Ik ben ook een autoliefhebber. Ik vind autorijden heerlijk, maar het is niet zo ontspannend als in de trein zitten. In de auto moet je continue op je omgeving letten en je bewust zijn van mogelijke gevaarlijke situaties.quote:
Nee, het IS niet stressvoller, want stress is een beleving/mening geen vaststaand feit. Dus wat voor de ene stress oplevert is voor de ander ontspanning. Ik heb zeker weten in de trein meer stress dan met de auto.quote:Op maandag 11 april 2011 11:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het kan best dat iemand er van ontspant, MAAR, niet hoeven op te letten, of op van alles letten geeft wel aan wat praktisch stressvoller is. Hoe dat dan ook wordt ervaren.
Maar welke andere hondensoort past er dan nog wel goed in je toekomstige Station wagon?quote:Op maandag 11 april 2011 11:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pertinent geen retrievers. Dus nee, ook geen labrador en ook geen flat-coated.
Dan is er nog hoop voor jequote:Op maandag 11 april 2011 11:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pertinent geen retrievers. Dus nee, ook geen labrador en ook geen flat-coated.
Ik wil geen station, toch op z'n minst een sedan. En de Am.Bull kan wel op de achterbankquote:Op maandag 11 april 2011 11:52 schreef STING het volgende:
[..]
Maar welke andere hondensoort past er dan nog wel goed in je toekomstige Station wagon?
Dat eerste zou kunnen (ik draag iig Gaastraquote:Op maandag 11 april 2011 11:47 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Oh oh, nog even en je hebt een partner, draagt dezelde gaastra jas, station met trekhaak, sleurhut en een golden retriever.
Nee, dat kan niet. Want jij bent mijn partner nietquote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat eerste zou kunnen (ik draag iig Gaastra), daarna Alfa Brera (geen station, wel trekhaak
), appartementjes FTW en ik wil een Duitse Herder, of toch gewoon bij katten blijven
Even het beeld bijwerken,quote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik wil geen station, toch op z'n minst een sedan. En de Am.Bull kan wel op de achterbank
Hoe is t met MissB?quote:
Je benoemt stress anders dan ik.quote:Op maandag 11 april 2011 11:52 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nee, het IS niet stressvoller, want stress is een beleving/mening geen vaststaand feit. Dus wat voor de ene stress oplevert is voor de ander ontspanning. Ik heb zeker weten in de trein meer stress dan met de auto.
Samzz gaat met Sounddragon?quote:Op maandag 11 april 2011 11:54 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Even het beeld bijwerken,
2 Bomberjacks, oude Mercedes/Bmw en een Am.bull
Jij bent wel echt van de stereotypes he?quote:Op maandag 11 april 2011 11:54 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Even het beeld bijwerken,
2 Bomberjacks, oude Mercedes/Bmw en een Am.bull
Het is bij voorbaat herkenbaar, hoewel niks over relaties of seks herkenbaar isquote:
Ben jij de nieuwe eeuwige maagd in Singles?quote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Het is bij voorbaat herkenbaar, hoewel niks over relaties of seks herkenbaar is
Ja tuurlijk, je moet overal hokjes voor hebben, dat maakt het leven overzichtelijkquote:Op maandag 11 april 2011 11:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij bent wel echt van de stereotypes he?
Technisch gezien niet, maar zo voelt het welquote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef L-E het volgende:
[..]
Ben jij de nieuwe eeuwige maagd in Singles?
Goed, meneer burgertrutquote:
Absoluut niet, tijdens het autorijden heb ik geen druk, dat is een automatisme, 99,9% van de handelingen denk ik niet eens over na. Tijdens trein rijden ben ik continu bezig met waar we zijn, hoe lang het nog duurt, of ik mn aansluitingen wel haal en waar en hoe en wat, etc, etc.quote:Op maandag 11 april 2011 11:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je benoemt stress anders dan ik.
stress de; m aanhoudende geestelijke druk; spanning
Continue op moeten letten is een grotere geestelijke druk.
Jij bedoelt: ik voel me gestressder.
Dat geloof ik best.
Maar auto rijden IS stressvoller dan passief (zegt het eigenlijk al) in de trein zitten.
niet vertrekken daar waar je bent, niet aankomen waar je moet zijn, zoeken welke van de 36 perrons je moet hebben, is dit de stoptrein of staat hier nog de intercity? haal ik mijn aansluiting? vertraging, springers, blaadjes op de rails.....quote:Op maandag 11 april 2011 11:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of in een trein zitten, niet op de weg hoeven letten, beetje slapen, beetje lezen, beetje uit het raam kijken.
Of in de auto zitten, op de weg letten, op de medeweggebruikers, op je snelheid, zelf sturen, schakelen en andere handelingen uitvoeren.
Ik weet wel wat stressvoller is.
Een plezierige situatie die spanning oproept kan ook als stress worden opgevat. Stress is namelijk niet per definitie negatief.quote:Op maandag 11 april 2011 11:52 schreef PeuRac het volgende:
Nee, het IS niet stressvoller, want stress is een beleving/mening geen vaststaand feit. Dus wat voor de ene stress oplevert is voor de ander ontspanning. Ik heb zeker weten in de trein meer stress dan met de auto.
moet je niet van die rare standjes doenquote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Goed, meneer burgertrut![]()
Op rare rugpijn na that is
Waarom voelt dat dan zo?quote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Technisch gezien niet, maar zo voelt het wel
+1quote:Op maandag 11 april 2011 11:57 schreef rival het volgende:
[..]
niet vertrekken daar waar je bent, niet aankomen waar je moet zijn, zoeken welke van de 36 perrons je moet hebben, is dit de stoptrein of staat hier nog de intercity? haal ik mijn aansluiting? vertraging, springers, blaadjes op de rails.....
ik raak nu al in de stress
quote:Op maandag 11 april 2011 11:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
moet je niet van die rare standjes doen![]()
en niet lief
bankhangenquote:Op maandag 11 april 2011 11:46 schreef L-E het volgende:
[..]
Alles moet swingend, spannend, snel, dynamisch, LEEF! enzo. Anderen moeten vooral denken dat we ons leven zo zinvol mogelijk inrichten. Op de bank hangen past daar niet in, geloof ik.
Ja hoor kerel, jij bent een robot bij het auto rijdenquote:Op maandag 11 april 2011 11:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Absoluut niet, tijdens het autorijden heb ik geen druk, dat is een automatisme, 99,9% van de handelingen denk ik niet eens over na. Tijdens trein rijden ben ik continu bezig met waar we zijn, hoe lang het nog duurt, of ik mn aansluitingen wel haal en waar en hoe en wat, etc, etc.
Dus wat jij beweert is dus absoluut niet waar. Het is geen grotere geestelijke druk om auto te rijden.
Echt je merkt al dat je nooit met de treingaat. Want dergelijke stress heb ik totaal nietquote:Op maandag 11 april 2011 11:57 schreef rival het volgende:
[..]
niet vertrekken daar waar je bent, niet aankomen waar je moet zijn, zoeken welke van de 36 perrons je moet hebben, is dit de stoptrein of staat hier nog de intercity? haal ik mijn aansluiting? vertraging, springers, blaadjes op de rails.....
Dan ben je een heul simpel figuur, als je de niet eens een geel bord kan lezen, of de treinaanwijzers op het perronquote:Op maandag 11 april 2011 11:57 schreef rival het volgende:
[..]
Nee, maar ik kom wel tot rust. Als ik naar huis ga na een lange dag, kan ik in de auto meteen ontspannen, wat er onderweg ook gebeurt. Met het OV kan ik pas ontspannen als ik op mijn bestemming ben.quote:Op maandag 11 april 2011 11:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja hoor kerel, jij bent een robot bij het auto rijden
M'n eerste ervaring was drie jaar terug. Ik was een 'tussendoortje', maar dat had ik nog niet door omdat ik overdonderd was door de hele gebeurtenis. Twee maanden later was 't voorbij en ik heb sindsdien niks intiems meer gehad.quote:
ik rij zonder tom-tom/navi. Aangezien ze niet halverwege de dag ineens de straat de andere kant op laten lopen, kan datquote:Op maandag 11 april 2011 11:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Echt je merkt al dat je nooit met de treingaat. Want dergelijke stress heb ik totaal niet
De trein haalt mij altijd op in enschede, zet mij af waar ik moet zijn of waar ik dien over te stappen. Zelden dat er vertraging is (en die files zijn er dagelijks).
Zoeken welke perron? dat is wat minder gedoe dan elke afslag en elke straat die je moet nemenTomtom daarvoor? De NS reisplanner voor de perrons
Jij zit nooit in de trein hequote:Op maandag 11 april 2011 11:57 schreef rival het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Hoe oud ben je?quote:Op maandag 11 april 2011 11:59 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
M'n eerste ervaring was drie jaar terug. Ik was een 'tussendoortje', maar dat had ik nog niet door omdat ik overdonderd was door de hele gebeurtenis. Twee maanden later was 't voorbij en ik heb sindsdien niks intiems meer gehad.
quote:Op maandag 11 april 2011 11:58 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Niet meteen gaan bitchen omdat je weet dat ik gelijk heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nijmegen heeft een spoor 39quote:Op maandag 11 april 2011 12:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij zit nooit in de trein heWij hebben namelijk geen stations met 36 perrons.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
Kwestie van in elkaars schoenen kunnen verplaatsen.quote:Op maandag 11 april 2011 12:00 schreef L-E het volgende:
Ik vind dit een typische discussie. Is het nu echt zo lastig te accepteren dat we allemaal anders zijn en stress anders ervaren?
quote:Op maandag 11 april 2011 12:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nooit!
Een spoor is geen perron.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Nijmegen heeft een spoort 39
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Laat maar. Ik heb mijn best gedaan om het in Jip&Janneke taal uit te leggen, maar het komt niet aan, zal wel door je stressvolle weekend komenquote:Op maandag 11 april 2011 11:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nee, maar ik kom wel tot rust. Als ik naar huis ga na een lange dag, kan ik in de auto meteen ontspannen, wat er onderweg ook gebeurt. Met het OV kan ik pas ontspannen als ik op mijn bestemming ben.
Leugensch! Je lijkt sprekend op mij. Vooral je tettenquote:Op maandag 11 april 2011 12:00 schreef L-E het volgende:
Ik vind dit een typische discussie. Is het nu echt zo lastig te accepteren dat we allemaal anders zijn en stress anders ervaren?
Perron 39 bedoel ik dan, kijk maar als je er langs komt vanmiddagquote:
"Je bent nog jong" is een dooddoener, maar toch: gun jezelf de tijd. Zulke dingen komen op je pad. Hoe is t met dat ene meisje uit Gent?quote:
Ik had het niet over hoe stress ervaren wordt. Dat kun je namelijk niet kwantificerenquote:Op maandag 11 april 2011 12:00 schreef L-E het volgende:
Ik snap je redenatie wel, maar dat trein altijd minder stress oplevert dan de auto klopt gewoon niet. Dat verschilt per persoon. Zoals L-E net mooi verwoorde.quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat maar. Ik heb mijn best gedaan om het in Jip&Janneke taal uit te leggen, maar het komt niet aan, zal wel door je stressvolle weekend komen
Maar Nijmegen heeft niet 39 perrons.quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Perron 39 bedoel ik dan, kijk maar als je er langs komt vanmiddag
Hmm. Pleit dat voor jou of pleit dat voor haar?quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
Leugensch! Je lijkt sprekend op mij. Vooral je tetten
Ga jij eens even een tsunami ophoesten ofzo.quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
Leugensch! Je lijkt sprekend op mij. Vooral je tetten
Heeft me dezelfde dag 'afgewezen', op de vraag of ze ook een keer wil in Utrecht wil langskomen. Die toon pikte ik op van de FB-chat.quote:Op maandag 11 april 2011 12:03 schreef L-E het volgende:
[..]
"Je bent nog jong" is een dooddoener, maar toch: gun jezelf de tijd. Zulke dingen komen op je pad. Hoe is t met dat ene meisje uit Gent?
Wat zei ze dan precies?quote:Op maandag 11 april 2011 12:03 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Heeft me dezelfde dag 'afgewezen', op de vraag of ze ook een keer wil in Utrecht wil langskomen. Die toon pikte ik op van de FB-chat.
Het is lastig jezelf tijd te gunnen als je van alles om je heen ziet gebeuren
De nummers op het perron geven het spoor aan. Mooi voorbeeld is Zwolle, daar liggen 3 sporen tussen het 1ste en het 2de perron. Dat wordt dan dus 1 en 3 wat er boven de sporen staat. Er is geen perron 2, wel een spoor 2, maar daar zit geen perron aan.quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Perron 39 bedoel ik dan, kijk maar als je er langs komt vanmiddag
"Ik heb echt geen zin om naar Utrecht te gaan. Misschien een keertje, maar zeker niet binnenkort."quote:
Zoals ik zei: laat maar, je snap me nietquote:Op maandag 11 april 2011 12:03 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik snap je redenatie wel, maar dat trein altijd minder stress oplevert dan de auto klopt gewoon niet. Dat verschilt per persoon. Zoals L-E net mooi verwoorde.
Zie mijn uitlegquote:Op maandag 11 april 2011 12:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De nummers op het perron geven het spoor aan. Mooi voorbeeld is Zwolle, daar liggen 3 sporen tussen het 1ste en het 2de perron. Dat wordt dan dus 1 en 3 wat er boven de sporen staat. Er is geen perron 2, wel een spoor 2, maar daar zit geen perron aan.
Dat is duidelijk inderdaad. Jammer voor je.quote:Op maandag 11 april 2011 12:05 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
"Ik heb echt geen zin om naar Utrecht te gaan. Misschien een keertje, maar zeker niet binnenkort."
+1 likequote:Op maandag 11 april 2011 12:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar Nijmegen heeft niet 39 perrons.Een perron is genummerd naar het spoor waar het aan ligt, als het perron aan spoor 39 ligt, dan is het perron 39. Als het aan spoor 6 ligt is het perron 6.
Als jij even een bommetje doet met je tieten is dat veel sneller geregeld.quote:Op maandag 11 april 2011 12:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Ga jij eens even een tsunami ophoesten ofzo.
HURR NIEMAND KRIJGT VAN MIJ OOIT NOG EEN SERENADE HURRquote:Op maandag 11 april 2011 12:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is duidelijk inderdaad. Jammer voor je.
Volgens mij heeft Utrecht het grootste aantal perrons en die heeft er 20 of zo?quote:
Ahw, was het dat meisje?quote:Op maandag 11 april 2011 12:06 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
HURR NIEMAND KRIJGT VAN MIJ OOIT NOG EEN SERENADE HURR
De sympathie is in ieder geval welkom![]()
Utrecht heeft iets van 19 sporen maar geen 19 perronsquote:Op maandag 11 april 2011 12:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar Nijmegen heeft niet 39 perrons.Een perron is genummerd naar het spoor waar het aan ligt, als het perron aan spoor 39 ligt, dan is het perron 39. Als het aan spoor 6 ligt is het perron 6.
Wat had je gezongen dan?quote:Op maandag 11 april 2011 12:06 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Nummering gaat van 1 t/m 19, maar er ontbreken een paar nummers.quote:Op maandag 11 april 2011 12:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Utrecht het grootste aantal perrons en die heeft er 20 of zo?
17 volgens mij, want de nummering gaat tot 19, maar ik weet zeker dat er op minimaal 2 plaatsen een tussenspoor is.quote:Op maandag 11 april 2011 12:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 april 2011 12:06 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als jij even een bommetje doet met je tieten is dat veel sneller geregeld.
O wacht, leren lezen.quote:Op maandag 11 april 2011 12:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Utrecht heeft iets van 19 sporen maar geen 19 perrons
Ede heeft volgens mij 4 sporen en maar 3 perrons
Een romanticus als jij vindt heus wel een meisje die dat kan waarderen, echt wel.quote:Op maandag 11 april 2011 12:06 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Oh, dat kan ook welquote:Op maandag 11 april 2011 12:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Utrecht heeft iets van 19 sporen maar geen 19 perrons
Ede heeft volgens mij 4 sporen en maar 3 perrons
Misschien bij het doven instituut.quote:Op maandag 11 april 2011 12:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Een romanticus als jij vindt heus wel een meisje die dat kan waarderen, echt wel.
Zo op google maps tel ik er 13. Misschien dat er nog een paar met eindblok bij komen, maar dat zie ik zo niet.quote:Op maandag 11 april 2011 12:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je kent me toch, ik jank om alles. Komt omdat ik je zo mis.quote:Op maandag 11 april 2011 12:10 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik zal je nog eens op een tropisch eiland uitnodigen. Je gaat gelijk janken.
quote:Op maandag 11 april 2011 12:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Een romanticus als jij vindt heus wel een meisje die dat kan waarderen, echt wel.
Wispelturig noemt men dat ook wel.quote:Op maandag 11 april 2011 12:10 schreef Godtje het volgende:
Ik zal je nog eens op een tropisch eiland uitnodigen. Je gaat gelijk janken.
Zwolle heeft inderdaad ook best veel perrons. Amsterdam ook wel, dacht ik.quote:Op maandag 11 april 2011 12:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zo op google maps tel ik er 13. Misschien dat er nog een paar met eindblok bij komen, maar dat zie ik zo niet.
Komt Zwolle toch nog best in de buurt met 11 (binnenkort 13)
Ik zit wel aan het strand, ik zoek alleen naar diepzeevissen.</falende-metafoor>quote:
Even kijken, je hebt spoor 1 en 4, 6 en 7, 8 en 9, 11 en 12, 14 en 15 en 18 en 19. Dacht ik.quote:Op maandag 11 april 2011 12:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh, dat kan ook welIk weet 't niet precies, volgens mij is Utrecht wel het grootste station qua aantallen perrons in Nederland.
Enschede heeft vijf sporen geloof ik...
Oh dat ken ik niet, maar wat lief zegquote:
Alleen maar vrouwen met diepe gronden dus?quote:Op maandag 11 april 2011 12:11 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Ik zit wel aan het strand, ik zoek alleen naar diepzeevissen.</falende-metafoor>
Ken je dat niet?!quote:Op maandag 11 april 2011 12:12 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oh dat ken ik niet, maar wat lief zeg
Daarom kom ik ze zelden tegen. En als het een keer lukt, zitten ze in Gent, of all places.quote:Op maandag 11 april 2011 12:12 schreef STING het volgende:
[..]
Alleen maar vrouwen met diepe gronden dus?
Dat zou helemaal stoer zijn, dan is Zwolle straks 'groter'quote:Op maandag 11 april 2011 12:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Even kijken, je hebt spoor 1 en 4, 6 en 7, 8 en 9, 11 en 12, 14 en 15 en 18 en 19. Dacht ik.
O, en spoor 2quote:Op maandag 11 april 2011 12:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Even kijken, je hebt spoor 1 en 4, 6 en 7, 8 en 9, 11 en 12, 14 en 15 en 18 en 19. Dacht ik.
2 en 3 ookquote:Op maandag 11 april 2011 12:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
quote:
Zo leuk is zij anders niet.quote:Op maandag 11 april 2011 12:13 schreef WinterBreeze het volgende:
[..]
Daarom kom ik ze zelden tegen. En als het een keer lukt, zitten ze in Gent, of all places.
Geen 9 3/4 ??quote:Op maandag 11 april 2011 12:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
7 perrons, 14 perronsporen, waarvan 3 kopsporen.quote:Op maandag 11 april 2011 12:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat zou helemaal stoer zijn, dan is Zwolle straks 'groter'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |