zwakker staan bij reorganisaties? En ongetwijfeld is het op andere facetten gebaseerd, zoals ik al zei kan de keuze voor een jonge hi-po in plaats van een oude vertrouwde werknemer er een zijn met het oog op de continuiteit van de onderneming.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Onderzoeken naar productiviteit staven mijn opmerking.
Je ontslaat ze omdat ze volgens de werkgevers niet meer hard kunnen werken, dit heeft veelal te maken met de leeftijd.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:18 schreef GSbrder het volgende:
Je ontslaat ze niet omdat ze te oud zijn, je ontslaat ze omdat ze te duur zijn.
Niet helemaal. Pensioen en leeftijd.quote:Dat is een totaal andere discussie
Als ze wel hard kunnen werken en dus hun prijs waard zijn, ontsla je ze niet.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Je ontslaat ze omdat ze volgens de werkgevers niet meer hard kunnen werken, dit heeft veelal te maken met de leeftijd.
Ik vind het een prima standpunt dat het van de leeftijd af moet hangen waarop een werknemer begon met werken, maar dan krijgen veel vrouwen geen pensioen of pas op hun 85e.quote:Niet helemaal. Pensioen en leeftijd.
In o.a. mijn sector kun je wel zien dat de oudere niet zo heel vlug meer zijn. dit is dan ook tevens een van meest kwetsbare groep, ze slijten harder en kunnen niet meer omgeschoold worden.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:28 schreef GSbrder het volgende:
Als ze wel hard kunnen werken en dus hun prijs waard zijn, ontsla je ze niet.
Dan hebben ze geen extra bescherming nodig.
Die hebben de keuze gezin of carrière niet allebei. (ouderwets he)quote:Ik vind het een prima standpunt dat het van de leeftijd af moet hangen waarop een werknemer begon met werken, maar dan krijgen veel vrouwen geen pensioen of pas op hun 85e.
De bescherming van de oude werknemer komt voort uit het idee dat je bepaalde rechten opbouwt gedurende je werkzame leven.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als ze wel hard kunnen werken en dus hun prijs waard zijn, ontsla je ze niet.
Dan hebben ze geen extra bescherming nodig.
[..]
Ik vind het een prima standpunt dat het van de leeftijd af moet hangen waarop een werknemer begon met werken, maar dan krijgen veel vrouwen geen pensioen of pas op hun 85e.
Dus ze zijn te duur. Exit.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:38 schreef betyar het volgende:
[..]
In o.a. mijn sector kun je wel zien dat de oudere niet zo heel vlug meer zijn. dit is dan ook tevens een van meest kwetsbare groep, ze slijten harder en kunnen niet meer omgeschoold worden.
Nogal ouderwets ja.quote:Die hebben de keuze gezin of carrière niet allebei. (ouderwets he)
Ik vind dat idee achterhaald, je zit bij een baas voor de vergoeding van je arbeid en indien jij je gebrekkige inzet/fysiek kan compenseren met verhoogde ervaring of kundigheid is dit wenselijk, maar niemand gaat voor een werkgever bepalen hoeveel oude wijzen hij in dienst moet houden en hoeveel jonge honden.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De bescherming van de oude werknemer komt voort uit het idee dat je bepaalde rechten opbouwt gedurende je werkzame leven.
De verlaagde mobiliteit van de oudere werknemer is cultureel en maatschappelijk bepaald. De werkgever is verantwoordelijk voor het creeeren van banen op niveau. (de eeuwige opgeknipte taakverdeling is dodelijk voor creativiteit en ontwikkeling). De werknemer mag je vragen om met z'n tijd mee te gaan. De maatschappij kan wel wat oude wijzen gebruiken die het cowboy gedrag in de economie beteugelt.
Ik vind dat je er nogal eenzijdig instaat. Het is een kwestie van investeren en visie tonen voor alle facetten van je productie apparaat.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus ze zijn te duur. Exit.
[..]
Nogal ouderwets ja.
Dan gaat het bedrijf dat volgens deze filosofie opereert failliet en/of verliest hij de concurrentiestrijd van concullega's die wel de waarde van oude werknemers weten te schatten. Het is hetzelfde met positieve discriminatie; als er dan geen verschil bestaat, of de verschillen worden door andere positieve factoren gecorrigeerd, vindt de markt daar een oplossing voor.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik vind dat je er nogal eenzijdig instaat. Het is een kwestie van investeren en visie tonen voor alle facetten van je productie apparaat.
Gebrekkige inzet is zeer subjectief. En het gebrek aan innovativiteit, dat jij nu ook tentoonspreid, zal er voor zorgen dat wij aan alle kanten voorbij gerend zullen worden.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind dat idee achterhaald, je zit bij een baas voor de vergoeding van je arbeid en indien jij je gebrekkige inzet/fysiek kan compenseren met verhoogde ervaring of kundigheid is dit wenselijk, maar niemand gaat voor een werkgever bepalen hoeveel oude wijzen hij in dienst moet houden en hoeveel jonge honden.
En waarom is dat per se erg?quote:Op donderdag 14 april 2011 13:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Gebrekkige inzet is zeer subjectief. En het gebrek aan innovativiteit, dat jij nu ook tentoonspreid, zal er voor zorgen dat wij aan alle kanten voorbij gerend zullen worden.
De markt is in deze maar een beperkte oplossing. Arbeid is namelijk niet een beperkende factor. Je ziet het in de productie industrie waar zelfs China zich langzaam de markt uit prijst. De ratrace levert enkel roofbouw op.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan gaat het bedrijf dat volgens deze filosofie opereert failliet en/of verliest hij de concurrentiestrijd van concullega's die wel de waarde van oude werknemers weten te schatten. Het is hetzelfde met positieve discriminatie; als er dan geen verschil bestaat, of de verschillen worden door andere positieve factoren gecorrigeerd, vindt de markt daar een oplossing voor.
Dit moet niet door de wetgever in quota of ontslagbescherming worden gecompenseerd, want dat werkt verstorend.
En ik aan de markt.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:49 schreef Monolith het volgende:
De markt heeft op dit moment vrij weinig aan jullie.
Ik ben niet voor extra ontslagbescherming, maar dan moeten de omstandigheden wel goed zijn en ook daadwerkelijk aangetoond worden dat iemand niet productief is. Een werkgever is ook verantwoordelijk voor productiviteit.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En waarom is dat per se erg?
Gebrekkige inzet is uiteraard subjectief, maar onwenselijk ontslag van jonge werknemers omdat volgens een LIFO gewerkt wordt, terwijl het meer toekomstwaarde heeft jonge werknemers te behouden en een paar oude rotten te ontslaan is net zo goed slecht voor onze internationale concurrentiepositie. Ik pretendeer nergens een briljant HR-manager te zijn, maar ik weet wel dat de overheid dat zeker niet is.
Het nieuwe werken.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:49 schreef Monolith het volgende:
De markt heeft op dit moment vrij weinig aan jullie.
Als China zichzelf toch door toegenomen welvaart uit de markt prijst, is dat toch geen "roofbouw" of een onwenselijke ontwikkeling? In Nederland kiezen we voor een bepaalde levensstandaard e/o veralgemenisering van een leefbaarheidsgevoel, waardoor we ons bepaalde protecties niet kunnen permitteren. Vanwege de hoge loonkosten, de enorme ancienniteit in loon- en ontslagregelgeving in Nederland, zal er een probleem ontstaan voor onze concurrentiepositie als we niet durven over te gaan op maatregelen die ofwel onze leefbaarheidsdoelstellingen moeten bijstellen, ofwel gevolgen hebben voor de arbeidsmarkt in die zin dat er een stijgende personeelseis komt.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De markt is in deze maar een beperkte oplossing. Arbeid is namelijk niet een beperkende factor. Je ziet het in de productie industrie waar zelfs China zich langzaam de markt uit prijst. De ratrace levert enkel roofbouw op.
Wat is in jouw ogen een normale manier dan?quote:Op donderdag 14 april 2011 14:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Op een normale manier. Helaas is dit niet meer mogelijk in Nederland.
Andere vormen van bescherming nog wel.quote:
Wat ik zeg xx werkjaren = pensioen. Mensen van 45 kunnen nog wel omgeschoold worden. Mensen van 60 worden al een stuk moeilijker.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen een normale manier dan?
Nu is het eerlijker, in ieder geval in jouw ogen.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Andere vormen van bescherming nog wel.
Laat me raden; jij vindt dat langstudeerders een boete moeten krijgen? Trouwens, zijn er verzachtende omstandigheden opgenomen in het kabinetsvoorstel? Soms duurt studeren langer buiten jou eigen schuld om.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:34 schreef eriksd het volgende:
Heerlijk aan het trollen in SES topic over de langstudeerders.
Uiteraard vind ik dat langstudeerders een boete moeten krijgen. De mensen die nu het meest schreeuwen zijn overigens over het algemeen niet de meest briljante studetenten, met ons edje als lichtend voorbeeld.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat me raden; jij vindt dat langstudeerders een boete moeten krijgen? Trouwens, zijn er verzachtende omstandigheden opgenomen in het kabinetsvoorstel? Soms duurt studeren langer buiten jou eigen schuld om.
Het leven bestaat uit meer dan enkel studeren. Kijk, ik vind het ietwat overdreven om zeven jaar over een studie te doen, maar om nou direct in jaar vijf een boete uit te delen. Neuh.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard vind ik dat langstudeerders een boete moeten krijgen. De mensen die nu het meest schreeuwen zijn overigens over het algemeen niet de meest briljante studetenten, met ons edje als lichtend voorbeeld.
Maar ik doe mij daar nu even voor als een student vrijetijdsmanagement in de bijstand
Dat klopt, maar het is ook prima mogelijk om naast je voltijdsstudie een leven te hebben. Alsof het een het ander uitsluit. Dat lang leve de lol is veel te veel doorgeslagen.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het leven bestaat uit meer dan enkel studeren. Kijk, ik vind het ietwat overdreven om zeven jaar over een studie te doen, maar om nou direct in jaar vijf een boete uit te delen. Neuh.
Ik vind lol maken eerlijk gezegd vele malen belangrijker dan met oogkleppen op jezelf door je studie heen te rammen omdat onze prestatiemaatschappij dat eist.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is ook prima mogelijk om naast je voltijdsstudie een leven te hebben. Alsof het een het ander uitsluit. Dat lang leve de lol is veel te veel doorgeslagen.
Jaja, maar het een sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 14 april 2011 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind lol maken eerlijk gezegd vele malen belangrijker dan met oogkleppen op jezelf door je studie heen te rammen omdat onze prestatiemaatschappij dat eist.
Ah, vandaar dat de burn-out een volksziekte is. Dat komt omdat keihard werken best te combineren is met een leuk leven.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jaja, maar het een sluit het ander niet uit
Mwoah. Als je eenmaal klaar bent met je studie wordt toch wel van je verwacht dat je normaal gaat doen. Helaasquote:Op donderdag 14 april 2011 14:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jaja, maar het een sluit het ander niet uit
Is dit sarcasme?quote:Op donderdag 14 april 2011 14:46 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat de burn-out een volksziekte is. Dat komt omdat keihard werken best te combineren is met een leuk leven.
Burn-out is een welvaartsziekte manquote:Op donderdag 14 april 2011 14:46 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat de burn-out een volksziekte is. Dat komt omdat keihard werken best te combineren is met een leuk leven.
Als je doet wat je leuk vindt hoef je nooit te werkenquote:Op donderdag 14 april 2011 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ken eerlijk gezegd weinig stress in mijn beroep.
Zo'n feest is het nog niet nietquote:Op donderdag 14 april 2011 14:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je doet wat je leuk vindt hoef je nooit te werken
Repeat je dit elke 3 weken?quote:
Nah, wekelijks. Vind het zo'n flapdrol.quote:
Klopt.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nah, wekelijks. Vind het zo'n flapdrol.
Goddomme, u bastard.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:16 schreef eriksd het volgende:
Net wel echt een milf gespot in de tram.
Ze had ook een latex legging aan enzo.quote:
Cougar?quote:Op donderdag 14 april 2011 15:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ze had ook een latex legging aan enzo.
Pics or it did not happenquote:Op donderdag 14 april 2011 15:39 schreef eriksd het volgende:
Dunno, wel even oogcontact en glimlach enzo.
Mag je best blij mee zijn als man, als dat je vrouw is
Goedesmorreges.quote:
Gelukkig niet.quote:
Ah, ik dacht dat je het wellicht gisteren te bont had gemaaktquote:
Nah, wel goed idee overigens.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat je het wellicht gisteren te bont had gemaakt
Onze projectleider zit met een burn-out thuis, de sukkel. Op de werkvloer de grote mijnheer uithangen flink proberen te jagen en mensen schrik aan praten over de slechte tijden en dat vorstverlet niet meer bestaat etc. etc. en nu is het zielig hoopje stront dat meent extra aandacht nodig te hebben door zich vermoeiend en zielig op te stellen.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Burn-out is een welvaartsziekte man
Ooit een 80-uur werkende paki met een burn-out tegengekomen.
Ik hoef niemand te pakken, dat doen ze zichzelf wel aan.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:48 schreef GSbrder het volgende:
Goedzo Betyar, pak ze, die luie westerse verwende jochies.
Dat komt omdat er geen wilde kamelen meer zijn, kamelen zijn door hun bazen zo afgericht dat ze niet meer zelfstandig kunnen denken. Bulten krijgen ze er van.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn anders heel veel kamelen met een burnout.
En PlayStation-eigenarenquote:Op donderdag 14 april 2011 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn anders heel veel kamelen met een burnout.
quote:Op donderdag 14 april 2011 17:03 schreef Picchia het volgende:
Ik vind die ophef over ritueel slachten eigenlijk maar een beetje wijvenpraat.
Goh, wat een openbaring dames en heren.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:29 schreef Morendo het volgende:
Met de PVV kun je de economie absoluut niet hervormen.
Er zit een wat onaangename ondertoon in het debat; naast dierenwelzijn lijkt er ook sprake te zijn van overwegingen gerelateerd aan het religieuze karakter van deze praktijk.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:03 schreef Picchia het volgende:
Rabbijnen zijn natuurlijk niet Nederlands.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
Dus de PVV moet tegen een verbod zijn omdat de rabbijnen tegen zijn, begrijp ik.
Echt een Nederlandse partij die PVV....
Jawel, want alleen het Jodendom en Christendom maken deel uit van de Nederlandse cultuur!quote:Op donderdag 14 april 2011 17:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Rabbijnen zijn natuurlijk niet Nederlands.
Dit dus.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:03 schreef Picchia het volgende:
Jouw bijdragen strekken ook niet veel verder dan dat hè?quote:
Wat is nou mooier om dat te melden?quote:Op donderdag 14 april 2011 17:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jouw bijdragen strekken ook niet veel verder dan dat hè?
Dat is ook niet zo vreemd wanneer hoofdzakelijk religieuzen ritueel slachten. En vrijwel de enige (ingebrachte) argumenten voor het behoud van deze praktijk religieuze argumenten zijn. Zoals het hoort in een seculiere staat houden deze argumenten dan ook geen steek.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zit een wat onaangename ondertoon in het debat; naast dierenwelzijn lijkt er ook sprake te zijn van overwegingen gerelateerd aan het religieuze karakter van deze praktijk.
Jij triggert hier wel heel erg op. Religie, cultuur.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, want alleen het Jodendom en Christendom maken deel uit van de Nederlandse cultuur!
Ik trigger daar niet op hoor. De gehele maatschappij draait kennelijk om deze twee dingen tegenwoordig.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij triggert hier wel heel erg op. Religie, cultuur.
Wat is er gebeurd?
Toch knap dat die knul zn diploma heeft gehaald.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:45 schreef Morendo het volgende:
"Mijn naam is Mohammed je weet zelf. De school was leuk maar de mensen niet. Er waren wel sommige mensen die normaal waren zij weten zelf wel wie. Er waren sommige leraren die relax waren zoals thijsen, Bosch, Mehmet etc. Bij mehmet waren we altijd aan het klote. Gewoon net als hem praten want hij had een raar accent en verder gewoon niks doen. verder heb ik veel gelachen op school. En we zijn ook met biologie naar de dierentuin geweest".
![]()
http://www.geenstijl.nl/m(...)mensen.html#comments
O ja, dat was ik bijna vergeten. Misschien kunnen we het als geheugensteuntje in de grondwet opnemen.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, want alleen het Jodendom en Christendom maken deel uit van de Nederlandse cultuur!
Kudo's voor de werkgever die niet overstuur raakt met zo'n klapjosti.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch knap dat die knul zn diploma heeft gehaald.
MBO niveau 2? Gokje?quote:Op donderdag 14 april 2011 17:45 schreef Morendo het volgende:
"Mijn naam is Mohammed je weet zelf. De school was leuk maar de mensen niet. Er waren wel sommige mensen die normaal waren zij weten zelf wel wie. Er waren sommige leraren die relax waren zoals thijsen, Bosch, Mehmet etc. Bij mehmet waren we altijd aan het klote. Gewoon net als hem praten want hij had een raar accent en verder gewoon niks doen. verder heb ik veel gelachen op school. En we zijn ook met biologie naar de dierentuin geweest".
![]()
http://www.geenstijl.nl/m(...)mensen.html#comments
Nee, Barlaeus Gymnasium uiteraardquote:
Alles waar ft. in staat zuigt.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Cahill - Trippin On You ft. Nikki Belle
Tja, die "telt ook mee" om maar even in links jargon te blijven. Geen diploma was uiteraard geen optie.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch knap dat die knul zn diploma heeft gehaald.
Dat klopt.quote:
Ik houw er ontzettend van.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt.
Helemaal met autotune erbij.
je hoeft ook niet te kunnen zingen. Als het maar goed klinktquote:Op donderdag 14 april 2011 18:25 schreef eriksd het volgende:
Autotune geeft aan dat je niet kan zingen.
Sowieso, hoezo kijk je naar die proletenclips?
Opperrabijnen uit het buitenland zijn niet Nederlands, nee.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Rabbijnen zijn natuurlijk niet Nederlands.
Uiteraard, we geven jou toch ook een diploma?quote:Op donderdag 14 april 2011 18:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tja, die "telt ook mee" om maar even in links jargon te blijven. Geen diploma was uiteraard geen optie.
Ik kan mij niet herinneren dat ik in het jaarboek zulke shit heb opgeschrevenquote:Op donderdag 14 april 2011 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, we geven jou toch ook een diploma?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |