Je kan ook gaan kijken in het ziekenhuis hoe het eruit ziet, dat ben ik ook van plan. Lijkt me wel prettig om te weten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:46 schreef Zana het volgende:
Ik ben wel aanvullend verzekerd, maar niet zo goed dat alle kosten worden gedragen, er zit bij mij een maximum op zowel de eigen bijdrage voor kraamzorg als poliklinische bevalling.
Ik was ook in het ziekenhuis voor een voorlichtingsbijeenkomst en tot toen dacht ik ook nog ik ga zeker poliklinisch bevallen, maar inmiddels weet ik het niet meer. Ik heb de indruk gekregen dat je dan een tweede rangs bevalling krijgt, de "kleinste kamer", omdat ze de anderen voor de gewone medische bevallingen vrijhouden en je mag pas zo laat mogelijk komen en moet heel snel weer naar huis. De kamers zijn ook niet in een huiselijke
sfeer ingericht, maar je ligt gewoon op een ziekenhuisbed (met heel veel licht?) en voor je partner staat een harde stoel ernaast. Verder komt waarschijnlijk alleen je eigen verloskundige en misschien een zuster aan de pas...
Idd, navelklem, BV en verrek hiermee mag ik zelf bedenken en beslissen hoe ik ermee omga.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:12 schreef danic het volgende:
Nee precies, ik heb jaren op een KDV gewerkt, dus ik verwacht niet heel veel nieuws onder de zon.
Behalve dan een navelklemmetje en het feit dat het ons eigen kindje is.
Dit heb ik laatst ook al gezegd toen je het aanhaalde maar in de verloskamers als je medisch bent lig je ook gewoon op een ziekenhuisbed met een stoel er naast voor je partner. Het blijft een ziekenhuis dus sfeer moet je niet verwachten, daarvoor moet je naar een geboortehotel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:46 schreef Zana het volgende:
Ik ben wel aanvullend verzekerd, maar niet zo goed dat alle kosten worden gedragen, er zit bij mij een maximum op zowel de eigen bijdrage voor kraamzorg als poliklinische bevalling.
Ik was ook in het ziekenhuis voor een voorlichtingsbijeenkomst en tot toen dacht ik ook nog ik ga zeker poliklinisch bevallen, maar inmiddels weet ik het niet meer. Ik heb de indruk gekregen dat je dan een tweede rangs bevalling krijgt, de "kleinste kamer", omdat ze de anderen voor de gewone medische bevallingen vrijhouden en je mag pas zo laat mogelijk komen en moet heel snel weer naar huis. De kamers zijn ook niet in een huiselijke
sfeer ingericht, maar je ligt gewoon op een ziekenhuisbed (met heel veel licht?) en voor je partner staat een harde stoel ernaast. Verder komt waarschijnlijk alleen je eigen verloskundige en misschien een zuster aan de pas...
Wij moeten bellen na 1 uur weeën om de 5 minuten. Of als je eerder dan 37 weken weeën hebt, of je vliezen breken. Dan moet je gewoon bellen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:12 schreef Zana het volgende:
Wanneer mogen jullie de verloskundige bellen, bij mij staat vanaf de 37 week als je 2 uur weeën hebt om de 5 minuten die een minuut aanhouden. Is dit standaard of afhankelijk van de hoeveelste baby het is, want de cijfers zijn met de hand ingevuld op het gedrukte papiertje.
Gefeliciteerd!!! Ben nu al benieuwd welke wonderschone naam jullie dit keer gaan bedenken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Susie wat goed nieuws!!! en wat een mooie duidelijke echo!!!!
Wij hebben de SEO gehad en alles was goed!!!!!!
jeeeejjjjj
en mijn enorme sterkte voorgevoel was helemaal juist....
Evie krijgt een zusje!!!!
lieffffffff
was vandaag 20+5, maar de metingen allemaal 21+1dus groeit allemaal goed
gefeliciteerd! Stiekem houd ik die datum ook een beetje aan ivm cyclus, maar volgens de VK is t 19 oktober.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:26 schreef Susie het volgende:
Update-je van Susie:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Whahaha!! Deze hummel is nu al zo eigenwijs als zijn/haar moeder. We hebben ruim een half uur naar de beelden kunnen kijken, aangezien hummel niet de goede kant opkeek om de nekplooimeting te doen. Ik daar dus in mijn blote hol (want ja, inwendig was het beter te zien, dacht ze dus) 3 x een rondje lopen in die kamer en een beetje springen enzo, uiteindelijk op het laatst kon ze het meten! En het was goed!!![]()
Nog wat wazige foto's van hersentjes (wel duidelijk te zien, maar niet leuk om hier te plaatsen) en de beentjes, maar dit was de enige in zijn/haar geheel.
De datum wordt 22 oktober, nu dus officieel 12 wkn 3 dagen
Ja, héquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:11 schreef Beregd het volgende:
In België bevalt 99% in het ziekenhuis. Ik verbaas me hier erg vaak als ik wat meelees hoe verschillend de 'bevallingscultuur' is tussen beide landen.
Heel veel niet gelezen dus misschien is t al gezegd, maar ik heb wel allebei gehad.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:48 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Bedoel je als derde mogelijkheid, of wordt het echt in die stappen gedaan? Het is toch of Pethidine, of de ruggenprik? Sorry als ik een beetje dom overkom hoor
quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:26 schreef Takkembah het volgende:
Evenstareen klein hartje gezien. Echocentrum in Ehoven? Daar heb ik ook een keer een enorme oude chagerijnige kaktrol gehad
HOquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:13 schreef wickie het volgende:
Susie en Evenstar, hartjes, wat fijn!![]()
![]()
BJ!! Nog een meissie
!! Gaaf!!
![]()
![]()
Jammer dat de Evie kleertjes nu niet in de verkoop gaan![]()
Maar de laatste had ik echt niet zien aankomen (ik ben heel erg slecht in het raden van klonen)
InnepinGaaaaaaaaaf. Een broertje of zusje voor Willow!!! Gefeliciteerd!!!
![]()
![]()
![]()
Ik wil dat het vrijdag is, dan mogen wij voor de SEO
We moesten vooral de agenda van vriendlief even omgooien, maar we hadden eigenlijk geen keuze.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wickie; fijn dat je SEO zo lekker op tijd is! ik was juist een week later... drukke agenda.
Heb je een voorgevoel wat jullie gaan krijgen? wil je het weten?
En dat van een flink grotere buik is ook hier erg herkenbaar... die gaat nu echt veeeel sneller dan bij Evie.
Gewoon niet aan denken Danicquote:Op woensdag 13 april 2011 09:16 schreef danic het volgende:
Hoe is het met je gerommel JJ, heb je het idee dat er echt iets gebeurd in je lijf?
En later naar bed gaan is hier geen optie, ook de oordopjes niet, want daar kom ik dus schijnbaar dwars doorheen. We vroegen ons al af of de buren het ook niet zouden horen, die slapen aan de andere kant van de muur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 april 2011 09:39 schreef twentemeisje het volgende:
Inderdaad JJ, maar "er is er nog nooit eentje blijven zitten" klinkt ook niet meer zoals het eerder klonk na dat bericht van Poppedein op facebook laatst. (dit artikel in de Telegraaf)
OMGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zou er ergens in Nederland een babymeisje zijn zonder die romper?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Eeeh ja, de mijne!quote:Op woensdag 13 april 2011 09:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zou er ergens in Nederland een babymeisje zijn zonder die romper?
Ik kan me dat zo voorstellen, zie het ook bij mijn zusje. Maar Jorja gaat het straks zo leuk vinden!!quote:Op woensdag 13 april 2011 09:42 schreef Jeetjejom het volgende:
Groot gelijk dat je verliefd bent hoor! Wat een mooi en schattig hoopje mens(wordt echt tijd dat ik de smileys eens uit mijn hoofd ga leren btw)
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik misschien vanavond, morgen of volgende week weer zo'n hulpeloos kindje moet/mag gaan verzorgen... (en zo af en toe voel ik me zoooooo schuldig tov jorja)
quote:Op woensdag 13 april 2011 09:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zou er ergens in Nederland een babymeisje zijn zonder die romper?
Dit is zooo herkenbaar! Zo draai ik al een week of 2 in bedquote:Op woensdag 13 april 2011 08:51 schreef danic het volgende:
Hier wordt het wel wat zwaarder, als ik slaap (wat gelukkig goed gaat) en ik wil omdraaien dan merk ik dat mevrouwtje dus ook aan dezelfde kant in mijn buik is gaan hangen. Dus dan moet ik niet alleen mezelf omdraaien, maar ook mijn buik vasthouden en mee-manoeuvreren omdat het anders echt niet lekker voelt. Ze schuift dan ook echt mee in mijn buik, dus van linker- naar rechterkant bijvoorbeeld. Maar ach, weer niets om me druk te maken verder.
Dankjewel lieve mijsje!quote:Op woensdag 13 april 2011 09:57 schreef mijsje het volgende:
maar die van Danic is nog helemaal niet geboren, dus die heeft het ook nog niet nodig!!! je zult zien, bij het kraambezoek...TM wat een schatje... zo perfect, zo lief...
Die heeft Saartje dan weer niet!quote:Op woensdag 13 april 2011 09:58 schreef danic het volgende:
Ja precies Mijsje!
Hoewel ik me dat afvraag hoor, zijn ze nu nog te koop? We hebben wel die andere die iedereen heeft: die wit/grijze met die katjes erop. Dus ze gaat echt wel met de mode mee
Inderdaad JJ, maar "er is er nog nooit eentje blijven zitten" klinkt ook niet meer zoals het eerder klonk na dat bericht van Poppedein op facebook laatst. (dit artikel in de Telegraaf)
dus die vlieger gaat ook niet meer opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en je meisje*rammel*
(vond het al niks voor jou om niet te reagerenquote:Op woensdag 13 april 2011 10:07 schreef mijsje het volgende:
OMG ja, en ik had een antwoord ingetikt, maar blijkbaar dus niet verzonden...![]()
ga ik gelijk nog een keer doen...
Okee, dan ga ik nu eerst mijn babietje voeden en badderen!quote:Op woensdag 13 april 2011 10:07 schreef danic het volgende:
Stop maar met rennen TM! Die zijn er niet meer. Of je moet ze nog tegen komen in de uitverkoopbak haha
Son, ouwe rammelaar die je d'r bentquote:Op woensdag 13 april 2011 10:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dus die vlieger gaat ook niet meer op
en je meisje*rammel*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TM ik word ook zo jaloers van die foto. Ik wil ook oooooooooooook! :p
Wat een heerlijk meisje!
Poezebeest, wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteeeeerd!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |