Stoere mysteriesquote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:48 schreef Irving het volgende:
Ja, dit hoort eigenlijk in TRU, maar daar krijg je meteen zesentwintig idioten op je dak met allerlei alien-onzin. Bovendien gaat dit topic niet alleen over paranormale dingen en, zoals altijd natuurlijk, het mysterie zelf is altijd veel toffer dan de verklaring.
Goed. Dus. Je kent ze wel: van die toffe mysteries die nooit zijn opgelost, of waar alleen vage theorieën voor zijn. Het gaat van 'grote vragen' als graancirkels, maar die zijn natuurlijk saai en kut. Veel toffer zijn de kleine incidenten. Negen uit het vorige deel:
De pizzaman met nekbom. In 2003, Los Angeles arresteert de politie een man die net een bank heeft beroofd. Hij heeft een bom om zijn nek hangen en beweert dat hij zijn buit snel ergens moet afgeven omdat de bom om zijn nek anders ontploft. Hij zegt hiermee gedwongen te worden tot de overval, en dat hij er zelf niets mee te maken heeft. De politie vertrouwt het niet en handboeit de man. De bom ontploft, de man sterft en niemand weet wie de bom om zijn nek heeft gebonden.
Link: http://www.zwire.com/site(...)dept_id=465812&rfi=6
De Mary Celeste. Midden 19e eeuw wordt dit schip totaal verlaten aangetroffen op de oceaan. De lading is intact, er is geen spoor te vinden van een gevecht of iets dergelijks en het logboek heeft ook niets zinnigs te melden. Nooit wordt er meer iets vernomen van de bemanning en de passagiers.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Celeste
De menselijke aansteker. Het leek zo amusant, maar al spoedig kreeg A.W. Underwood genoeg van zijn vermogen om dingen in brand te steken door er alleen maar tegen te ademen. Per slot van rekening was het een eigenschap waarvoor hij steeds op zijn hoede moest zijn. En hoewel hij maanden lang meewerkte aan alle mogelijke experimenten en er uiteindelijk (toendertijd) beroemd om werd, kon geen enkele 'deskundige' een goede verklaring geven voor de oorzaak van dit bizarre verschijnsel. Volgens L.C. Woodman, de eerste arts die de menselijke aansteker onderzocht, vlogen dingen (zoals zakdoeken of bladeren die hij in de hand nam en vlak voor zijn mond hield) binnen enkele seconden in brand als hij ertegen ademde. De dokter liet de 24-jarige jongeman zijn mond spoelen met allerlei oplossingen en verzocht hem handschoenen van rubber aan te trekken, maar hoe grondig hij ook werd onderzocht, nooit konden Woodman (of zijn collega's) ook maar een spoor van bedrog ontdekken.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/A.W._Underwood
De Screaming Tunnel. Het verhaal van de Screaming Tunnel verteld over een tunnel ergens bij de Niagara Falls in Canada. In de tunnel zou het spoken. De tunnel is al heel oud en staat er al een aanzienlijke tijd, op de meest zonnige dagen zal het in de tunnel altijd donker en koud zijn, waarom dit is, is ook niet bekend. Er zijn twee verhalen over deze 'gillende tunnel', versie 1 is dat er ergens in de geschiedenis uit een brandende boerderij een meisje kwam gerend die in een wanhopige toestand probeerde haar brandende kleren te doven. Ze rende de tunnel in en viel op het exacte middelpunt van de tunnel op de grond en het vuur verschroeide haar tot as. Versie 2 is dat er ooit een meisje naar de tunnel is gebracht door haar mentaal onstabiele vader die een in een scheiding de voogdij had verloren aan de moeder van het meisje. De vader had haar naar de tunnel gebracht, haar precies in het midden neer te zetten en haar in brand te steken, het meisje verbrande levend en het gegil was tot in de verte te horen. Vandaag de dag wordt er beweerd dat als je op het middelpunt in de tunnel staat en een lucifer aansteek er plotseling ijzig en loeiend hard gegild wordt door een meisje en de lucifer per direct wordt uitgeblazen.
Link: http://www.nflibrary.ca/F(...)bid/237/Default.aspx
Gezichten op je vloer! Een vrouw in één of ander Spaans kutdorpje ziet gezichten verschijnen op haar vloer. Tegels worden weggehaald, cement wordt gestort, gezichten komen terug. Het trekt veel bekijks, want het is natuurlijk best wel tof om gezichten op een betonnen vloer te zien verschijnen.
Link: http://www.thecobrasnose.com/xxghost/belmez.html
Het gevaar van het wetenschappersbestaan 2002. Pakweg een dozijn wetenschappers die allemaal aan hetzelfde DNA-onderzoek werken sterven in vier weken allemaal. Zelfmoord, per ongeluk overreden, mysterieuze verdwijningen, enzovoorts. Toeval of mysterie? Fuck toeval, het is natuurijk een mysterie!
Link: http://www.rense.com/general39/death.htm
Jack the Ripper. In de tweede helft van 1888, verscheen een seriemoordenaar genaamd "Jack the Ripper"die in Londen, Engeland, prostituees verminkte en vermoordde. Jack the Ripper heeft in totaal drie brieven naar de politie gestuurd. Van deze drie brieven wordt door velen aangenomen dat de From Hellbrief de enige brief is die Jack the Ripper daadwerkelijk geschreven heeft en waarin hij een nier van een slachtoffer gestoken had. De identiteit van Jack the Ripper is echter altijd onbekend gebleven.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_the_Ripper
Paaseiland Op Paaseiland bevinden zich 394 monolitische beelden, genaamd “Moai”, gehouwen uit vulkanisch gesteente. Het is onduidelijk door wie deze beelden gemaakt zijn, wat/wie ze moeten voorstellen, en hoe ze in stelling zijn gebracht. Sommigen zijn 10 meter hoog of wogen 75 ton en volgens onderzoek dateert de creatie van deze beelden rond 1000-1100, dus technologieën om zulke grote stenen te maken en verplaatsen waren er toentertijd nog niet.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Moai
Spring Heeled Jack! Ook in de achttiende eeuw zien heel wat mensen een soort van semi-batman die enorme sprongen maakt en het verkeer in de war gooit. Talloze sightings hebben plaatsgevonden tussen 1837 en 1904, en opmerkelijk genoeg werd het ook in de politiek tamelijk serieus genomen. Hoe kon deze gast zulke enorme sprongen maken en wie was hij? Zoals zijn bijnaam al aangeeft dacht men dat hij een soort van springverenschoenen bezat, maar die waren met de technologie van destijds onmogelijk. Tof dus.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_Heeled_Jack
Jaja, een totaal hopeloos topic, maar goed. Post vooral de verhalen en incidenten die jou bezighouden, van Area 51 tot de kristallen schedels van de Maya's. Licht het wel even toe. En het moet tof zijn natuurlijk. Liever geen TRU-verklaringen enzo in dit topic. Die zuigen namelijk. Het gaat gewoon om het, 'nôh, tof'-gevoel.
Die van de pizzaman met de bomketting om zijn nek ik trouwens opgelost.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:06 schreef pagadder het volgende:
Omdat er nog veel meer mysteries zijn.
Hier nog een Nederlandstalig artikel over 'the hum':quote:De Taos Hum is een laag geluid en word op veel plaatsen in de wereld gehoord, vooral in de VS, het VK en Noord Europa. Het is het beste hoorbaar in stille omgevingen. Het lage gezoem ligt ergens tussen de 30 en 80 Hz, en word vaak beschreven als een diesel motor in de verte. Omdat het geluid niet word opgepikt door microfoons en VLF antennes blijft het een mysterie waar het vandaan komt. Niet iedereen kan het geluid horen. Maar de mensen die het wel kunnen horen beschrijven het als onnatuurlijk en worden er gek van.
De plaats waar het geluid het meest word gehoord is Taos in New Mexico, waar mensen er gek ervan worden.
In 1977, ontving een Britse nieuwskrant bijna 800 brieven van mensen die klaagden over slaapverlies, duizeligheid, kortademigheid, hoofdpijn, irritatie, achteruit lopende gezondheid, onrustigheid en moeite om te lezen dankzij het "gezoem".
De meeste mensen die het horen zeggen dat het abrupt begint, nooit afzwakt, het stoort tijdens het slapen en het beter hoorbaar is in een huis of een auto dan buiten in de open lucht.
In 1997 besloot het Congress een onderzoek op te stellen. Ze benoemden hiervoor een aantal onderzoekers om erachter te komen waar het geluid vandaan kwam. Om dit te doen begonnen ze in het stadje Taos.
Het eerste doel van het onderzoek team was om de mensen die het geluid hoorden te ondervragen. Op die manier wouden ze erachter komen waar het geluid vandaan kwam, wat het voor geluid was, de frequentie en het effect dat het op mensen had. Verder wouden ze ook kijken hoever het geluid reikte. Het team was het er wel over eens dat er iets raars aan de hand was. Het was alleen maar de vraag wat er precies aan de hand was.
Uit het onderzoek bleek dat maar een bepaald aantal mensen het geluid hoorden, en dat het een erg laag geluid was. Verder bleek dat verschillende mensen het geluid op verschillende manieren hoorden. De een hoorde het lage gerommel van een truck, andere hoorden een meer pulserend maar toch laag geluid. Ook bleek dat het niet alleen in Taos te horen was maar over de hele wereld. Het geluid vond men een beetje beangstigend omdat het niet als een natuurlijk fenomeen klonk. Het leek wel alsof er een apparaat aangezet werd wat het geluid maakte.
Veel van de mensen legden de link tussen het gezoem en de militaire installaties in de buurt en "The Department of Defense". Ook dachten ze dat het geluid veroorzaakt werd door de marine's ELF stations. (Extremely Low Frequency). Dit bleek uiteindelijk niet waar te zijn.
Na verder onderzoek bleek dat ongeveer 2% van de bevolking van Taos het geluid hoorden. Omdat dit behoorlijk wat mensen waren keken ze naar externe factoren de het geluid konden veroorzaken. Maar er waren geen logische verklaringen hiervoor.
Hierna keken de onderzoekers naar het gehoor van de mensen die het geluid hoorden. Misschien dat de patiënten erg gevoelig waren voor lage tonen zoals tussen de 20 en 100 Hz.
Mensen redeneerden dat het misschien kon liggen aan elektronisch geruis door toename van gebruik van bijvoorbeeld mobieltjes en andere technologie. Of het elektromagnetische velden zijn of het een onverklaarbare oorzaak heeft is nog niet aangetoond. Maar als dat eerste het geval zou zijn zouden veel meer mensen er last van moeten hebben.
In de zomer zijn er veel van dit soort meldingen. Bijna altijd gaat het dan om die Chinese vliegende lantaarnsquote:
dit is wat ik ook dacht wat het was, maar de kans dat dit voorwerp 2 keer de zelfste weg neemt met een plotse grote koerswijziging waar er een tijdspanne tussen zit van minstens 10 minuten vind ik toch wel... raarquote:Op donderdag 14 april 2011 15:26 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
In de zomer zijn er veel van dit soort meldingen. Bijna altijd gaat het dan om die Chinese vliegende lantaarns
[ afbeelding ]
De scherpe bocht zou er mee te maken kunnen hebben dat ie 'plotseling' gepakt werd door een windvlaag.
Ik weet niet of het wat is, maar ik heb het boekje "Mysteries van de aarde" besteld.
Die is nu voor 6,90 in de aanbieding bij bol.com (http://www.bol.com/nl/p/n(...)002891859/index.html)
Wat is dat voor een app?quote:Op donderdag 14 april 2011 16:13 schreef FiveseveN het volgende:
Vanmorgen gebruikte ik een app op mijn Galaxy, de tricorder. het is wel een gadget, maar ik heb niets beter. In een verder doodstille woonkamer was toch een hogere waarde aan het uiterste linkerdeel van de toepassing ACO te zien, ook nu met de TV op de achtergrond.
RRAARR.
hier ookquote:Op woensdag 13 april 2011 22:05 schreef classpc het volgende:
Die bromtoon hoor ik hier ook vaak genoeg in de avond. Ik vind het inderdaad op een dieselmotor in de verte lijken.
En het is niet echt dat ik 'm hoor, maar ik voel 'm zegmaar.
Meestal duurt het even, en dan is 'ie weer weg. Geen idee wat het is, maar het is alweer jaren geleden dat het me voor het eerst opviel.
Overal is wel eens iemand overleden, maar verder lijkt het me aardig freaky om te zien, of het nou echt was of niet.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:19 schreef summer2bird het volgende:
Heb zelf ook iets meegemaakt wat nog een mysterie is.
Toen ik een jaar of 12 was ging ik met mijn ouders mee naar bussloo. Voor degene die het niet kennen: groot meer, ergens loopt er een brug waar je vanaf kan springen.
Ik kreeg uiteindelijk na veel gezeur toestemming om met de andere oudere kinderen van die brug in het water te mogen springen. Dus, ik die brug op en ik sprong in het water, eenmaal in het water wilde ik weer boven water komen maar voordat ik dat deed, zag ik een witte gedaante onder mij door drijven.
Het leek net een lijk, helemaal bleek en ik raakte compleet in paniek. Dus ik als een dolle naar boven zwemmen. Eenmaal boven water zocht ik naar een verklaring, maar ik was de enige die op dat moment had gesprongen en ik kon ook niemand vinden die ineens boven water kwam.
Ik heb toen maar gedacht dat het gewoon een verbeelding was.
Maar een paar jaar terug ging ik weer zwemmen, ik deed niks bijzonders in het water tot ik ineens zo'n gezicht op mij af zag komen, het was een vrouwengezicht. Dat weet ik nog wel. Het gezicht kwam met een goede snelheid zwevend boven het water op mij af.
Ik raak in paniek, en probeer zo snel mogenlijk weg te komen. Ik duik onder water en zie 1 paar handen uit het zand, overdekt met zand omhoog komen.
Ik als een dolle naar het strand gevlucht.
Vriend had niks gezien, en nee, geen alcohol, drugs en ik ben ook niet schizofreen.
Hoor ik een paar weekjes geleden van een oude vrouw in het bejaardenhuis waar ik stage loop, dat in bussloo ooit een vrouw is overleden.
Is ook behoorlijk scary shit kan ik je wel vertellen. Elke keer compleet in paniek geraakt.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Overal is wel eens iemand overleden, maar verder lijkt het me aardig freaky om te zien, of het nou echt was of niet.
Ik zeg aliens.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:21 schreef FiveseveN het volgende:
Om ons even te concentreren op de bromtonen, ik zou daar dieper op in willen gaan, of is dat off topic?
Ik heb er verder over nagedacht, het kan dus resonantie zijn, maar ook interferentie tussen twee of meer geluidsbronnen. Om op dat laatste in te gaan, ik heb weleens gehoord dat twee hoge zangstemmen in close harmony een verrassend lage toon produceren. Ik heb geen verstand van muziek, daarom heb ik NCH toongenerator gedownload, maar ik kan geen simultane frequenties opwekken. Wie wel?
Dit is niet nodig. Er is niets voor niets een volgknop onder elk topic.quote:
Hier zijn volgens mij zelfs een film en een documentaire over gemaakt. Of is dit al gezegd?quote:De Mary Celeste. Midden 19e eeuw wordt dit schip totaal verlaten aangetroffen op de oceaan. De lading is intact, er is geen spoor te vinden van een gevecht of iets dergelijks en het logboek heeft ook niets zinnigs te melden. Nooit wordt er meer iets vernomen van de bemanning en de passagiers.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Celeste
Heb ik ook sinds ik in ons nieuwe huis woon. Als ik op bepaalde delen van het huis ben zelfs. Maar niet iedereen hoort het. Dat is het vreemde.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:05 schreef classpc het volgende:
Die bromtoon hoor ik hier ook vaak genoeg in de avond. Ik vind het inderdaad op een dieselmotor in de verte lijken.
En het is niet echt dat ik 'm hoor, maar ik voel 'm zegmaar.
Meestal duurt het even, en dan is 'ie weer weg. Geen idee wat het is, maar het is alweer jaren geleden dat het me voor het eerst opviel.
quote:Valley of the Headless Men
In the Nahanni National Park of Northwest Canada lies the Nahanni River. The area is only accessible by boat or plane and is home to many natural wonders, such as sinkholes, geysers and a waterfall almost double the size of Niagara Falls. Lord Tweeds Muir (John Buchan), author of The 39 Steps, once said of the valley: “It’s a fancy place that old-timers dream about. … Some said the “valley was full of gold and some said it was hot as hell owing to the warm springs. … It had a wicked name too, for at least a dozen folks went in and never came out’ … Indians said it was the home of devils.”
The 200 Mile gorge has become infamous, due to a number of gruesome deaths and many disappearances, earning itself the eerie name, The Valley of the Headless Men. Anomalies first began in 1908, when the Macleod Brothers came prospecting for gold in the valley. Nothing was heard or seen of the brothers for a whole year, until their decapitated bodies were found near a river. Nine years later, the Swiss prospector Martin Jorgenson was next to succumb to the Valley, when his headless corpse was found. In 1945, a miner from Ontario was found in his sleeping bag with his head cut from his shoulders. While skeptics of an unknown power at work in the Valley would put the grizzly mutilations down to feuding gold prospectors or hostile Indians, there are other strange happenings in the area which add to the valleys mysteriousness. The fiercely renowned Naha tribe simply vanished from the area a few years prior to the first deaths. Other Indians of the area have avoided the Valley for centuries, claiming an unknown evil haunts it. Many parts of the valley remain unexplored, and there are tales the Valley holds an entrance to the Hollow earth. Others believe the Valley is home to a lost world, with lush greenery and a tropical climate, due to the hot springs generating warm air, as well as untapped goldmines and wandering sasquatches. While a haven for Bigfoot remains unlikely, one thing is for certain, something strange lurks in the Nahanni Valley.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |