Dat is als het goed is gewoon meegenomen in de DBC, de standaardvergoeding die het zkh krijgt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:12 schreef Daddt2k11 het volgende:
Om een of andere reden doet edit het niet..
Vraag is dus ook of pijnstilling vergoed wordt..
Dat dusquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:26 schreef Zuster87 het volgende:
Met pethidine kun je in principe poliklinisch blijven, dit zit dan bij de verloskundige zorg inbegrepen. Bij andere vormen van pijnstilling (remifentanil of epiduraal) wordt je medisch en dit wordt 100% vergoed.
Wilde ik zelf. Ik zou eigenlijk een ruggenprik krijgen, maar het ging te snel dus voor de laatste 2 cm. ontsluiting kreeg ik zo'n knopje om op te drukken..quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:25 schreef Daddt2k11 het volgende:
Maar vroeg je toen zelf om de pijnstlling of kwam de verloskundige daarmee?
Nu weet ik niet of een verloskundige thuis pethidine mag geven, maar met alleen een basisverzekering moet je in iedergeval de ziekenhuiskosten (huur kamer) betalen bij veel verzekeraars (ik vermoed allen). Dit natuurlijk alleen als er geen medischie indicatie is om naar het ziekenhuis te gaan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:26 schreef Zuster87 het volgende:
Met pethidine kun je in principe poliklinisch blijven, dit zit dan bij de verloskundige zorg inbegrepen. Bij andere vormen van pijnstilling (remifentanil of epiduraal) wordt je medisch en dit wordt 100% vergoed.
Nee de verloskundige thuis mag dit niet. Er moet vooraf namelijk een CTG gemaakt worden. In principe ben je vanaf het maken van het CTG tot na 2 uur van het geven van de pethidine medisch. Het is een kort consult.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:09 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Nu weet ik niet of een verloskundige thuis pethidine mag geven, maar met alleen een basisverzekering moet je in iedergeval de ziekenhuiskosten (huur kamer) betalen bij veel verzekeraars (ik vermoed allen). Dit natuurlijk alleen als er geen medischie indicatie is om naar het ziekenhuis te gaan.
Het lijkt me lonend om een aanvullende verzekering te nemen, zeker even navragen als je vrouw graag in het ziekenhuis wil bevallen.
Bij onze twee bevallingen heeft mijn vrouw geen gebruik van pijnstilling gemaakt, je krijgt het niet zo heel snel en mijn vrouw heeft 1 moment gehad dat ze het graag wilde, maar toen werd er gezegd: we gaan nu persen, over een paar minuten is de baby er al
een ziekenhuis mag (net als jij overigens) Tot 3 jaar na behandeling declareren. sommige aanvullende verzekeringen betalen het stuk eigen bijdrage. En als je eigen risico nog open staat word de ziekenhuis rekening daar iig mee verrekend.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:38 schreef Troeta het volgende:
Ik ging poliklinisch bevallen en vroeg op een gegeven moment om pijnstilling en toen kreeg ik remifentanil. Ik heb nog steeds geen rekening ontvangen,dus ik neem aan dat alles vergoed word. Mijn baby is nu 4,5 maanden.
Ik wist dit van te voren niet en vind het eigenlijk wel krom. Nu kost je veel meer,maar word het vergoed.
Als je doorbikkelt mag je later nog een rekening betalen ook.
Maar ik vind het niet erg hoor
Moet er alleen wel bijzeggen dat de lieve zustertjes van het kraamhotel meteen verdwijnen zodra je pijnstilling krijgt. Er komt dan alleen een verpleegster af en toe naar je infuus kijken en de rest zien ze op de CTG.
Het wil wel eens gebeuren dat het zkh al declareert voor de bijschrijving van een kind verwerkt is. Dan krijgen ze de melding dat het kind onverzekerd is en gaat de rekening naar de ouders.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:01 schreef Troeta het volgende:
Ja, de verzekering heeft dit betaald. Ik hoefde ook niet voor te schieten ofzo,dus snapte ook niet dat ik een rekening kreeg.
Ik ga alleen wel twijfelen of het geen foutje was,maar de brief was aan hem gericht en er stond verblijf nacht Mex T. bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |