Is daar die steen van 'Bassie en Adriaan en de Verzonken Stad' toevallig op gebaseerd?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 01:51 schreef vosss het volgende:
Dat is ook wel een leuke
[..]
Meer info hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijf_van_Phaistos
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een paar filmpjes:
Bekijk deze YouTube-video
Haha, daar moest ik ook meteen aan denkenquote:Op woensdag 14 november 2012 17:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is daar die steen van 'Bassie en Adriaan en de Verzonken Stad' toevallig op gebaseerd?
Ongelovelijk zeg. Heb de docu even gekeken. Je zou bijna zeggen dat meneer is vermoord. Het is in ieder geval wel allemaal heel erg toevallig.quote:Op woensdag 14 november 2012 17:35 schreef dieenebart het volgende:
Ook een ouwe, en misschien al genoemd, maar ontegenzeggelijk een mysterieus verhaal.
De Broncode van Jan Sloot uit Nieuwegein.
Ja, bizar verhaal hè?quote:Op woensdag 14 november 2012 18:57 schreef valek het volgende:
[..]
Ongelovelijk zeg. Heb de docu even gekeken. Je zou bijna zeggen dat meneer is vermoord. Het is in ieder geval wel allemaal heel erg toevallig.
En jij denkt dat WD, Samsung, Toshiba, etc. dat toelaten?quote:Op woensdag 14 november 2012 19:19 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Ja, bizar verhaal hè?
Aan de andere kant: ik zit al een tijdje te wachten tot de zogenaamde techniek achter de broncode op de markt verkrijgbaar is. Na tien jaar moeten ze dat toch wel kunnen hebben reverse-engineeren?
quote:Op woensdag 14 november 2012 18:32 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij is het dezelfde.
Iemand zal die techniek toch wel in handen hebben? Zelfs als ze in eerste instantie niet begrepen hoe het werkte, hebben ze nu tien jaar de tijd gehad om het uit te zoeken.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En jij denkt dat WD, Samsung, Toshiba, etc. dat toelaten?
Volgens mij Roel Pieper.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:26 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Iemand zal die techniek toch wel in handen hebben? Zelfs als ze in eerste instantie niet begrepen hoe het werkte, hebben ze nu tien jaar de tijd gehad om het uit te zoeken.
Wat wil jij met die andere bedrijven dan?
Volgens deze redenatie gaat die hele uitvinding nooit op de markt komen. Het lijkt me toch dat er een keer iemand genoeg macht heeft om het te gebruiken.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij Roel Pieper.
En die andere bedrijven kunnen allemaal opdoeken mocht deze vinding op de markt komen.
Dat gaat om tig miljarden per jaar. Die gaan dat echt niet zomaar even goed vinden.
Er zijn ook een hoop redenaties waarom dat ding van Sloot uberhaupt niet zou kunnen werken.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:33 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Volgens deze redenatie gaat die hele uitvinding nooit op de markt komen. Het lijkt me toch dat er een keer iemand genoeg macht heeft om het te gebruiken.
Tof, thanks!quote:Op woensdag 14 november 2012 19:37 schreef vosss het volgende:
TRU / Het Jan Sloot mysterie.
TRU / Het Jan Sloot (Digital Coding) Mistery #2
TRU / Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 3
TRU / Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 4
TRU / Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 5
TRU / Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 6
Ik betwijfel of het wel bestaan heeft. Het zou inmiddels nagemaakt moeten zijn door een willekeurige hacker. Kijk naar de beveilging van DVD's, Xbox 360, PS3, Wii. Inmiddels allemaal gekraakt en ook daar is door het kraken grote inkomstenderving. Inkomstenderving blijkt dus geen reden te zijn om het tegen te kunnen houden.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:33 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Volgens deze redenatie gaat die hele uitvinding nooit op de markt komen. Het lijkt me toch dat er een keer iemand genoeg macht heeft om het te gebruiken.
Het gaat om de broncode, niet om de beveiliging.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:42 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het wel bestaan heeft. Het zou inmiddels nagemaakt moeten zijn door een willekeurige hacker. Kijk naar de beveilging van DVD's, Xbox 360, PS3, Wii. Inmiddels allemaal gekraakt en ook daar is door het kraken grote inkomstenderving. Inkomstenderving blijkt dus geen reden te zijn om het tegen te kunnen houden.
Al is het verhaal natuurlijk veel spannender als je bedenkt dat het wel betaan heeft. En dat is denk ik ook de enige reden dat het verhaal nog overeind staat.
Als ik me niet vergis (maar ik kan er naast zitten) is van verschillende van deze voorbeelden inderdaad de broncode bereikt. Buiten dat zou de broncode van één "knappe kop" inmiddels wel onafhankelijk daarvan nagemaakt/ook gemaakt zijn door andere "knappe koppen". Uit de zelfde koker komen MP3 en MKV bijvoorbeeld ook. Dit gaat alleen een stapje verder.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:14 schreef dekilo het volgende:
[..]
Het gaat om de broncode, niet om de beveiliging.
Hebben hackers ook de broncode van microsoft besturings systemen?
Dat is de spreekwoordige speld in de hooiberg.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:18 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis (maar ik kan er naast zitten) is van verschillende van deze voorbeelden inderdaad de broncode bereikt. Buiten dat zou de broncode van één "knappe kop" inmiddels wel onafhankelijk daarvan nagemaakt/ook gemaakt zijn door andere "knappe koppen".
Het zou niet de eerste "loze" investering zijn. Iets kan veelbelovend lijken maar uiteindelijk een lege huls zijn. Als ik me niet vergis heeft Tesla op latere leeftijd ook heel wat investeringen gekregen voor zaken die later onmogelijk bleken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:20 schreef dekilo het volgende:
[..]
Dat is de spreekwoordige speld in de hooiberg.
Als je niet weet waar je moet zoeken hoe wil je het dan namaken?
Schijnbaar is niemand gelukt om het na te maken.
Ze hebben het toch gepresenteerd overal.
Waarom zou een bedrijf 70 miljoen euro willen investeren als er niks zou zijn.
Volgens de claim gaat het om een totaal nieuw soort computertaal, buiten het binaire systeem om. Wat ik daarvan kan begrijpen lijkt het me logisch dat dit met gangbare normale technieken niet te benaderen is.quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:42 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het wel bestaan heeft. Het zou inmiddels nagemaakt moeten zijn door een willekeurige hacker. Kijk naar de beveilging van DVD's, Xbox 360, PS3, Wii. Inmiddels allemaal gekraakt en ook daar is door het kraken grote inkomstenderving. Inkomstenderving blijkt dus geen reden te zijn om het tegen te kunnen houden.
Al is het verhaal natuurlijk veel spannender als je bedenkt dat het wel betaan heeft. En dat is denk ik ook de enige reden dat het verhaal nog overeind staat.
Als het inderdaad om een nieuwe programmeertaal gaat, is het verdomd interessant. De vraag blijft dan wel (bij mij althans): zou het een tussenstadium geweest kunnen zijn? Tussen binair en quantum computing bijvoorbeeld? Want in dat geval zou zijn uitvinding bijna achterhaald zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Volgens de claim gaat het om een totaal nieuw soort computertaal, buiten het binaire systeem om. Wat ik daarvan kan begrijpen lijkt het me logisch dat dit met gangbare normale technieken niet te benaderen is.
Het is een interessant verhaal maar ik ben ook erg sceptisch of het werkelijk bestaan heeft. De verhalen over hoe het zou werken klinken allemaal wel erg simpel en onmogelijk.
Topics hierover leveren weinig duiidelijkheid op of zijn uitgediscussieerd.quote:Een boeiend onderwerp waar menig it'er zich aan vastgebeten heeft, een quote daaruit:
Op http://jansloot.telcomsoft.nl/Sources-1/Pluijm/Radio_Inhoud.htm kan men een van de
mogelijke oplossingen terugvinden. Interessant zijn ook de vernietigende gesprekken met
Schouhamer Immink envenals de Radio-documentaires v/d Hum. omroep destijds.
Google'nd kwam ik bij http://jansloot.telcomsoft.nl terecht waarbij oudere herinneringen en
interessse weer bovenkwamen....
Voorts viel me op dat http://ww.debroncode.nl niet meer bestaat (wordt momenteel ontwikkeld ???)
Door de vertaler gehaald.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:03 schreef DeZoektocht het volgende:
Valley of the Headless Men
In the Nahanni National Park of Northwest Canada lies the Nahanni River. The area is only accessible by boat or plane and is home to many natural wonders, such as sinkholes, geysers and a waterfall almost double the size of Niagara Falls. Lord Tweeds Muir (John Buchan), author of The 39 Steps, once said of the valley: “It’s a fancy place that old-timers dream about. … Some said the “valley was full of gold and some said it was hot as hell owing to the warm springs. … It had a wicked name too, for at least a dozen folks went in and never came out’ … Indians said it was the home of devils.”
The 200 Mile gorge has become infamous, due to a number of gruesome deaths and many disappearances, earning itself the eerie name, The Valley of the Headless Men. Anomalies first began in 1908, when the Macleod Brothers came prospecting for gold in the valley. Nothing was heard or seen of the brothers for a whole year, until their decapitated bodies were found near a river. Nine years later, the Swiss prospector Martin Jorgenson was next to succumb to the Valley, when his headless corpse was found. In 1945, a miner from Ontario was found in his sleeping bag with his head cut from his shoulders. While skeptics of an unknown power at work in the Valley would put the grizzly mutilations down to feuding gold prospectors or hostile Indians, there are other strange happenings in the area which add to the valleys mysteriousness. The fiercely renowned Naha tribe simply vanished from the area a few years prior to the first deaths. Other Indians of the area have avoided the Valley for centuries, claiming an unknown evil haunts it. Many parts of the valley remain unexplored, and there are tales the Valley holds an entrance to the Hollow earth. Others believe the Valley is home to a lost world, with lush greenery and a tropical climate, due to the hot springs generating warm air, as well as untapped goldmines and wandering sasquatches. While a haven for Bigfoot remains unlikely, one thing is for certain, something strange lurks in the Nahanni Valley.
quote:Vallei van de hoofdloze Mannen
In de Nahanni National Park in Noordwest-Canada ligt de Nahanni River. Het gebied is alleen bereikbaar per boot of vliegtuig en is de thuisbasis van vele natuurlijke wonderen, zoals sinkholes, geisers en een waterval bijna het dubbele van de grootte van Niagara Falls. Lord Tweeds Muir (John Buchan), auteur van The 39 Steps, zei eens over het dal: "Het is een mooie plek die old-timers dromen. ... Sommigen zeiden de "vallei was vol goud en sommigen zeiden het was heet als de hel als gevolg van de warme bronnen. ... Het had een slechte naam ook, voor ten minste een dozijn mensen ging naar binnen en kwam nooit uit '... Indianen zei dat het was het huis van duivels. "
De 200 Mile kloof is geworden beruchte, als gevolg van een aantal gruwelijke doden en vele verdwijningen, het verdienen zelf de griezelige naam, de Vallei van de Headless Men. Anomalieën begon in 1908, toen de Macleod Brothers kwam prospectie voor goud in de vallei. Niets werd gehoord of gezien van de broers voor een heel jaar, tot hun onthoofde lichamen werden in de buurt van een rivier gevonden. Negen jaar later, de Zwitserse prospector Martin Jorgenson was naast te bezwijken voor de vallei, toen zijn headless lijk werd gevonden. In 1945 werd een mijnwerker uit Ontario gevonden in zijn slaapzak met zijn hoofd afgesneden van zijn schouders. Terwijl sceptici van een onbekende kracht aan het werk in de Vallei zou de grizzly verminkingen tot feuding goudzoekers of vijandige indianen, zijn er ook andere vreemde gebeurtenissen in het gebied dat aan de valleien geheimzinnigheid. De fel gerenommeerde Naha stam gewoon verdwenen uit het gebied een paar jaar voorafgaand aan de eerste doden. Andere Indianen van het gebied hebben vermeden de Vallei voor eeuwen, het eisen van een onbekende kwaad achtervolgt het. Veel delen van de vallei blijven onontgonnen, en er zijn verhalen de Vallei houdt een ingang naar de Holle Aarde. Anderen geloven dat de vallei is de thuisbasis van een verloren wereld, met weelderig groen en een tropisch klimaat, als gevolg van de hete bronnen genereren van warme lucht, maar ook nog niet aangeboorde goudmijnen en zwerven sasquatches. Terwijl een toevluchtsoord voor Bigfoot blijft onwaarschijnlijk, een ding is zeker, iets vreemds schuilt in de Nahanni Valley.
Maar ze zijn er wel achtergeklomen wat het was dus het is geen echt mysterie meer.quote:Op zondag 25 november 2012 18:42 schreef kastanova het volgende:
http://www.neatorama.com/(...)of-the-20th-century/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |