abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 17:10:25 #176
249559 crew  Lavenderr
pi_95585566
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat bedoel ik :')

Stel mevrouw valt van de trap, gat in haar hoofd...
dan zal dat ding toch echt effe af moeten hoor.

Ik word een beetje moe van dat hysterische gedoe dat niemand je gezicht mag zien :D
Zet daar tegenover de nieuwe eisen voor pasfoto's. Je mag niet lachen. Oren moeten te zien zijn. Bril af. En iedereen heeft er zich aan te houden toch?
pi_95585618
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zet daar tegenover de nieuwe eisen voor pasfoto's. Je mag niet lachen. Oren moeten te zien zijn. Bril af. En iedereen heeft er zich aan te houden toch?
Ja.. en de beelden waren niet mooi van mijn laatste pasfoto :(

Ik zou hem liever ook niet willen laten zien, maar ja... IK moet wel :')
pi_95586039
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat? Moet je je bril tegenwoordig af doen? Ik vond de vingerafdruk al erg genoeg. XD
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_95586103
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:24 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat? Moet je je bril tegenwoordig af doen? Ik vond de vingerafdruk al erg genoeg.XD
Het aller aller aller ergste vond ik toch wel dat ik mijn oren moest laten zien :@

Ik was er ziek van oO<
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:26:18 #180
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95586118
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Jij lult een banaan nog recht :')
Ja sorry hoor, maar ik vind 1 iemand die naar het CGB stapt omdat ze met haar boerka niet binnenkwam bij een huisarts (die vervolgens helemaal niet vervolgd is) en een ander die een bodyscan weigert (en dus niet mee mocht vliegen) bij lange na niet genoeg reden om gezichtsbedekkende kleding te verbieden.
pi_95586122
quote:
8s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja.. en de beelden waren niet mooi van mijn laatste pasfoto :(

Ik zou hem liever ook niet willen laten zien, maar ja... IK moet wel :')
Of je moet ook moslima worden. B-)

Al kan ik me wel voorstellen dat dat geen optie is. Maar ik zie niet in waarom sommige mensen zich zouden mogen onttrekken aan de regelgeving.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_95586139
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar ik vind 1 iemand die naar het CGB stapt omdat ze met haar boerka niet binnenkwam bij een huisarts (die vervolgens helemaal niet vervolgd is) en een ander die een bodyscan weigert (en dus niet mee mocht vliegen) bij lange na niet genoeg reden om gezichtsbedekkende kleding te verbieden.
De legitimatieplicht lijkt me al reden genoeg.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_95586221
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:26 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Of je moet ook moslima worden. B-)

Ik zal mij hierover eens ernstig beraden. :+

kan ik straks ook Islamitisch bankieren, hoef je geen rente je betalen :P
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:32:10 #184
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95586264
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:27 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee hoor, want de moslima kan ook even haar gezicht laten zien aan een vrouwelijke collega. Wordt ze aangehouden door mannelijke agenten gaat ze even mee naar het bureau. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn hoor. Verder mag een agent sowieso niet zomaar om identificatie vragen er moet aanleiding voor zijn, dus ik snap niet waarom de legitimatieplicht een argument zou zijn om mensen te verplichten herkenbaar over straat te gaan.
pi_95586282
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:32 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nee hoor, want de moslima kan ook even haar gezicht laten zien aan een vrouwelijke collega.
Waarom per se vrouwelijk? In Nederland zijn mannen en vrouwen gelijk.
pi_95586304
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

:7

toevallig ... :')
pi_95586341
Nah... ik ga koken anders krijg ik stokslagen ...
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:36:12 #188
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95586392
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Vanwege haar geloof.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 17:39:09 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_95586479
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:27 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Mij ook.
pi_95586546
quote:

[..]

Nee hoor, want de moslima kan ook even haar gezicht laten zien aan een vrouwelijke collega. Wordt ze aangehouden door mannelijke agenten gaat ze even mee naar het bureau. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn hoor. Verder mag een agent sowieso niet zomaar om identificatie vragen er moet aanleiding voor zijn, dus ik snap niet waarom de legitimatieplicht een argument zou zijn om mensen te verplichten herkenbaar over straat te gaan.
Ik snap niet dat jij dat niet kan snappen, want een politieagent moet iemand kunnen identifceren.

Ze kunnen bv op zoek zijn naar een crimineel en dan kunnen ze aan die boerkadrager vragen mag ik je gzicht zien want jij kan die crimineel wel zijn.

Bovendien heeft de poitie in bepaalde gebieden het recht preventief te controleren. Dan moeten ze de boerkadrager ook kunnen identificeren.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 17:42:02 #191
249559 crew  Lavenderr
pi_95586574
quote:

[..]

Welja, tijd genoeg toch? De waanzin van alleen aan een vrouwelijk agent je gezicht te laten zien. Kom op zeg, dat meen je toch niet?
pi_95586750
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Welja, tijd genoeg toch? De waanzin van alleen aan een vrouwelijk agent je gezicht te laten zien. Kom op zeg, dat meen je toch niet?
Ja, hij meent het wel.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat jij dat niet kan snappen, want een politieagent moet iemand kunnen identifceren.

Ze kunnen bv op zoek zijn naar een crimineel en dan kunnen ze aan die boerkadrager vragen mag ik je gzicht zien want jij kan die crimineel wel zijn.

Bovendien heeft de poitie in bepaalde gebieden het recht preventief te controleren. Dan moeten ze de boerkadrager ook kunnen identificeren.
Kun je niet lezen? Ze kan haar gezicht laten zien aan een vrouwelijke politieagent.
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:51:59 #193
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95586893
quote:

[..]

Ja dat meen ik en ik vind het niet waanzinniger dan iedereen verbieden met gezichtsbedekkende kleding rond te lopen vanwege een paar honderd (of in het geval van Frankrijk een paar duizend) vrouwen die hun gezicht enkel aan een vrouw willen laten zien.
pi_95587127
quote:

[..]

Back to the 80's.

The 1880's dan, uiteraard.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 18:07:25 #195
249559 crew  Lavenderr
pi_95587330
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ja dat meen ik en ik vind het niet waanzinniger dan iedereen verbieden met gezichtsbedekkende kleding rond te lopen vanwege een paar honderd (of in het geval van Frankrijk een paar duizend) vrouwen die hun gezicht enkel aan een vrouw willen laten zien.
Ik vind het prima dat gezichtsbedekkende kleding verboden is. Waarom vind jij dat gezichtsbedekkende kleding wél mag?
We leven in 2011, besef je dat? We zijn een aantal terroristische aanslagen verder en we moeten ons allemaal identificeren, dus deze dames ook. Of dat nu door een man of een vrouw gechecked wordt moet helemaal niets uitmaken. Of wil je terug naar de middeleeuwen of het Victoriaanse tijdperk?
pi_95587457
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat gezichtsbedekkende kleding verboden is. Waarom vind jij dat gezichtsbedekkende kleding wél mag?
We leven in 2011, besef je dat? We zijn een aantal terroristische aanslagen verder en we moeten ons allemaal identificeren, dus deze dames ook. Of dat nu door een man of een vrouw gechecked wordt moet helemaal niets uitmaken. Of wil je terug naar de middeleeuwen of het Victoriaanse tijdperk?
Nee, jij gaat terug in tijd door de rechten van Nederlandse burgers in te perken. De identificatieplicht moet juist afgeschaft worden.
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:16:23 #197
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95587595
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat wetgeving in mijn ogen niet ingegeven moet worden door irrationele angst. Je noemt het zelf al, er zijn een aantal terroristische aanslagen gepleegd en nu is niemand meer te vertrouwen. Ik word verplicht rond te lopen met al mijn personalia op zak, ik moet mijn vingerafdrukken afgeven voor een reisdocument, ik mag binnen de kaders van de wet anaal gevisiteerd worden op een vliegveld, wanneer ik een stukje ga lopen sta ik op tientallen camera's en er worden plannen geopperd om mij te verplichten herkenbaar over straat te gaan en zelfs mijn dna af te staan als in de buurt van mijn huis een moord wordt gepleegd. Dat alles bewijst voor mij dat we veel te ver zijn doorgeslagen in ons wantrouwen naar de burger en vertrouwen in de overheid.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 18:17:34 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_95587634
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:16 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Omdat wetgeving in mijn ogen niet ingegeven moet worden door irrationele angst. Je noemt het zelf al, er zijn een aantal terroristische aanslagen gepleegd en nu is niemand meer te vertrouwen. Ik word verplicht rond te lopen met al mijn personalia op zak, ik moet mijn vingerafdrukken afgeven voor een reisdocument, ik mag binnen de kaders van de wet anaal gevisiteerd worden op een vliegveld, wanneer ik een stukje ga lopen sta ik op tientallen camera's en er worden plannen geopperd om mij te verplichten herkenbaar over straat te gaan en zelfs mijn dna af te staan als in de buurt van mijn huis een moord wordt gepleegd. Dat alles bewijst voor mij dat we veel te ver zijn doorgeslagen in ons wantrouwen naar de burger en vertrouwen in de overheid.
Oorzaak->gevolg misschien?
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:21:19 #199
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95587773
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oorzaak->gevolg misschien?
Dat zal best, maar ik vind het het niet waard.
pi_95587847
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:11 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, jij gaat terug in tijd door de rechten van Nederlandse burgers in te perken. De identificatieplicht moet juist afgeschaft worden.
Tuurlijk niet gek ! :D
Of je moet iets te verbergen hebben dan zou je in deze situaties tegen indentificatie-
plicht zijn.

De volgende, geenszins uitputtend bedoelde, opsomming noemt een aantal situaties
waarin identiteitscontrole aangewezen kan zijn.

een auto rijdt s nachts rond op een industrieterrein;

er vindt op straat of in een café een schietpartij plaats en het is relevant voor het
onderzoek om de identiteit van (mogelijke) getuigen vast te stellen;

in een groepje bekende dealers duikt een onbekende op;

hangjongeren veroorzaken overlast in de openbare ruimte;

er woedt een brand en de (mogelijke) brandstichter zou zich kunnen bevinden tussen
de toegestroomde belangstellenden;

bij evenementen zoals voetbalwedstrijden en demonstraties in geval van rellen of
dreiging van het ontstaan van rellen;

bij onrust of dreigend geweld in uitgaansgebieden en/of openbare manifestaties waarbij
gevaar van ordeverstoring aanwezig is.

Onder normale, onverdachte omstandigheden zal de politie niet om identificatie vragen,
maar ook dan moet de burger een legitimatiebewijs dragen.

Komt iemand bij de politie om te melden dat hij iets verdachts heeft gezien, dan zal de
politie hem om zijn persoonlijke gegevens vragen - waarbij een officieel identiteitsbewijs
gewenst is - maar hij zal niet beboet worden als hij geen legitimatie kan tonen.

Geen recht op coulance
Hoofdregel voor het OM is dat er weinig ontsnappingsmogelijkheden zijn voor mensen die
geen identiteitsbewijs bij zich dragen.

Om te voorkomen dat het belang van de identificatieplicht voor de rechtshandhaving wordt ondergraven, is er geen recht op een coulante behandeling.

Wie geen identiteitsbewijs bij zich draagt, neemt het risico van een boete.

Als je zelf slachtoffer van een misdrijf zou worden en de pliesie kan de dader
niet aanhouden omdat ze niks hebben kunnen doen dan gaat iemand zoals
jij er ineens wel anders over denken :Y

http://nl.wikipedia.org/w(...)_Nederland#Situaties

:@ ik moet zo wel mijn aardappels effe afgieten heur...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')