Zou het niet gewoon iets met gezichtsherkenningssoftware zijn, oid? Eerst een zondebok vinden die ver van iedereen afstaat. Om er zo een wet er doorheen drukken die iedereen raakt? Tenminste hier in Nederland. Ik hou niet bij hoe Frankrijk invulling geeft aan dergelijks.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is het, ipv zeggen dat ze die belachelijke jurk uit moeten doen omdat ze
zich maar moeten aanpassen aan het westen gooien ze het op allerlei
drogredenen zoals veiligheid 'er kan zomaar een man met bommen
onder zitten' en vrouwenonderdrukking.
Vragen over surveillance staan het ene jaar in BNW en 1-2 jaar later tussen het nieuws...quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:59 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon iets met gezichtsherkenningssoftware zijn, oid? Eerst een zondebok vinden die ver van iedereen afstaat. Om er zo een wet er doorheen drukken die iedereen raakt? Tenminste hier in Nederland. Ik hou niet bij hoe Frankrijk invulling geeft aan dergelijks.
Hehe, misschien past die vraag beter in BNW. :p
Ik begrijp eigenlijk niet precies wat je bedoelt met aanpassen aan het westen. Het westen werd toch gekenmerkt door tolerantie en vrijheid?quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is het, ipv zeggen dat ze die belachelijke jurk uit moeten doen omdat ze
zich maar moeten aanpassen aan het westen gooien ze het op allerlei
drogredenen zoals veiligheid 'er kan zomaar een man met bommen
onder zitten' en vrouwenonderdrukking.
Ja het is niet voor niets dat moslimkleding verbieden niet mag.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:58 schreef MouzurX het volgende:
Inderdaad, omdat moslimkleding verbieden niet mag doen ze het maar op een andere manier.
Iets mis mee?
Nou ja ik ben niet echt een complotdenker en ik denk eerlijk gezegd dat de politici echt denken dat wat ze doen het beste voor het land is (en in sommige gevallen boeit het ze gewoon vrij weinig, maar doen ze het omdat het aanslaat).quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:59 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon iets met gezichtsherkenningssoftware zijn, oid? Eerst een zondebok vinden die ver van iedereen afstaat. Om er zo een wet er doorheen drukken die iedereen raakt? Tenminste hier in Nederland. Ik hou niet bij hoe Frankrijk invulling geeft aan dergelijks.
Hehe, misschien past die vraag beter in BNW. :p
Dat, maar je kunt je dus ook misschien indenken dat er mensen zijn die dit soort symbolen van vrouwenonderdrukking liever niet rond zien lopen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:32 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik begrijp eigenlijk niet precies wat je bedoelt met aanpassen aan het westen. Het westen werd toch gekenmerkt door tolerantie en vrijheid?
[..]
Ja het is niet voor niets dat moslimkleding verbieden niet mag.
[..]
Nou ja ik ben niet echt een complotdenker en ik denk eerlijk gezegd dat de politici echt denken dat wat ze doen het beste voor het land is (en in sommige gevallen boeit het ze gewoon vrij weinig, maar doen ze het omdat het aanslaat).
Wat jij irrelevant vindt is juist het hele boerkaprobleem.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:46 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Dat is irrelevant, op het moment dat iemand een integraalhelm op heeft is het gezicht net zo erg bedekt als bij iemand die een boerka draagt, waardoor je het gezichtsbedekkende aspect gewoon kan vergelijken. Dat jij het vervelend vindt als iets van een moslim wordt vergeleken met iets wat je wel normaal vindt is echt jouw probleem.
Vrouwenonderdrukking pak je niet aan door een uitwas ervan maar te verbieden. De emancipatie van vrouwen in Nederland is nog nooit geholpen door verboden, maar juist door het afschaffen van verboden. Je gaat vrouwen toch ook niet verbieden te koken of op de kinderen te passen? En waarom altijd die vergelijkingen met landen als Saoudi-Arabië? Ik zie liever niet dat Nederland op zo'n soort land gaat lijken. Ik vind het maar niks dat je daar verplicht wordt een hoofddoek te dragen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat, maar je kunt je dus ook misschien indenken dat er mensen zijn die dit soort symbolen van vrouwenonderdrukking liever niet rond zien lopen.
Verder, wat is er mis met je aanpassen aan het land waar je gaat wonen?
Zoals van ons verwacht wordt als wij naar bijv.Saoudi-Arabië gaan en we een hoofddoek opmoeten. Moeten he.
Ik durf met behoorlijk wat zekerheid te stellen dat 99.99% van de winkeliers nog nooit iemand met een boerka in de winkel heeft gehad, dus neem het me maar niet kwalijk dat ik daarin niet echt een probleem zie.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat jij irrelevant vindt is juist het hele boerkaprobleem.
Alleen is het zo dat wanneer een winkelier weigert een moslima in boerka te helpen, als ze haar gezicht niet zichtbaar maakt, krijgt hij een aanklacht aan zijn broek wegens discriminatie.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Tuurlijk is gezichtsbedekking niet de norm in Nederland, maar over het algemeen was er ook nooit een probleem mee. Je werd misschien wat vreemd aangekeken als je een bivakmuts droeg en een winkelier kon besluiten je niet te helpen als je deze niet afdeed en dat was het en eigenlijk vind ik dat wel prima.
Dat zeg je nu wel, maar dat weet ik nog zo net niet. Kan je een voorbeeld geven van zo'n aanklacht?quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen is het zo dat wanneer een winkelier weigert een moslima in boerka te helpen, als ze haar gezicht niet zichtbaar maakt, krijgt hij een aanklacht aan zijn broek wegens discriminatie.
Waarom? Omdat het niet wettelijk verboden is een boerka te dragen.
Dus, moet er wel een verbod komen, zodat, bijvoorbeeld, een winkelier legaal zijn diensten kan weigeren aan mensen met gelaatsbedekkende kleding.
http://nos.nl/artikel/125(...)oegang-weigerde.htmlquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dat zeg je nu wel, maar dat weet ik nog zo net niet. Kan je een voorbeeld geven van zo'n aanklacht?
Achterlijk.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/125(...)oegang-weigerde.html
Burka was zeker belangrijker dan het kind?
laat gewoon effe je gezicht zien, jij en ik hebben ook identificatieplicht
Tis goed dat Pa erbij waskon kindje toch nog geholpen worden.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1786424
Mensen toegang tot je praktijk weigeren op basis van hun kleding. Dat vind ik aardig achterlijk. Volgens mij heb je dat recht niet in Nederland als huisarts.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de huisarts het kindje dood had laten gaan hoor...
Dit is ook een ''raar'' voorbeeld snap ik ook wel en deed ik ook expresquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mensen toegang tot je praktijk weigeren op basis van hun kleding. Dat vind ik aardig achterlijk. Volgens mij heb je dat recht niet in Nederland als huisarts.
Wel als nachtclub natuurlijk.
ik ben niet voor deze scanners maar deze moslima's mogen het best weigeren, maar dan moeten ze ook de consequenties aanvaarden, namelijk niet vliegen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Is dit een beter voorbeeld?
http://welingelichtekringen.nl/6138-moslima-weigert-bodyscan.html
Moslima weigert bodyscan
Geplaatst op: donderdag 4 maart 2010
Door: Henk Steenhuis
Categorie: Samenleving
Bron: The Times
Een moslima heeft op het vliegveld van Manchester geweigerd een bodyscan te
ondergaan en beriep zich daarbij op religieuze motieven.
De waarschuwing dat ze in dat geval niet aan boord kon gaan van een toestel naar
Pakistan, sloeg ze in de wind - ze bleef bij haar weigering.
H
aar vrouwelijke reisgezel wenste evenmin de scan te passeren en beriep zich op
'medische redenen.'
Dit incident is de eerste keer dat passagiers de scanapparatuur weigeren die recentelijk
op veel vliegvelden is geplaatst naar aanleiding van de Nigeriaan die met Kerst poogde
een vliegtuig boven Detroit op te blazen.
De nieuwe apparaten tonen niet alleen mogelijke wapens die reizigers bij zich dragen, maar bieden ook een blik op de geslachtsdelen van de passanten.
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article7048576.ece
Hier is toch geen sprake van een rechtszaak? Ik betwijfel dat de moslima door een rechter in het gelijk zou worden gesteld (ook al vind ik het wel wat raar dat de arts haar niet binnenliet). Identificatieplicht geldt trouwens niet bij de huisarts.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/125(...)oegang-weigerde.html
Burka was zeker belangrijker dan het kind?
laat gewoon effe je gezicht zien, jij en ik hebben ook identificatieplicht
Tis goed dat Pa erbij waskon kindje toch nog geholpen worden.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1786424
Ook hier geen rechtszaak, de boerkadraagster weigert door de bodyscan te gaan en mag niet vliegen. Geen probleem toch?quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Is dit een beter voorbeeld?
http://welingelichtekringen.nl/6138-moslima-weigert-bodyscan.html
Moslima weigert bodyscan
Geplaatst op: donderdag 4 maart 2010
Door: Henk Steenhuis
Categorie: Samenleving
Bron: The Times
Een moslima heeft op het vliegveld van Manchester geweigerd een bodyscan te
ondergaan en beriep zich daarbij op religieuze motieven.
De waarschuwing dat ze in dat geval niet aan boord kon gaan van een toestel naar
Pakistan, sloeg ze in de wind - ze bleef bij haar weigering.
H
aar vrouwelijke reisgezel wenste evenmin de scan te passeren en beriep zich op
'medische redenen.'
Dit incident is de eerste keer dat passagiers de scanapparatuur weigeren die recentelijk
op veel vliegvelden is geplaatst naar aanleiding van de Nigeriaan die met Kerst poogde
een vliegtuig boven Detroit op te blazen.
De nieuwe apparaten tonen niet alleen mogelijke wapens die reizigers bij zich dragen, maar bieden ook een blik op de geslachtsdelen van de passanten.
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article7048576.ece
Waarom ben je niet ''voor'' de scanners? Of ben je er gewoon tegen?quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik ben niet voor deze scanners maar deze moslima's mogen het best weigeren, maar dan moeten ze ook de consequenties aanvaarden, namelijk niet vliegen.
Waarom heet die Commissie eigenlijk Gelijke Behandeling, het gaat juist om ongelijke behandeling.
Jij lult een banaan nog rechtquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:56 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Hier is toch geen sprake van een rechtszaak? Ik betwijfel dat de moslima door een rechter in het gelijk zou worden gesteld (ook al vind ik het wel wat raar dat de arts haar niet binnenliet). Identificatieplicht geldt trouwens niet bij de huisarts.
[..]
Ook hier geen rechtszaak, de boerkadraagster weigert door de bodyscan te gaan en mag niet vliegen. Geen probleem toch?
Begrijp ik ook niet, het doet geen pijn hoor.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Waarom ben je niet ''voor'' de scanners? Of ben je er gewoon tegen?(Totdat iemand straks het vliegtuig opblaast waar jij natuurlijk in zit,
maar dit terzijde...)
Hoezo Ongelijke Behandeling?
Ik krijg een boete als ik me niet kan identificeren, ik moet
me kunnen indentificeren met 1 van onderstaande documenten.
Een geldig rijbewijs,
Geldig paspoort
Geldige identiteitskaart
Op al deze documenten zit een pasfoto, gaat natuurlijk niet werken als je
iemand zijn gezicht niet kan zien, of wel?
Schaf dan die hele indentificatieplicht maar af dan krijg ik tenminste
ook geen boete als ik mijn paspoort of rijbewijs niet bij me heb.
Of ik zie het weer verkeerd, dat kan ook
Dat bedoel ikquote:Op zaterdag 16 april 2011 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp ik ook niet, het doet geen pijn hoor.
Inderdaad, kun je het net zo goed afschaffen.
Ik vraag me af, die vrouw met haar niqaab bij de dokter, als die zelf iets had gehad had ze toch ook dat ding van haar hoofd moeten halen? Waarom dan niet even je gezicht laten zien ? Mijn hemel, wat een idioterie toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |