abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68697605
Ja, dit hoort eigenlijk in TRU, maar daar krijg je meteen zesentwintig idioten op je dak met allerlei alien-onzin. Bovendien gaat dit topic niet alleen over paranormale dingen en, zoals altijd natuurlijk, het mysterie zelf is altijd veel toffer dan de verklaring.

Goed. Dus. Je kent ze wel: van die toffe mysteries die nooit zijn opgelost, of waar alleen vage theorieën voor zijn. Het gaat van 'grote vragen' als graancirkels, maar die zijn natuurlijk saai en kut. Veel toffer zijn de kleine incidenten. Negen uit het vorige deel:

De pizzaman met nekbom. In 2003, Los Angeles arresteert de politie een man die net een bank heeft beroofd. Hij heeft een bom om zijn nek hangen en beweert dat hij zijn buit snel ergens moet afgeven omdat de bom om zijn nek anders ontploft. Hij zegt hiermee gedwongen te worden tot de overval, en dat hij er zelf niets mee te maken heeft. De politie vertrouwt het niet en handboeit de man. De bom ontploft, de man sterft en niemand weet wie de bom om zijn nek heeft gebonden.
Link: http://www.zwire.com/site/news.cfm?newsid=13950472&BRD=2212&PAG=461&dept_id=465812&rfi=6

De Mary Celeste. Midden 19e eeuw wordt dit schip totaal verlaten aangetroffen op de oceaan. De lading is intact, er is geen spoor te vinden van een gevecht of iets dergelijks en het logboek heeft ook niets zinnigs te melden. Nooit wordt er meer iets vernomen van de bemanning en de passagiers.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Celeste

De menselijke aansteker. Het leek zo amusant, maar al spoedig kreeg A.W. Underwood genoeg van zijn vermogen om dingen in brand te steken door er alleen maar tegen te ademen. Per slot van rekening was het een eigenschap waarvoor hij steeds op zijn hoede moest zijn. En hoewel hij maanden lang meewerkte aan alle mogelijke experimenten en er uiteindelijk (toendertijd) beroemd om werd, kon geen enkele 'deskundige' een goede verklaring geven voor de oorzaak van dit bizarre verschijnsel. Volgens L.C. Woodman, de eerste arts die de menselijke aansteker onderzocht, vlogen dingen (zoals zakdoeken of bladeren die hij in de hand nam en vlak voor zijn mond hield) binnen enkele seconden in brand als hij ertegen ademde. De dokter liet de 24-jarige jongeman zijn mond spoelen met allerlei oplossingen en verzocht hem handschoenen van rubber aan te trekken, maar hoe grondig hij ook werd onderzocht, nooit konden Woodman (of zijn collega's) ook maar een spoor van bedrog ontdekken.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/A.W._Underwood

De Screaming Tunnel. Het verhaal van de Screaming Tunnel verteld over een tunnel ergens bij de Niagara Falls in Canada. In de tunnel zou het spoken. De tunnel is al heel oud en staat er al een aanzienlijke tijd, op de meest zonnige dagen zal het in de tunnel altijd donker en koud zijn, waarom dit is, is ook niet bekend. Er zijn twee verhalen over deze 'gillende tunnel', versie 1 is dat er ergens in de geschiedenis uit een brandende boerderij een meisje kwam gerend die in een wanhopige toestand probeerde haar brandende kleren te doven. Ze rende de tunnel in en viel op het exacte middelpunt van de tunnel op de grond en het vuur verschroeide haar tot as. Versie 2 is dat er ooit een meisje naar de tunnel is gebracht door haar mentaal onstabiele vader die een in een scheiding de voogdij had verloren aan de moeder van het meisje. De vader had haar naar de tunnel gebracht, haar precies in het midden neer te zetten en haar in brand te steken, het meisje verbrande levend en het gegil was tot in de verte te horen. Vandaag de dag wordt er beweerd dat als je op het middelpunt in de tunnel staat en een lucifer aansteek er plotseling ijzig en loeiend hard gegild wordt door een meisje en de lucifer per direct wordt uitgeblazen.
Link: http://www.nflibrary.ca/F(...)bid/237/Default.aspx

Gezichten op je vloer! Een vrouw in één of ander Spaans kutdorpje ziet gezichten verschijnen op haar vloer. Tegels worden weggehaald, cement wordt gestort, gezichten komen terug. Het trekt veel bekijks, want het is natuurlijk best wel tof om gezichten op een betonnen vloer te zien verschijnen.
Link: http://www.thecobrasnose.com/xxghost/belmez.html

Het gevaar van het wetenschappersbestaan 2002. Pakweg een dozijn wetenschappers die allemaal aan hetzelfde DNA-onderzoek werken sterven in vier weken allemaal. Zelfmoord, per ongeluk overreden, mysterieuze verdwijningen, enzovoorts. Toeval of mysterie? Fuck toeval, het is natuurijk een mysterie!
Link: http://www.rense.com/general39/death.htm

Jack the Ripper. In de tweede helft van 1888, verscheen een seriemoordenaar genaamd "Jack the Ripper"die in Londen, Engeland, prostituees verminkte en vermoordde. Jack the Ripper heeft in totaal drie brieven naar de politie gestuurd. Van deze drie brieven wordt door velen aangenomen dat de From Hellbrief de enige brief is die Jack the Ripper daadwerkelijk geschreven heeft en waarin hij een nier van een slachtoffer gestoken had. De identiteit van Jack the Ripper is echter altijd onbekend gebleven.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_the_Ripper

Paaseiland Op Paaseiland bevinden zich 394 monolitische beelden, genaamd “Moai”, gehouwen uit vulkanisch gesteente. Het is onduidelijk door wie deze beelden gemaakt zijn, wat/wie ze moeten voorstellen, en hoe ze in stelling zijn gebracht. Sommigen zijn 10 meter hoog of wogen 75 ton en volgens onderzoek dateert de creatie van deze beelden rond 1000-1100, dus technologieën om zulke grote stenen te maken en verplaatsen waren er toentertijd nog niet.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Moai

Spring Heeled Jack! Ook in de achttiende eeuw zien heel wat mensen een soort van semi-batman die enorme sprongen maakt en het verkeer in de war gooit. Talloze sightings hebben plaatsgevonden tussen 1837 en 1904, en opmerkelijk genoeg werd het ook in de politiek tamelijk serieus genomen. Hoe kon deze gast zulke enorme sprongen maken en wie was hij? Zoals zijn bijnaam al aangeeft dacht men dat hij een soort van springverenschoenen bezat, maar die waren met de technologie van destijds onmogelijk. Tof dus.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_Heeled_Jack

Jaja, een totaal hopeloos topic, maar goed. Post vooral de verhalen en incidenten die jou bezighouden, van Area 51 tot de kristallen schedels van de Maya's. Licht het wel even toe. En het moet tof zijn natuurlijk. Liever geen TRU-verklaringen enzo in dit topic. Die zuigen namelijk. Het gaat gewoon om het, 'nôh, tof'-gevoel.

Link naar het vorige deel: Stoere mysteries

[ Bericht 0% gewijzigd door Irving op 05-05-2009 18:53:26 ]
  † In Memoriam † dinsdag 5 mei 2009 @ 16:50:11 #2
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_68697670
Tof, een nieuw topic
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  dinsdag 5 mei 2009 @ 16:53:08 #3
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_68697785
TVP. Leuk topic!
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_68698120
Wat is zelf nog steeds een spannend verhaal vind is de kaping en ontsnapping door D.B. Cooper. Hij kaapt een vliegtuig door te dreigen met een bom, eist 200.000 dollar en 4 parachutes en springt vervolgens, nadat hij ervoor gezorgd heeft dat het vliegtuig weer opsteeg, ergens boven de bossen uit het vliegtuig met de buit.

Hij is nooit opgepakt voor die daad, sterker nog, er is nooit meer iets van hem vernomen (voor zover men weet). Het enige wat ooit is gevonden is een stapeltje geld van de bui(ongeveer 6.000 dollar) en een affiche uit het vliegtuig.

Heeft hij zijn sprong overleefd, is hij neergestort, is hij later gearresteerd voor een soortgelijk geval, wie zal het zeggen?

You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68698223
Het putdekseltje die op pagina 6 van de 7 van het vorige topic stond, mag ook wel in de op
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:05:32 #6
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_68698272
Cool.
She might forget you, her pussy wont.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:05:51 #7
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_68698286
Të Vauh Peuh
Heul erg anti-heul!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:07:36 #8
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68698340
rock on!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:10:57 #9
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_68698465
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:11:30 #10
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68698481
Wederom een tvp.
Primum non nocere
pi_68698883
quote:
Mocht dit verhaal kloppen en daar lijkt het wel op, dan is het niet echt een mysterie meer en klopt wat er in de TS staat bij geen kanten meer..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68698976
Tof topic. Net ook nog even pagina 6 van het vorige topic doorgelezen (kende hem nog niet)... Straks de rest nog maar even doorlezen.

Het putdeksel op pagina 6, maar ook die Screaming tunnel vind ik aardig OP-waardig eerlijk gezegd. In tegenstelling tot Jack the Ripper en Paaseiland... Dat zijn 'te bekende' mysteries.
pi_68699058
Dat gebeuren met Litvinenko en polonium is ook een aardig mysterie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alexander_Litvinenko
gr gr
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:30:12 #14
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_68699162
Die gezichten in de vloer zijn echt eng.

En:
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:28 schreef Negentien het volgende:
Ik heb ook nog een vreemd (persoonlijk) mysterie.

In de zomervakantie van 2005 kwamen we terug van een weekje kamperen in de Franse Normandië. Na een lange autorit waren we eindelijk thuis! We kwamen door de garagedeur ons huis binnen en zagen dat de deksel van het putje eraf lag. Dit putje dient -naar mijn weten- gewoon als waterafvoer. Mijn vader legde vervolgens gewoon weer de deksel op het putje en we liepen verder, niks aan de hand verder.

Een jaar later kwamen we wederom terug van onze zomervakantie (2006) in Italië. Tot onze grote verbazing lag de putdeksel aan de andere kant van de garage . Toen ik het zag, kreeg ik meteen een koude rilling over mijn lijf. Ik zag aan mijn moeder dat ze het ook een beetje benauwd kreeg. Mijn vader zei echter -nuchter als hij is- dat het waarschijnlijk kwam door onweer of hevige regenval.

Het spookte nog een paar dagen in mijn hoofd, omdat ik het toch wel merkwaardig bleef vinden. Maar uiteindelijk was ik het -gelukkig- weer vergeten. Totdat we -je raadt het al- een jaar later terugkwamen van onze zomervakantie. Thuis aangekomen, stapten we de auto uit en zagen de putdeksel op onze oprit liggen. Ditmaal zag ik ook bij mijn vader de zweetdruppels langs zijn gezicht stromen. Ik weet nog precies hoe hij met een angstige blik: 'Het heeft wel heel hard geregend?' zei.

Een dag later stond de loodgieter op de stoep -die mijn bezorgde moeder- had gebeld om te kijken of er 'iets' in ons putje verbleef. Na een grondige inspectie, bleek er niks abnormaals te zijn. We hebben er, op de vakanties na, ook nooit last van.

In 2008 zijn we niet op vakantie gegaan. We zaten wat krap bij kas en we wilden wel eens weten wat er zal gebeuren met ons garageputje. Het klinkt raar, maar er gebeurde de hele zomervakantie lang helemaal niks de putdeksel!

We weten nu nog steeds niet wat het is (geweest). Als ik dit zo weer lees, krijg ik weer die rillingen. Ik haat dat putje echt nu!

Ik ga 's avonds ook altijd door de voordeur naar binnen om dat putje maar te vermijden, ik krijg er altijd zo'n onbehaaglijk gevoel bij. Het blijft dus een mysterie voor ons.
When all else fails, you always have delusion.
  Boks-Chick dinsdag 5 mei 2009 @ 17:31:25 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_68699203
TS, wil je een linkje plaatsen in de OP naar het vorige topic?
lolwut
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:32:50 #16
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_68699247
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat gebeuren met Litvinenko en polonium is ook een aardig mysterie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alexander_Litvinenko
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_68699687
Ben benieuwd of er uberhaupt nog níeuwe aanvullingen komen...
I was an atheist until I realized I was God
pi_68699696
We hebben alle mysterieuze mysteries al wel gehad, is het niet?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:56:49 #19
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_68700045
Dyatlov Pass incident: http://en.wikipedia.org/wiki/Dyatlov_Pass_incident

oh en linkje naar het vorige topic please
Heul erg anti-heul!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:04:42 #21
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_68700284
Ik wou de Nazca Lines posten maar die zijn eigenlijk niet echt een mystery.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:18:59 #22
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_68700755
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:47 schreef Opperkwal het volgende:
We hebben alle mysterieuze mysteries al wel gehad, is het niet?
Ik zou het niet weten. Wie weet welke mysteries er nog liggen te wachten op ons.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_68701393
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:31 schreef BrandX het volgende:
TS, wil je een linkje plaatsen in de OP naar het vorige topic?
Gedaan, was vergeten.
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het putdekseltje die op pagina 6 van de 7 van het vorige topic stond, mag ook wel in de op
Mja op zich vond ik hem ook wel leuk, maar kon hem niet echt goed inkorten Bovendien was het een persoonlijk verhaal, terwijl de rest wereldwijd besproken zijn, of mogen die ook gewoon?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:51:05 #24
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_68701715
Nou, dit vond ik nog eens een leuk topic, meer van dit aub!
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:12:18 #25
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_68702490
De geheimen van de wereld.
Hier is ook nog veel te lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')