Dat dusquote:Op woensdag 13 april 2011 16:46 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Zou ook mijn insteek zijn, ware het niet dat ik al vegetarisch opgevoed ben en dus geen of nauwelijks behoefte heb aan vlees(handig!)
Normaal is het keel door en dan uit laten bloeden... Halal en kosjer dan...quote:Op woensdag 13 april 2011 16:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
True!
[..]
De niet langzame en pijnlijke manier.
Ik heb van de winter nog een geit vermoord zien worden die daarna werd opgegeten. Dat was me net een iets te korte route naar het bord.
Maar het slachten gebeurde wel op een traditionele manier en het ging snel. Ik heb daar dan geen problemen mee.
Hoe worden de dieren eigenlijk verdoofd voor het slachten? Dat is toch ook niet de meest diervriendelijke manier?
Het ergste vind ik ook nog het transport van levende dierenquote:Op woensdag 13 april 2011 16:53 schreef neen het volgende:
Hypothetisch:
Wat als het vlees elders (ver weg) in de wereld biologisch is geproduceerd. Het dier heeft dan een goed leven gehad, oke. Maar koeling, vervoer naar Nederland, allemaal milieubelasting. Dat gebeurd ook gewoon met heel veel voedsel als ik me niet vergis. Met het eten van een banaan ipv een stukje kip spaar je die kip maar spaar je de aarde niet.
Geen idee wat m'n punt is ik ga voetballen
Ja!! Zodat ze kunnen worden geslacht in Spanje of Italie, omdat het daar goedkoper is. Dat ze dat niet verbieden! Ik kan er gewoon niet bij!quote:Op woensdag 13 april 2011 16:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het ergste vind ik ook nog het transport van levende dieren
Of zodat een varken Parmaham kan worden omdat het in Parma geslacht is..quote:Op woensdag 13 april 2011 16:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja!! Zodat ze kunnen worden geslacht in Spanje of Italie, omdat het daar goedkoper is. Dat ze dat niet verbieden! Ik kan er gewoon niet bij!
quote:Op woensdag 13 april 2011 16:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Of zodat een varken Parmaham kan worden omdat het in Parma geslacht is..
Diep triest idd.
sjah officieel wel, volgens een ex-vrachtwagenchauffeur (die om begrijpelijke redenen gestopt is met zijn werk) niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dan is het geen parmaham, mag alleen met Italiaanse varkens...
Economische motieven.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja!! Zodat ze kunnen worden geslacht in Spanje of Italie, omdat het daar goedkoper is. Dat ze dat niet verbieden! Ik kan er gewoon niet bij!
Dat zijn de kiloknallers ook dus..quote:Op woensdag 13 april 2011 17:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Economische motieven.
It's all about the money.
Die kippen weten van niks...quote:Op woensdag 13 april 2011 16:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat vinden die kippen niet![]()
Ik heb zelf ook geen moeite met wild, of biologisch vlees. Koop ik ook voor mn vriendje, maar bio-industrie, daar draait echt mijn maag van om
Ja en daarom eet ik ook steeds minder vlees.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat zijn de kiloknallers ook dus..
Wederom eens met Co: koop dan voor hetzelfde geld wat minder vlees.
Men wil zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk en wij consumenten doen daar vrolijk aan mee.
lolquote:Op woensdag 13 april 2011 17:11 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja en daarom eet ik ook steeds minder vlees.
Maar ik wil wel de grootste bloemkool voor dezelfde prijs
Nee hoor, er gaan een heleboel hollandse varkens op transport naar Italie en Spanje zodat ze daar geslacht kunnen worden en het stempeltje parma ham of iberico ham of watdanook mogen dragen.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dan is het geen parmaham, mag alleen met Italiaanse varkens...
Juist aan die namen zitten een hele berg eisen vast.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:16 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Nee hoor, er gaan een heleboel hollandse varkens op transport naar Italie en Spanje zodat ze daar geslacht kunnen worden en het stempeltje parma ham of iberico ham of watdanook mogen dragen.
hmm ik probeer even terug te denken waar ik dat ookalweer hoorde/las, misschien dat ik er later nog op terugkomquote:Op woensdag 13 april 2011 18:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Juist aan die namen zitten een hele berg eisen vast.
Ibericoham mag alleen die naam krijgen als het van een iberico zwijn afkomstig is. De Parmaham mag alleen die naam krijgen als het beest is geboren en getogen in de Parma streek en bepaalde voeding krijgt.
Nouja, dit wist ik toevallig.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:29 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
hmm ik probeer even terug te denken waar ik dat ookalweer hoorde/las, misschien dat ik er later nog op terugkom
Ik heb een veel te duur horloge gekocht.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Een gadget?
Een pen die niet kwijt raakt?
Als je het in die hoek kan zoeken, loop dan eens langs bij Stadse Fratsen en/of Jansen&Jansen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |