Als jij hier het geslacht komt vertellen wil ik best duimen voor jequote:Op dinsdag 12 april 2011 13:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
wij hebben straks de SEO... vind het wel weer spannend hoor... je weet immers maar nooit.
Gaan jullie om 14:30 uur even in de duimmodus?
verder eigenlijk weinig te melden, blijf moe, dus daar heb ik me maar bij neergelegd. En mijn buik groeit echt flink nu
Ik schat dat jij eerder bevaltquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:58 schreef innepin het volgende:
@evenstar als ik eerder beval dan jij maakt het me niet meer uit
@JJ nou mijn schoonmoeder is gewoon een beetje raar. Ik kan me herinneren dat ze bij de 1e zwangerschap ook lauwtjes reageerde; mijn schoonvader was degene die me feliciteerde. Die was er nu niet bij. Maar echt, geen felicitatie, geen 'leuk', of wat dan ook. Meer 'oh.'Nou ja, met Willow is het ook goedgekomen, ze is echt een hele leuke oma! Dus komt wel goed. En mijn moeder reageerde gelukkig wél enthousiast.
@Susie hahahaha zeker als ze zulke bekken trekt is 't een schoonheid he![]()
@de rest, dank <3
Wat suf zeg!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:41 schreef innepin het volgende:
Okee, echt de origineelste manier om het te vertellen is het niet. Wel meteen lekker duidelijk, dachten we. Toch?
[ afbeelding ]
Denkt zowel schoonma als mama dat het een shirtje is dat ze gekregen heeft van d'r grote (half)zus. Nee natuurlijk niet![]()
Tel daarbij de ontzettend lauwe reactie van schoonmoeder bij op en voila, ik ben hormonaal en chagrijnig. En zwanger, dat dan weer wel
quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:41 schreef innepin het volgende:
Okee, echt de origineelste manier om het te vertellen is het niet. Wel meteen lekker duidelijk, dachten we. Toch?
[ afbeelding ]
Denkt zowel schoonma als mama dat het een shirtje is dat ze gekregen heeft van d'r grote (half)zus. Nee natuurlijk niet![]()
Tel daarbij de ontzettend lauwe reactie van schoonmoeder bij op en voila, ik ben hormonaal en chagrijnig. En zwanger, dat dan weer wel
Volgens mij werd het toch gelijk een medische bevalling als je voor een pijnstiller kiest? Dan hoef je geloof ik ook geen bijdrage te betalen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:28 schreef Zana het volgende:
Vandaag(35+1) had ik een liggingsecho. Weet alleen niet zo goed, waarom ze dit gedaan hebben? Volgens mij was al duidelijk dat het hoofdje naar beneden lag. De verloskundige heeft eerst met haar handen gevoeld, hoe ver die al was ingedaald en toen stond ze misschien 1 minuut mee te kijken hoe de stagiaire de echo maakte... om dan in de ander kamer te gaan zitten en de zwangerschapskaart in te vullen...
Volgende week gaan wij de geboorte bespreken, ik mag dan ook de geboorteplan meenemen, maar in hoever dat ook haalbaar is... geen idee.
Ben door een bericht in de Volkskrant nog onzekerder geworden...
Kun je als aanstaande moeder erop aandringen dat het een medische bevalling wordt?? Poliklinisch daarvoor kun je kiezen, maar dan zit je nog met een eigen bijdrage voor de verloskamer en ik zie er eigenlijk niet direct een voordeel in, behalve dat je al in het ziekenhuis bent, maar als het normaal loopt is het gewoon een "thuisbevalling" in een ziekenhuiskamer zonder extra medische overwakking.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-babysterfte.dhtml
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: http://www.geboortecentrumwonderwereld.nl/medische-indicatie
ik ook, ik kom oorspronkelijk ook niet uit Nederlandquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:11 schreef Beregd het volgende:
In België bevalt 99% in het ziekenhuis. Ik verbaas me hier erg vaak als ik wat meelees hoe verschillend de 'bevallingscultuur' is tussen beide landen.
Dat laatste moet ik maar eens naar informeren hoe het hier geregeld is, want ik wil naar huis, ook als het 's avonds laat is. Als ik me goed voel en er is geen reden om te blijven, dan ga ik niet een nacht in een ziekenhuis verblijven.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:27 schreef danic het volgende:
Juud, bij ons precies hetzelfde. Hoewel het dan ook net zo goed bij mij lag. Ik zie het, net als F-R, gewoon niet zitten om thuis te bevallen. We hebben geen medische indicatie en doordat we aanvullend verzekerd zijn kost het ook niets, maar als dat het wel had gedaan had ik het ook zo besloten.
Dan maar betalen, mijn en haar veiligheid gaan boven alles wat mij betreft.
En als alles goed gaat mogen we 2 uur na de bevalling weer naar huis (of ik moet na 16.00 bevallen, dan moet ik een nachtje blijven) en kan ik alsnog in mijn vertrouwde omgeving verder bijkomen.
quote:
Gefeliciteerd Evenstarquote:Oh en ik had begrepen dat pijnbestrijding altijd medisch is, omdat dan kind en moeder in de gaten worden gehouden door de monitoren, bij een poliklinische bevallingen gebruiken de verloskundigen alleen de doptone af en toe voor het hartje, maar misschien is dat ergens anders ook weer anders.
We zullen zienquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef innepin het volgende:
Feli evenstar! 't wordt nog dringen dan, want als ik 2 weken overtijd ga en jij op tijd of iets eerder bevalt, kun je alsnog de naam jatten![]()
Maar jij krijgt natuurlijk gewoon een jongetje
Bedoel je als derde mogelijkheid, of wordt het echt in die stappen gedaan? Het is toch of Pethidine, of de ruggenprik? Sorry als ik een beetje dom overkom hoorquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:03 schreef danic het volgende:
Maar je hebt ook nog de morfinepomp als stap tussen de pethidine en de ruggenprik hè!
volgens mij is het een van de drie, weet alleen niet hoe het zit bij een onverwachte keizersnede en je hebt al pethidine gehadquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:48 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Bedoel je als derde mogelijkheid, of wordt het echt in die stappen gedaan? Het is toch of Pethidine, of de ruggenprik? Sorry als ik een beetje dom overkom hoor
quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:00 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zat hier te wachten op een update van BJ en Suzie.
is aleen Innepin maar uit de kast gekomen
van harte gefeliciteerd! maar dat wist ik natuurlijk al HA!
Nee hoor niet in die volgorde, sorry. Het is wel mijn volgorde haha. Je hebt dus 3 opties, pethidine, morfine of ruggenprik.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:48 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Bedoel je als derde mogelijkheid, of wordt het echt in die stappen gedaan? Het is toch of Pethidine, of de ruggenprik? Sorry als ik een beetje dom overkom hoor
Dus dat, en waarom zou je je niet redden thuis, ik denk dat je die nacht door de adrenaline toch niet veel zal slapen, of je nu thuis bent of in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef danic het volgende:
De reden dat ze er hier voor kiezen om je te houden is omdat het 's avonds erg moeilijk is om kraamzorg te krijgen. Om te zorgen dat je toch goed verzorgt wordt, mag je dan een nachtje blijven en kun je de volgende ochtend om 09.00 naar huis.
We moeten sowieso bellen als ze geboren is naar het kraambureau, dus misschien is er wel iemand beschikbaar en mogen we gewoon naar huis. Daarbij zitten beide opa's en oma's bij ons thuis te wachten, dus als we aangeven dat we niet alleen thuiskomen, mogen we misschien toch wel naar huis. Ik ga het iig proberen, blijf liever niet als het niet nodig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |