Ja! ja dat kan.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:09 schreef Perruche het volgende:
Kunnen jullie het niet anders verwoorden als je vlees eet
"stukje koe" "brood met paard"
En je zegt zelf ook gewoon "kip"quote:Op woensdag 13 april 2011 10:09 schreef Perruche het volgende:
Kunnen jullie het niet anders verwoorden als je vlees eet
"stukje koe" "brood met paard"
Dat is waarquote:Op woensdag 13 april 2011 10:20 schreef MarMar het volgende:
[..]
En je zegt zelf ook gewoon "kip"![]()
Vlees komt nou eenmaal van dieren, ik hou er niet van om daar omslachtig over te doen.
Ik hou ook niet van vlees waarvan je niet meer kan zien dat het een stuk vlees is. (voorbewerkte schnitzels en zulks)
ik vind het echt héél eng om te lezen, en zonde ook..quote:Op woensdag 13 april 2011 10:22 schreef Viking84 het volgende:
Wat een mafkezen daar.
Gelukkig zit ik in Slank met allemaal verstandige dames.
Ben zo 65kilo kwijtgeraakt, punt was alleen dat je dan al aan komt wanneer je 1500kcal eet op een dag...quote:Op woensdag 13 april 2011 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind het echt héél eng om te lezen, en zonde ook..
'ja, maar het helpt toch? Ben 45 kilo kwijt! En dan zeurt men niet meer hoor!'2
Ik vind ook de sport/gezond eten manier way better hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar sommige mensen zijn zo zwaar dat het te zwaar zijn zelf al een risico is voor je gezondheid en dan kan je ook nauwelijks sporten. Zodra je dan zoveel bent afgevallen dat je wel kan sporten moet je daar ook op over gaan wat mij betreft.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:43 schreef MarMar het volgende:
Tsjah.. ik ben ook bijna 40 kg kwijt... en toch met iig het dubbele van die 500
Bij extreem overgewicht is het misschien soms hett beste van twee slechten om toch maar een tijdje te gaan crashen, maar uiteindelijk gaat het om het vinden van een gezond eetpatroon en een gezond gewicht/formaat voor hopelijk de rest van je leven. Dat is iig wel mijn doel.
Ik vind het ook niet veel. En best een aardig lijstje om eerlijk te zijn. Ik zie hier veel "goede" lijstjes van anderen die veel slechter zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:48 schreef Perruche het volgende:
En nog 1 happperdehap ter zelfverdediging:
Ik heb meestal kei nette lijstjes dus dan mag het heus wel een keer
(hoeveel pannenkoeken eten andere mensen dan? ik vind 5 kleintjes met beleg helemaal niet veelmaar ik ben dan ook mevr veelvraat
)
edit: Totaal is dit lijstje trouwens "maar" 2200 kcal, ongeveer mijn onderhoud volgens mr. Vaaaaizor!
Daar zijn we het over eens, dat is wat ik bedoelde met dat het soms het beste van twee slechten is om toch tijdelijk te crashen.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind ook de sport/gezond eten manier way better hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar sommige mensen zijn zo zwaar dat het te zwaar zijn zelf al een risico is voor je gezondheid en dan kan je ook nauwelijks sporten. Zodra je dan zoveel bent afgevallen dat je wel kan sporten moet je daar ook op over gaan wat mij betreft.
En in jouw geval is het natuurlijk helemaal anders, omdat sporten moeilijk is, dus je zal het gewichtsverlies wel moeten halen uit minder eten. Des te knapper dat je het zo hebt gedaan als je hebt gedaan.
Dat heet met. En eet je op brood met uienringen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:59 schreef LadyBlack het volgende:
Eet je dat gehakt rauw op brood Maria?
Een cliente van mij doet dat wel, die smeert gemengd gehakt op witbrood en eet dat zo op
Zij associeert het trouwens ook met Duitsland
Wat grappig, wij aten vroeger thuis weleens 'metworst' bij zuurkool of boerenkool, dat was een soort grove rookworst. Wist niet dat er Duitse roots waren.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat heet met. En eet je op brood met uienringen.
geef er dan eens commentaar op, als je zo'n lijstje voorbij ziet komen? Ik vind dat de lijstjes hier wat ondergesneuveld raken, ik probeer zoveel mogelijk ze in de gaten te houden, maar ik heb bijvoorbeeld al heel lang niets over m'n eigen lijstjes gehoord en dat vind ik best jammer, want ik weet dat ze niet perfect zjin!quote:Op woensdag 13 april 2011 10:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet veel. En best een aardig lijstje om eerlijk te zijn. Ik zie hier veel "goede" lijstjes van anderen die veel slechter zijn.
Heb ik een tijd heel actief gedaan. De laatste keer was de post toen ik verwees naar de OP, gezond eten en niet crashen, maar niemand trekt zich er iets van aan. Een aangezien ik dat erg irritant vind en ik mijn energie beter kan gebruiken (2 bedrijven opzetten, mijn normale werk, mijn man, kinderen, huishouden etc), heb ik besloten me er maar niet over op te winden.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
geef er dan eens commentaar op, als je zo'n lijstje voorbij ziet komen? Ik vind dat de lijstjes hier wat ondergesneuveld raken, ik probeer zoveel mogelijk ze in de gaten te houden, maar ik heb bijvoorbeeld al heel lang niets over m'n eigen lijstjes gehoord en dat vind ik best jammer, want ik weet dat ze niet perfect zjin!
Ik vind alle lijstjes altijd zoveel beter dan de mijne, dat ik niet vind dat ik commentaar hoor te geven.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
geef er dan eens commentaar op, als je zo'n lijstje voorbij ziet komen? Ik vind dat de lijstjes hier wat ondergesneuveld raken, ik probeer zoveel mogelijk ze in de gaten te houden, maar ik heb bijvoorbeeld al heel lang niets over m'n eigen lijstjes gehoord en dat vind ik best jammer, want ik weet dat ze niet perfect zjin!
als je tegen anderen herhaalt hoe het zou moeten nestelt het misschien ook in je eigen hoofd en hou je je zelf ook beter aan een gezond voedingspatroon.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik vind alle lijstjes altijd zoveel beter dan de mijne, dat ik niet vind dat ik commentaar hoor te geven.
Weten hoe het moet en het doen zijn 2 verschillende dingen hequote:Op woensdag 13 april 2011 11:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik vind alle lijstjes altijd zoveel beter dan de mijne, dat ik niet vind dat ik commentaar hoor te geven.
nee, ik wil niet heel streng doen. Maar ik heb bijvoorbeeld neimand gehoord over het feit dat ik vaak 2x per dag warm eet, etc.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Weten hoe het moet en het doen zijn 2 verschillende dingen heKan dus best commentaar geven! Plus je bent er momenteel wel heel bewust mee bezig.
Persoonlijk heb ik het idee dat de meesten hier best weten hoe het moet. Om dan steeds te herhalen heeft idd niet heel veel zin.
En ik ben het eens met MarMar, Jätje! Jij hebt hele toffe lijstjes. Ze blinken niet uit in afval-netheid, maar ze zijn veelal lekker, divers en je geniet nog van lekkere dingen. Ik zie dat eigenlijk als jouw methode - volgens mij WIL jij ook niet superstreng doen, dus dan ga ik je dat ook niet aanraden, vooral niet omdat dit lijkt te werken voor je.
Dat vind ik juist een pluspunt van je lijstje. Mijn ervaring is dat een warme maaltijd met veel groente vaak gezonder en caloriearmer is dan een broodmaaltijd.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, ik wil niet heel streng doen. Maar ik heb bijvoorbeeld neimand gehoord over het feit dat ik vaak 2x per dag warm eet, etc.
Ja ik vind het veelal niet buitensporig veel/zwaar lijken. En in veel landen eten ze (ook) 's middags warm, ik zie het probleem niet!quote:Op woensdag 13 april 2011 11:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat vind ik juist een pluspunt van je lijstje. Mijn ervaring is dat een warme maaltijd met veel groente vaak gezonder en caloriearmer is dan een broodmaaltijd.
das niet waar! Ik denk als jij actiever op lijstjes van anderen gaat letten je zelf ook meer van je eten bewust wordt. Ik wel, in ieder geval.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:26 schreef Swietje het volgende:
Ik kan heel leuk op anderen gaan reageren, maar ik vind niet dat ik goede adviezen geef of er een goede kijk op heb. En m'n eigen lijstjes worden hier als afgrijselijk afgestempeld volgens mij dus aan mij heb je niet veel..
Ach inderdaad, als ik ook nog goed zou eten, dan was ik zo perfect dat het onmenselijk zou zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:20 schreef Perruche het volgende:
Maar goed, getuige viks reactie mag je alleen commentaar geven als je het zelf altijd 100% goed doet![]()
Nee geintje, Coco, ookal doe je het misschien zelf niet altijd goed, niemand is perfect en misschien vinden mensen het wel prettig als er af en toe kritiek word geleverd.
Ik heb zelf sinds ik lijstjes port wel minder de neiging buitensproig te snacken omdat ik het veel te confronterend vind als het slecht is
Dat mag ook weleens gezegd worden inderdaad. Veel eten is misschien gezond, maar we willen natuurlijk wel afvallen en iemand als ik (1m60, hele dag achter een bureau) kan dan prima op 1200 kcal leven als dat maar gezonde calorieën zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:18 schreef conleche het volgende:
En wat voor de één te veel is, is voor de ander te weinig. Jagar is bv erg lang, dus kan veel meer hebben dan een Phaidra van 1m60.
1600 kcals is van gisteren. De crackers zijn wasa original crisp, dat is een ontzettend lekkere cracker met extra vezels van roggemeel. (Behalve daar waar staat rozemarijncracker, die eet ik meer voor de lekker.) Verder had ik noten ook door mijn eten en die zijn behoorlijk calorierijk en vullend.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
@Tink: misschien werkt dat wel zo, ja.
@Maria: ik ben er wel redelijk bewust mee bezig. Maar toch, ik voel me een beetje hypocriet om dan te reageren op anderen, terwijl ik mezelf bestempel als houder van de "Worst Slankie 2010/2011"-award
Maar goed, in dat geval een vraag voor Co: Ik vind het lijstje erg weinig lijken. Maar daar kan ik me in vergissen. Komt vooral door die crackers, dat lijkt meteen zo'n hap-weg-iets. Hoeveel Kc is het ongeveer, voor vandaag? Of was die 1600Kc van vandaag?
Ow, dan zul je vandaag ook wel daarop uitkomen. Die crackers ken ik niet. Misschien een rare vraag, maar waarom crackers ipv brood? Smaak? Of is het echt gezonder/beter?quote:Op woensdag 13 april 2011 11:32 schreef conleche het volgende:
[..]
1600 kcals is van gisteren. De crackers zijn wasa original crisp, dat is een ontzettend lekkere cracker met extra vezels van roggemeel. (Behalve daar waar staat rozemarijncracker, die eet ik meer voor de lekker.) Verder had ik noten ook door mijn eten en die zijn behoorlijk calorierijk en vullend.
Van vandaag weet ik het nog niet, qua kcals, maar er komt vrijwel altijd iets bij nog en ik vul het pas in als ik het heb gegeten. Dus ik zal wel weer op zoiets uitkomen.
En ten laatste: meestal eet ik dus ook nog volle kwark, maar aangezien ik overmorgen vroeg op het vliegtuig stap, ben ik mijn koelkast aan het leegeten en ga geen boodschappen meer doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |