Hoe weet jij precies dat het PVV-stemmers zijn die roepen dat je niet mag zeggen dat alle PVV-stemmers zo zijn als er 1 idioot rondloopt?quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:41 schreef stbabylon het volgende:
Vind het vooral mooi dat het PVV-stemmers zijn die roepen dat je niet mag zeggen dat alle PVV-stemmers zo zijn als er 1 idioot rondloopt.
Goh, laat dat nou precies de manier zijn hoe ze buitenlanders/Marokkanen/moslims behandelen. Een paar die het verkutten, dus ze zijn allemaal fout.
Koekje
eigen
Deeg
dat doen ze heus welquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:41 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat kan dan prima de conclusie zijn, maar je moet het dan wel even onderzoeken.
ik zou er geen probleem mee hebben als dat gebeurd na gedegen onderzoek door mensen die daar voor opgeleid zijn en zoquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:47 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Waarom heb je er dan zo een probleem mee dat een eventuele politieke voorkeur geopperd wordt?
Voldoende opmerkingen op twitter, telegraaf en op FOK gezien. Ik weet niet 100% zeker of ze daadwerkelijk op PVV hebben gestemd, maar dat maken ze wel duidelijk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoe weet jij precies dat het PVV-stemmers zijn die roepen dat je niet mag zeggen dat alle PVV-stemmers zo zijn als er 1 idioot rondloopt?
Je praat tegen een muur, dat heb je hopelijk door.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik zou er geen probleem mee hebben als dat gebeurd na gedegen onderzoek door mensen die daar voor opgeleid zijn en zo
Een groep fokkers die conclusies trekt na aanleiding van een vage buurman en een uitspraak jaren terug in een lift vind ik niet echt een instituut waar ik op af ga (en nee zelfs al stond het in de NRC dan is het nog niet meteen waar... Het is geen betrouwbare bron en er worden verregaande conclussies getrokken uit 1 opmerking die totaal niet ondersteund worden door wat dan ook)
Dus tot iemand met echte bewijzen komt voor de samenhang beschouw ik het als irrelevant en zie ik niet waarom het genoemt zou moeten worden
Het is waar dat dit geen politiek gefundeerde daad was idd, in die zin is het wrs ook niet relevant om te weten wat deze jongeman stemde, maar op één of andere manier kan ik die vuurwapenfreaks niet zien als mensen die affiniteit hebben met een linkse partij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:21 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik zie bij Volkert wel een verband tussen politieke overtuiging en daden,
bij Tristan is dat volkomen afwezig.
Verder moet jij maar uitleggen wat ik niet aan jouw post begrijp
Het OM heeft al gemeld, dat in de afscheidsbrief van Tristan geen duidelijk motief naar voren komt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:47 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Waarom heb je er dan zo een probleem mee dat een eventuele politieke voorkeur geopperd wordt?
ja maar ik ben aan het studeren dus dit is leukerquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:53 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Je praat tegen een muur, dat heb je hopelijk door.
Ik vind het maar weinig waard, zo'n opmerking, maar ga gerust je gang.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Voldoende opmerkingen op twitter, telegraaf en op FOK gezien. Ik weet niet 100% zeker of ze daadwerkelijk op PVV hebben gestemd, maar dat maken ze wel duidelijk.
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik heb namelijk nog niemand in dit topic conclusies zien trekken over de PVV o.i.d. Ik heb alleen maar mensen in de verdedigingsmodus zien schieten dat je vooral het woord PVV niet mag laten vallen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik zou er geen probleem mee hebben als dat gebeurd na gedegen onderzoek door mensen die daar voor opgeleid zijn en zo
Een groep fokkers die conclusies trekt na aanleiding van een vage buurman en een uitspraak jaren terug in een lift vind ik niet echt een instituut waar ik op af ga (en nee zelfs al stond het in de NRC dan is het nog niet meteen waar... Het is geen betrouwbare bron en er worden verregaande conclussies getrokken uit 1 opmerking die totaal niet ondersteund worden door wat dan ook)
Dus tot iemand met echte bewijzen komt voor de samenhang beschouw ik het als irrelevant en zie ik niet waarom het genoemt zou moeten worden
ik zeg niet dat mensen conclusies trekken over de PVV maar over het motief van de dader (en vanuit daar weer over de PVV maar die mensen hebben dit topic gelukkig al snel verlaten)quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:59 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik heb namelijk nog niemand in dit topic conclusies zien trekken over de PVV o.i.d. Ik heb alleen maar mensen in de verdedigingsmodus zien schieten dat je vooral het woord PVV niet mag laten vallen.
Dit vind ik een beetje raar. But Hey, we've the right to disagree![]()
@ Kenny: Tip voor de volgende keer: "zo gauw je gaat schelden reageren mensen niet meer."
Ik vind het wel een beetje flauw, dat je kritiek op datgene wat je hier stelt af te doen als 'in de verdedigingsmodus schieten'.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:59 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik heb namelijk nog niemand in dit topic conclusies zien trekken over de PVV o.i.d. Ik heb alleen maar mensen in de verdedigingsmodus zien schieten dat je vooral het woord PVV niet mag laten vallen.
Dit vind ik een beetje raar. But Hey, we've the right to disagree![]()
@ Kenny: Tip voor de volgende keer: "zo gauw je gaat schelden reageren mensen niet meer."
Het ligt wel voor de hand natuurlijk. De schutter schoot enkel allochtonen overhoop.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje flauw, dat je kritiek op datgene wat je hier stelt af te doen als 'in de verdedigingsmodus schieten'.
Het gaat er toch echt wel degelijk over, dat jij stelt, of in elk geval suggereert, dat in de politieke voorkeur (vermeende, overigens, want dit is slechts uit hear say vernomen) van de dader het motief schuilt.
En daar is het niet iedereen mee eens.
Maar waar zit dan de relevantie?quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:39 schreef Zemi77 het volgende:
Ik vind het gewoon raar dat zijn vermeende politieke overtuiging opeens geen rol mag spelen, terwijl hij wel als een gek zes mensen heeft afgemaakt en in zijn afscheidsbrief aangeeft dat maatschappelijke ontevredenheid een van zijn drijfveren is.
Haha, lekker snugger ben je. Mensen afknallen -> extreemrechtsquote:Op dinsdag 12 april 2011 10:23 schreef summer2bird het volgende:
[..]
bron
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Extreemrechtse ideeën had hij niet' Tuurlijk, als je een winkelcentrum binnenloopt en gaat schieten, heb je geen extreemrechtse ideeën.
Komt het eens van een andere hoek dan het eeuwige gewauwel dat ik om mij heen hoor dat die kerel vast een moslim was.
...maar wanneer in het midden-oosten iemand een bus opblaast, komt het niet omdat ze al jarenlang onderdrukt worden en hun halve familie is afgeknald door een fout regime, maar 'omdat ze moslim zijn!!!"quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:11 schreef Voorschrift het volgende:
Er zijn dus echt mensen geweest die het nodig vonden te vragen naar zijn stemgedrag, en bij uitkomst "PVV" dat te publiceren?
Ik weet niet wat zieliger is, de dader of de rukker die denkt dat de PVV er iets mee uit te staan heeft.
Ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
...maar wanneer in het midden-oosten iemand een bus opblaast, komt het niet omdat ze al jarenlang onderdrukt worden en hun halve familie is afgeknald door een fout regime, maar 'omdat ze moslim zijn!!!"
Toch?
Hij was lid van de Partij voor de Dieren?quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Het verklaart wel weer waarom de schutter de dierenwinkel ongemoeid liet.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hij was lid van de Partij voor de Dieren?
Dan kun je beter de hele politiek de schuld geven. Die wekken de illusie dat alle problemen opgelost kunnen worden door overheidsingrijpen ipv dat ze zelfbeschikkinig propagerenquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Je stemt op de PVV omdat je ontevreden bent over zaken, verandering wilt, je jezelf een slachtoffer of achtergesteld voelt, etc etc.
Nutella eet je omdat je het lekker vind, maar daar zit verder geen diepere politieke of emotionele gedachte achter.
Natuurlijk, maar wanneer je 1 politieke 'partij'/beweging hebt die de schuld van de problemen grotendeels bij alle allochtonen/moslims neerlegt, jarenlang dat verhaaltje herhaalt en daar grote successen mee boekt qua populariteit en zetels, en vervolgens loopt 1 van hun aanhangers een winkelcentrum in waar hij op allochtonen gaat schieten, dan kun je dat ook weer niet geheel loskoppelen natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dan kun je beter de hele politiek de schuld geven. Die wekken de illusie dat alle problemen opgelost kunnen worden door overheidsingrijpen ipv dat ze zelfbeschikkinig propageren
Je reactie zit bomvol tegenstrijdigheden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar wanneer je 1 politieke 'partij'/beweging hebt die de schuld van de problemen grotendeels bij alle allochtonen/moslims neerlegt, jarenlang dat verhaaltje herhaalt en daar grote successen mee boekt qua populariteit en zetels, en vervolgens loopt 1 van hun aanhangers een winkelcentrum in waar hij op allochtonen gaat schieten, dan kun je dat ook weer niet geheel loskoppelen natuurlijk.
Niet dat ik de PVV hier de schuld van geef trouwens. En ik zeg ook niet dat nu alle PVV'ers dit soort idiote acties in zich hebben.
Dit gaat gewoon om een gefrustreerde jongen met geestelijke problemen (depressie), en dan had hij net zo makkelijk lid van GL kunnen zijn en op een boerenbijeenkomst of bij een vastgoedbedrijf om zich heen kunnen schieten, of het had iemand kunnen zijn die zich verbonden voelt met een bepaald geloof en op een gekke koopzondag om zich heen gaat knallen.
Dus nogmaals, ik zeg helemaal niets over de PVV, maar ik zeg iets over de hypocrisie die sommigen van die lui hebben door nu te zeggen dat het irrelevante informatie is terwijl ze zelf jarenlang niets anders gedaan hebben dan de schuld van verschrikkelijke zaken af te schuiven op politieke voorkeur of religie!
Hij heeft toch helemaal niet "op allochtonen" geschoten....quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar wanneer je 1 politieke 'partij'/beweging hebt die de schuld van de problemen grotendeels bij alle allochtonen/moslims neerlegt, jarenlang dat verhaaltje herhaalt en daar grote successen mee boekt qua populariteit en zetels, en vervolgens loopt 1 van hun aanhangers een winkelcentrum in waar hij op allochtonen gaat schieten, dan kun je dat ook weer niet geheel loskoppelen natuurlijk.
Niet dat ik de PVV hier de schuld van geef trouwens. En ik zeg ook niet dat nu alle PVV'ers dit soort idiote acties in zich hebben.
Dit gaat gewoon om een gefrustreerde jongen met geestelijke problemen (depressie), en dan had hij net zo makkelijk lid van GL kunnen zijn en op een boerenbijeenkomst of bij een vastgoedbedrijf om zich heen kunnen schieten, of het had iemand kunnen zijn die zich verbonden voelt met een bepaald geloof en op een gekke koopzondag om zich heen gaat knallen.
Dus nogmaals, ik zeg helemaal niets over de PVV, maar ik zeg iets over de hypocrisie die sommigen van die lui hebben door nu te zeggen dat het irrelevante informatie is terwijl ze zelf jarenlang niets anders gedaan hebben dan de schuld van verschrikkelijke zaken af te schuiven op politieke voorkeur of religie!
En blanke kinderen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:22 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Hij heeft toch helemaal niet "op allochtonen" geschoten....
Hij heeft op alles en iedereen geschoten, ook op autochtone bejaarden in scootmobiels.
Allemaal uitvretende linksmensen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:22 schreef Hanoying het volgende:
Hij heeft op alles en iedereen geschoten, ook op autochtone bejaarden in scootmobiels.
Dit is wel een staaltje feiten naar eigen hand zetten om het verhaaltje kloppend te maken. Afgezien daarvan is het weinig overtuigend, vind ik.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:08 schreef Yi-Long het volgende:
[...]en vervolgens loopt 1 van hun aanhangers een winkelcentrum in waar hij op allochtonen gaat schieten[...]
Wat zeg ik over de PVV dan? En wat klopt er dan niet aan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je reactie zit bomvol tegenstrijdigheden.
Je zegt "niets" over de PVV, maar dat doe je wel.
Je wilt niet wijzen naar de PVV en zijn aanhang, maar de relevantie is er wel.
Dit is felle kritiek leveren en vingertje wijzen met een bosje bloemen.
Als hij die had willen doodschieten was hij wel naar de voedselbank gereden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Allemaal uitvretende linksmensen.
Geen idee. Iemand anders in dit topic meldde dat de slachtoffers voornamelijk allochtoon waren, en wanneer je de interviews met ooggetuigen ziet en die beschoten zijn, waren dat ook grotendeels allochtonen. Dus vandaar het vermoeden dat hij op allochtonen schoot, maar ik was er niet bij, dus dat zal nog moeten blijken straks.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:22 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Hij heeft toch helemaal niet "op allochtonen" geschoten....
Die hypocrisie heeft rechtstreeks verband met deze zaak, dus dan is het vrij logisch dat het daar over gaat...quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is wel een staaltje feiten naar eigen hand zetten om het verhaaltje kloppend te maken. Afgezien daarvan is het weinig overtuigend, vind ik.
Bovendien als je dan al een aanklacht over hypocrisie wil ventileren is het dan werkelijk nodig om zo'n tragedie als deze daarvoor aan te grijpen?
Ik vind dit aardig richting weerzinwekkend neigen.
dat is totaal niet waarquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen idee. Iemand anders in dit topic meldde dat de slachtoffers voornamelijk allochtoon waren, en wanneer je de interviews met ooggetuigen ziet en die beschoten zijn, waren dat ook grotendeels allochtonen. Dus vandaar het vermoeden dat hij op allochtonen schoot, maar ik was er niet bij, dus dat zal nog moeten blijken straks.
[..]
Die hypocrisie heeft rechtstreeks verband met deze zaak, dus dan is het vrij logisch dat het daar over gaat...
Echt gast!quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen idee. Iemand anders in dit topic meldde dat de slachtoffers voornamelijk allochtoon waren, en wanneer je de interviews met ooggetuigen ziet en die beschoten zijn, waren dat ook grotendeels allochtonen. Dus vandaar het vermoeden dat hij op allochtonen schoot, maar ik was er niet bij, dus dat zal nog moeten blijken straks.
[..]
Die hypocrisie heeft rechtstreeks verband met deze zaak, dus dan is het vrij logisch dat het daar over gaat...
Je vergeet dat het een zaak is waarvan nog niet alle feiten bekend zijn. Laat staan het helder is wat het motief is geweest.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:48 schreef Yi-Long het volgende:
are you retarded?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:48 schreef Yi-Long het volgende:
cute, flame bait, eens kijken wie er hapt.quote:
Ik zie ook nog geen enkele schizofreen ageren, je punt is?quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:19 schreef Igen het volgende:
Interessant topic. Ik vind het ook wel opvallend dat ik hier geen enkele PVV-aanhanger zich expliciet van Tristan zie distantiëren. Mag ik daaruit opmaken dat zij dit soort wandaden stilzwijgend steunen?
quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:19 schreef Igen het volgende:
Interessant topic. Ik vind het ook wel opvallend dat ik hier geen enkele PVV-aanhanger zich expliciet van Tristan zie distantiëren. Mag ik daaruit opmaken dat zij dit soort wandaden stilzwijgend steunen?
quote:Tristan Van der Vlis stemde PVV. Dat beweert een bewoner uit de flat van Tristan.
Volgens NRC Handelsblad vertelde Tristan aan deze getuige in de lift dat hij op de PVV had gestemd. "Hij zei: dat mag je eigenlijk niet zeggen, maar daar heb ik schijt aan. Hij vond het wel genoeg met die gasten, buitenlanders." Maar extreemrechtse ideeën had hij niet, zegt de man tegen de krant.![]()
Niemandquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
cute, flame bait, eens kijken wie er hapt.
Dat Wilders bij criminaliteit die door een moslim wordt gepleegd ook altijd zegt dat andere moslims zich expliciet daarvan moeten distantiëren. Als dat het PVV-gedachtegoed is, dan verwacht ik dus ook dat andere PVV-aanhangers zich expliciet distantiëren als iemand uit hun midden zo'n wandaad pleegt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zie ook nog geen enkele schizofreen ageren, je punt is?
Inderdaad interessant. Wanneer een dader links en/of allochtoon is moet je die PVVers 'ns horen. Niet te zuinig.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:19 schreef Igen het volgende:
Alleen vergeet je voor het gemak dat wat gesteld wordt, 'Tristan is een PVV'er', geen vaststaand feit is, maar in de wereld is geholpen door een flatbewoner.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat Wilders bij criminaliteit die door een moslim wordt gepleegd ook altijd zegt dat andere moslims zich expliciet daarvan moeten distantiëren. Als dat het PVV-gedachtegoed is, dan verwacht ik dus ook dat andere PVV-aanhangers zich expliciet distantiëren als iemand uit hun midden zo'n wandaad pleegt.
Of nou ja, eigenlijk verwacht ik dat natuurlijk helemaal niet, maar laat dat via analogie een les zijn.
Er klopt wel iets. PVV-stemmers zijn vaker dan gemiddeld voor de doodstraf.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Het verklaart ook wel weer waarom hij zichzelf doodschoot, kennelijk had hij geen vertrouwen in die linkse rechters.
Ik zeg nergens dat dat het motief zou zijn voor zijn acties, want ik gaf al meerdere keren aan dat je dat moet zoeken bij zijn psychische gesteldheid (depressie, frustratie), en niet bij zijn politieke voorkeur...quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen vergeet je voor het gemak dat wat gesteld wordt, 'Tristan is een PVV'er', geen vaststaand feit is, maar in de wereld is geholpen door een flatbewoner.
Daarnaast wordt in deze topic in de bewering van deze flatbewoner het motief gezien van Tristan.
De enige les die hieruit te trekken valt is, dat dit nogal onnozel is.
Vandaar dat ik reageer op de informatie zoals die ik krijg, en ik gaf al aan dat ik er zelf niet bij was, en dus is alles onder het voorbehoud dat die informatie klopt, wat ik dus niet zeker weet of kan weten. Mede ook omdat de politie/overheid weinig doet om al die informatie wel gewoon openbaar te maken, waardoor je dus dit soort gespeculeer in de hand werkt. Helaas.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je vergeet dat het een zaak is waarvan nog niet alle feiten bekend zijn. Laat staan het helder is wat het motief is geweest.
Dat je vervolgens de feiten die wel bekend zijn verdraait om jouw klaagzang kloppend te maken, vind ik stuitend.
Extreem ver gezocht. De dader heeft niet gericht geschoten op allochtonen. Hij heeft gewoon in het wilde weg om zich heen geschoten. Uit de verklaringen blijkt dat de dodelijke slachtoffers mensen zijn die niet zo snel konden wegkomen, onder wie bejaarden van 80 en 91. Dat één van de doodgeschoten mensen van Syrische afkomst is, is toeval. De verbinding die je krampachtig zoekt, is er niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:48 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zeg nergens dat dat het motief zou zijn voor zijn acties, want ik gaf al meerdere keren aan dat je dat moet zoeken bij zijn psychische gesteldheid (depressie, frustratie), en niet bij zijn politieke voorkeur...
... maar tegelijkertijd kan het wel de richting van zijn woede enigzins verklaren. ALS hij jarenlang vol zit met frustraties en daardoor een afkeer tegen allochtonen heeft omdat de PVV hem jarenlang verteldt dat allochtonen zo'n groot probleem zijn, en ALS hij dan vervolgens zijn kogels richt op allochtonen/gekleurde autochtonen, dan ZOU je daar een verbinding kunnen vinden.
Jezelf tot hetzelfde niveau verlagen is een goed plan...quote:Wat, nogmaals, niets zegt over andere PVV'ers, behalve dan over die PVV'ers die eerst wel steeds die verbanden willen leggen wanneer het om soortgelijke zaken gaat, en dan nu beginnen te huilen wanneer iemand anders dat verband legt...
Ik heb nergens gesteld, dat jij dit hebt beweerd. Ik stelde dat dit in deze topic werd beweerd, maar dat zelfs het OM in zijn afscheidsbrief geen duidelijk motief heeft gevonden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:48 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zeg nergens dat dat het motief zou zijn voor zijn acties, want ik gaf al meerdere keren aan dat je dat moet zoeken bij zijn psychische gesteldheid (depressie, frustratie), en niet bij zijn politieke voorkeur...
Natuurlijk mag jij gaan speculeren met het uitgangspunt van een losse opmerking van een flatbewoner.quote:... maar tegelijkertijd kan het wel de richting van zijn woede enigzins verklaren. ALS hij jarenlang vol zit met frustraties en daardoor een afkeer tegen allochtonen heeft omdat de PVV hem jarenlang verteldt dat allochtonen zo'n groot probleem zijn, en ALS hij dan vervolgens zijn kogels richt op allochtonen/gekleurde autochtonen, dan ZOU je daar een verbinding kunnen vinden.
Wie zijn dan toch deze PVV'ers in deze topic? Schaar je daar degenen onder die het niet met jou eens zijn?quote:Wat, nogmaals, niets zegt over andere PVV'ers, behalve dan over die PVV'ers die eerst wel steeds die verbanden willen leggen wanneer het om soortgelijke zaken gaat, en dan nu beginnen te huilen wanneer iemand anders dat verband legt...
Doet me denken aan Fox-News dit...quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:53 schreef Boldface het volgende:
Jezelf tot hetzelfde niveau verlagen is een goed plan...
De enige die hier verdraait ben jij anders, met je bullshit over de dader die praktisch alleen allochtonen neerschoot.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:00 schreef Yi-Long het volgende:
Doet me denken aan Fox-News dit...
Eerst verdraaien ze de waarheid en verkondigen dit als feiten en stoppen het in het nieuws. Ongenuanceerd, eenzijdig, niet onderbouwd, schreeuwerig, drammerig, etc etc.
Ik zou me met deze wetenschap dan wat gematigder opstellen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vandaar dat ik reageer op de informatie zoals die ik krijg, en ik gaf al aan dat ik er zelf niet bij was, en dus is alles onder het voorbehoud dat die informatie klopt, wat ik dus niet zeker weet of kan weten. Mede ook omdat de politie/overheid weinig doet om al die informatie wel gewoon openbaar te maken, waardoor je dus dit soort gespeculeer in de hand werkt. Helaas.
Ik denk dat je iets minder naief moet zijn en vage flatbewoners niet zomaar moet geloven.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat Wilders bij criminaliteit die door een moslim wordt gepleegd ook altijd zegt dat andere moslims zich expliciet daarvan moeten distantiëren. Als dat het PVV-gedachtegoed is, dan verwacht ik dus ook dat andere PVV-aanhangers zich expliciet distantiëren als iemand uit hun midden zo'n wandaad pleegt.
Of nou ja, eigenlijk verwacht ik dat natuurlijk helemaal niet, maar laat dat via analogie een les zijn.
Vandaar ook dat ik al aangaf dat het jammer is dat die informatie uit die brief niet openbaar gemaakt wordt, waardoor het dus bij speculeren blijft.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesteld, dat jij dit hebt beweerd. Ik stelde dat dit in deze topic werd beweerd, maar dat zelfs het OM in zijn afscheidsbrief geen duidelijk motief heeft gevonden.
[..]
Daar heb ik geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb is dat men al meerdere malen niet begrijpend kan of wil lezen, en dus zaken uit hun verband rukken of verkeerd/anders interpreteren.quote:Natuurlijk mag jij gaan speculeren met het uitgangspunt van een losse opmerking van een flatbewoner.
Ik heb al gesteld dat het vervolgens wat naïef te veronderstellen is, dat van alle beweringen, gedaan vanuit deze gedachte-experiment, slechts stilzwijgend kennis van zal worden genomen.
[..]
Daar schaar ik diegenen onder die nu al bij topic 15 waren geweest wanneer de dader een moslim of zo'n enge linksert was geweest, maar die nu heel stilletjes wegblijven...quote:Wie zijn dan toch deze PVV'ers in deze topic? Schaar je daar degenen onder die het niet met jou eens zijn?
En al stémde ie PVV, dan wat?quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:02 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
De enige die hier verdraait ben jij anders, met je bullshit over de dader die praktisch alleen allochtonen neerschoot.
Vervolgens neem je heel makkelijk aan dat de jongen op de PVV stemde, terwijl er geen enkel hard bewijs is dat hij dat deed.
Dat is iets dat mensen al vanaf de eerste pagina roepen, maar bepaalde figuren willen daar niet op ingaan, die nemen het liever voor feit aan... dat is makkelijker om te trollen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets minder naief moet zijn en vage flatbewoners niet zomaar moet geloven.
Niet door mij. Maar ik vind zulke eisen altijd onzin, ook wanneer de PVV-achterban erop aandringt dat allochtonen excuses zouden moeten maken voor hun kinderen of buurman of achterneef of whatever. Iedereen is verantwoordelijk voor de eigen daden, en niemand anders hoeft daar zijn excuses voor aan te bieden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zou me met deze wetenschap dan wat gematigder opstellen.
De discussie hierover is al zover gevoerd, dat er eigenlijk al gesteld wordt dat iedereen die op de PVV heeft gestemd of ermee sympathiseert zijn verontschuldigingen moet maken van hetgeen die jongen heeft aangericht.
Dat is toch wel heel apart naar aanleiding van een niet-verifieerbare opmerking van een flatbewoner. Vind je ook niet?
Alleen al door dit soort triestheid verdient de PVV een extra zetelquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:00 schreef UncleDolan het volgende:
Jammer dat hij zichzelf doodschoot, zou een prima aanwinst zijn geweest voor de PVV. Je weet wel, die club brievenbus pissers, kopstoot uitdelers en zwangere vrouwen stompers. Hij zou met open armen ontvangen worden. Erg vreemd trouwens dat het PVVee nog geen afstand heeft gedaan van hun vriend Tristan. Eigenlijk helemaal niet zo vreemd nu ik er over nadenk...
Die had Geertje al twintig tweets verstuurd met 'zie je wel'. Nu hoor je niks van hem omdat er allochtonen doodgeschoten zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:06 schreef Yi-Long het volgende:
Daar schaar ik diegenen onder die nu al bij topic 15 waren geweest wanneer de dader een moslim of zo'n enge linksert was geweest, maar die nu heel stilletjes wegblijven...
Je doet toch echt zelf de bewering dat Tristan een PVV-aanhanger is die op allochtonen schoot.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:06 schreef Yi-Long het volgende:
Daar heb ik geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb is dat men al meerdere malen niet begrijpend kan of wil lezen, en dus zaken uit hun verband rukken of verkeerd/anders interpreteren.
Voor iedereen die nu heel stilletjes wegblijven is dat punt gemaakt. Alleen jammer dat zij er niet bij zijn. Toch?quote:Daar schaar ik diegenen onder die nu al bij topic 15 waren geweest wanneer de dader een moslim of zo'n enge linksert was geweest, maar die nu heel stilletjes wegblijven...
do not feed the trolls.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:07 schreef Frutsel het volgende:
Alleen al door dit soort triestheid verdient de PVV een extra zetel![]()
Wanneer mag ik weer stemmen? Ongelofelijk
...en ik deed ook de bewering dat ik die aannames doe op de informatie zoals ik die krijgt, en dat de uitlatingen die ik doe gebaseerd zijn op de veronderstelling dat die informatie klopt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je doet toch echt zelf de bewering dat Tristan een PVV-aanhanger is die op allochtonen schoot.
Daar staat geen woord Spaans tussen.
Zonde idd. Ik mis ze.quote:Voor iedereen die nu heel stilletjes wegblijven is dat punt gemaakt. Alleen jammer dat zij er niet bij zijn. Toch?
Omdat jij PVV stemt? PVVers krijgen nu gewoon een koekje van eigen deeg.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:18 schreef Ausputzert het volgende:
Zelfs al zou hij alleen op hoofddoekjes hebben geschoten, dan is het nog niet relevant dat hij op de PVV stemde.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:00 schreef UncleDolan het volgende:
Jammer dat hij zichzelf doodschoot, zou een prima aanwinst zijn geweest voor de PVV. Je weet wel, die club brievenbus pissers, kopstoot uitdelers en zwangere vrouwen stompers. Hij zou met open armen ontvangen worden. Erg vreemd trouwens dat het PVVee nog geen afstand heeft gedaan van hun vriend Tristan. Eigenlijk helemaal niet zo vreemd nu ik er over nadenk...
Ik heb niets met de PVV en vind Wilders en vooral zijn fractiegenoten idiots, maar dat betekent niet dat het relevant is dat Tristan erop stemde.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:20 schreef niels0 het volgende:
[..]
Omdat jij PVV stemt? PVVers krijgen nu gewoon een koekje van eigen deeg.![]()
Best wel zinloos en ook ik herhaal me nu.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef Yi-Long het volgende:
...en ik deed ook de bewering dat ik die aannames doe op de informatie zoals ik die krijgt, en dat de uitlatingen die ik doe gebaseerd zijn op de veronderstelling dat die informatie klopt.
Oftewel, ALS deze man een PVV-stemmer is en ALS deze man op allochtonen schoot, dan vind ik de informatie over zijn politieke voorkeur niet 'irrelevant', zoals sommigen hier proberen te beweren.
mijn vraag is serieus... are you retarded?quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef Yi-Long het volgende:
...en ik deed ook de bewering dat ik die aannames doe op de informatie zoals ik die krijgt, en dat de uitlatingen die ik doe gebaseerd zijn op de veronderstelling dat die informatie klopt.
Denk je echt dat ik het serieus blind geloof? Wie weet zegt die flatbewoner het wel juist alleen om de PVV in een kwaad daglicht te stellen ofzo, weet ik veel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets minder naief moet zijn en vage flatbewoners niet zomaar moet geloven.
Dat is allang gebleken, er is een syrische man omgekomen, de andere doden zijn autochtone nederlanders. En eerlijk gezegd, wat doet het er toe wat de origine is van de slachtoffers? Er zijn 5 families (twee van de doden waren een echtpaar) die van het ene op het andere moment opgezadeld zijn met een groot verdriet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Gooi hoe dan ook maar op slot want het is darmontbladerend irrelevant.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:23 schreef summer2bird het volgende:
Als er al een topic van is, gooi deze dan maar op slot a.u.b.
Nog maar een keer dan:quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef Yi-Long het volgende:
Oftewel, ALS deze man een PVV-stemmer is en ALS deze man op allochtonen schoot, dan vind ik de informatie over zijn politieke voorkeur niet 'irrelevant', zoals sommigen hier proberen te beweren.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:33 schreef Hanoying het volgende:
Als hij nou alleen maar allochtonen had neergeschoten of in een moskee was gaan schieten dan deed eventuele sympathie voor de PVV nog een beetje ter zake maar nu heeft dat er toch geen ruk mee te maken?
Is dit de nieuwe voor 2011? dat mocht ook wel eens, na het in het decennium 2000-2010 het de hele tijd met de term blaartrekkend te moeten hebben gedaan.quote:
Nou doe je net alsof links het met argumenten niet af kanquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:42 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Het is inderdaad niet relevant, maar (groen)links/moslim wordt er ook altijd bij elk incident bij gehaald.
Dus in dat opzicht snap ik het naar buiten brengen van dit nutteloze feitje wel.
Al was het maar om 'links' voor de volgende keer wat terug-vecht-materiaal te geven als er weer volop gekrijst wordt dat "DE KOGEL VAN LINKS KOMT" etc.
Ok je hebt gelijk. Ik was iets te voorbarig. Neemt niet weg dat ik nog steeds achter dat koekje sta.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:27 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Ik heb niets met de PVV en vind Wilders en vooral zijn fractiegenoten idiots, maar dat betekent niet dat het relevant is dat Tristan erop stemde.
Een beetje van het goedkope niveau van Richard de Mos om te beweren dat het wel relevant is.
Waarom hebben zo verdomd weinig mensen door dat de PVV slechts 1 rechts standpunt heeft en hoofdzakelijk linkse standpunten? Leest iemand hier ooit partijprogramma'squote:Op dinsdag 12 april 2011 15:42 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Het is inderdaad niet relevant, maar (groen)links/moslim wordt er ook altijd bij elk incident bij gehaald.
Dus in dat opzicht snap ik het naar buiten brengen van dit nutteloze feitje wel.
Al was het maar om 'links' voor de volgende keer wat terug-vecht-materiaal te geven als er weer volop gekrijst wordt dat "DE KOGEL VAN LINKS KOMT" etc.
Alsof men daarvoor op de PVV stemt. Dan stem je wel op de SP.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:59 schreef totebel het volgende:
[..]
Waarom hebben zo verdomd weinig mensen door dat de PVV slechts 1 rechts standpunt heeft en hoofdzakelijk linkse standpunten? Leest iemand hier ooit partijprogramma's
never mind: begrijpend lezen is in veel gevallen blijkbaar teveel gevraagd
Nu suggereer je dat het stemgedrag van kiezers maakt dat de ene partij als 'rechts' en weer een andere als 'links' gekwalificeerd kan worden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:04 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Alsof men daarvoor op de PVV stemt. Dan stem je wel op de SP.
Suggereer ik dat?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu suggereer je dat het stemgedrag van kiezers maakt dat de ene partij als 'rechts' en weer een andere als 'links' gekwalificeerd kan worden.
Dit vind ik een vreemde suggestie.
Ja. Met de opmerking waarop ik vervolgens reageerde.quote:
Omdat de PVV al die linkse standpunten binnen 5 seconden zou laten vallen als het zou betekenen dat ze hun rechtste standpunten (ja, meervoud) zouden mogen doorvoeren, maar andersom niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:59 schreef totebel het volgende:
[..]
Waarom hebben zo verdomd weinig mensen door dat de PVV slechts 1 rechts standpunt heeft en hoofdzakelijk linkse standpunten? Leest iemand hier ooit partijprogramma's
never mind: begrijpend lezen is in veel gevallen blijkbaar teveel gevraagd
Nu noem je juist een partij op die een stop wil op dubbele nationaliteiten, maar eigenlijk al vanuit het verleden uiterst kritisch is geweest over immigratie.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:17 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Het hart van de partij zit op rechts, en zonder dat hart zou niemand op ze stemmen, want voor al die linkse versierseltjes om dat hart heen kun je ook makkelijk terecht bij een partij als de SP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |