abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95442122
Vorige topique

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_95442181
Grrrrrrrrrrrrrr k te weinig in de TT, tis varksKe oO<
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_95442266
Hoi. :z
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? woensdag 13 april 2011 @ 14:18:44 #4
70532 loveli
N
pi_95442288
oO<
crap in = crap out
  woensdag 13 april 2011 @ 14:19:31 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95442333
Oink oink!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 13 april 2011 @ 14:19:55 #6
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_95442353
Er was er ook een keer één in How I Met Your Mother O+.

Zag een tijd geleden wel dit op internet (wikipedia :P):
quote:
Miniature pigs, also known as teacup pigs, are sometimes kept as pets and gained a measure of faddish popularity, although they grow to be quite large. They are frequently sold as small piglets and exaggeratedly described by breeders as having an adult size not much larger than a puppy. However, these pigs in fact grow to the size of a Labrador Retriever and are not, by any means, "tiny". Infrequently, pigs are purposefully fed less food by breeders to keep a diminutive size in order to appeal more to the buyer. These malnourished pigs often have a very short lifespan, or may skyrocket in size once given enough food, much to the owner's surprise
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_95442366
2/3e gele grapefruit = 60
1 volkoren boterham = 77
50 gram hummus = 150
260 gram tomaten = 50
345 g haricots verts = 114
2 eetlepels olijfolie = 180
1 eetlepel balsamico azijn= 8 kcal
---------------------------------------------+
totaal kcal = 639

Dat vind ik best een flinke lunch :+!!!
Worry is a misuse of imagination
pi_95442369
Coco, wat grappig O+
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_95442412
Bij een varken moet ik opeens hier aan denken :P
Turn the world into your dance floor.
pi_95442445
Naamtopic *;

@ Syrena: gelukkig weet mijn man wel heel goed wat ik leuk vind. Eigenlijk is hij altijd spot on als het op cadeautjes en verrassingen aankomt. Niet dat ik dat verlang, maar nu ik er zo over nadenk... Hij is toch wel heel lief :)
  Vis een optie? woensdag 13 april 2011 @ 14:21:33 #11
70532 loveli
N
pi_95442447
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:20 schreef Probability het volgende:
2/3e gele grapefruit = 60
1 volkoren boterham = 77
50 gram hummus = 150
260 gram tomaten = 50
345 g haricots verts = 114
2 eetlepels olijfolie = 180
1 eetlepel balsamico azijn= 8 kcal
---------------------------------------------+
totaal kcal = 639

Dat vind ik best een flinke lunch :+!!!
De balsamico doet het 'em.
crap in = crap out
pi_95442506
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:19 schreef Rituals het volgende:
Er was er ook een keer één in How I Met Your Mother O+.

Zag een tijd geleden wel dit op internet (wikipedia :P):

[..]

Ja, maar volgens mij zijn dat de 'originele' hangbuikzwijnen. Die kunnen idd echt huge worden. Tegenwoordig hebben ze een soort ontwikkeld die dus écht klein blijven. In ieder geval geen labrador formaat, hihi.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:22:50 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95442508
Piggy! O+

Ik ben wel altijd een beetje wantrouwig jegens uberschattige beestjes, omdat ik me afvraag in hoeverre ze zo gefokt zijn en of ze nergens last van hebben. Zoals van die hondjes met ademproblemen en ontplofte angora-konijnen :') Of pugdogs waarbij de oogballen uit de kassen kunnen ploppen.

Maar als ze labrador-sized worden zoals op de site staat zal het wel meevallen! :P
Wel gezellig, varkentje O+ Komt wel veel bij kijken denk ik?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 13 april 2011 @ 14:23:17 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_95442533
Lekkere lunch Prob!! :9

Weinig karbonade zo :P

Lijst:
O: 2 boterhammen rookvlees rund, beschuit kaas, beker melk
T: appel, peer
L: boterham gebakken ei, kwarkbol
T's: 2 augurken, 2 cafe noir, blokje choco, 2 walnoten, appel, wortels
D: halve bloemkool, komkommersalade, zelfgemaakt kipshoarma met ui en champignons, gebakken aardappelen
T: 250 gr magere kwark
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_95442546
Geupdatedet lijstje en dan weer werken:

O: 2x speltbrood (kaas/boter/waterkers)
T: half gekookt ei, appel
L: stukje zalm, wat sla, 2 opscheplepels penne, schep champignonsaus
T: koffie verkeerd
B: 2x 20 minuten fietsen
T: 200 ml magere yoghurt met 1 banaan
S: bodypump
D: sla met avocado/tomaat/etc

Misschien ga ik laatste T en D omwisselen afhankelijk van de tijd die ik heb.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:23:51 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95442551
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, maar volgens mij zijn dat de 'originele' hangbuikzwijnen. Die kunnen idd echt huge worden. Tegenwoordig hebben ze een soort ontwikkeld die dus écht klein blijven. In ieder geval geen labrador formaat, hihi.
Op die site die je linkte stond wel dat ze het formaat van een (dikke :+ ) labrador gingen worden dacht ik :o
pi_95442563
Sjah.. ehm..
Wat maria al zegt eigenlijk.. ik vind het er schattig uitzien, maar dat doorgefokte voor de "heb" staat me ietwat tegen.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:24:02 #18
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_95442564
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Op de site staat dat ze ook labrador formaat kunnen worden volgens mij..
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_95442582
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Piggy! O+

Ik ben wel altijd een beetje wantrouwig jegens uberschattige beestjes, omdat ik me afvraag in hoeverre ze zo gefokt zijn en of ze nergens last van hebben. Zoals van die hondjes met ademproblemen en ontplofte angora-konijnen :') Of pugdogs waarbij de oogballen uit de kassen kunnen ploppen.

Maar als ze labrador-sized worden zoals op de site staat zal het wel meevallen! :P
Wel gezellig, varkentje O+ Komt wel veel bij kijken denk ik?
Mwoah, volgens mij valt dat best wel mee. Niet veel meer werk dan een hond ofzo.

En doorfokken, daar letten we altijd wel op. Mijn schoonmoeder heeft een (engelse?) bulldog. Superlief beest, maar eigenlijk heel sneu idd, want altijd ademnood.
pi_95442647
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Op die site die je linkte stond wel dat ze het formaat van een (dikke :+ ) labrador gingen worden dacht ik :o
Ook de Micro pig deluxe? Want ik dacht dat dat meeviel. Of heb ik nu slecht gelezen?

Nou ja, we moeten sowieso eerst even nog meer inlezen en de keus weloverwogen maken. Ook (wat ik net al zei) vanwege dat doorfokken. Eerst even kijken of het beestje daar geen slachtoffer van is geworden, zeg maar.
pi_95442654
Waarom kan ik hummus niet vinden op dieetinzicht :?!
  woensdag 13 april 2011 @ 14:28:21 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95442768
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ook de Micro pig deluxe? Want ik dacht dat dat meeviel. Of heb ik nu slecht gelezen?

Nou ja, we moeten sowieso eerst even nog meer inlezen en de keus weloverwogen maken. Ook (wat ik net al zei) vanwege dat doorfokken. Eerst even kijken of het beestje daar geen slachtoffer van is geworden, zeg maar.
Oh ik heb niet gekeken naar de soorten :+

Micro pig deluxe _O- Ik ben Medium Maria Deluxe B-)

Maar die site is wel goed informatief denk ik! En anders kan je een tripje naar Engeland maken om piggies te zien en info vragen, is ook niet héél vervelend! O+
pi_95442772
quote:
How big will Mini Pigs grow?
On average a Mini pig should be around knee height - comparable to a fat Labrador. The Little Pig Farms breed 2 sizes of pig, the smallest being around the size of a medium spaniel.
Mijn knieën of M's knieën? ^^

Een dikke labrador ook nog :D

O+
pi_95442809
En ik doe 80-90 ml limonadesiroop voor een smal longdrinkglas :'( Dat is best veel.
pi_95442861
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
Naamtopic *;

@ Syrena: gelukkig weet mijn man wel heel goed wat ik leuk vind. Eigenlijk is hij altijd spot on als het op cadeautjes en verrassingen aankomt. Niet dat ik dat verlang, maar nu ik er zo over nadenk... Hij is toch wel heel lief :)
:Y zo eentje wil ik ook O+
Niet iemand die een wit (!) herenvest koopt voor je verjaardag, met in enorme blauwe letters CUBA erop en dan hoopvol zegt: Als je het niet leuk vindt neem ik hem wel 8-) (en dan vantevoren ook zo van: oooooh je gaat het ZO leuk vinden.... )

3x raden wat razendsnel in de zak van Max zat toen het uit was :6 :')

Maar toen liep het ook al op z'n end, daarvoor kocht ie wel leuke dingen. Wel letterlijk van m'n verlanglijstje af, en niks buiten verjaardag/sinterklaas, maar toch.
pi_95442900
lol Syrena, wat een prutkado!
Ik kreeg ooit van een vriendje een senseo-apparaat.. toen duurde het ook niet lang meer.
pi_95442945
Zit er verzadigd vet in olijfolie :o? weer wat geleerd :o
pi_95442961
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:31 schreef MarMar het volgende:
Ik kreeg ooit van een vriendje een senseo-apparaat.. toen duurde het ook niet lang meer.
Ik wist dat ie het uit wilde maken toen ik in zijn agenda zijn verjaardagswensenlijstje zag en daar een staafmixer op stond. "We hebben toch al een staa... oh...." :') _O-
pi_95442968
Ik weet ook echt bij god niet wat ik voor Baardmans moet kopen voor z'n buluitreiking vrijdag. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_95442984
Whisky!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_95442985
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:30 schreef Syrena het volgende:

[..]

:Y zo eentje wil ik ook O+
Niet iemand die een wit (!) herenvest koopt voor je verjaardag, met in enorme blauwe letters CUBA erop en dan hoopvol zegt: Als je het niet leuk vindt neem ik hem wel 8-) (en dan vantevoren ook zo van: oooooh je gaat het ZO leuk vinden.... )

3x raden wat razendsnel in de zak van Max zat toen het uit was :6 :')

Maar toen liep het ook al op z'n end, daarvoor kocht ie wel leuke dingen. Wel letterlijk van m'n verlanglijstje af, en niks buiten verjaardag/sinterklaas, maar toch.
Oh, lol. Nee, dat doet hij gelukkig niet. Ik denk eigenlijk dat hij liever is voor mij dan ik voor hem :@
pi_95443007
Van de ex daarvoor kreeg ik altijd sportieve cadeaus. Skitrui, skiles, renschoenen.
pi_95443018
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik wist dat ie het uit wilde maken toen ik in zijn agenda zijn verjaardagswensenlijstje zag en daar een staafmixer op stond. "We hebben toch al een staa... oh...." :') _O-
Omg :')
pi_95443020
quote:

[..]

Lol het senseovriendje wilde het niet uitmaken... dat heb ik gedaan.
(heb vervolgens dat apparaat nog wel een jaar of 8 gebruikt :') )
pi_95443027
quote:

[..]

Omg! Nou jaaaa! :D
pi_95443039
quote:

[..]

Ik hoop dat je het toen wel gelijk hebt uitgemaakt? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_95443060
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik weet ook echt bij god niet wat ik voor Baardmans moet kopen voor z'n buluitreiking vrijdag. :@.
een lekkere fles wijn, een kaasplankje, kaarsjes en die dag een lijstje maken die daarop aangepast is zodat je 's avonds lekker samen een feestje kan bouwen :)
pi_95443073
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:31 schreef MarMar het volgende:
Die snap ik niet?
pi_95443087
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
leuk ondergoed vor jezelf!

Een bon voor wat leuks doen.

Niets. Ik vind niet alles reden voor een cadeautje...
  Vis een optie? woensdag 13 april 2011 @ 14:36:18 #40
70532 loveli
N
pi_95443117
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

leuk ondergoed vor jezelf!

Een bon voor wat leuks doen.

Niets. Ik vind niet alles reden voor een cadeautje...
^^
crap in = crap out
pi_95443127
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:35 schreef Probability het volgende:

[..]

Die snap ik niet?
dat soort kado's wil ik niet van een vriendje of een lief, misschien van een moeder of een tante of een broer, maar niet van een lief :P
pi_95443139
O die van mij is bijna jarig, ik zei als grapje dat ie mij kreeg met een strik er om. Dat leek hem wel wat _O-
  Vis een optie? woensdag 13 april 2011 @ 14:37:03 #43
70532 loveli
N
pi_95443161
Zo, terrasje belde.
crap in = crap out
pi_95443168
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:36 schreef MarMar het volgende:

[..]

dat soort kado's wil ik niet van een vriendje of een lief, misschien van een moeder of een tante of een broer, maar niet van een lief :P
O op die manier. Ik zou het wel lief vinden, al heb ik nu een nespresso ;)
pi_95443172
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het toen wel gelijk hebt uitgemaakt? :D
Ik heb het al niet gelijk uitgemaakt toen bleek dat ie vreemdgegaan was, dus nope. Ik heb gewacht tot ie er zelf mee kwam. Ik heb een ongelofelijk geduld oO<
pi_95443177
en je nam op? :P
  Vis een optie? woensdag 13 april 2011 @ 14:38:04 #47
70532 loveli
N
pi_95443204
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:37 schreef Probability het volgende:

[..]

O op die manier. Ik zou het wel lief vinden, al heb ik nu een nespresso ;)
Dat 'ie een senseo geeft zodat je als 'ie vertrokken is toch nog koffie hebt?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 13 april 2011 @ 14:38:29 #48
70532 loveli
N
pi_95443226
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:37 schreef MarMar het volgende:
en je nam op? :P
Ja :P
crap in = crap out
pi_95443303
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat 'ie een senseo geeft zodat je als 'ie vertrokken is toch nog koffie hebt?
Nou ja als je graag koffie wil drinken maar je hebt nog geen machine? Of ben ik nu onromantisch?
pi_95443327
Jee syrena wat een cadeau keuzes van je vriendjes!

Mijn exen gaven soms ook bagger kadootjes. Een scheerapparaat? Wut? Heeft ook niet lang geduurd. Mijn vorige vriendje was wel OK, o.a. een mooi armbandje gekregen enzo.

Huidige vriendje had niet zoveel geld maar geeft echt leuke cadeautjes! Kookboeken, ketting, dingetjes voor aan de muur... he knows what women like :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')