quote:Op maandag 11 april 2011 11:29 schreef Juicyhil het volgende:
Ik bedoel, wees eerlijk ze schreeuwen wat in het rond maar effectief is het niet. Komen ze met bezuinigingen op alles behalve de overheid en de koninklijke familie.
Kan niet wachten op de volgende verkiezingen zeg.
Wie is we??quote:Op maandag 11 april 2011 11:37 schreef Voorschrift het volgende:
We pikken niks van de VVD, we prijzen echter wel hun beleid.
Subtiel verschil.
Ambtenaren moeten genoegen nemen met lagere trendmatige verhogingen bij de cao-onderhandelingen, en zoals al gezegd, militairen zijn ook ambtenaren. Veel van die bezuinigingen ondersteunen ze, of zijn ze zelfs de voortrekkers van. Idem voor de strengere regels voor (bijstand) uitkeringen etc.quote:Op maandag 11 april 2011 11:29 schreef Juicyhil het volgende:
Ik bedoel, wees eerlijk ze schreeuwen wat in het rond maar effectief is het niet. Komen ze met bezuinigingen op alles behalve de overheid en de koninklijke familie.
Kan niet wachten op de volgende verkiezingen zeg.
De mensen die de VVD schijnbaar 36 zetels gunnen.quote:
Ik heb anders wel D66 gestemd omdat ze gewoon een hoop goede punten hebben. Ik bedoel, 130 km/h rijden. Serieusquote:Op maandag 11 april 2011 11:38 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja VVD is de meest fatsoenlijke partij van alles wat we hebben en nee het is niet veel nee.
Maar heel veel beter kan het ook niet hier in NL.
Van D66 wordt je niet vrolijk, van links moet ik het al helemaal niet hebben.
Christelijke partijen zoals cda, cu of sgp, no way dat ik daar ooit op stem.
De PVV is voor mij veel te christelijk en veel te links (op alle punten behalve als het om moslims gaat).
Tsja de enige overgebleven keuze is dan nog VVD.
Je zou toch niet willen dat job cohen de leiding heeft
pfff das pas reden voor emigratie.
De kranten staan bol van hervormingsbeleid en bezuinigingen en jij pikt zoiets kleins als 130 aan om hun beleid als symboolpolitiek af te doen?quote:Op maandag 11 april 2011 11:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb anders wel D66 gestemd omdat ze gewoon een hoop goede punten hebben. Ik bedoel, 130 km/h rijden. Serieuswat is dat nou weer voor symboolpolitiek.
Ja D66 heeft altijd goede punten (hoewel ze wel iets strenger mogen zijn naar immigranten maar dat te zijde) Het verdomde is dat ze zich er nooit aan houden en draaien als een blad aan een boom.quote:Op maandag 11 april 2011 11:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb anders wel D66 gestemd omdat ze gewoon een hoop goede punten hebben. Ik bedoel, 130 km/h rijden. Serieuswat is dat nou weer voor symboolpolitiek.
Dat werken we natuurlijk met zijn allen in de hand. Iedereen die de miljoenennota leest zal snappen dat er bezuinigd moet worden, maar de partijen die dat daadwerkelijk moeten gaan doen, merken dat bij de volgende verkiezingen. Maw we vragen mensen om het juiste doen, maar als dank is er een kans dat ze hun baan kwijt raken. Dit terwijl we normaliter goed gedrag belonen, zo krijgen jij en ik onze jaarlijkse periodiekjes erbij etc. Maar als het om impopulaire dingen gaat, geeft de gemiddelde Nederlander niet thuis, want ze krijgen eens niet wat ze willen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:43 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja D66 heeft altijd goede punten (hoewel ze wel iets strenger mogen zijn naar immigranten maar dat te zijde) Het verdomde is dat ze zich er nooit aan houden en draaien als een blad aan een boom.
Als ik het partij programma D66 lees zou ik er zo op stemmen. Alleen hun partijprogramma is ook al een groot leugen.
Ik ben het met zo ongeveer alles wat de VVD uitkraamt niet eens. Maar die van 130 vond ik het meest belachelijke.quote:Op maandag 11 april 2011 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De kranten staan bol van hervormingsbeleid en bezuinigingen en jij pikt zoiets kleins als 130 aan om hun beleid als symboolpolitiek af te doen?
Dat, m'n beste, is juist symboolretoriek.
Dat je het niet met ze eens bent wil nog niet zeggen dat het een symbool partij is, zo blijkt maar weer in de praktijk.quote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ben het met zo ongeveer alles wat de VVD uitkraamt niet eens. Maar die van 130 vond ik het meest belachelijke.
Maar ook hielden ze vol dat ze niet aan de HRA zouden komen. Gaan ze aflossingsvrije hypotheek afschaffen. Hoe dom kun je zijn? We willen Amerikaanse taferelen?
Die valse subsidie op koophuizen, waarbij je hoe meer je verdient, hoe meer subsidie je krijgt - die moet idd eens afgeschaft worden.quote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ben het met zo ongeveer alles wat de VVD uitkraamt niet eens. Maar die van 130 vond ik het meest belachelijke.
Maar ook hielden ze vol dat ze niet aan de HRA zouden komen. Gaan ze aflossingsvrije hypotheek afschaffen. Hoe dom kun je zijn? We willen Amerikaanse taferelen?
Wij dus.quote:
Het afschaffen van de aflossingsvrije hypotheek is voor mij persoonlijk op de korte termijn erg klote, zeker als het ook gaat gelden met terugwerkende kracht (al kan dat volgens mij niet eens in het kader van rechtzekerheid e.d.). Neemt niet weg dat voor nieuwe hypotheken dat een goede zaak is. Een succesvol beroep op een aflossingsvrije hypotheek (op de lange termijn) kan eigenlijk alleen als je overtuigd bent van stijgende huizenprijzen. Dat zit in de systematiek verweven. Als je constateert dat die huizenprijzen aan het dalen zijn (en dat voorlopig blijven doen) dan is een aflossingsvrije hypotheek feitelijk gewoon een lening waarvan je weet dat je hem niet terug kunt betalen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Omdat het in strijd is met het vrijemarkts-principe.quote:Op maandag 11 april 2011 12:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hoewel ik het een standpunt vind wat ik niet helemaal kan rijmen met de VVD (misschien kan iemand mij uitleggen wat het liberale aspect is aan het aanpakken van dit soort hypotheken) kan ik het dus wel volgen.
Mensen met een koophuis kunnen het ook krap hebben. Ik bedoel, ik heb een huis en kan het best allemaal betalen. Geen probleem. Maar zonder de koopsubsidie, HRA en alles kan ik het echt niet betalenquote:Op maandag 11 april 2011 12:21 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja ho ho ho, ik ben dan wel rechts. Maar huursubsidie is wel even iets anders dan koophuis subsidie.
Iemand die het helemaal niet breed heeft heeft wel recht op een woning en er is niets op tegen als iedereen daar een beetje aan mee betaald.
Maar die koop subsidie is wel even anders dan dat, de bedragen zijn ook anders. Stel iemand heeft een duur huis en hij betaalt 5000 euro hypotheek per maand. Dan kun je er vanuit gaan dat hij genoeg verdient en dus 52% belasting betaalt waardoor hij 2500 netto hypotheek hoeft te betalen.
Dat is oneerlijk. Overigens is 52% belasting ook oneerlijk. Ik zou gaan voor flat tax van 15% voor iedereen en al die aftrekposten en omwegen afschaffen (sorry fiscale mensen ik snap dat ik jullie nu werkeloos maak).
Zo zit het in elkaar inderdaad.quote:Op maandag 11 april 2011 12:21 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja ho ho ho, ik ben dan wel rechts. Maar huursubsidie is wel even iets anders dan koophuis subsidie.
Iemand die het helemaal niet breed heeft heeft wel recht op een woning en er is niets op tegen als iedereen daar een beetje aan mee betaald.
Maar die koop subsidie is wel even anders dan dat, de bedragen zijn ook anders. Stel iemand heeft een duur huis en hij betaalt 5000 euro hypotheek per maand. Dan kun je er vanuit gaan dat hij genoeg verdient en dus 52% belasting betaalt waardoor hij 2500 netto hypotheek hoeft te betalen.
Dat is oneerlijk. Overigens is 52% belasting ook oneerlijk. Ik zou gaan voor flat tax van 15% voor iedereen en al die aftrekposten en omwegen afschaffen (sorry fiscale mensen ik snap dat ik jullie nu werkeloos maak).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |