Alleen vergeet je voor het gemak dat wat gesteld wordt, 'Tristan is een PVV'er', geen vaststaand feit is, maar in de wereld is geholpen door een flatbewoner.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat Wilders bij criminaliteit die door een moslim wordt gepleegd ook altijd zegt dat andere moslims zich expliciet daarvan moeten distantiëren. Als dat het PVV-gedachtegoed is, dan verwacht ik dus ook dat andere PVV-aanhangers zich expliciet distantiëren als iemand uit hun midden zo'n wandaad pleegt.
Of nou ja, eigenlijk verwacht ik dat natuurlijk helemaal niet, maar laat dat via analogie een les zijn.
Er klopt wel iets. PVV-stemmers zijn vaker dan gemiddeld voor de doodstraf.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Het verklaart ook wel weer waarom hij zichzelf doodschoot, kennelijk had hij geen vertrouwen in die linkse rechters.
Ik zeg nergens dat dat het motief zou zijn voor zijn acties, want ik gaf al meerdere keren aan dat je dat moet zoeken bij zijn psychische gesteldheid (depressie, frustratie), en niet bij zijn politieke voorkeur...quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen vergeet je voor het gemak dat wat gesteld wordt, 'Tristan is een PVV'er', geen vaststaand feit is, maar in de wereld is geholpen door een flatbewoner.
Daarnaast wordt in deze topic in de bewering van deze flatbewoner het motief gezien van Tristan.
De enige les die hieruit te trekken valt is, dat dit nogal onnozel is.
Vandaar dat ik reageer op de informatie zoals die ik krijg, en ik gaf al aan dat ik er zelf niet bij was, en dus is alles onder het voorbehoud dat die informatie klopt, wat ik dus niet zeker weet of kan weten. Mede ook omdat de politie/overheid weinig doet om al die informatie wel gewoon openbaar te maken, waardoor je dus dit soort gespeculeer in de hand werkt. Helaas.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je vergeet dat het een zaak is waarvan nog niet alle feiten bekend zijn. Laat staan het helder is wat het motief is geweest.
Dat je vervolgens de feiten die wel bekend zijn verdraait om jouw klaagzang kloppend te maken, vind ik stuitend.
Extreem ver gezocht. De dader heeft niet gericht geschoten op allochtonen. Hij heeft gewoon in het wilde weg om zich heen geschoten. Uit de verklaringen blijkt dat de dodelijke slachtoffers mensen zijn die niet zo snel konden wegkomen, onder wie bejaarden van 80 en 91. Dat één van de doodgeschoten mensen van Syrische afkomst is, is toeval. De verbinding die je krampachtig zoekt, is er niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:48 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zeg nergens dat dat het motief zou zijn voor zijn acties, want ik gaf al meerdere keren aan dat je dat moet zoeken bij zijn psychische gesteldheid (depressie, frustratie), en niet bij zijn politieke voorkeur...
... maar tegelijkertijd kan het wel de richting van zijn woede enigzins verklaren. ALS hij jarenlang vol zit met frustraties en daardoor een afkeer tegen allochtonen heeft omdat de PVV hem jarenlang verteldt dat allochtonen zo'n groot probleem zijn, en ALS hij dan vervolgens zijn kogels richt op allochtonen/gekleurde autochtonen, dan ZOU je daar een verbinding kunnen vinden.
Jezelf tot hetzelfde niveau verlagen is een goed plan...quote:Wat, nogmaals, niets zegt over andere PVV'ers, behalve dan over die PVV'ers die eerst wel steeds die verbanden willen leggen wanneer het om soortgelijke zaken gaat, en dan nu beginnen te huilen wanneer iemand anders dat verband legt...
Ik heb nergens gesteld, dat jij dit hebt beweerd. Ik stelde dat dit in deze topic werd beweerd, maar dat zelfs het OM in zijn afscheidsbrief geen duidelijk motief heeft gevonden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:48 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zeg nergens dat dat het motief zou zijn voor zijn acties, want ik gaf al meerdere keren aan dat je dat moet zoeken bij zijn psychische gesteldheid (depressie, frustratie), en niet bij zijn politieke voorkeur...
Natuurlijk mag jij gaan speculeren met het uitgangspunt van een losse opmerking van een flatbewoner.quote:... maar tegelijkertijd kan het wel de richting van zijn woede enigzins verklaren. ALS hij jarenlang vol zit met frustraties en daardoor een afkeer tegen allochtonen heeft omdat de PVV hem jarenlang verteldt dat allochtonen zo'n groot probleem zijn, en ALS hij dan vervolgens zijn kogels richt op allochtonen/gekleurde autochtonen, dan ZOU je daar een verbinding kunnen vinden.
Wie zijn dan toch deze PVV'ers in deze topic? Schaar je daar degenen onder die het niet met jou eens zijn?quote:Wat, nogmaals, niets zegt over andere PVV'ers, behalve dan over die PVV'ers die eerst wel steeds die verbanden willen leggen wanneer het om soortgelijke zaken gaat, en dan nu beginnen te huilen wanneer iemand anders dat verband legt...
Doet me denken aan Fox-News dit...quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:53 schreef Boldface het volgende:
Jezelf tot hetzelfde niveau verlagen is een goed plan...
De enige die hier verdraait ben jij anders, met je bullshit over de dader die praktisch alleen allochtonen neerschoot.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:00 schreef Yi-Long het volgende:
Doet me denken aan Fox-News dit...
Eerst verdraaien ze de waarheid en verkondigen dit als feiten en stoppen het in het nieuws. Ongenuanceerd, eenzijdig, niet onderbouwd, schreeuwerig, drammerig, etc etc.
Ik zou me met deze wetenschap dan wat gematigder opstellen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vandaar dat ik reageer op de informatie zoals die ik krijg, en ik gaf al aan dat ik er zelf niet bij was, en dus is alles onder het voorbehoud dat die informatie klopt, wat ik dus niet zeker weet of kan weten. Mede ook omdat de politie/overheid weinig doet om al die informatie wel gewoon openbaar te maken, waardoor je dus dit soort gespeculeer in de hand werkt. Helaas.
Ik denk dat je iets minder naief moet zijn en vage flatbewoners niet zomaar moet geloven.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat Wilders bij criminaliteit die door een moslim wordt gepleegd ook altijd zegt dat andere moslims zich expliciet daarvan moeten distantiëren. Als dat het PVV-gedachtegoed is, dan verwacht ik dus ook dat andere PVV-aanhangers zich expliciet distantiëren als iemand uit hun midden zo'n wandaad pleegt.
Of nou ja, eigenlijk verwacht ik dat natuurlijk helemaal niet, maar laat dat via analogie een les zijn.
Vandaar ook dat ik al aangaf dat het jammer is dat die informatie uit die brief niet openbaar gemaakt wordt, waardoor het dus bij speculeren blijft.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesteld, dat jij dit hebt beweerd. Ik stelde dat dit in deze topic werd beweerd, maar dat zelfs het OM in zijn afscheidsbrief geen duidelijk motief heeft gevonden.
[..]
Daar heb ik geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb is dat men al meerdere malen niet begrijpend kan of wil lezen, en dus zaken uit hun verband rukken of verkeerd/anders interpreteren.quote:Natuurlijk mag jij gaan speculeren met het uitgangspunt van een losse opmerking van een flatbewoner.
Ik heb al gesteld dat het vervolgens wat naïef te veronderstellen is, dat van alle beweringen, gedaan vanuit deze gedachte-experiment, slechts stilzwijgend kennis van zal worden genomen.
[..]
Daar schaar ik diegenen onder die nu al bij topic 15 waren geweest wanneer de dader een moslim of zo'n enge linksert was geweest, maar die nu heel stilletjes wegblijven...quote:Wie zijn dan toch deze PVV'ers in deze topic? Schaar je daar degenen onder die het niet met jou eens zijn?
En al stémde ie PVV, dan wat?quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:02 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
De enige die hier verdraait ben jij anders, met je bullshit over de dader die praktisch alleen allochtonen neerschoot.
Vervolgens neem je heel makkelijk aan dat de jongen op de PVV stemde, terwijl er geen enkel hard bewijs is dat hij dat deed.
Dat is iets dat mensen al vanaf de eerste pagina roepen, maar bepaalde figuren willen daar niet op ingaan, die nemen het liever voor feit aan... dat is makkelijker om te trollen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets minder naief moet zijn en vage flatbewoners niet zomaar moet geloven.
Niet door mij. Maar ik vind zulke eisen altijd onzin, ook wanneer de PVV-achterban erop aandringt dat allochtonen excuses zouden moeten maken voor hun kinderen of buurman of achterneef of whatever. Iedereen is verantwoordelijk voor de eigen daden, en niemand anders hoeft daar zijn excuses voor aan te bieden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zou me met deze wetenschap dan wat gematigder opstellen.
De discussie hierover is al zover gevoerd, dat er eigenlijk al gesteld wordt dat iedereen die op de PVV heeft gestemd of ermee sympathiseert zijn verontschuldigingen moet maken van hetgeen die jongen heeft aangericht.
Dat is toch wel heel apart naar aanleiding van een niet-verifieerbare opmerking van een flatbewoner. Vind je ook niet?
Alleen al door dit soort triestheid verdient de PVV een extra zetelquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:00 schreef UncleDolan het volgende:
Jammer dat hij zichzelf doodschoot, zou een prima aanwinst zijn geweest voor de PVV. Je weet wel, die club brievenbus pissers, kopstoot uitdelers en zwangere vrouwen stompers. Hij zou met open armen ontvangen worden. Erg vreemd trouwens dat het PVVee nog geen afstand heeft gedaan van hun vriend Tristan. Eigenlijk helemaal niet zo vreemd nu ik er over nadenk...
Die had Geertje al twintig tweets verstuurd met 'zie je wel'. Nu hoor je niks van hem omdat er allochtonen doodgeschoten zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:06 schreef Yi-Long het volgende:
Daar schaar ik diegenen onder die nu al bij topic 15 waren geweest wanneer de dader een moslim of zo'n enge linksert was geweest, maar die nu heel stilletjes wegblijven...
Je doet toch echt zelf de bewering dat Tristan een PVV-aanhanger is die op allochtonen schoot.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:06 schreef Yi-Long het volgende:
Daar heb ik geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb is dat men al meerdere malen niet begrijpend kan of wil lezen, en dus zaken uit hun verband rukken of verkeerd/anders interpreteren.
Voor iedereen die nu heel stilletjes wegblijven is dat punt gemaakt. Alleen jammer dat zij er niet bij zijn. Toch?quote:Daar schaar ik diegenen onder die nu al bij topic 15 waren geweest wanneer de dader een moslim of zo'n enge linksert was geweest, maar die nu heel stilletjes wegblijven...
do not feed the trolls.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:07 schreef Frutsel het volgende:
Alleen al door dit soort triestheid verdient de PVV een extra zetel![]()
Wanneer mag ik weer stemmen? Ongelofelijk
...en ik deed ook de bewering dat ik die aannames doe op de informatie zoals ik die krijgt, en dat de uitlatingen die ik doe gebaseerd zijn op de veronderstelling dat die informatie klopt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je doet toch echt zelf de bewering dat Tristan een PVV-aanhanger is die op allochtonen schoot.
Daar staat geen woord Spaans tussen.
Zonde idd. Ik mis ze.quote:Voor iedereen die nu heel stilletjes wegblijven is dat punt gemaakt. Alleen jammer dat zij er niet bij zijn. Toch?
Omdat jij PVV stemt? PVVers krijgen nu gewoon een koekje van eigen deeg.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:18 schreef Ausputzert het volgende:
Zelfs al zou hij alleen op hoofddoekjes hebben geschoten, dan is het nog niet relevant dat hij op de PVV stemde.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:00 schreef UncleDolan het volgende:
Jammer dat hij zichzelf doodschoot, zou een prima aanwinst zijn geweest voor de PVV. Je weet wel, die club brievenbus pissers, kopstoot uitdelers en zwangere vrouwen stompers. Hij zou met open armen ontvangen worden. Erg vreemd trouwens dat het PVVee nog geen afstand heeft gedaan van hun vriend Tristan. Eigenlijk helemaal niet zo vreemd nu ik er over nadenk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |