Pesto dan? Is lekker op brood hoorquote:Op woensdag 13 april 2011 15:14 schreef Probability het volgende:
Nee hoor, 7 boterhammen per dag is zelfs normaal! Maar ik eet geen vlees en ik wil niet te veel kaas en dan het liefst nog vegetarisch kaas. En ik wil ook geen zoet beleg. Dus dan vind ik 7 boterhammen nog al saai worden. Selleriesalade.. Eiersalade... eh.. groente op brood... Maar dan eet ik liever een salade (zonder sla)
Maar wel nog steeds sexy!quote:Op woensdag 13 april 2011 15:25 schreef V1z0R het volgende:
Vroeger was ik romantisch, nu ben ik een verbitterde oude man!![]()
Ow, en ik mag op kraamvisite....
Een gadget?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook wel. Maar tegen alles kan ik wel iets inbrengen.. We houden allebei niet van champagne. Pennen laat 'ie altijd slingeren. Hij heeft al zeven horloges (plus te duur).
Bij die zwangere ex?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:25 schreef V1z0R het volgende:
Vroeger was ik romantisch, nu ben ik een verbitterde oude man!![]()
Ow, en ik mag op kraamvisite....
Inmiddels dus in 2 stukken gevallen...quote:
Oei, de druk om met een goed kraamcadeautje te komen is dus hoog.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:35 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Inmiddels dus in 2 stukken gevallen...
Vannacht om 00:20.
Zij was trouwens ook van die 3 geweldige opmerkingen over cadeau's
Jaa, maar iedere dag pesto.. Dat eet ik ook al vaak door de salade en de risottoquote:Op woensdag 13 april 2011 15:27 schreef mille-feuille het volgende:
[..]
Pesto dan? Is lekker op brood hoor.
quote:Op woensdag 13 april 2011 14:37 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik heb het al niet gelijk uitgemaakt toen bleek dat ie vreemdgegaan was, dus nope. Ik heb gewacht tot ie er zelf mee kwam. Ik heb een ongelofelijk geduld
Oh ja, dat gebeurt hier ook wel eens. En vervolgens word ik boos, omdat dat allemaal slecht voor de lijn isquote:Op woensdag 13 april 2011 15:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, dingetjes waaruit blijkt dat hij je kent, die zijn![]()
Soms neemt Martijn gewoon een kindersuprise ei voor me mee. Dat vind ik juist leuk. Of als hij boodschappen heeft gedaan, dat hij dan voor mij nét die dingen meeneemt die ik lekker vind. Gewoon, dat je merkt dat hij even aan je heeft gedacht
Heb ik hier van gegeten? *slik*quote:Op woensdag 13 april 2011 14:54 schreef sigme het volgende:
[..]
En je moet een UBN aanvragen bij het LNV, en je registreren als varkenshouder bij de GD.
Ook voor 1 minivarkentje.
Importeren vanuit de UK zal ook nog wel wat voeten in aarde hebben.
Als je hulp nodig hebt bij papierwerk etc hoor ik het wel!
Ik zal nog even snakken met mijn varkjes:
[ afbeelding ]
Er zijn er nu nog maar twee, en wat groter dan ze op dit foto'tje waren.
Ik dacht echt even: woei, Vik heeft een nieuwe relaaaasie?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh ja, dat gebeurt hier ook wel eens. En vervolgens word ik boos, omdat dat allemaal slecht voor de lijn is![]()
. Nu doet 'ie het alleen nog als hij het meeneemt voor zichzelf en weet dat ik ook wil
.
quote:Op woensdag 13 april 2011 15:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik dacht echt even: woei, Vik heeft een nieuwe relaaaasie?En toen dacht ik, oh natuurlijk, Mark!
Case of the ex.quote:
Ergens van internet geplukt. Ga de paprika vullen met gehakt, champignons, beetje sambal, kruiden, beetje crème fraiche en geraspte kaasquote:Op woensdag 13 april 2011 16:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik ga hem maar ook bestellen denk ik zo, leuk shirt ja.
Welk recept voor gevulde paprika GB?
Lekker schoonmaken..
Wij hebben vandaag nog 2 uurtjes gewandeld trouwens
Receptje?quote:Op woensdag 13 april 2011 16:05 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ergens van internet geplukt. Ga de paprika vullen met gehakt, champignons, beetje sambal, kruiden, beetje crème fraiche en geraspte kaas
Deze van "mij" vind ik toch het lekkerstequote:Op woensdag 13 april 2011 16:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Receptje?. Ik wil dat ook altijd nog een keer maken. Wellicht deze week nog eens!
Heb je het recept van GB wel eens geprobeerd dan?quote:Op woensdag 13 april 2011 16:11 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Deze van "mij" vind ik toch het lekkerste
[FOK!-kookboek]Post hier je recepten en opmerkingen deel 2
Een echte keukenprinses kan al zien aan een recept of het lekker(der) is of niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je het recept van GB wel eens geprobeerd dan?.
quote:Op woensdag 13 april 2011 16:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Een echte keukenprinses kan al zien aan een recept of het lekker(der) is of niet.
Daar kan ik me nou echt niet druk om maken!quote:Op woensdag 13 april 2011 16:21 schreef MarMar het volgende:
Ik noem het beestje bij de naam en niet per sé om te rellen, maar ik vind het ook belangrijk dat er een besef is waar het stuk vlees op je bord vandaan komt.
Dan is nu vanalles aan de hand omtrent al dan niet verdoofd slachten en iedereen jubelt en juicht als dat niet meer mag en ik word er pissig van!!
Ik heb net dit op twitter gezet:
"Waarom is de manier van doodgaan van een dier zo belangrijk als het ons een zorg zal zijn hoe het leeft? Is ons geweten gesust als het stuk vlees op ons bord ondanks een kort kutleven geen pijn heeft gehad bij het slachten?" (ja dat was in 2 tweets).
Het is voor heel veel mensen niet zo zwart wit natuurlijk, maar je hebt wél een goed puntquote:Op woensdag 13 april 2011 16:21 schreef MarMar het volgende:
"Waarom is de manier van doodgaan van een dier zo belangrijk als het ons een zorg zal zijn hoe het leeft? Is ons geweten gesust als het stuk vlees op ons bord ondanks een kort kutleven geen pijn heeft gehad bij het slachten?" (ja dat was in 2 tweets)
Ik vind allebei even walgelijkquote:Ben wel benieuwd naar de meningen hier, persoonlijk vind ik kiloknallers en megastallen veel erger dan onverdoofd slachten en ik vind het belangrijk dat er wat respect is voor de natuur (plant en dier) waar we onze voedingsstoffen vandaan halen. Behalve het teveel personificeren (is dat een goed woord?) van dieren, doen we aan de andere kant het tegenovergestelde en bestempelen we ze als "product" inplaats van een levend dier.
Zelfgemaakte slofjes bestellen?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:42 schreef V1z0R het volgende:
Zat zelf te denken aan een doosje condooms![]()
En soms zijn dingen echt geweldig lekker ondanks het niet zo smakelijke recept.quote:
Andersom ookquote:Op woensdag 13 april 2011 16:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
En soms zijn dingen echt geweldig lekker ondanks het niet zo smakelijke recept.![]()
Wat bedoel je met 'op een integere manier'?quote:Onverdoofd slachten gebeurt toch vooral omdat het dan Halal en/of Kosher is? Zolang dat op een integere manier gebeurt, zie ik er niet zo'n probleem in.
Kiloknallers komen er hier niet in. Ik eet weinig vlees, maar als ik vlees heet dan komt het van een goede slager of ik koop biologisch vlees.
Dat vinden die kippen nietquote:Op woensdag 13 april 2011 16:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Marmar, zelf ben ik een boerendochter.
Al het vlees wat bij ons op het bord lag, heb ik zien leven. Een goed leven hebben ze gehad.
Mijn vader was ook jager, dus we aten ook vrij veel wild.
Familie heeft nu nog plofkippen, veel kippen in een hokje die in 6 week zijn vetgemest voor consumptie. Tja, heb er niet zoveel moeite mee er zijn belangrijkere dingen..
Ik vraag me af hoeveel pijn het doet als een keel in 1 keer met een scherp mes wordt doorgesneden. (voor zover ik weet is dat wat gebruikelijk is bij halal/koosjer slachten) en of de gang naar een "reguliere" slachtbank wel minder erg is dan dat.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
En soms zijn dingen echt geweldig lekker ondanks het niet zo smakelijke recept.![]()
Onverdoofd slachten gebeurt toch vooral omdat het dan Halal en/of Kosher is? Zolang dat op een integere manier gebeurt, zie ik er niet zo'n probleem in.
Kiloknallers komen er hier niet in. Ik eet weinig vlees, maar als ik vlees heet dan komt het van een goede slager of ik koop biologisch vlees.
Zou ook mijn insteek zijn, ware het niet dat ik al vegetarisch opgevoed ben en dus geen of nauwelijks behoefte heb aan vleesquote:Op woensdag 13 april 2011 16:44 schreef conleche het volgende:
Ik ben tegen kiloknallers en voor biologisch vlees. En ik vind dat er zo pijnloos en stressloos mogelijk moet worden geslacht. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of dat mogelijk is bij halal slachten. Zo ja, dan ben ik er niet op tegen.
Als je op je geld wilt letten koop je maar wat minder vlees. Dat is mijn mening. Ik vind bovendien dat 'gewoon' vlees verboden zou moeten worden. Wat dat betreft zijn we nog helemaal niet beschaafd. En hoewel ik het enorm moeilijk vind om Sigme's varkentje zo als biggetje te zien en me dan te beseffen dat ik dat heb gegeten, ben ik me er wel van bewust dat dat beestje een prima leven heeft gehad. En kennelijk zijn mijn bezwaren niet groot genoeg dat ik vegetarier word. Maar waar ik kan en de mogelijkheid heb eet ik dus vlees van dieren die een prima leven hebben gehad.
True!quote:
De niet langzame en pijnlijke manier.quote:[..]
Wat bedoel je met 'op een integere manier'?
Dat dusquote:Op woensdag 13 april 2011 16:46 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zou ook mijn insteek zijn, ware het niet dat ik al vegetarisch opgevoed ben en dus geen of nauwelijks behoefte heb aan vlees(handig!)
Normaal is het keel door en dan uit laten bloeden... Halal en kosjer dan...quote:Op woensdag 13 april 2011 16:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
True!
[..]
De niet langzame en pijnlijke manier.
Ik heb van de winter nog een geit vermoord zien worden die daarna werd opgegeten. Dat was me net een iets te korte route naar het bord.
Maar het slachten gebeurde wel op een traditionele manier en het ging snel. Ik heb daar dan geen problemen mee.
Hoe worden de dieren eigenlijk verdoofd voor het slachten? Dat is toch ook niet de meest diervriendelijke manier?
Het ergste vind ik ook nog het transport van levende dierenquote:Op woensdag 13 april 2011 16:53 schreef neen het volgende:
Hypothetisch:
Wat als het vlees elders (ver weg) in de wereld biologisch is geproduceerd. Het dier heeft dan een goed leven gehad, oke. Maar koeling, vervoer naar Nederland, allemaal milieubelasting. Dat gebeurd ook gewoon met heel veel voedsel als ik me niet vergis. Met het eten van een banaan ipv een stukje kip spaar je die kip maar spaar je de aarde niet.
Geen idee wat m'n punt is ik ga voetballen
Ja!! Zodat ze kunnen worden geslacht in Spanje of Italie, omdat het daar goedkoper is. Dat ze dat niet verbieden! Ik kan er gewoon niet bij!quote:Op woensdag 13 april 2011 16:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het ergste vind ik ook nog het transport van levende dieren
Of zodat een varken Parmaham kan worden omdat het in Parma geslacht is..quote:Op woensdag 13 april 2011 16:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja!! Zodat ze kunnen worden geslacht in Spanje of Italie, omdat het daar goedkoper is. Dat ze dat niet verbieden! Ik kan er gewoon niet bij!
quote:Op woensdag 13 april 2011 16:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Of zodat een varken Parmaham kan worden omdat het in Parma geslacht is..
Diep triest idd.
sjah officieel wel, volgens een ex-vrachtwagenchauffeur (die om begrijpelijke redenen gestopt is met zijn werk) niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dan is het geen parmaham, mag alleen met Italiaanse varkens...
Economische motieven.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja!! Zodat ze kunnen worden geslacht in Spanje of Italie, omdat het daar goedkoper is. Dat ze dat niet verbieden! Ik kan er gewoon niet bij!
Dat zijn de kiloknallers ook dus..quote:Op woensdag 13 april 2011 17:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Economische motieven.
It's all about the money.
Die kippen weten van niks...quote:Op woensdag 13 april 2011 16:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat vinden die kippen niet![]()
Ik heb zelf ook geen moeite met wild, of biologisch vlees. Koop ik ook voor mn vriendje, maar bio-industrie, daar draait echt mijn maag van om
Ja en daarom eet ik ook steeds minder vlees.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat zijn de kiloknallers ook dus..
Wederom eens met Co: koop dan voor hetzelfde geld wat minder vlees.
Men wil zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk en wij consumenten doen daar vrolijk aan mee.
lolquote:Op woensdag 13 april 2011 17:11 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja en daarom eet ik ook steeds minder vlees.
Maar ik wil wel de grootste bloemkool voor dezelfde prijs
Nee hoor, er gaan een heleboel hollandse varkens op transport naar Italie en Spanje zodat ze daar geslacht kunnen worden en het stempeltje parma ham of iberico ham of watdanook mogen dragen.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dan is het geen parmaham, mag alleen met Italiaanse varkens...
Juist aan die namen zitten een hele berg eisen vast.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:16 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Nee hoor, er gaan een heleboel hollandse varkens op transport naar Italie en Spanje zodat ze daar geslacht kunnen worden en het stempeltje parma ham of iberico ham of watdanook mogen dragen.
hmm ik probeer even terug te denken waar ik dat ookalweer hoorde/las, misschien dat ik er later nog op terugkomquote:Op woensdag 13 april 2011 18:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Juist aan die namen zitten een hele berg eisen vast.
Ibericoham mag alleen die naam krijgen als het van een iberico zwijn afkomstig is. De Parmaham mag alleen die naam krijgen als het beest is geboren en getogen in de Parma streek en bepaalde voeding krijgt.
Nouja, dit wist ik toevallig.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:29 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
hmm ik probeer even terug te denken waar ik dat ookalweer hoorde/las, misschien dat ik er later nog op terugkom
Ik heb een veel te duur horloge gekocht.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Een gadget?
Een pen die niet kwijt raakt?
Als je het in die hoek kan zoeken, loop dan eens langs bij Stadse Fratsen en/of Jansen&Jansen.
Een mooi horloge is wel echt een goed cadeau voor zoiets en zo iemand vind ikquote:Op woensdag 13 april 2011 18:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb een veel te duur horloge gekocht.. Maar ik denk wel dat hij 'm mooi vindt.
Dat is het belangrijkste.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb een veel te duur horloge gekocht.. Maar ik denk wel dat hij 'm mooi vindt.
Kan ik me ook helemaal voorstellen.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi! Dezelfde onderwerpen komen steeds terug hè!
* ik eet 2 dagen per week vegetarisch en ik koop, uit economische motieven, kiloknallers. Binnenkort moet ik daar maar mee stoppen denk ik, maar dan eet ik alsnog goedkoop vlees bij vriendlief.
Zo klinkt het wel een beetje Puff!quote:Het eten ging vandaag weer niet zo goed. Het was een drukke dag, dus ff snel tussendoor geluncht, dan nog een banaan en toen naar huis. Onderweg op de fiets helemaal trillen, dus een sinaasappel (roggebrood vergeten)
Misschien moet ik dan toch echt meer kcal eten...
Personificeren van dieren = antropomorfie.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:21 schreef MarMar het volgende:
Ik ben mij ergens over aan het opwinden en het heeft te maken met oa stukjes koe.
(nee hoor, niet hier ontstaan, no worries!)
Ik noem het beestje bij de naam en niet per sé om te rellen, maar ik vind het ook belangrijk dat er een besef is waar het stuk vlees op je bord vandaan komt.
Dan is nu vanalles aan de hand omtrent al dan niet verdoofd slachten en iedereen jubelt en juicht als dat niet meer mag en ik word er pissig van!!
Ik heb net dit op twitter gezet:
"Waarom is de manier van doodgaan van een dier zo belangrijk als het ons een zorg zal zijn hoe het leeft? Is ons geweten gesust als het stuk vlees op ons bord ondanks een kort kutleven geen pijn heeft gehad bij het slachten?" (ja dat was in 2 tweets)
Ben wel benieuwd naar de meningen hier, persoonlijk vind ik kiloknallers en megastallen veel erger dan onverdoofd slachten en ik vind het belangrijk dat er wat respect is voor de natuur (plant en dier) waar we onze voedingsstoffen vandaan halen. Behalve het teveel personificeren (is dat een goed woord?) van dieren, doen we aan de andere kant het tegenovergestelde en bestempelen we ze als "product" inplaats van een levend dier.
ik vind het zlefs aan de weinige kant met sporten erbij, al zal de spinazie aantikken.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik gooi er maar weer eens een lijstje in. Mijns inziens is het best een mooie![]()
O: twee sneetjes met paardenrookvlees
T: paar augurkjes en een plakje jamon serrano
L: broodje Co
T: instant hot choc
T: snee brood met kaas
D: lekkerbekje met spinazie
S: Club Fiësta (nieuw dansprogramma)
T: bak vla met aardbeien
mooi lijstje!quote:Op woensdag 13 april 2011 17:30 schreef norich het volgende:
Pfoe hele middag geleerd. Ben er nou wel klaar mee.
Lijstje.
O. boterham honing, bak yoghurt, beker melk, kop thee
T. appel
L. kop groentesoep, 2 boterhammen ei, beker melk
T. huzarenslaatje, rijstwafel
D. rijst met gehakt, ui, paprika, mais
S. body attack
T. nog geen idee
goh, ik dacht dat ik dat veranderd had. de lekkerbek, bedoel ik, natuurlijk!quote:Op woensdag 13 april 2011 19:04 schreef uniekhoorn het volgende:
De spinazie aantikken?
Gegeten, nu toetje over een uurtje slapen. Moe
quote:Op woensdag 13 april 2011 09:52 schreef sigme het volgende:
Vandaag
• kwark & muesli
• 2 borden witlofsalade met tonijn & huttenkase, 3 krekkers
• 2 1 uur spitten
• putgat graven in moeras, 20 emmers water putten
• 2 uur houtstapelen
• linzensoep 2 bakken soep & 2 krekkers
Avondeten
• voorafje? garnalen
• couscous, kroten met mozzarella, lamsgehaktballetjes
• Mascarponetoetje met koffiepoeder & chocoloadesnippers
quote:Op woensdag 13 april 2011 19:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Netjes Sigme...
Trouwens ik ga die wandeltocht zaterdag toch waarschijnlijk wel doen
Wat voor krekkers zijn het?
Vik, ik vind je zo heerlijk positief in het leven staan, je bent echt gelukkig daar in DH he?
quote:Op woensdag 13 april 2011 19:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Netjes Sigme...
Trouwens ik ga die wandeltocht zaterdag toch waarschijnlijk wel doen
Wat voor krekkers zijn het?
Lekker!quote:
Ja, aanstaande moet werkenquote:
Mn roggebrood gebruikte ik dus in plaats van evergreen!quote:Op woensdag 13 april 2011 18:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Zo klinkt het wel een beetje Puff!
Planningstechnisch: probeer anders al een aantal dingen alvast 's avonds klaar te leggen. Zoals het vlees voor de volgende avond er alvast uithalen en misschien alvast wat dingen klaarzetten.
En zorg ervoor dat je op je werk wat dingen hebt liggen.
Evergreens of sultana;s ofzo zijn misschien niet de beste keuze, maar zijn wel handig voor een energieshortje als je het nodig hebt.
Je moet gewoon even een routine ontwikkelen en dat kost wat tijd.
quote:
jeeeeeeejSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind ik auch!quote:Op woensdag 13 april 2011 16:53 schreef neen het volgende:
Hypothetisch:
Wat als het vlees elders (ver weg) in de wereld biologisch is geproduceerd. Het dier heeft dan een goed leven gehad, oke. Maar koeling, vervoer naar Nederland, allemaal milieubelasting. Dat gebeurd ook gewoon met heel veel voedsel als ik me niet vergis. Met het eten van een banaan ipv een stukje kip spaar je die kip maar spaar je de aarde niet.
Geen idee wat m'n punt is ik ga voetballen
Ik heb je een DM gestuurd!quote:
quote:Op woensdag 13 april 2011 19:34 schreef Probability het volgende:
JeeeeeeejTofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jeeeeeeej![]()
quote:Op woensdag 13 april 2011 19:34 schreef Probability het volgende:
JeeeeeeejFijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jeeeeeeej
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |